Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Üzlet és Szolgáltatások  »  Telekom mobilszolgáltatások (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-07-22 08:41:00

LOGOUT.hu

Magyar Telekom (Mobilszolgáltatások)
Infók a MultiSIM szolgáltatással kapcsolatban: [link]

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#57101) n@p@lm válasza #41133696 (#57100) üzenetére


n@p@lm
őstag

ne is foglalkozz vele, akkor Te ignoráld :)

(#57102) ForRedGlory válasza n@p@lm (#57101) üzenetére


ForRedGlory
félisten

Mi van azokkal a telefonokkal, amiket ingyen utanad vagnak vagy jelkepes osszegert? Gondolom az sem kell, hanem megveszed boltban 10-20k-ert. :U

Lehet telefont venni szolgaltatotol, de teny, nem mind eri meg. Ettol meg nem kell altalanositani.

(#57103) Daffni2 válasza Aaron14 (#57090) üzenetére


Daffni2
addikt

Ezt egyébként sokáig én sem tudtam, de online rendelés esetén a 14 napos elállási jog akkor is megilleti a vásárlót, ha a megrendelt terméket személyesen veszi át.

Annyit szeretnék ehhez hozzáfűzni,hogy véleményem szerint az elállási jog, szolgáltatás "vásárlása"esetén ha elkezded használni,a szolgáltatást, nem illet meg.
Márpedig a mobil telefon díjcsomag ilyen.Különösen, szerződéshosszabbítás esetén.

A szolgáltatónál nem elsősorban készüléket vásárolsz,hanem díjcsomagra fizetsz elő,és a készüléket hozzá kapod kedvezményesen.

Az a szolgáltató méltányossága,ha érvényesítheted az elállási jogot.
Pont a sok fifikás miatt lehet,hogy már nem sokáig.

"Aki ad,az nyer"

(#57104) #41133696 válasza ForRedGlory (#57102) üzenetére


#41133696
törölt tag

Egy másik topicban pont azt mondta az egyik fórumozó, hogy az ingyenes előfizetéseket nem sokba nézi :D

Aki ilyen finnyás, hogy az előfizetéshez járó nagyon kedvezményes telefon nem kell neki, elpostázhatja nekem, állom a szállítás költségét :D !

Az elmúlt majdnem 16 évben, én még mindig szolgáltatótól vásároltam készüléket :D

[ Szerkesztve ]

(#57105) n@p@lm válasza ForRedGlory (#57102) üzenetére


n@p@lm
őstag

na ez a válasz pont jó így!

az ingyen utánad vágják az már elég régen volt sajnos.
azok sajnos még mindig hálófüggők!
most ezzel nem lenne baj ha a szolgáltatások ára nem lennének kiugróan magasak (......).

(#57106) Fecogame


Fecogame
veterán

Telekom-os vezetékes telefon előfizetésnél mostanában ( kb. 2-3 hete ) nálatok is úgy csörög a telefon, hogy először egy felet, majd ugyanennyi szünet, és utána már kicsöng rendesen? Bárki hív ( akár vezetékesről, akár mobilról ), mindig így szólal meg. Ez hiba, vagy újítás?

Más: Se a t-home.hu, sem pedig a telekom.hu-n nem tudok belépni vagy MT azonosítót megadni, ha árakat szeretném megnézni. Nektek megy?

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#57107) n@p@lm válasza #41133696 (#57104) üzenetére


n@p@lm
őstag

ezzel a 100 gigás ingyen tárhellyel pusztán az a probléma hogy mire belakod, elrendezed, feltöltöd a dolgaid addigra majdnem lejár az egy év.
és fizethetsz a tárhelyért.
asszem ennél még a google drive is jobb.
beetetés, erről szól.
aki szeretné kipróbálni, hajrá.
anno vettem a t-mob-tól egy xperia sp-t (figyeled! szolgáltatótól vettem ;) ) regisztráltam a box.com-on, kaptam 50 giga "örök" tárhelyet.
azzal elvagyok, 50 gigára sok minden ráfér.
mentésnek nem használom, arra ott van a külső hdd.

(#57108) #41133696 válasza n@p@lm (#57107) üzenetére


#41133696
törölt tag

Nos nekem a OneDrive jött be, örökre kaptam 40 GB-ot, aztán annak pont az 1/8-át használom. Csak a számomra fontos adatokat töltöm fel, és ez 5GB jelenleg, és még játékállás mentések is vannak benne :D

(#57109) Zeki válasza #41133696 (#57108) üzenetére


Zeki
nagyúr

mega.co.nz és ingyen és örökre kapsz minden új regisztrációval 50 GB tárhelyet. Droidos alkalmazásuk is van.

[ Szerkesztve ]

(#57110) n@p@lm válasza #41133696 (#57108) üzenetére


n@p@lm
őstag

na én a drobpoxal vagyok így, ott van 7 gb tárhelyem, a fontos doksik ott vannak, bárhonnal elérem őket.
a felét sem használom ki, de szeretem, sok éve használom így. :)

szerk. offba tettem.

[ Szerkesztve ]

(#57111) Zeki válasza #41133696 (#57100) üzenetére


Zeki
nagyúr

Mindenki számolja ki magának, hogy hogyan jön ki jól, és kész.

Ez a legszomorúbb, hogy sokan nem számolják ki. A karácsonyi láz hevében az olcsón kapott drága telóért mindenre képesek. Aztán később jön a bajság a magas számlákkal.

(#57112) #41133696 válasza Zeki (#57111) üzenetére


#41133696
törölt tag

Számos mobiltelefonom volt már, de csak egyet vásároltam előfizetésesen, az Ericsson R600-at 2002-ben, mert akkor azon neteztem (GPRS) :) Eddig két előfizetéses kártyám volt, az volt az egyik (még a Vodafonnál), és most van a másik a Telekomnál a Net & Roll S, ehhez viszont nem mobiltelefont vettem, hanem MiFi-t, és nem drágán :)

Amúgy egyébként az tény, hogy sokan elhamarkodottan vásárolnak. Nekem annyi volt csak a gondom, hogy a Telenorvégoknál lehetett kapni F6-ot a Telekomnál meg nem a 2013-mas Karácsonyi akcióban, de a Telekom számomra fix, és akkor az L7 II is 55K lett volna akció nélkül.

(#57113) Zeki válasza #41133696 (#57112) üzenetére


Zeki
nagyúr

Régen nem volt gond, ha függő volt a telefon. Pláne ha Nokia volt. :)

(#57114) taip válasza #41133696 (#57104) üzenetére


taip
senior tag

Én feliratkoznék a "még sohasem vásároltam készüléket szolgáltatónál" listára. :)

Magyarul -val, -vel és NEM -al, -el. Legyünk már ennyire igényesek az anyanyelvünkhöz... (Például: 1-gyel, 2-vel, 3-mal, %-kal, stb.)

(#57115) tomy86 válasza Fecogame (#57106) üzenetére


tomy86
addikt

Én nem tapasztaltam ilyet, bár nem sűrűn keresnek vezetékes telefonon.
A Telekom oldalára (otthoni előfizetéssel) már legalább tavaly augusztus óta nem tud belépni a régi ügyfelek nagy része. Azóta csak a töketlenkedés megy és kizárólag telefonon lehet bármit is intézni. Egyébként itt találod az otthoni szolgáltatások (net, tv, telefon) topikját.

[ Szerkesztve ]

(#57116) tomy86 válasza tomy86 (#57115) üzenetére


tomy86
addikt

(#57117) t.imi


t.imi
addikt

Sziasztok.

Tanácsot szeretnék kérni.
Ma felhívott a tmob és ajánlott IP tv csomagot A 30Mb netemhez.

Mivel Bp-től kb 1 fényévre vagyok Zsámbékon,( sacc 35km és nem rég lett bekábelezve a környék ) érdemes foglalkozni ezzel vagy sem?

Kollégámnak kőbányán van hasonló szolgáltatása és nem tapsikolt,amikor 20Mb csomaggal vagy tv-t nézet, vagy netezett.
Igaz, ennek kB 2 éve.

Itt jelenleg a 30-s csomag a plafon, most mértem és 21/5 lett a sebesség.
Hétvégén, este ez nem sokat javulhat gondolom.
Szoktam le/feltölteni, YouTube, online game, 2 tv, hirtelen ennyi.

Előre is köszönöm a segítséget :R

(#57118) dptrsk válasza t.imi (#57117) üzenetére


dptrsk
Topikgazda

Milyen technológia?
DSL/kábel?

(#57119) Fecogame válasza tomy86 (#57116) üzenetére


Fecogame
veterán

Köszi! Nem is vettem észre, hogy rossz topikba írtam :B

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#57120) t.imi válasza dptrsk (#57118) üzenetére


t.imi
addikt

Ez egy jó kérdés. Jelenleg DSL van, hölgy kábelről beszélt, de a t-home oldalon csak DSL elérhető nálunk.
Maradjunk a DSL vonalnál.
Felhivom őket és megkérdezem.
Thome oldal k.o.

(#57121) #41133696 válasza t.imi (#57117) üzenetére


#41133696
törölt tag

Pont egy hozzászólással előtted linkelték, a vezetékes T-s topicot, ez a mobilos telekomos topic...

(#57122) lovace


lovace
aktív tag

Sziasztok!
Ha nem az én nevemen van a telefonom, akkor is bevihetem a telekomhoz és átveszi a szervíz meghibásodás esetén vagy szükséges valami meghatalmazás?

(#57123) t.imi válasza #41133696 (#57121) üzenetére


t.imi
addikt

Köszönöm, benéztem :B :R

(#57124) Vangelis válasza lovace (#57122) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Tőlem még papírt sem kértek soha ha vittem be valamit.
Csak a telefon IMEI számát olvastak be és adtak jegyzőkönyvet.

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#57125) lovace válasza Vangelis (#57124) üzenetére


lovace
aktív tag

Hallottam már, hogy Te különlegesség vagy, nem is mernek hozzád szólni a hétköznapi eladók, de köszönöm a tanácsod, hátha velem is ilyen elnézőek lesznek! :)

(#57126) Vangelis válasza lovace (#57125) üzenetére


Vangelis
nagyúr

Dehogy is.. azért tanácsot kérnek néha :D
Mostanában már kis hal vagyok :O

@@@@ https://armegoszto.hu/deals/new

(#57127) kali válasza n@p@lm (#57099) üzenetére


kali
legenda

szokott lenni, de nem feltétlenül jó, ha külön amiatt kell olyan bankokkal szerződést kötni, akikkel korábban nem állt szerződéses viszonyban az ember, azért sokkal egyszerűbb csak a szolgáltatóval szerződni, akivel már eleve ilyen jogviszonyban áll az előfizető, így nem kell külön ilyen meg olyan papírokat beszerezni...stb.
általánosságban azt sem lehet kijelenteni, hogy a szolgáltatónál nem éri meg készüléket venni, de még csak az sem igaz, hogy csak drágább díjcsomagokban jó, vannak ellenpéldák, ahogy a másik oldalon is, mindig típusa és konstrukciója válogatja, emiatt általánosítani nem szabad.

lovace; szia, jótállási jegy kell hozzá, ami a készülék adataira van kiállítva, nem pedig az előfizetőére, ezért úgy bárki intézheti.

[ Szerkesztve ]

(#57128) zsof Nokia


zsof Nokia
aktív tag

A Gemalto szerint biztonságosak a sim kártyáik

[link]

A lényeg lényegében lényegtelen

(#57129) ForRedGlory válasza lovace (#57122) üzenetére


ForRedGlory
félisten

Beviheted, mert a javitasnak nem feltetele, hogy az ugyfel viszi be vagy harmadik szemely. Persze, ha van adasveteli az sosem hatrany.

[ Szerkesztve ]

(#57130) ZeneÁdi


ZeneÁdi
csendes tag

FONTOS!!! Aki Apple terméket vásárolt T-Mobile boltban és ezt 3 napon belül visszavitte, mert gyári hibája volt, ott pedig azzal szembesült, hogy megtagadják az azonnali cserét arra hivatkozva, hogy az Apple termékeket külön kell megrendelni és azt ami a polcon van nem adhatják oda (tehát ha láttál a polcon ugyanolyan terméket és mégsem akarták odaadni), az jelentkezzen és küldök neki egy jogerős fogyasztóvédelmi határozatot, mely szerint a T-Mobile KÖTELES a 3 napon belül visszavitt hibás terméket AZONNAL KICSERÉLNI, ha van ugyanolyan az üzletben. NE ENGEDD, hogy lerázzanak! Általában azt mondják, hogy nincs ilyen raktáron és rendelniük kell. A rendelt termék viszont NEM az eladásra szánt raktárról érkezik, hanem egy KÜLÖN raktárról, ahol kizárólag cserekészülékek vannak. Ismételem, ha veszel egy terméket, 3 napon belül visszaviszed valami hibával és a boltban van ugyanolyan termék, akkor KÖTELESEK azt odaadni! Célszerű lementened egy webshop jelentést, mely szerint a termék megtalálható az adott bolt raktárkészletén, még mielőtt bevinnéd a hibás termékedet. Ezzel tudod majd bizonyítani, hogy volt ugyanolyan termék a bolt raktárán az adott napon. MINDENKÉPP kérjél jegyzőkönyvet is, aláírva, lepecsételve, melyen le van írva a hiba.

Már nagyon sok embert átvágtak kihasználva egy kiskaput, de ennek most vége!

Azoknak a T-bérenceknek, akik meg folyamatosan azt írogatták ide, hogy "fölösleges ezzel foglalkozni, még bíróságon sem nyerne meg az ember egy ilyen pert", azoknak meg azt üzenem, így szépen magyarosan, hogy kap**k be!

(#57131) ForRedGlory válasza ZeneÁdi (#57130) üzenetére


ForRedGlory
félisten

Van egy rossz hirem. A Telekom tisztaban van a 3 napos kotelezettseggel, DE az Apple nem engedi az azonnali cseret. Minden esetben el kell kuldeni szervizbe es ha rossz a telefon, kap egy ujat. Mivel iyen szepen fogalmaztal a leveled vegen, hasonlokat kivanok neked is.

[ Szerkesztve ]

(#57132) dptrsk válasza ZeneÁdi (#57130) üzenetére


dptrsk
Topikgazda

Ott hibázik a történet, hogy ha akarja szervizbe is küldheti bevizsgálásra, s elég ha utána ad újat, ha bizonyított a hiba.

(#57133) kali válasza ZeneÁdi (#57130) üzenetére


kali
legenda

a pontosság kedvéért annyival illik kiegészíteni a hozzászólásodat, hogy ez csak akkor igaz, ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot - ez a kitétel szerepel a kapcsolódó jogszabályban.

ForRedGlory; a vásárló/előfizető a szolgáltatóval áll elsődlegesen szerződésben, így az nem kell érdeklje, hogy a gyártó mit határoz meg, pláne ha az eltér a kapcsolódó hazai jogi szabályozástól.

pietrasko; ez így nem teljesen igaz;

A jótállás alá tartozó termékek esetében, ha a fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikke - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni. Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, akkor itt is irányadó az, hogy a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
forrás; link

ettől függetlenül, elküldheti persze utána bevizsgálásra a kicserélt készüléket, mert ha például olyan hibát állapítanak meg, amit esetlegesen a vásárló okozott, akkor akár jogi útra is terelhetik a dolgot.

(#57134) ForRedGlory válasza kali (#57133) üzenetére


ForRedGlory
félisten

Irhatsz barmit, attol meg ugy intezik, ahogy irtam. Azt, hogy jogosan vagy sem, nem kommentaltam.

(#57135) dptrsk válasza kali (#57133) üzenetére


dptrsk
Topikgazda

"7. §12 Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."

Telefon esetében ez a rendeltetés szerű használat :

"Mindezek alapján a fogyasztó az azonnali cserére akkor jogosult, ha a tartós használatra rendelt termék meghibásodása a rendeltetésszerű használatot (jelen esetben a telefonálást) akadályozza."

Az, hogy pl. nem megy a FaceTime kamera nem jogosít 3 napos cserére...

(#57136) n@p@lm válasza ForRedGlory (#57131) üzenetére


n@p@lm
őstag

szerintem tévedsz, a telekom (és az alma) nem állhat a törvények felett!
más nem el kell állni a szerződéstől.

szerk. mondjuk ez a FaceTime érdekes lehet (akár kivételként is megállhatja a helyét), de ha például recseg a hangszóró akkor biza csere!

[ Szerkesztve ]

(#57137) ForRedGlory válasza n@p@lm (#57136) üzenetére


ForRedGlory
félisten

Nem mondtam, hogy a Telekom a torveny felett all, de ettol meg az van, amit irtam. Tobbszor ne kelljen mar leirnom.

(#57138) kali válasza dptrsk (#57135) üzenetére


kali
legenda

nem tudom, hogy ezt mire érted, de az utolsó rész butaság, a kamera működése is a rendeltetésszerű használat része egy kamerás mobiltelefon esetén, ha az nen működik, akkor az hiba.

(#57139) lugosi válasza ForRedGlory (#57137) üzenetére


lugosi
MODERÁTOR

Igazad van. Egyszer volt egy panaszom garis ügyintézéssel kapcsolatban. Kaptam egy választ, hogy elnézést kérnek és igazam van, de a jövőben is úgy kéne csinálni (ahogy egyébként ellentétes a fogyasztóvédelmi szabályokkal). :F

(#57140) szabogabor10 válasza ForRedGlory (#57137) üzenetére


szabogabor10
veterán

Azért fasza, hogy az Apple mondja meg, mit csináljanak az üzletek, szarva a helyi törvényekre...ezt is érdemes lenne megvizsgálni, és egy sok tíz milliárdos büntit kiszabni rájuk. Megérdemelnék már. Nehogy már törvények felett álljanak azért...

[ Szerkesztve ]

iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen

(#57141) Soulfly842


Soulfly842
addikt

(#57133) kali; (#57136) n@p@lm

Igaza van ForRedGlory-nak ezzel kapcsolatban. Az Applenek a szerz.feltételei csak úgy teszik lehetővé, ha a fent leírtak szerint járnak el.

Ez olyan, mint az egy éves jótállás a készülékre. EU-s szabályzások értelmében ez elfogadhatatlan, de az Apple az megteheti hosszú évek óta... különösebb szankciók, büntetések nélkül.

Ahhoz, hogy az Apple termékeket forgalmazza nem kevés kitételnek kell megfelelni.. Nem véletlen ment ez a Telenornak is ilyen nehezen. Nem magyar, vagy szolgáltatói sajátosság ez - mindenhol így működik.

Ez örök téma - nem mehet így mert ezt meg azt sérti... az Apple mégis hosszú évek óta így csinálja.

[ Szerkesztve ]

(#57142) kali válasza Soulfly842 (#57141) üzenetére


kali
legenda

értem én, de az legyen a szolgáltató problémája, hogy az apple (m)ilyen feltételeket szab meg számára, viszont a szolgáltató nem alkalmazhatja azt az előfizetővel szemben, ha nem igazodik a kapcsolódó jogi szabályozáshoz.
amennyiben a vásárló/előfizető megpanaszolja a dolgot, úgy az illetékes felügyeleti szerv nem azt nézi, hogy a szolgáltató és a forgalmazó/gyártó között milyen szerződéses feltételek adottak, hanem a megfelelő jogszabályokat, amik alapján a vásárló/előfizető a jótállási/szavatossági igényeit érvényesíteni tudja.
az egy év jótállás problémáját részint nem értem, hiszen a hazai jogi szabályozás csak egy év kötelező jótállást ír elő (link), amit az apple és a szolgáltató is biztosít.
minden vásárló/előfizető örömmel fogadná, ha az eu ráerőltetné mindenkire a 2 év kötelező jótállást - meghatározott kategóriákban -, de ezt jelenleg a kapcsolódó hazai jogi szabályozás sem támogatja.

(#57143) Onderon válasza ForRedGlory (#57094) üzenetére


Onderon
senior tag

Nem gondolom pofátlanságnak. Régi előfizető vagyok, Platina szintű vagyok, több előfizetés van a nevemen, T-home előfizetés is van a nevemen, össze van azzal is vonva, nekem az nem kedvezmény, hogy bár a havidíjam 2500Ft-tal olcsóbb, a telefon közben 148.000Ft, 59.000Ft helyett. Azért sem gondolom pofátlanságnak, mert maga a csomag alapáron középkategóriás, de azáltal, hogy a hűségemet "jutalmazák" alsó kategóriás lesz és rosszabbul járok. Én ezt így baromságnak látom. És nem a havi 2500Ft-on van a hangsúly. Viszont, ha van rá lehetőségem, hogy kihasználjak egy kedvezményt, akkor azt kihasználom. De ugyanakkor rosszabbul is járok, jelen esetben több, mint 2x annyiba kerül számomra egy készülék. Nem tudom érthető e a dilemma. Engem csak az bosszant, hogy valaki, aki nem hűséges, nem régi előfizető és nincs több előfizetés sem a nevén, jobban jár, mint én. Szerintem fordítva kellene ennek lennie.

Apple témához: mindenki tudja, hogy az iPhone 5 nem volt túl jó széria, elég sok baj van velük. Én ma hoztam el a 7. (hetedik) iPhone 5-öm garanciális cserében. Lassan már könyvet adhatnék ki, annyi Munkalapom és Jegyzőkönyvem van. Nem csaltam, nem rontottam el direkt a telefonokat, egyszerűen így alakult. Minden egyes cserénél újraindult az 1 év garanciám. Most is. Szó nélkül. Nem mondom el melyik plázában azt mondta a T-Pontos srác, hogy vigyem nyugodtan, nekik ez nem kerül semmibe. Mondjatok még egy ilyen gyártót, ahol gyakorlatilag javítás helyett egy új készüléket kapsz, újrainduló 1 év garanciával. Higgyétek el, ha kicserélhetné a Telekom a telefont 3 napon belül, megtenné, mert nekik csak egyszerűbb lenne, mint küldözgetni ide-oda. Nekik nem kerül szinte semmibe, nem buknak rajta, nincs okuk/nem érdekük nem segíteni.

[ Szerkesztve ]

(#57144) kali válasza Onderon (#57143) üzenetére


kali
legenda

bár minden ügyintéző így állna hozzá, de nem véletlenül hallani/olvasni sok ellenpéldát is, hogy nem akarnak a szolgáltatónál foglalkozni vele, lepasszolnak, küldenek a gyártói szervizbe/képviseletre - nem is kell messze menni, ezen a fórumon is sok ilyen tapasztalat megtalálható.
a készülék cseréje esetén más gyártó esetén is újraindul az egy év jótállás, ha az első évben történik a csere, hiszen ezt jogszabály írja elő.
az apple esetén csak annyi a kanyar, hogy nem teljesen új készüléket ad, hanem refurbished, tehát gyárilag felújított példányt, de ez közel újnak számít.
mondok jobbat is, igaz csak egyet tudok; samsung prémium kategória, ahol díjmentesen kimegy házhoz a szervizes és ott intézi a dolgokat, ráadásul ha a helyszínen nem javítható készülékről van szó (például s5, note 4), akkor előveszi az új telefont - ténylegesen úja és nem felújítottat -, abba átírja a cserélendő készülék azonosítóját és kész!

[ Szerkesztve ]

(#57145) Aaron14


Aaron14
őstag

Apple honlapján találtam a következő a 2 év vagy nem 2 évvel kapcsolatban:
Fogyasztók magyarországi vásárlásaira jogszabályon alapuló kötelező jótállás vonatkozik, időtartama a garanciális igény esetén a garanciális időszak a leszállítás időpontjától számított 1 év, a Polgári Törvénykönyv alapján pedig szavatossági igény érvényesíthető, amelynek időtartama a leszállítás időpontjától számított 2 év. Az ilyen igényekre a helyi jogszabályok által meghatározott feltételek és követelmények vonatkoznak.

A témához még annyit, hogy én egyszer körbe jártam a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál a refurbished vagy új témát. Az ő álláspontjuk a következő:

A refurbished, vagyis felújított termékek szavatosság keretében történő, cserekészülékként való biztosítása – álláspontunk szerint - nem felel meg a jogszabályi feltételeknek. Ekkor ugyanis a vásárló nem kerül azonos jogi helyzetbe, mint a vásárláskor; a kereskedő hibás teljesítése folytán a reparációval ugyanis olyan helyzetbe kell hozni, mintha most vásárolta volna a terméket. Jótállási időszak alatt a vonatkozó rendelkezések szerint a kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. A felújított készülék átadása tehát nem minősül javításnak, cserének meg álláspontunk szerint azért nem felel meg, mert nem új készüléket, hanem egy felújítottat adnak át.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk) 6:159.§ (2) bekezdése szerint kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A fentiek alapján ha sem a javításra, sem a cserére nincs lehetőség, úgy a kereskedő - az Ön kérésére - köteles a termék vételárát visszafizetni. Jelen esetben tehát azt tanácsoljuk, hogy forduljon ismét a kereskedőhöz és kérje a termék újra való kicserélését. Ha erre nincs mód, akkor a vételárat kérheti vissza a termék visszaadása mellett.

Álláspontunk szerint, mivel a kötelező jótállásról szóló jogszabály úgy fogalmaz, hogy „A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez.”, a kereskedő a szavatossági igények teljesítését nem kötheti más gazdálkodó feltételeinek teljesítéséhez.

Ha a szavatossági igény rendezése tekintetében a fentiek ellenére nem tudnak megegyezésre jutni, úgy javasoljuk békéltető testületi eljárás kezdeményezését. Erről bővebben itt olvashat: www.bekeltet.hu
Érdemes lenne továbbá egy civil fogyasztóvédelmi szervezet felé (pl. OFE) jeleznie ezt a problémát, mivel ez általános forgalmazói politikának tűnik, mellyel kapcsolatban érdemes megvizsgálni a közérdekű keresetindítás lehetőségét.

[ Szerkesztve ]

Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB

(#57146) Onderon válasza kali (#57144) üzenetére


Onderon
senior tag

samsungot nem tudtam, bár egy kicsit bezavar a képbe, hogy megpróbálja javítani, azért nem rossz, hogy ők is cserélik már. a többi esetben azért kevésbé jó a példa, mert minden készüléket javítanak, az apple pedig bármilyen jogos hibára cserél, lévén nem javíthatnak halandó emberek. úgy értem egyértelmű, hogy teljes cserénél új gari, de ez a többi gyártó esetében ritkább esetben fordul elő, mert ott javítgatnak, vagy csak szimplán adnak egy új akksit. iphone-nál akksi hiba is="új" készülék=új teljes gari. mondom samsungról most hallok így először, nem tudtam, hogy ott is van ilyen.

[ Szerkesztve ]

(#57147) Gery1987


Gery1987
őstag

Sziasztok!

Ismét én vagyok :)

Ezen az új Telekom honlapon nincs lehetőség már megnézni, hogy ha nem lakossági csomaggal hanem flottával venném meg a telefont az mennyibe kerül? Régebben volt erre egy olyan opció hogy az összes előfizetési mód alatt volt egy legdrágább ami mellé nem volt díjcsomag rakva. Most ilyet nem látok.

Csak ezért be kell mennem, vagy lépjek be egy olyan ember Telekom felületére aki ebben a flottában van?

"A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!" Bud&Terence: És megint dühbe jövünk

(#57148) kali válasza Onderon (#57146) üzenetére


kali
legenda

amelyik telefont egyszerű szétszedni, annál az sem baj ha javít, ott csinálja előttem, így látom végig a műveletet, hogy miként kapja szét és rakja össze, illetve a végén van lehetőségem ellenőrizni átvétel előtt, hogy megfelelő minőségű kijelzőtt...stb. tett be, kizárva ezzel a több kört, hogy esetleg valami nem okés - iphone esetèn nem ritka, higy a cserére küldött eszköz is problémás, azt is vissza kell küldeni és napokig/hetekig várni ismét...
meg aztán a cserébe adott refurbished (felújított) iphone készülékeket is javította valaki, ráadásul annak a menetét nem is látom, de vannak elképzeléseim, amikor szétkapva egyik vagy másik készükéket, ujjlenyomatok, meg nem bele való idegen testek vannak bennük - az iphone témában is nem egy ilyen esetről olvasni -, szóval nem biztos, hogy minden esetben az a jobb megoldás.
arról nem is beszélve, amit pont éjszaka olvastam; bizonyos esetekben iphone esesetén is van már javítás (szervizes) üzletben is, nem minden esetben cserés.

(#57149) Rivaul


Rivaul
addikt

Üdv.
Van egy 16. lejárt számlám. Csak jöv hó 9. tudom befizetni. Számíthatok addig net vagy bármilyen korlátozásra? Illetve ezentúl sztem ilyen csúszással tudom fizetni 1-2 hónapig mert a mostani számla kicist kemény lett :))

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

(#57150) Gery1987 válasza Rivaul (#57149) üzenetére


Gery1987
őstag

Max kapsz egy fizetési felszóltást SMS-ben ami 750/alkalom. A SMS-től számítva van 30 napod rendezni. Ergó nem gáz. Sőt lehet hogy erre nem is kapsz.

"A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!" Bud&Terence: És megint dühbe jövünk

Útvonal

Fórumok  »  Üzlet és Szolgáltatások  »  Telekom mobilszolgáltatások (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.