Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) Döglött Róka válasza vicze (#150) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Volt még régebben valami nagy racer itt másik topicban, aki előadta, hogy jobban előz manuális váltóval mint automatával, mert már előre ott a keze a váltón meg a lába a kuplung felett, mikor belekezd a manőverbe.

Automatával annyi, hogy fél másodpercet vár az ember mire felfogja a szoftver, hogy haladni kell. De azzal ugye nem lehet kalkulálni.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#152) dabadab válasza vicze (#149) üzenetére


dabadab
titán

Ott van a saját linkeden, magasabb fordulaton leesik a hatékonyság

Nem tudom, hogy mit néztél, de ez az ábra pont azt mutatja, hogy minél nagyobb a fordulatszám, annál hatékonyabb.

DRM is theft

(#153) vicze válasza dabadab (#152) üzenetére


vicze
félisten

Ez a motor hatékonysága "áram -> kifejtett energia" (direkt egyszerűsítek), igazad van ezt nem fejtettem ki.
Mivel esik a nyomaték = csökken az erő ami kifejt, hiába hatékonyabb a motor, ha nem tudsz olyan tempóban gyorsulni, és ezért felmegy a fogyasztás, ez nincs az árbán valóban.
A hajtáslánc másik eleme az aksi, és míg a motornak igen tágak a határai, addig az aksi képessége, hogy a megfelelő feszültséget adjon le korlátozott. Ezért használható korlátozott ideig a Tesla magas sebességben, mert az aksi túlmelegszik -> csökken a hatékonysága.
A Taycan esetében a 2. fokozat magas fordulaton kitolja az aksi által adott lehetőségeket.

(#154) dabadab válasza vicze (#153) üzenetére


dabadab
titán

Mivel esik a nyomaték = csökken az erő ami kifejt, hiába hatékonyabb a motor, ha nem tudsz olyan tempóban gyorsulni, és ezért felmegy a fogyasztás

???

Oké, az addig világos, hogy a villanyautók motorjainak a fordulatszám-maximális teljesítmény görbéje amolyan inverz fürdőkád: az elején fix a nyomat, ezért a szépen lineárisan nő, aztán egy pont után már teljesítménylimites lesz, onnantól vízszintes, majd egy idő után megindul lefele (de jóval enyhébben, mint ahogy felfutott) - és ilyenkor természetesen az akkuból is kisebb áramot vesz fel (mivel nem a hatékonyság romlása okozza a kimeneti teljesítmény csökkenését).

Ebből kijön az, hogy "nem tudsz olyan tempóban gyorsulni", de az nem, hogy emiatt "felmegy a fogyasztás".

A hajtáslánc másik eleme az aksi, és míg a motornak igen tágak a határai, addig az aksi képessége, hogy a megfelelő feszültséget adjon le korlátozott. Ezért használható korlátozott ideig a Tesla magas sebességben, mert az aksi túlmelegszik -> csökken a hatékonysága.

A fentiek miatt ennek valójában pont az ellenkezője igaz: mivel magasabb fordulatszámon hatékonyabb a motor, a mozgáshoz szükséges energia meg a motor fordulatszámától független, ezért azonos körülmények között a nagyobb fordulatszámú motor fog kevesebbet fogyasztani és ezáltal az akkut kevésbé terhelni.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#155) Hieronymus válasza dabadab (#154) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A korábbihoz.
Igen igazad van, a motor fordulatszám függő rézvesztesége nem akkora, mint amekkorát gondoltam.

"mivel magasabb fordulatszámon hatékonyabb a motor, a mozgáshoz szükséges energia meg a motor fordulatszámától független, ezért azonos körülmények között a nagyobb fordulatszámú motor fog kevesebbet fogyasztani és ezáltal az akkut kevésbé terhelni."

Logikus, de mégis hiányzik belőle a praktikum.

Mivel a Tesla motor nyomatéke erősen zuhanásba kezd 1400-s fordulatszám felett, váltó nélkül behatárolódik a maximális sebesség. Ha nagyon szét van húzva a sebesség tartomány, akkor indulási nehézsége van a motornak. A mélygarázsból kiállás legfeljebb nekifutásból lenne lehetséges.

Az E-up! motorja viszonylag egyszerűen lefullasztható erősebb emelkedőn, alacsony sebesség mellett. A "leállt motor" vezetői beavatkozás igényel, újra kell indítani a rendszert. :D

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#156) Diabolis


Diabolis
tag

Valaki magyarázza meg nekem, mi a jó a rántottmájban. De komolyan. Büdös, szar ize van, hányni lehetne tőle.
Most komolyan, meg kell indokolnom, hogy miért olyan az ízlésem, amilyen?

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#157) Diabolis válasza Döglött Róka (#148) üzenetére


Diabolis
tag

Valami problémád van azzal, hogy szeretem az autómat? Hogy nem közlekedőedényként tekintek rá, hanem élvezetként? Esetleg nekem szól a "takarodjon az útról" tagmondatod?

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#158) User64476 válasza 8th (#126) üzenetére


User64476
őstag

Nem mindegy, az olajnyomásnak újra és újra fel kell épülnie, csak ismételni tudom magam: a gyártó ezzel a trükkel hozza ki olyan átlagra az általa forgalmazott flotta kibocsátását, ami miatt forgalmazhatja a teljes palettát és zsebre teheti a profitot. Nem sok köze van a jóhoz, előnyöshöz, hasznoshoz a felhasználó szempontjából, nem is ez a cél vele, de a marketing mindent visz.

(#159) 8th válasza User64476 (#158) üzenetére


8th
addikt

Már a kétezres évek első felében amikor még mindenki leszarta adott autó mennyit szennyez sok gyártó szériafelszerelésként adta a start-stop rendszert mert műszakilag rém egyszerű és valós fogyasztáscsökkenést lehet vele elérni. Olajnyomás felépülése? Üzemmeleg motornál (olajnál) az mennyi is? Két főtengelyfordulat? A másodperc tört részéről beszélünk és akkor sem fém a fémen csúszik mert marad egy vékony olajfilm a csapágyakon és a hengerfalon. Ha a lámpánál állsz fél percet az semmi. A mai modern megoldások ráadásul nem is csak úgy random állítják le a motort mint ahogy a kilencvenes években volt szokás hanem a megfelelő pozícióban állva.

(#160) Döglött Róka válasza Diabolis (#157) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Kozuton az auto nem elvezeti eszkoz, hanem kozlekedoedeny.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#161) Diabolis válasza Döglött Róka (#160) üzenetére


Diabolis
tag

Számodra. Szegényebb leszel te attól, hogy nekem nem az? És nem, az élvezet nem a gyorshajtásról szól, csak annyiról, hogy szeretek vezetni. Ha kilencvennel, akkor kilencvennel.
De a kérdésemre khmm "elfelejtettél" válaszolni. Tudod, a takarodjon az útról rész.

[ Szerkesztve ]

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#162) Diabolis válasza 8th (#159) üzenetére


Diabolis
tag

Nálunk a flottában sűrűbben halnak a startstoppos akksik.
Sőt, kedves franciáék a láncot is elfelejtették elég erősre gyártani, 100.000 körül sorra szakadtak szét. Bár ezt a későbbi motoroknál javították.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#163) User64476 válasza 8th (#159) üzenetére


User64476
őstag

Feladom, tévedtem, neked van igazad, nyertél.

(#164) Döglött Róka válasza Diabolis (#161) üzenetére


Döglött Róka
veterán

A szovegertes hianya nem az en felelossegem.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#165) vicze válasza dabadab (#154) üzenetére


vicze
félisten

Igen nagyon nem érted, vagy nem akarod.
Te csak a hajtáslánc egyik elemét nézed, nem az egészet.

1. Eleve az elektromos motor hatékonysága esetileg 90+%-ról indul, tehát összesen 8%ot javul(végére csökken 1-2%-ot), végső soron lényegtelen. (Jójó tudom minden % számít, mert nagyobb hatótáv érhető el, bla bla, akkor mennyé lassabban, konkrétan...)

2. Hogyan gyorsul? + nyomatékot ad át a keréknek. Mit veszít magas fordulaton? Nyomatékot. Miért? Mert az aksi egy ponton túl nem képes elegendő "üzemanyaggal" ellátni a motort. -> Nem gyorsulsz tovább. Nem a motor plafonját éred el, hanem az aksijét.
Ha ültél már EV-ben és gyorsítottál, akkor ez a plafon elég látványos.

Taycan-ben használt ZF által fejlesztett váltó, nem az 5%-os hatékonyság növelésre van használva(igazad van lehetne abba az irányba vinni), hanem magasabb sebesség elérésére: "ZF’s modular approach combines the 2-speed gearbox with even more powerful electric motors rated for up to 250 kW. This delivers enhanced acceleration and, potentially, faster top speeds."

De még ha hatékonyságra lenne kihegyezve akkor is: "Shifts take place at 70 km/h." Mindenképp a magasabb sebességnél lesz hatékonyabb, a meghajtási rendszer és nem a motor.

Formula E-nél 5 sebességes a váltó volt sokáig, de már lehet 1 sebességes is, mivel a váltó mit ad? Extra súlyt, ami csökkenti a hatékonyságot... Ez egy igen bonyolult egyensúly és hogy mit választasz, az dönti el, hogy mire akarod használni végső soron.

[ Szerkesztve ]

(#166) Diabolis válasza Döglött Róka (#164) üzenetére


Diabolis
tag

:C :C :C :C :C :C :C
Gondolom nőnemű vagy...

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#167) Noukoum válasza Diabolis (#132) üzenetére


Noukoum
veterán

Senkit sem érdekel ha neked nem felel meg, nem muszáj megvenni.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#168) Döglött Róka válasza Diabolis (#166) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Ne szemelyeskedjunk, ha lehet.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#169) Diabolis válasza Döglött Róka (#168) üzenetére


Diabolis
tag

Te szegény, még a végén megsértődsz? Egy igen/nem választ sem tudsz leírni. De szerinted akinek az autó élvezet, az takarodjon az útról.
Na, fussunk össze, és beszéljük ezt meg. Ne aggódj, egy ujjal sem fogok hozzád nyúlni. Csak lássuk élőben is ekkora arcod van-e? De gondolom ehhez már gyáva leszel, szóval gyorsan találsz valami kifogást.
Picit a tököm tele van a fajtáddal. Aki nem azt gondolja amit te, azt fikázod. Ellenben velem, aki többször leírtam, hogy felőlem bárkinek lehet bármilyen ízlése, egészségére. Na, itt az alkalom, lehet fikázni élőben. Még a kólát is fizetem.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#170) Döglött Róka válasza Diabolis (#169) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Nem sertodok meg semmin, csak felhivtam a figyelmet ra hogy ne szemelyeskedj. Oriasi kulonbseg.

"Gyava", "nonemu" "a fajtad"... Ezek mind a masik szemelyere celzo jelzok. Egy parbeszedben nincs helye.

De tudod mit, segitek a szovegertesben: ha magadra veszed a hozzaszolast amit nem neked irtam, az nem az en bajom ;) A kutya nem szolt hozzad.

"Eloben ekkora arcod van-e" - back to trefort chat. :D
Ne haragudj, de az egesz hozzaszolas rettento cringe.

Na szaladj roncsot simogatni...

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#171) vicze válasza Diabolis (#156) üzenetére


vicze
félisten

Ez nem ízlés kérdése. A dinnyében hiányolod a csirkehúst, hajóról a 4 lábat, delfinről a lófarkat, soroljam a hülye példákat?
Lényegében technikai hozzánemértés a "problémád" oka.

(#172) Döglött Róka válasza vicze (#171) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Megyünk ketten találkozni vele? Persze külön-külön, én 14:30-ra foglalok időpontot.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#173) Diabolis válasza Döglött Róka (#170) üzenetére


Diabolis
tag

Mivel az én mondandónra reagáltál, így igen, magamra vettem.
És pontosan tudom mi a személyeskedés. Gyáva vagy és pont. Még most is csak mismásolsz, egy digitális válasz nem esik ki a klaviatúrádból.
Aki mást hisz mint te, az hülye, le kell nézni. Kérdezni smafu, még a végén olyan választ kapnál ami nem fér bele a fekete/fehér (egyszerűen: kétbites) világképedbe.
Persze ezt a gáz dolgot is megbeszélhetjük személyesen. A roncsos résszel együtt.
Te mentél le a fosbúk színvonalra, monitor mögül nagy a szád, de úgy sejtem élőben köszönni sem mernél. És igen, a te FAJTÁD hozta be ezt a szintet erre az oldalra. Mindezt az adminok lelkes támogatásával.
Na, futi az adminokhoz.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#174) Diabolis válasza vicze (#171) üzenetére


Diabolis
tag

:C :C :C
Íme a másik. Amiért nekem jó a kézi váltó, már nem is értek hozzá 🤣🤣
Főzni sem tudok, mégis szeretem a pacalt.
Na, jöhetsz te is ha gondolod, csak nehogy hozzatok egy harmadikat, nincs kedvem a végén nyakékért lovagolni.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#175) Döglött Róka válasza Diabolis (#173) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Még mindig személyeskedsz. :)

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#176) Diabolis válasza Döglött Róka (#175) üzenetére


Diabolis
tag

Jól látod, igazi zseni vagy. De ha egyszer ezt vívtad ki...

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#177) Döglött Róka válasza Diabolis (#176) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Még mindig. :)

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#178) vicze válasza Diabolis (#174) üzenetére


vicze
félisten

OK, elmondod, hogy mi értelme a váltónak az EV-ben.

Másodsorban elmondod, hogy mi értelme a váltónak egy ICE-ben?

(#179) Diabolis válasza vicze (#178) üzenetére


Diabolis
tag

Kérlek idezd azt a részt, ahol azt írtam, hogy váltó kell az EV-be.
Én azt írtam, hogy többek között azért nem szeretem az elektromos autót, mert NINCS benne.
Elég lassan írtam?

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#180) Döglött Róka válasza vicze (#178) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Nézd meg mit tákol, és mindent megértesz.

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#181) Diabolis válasza Döglött Róka (#180) üzenetére


Diabolis
tag

Inkább megmutatnám. Neked, személyesen.
Egyébként szegényebb leszel az én "tákolásomtól", vagy megint ott tartunk, hogy aki mást kedvel mint te, azt lenézed?

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#182) Döglött Róka válasza Diabolis (#181) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Okés, délután 4 körül kelenföldön leszek, oda tudsz jönni?

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#183) Diabolis válasza Döglött Róka (#182) üzenetére


Diabolis
tag

Szombat dél körül Király utca. Addig nem terveztem bemenni a Büdös Városba.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#184) Döglött Róka válasza Diabolis (#183) üzenetére


Döglött Róka
veterán

Okés, ott leszek, 185 magas, 85 kiló, "Te komolyan itt tartasz zdmeg? :DDD" pólóban.

Köszönöm, jót röhögtem. Az aggresszivitásodon, a fenyegető kiálláson, a személyeskedésen. Egyszerűen az egész a középiskolai chat üzeneteket juttatja az eszembe amikor x képtelen túllépni a saját frusztrációján és megpróbál nagy embernek látszani. "Jajj egy ujjal nem nyúlok hozzád." :D - Kurvajó volt, igazi nosztalgia.

Na menjél simogasd a kéziváltós roncsodat. De ne közúton.. pályán meg óvatosan mert még szétesik ;)

Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

(#185) 8th


8th
addikt

Itt a tavasz, szerelem van a levegőben. :DDD :DDD

(#186) vicze válasza Diabolis (#179) üzenetére


vicze
félisten

Tehát akkor oda lyukadunk ki megint, hogy azért nem szereted a dinnyét mert nincs benne csirkehús?

Még egyszer manuális váltó EV esetén nem ízlés kérdése, hanem szükségtelenségé.
Az ég világon senki se akadályoz meg, hogy belerakj egy váltót. Több terméket is kínálnak a problémádra. Pontosan ugyanazt az élményt nyújtja, valóban kár, hogy nem alapfelszereltség vagy választható extra, a gyártóknak gondolnia kéne rád is, ebben teljesen igazad van.

Szerk: Sajnos a Toyota levédette, így nem fogják nagy márkák kínálni neked. :(

[ Szerkesztve ]

(#187) Diabolis válasza Döglött Róka (#184) üzenetére


Diabolis
tag

Agresszív? Fenyegető? Ugyan... Tényleg csak az érdekelt volna, hogy mered-e vállalni amit leírsz.
Pedig már majdnem elhittem, hogy ember vagy.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#188) Diabolis válasza vicze (#186) üzenetére


Diabolis
tag

Nem. Ott tartunk, hogy neked az a problémád, hogy nem szeretem az automata váltót. Ami nem értem, hogy miért is fáj neked?

Teljes mértékben tisztában vagyok azzal, hogy az EV-ben miért nincs váltó. Fentebb már kötöttek belém ugyanezzel.
De ez még mindig csak egy példa, hogy nekem miért nem felel meg az EV. Ami neked miért is probléma? Fikáztam esetleg?

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#189) dabadab válasza Diabolis (#188) üzenetére


dabadab
titán

Ott tartunk, hogy neked az a problémád, hogy nem szeretem az automata váltót

Nem.
Te jöttél azzal és azóta se érti senki, hogy mégis hol a fenébe sikerült neked automata váltót találni EV-ben és az erre vonatkozó kérdésekre nem is válaszoltál, ellenben nekiálltál fizikai erőszakkal fenyegetőzni, hiszen aki nagyobbat üt, annak van igaza, mint az köztudott.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#190) Diabolis


Diabolis
tag

Olvassál vissza. Egy zárójellel arrébb ott a magyarázat.
Senki nem fenyegetőzött semmivel. Hogy nektek ez jön le, az nem az én saram. Még csak az igazatadáshoz sincs köze. De ezt is olvasd vissza.
Lassan tényleg eléritek a fosbúk szintet.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#191) vicze válasza Diabolis (#188) üzenetére


vicze
félisten

"Személy szerint az EV-vel az automata váltó a fő problémám. Nem szeretem."
"Írtam sebességváltót?" -
"Olyat írtam. Sebességváltót nem. És igen, jó a meglátásod, nem kell bele. Ami számomra kényelmetlen."
Örök rejtély marad, hogy az "automata váltó" mit válthat, hm lehet az autót váltja alattad és valamit nagyon félreértünk? Szerinted mit vált az "automata váltó"?

Azt esetleg megmagyaráznád, hogy hogy jó fenébe kényelmetlen valaminek a nem létezése?
Illetve a nem létezésre linkeltem megoldást, ami meg kéne oldja a kényelmetlenséget amit okoz.

Az én értem hogy viszonylag gyorsan felfogtad, hogy mekkora hülyeséget írtál és valamilyen ok folytán az istennek nem akarod elismerni, ezen nem vitatkozik senki. Elnézést kérek mindenki nevében, hogy próbálkozunk. ;)

Tehát az EV-k-be rakhatsz manális sebességváltót, ami az EV-kben található összes fokozatot váltani fogja, ráadásul tök univerzális és minden EV-ben működik!

[ Szerkesztve ]

(#192) Diabolis válasza vicze (#191) üzenetére


Diabolis
tag

Idézet egy klasszikustól:
De értsd : sportfokozat, normál mód, maximum rekuperáció, hátramenet, vagy a hócipőm tudja miket bele nem tesznek. De kézi sebesség/nyomatékváltó nincs benne.

Hogy lehet kényelmetlen? Talán úgy, hogy nem szeretem ha nincs?

Az én értem hogy viszonylag gyorsan felfogtad
Nem hülyeséget írtam, maximum rosszul fogalmaztam. Amire ti azonnal ráharaptatok, mert atyaúristen valaki nem kedveli az EV-t!! Skandallum és hihetetlen. Sőt, szinte bűn.

Nagyon jó ötlet bele a váltó, alig marad pár problémám az EV-vel, amiért nekem nem felel meg.

Továbbra sem értem a nekemesést.
Újra felteszem a kérdést : szegényebb lesz attól valaki, hogy én a kézi váltót szeretem? Esetleg valakinek fáj az, hogy nekem nem felel meg az EV? Volt olyan mondatom, ahol bárkit elítéltem, amiért ő ezeket szereti?

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#193) Tasunkó válasza vicze (#186) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Ezek nagyondurvák csak most vettem észre, hogy a pohártartó helyére cuppantották. Valakinek itt a kávét fog kelleni lötybölni. A Toyota meg leszimulálja, hihetetlen. Lehetne recsegést is letötleni csengőhangként, ha az 5 helyett a 3-as, mondjuk én üresbe rakás mániás vagyok, szeretek csak úgy gurulni a piros lámpáig, de még jobb lenne lovakat szimulálni, mint a római arénák legendás kocsiversemyein.

Kérek egy számot a jútútú

(#194) vicze válasza Diabolis (#192) üzenetére


vicze
félisten

"Hogy lehet kényelmetlen? Talán úgy, hogy nem szeretem ha nincs? "

Akkor visszajutottunk oda, hogy mit szeretnél váltani egy EV-ben? Erre még nem sikerült kilyukadni. Hogyan óhajtasz sebességet váltani egy teljesen fokozat mentes hajtásláncban.

És személy szerint csak a váltó kérdéskorét szeretném megérteni, semmi másra nem reagáltam.

A hozzászólásod általánosan nem arra enged következtetni, hogy nem érted a technológiát.

(#195) Hieronymus válasza vicze (#194) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Hagyd rá.
Már így is ámokfutás volt ma, ebben a témában.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#196) Diabolis válasza vicze (#194) üzenetére


Diabolis
tag

Jajjatyám...
Mivel az EV-ben nincs váltó, ezért nem akarok EV-t.. Miért olyan rettentő nehéz ezt felfogni?

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#197) dabadab válasza Diabolis (#196) üzenetére


dabadab
titán

Elég sokat magyaráztad azt, hogy azért nem szereted az EV-t, mert automata váltó van benne.

DRM is theft

(#198) Diabolis válasza dabadab (#197) üzenetére


Diabolis
tag

Olvasd már el amit idéztem.... De mint írtam : legyen, rosszul fogalmaztam.
Ellenben a fenti kérdéseimre továbbra sem kaptam választ, csak lógtok azon a nyomorult váltón mint tacskó a szőnyeg sarkán

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#199) vicze válasza Diabolis (#196) üzenetére


vicze
félisten

Ok, akkor máshogy próbálkozok... Bár lehet már feltettem és futunk még egy kört...

Mi kényelmes a sebesség váltóban, ami kényelmetlenné teszi a nem létezését?

(#200) Diabolis válasza vicze (#199) üzenetére


Diabolis
tag

Futok még egy kört:
Kedvelem. Pont. Ellenben azzal ha nincs. Azt nem kedvelem. Igen, kényelmesebb az automata váltó (vagy annak hiánya), de nem szerettem. Írjam lassabban?
Szerintem kérdezzünk meg embereket, hogy miért hallgatnak AC/DC-t, vagy néznek Dr House-t.

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.