Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) #54625216


#54625216
törölt tag

Miért van az, hogy ha bármilyen témában bármelyik magyar szakértő megszólal, akkor valahogy mindig az "adjon az állam támogatást" megoldásnál kötnek ki?

(#2) Alogonomus


Alogonomus
őstag

Az ilyen villanyautók dominanciáját megjósoló tanulmányok legfőbb hibája, hogy szinte sosem foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy mégis honnan lenne azokba a villanyautókba töltés. Erőműveket persze lehet létesíteni, talán még valami megújuló energiát is fognak hasznosítani, de a villamos energiát még el is kell szállítani a lakásokig, ami brutális hálózatfejlesztést igényel.
Ráadásul a közelünkben folyó háború hatására a fejlett világ eleve a több forrásból is előállítható villamos energia felé kezd fordulni a fosszilis energiahordozók kiváltása érdekében, szóval a villanyautók nélkül is folyamatos bővítésre szorulnak a hálózatok.

(#3) Noukoum válasza Alogonomus (#2) üzenetére


Noukoum
veterán

Eddig is mennyi erőművet kellett felhúzni és milyen brutális hálózatfejlesztést kellett csinálni csak a villanyautók miatt. :N

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#4) Alogonomus válasza Noukoum (#3) üzenetére


Alogonomus
őstag

Na csak jelenleg a gépkocsiállomány hány százalékát is teszik ki a villanyautók, és mennyit tennének ki 2027-ben, ha 2027-ben állítólag már több tölthető autót adnának el, mint tisztán robbanómotorost?
Sőt mennyi villanyautó lenne, ha megvalósulna az az állítás is, hogy 2040-re már a belső égésű motoros autók az eladások 1%-át sem tennék ki?

(#5) #54625216 válasza Alogonomus (#2) üzenetére


#54625216
törölt tag

"ami brutális hálózatfejlesztést igényel"

Szerinted a jelenlegi elektromos hálózat mennyi EV-t bírna el fejlesztés nélkül és mekkora bővítésre lenne szükség? Nagyságrendileg megbecsülve.

(#6) Alogonomus válasza #54625216 (#5) üzenetére


Alogonomus
őstag

Sok tartalék nincs, mert költségspórolásból nyilván csak annyit építenek ki, amennyit a termelők/fogyasztók igényelnek. Önszorgalomból nem építenek erőműveket és hálózatokat "egyszer még jól jöhet" elgondolásból.

(#7) Noukoum válasza Alogonomus (#4) üzenetére


Noukoum
veterán

Hány darab villanyautótól lesz áramhiány és hálózati probléma?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#8) pilóta válasza Alogonomus (#6) üzenetére


pilóta
nagyúr

Valójában a hálózat elbírná símán, még a gengszeterváltás előtt kiépült annyi, és utána annyival visszaesett a fogyasztás, hogy kb. most érjük utol a 90-es évek végét.
Na most 1950 és 1990 között negyven év alatt megtöbbszöröződött az erőművi és a hálózati kapacitás, kétlem, hogy annyit hanyatlott volna a nyugat, hogy többé ezt ne lennénk képesek meglépni....

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#9) turbuczn válasza Alogonomus (#2) üzenetére


turbuczn
tag

Én nem olyan rég olvastam, hogy ha minden autó hirtelen villanyautó lenne, akkor az elektromos hálózat 10-20% közötti mértékben lenne jobban leterhelve.
Az utóbbi 10 évben alapból ennyit emelkedett a villamos energia igényünk, szóval én úgy érzem ez megugorható feladat. Főleg ha tudjuk optimalizálni a megújulók termelését az autók töltésével.

(#10) btprg


btprg
senior tag

Hát ha továbbra is állami dollármilliárdokat locsolnak az elektromos járművekre, mindenféle kedvezményeket adnak rá, a többit meg teljesíthetetlen kibocsátási limitekkel, CO2 bullshit kvóta szarakodásokkal drágítják és ellehetetlenítik, kitiltják a városból stb., akkor lehetséges hogy igaz lesz a jóslat. Ellenkező esetben mégis ki venne 1,5x áron egy sokkal kevesebb dologra és macerásabban használható járművet?

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#11) Noukoum válasza btprg (#10) üzenetére


Noukoum
veterán

A gyíkemberek biztos megvennék akkor is.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#12) #54625216 válasza btprg (#10) üzenetére


#54625216
törölt tag

Az EV-kből jelenleg nem tudnak annyit gyártani, mint amennyi előrendelés érkezik rájuk, miközben árban bőven a premium ligában játszanak. Ebből elég nyilvánvalónak tűnik, hogy nem az állami dollármilliárdok és kedvezmények hajtják a keresletet. Az állami támogatások kb. az ICE járművek kezdeti versenyelőnyét kompenzálják (kiforrott gyártástechnológia, kiépült beszállítói hálózat, nagy gyártási volumen).

(#13) Slack


Slack
tag

Nekem vannak a módszertannal kapcsolatban fenntartásaim. Mi alapján jósolják előre a növekedés ütemét? Ha csak egy "sima" extrapolációt végeztek, akkor abból lehetnek meglepetések....

(#14) Alogonomus válasza pilóta (#8) üzenetére


Alogonomus
őstag

A rendszerváltás idején a lakossági fogyasztás töredéke volt a mainak, az ipar pedig inkább a gázra és olajra épült, mert annak sokkal nagyobb az energiasűrűsége, így sokkal egyszerűbben volt ideszállítható a SZU területéről. Aztán a szocialista nagyvállalatok ipartelepeinek a területein egyre több kis cég jelent meg, akik pedig nem tudtak mit kezdeni a számukra túl nagy kapacitású vezetékekkel. Sőt karbantartani sem akarták azokat.

Az FGSZ oldalán nyomon követhető például az energiaáramlás üteme. Szlovákia felé a 80 centis vezetéken jelenleg annyi gázt küldünk, amennyi a paksi atomerőmű csúcsteljesítményével kvázi azonos energiát adja elégetéskor (2.121.000 kWh/h).
Szerbia felől a 120 centis vezetéken keresztül érkezik Paks csúcsteljesítményének a bő duplája (4.383.000 kWh/h).
Románia felől a 140 centis vezetéken most "csak" Paks kapacitásának a fele érkezik Magyarországra.
Szóval a villanyhálózat egyáltalán nem volt nagy kapacitásra kiépítve az előző rendszerben. Sőt a jelenlegi szinte teljes körű ellátás is messze nem volt meg. Sok nagyfeszültségű távvezeték pont a rendszerváltás után létesült a megnövekedett igények kielégítésére.

(#15) pilóta válasza Alogonomus (#14) üzenetére


pilóta
nagyúr

Majd épül még ki, ha kell. Nem is értem, hogy merül ez fel, hogy nem lehet kiépíteni. Miért ne lehetne? Ha ezerszer ennyi kell, akkor ezerszer ennyi fog kiépülni. Most épp milliószor annnyi kell, mint 100 éve, és ki tudott épülni...
De kb. 15-20% plusz kell hozzá csak, és az se teljesen, mert ésszerű árazással a töltés nagy részét át lehet vinni éjszakára, amikor pang a hálózat.
Valamiért a legtöbb kritikus úgy tudja csak ezt felfogni, hogy "jaj mi lesz, ha 3 millió villanyautó fogja egyszerre 0-ról 100-ra tölteni az autóját"? Mi lenne? Ugyanaz, mint ha 3 millió belsőégésű akkarná egyszerre 0-ról 100-ra tölteni a tankját. Nincs ilyen, és nem is lesz. Egyrészt senki nem 0-ról 100-ra tölt, és nem egyszerre, és nem mindenki. Van egy átlag autózás ma is, ez sokat nem fog változni a villannyal sem, ebből könnyű kiszámolni, hogy mennyi is az annyi. Közel sem olyan vészes a dolog, elég 1-2 hetente tölteni az átlag villanyautót. Persze vannak azok a tömegek (LOL), akik naponta zavarják le a Kazincbarcika-London-Vlagyivosztok útvonalat pihenés nélkül. Na ők megszívták....
A panelrengetegekben kell majd kitalálni valamit, de oda fog utoljára megérkezni a sokezer darab 20 millás villanyautó, arra is meg lesz a megoldás addigra...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#16) Alogonomus válasza turbuczn (#9) üzenetére


Alogonomus
őstag

Akár igaz is lehet a 10-20%, ha csak a személygépkocsikat nézzük. Nemzetgazdasági szinten viszont az a 10-20% rengeteg.
A MAVIR adatszolgáltatásából látszik, hogy az a 10-20% az nagyjából 500-1000 MW lenne, vagyis 1-2 paksi atomerőművi blokk. Pakson 4 blokk található. Szóval egy fél Paks I-et elvinnének a villanyautók, vagy egy fél Paks II-t. Utóbbinak az előzetes - később még bőven emelkedő - költsége 12 milliárd euró. Vagyis a villanyautók kiszolgálásához szükséges plusz erőműépítés 6 milliárd eurót elvinne, és arra jönne rá a hálózatfejlesztés és a töltőállomások telepítése.

(#17) Noukoum válasza Alogonomus (#16) üzenetére


Noukoum
veterán

Azért ne a villanyautók legyenek már a hibásak mert a fidesz atomerőművet épít saját érdekből a pénzünkből (khm hitelből).
Meg aranyos hogy mostmár a költségeken aggódsz, egy picit mindig hátrébb húzzuk azt a bizonyos gólvonalat..

Hidd el, minden ilyen felmerülő félelemre gondoltak a hozzáértők.

A 10-20% pedig “semmi” félévszázados távlatban.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#18) Rowon


Rowon
veterán

"Négy éven belül"

Vótmá'! Még valami egyéb clickbait hülyeség?

Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.

(#19) Alogonomus válasza Noukoum (#17) üzenetére


Alogonomus
őstag

Fontos eloszlatni egy komoly általános tévedést!
A Paks II nem a Paks I "mellé" készül, hanem a Paks I "helyett", mert a Paks I üzemidejét egyre macerásabb meghosszabbítani. A 80-as évek keleti "csúcstechnikáját" felvonultató atomerőmű már egy ideje gyengélkedik.
Egy atomerőművet viszont nem lehet csak úgy "felkapcsolni", ahogy egy gázerőművet lehet, szóval amikor majd ki tudja mikorra el is készül a Paks II, akkor is eleinte csak nagyon csökkentett teljesítményen lehet üzemeltetni, és a teljes kapacitását csak hosszú tesztfázist követően lehet majd kiaknázni, ha az új atomerőmű minden paramétere az előírásoknak megfelelően alakul. A Paks II teljesítményének emelésével egyidejűleg pedig a Paks I teljesítményét lehet majd csökkenteni, és csökkentett teljesítményen még sok évig el tud majd üzemelni a Paks I is.

(#20) Mr K


Mr K
senior tag

Ha ennyire gyors ütemben fognak terjedni az elektromos autók, akkor ez azt is jelenti, hogy a benzin és dízel mellett elektromos áramból is lesznek stratégiai tartalékok? (Benzinből és dízelből ez kb. 90 napnyi fogyasztásnyi mennyiség nálunk.)

Amúgy szívesen olvastam volna kicsit többet arról, hogy mégis hogyan kell elképzelni az "EY mesterséges intelligenciával támogatott eszközét"... Mert láthatóan jóval optimistább, mint az itt megszólalók egy része.

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#21) Noukoum válasza Rowon (#18) üzenetére


Noukoum
veterán

11% volt 2020-ban.
19% volt 2021-ben.
27.7% volt 2022-ben.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#22) cappa72 válasza Alogonomus (#2) üzenetére


cappa72
nagyúr

Inkább az akku lesz a kérdés... szerintem.
Ez megint egy olyan téma, ami kicsit messzebre visz.
A megjelenő cikkek (nem ez a cikk) ki tudja, melyik szponzor által megjelenített célt szolgálják.
Töltési infrastruktúra... mintha gyerekcipőben járna.

A hatásvizsgálatok, a tervezhetőség, a fenntarthatóság tényleges adatai, ténye még nem hinném, hogy napvilágot láttak.
Amíg ezek nincsenek, addig vaksötétben tapogatózás folyik.
Valódi adatokra, nem szponzorált adatokra lenne szükség; ekkor lehetne látni a valóságot e témában, de hát eszembe jut egy régi indiai közmondás:
"Ember... ne keresd az igazságot, hátha megtalálod."

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#23) Mr K válasza Noukoum (#21) üzenetére


Mr K
senior tag

Forrás szokás szerint nincs. :(

De gondolom ez a 27,7% európai adat és 2022. novemberére vonatkozik, nem egész évre. És ezek nem tisztán elektromos autók, mert azok aránya csak 17,3% (és 10,4% a plug-in hibrideké). Egész évet nézve (novemberig?) 22% (13% + 9%) [forrás]

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#24) 8th


8th
addikt

Mekkora bullshit. :D

(#25) Noukoum válasza Mr K (#23) üzenetére


Noukoum
veterán

Jól gondolod, elnéztem. Csodáltam is hiszen eddig nem volt adat. De az előtte lévő 2 év stimmel.
A cikkben pedig nem csak a tisztán elektromos autókról van szó ha egyáltalán olvastad. Egyébként olyan nagyon messze nem leszünk a 27.7%-tól és hol van még a 2027...

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#26) #54625216 válasza cappa72 (#22) üzenetére


#54625216
törölt tag

"Inkább az akku lesz a kérdés... szerintem."

Az akku az egységnyi idő alatt legyártható autómennyiséget befolyásolja, nem a rendszer fenntarthatóságát. Ha nincs elég akku, akkor vagy az EV várólisták nőnek vagy az áruk.

(#27) 8th válasza #54625216 (#26) üzenetére


8th
addikt

Ha nincs elég akku, akkor vagy az EV várólisták nőnek vagy az áruk.

Leginkább mindkettő. Az olcsó (euro6) fillérekből legyártható belsőégésű autók pedig már nincsenek mert kiszorították őket a piacról. Majd járunk gyalog meg részecskeszűrő nélküli 25éves euro4 dízelekkel. Fasza lesz. Nem lábon hanem egyenesen tökön lőttük magunkat ezzel a baromsággal.

(#28) #54625216 válasza 8th (#27) üzenetére


#54625216
törölt tag

A belső égésű autókat nem azért olcsó gyártani, mert maga az előállításuk olcsó, hanem mert már kiépült a gyártókapacitás, az ellátási lánc, szervízhálózat, stb.
Az EV-k valójában olcsóbbak, kevesebb alkatrészből állnak és kevesebb szervizelés igényelnek, csak a bevezetés elején, amikor még nem tudják a termelés volumenjét kellően növelni, a felső kategóriás modellekre fókuszálnak, ezért kerülnek többe (átlagban), mint az ICE autók.

(#29) Noukoum válasza #54625216 (#28) üzenetére


Noukoum
veterán

Tökön lőtte magát az egész világ, csak ő a helikopter na.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#30) cappa72 válasza #54625216 (#26) üzenetére


cappa72
nagyúr

Nem közvetlenül a legyártható darabszám miatt aggódnék, hanem hogy miből gyártják majd le a darabszámot...
Az akkukhoz szükséges nyersanyag egy nagy kérdés.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#31) Noukoum válasza cappa72 (#30) üzenetére


Noukoum
veterán

Már ki szerint? Szerinted?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#32) 8th válasza #54625216 (#28) üzenetére


8th
addikt

De igen. Az előállításuk nagyon-nagyon olcsó. Sokkal olcsóbb mint egy műszaki szempontból egyszerűbb elektromos autóé.

(#33) Mr K válasza #54625216 (#28) üzenetére


Mr K
senior tag

Vitatkoznék. Bontsuk három részre az autót:
1. meghajtás (belső égésű motor v. villanymotor)
2. üzemanyagrendszer (benzintank, benzinvezeték vs. lítium aksi, inverter, vastag rézkábelek stb.)
3. minden más (váz, karosszéria, kerekek, fékek, stb.).

A hármas pontban nincs lényeges különbség gyártás szempontjából EV és ICE között. Az egyes pont tekintetében a villanymotor nyilván olcsóbb (és egyszerűbb), mint egy belsőégésű. A villanymotort nyilván korábban is nagy szériában gyártották, szóval az nem indokolja az elektromos autó magas árát.

Így eljutottunk a 2. ponthoz, mint lényegi különbséghez: A benzintank meg a benzinvezeték néhány műanyagdarab. Ezzel szemben a kilométernyi réz vezeték, a lítium-ion cellák, a hozzá tartozó elektronika méregdrága. És nem (csak) a kapacitáshiány miatt: lítiumot bányászni drága, mert kis százalékban van jelen a kőzetekben. Feldolgozni meg azért drága, mert rengeteg áramot és vizet igényel, ami mostanában nem nagyon lett olcsóbb. Nem véletlen, hogy erőteljes csökkenés után enyhe emelkedésbe váltott az akkumulátorok ára. Talán majd pár év múlva megint csökken.

Felső kategóriás modellekre azért is koncentrálnak a gyártók, mert ott a vevők ki tudják fizetni a felárat, illetve a elektromos autózással jelenleg privilégiumok járnak (ingyen parkolás, behajtási engedély, buszsáv használat, stb.), ami a felsőbb kategóriában elvárás. (EU-ban pedig a büntetések elkerülése miatt is, ami a felső kategóriában különösen húzós: ezért készül a sok "kamu" hibrid.)

A kevesebb szervizelés igaz, de senki ne számítson drámai különbségre. ($1200/év vs. $900/év, vagy $0.10/mérföld vs. $0.06/mérföld - ebből nem fog megtérülni az EV-k magasabb ára... [forrás])

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#34) pilóta válasza Mr K (#33) üzenetére


pilóta
nagyúr

Van ott még azért egy nem olcsó váltó, valamint egy méregdrága kipufogórendszer, ritka fémekkel teli katalizátorral...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#35) Mr K válasza pilóta (#34) üzenetére


Mr K
senior tag

Valóban, bár bár beleértettem a meghajtásba, de említhettem volna. Kárpótlásul:

[forrás, forrás] (skálázhatták volna egyformán a két grafikont... :(( )
Ha jól értem, ez egy 2020-as állapot illetve előrejelzés, nem tudom, az eltelt két év mennyire igazolta a tendenciákat (lásd az előző hozzászólást: most pár évig nem fognak csökkenni az aksi árak.)

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#36) 8th válasza pilóta (#34) üzenetére


8th
addikt

Aprópénz az akkumulátorhoz képest az is. Amikor a vw konszern kukázta a korábbi 1.2 motorját és átért a most is használatos 1.0 sor3 motorokra azok gyártási költsége kevesebb mint kétszázezer forintnyi euróra jött ki/db és ebben nem csak maga a motor van benne hanem a kompletten a motor ecu-val kipufogóval katalizátorral hűtőrendszerrel együtt nyilván a váltó nélkül de indítható állapotban beépítésre készen. Csak, hogy értsd miről beszélek: az exem muterjáék tíz éve 2,75 millióért hozták ki a szalonból a 0km-es fapados skoda citigo-t. Még három millió forint sem volt akkor egy új kisautó úgy, hogy azon megkereste az autógyár a magáét. Viszonyításképen most egy full igénytelen dacia spring is 9 millió felett van. Nincs itt miről beszélni kérem...

(#37) pilóta válasza 8th (#36) üzenetére


pilóta
nagyúr

Viszonyítás képpen egy 10 éves árat egy maihoz hasonlítani? Akkkor ott nem nagyon van viszonyítás...
Érdemes lenne egy mai citigo árat hasonlítani inkább.
Drágábbak az elektromosak persze, de ez inkább a kis széria és a túlkereslet miatti felár miatt van. A Tesla most engedett 20%-ot az árából, és még így is többet keres darabján, mint a hasonló kategóriás benzineseken szokás.
Az akksi gyártás pár év alatt tízszereződött, a következő pár év alatt megint fog. Eljön az a méretgazdaságossági áttörés, hogy már az is olcsóbb lesz jóval, mint most. Szvsz 10 éven belül megfordul, és már gyártani is olcsóbb lesz az elektromosat.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#38) Fall-N


Fall-N
veterán

Az is sokat segítene a helyzeten, ha nem nagy bálna SUV-okat terveznének, hanem kisebb városi cirkálókat is.

(#39) pilóta válasza Fall-N (#38) üzenetére


pilóta
nagyúr

Olyat terveznek és gyártanak, amilyet jobban és nagyobb haszonnal el tudnak adni.
Ezen például segíthetne egy állami szabályozás, hogy nem co kibocsájtást, hanem mondjuk össztömeg vagy méret alapján adóztatna. Japánoknál eléggé bevált, városba keicarokat gyártanak...

[ Szerkesztve ]

Aki él és nem boldog, az téved!

(#40) 8th válasza pilóta (#37) üzenetére


8th
addikt

Nem kell tíz évet visszamenni. Mennyibe került két éve egy spring? Mennyibe kerül ma? Pont a duplájába. Két év alatt. 9+ millió egy lófasz hatótávot tudó babakocsi kerekeken pattogó mély-igénytelen tejfölös dobozért. Ne vicceljünk már. Ha ez a jövő inkább most azonnal lőjenek agyon.

(#41) pilóta válasza 8th (#40) üzenetére


pilóta
nagyúr

Ebben teljsen igazad van, illetve csak lenne, ha nem kerülne a benzines is ugyanennyivel többe. Még a használt árak is duplázódtak, ez nem elektromos specifikus, a trappista sajt is drágább lett, nem csak az elektromos autó...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#42) 8th válasza pilóta (#41) üzenetére


8th
addikt

A benzines mitől lett drágább? Világtalan vágyvezérelt döntéshozók hülye döntéseitől, büntetőadóktól, az irreális betarthatatlan környezetvédelmi előírások miatti agyonbonyolítástól. Az pedig a világ legtermészetesebb dolga, hogy a rohamosan dráguló új autók automatikusan húzták magukkal a használtak árát is. Amiből masszív hiány van az mindig drágul. Mai napig boldogan el lehetne karistolni 5 litert fogyasztó 900 kg-os benzinesekkel amelyek részecskeszűrő nélkül is simán megugorják az euro6 normát de gyökér döntéshozók gyökér döntései 1:1 kinyírták a kisautókat. Messze a legkevesebbet szennyező szegmenst. Ezeket a jelképes fogyasztású (és emissziójú) városi miniautókat profittal lehetett értékesíteni egészen addig ameddig nem kellett feleslegesen túlbonyolítani őket, hogy hülyék által hasra ütésre kitalált irreális környezetvédelmi normákat teljesíteni tudják. Szánalmas ami a politikával átszőtt autóiparban folyik. Egyszerűen szánalmas, nincs rá jobb jelző. Kiírjuk a tiszta autókat a környezetvédelem nemében (mi másért) jönnek helyettük a minimum kétszer annyit fogyasztó hibrid suv-ok, közben szél és lignitbányákat nyitunk újra EU szerte tucatjával mert nem kell a tiszta és olcsó gáz a csúnya gonosz oroszoktól. Nesze neked környezetvédelem. Mese habbal. Politikusok pfejj... köpnék egy nagyot ha lenne nyálam.

[ Szerkesztve ]

(#43) pilóta válasza 8th (#42) üzenetére


pilóta
nagyúr

Ez bizony így van, meg minden mással is, amibe a dilettáns politika túlszabályzással belepiszkál...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#44) btprg válasza 8th (#42) üzenetére


btprg
senior tag

+1

De biztos mindjárt jön valaki, aki szerint 0.8 PDXZYTSI motoros 1,5 tonnás zöldségbajnokok nélkül már rég megfulladtunk volna a városban.

"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)

(#45) Mr K válasza pilóta (#37) üzenetére


Mr K
senior tag

Gyors kereséssel az látszik, hogy mindenki össze-vissza jósol mindent: van aki szerint 2026-ra paritás lesz (ugyanannyiba kerül az elektromos, mint az ICE), van aki szerint talán 2030 után valamikor.

Pl. Luca de Meo (Renault csoport CEO) nem számít rá a közeljövőben. Elmondása szerint 8 évvel ezelőtt arra számítottak, hogy öt éven belül 100$ alá esik a kWh-nkénti akkumulátor ár, de még mindig nem tart ott (150$ körül jár éppen, 2021-ben 140$ körül volt). Abban lehet reménykedni, hogy valamilyen más akkumulátor technológia, mint a nátrium ion, vagy a lítium-kén, hozhat árcsökkenést. [forrás]

#42 8th Fentebb linkelt forrás azt írja, hogy az energia költségek emelkedése 2020-ról 2022-re 512 dollárral emelte a hagyományos (ICE) gépjárművek gyártási költségeit. A gáz árak emelkedése ezt további 720 dollárral fogja növelni.

''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''

(#46) Noukoum válasza pilóta (#43) üzenetére


Noukoum
veterán

Ne hogy egy szavát is el hidd ennek a vén dízelfanatikusnak. :DDD

Vannak olyan emberek akik mindenkinek csak rosszat akarnak, helyén kell kezelni.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#47) nexwo


nexwo
őstag

Itt Magyarországon 5 év múlva legalább 5 évvel idősebb lesz az átlag autók életkora. 7 év múlva, lehet megint új rendszámot kell bevezetni, mert elfogyott az OT rendszám.

Cuccok: https://de.pcpartpicker.com/list/fRPZ34

(#48) stellaz


stellaz
addikt

Teli áron, benzines adókkal terhelve....
Lesznek itt még meglepetések.

Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt

(#49) Noukoum válasza stellaz (#48) üzenetére


Noukoum
veterán

A részetekről, csak ugye ahhoz is értelem kell hogy bevallja az ember a tévedést.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#50) 8th válasza stellaz (#48) üzenetére


8th
addikt

Nem lesz semmilyen meglepetés az emberek továbbra is járnak majd a hagyományos autóikkal mert egy nagyon szűk réteget leszámítva a lőtéri döglött kutyának sem kell a használt villanyautó. De újat sem a középosztálybéli bérből fizetésből élők vesznek. Kíváncsiságból felnéztem a hahura mit lehet kapni 4millió jó magyar forintért. Sírva röhögős a felhozatal. 50-80km hatótávú leaf-et meg ion/c-zero/i-miev vackokat kapni annyiért amibe el sem lehet férni. Ha mostanában kimész velük a városból 50-70 kilométerenként meg kell állni töltögetni pedig nincs is hideg szinte túlzás már télnek nevezni ezt az évszakot. Egyszerűen szánalmas. Kicsit drágábban akad renault zoe saját akkuval 100km körüli valós téli hatótávval. Az már autószerűbb de a hatótáv továbbra is egy rossz vicc. 6millió alatt nincs vállalható használt villanyautó ennek ellenére jönnek az 1bites villanytrollok és habzó szájjal nyomják a mantrát, hogy márpedig a villanyautó jó használtan plán mert olcsó (ami jó nagy hülyeség) és mindenre is használható legfeljebb meg kell állni napjában többször is akár fél órákra gyorstölteni. Aki nem így gondolja az egy múlt évezredben megrekedt hülye dinoszaurusz és kész. Hát nem. Ha teszem fel én Vác mellől napi szinten ingáznék az M2-n a fővárosba ahogy azt korábban is tettem és az olcsó üzemeltetés miatt kizárólag otthon lennék hajlandó autót tölteni ki kéne köhögnöm minimum egy 3i vagy e-golf árát. Azok otthonról tele aksival indulva -10 fokban fűtés mellett is letudják töltés nélkül azt a napi 70km-t ami lássuk be nem egy föld-hold távolság.
Számomra az autózás a szabadságról és nem az önszopatásról szól. Ha meglátok valamit tőlem 140 kilométerre és el akarok menni érte ne kelljen már otthon egy minimum 16 milliós használt teslát tartanom ami 80km/h tempóval szüttyögve tudja ezt a hatótávot. Persze csak nyáron mert télen annak sem menne töltés nélkül. itt jegyzem meg: anno a 2T trabantom is elment 70-80-al 300km-t. :P

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.