Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Reggie0 válasza Noukoum (#49) üzenetére


Reggie0
félisten

De, csak cegautonak hivjak.

(#52) vicze válasza D55 (#48) üzenetére


vicze
félisten

Jaj a Fiat 500-asból tavaly alig ment el 500000, mert lehetetlené tette az EU... :U
Abbahagyod a hülyeséget, vagy soroljam még?

(#53) Alaaf Pi válasza D55 (#44) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

"És értem én, hogy segíteni kell a többnyire inkább marketingben, mint sem műszaki kíválóságban erős helyi gyártókat a kontinensen kívüli, jellemzően kimagasló minőséget nehezen verhető áron kínáló konkurenciával szemben (japánok meg néha mostmár a koreaiak is amikor eltalálják épp), de nagyon rossz ha ezt ilyen képmutató módon valósítják meg, ráadásul ennyire egyoldalúan csak a gyártók gazdasági érdekeit képviselik a lakosság érdekeinek kárára."
Tudsz egyetlen ilyen döntést mutatni, a minimum 50% hozzáadott érték az EU-n belül jön ponton túl?

#45 Noukoum: A Fordnál már nem kapni nem SUV kisautót, a Stellantis még tolja szerencsére, de sajnos igen, az EURO 7-tel kivégzésre kerülnek.

(#54) vicze válasza Alaaf Pi (#53) üzenetére


vicze
félisten

Fejezzük már be a baromságot...

"Fordnál már nem kapni nem SUV kisautót"
Jó tudni, hogy a Ka 2023 egy SUV... :U

[ Szerkesztve ]

(#55) D55 válasza Noukoum (#49) üzenetére


D55
aktív tag

Na mondjuk az is igaz, hogy a kisebb méret önmagában nincs szankcionálva, csak ugye általában ez régen nagyjából együtt járt a kedvezően alacsony tömeggel és árral, onnan a párhuzam a fejekben. Most viszont pont ez utóbbi két érdemben előnyös tulajdonság ami viszont aránytalanul kárt szenved a korrupt szabályozások miatt.

"Megfizethető új autód meg sosem lesz rekord áfával, rekordgyenge valutával, rekord drága országgal és rekord alacsony fizetésekkel."
Úgy 10 éve még 2-3 millió körül is voltak, néha akár értelmes méretű modellek is (pl. kifutó szériás compactok, jó eséllyel megbízható 1,4-1,6 literes egyszerű szívómotorokkal). Ma ez a kategória 9-12 millió lett, cserébe már minimum közvetlen befecskendezés, turbó és részecskeszűrő (avagy a pénztemető szentháromság) van a benzinesekre is ráerőszakolva. Volt infláció közben persze, de nem 400-600%-nyi, az teljesen irreális.

(#56) D55 válasza Alaaf Pi (#53) üzenetére


D55
aktív tag

- A CO2 flottaátlag rendszer úgy kompletten. A tömegkompenzáció amit emlegetek (amíg a távolkeleten nem igazán divat a menetdinamikai szempontból veszélyesen nagy tömeg, addig az itteni elborult SUV őrületnek pont ez az egyik alappillére), meg még az üzleti alapon történő cserebere lehetőség hozzá gyártók között.

- CO2 semleges benzin ötlete, amit a németek próbálnak átnyomni. Az lesz, hogy megvehetsz majd bármit amit a VAG sima benzinmotorral fillérekért lenyom a szalagról és saját hatáskörében lenyilatkozza a megfelelőségét, majd legfeljebb garanciavesztés terhére (a gyártót terheli amúgy a bizonyítás jótállási időn belül) tankolsz bele jó kis százhalombattai 95-öst, aztán jónapot. Viszont közben ki lesz ez úgy találva, hogy pl. egy Honda majd ha fejen is áll csak tisztán elektromos modellt árusíthasson itt nálunk, amiért otthon a Japánok amúgy kiröhögnék, vagy ki is átkoznák akár (társadalmilag ott nagyon elítélik a hálózatról töltögetést Fukusima miatt), tehát nem is nagyon biztos majd, hogy meg fogja érni nekik külön a mi piacunkra dolgozniuk teljesen külön és eltérő alapokra épülő modellpalettával. És persze nagyon nem lepődnék meg, ha mindeközben a németeknél meg valahogy még a TDI vonalat is sikerülne átmenteniük azok után amennyit annak idején beletoltak a dieselek fejlesztésébe :C

(#57) Hieronymus válasza vicze (#54) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Azért annyi igazság van bírált hozzászólásban, hogy a Ford elfordult az olcsóbb autó szegmenstől.
A Ka, Fiesta, Focus, amik még maradtak mennek a levesbe.

Mi a cégnél 5 darab Fiestát használunk, Tavaly év végén lett 4 darab cserélve. Látszik a raktársöprés. Azt alapárba, már a kormányfűtés is belefért. Városi közlekedésben hatalmas előny a hatosváltó. Legalább többet lehet koptatni a kuplungot. Olyan jól sikerült hibridesíteni a motort, hogy nem mutatható ki fogyasztás csökkenés, viszont a kondenzátor szintű, öntöltő akkumulátor rendelkezésre állása teljesen bizonytalan. Nagyobb gázadás esetén az izmosabb önindító motor vagy rásegít vagy sem.
(Az igazsághoz tartozik az, hogy ezek az autók saját vezetési stílust igényelnek. A kuplungot csak az utolsó pillanatban szabad kinyomni fékezés esetében, hogy legyen némi energia visszatöltés.)
A hibridek támogatása megszűnik. Kifutóban van a technológia.

Szóval a Ford a magasabb árszegmens felé fordul.

Más.

Egy korábbi hozzászólásra reagálva.
A kis hengerűrtartalmú motorok esetében valóban problémát jelentet illetve jelentett a környezetvédelmi előírások betartása.
A legolcsóbb szegmensbe tartózó Mitsubishi Spacestar esetében az 1 literes motorral szerelt változatának forgalmazását beszüntették. Ma csak 1.2-s motorral szerelt változat kapható.

Azt azért érdemes tudni. Az 1 literes motor nagyobb fogyasztás produkált, mit az 1.2-s, miközben minden más tulajdonságában gyengébb volt. Az alacsony köbcenti nem jelent optimális/alacsony fogyasztást.

Még valami.

Persze lehet szidni az EU-t, hogy folyamatosan növeli a járművek biztonságos használatát.
De érdemes?
Nem érdemes. Az utolsó, ráfutásos baleset baleset megelőző rendszerekhez csak az érzékelő extra költség, az összes többi már rendelkezésre áll a járműben.

A legtöbb ütközés ráfutás baleset, amit a figyelmetlenség okoz.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#58) MongolZ válasza Dare2Live (#32) üzenetére


MongolZ
addikt

Tudom, ugyanezt a felszereltséget szűk 1,5x annyiért tudod most megvenni... Röhej az egész.

(#59) Dare2Live válasza D55 (#56) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

CO2 = gyakorlatilag fogyasztás. Ha tetszik csökkenő fogyasztást ír elő az EU. Ezért lett 2-2.5literes helyett 1.0-1.4es turbo. Masszívan kevesebbet fogyaszt egy 2.0as régi szívóbenzín mint egy 1.0as turbo.
Sött. Elöbb hozta vki plnek fordot. A jelenlegi 155les 1.0 turbo nem csak jóval kevesebbet eszik még sokkal jobban is gyorsul. Nem mert hude sokkal több le hanem mert sokkal több nyomaték. Sött még egy 2.5es szívónál is jobban megy.
Cserébe igen turbo meg DI. Itt életartalmra én a fő ott látom, hogy nincs előírva 100.000kmenként a szelepek, egr... tisztítása. Amikor nem tud rendesen záródni egy szelep a koksztól akkor ott nincs sok hátra. Amikor leválik egy kokszdarab és beesik a hengerbe az elöbb utobb végigkarcolja a falat még ha nem is és kijön meg fog akadi, gyűlik aztán egyszer csak felizzik/elég és brutál károkat csinál.
A tömegkompenzáció egy vicc de hát az EU az EUt védi.

Ha a CO2 meg a globális felmelegedés a fő mumus akkor spec szerintem olyan sok gond nincs a CO2 semleges benzinnel. Ilyen alapon a CO2 semleges hidrogént is amblokk be lehet tiltani.
És ahogy írtam. Minden ország/blokk a saját iparát próbálja tolni. És nagyon szerencsétlen japánra hivatkozni ahol ez sokkal durvább mint az EUban.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#60) Dare2Live válasza Hieronymus (#57) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

adott motorblokk családnál a kis ccmes átlag (99%) használat mellett mindig kevesebbet eszik mint a nagyobb. pl 1szfe és 2szfe.
Ez alól az 1% difi akkor van ha mindig padlóznád a kissebbet míg a nagyobbat nem kellene. De én még egy 1.0as motornál se láttam, hogy vki folyamat padlóval közlekedne mert kevés.

btw az emlegetett 1szfe 68le. A 2szfe 87le. (de lehet az 1krfe is plnek). Mai standard szerint nevetségesen kevés lóerő. Nem turbos nyomaték sincs. Vígan megy városban, pályán gps szerint is 150km/h felett tud. Most kb ilyen gyenge motor nincs a piacon. Anno hova kinek nem volt elég?

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#61) Sirus86 válasza Dare2Live (#60) üzenetére


Sirus86
tag

En pl dillemmaban vagyok, mert szeretnem az oreg 1,6-os Renault Kangoomat es 1,6-os Renault Modusomat ujabbra es kissebb fogyasztasura lecserelni. Ket havonta megyek 700-700 km-t, plus napi szinten rovid tavok, neha 1-2 ezer kilometer extra. Ezt az autovaltast jelenleg nem merem megtenni tobb okbol kifolyolag. A regi autot olcso javitani, es ismerik oket. Tankolok egyszer es megyek tovabb, nem kell toltenem orak hosszat. Kis autora lenne szuksegem, ami kenyelmes, de a varakozasi ido ket ev Nemetben. (pl Twingo) A valasztek limitalt. Az arak odavernek (jo,azt kigazdalkodom). Nincsen szerviz tapasztalat, es elmondjak, hogy tok jo, hogy ez meg az lefagy menetkozben (pl VW Sharan DSG foschtenger, gazra fekezni kezd, tempomat lefagy, fek elkop 10k km utan). Elektromos autoval szivas sok cuccot vinni, mert nagyon designosak, de nem praktikusak (Kangoo 700 liter plusz, Modus kombisitva is nagy). Az uj autok meg nem praktikusak elegge, foleg a SUV vonal, mert a design elvisz mindent. Munchenben nagyvarosban parkolni kicsi autoval lehet csak kibirhatoan. Szoval ezert nem szeretnem az oreg vasakat lecserelni, mert azok csak mennek es mennek es teljesitenek mindent, csak a fogyasztas kb 30%-al magasabb. Te, illetve kedves forumtarsak mit javasolnal-javasolnatok alternativakent?

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#62) Alaaf Pi válasza vicze (#54) üzenetére


Alaaf Pi
aktív tag

Megmutatnád ebben a listában a Ka-t? [link]

Meg kell jegyeznem, két hete pl. Fiestát és Focust se láttam benne, totál ki volt véve, csak az emelt verziójuk.

#56 D55: Vagyis egyetlen szabályt sem tudsz mutatni. Hol diszkriminatív a flottaátlag a Hondával, a Kiával, a BYD-vel szemben? Sehol. Pont ugyanúgy vonatkozik rájuk.

[ Szerkesztve ]

(#63) Reggie0 válasza Sirus86 (#61) üzenetére


Reggie0
félisten

Most nem azert, de a 30%-al nagyobb fogyasztas ekkora futasteljesitmeny mellett nem egy olyan tetel, foleg a nemet berek mellett, ami miatt megerne valtoztatni barmin is, ha amugy elegedett vagy.
Sajnos az elektromos autok ma meg elegge kozepszarok, nagyjabol csak varosban hasznalhatoak. Jobb ha meg par evet varsz es legalabb kozben fejlodik a technika.

(#64) Füleske válasza Sirus86 (#61) üzenetére


Füleske
addikt

Normál hibridet nézzél. (Toyota)
Pl. (kombi)Corolla 1.8-2.0 hibrid. Ha Twingo méret kell, akkor Yaris 1.5 hibrid.

(#65) D55 válasza Dare2Live (#59) üzenetére


D55
aktív tag

"Elöbb hozta vki plnek fordot. A jelenlegi 155les 1.0 turbo nem csak jóval kevesebbet eszik még sokkal jobban is gyorsul. Nem mert hude sokkal több le hanem mert sokkal több nyomaték. Sött még egy 2.5es szívónál is jobban megy.
Cserébe igen turbo meg DI. Itt életartalmra én a fő ott látom, hogy nincs előírva 100.000kmenként a szelepek, egr... tisztítása. "

Persze, hogy nincs előírva, 100000-nél pont az általad emlegetett motornál már a dugattyútörés is meg szokott lenni tudtommal :U De nincs ezzel gond, csak előtte pár évtizeddel ne gyártottak volna 1-1,5 millió km-t túlélő típusokat. Onnantól így visszalépni szabályos ..gányság.

"És nagyon szerencsétlen japánra hivatkozni ahol ez sokkal durvább mint az EUban."
Nem az, mert ott mellette a társadalmi érdekek mindenkori elsőbbségének nagyon mély kultúrális gyökerek adnak sziklaszilárd (morális) alapokat, soha nem is próbálnak semmit kapkodva és erőltetve megváltoztatni, főleg nem a természetes folyamatok (ideértve a társadalmi folyamatokat, a civilizált életforma kívánalmait is) által kialakult egyensúlyi viszonyokot. Pl. a munkahelyeken való dohányzást is csak az elmúlt években tiltották be, mert hát ugye hiába káros, mégicsak azért egy társadalmi csoportról beszélünk, kirekesztés meg minden ugye... Ha meg az a kérdés hová vezet hosszútávon ez a fajta józan és megfontolt mentalitás, illetve "élni és élni hagyni" életfelfogás, akkor javaslom a demográfiai statisztikákat nézegetni, hol is élnek a világon egész véletlenül pont a legtovább, illetve a legjobb egészségnek örvendően az emberek. Biztos tényleg véletlen ;)

(#66) vicze válasza Alaaf Pi (#62) üzenetére


vicze
félisten

Elnézést néha elfejtem hogy UK már nem európa. :P (A szabályozás amúgy még minding ugyanaz.)
De akkor marad a Fiesta.
Stellantis-on kívül is ott az Aygo/Yaris, i10, Mazda 2, stb. Van még bőven.

Az igazság az, hogy a legkisebb autókon a legkisebb a haszon és a gyártók inkább ezeket cserélik elektromosra a nagyobb haszonért, mert a felhasználásukba amúgy is az elektromos hajtás jobban passzol, és kevésbé problémás. Tehát megintcsak inkább a nagyobb haszon miatt kerülnek ki és nem az EU. Ürügy lehet, de ezek a szabályozások a gyártóknak jönnek jól leginkább, és meglovagolják, ahol csak lehet.

(#67) Döglött Róka válasza D55 (#65) üzenetére


Döglött Róka
veterán

"Persze, hogy nincs előírva, 100000-nél pont az általad emlegetett motornál már a dugattyútörés is meg szokott lenni tudtommal" - forrást vagy kamu

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#68) D55


D55
aktív tag

Az autószerelőm, akinél a 100 ezres garanciát épp túlélő, de mondjuk 102 ezernél már széthulló darabok sorban kikötnek...

(#69) dabadab válasza D55 (#68) üzenetére


dabadab
titán

a 100 ezres garanciát épp túlélő, de mondjuk 102 ezernél már széthulló darabok

Próbálj meg valami minimálisan hihetőbbel előállni.

DRM is theft

(#70) Reggie0 válasza D55 (#68) üzenetére


Reggie0
félisten

Jo autokat nem szokas szerelni ugyebar, csak a hibasakat.

(#71) Döglött Róka válasza D55 (#68) üzenetére


Döglött Róka
veterán

A nagyotmondásból csak nagy hazugság lett :)

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#72) Hieronymus válasza Döglött Róka (#67) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Vélhetően kamu, de!
Minél jobban megfeszítenek egy motort, annál hamarabb fog elfáradni az anyaga.
A Volvónak volt 2,5 literes 80 pacis dízel motorja. Gyakorlatilag tönkretehetetlen. Viszont a környezetvédelmi előírások közelébe sem tudna kerülni ma.

Ma ezt a teljesítményt, nagyobb nyomaték mellet, egy háromhengeres 1 literes szívó Otto motor képes hozni.
De a dugattyú, fajtórúd, szelepek minden grammja számít magas fordulatszámon. A motor tervezőknek folyamatosan kompromisszumokat kell kötni.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#73) D55


D55
aktív tag

#69 Hihető vagy sem, érdekességképp mesélt egyszer ezekről a problémákról és a gyakoriságukról, miért hazudott volna?

#70 Ez valóban egy tényező, de a hibások közt is csúnyán kilóg azért a sorból amikor egy majd 2 tonnás sedanba beleteszik az 1 literes, 3 hengeres viccmotort 150 lovasra felkergetve és aztán "meglepő mód" rommá hullik az egész rövidtávon és közel sem egyedi esetként.

#71 Kérlek, hogy tartózkodj ettől a fajta arcbamászó és vádaskodó személyeskedő stílustól, mert nem díjazom és szerintem rajtam kívül sokan mások sem. Köszönöm.

[ Szerkesztve ]

(#74) dabadab válasza D55 (#73) üzenetére


dabadab
titán

#69 Hihető vagy sem, érdekességképp mesélt egyszer ezekről a problémákról és a gyakoriságukról, miért hazudott volna?

Az emberek szeretnek kiszínezni dolgokat és ez így sokadkézből már nagyon-nagyon színes lesz. Az, amit előadsz, nyilvánvalóan nem igaz, szóval az, hogy valaki hazudik, az egyértelmű, viszont hogy miért, azt én innen nem fogom tudni megmondani.

DRM is theft

(#75) Hieronymus válasza D55 (#73) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Ne csináld már.
Az EU-ban tartani kell a gyártóknak, hogy 10 éven belül nem igényelhet nagyjavítást az autójuk. (A motor szétszedésének szükségességét tekintik nagyjavításnak.) Ez minimum 150 ezer kilométert jelent.

Akkor van baj, az előírt ellenőrzéseket és karbantartásokat nem kapja meg a jármű.

Amúgy az autószerelők többsége nagy bajban van a mai autókkal. A tíz éves járművek esetében a gyártók tudásbázisa és szoftvereinek hiányában alig tudnak javítani. Rosszabb esetben láncban cserélik az alkatrészeket.

Az, hogy a te autószerelőd mit és miért mond, az mi nem tudhatjuk. Én lecserélném. Nem tűnik megbízhatónak, az elmondásod alapján.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#76) Submarine válasza D55 (#73) üzenetére


Submarine
senior tag

Légy szíves mondj már egy konkrét típust amelyik 2t és 1000cm³-es motorral vereti?

(#77) Tasunkó válasza D55 (#73) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Sztem is tárazz be egy másik autószerelőt. Szeretnek vetíteni(autószerelőbetegség). Még addig jó, amíg valami más autóról, de ha a tiéd lesz a fantáziálás tárgya és a tényállás ferdítésének célpontja, akkor kezdődnek a bajok. A gyártásnál van egy sokkal súlyosabb hibaokozási művelet, a javítás.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#78) 8th válasza D55 (#73) üzenetére


8th
addikt

Ugyanezt mondták amikor a kilencvenes években a vw konszern piacra dobta a 3hengeres pdtdi motorját. Nem az 1.4-est, az 1.2-est. Szét fog esni, nem bírja majd a nyomatékot, a rezonanciát, túl nyers technológia a pd három hengerhez stb. Ennek már 20+ éve. Mivel g*cijól fogyasztanak azóta beléjük került a világ összes kilométere kétszer de köszönik szépen mai napig elvannak. Sőt, 100ló fölé pöckölve sincs az év világon semmi bajuk. Meg lehet azt csinálni jól is.

[ Szerkesztve ]

(#79) User64476 válasza 8th (#78) üzenetére


User64476
őstag

Ha még fel is lehet pöckölni, akkor valaki nem spórolta ki belőle az anyagot eléggé, hogy tuti letérdeljen, ez csupán anomália. Biztos tanultak belőle, és a frissített verzió már kinyiffan időben. Ha meg mégsem akkor dobjunk rá egy 50e km-es olajcsere periódust, az mindig működik.

(#80) D55 válasza Tasunkó (#77) üzenetére


D55
aktív tag

Biztos vetít, azért tud nekem is sok évtizedes évtizedes családi ismertség mellett csak 2-3 hónapra időpontot adni (kivéve ha nem karbantartás jellegű műveletről van szó, hanem elromlik valami ami miatt nem működik az autó, mert akkor persze aznapra vagy másnapra, de ilyesmi mondjuk szerencsére csak 10 évente ha egyszer elő szokott fordulni). Meg biztos ezért köt ki nála a fél megye motorhibákkal, miután máshol nem tudtak nekik megfizethető megoldást kínálni. Mert jól vetít, csakis ez lehet a titka tényleg. :R

(#81) D55 válasza Submarine (#76) üzenetére


D55
aktív tag

Menetkészen, sofőr nélkül nincs azért 2 tonna közelében, csak másfél-egyhat az ominózus modell, viszont sokan pont az otromba nagy segge miatt veszik belőle a kombit, tehát egy picikét ha meg van pakolva és még 1-2 utas is beleugrik akkor már ott vagyunk könnyen.

(#82) dabadab válasza D55 (#81) üzenetére


dabadab
titán

Hát akkor lehet, hogy nem az autószerelő színezte a dolgokat a motorokról, hanem te - ahogy a másfél tonnából is mindjárt kettő lett nálad.

DRM is theft

(#83) D55 válasza dabadab (#82) üzenetére


D55
aktív tag

De a gyakorlatban az ismertetett jellemző használati mód, illetve célközönség miatt legtöbbször bizony jelen van a _közel_ (mert akkor már idézzük pontosan egymást) két tonnányi effektív tömeg, csupán jeleztem, hogy az adatlapokat nézegetni nem elég, ott nem fog látszani ha valaki ezen akarna rugózni (de ugye nem is az számít a kérdés kapcsán).

Az meg amúgy nem tudom miért lett manapság ebben a belsőégésű vs. elektromos, illetve régi vs új autó témában annyira divat mindenfelé az interneten, hogy ha valaki bármit mond ami az elmúlt 10-15 év felháborító visszásságaira mutat rá, akkor érdemi cáfolatok helyett személyeskedéssel akarják egy csomóan elnyomni. Ez van, el kell fogadni, hogy ha a vásárlók figyelme a napi használati értékről ennyire szélsőségesen elterelődik olyan másodlagos dolgokra, mint a környezetvédelmi és biztonsági jellemzők, akkor az orrunknál fogva leszünk vezetve, mert a gyártókat úgy is a pénz érdekli és ki nem hagynának ilyen lehetőségeket a profitráta növelésére. És nem, nem azt mondom, hogy ezek nem fontos jellemzők, csak azt, hogy ha sokkal nagyobb hangsúlyt engedünk ezeknek, mint sem annak a legalapvetőbb kérdésnek, hogy mit kapsz a pénzedért és az meddig fog majd előreláthatóan és tervezhetően kiszolgálni, akkor nyilván nem kell azon meglepődni (és lehazugozni engem közvetlenül vagy kevésbé közvetlenül amikor erre kíméletlenül rá merek világítani), hogy az újabbnál újabb modellek egyre inkább romló ár-érték arányt fognak képviselni. Az EU bűne pedig csupán annyi itt, hogy nem hogy felelős fogyasztóvédelmi érdekképviseleti szövetségként a józan, kiegyensúlyozott szempontok mentén való tudatos fogyasztói magatartást ösztönözné és támogatná a témában, hanem még be is fekszik a gyártóknak a versenyre káros szabályozások érvényre juttatásával.

(#84) dabadab válasza D55 (#83) üzenetére


dabadab
titán

Nézd, az történt, hogy a két tonna önsúlyú szedánról kiderült, hogy az valójában egy két tonna max össztömegű kombi.
Ennyi a történet, ne állj be valami áldozati pózba, mert hülyén fest.

DRM is theft

(#85) D55 válasza dabadab (#84) üzenetére


D55
aktív tag

Sedan és kombi is van belőle. Elsőre nekem a sedan lebegett a szemem előtt belőle (mert az az értelmes autóforma), aztán rájöttem, hogy a kombi még súlyosbító tényező belőle ebben a kérdésben és nem is kevés van belőle. Önsúlyt meg sehol sem említettem, csak amikor elkezdtetek hitetlenkedni akkor szóltam, hogy ne papíron keressük az 1,8-1,9 tonnát, hanem a valóságban ahol bizony tényleg nem kell sok fantázia hozzá.

De látom ezek szerint még mindig könnyebb a szavaimon keresni a fogást, mint sem a 300 ezret - fél milliót gondtalanul lefutott ezres ecoboostos Mondeosok tömegének elégedettségtől kicsattanó véleményeit fellelni :K

(#86) 8th válasza User64476 (#79) üzenetére


8th
addikt

Dehogynem, az a hajtórúd úgy néz ki mint egy kínai fröccsöntött gyerekjáték. Minden gramm felesleges súlyt lefaragtak róla ahogy a főtengelyről és minden másról is amiről lehetett. Viszont jó anyagból készült. Bírja.

(#87) User64476 válasza 8th (#86) üzenetére


User64476
őstag

Ha bírja túl van tervezve! :D

(#88) Döglött Róka válasza D55 (#73) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Nem igazan erdekel mit dijazol es mit nem. Kizarolag anekdotikus ervelessel probalkozol, ami atcsuszik hazudozasba. Statisztikad nincsen, csak egy random kitalalt autoszerelo.

Szal nem, nem fogok tartozkodni, az biztos hogy nem ertesz a lovakhoz :)

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#89) D55 válasza Döglött Róka (#88) üzenetére


D55
aktív tag

Jó, igazad van, vegyél akkor downsizingolt csodákat, meg vegyenek mások is akik a te bizalmatlankodó mentalitásodat követik és közismert tapasztalati tényekről statisztikákat várnak el, legalább nekem marad nagyobb kínálat válogatni amikor eljön az ideje 1.6-ról feljebb lépni 2.4-re ;)

(#90) Sirus86 válasza Reggie0 (#63) üzenetére


Sirus86
tag

Itt sajnos nem csak a berekrol szol, hanem hogy szepen elkopnak ezek az autok es lassan nincsen mas csak hybrid es elektromos, amivel tobbnyire sok a gond (sztradazva lehet latni sok-sok kiegett, lerohadt autot, ami altalban ezeknek komboja). Masreszt tegyuk fel, hogy jol keresel. Akkor is egy alap szerviz elvisz nagyon sokat, es nem eri meg javittattni mar. Ennyire egyszeru a dolog. Ameddig Magyarorszagon tudom oket esszeruen javittattni, addig kb maradnak is.

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#91) Sirus86 válasza Füleske (#64) üzenetére


Sirus86
tag

Koszi a tippet!

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#92) dabadab válasza Sirus86 (#90) üzenetére


dabadab
titán

hybrid es elektromos, amivel tobbnyire sok a gond (sztradazva lehet latni sok-sok kiegett, lerohadt autot, ami altalban ezeknek komboja).

???

Te milyen autópályán jársz, ahol sok-sok kiégett (vagy akár lerobbant) autót lehet látni?

DRM is theft

(#93) vicze válasza dabadab (#92) üzenetére


vicze
félisten

Leginkább képzeletbeli. :U

Brutál milyen fárasztó már ez a sok hülyeség összehordás.

(#94) Reggie0 válasza Sirus86 (#90) üzenetére


Reggie0
félisten

Priust kell venni, azok mar bizonyitottak :)

(#95) Döglött Róka válasza D55 (#89) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Szép próbálkozás gaslightingra de jó nagy hülyeség lett megint belőle...

Sehol nem állítottam hogy 1 literes autóval járnék, ahogy azt sem hogy kívánok ilyennel járni. Pusztán felmerült a kérdés, hogy a képzeletbeli autószerelőd esetleg rendelkezik az anekdotikus érveken kívül mással.

Nem rendelkezik. Innentől kezdve az állításod értékelhetetlen.

PS: Mire eljutsz oda, hogy lecseréld az 1.6-ot 2.4-re, nem lesz nagyobb.

@vicze1 : Szerintem ez masszív kognitív disszonancia. Az autók átlagéletkora 15 év. Még mindig rengeten valami szakadt szívó benzinnel járnak, "mert azt olcsó karbantartani" (gyakorlatilag nincs pénz új autókat rotálni)

[ Szerkesztve ]

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#96) Tasunkó válasza Sirus86 (#90) üzenetére


Tasunkó
senior tag

A hybriddel lehet, de az elektromossal mar csak az alapfelallas miatt/sokkal egyszerubb motor, sokkal kevesebb mechanikus resz stb. nem logikus hogy több legyen a probléma. Az öreg autó javíttatása meg a kasznizáson bukik el, ami pluszban jön rá az egyéb hibákra, és munkaóraigényes. Egyébként is a kocsiknak ritkán van motor-problémájuk, és gyakoribbak a csuklók, lengőkarok, stb. szóval egyéb hibák, idővel a motor még csak menne, de minden egyéb szétmállik.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#97) Füleske válasza Reggie0 (#94) üzenetére


Füleske
addikt

Most nem árulnak új Prius - t, az új meg várhatóan csak PHEV lesz az EU - ban. Viszont hibrid hajtáslánccal vehetsz más tipusokat.

[ Szerkesztve ]

(#98) Sirus86 válasza Tasunkó (#96) üzenetére


Sirus86
tag

Elvileg az EV-k a nagy stabilitasrol szolnak, de a valosagban nem ezt lehet latni a sztradakon. Illetve ismerosok altal is nagyon sokaknak van gondja. Pl Audi e-tron csak ugy megdja magat a semmi kozepen es nem lehet sehova sem vinni. Abban az autoban ultem is, hala az egnek nem alattam ment szet. Egy masik ismerosomnek rendszeres fagyasi gondjai vannak a Polestar autojaval. Lattam mar kiegett Teslat is az autobahnon. Szoval vannak bajok erosen, es ezek altalaban nincsennek nagy dobra veve. Plane a BMW kiegesek, amibol legalabb 5-ot lattam mar. Nalam meg a Sharan pl gazadasra elekezdett erosen fekezni, mert szerinte volt elottem valami, amugy meg sztradan toltam es semmi nem volt elotte. Azert ezek ilyeszto dolgok...

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#99) Tasunkó válasza Sirus86 (#98) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Alapjában véve a tesla-, 2 elektromos rolleren egy sörpad, esernyővel, szerény hibalehetőségekkel. Csak egyszerre a közlekedést is akarják forradalmasítani és a SW/érzékelés megoldásaik nem megfelelőek, igen ez vita tárgya szokott lenni.

Kérek egy számot a jútútú

(#100) vicze válasza Sirus86 (#98) üzenetére


vicze
félisten

Imádom a láttam egyet = mind hibás ""logikát""...
Pontosan azt képzeled be magadnak amit csak akarsz, inkább örülj, hogy a sajátod megy még egyáltalán...

A EV kiégések pedig többszörösen vannak felkapva és felfújva pont ezért alakult ki ez a hibás beképzelt nézet, hogy gyúlékonyabbak. :(

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.