Üdvözlök mindenkit!
Tanácsot szeretnék kérni a következő ügyben:
Adott egy Nissan Note, 1.5 dCi, 86LE motorral szerelt Tekna változat.
2007-es gyártású, 2008 augusztusban vásárolt, jelenleg 21000 ( huszonegyezer) Km van benne.
Múlt héten elkezdett rángatni, majd leállt és nem volt újra indítható. Előzetes jel nem volt, erős volt, húzott, nem nőtt a fogyasztás, nem kopogott, nem csattogott stb.
Kisebb kálvária után bekerült egy szakszervizbe ( nevet egyelőre nem említek ), ahol hidegindítóval be tudták indítani, kerregett szerencsétlen rendesen. Azt mondta a munkafelvevő, hogy résolaj-veszteséget mértek rajta, és a 3. és a 4. befecskendező rossz, el kell küldeni bevizsgálásra őket, majd ha megjön a szakvélemény, kiderül a hogyantovább. A vizsgálat azt állapította meg, hogy a rossz üzemanyag miatt rozsda illetve apró fémforgács került a rendszerbe, így mind a négy befecskendezőt, illetve valószínűleg a nagynyomású pumpát is cserélni kell, de mivel az üzemanyag minőségére vezetik vissza a hibát, így nem garanciális tétel a javítás, ami kb. 1000000 (egymillió) Ft. Ilyen apróságok, hogy üzemanyagrendszer-tisztítás, illetve a befecskendezők ellenőrzési díja már nem is lett számszerűsítve, de az sem két fillér.
Háttérinfo: amikor a gép lerobbant, épp egy Nissan szerviz előtt tette, így bekerült oda, majd hibakiolvasás történt : P0089. Ezt, aki jártas a szerelésben, tudja mit jelent.
Ebből a szervizből elkerült az autó, oda, ahol jelenleg is áll, mert nekik nincs jogosultságuk garanciális javítást végezni.
Tankolás kizárólag kúton történt, nincs számlánk egyről sem.
Természetesen nem vagyok hajlandó benyelni azt, hogy egy ilyen "idős" autón ekkora javítási költségem legyen.
A munkafelvevő azt mondta, hogy ne adjuk fel, írjunk, telefonáljunk, intézkedjünk.
Ebben kérném a segítségeteket. Kinek, hova, mit írjunk?
Előre is köszönök minden infót!