Hirdetés

2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Üzlet és Szolgáltatások  »  Telekom mobilszolgáltatások (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-07-22 08:41:00

LOGOUT.hu

Magyar Telekom (Mobilszolgáltatások)
Infók a MultiSIM szolgáltatással kapcsolatban: [link]

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#26453) club1 válasza #48525824 (#26452) üzenetére


club1
veterán

Vásárlásaink során sajnos előfordul, hogy a választott termékünk szinte azonnal meghibásodik. Amennyiben olyan termékről van szó, amely a az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében szerepel, és az igényünket három munkanapon belül érvényesítjük, úgy a forgalmazó nem vizsgálhatja a csere előtt, hogy a hiba oka a vásárlást követően keletkezett-e (azaz például gyártási eredetű) köteles azt nyomban kicserélni.

A Legfelsőbb Bíróság álláspontja is az, hogy a meghibásodott fogyasztási cikket a forgalmazó - három munkanapon belüli érvényesítés esetén - köteles kicserélni (EBH2007.1744)

Az igényérvényesítéshez mindenképp szükséges a jótállási jegy, számla vagy a nyugta, amelyet a vásárláskor a termék mellé kapunk. Az említett Korm. rendelet 7. §-a rögzíti, hogy ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt a forgalmazó nem hivatkozhat arra, hogy a csere aránytalan többletköltséget eredményez számára. Csupán egy feltételt ír elő az érintett termék cseréjéhez a Korm. rendelet, ez pedig nem más, mint hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Azaz például egy mosogatógéppel nem lehet mosogatni.

Ilyen esetekben a forgalmazónak tehát nincs választási lehetősége, mindenképp cserélni kell, ettől eltérni nem lehet.

Fontos tudni, hogy a cserének mindig ugyanolyan típusú termékre kell történnie. Amennyiben ez nem oldható meg, például az a típus már elfogyott és nem is lesz készleten, úgy a vételár visszafizetését lehet kérni, azaz fogyasztó elállhat a szerződéstől (természetesen azzal a megkötéssel, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye).

Útvonal

Fórumok  »  Üzlet és Szolgáltatások  »  Telekom mobilszolgáltatások (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.