Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Adrian Mole:] Friss konfig, Win 11, gyere rám
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Nordik
őstag
Köszi!
Itt van egy videó ahol az alapjárati motort mutatják egy 19-esen. Erről lenne akkor szó? Ezt nem lehet nagy dolog kiszedni.
Egyébkét a videón azt látom, hogy vissza-vissza ugrik a rugós része ahogy nyomkodja a srác. Az enyémen ez egyáltalán nem mozog se ki, se be, ez feltűnt már régebben is, mikor a gázbowden feszességét állítottam. Akkor lehet itt van a kutya elásva.
rob210
Topikgazda
Akkor neked teljesen be van állva ez nem jó hír.
Lehet nem lesz elég a tisztítás.
A csere kb. 8ezer.
úgy emlékszem nekem van itthon egy komplett injektor és alapjárat szabályzó, majd megnézem és, ha gondolod jó áron megegyezünk.
Meg ha biztos, hogy ez a hiba és nem megy.
Először vedd le a csatiját csiszolgasd meg szóval szűrd ki, hogy biztos, ez legyen a rossz.
[ Szerkesztve ]
Renault power
thálicsku
csendes tag
A motordiaglámpánál hol lehet kontakthiba? Az enyémnél is hol világit hol nem, a használat során nem tapasztalok semmi változást. A biztonság kedvéért azért elviszem diagra. Kösz!
Ghandi
aktív tag
Nen a lámpa volt kontaktos!
Kigyulladt a lámpa,elöször trafó problémára gondoltam,de ment minden henger,szoval az nem volt ludas.
Aztán érdeklödtem itt hogy mitől világithat,ekkor irta valaki hogy neki a hátsó lambdaszonda törött el és azért világit.Eszembe jutott hogy nemrég felakadt a kipufogóm egy padkán és kb ott ahol a hátsó szonda van.Alámentem megnézni hogy nekem is az lenne e a baj,de az enyém épp volt,semmi baja.Azért a csatiját lekontakt sprayztem,azóta már nem világit a motordiag lámpa.
Ami furcsa hogy a hiba kijacitása után nem oltódik el a lámpa csak kb egy nap mulva.
[ Szerkesztve ]
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Ghandi
aktív tag
A trafókat azért nézd meg ha benzines az autód,ahoz nem kell semmilyen szerszám és sajnos az elég gyakori hiba.
Az tud olyat csinálni hogy néha világít,néha nem.
Egyenletes az alapjáratod?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Ghandi
aktív tag
Egyébként diagnosztikával miket lehet kiolvasni javitások szempontjábol?
Valaki irta hogy vásárlás elött lediagnosztizáltatja,akkor kiderül az is hogy miket javítottak már rajta.Ez lehetséges? Honnan tudja az autó számítógépe hogy javitottak valamit?
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
rob210
Topikgazda
Eltárolt hibakódokat lehet kiolvasni ebből lehet az előéletre következtetni.
Renault power
tresh
addikt
Amit rob írt plusz még egy jó lehetőség adott : ha az eladó állítja hogy szakszervizben volt szervizelve a gép akkor alvázszám alapján minden információt új korától kezdve meg tudnak mondani. Pl mikor mit javítottak volt e sérülve...illetve ez csak az én logikám de amíg gyári garis ugye állt. szakszervizbe viszik a kocsit 3 év vagy 100ezer km ha jól emlékszem... szóval ha van 4-5 éves autó és az előbbi két feltétel valamelyikét figyelembe vesszük gyorsan kiderülhet mennyire reális az a km amivel hirdetik az adott gépet
thálicsku
csendes tag
Azt elfelejtettem irni, hogy dizelről van szó.
Nordik
őstag
Megnyomkodtam kicsit meg lehúztam néhányszor a csatiját és most úgy néz ki javult. Tényleg ki kéne csak tisztítani. A hétvégén majd megcsinálom.
Ghandi
aktív tag
Értem,értem emberek,köszönöm.
Akkor ez csak a diagnosztizált eszközökről ad infókat Pl azt hogy lehetne megmondani hogy a vezérmüszíj és a görgők,vízpumpa volt e cserélve?
Az enyém szervízkönyve olyan hogy az a 100ezer kilóméterig szakszervízbe vitték(5 szervízelés),utána az utolsó kettő szervizelésnél már egy álltalános autószervíz pecsétje van,valami Botos autószervíz Szombathely.Na itt volt az első nagyobb szervízelés,119.340 KM-nél volt ü.a szűrő,pollenszűrő,első fékbetét ezek fértek bele a keretezett részbe, a többi alatta van simán az üres helyen hogy vezérlés csere,vízpumpa csere,ablaktörlő csere.
Ezzel csak az a furcsa hogy a megadot keret alatt van,de lehet csak azért mert nem fért a rendes heyre,de ezt akárki odairhatta a szervízelés után is.Márt csak azért furcsa nekem az egélsz mert a vezérműcserénél nem is oda kéne irni,hanem annak a szervízkönyv 19.-oldalán van a helye,és nekem ott semmi sincsen beirva.
Na most akkor honnan tudnám meg hogy ebben valóban volt e vezérmű cserélve? Mert ha nem szakszervíz csinálta hanem egy álltalános autószervíz akkor ugye a számítógépes rendszerben nincsen benne
Ráadásul alapjáraton olyan érdekes nyikorgó hang jön a motorból,oyan mintha pl egy feszítő görgő cspágy ki lenne már egy kicsit.Nem vészes nem olyan hangos,csak alapjáraton hallani,de engem azért zavar.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
Ghandi
aktív tag
Naaaa! Közben megujjult az avatarod!
Most akkor ki si vagy? Kapitány vagy közlegény,esetleg Rico vagy Kovalski? Olyan egyformák nekem
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
AMD Power
titán
280 lóerővel már egész jól megy az Opel Astra
Melyik gyorsul jobban? Mégane RS kontra Astra OPC
Renault Power!!
tresh
addikt
Kapitány bár a közlegényt favorizálom a legjobban
AMD Power
titán
Egyre élesebb a különbség a német és a francia autógyártók teljesítménye közti különbség
A UBS londoni elemzője, a Philippe Hounchois elmondta, a német autógyártók 2% körüli kamaton jutnak finanszírozáshoz, míg a francia gyártóknak 6%-ot kell fizetni.
Ez egy érdekes adat. Bár szerencsére a Renaultnál nincs akkora gáz mi Pl Peugeotnál.
[ Szerkesztve ]
tresh
addikt
Megane beltere nekem egyszerűbbnek ez által kicsit sportosabbnak tűnik ami végett sokkal jobban szimpatizálok vele mint az astra belterével szerintem túl van bonyolítva.Illetve hogy a váltó az opelnél " össze van mosva " a középkonzollal plusz az a sok króm hatás.. pedig külsőleg nem rossz
AMD Power
titán
Meg mégis csak egy Opel. Amúgy a viccet félretéve kívül és belül is szebb a Megane
rob210
Topikgazda
Nekem külsőre is jobban fekszik a renault.
Én már nem egyszer láttam élőben ültem is benne isten
Pedig nem az RS-ben csak a GT ben ültem
Renault power
tresh
addikt
Én se favorizálom az opeleket de ez még egész pofás lett bár ha csak opel autóm lehetne akkor insignia max amit elfogadnék Viszont visszatérve ez a megane gyönyörű lett nekem még az rs se kell csak egy a 3 ajtós kaszni 1.6 dci 130 paci 300NM -el nekem tökéletes
AMD Power
titán
Nekem a sima 1.6 16v (110Le) is bőven elég lenne.
tresh
addikt
Nekem "dízöl" csak a nyomaték végett kell nem sietek én már sehova csak imádom hogy a béka popója alól is húz már és egy 6 sebességes váltó pályán aranyat ér
rob210
Topikgazda
Az insigniában nincs hely, nekem marhára nem tetszik, ültél már benne?
Konkrétan nem egy családi autó.
Renault power
tresh
addikt
nem, nem vagyok opel mániás nem vett még semmi se rá hogy bemenjek egy szalonba és beleüljek ne adj isten kipróbáljam nekem szimplán a forma világa megnyerő ha családi autót akarnék ilyen kategóriába és fele ennyiért akkor sokda superb abba van hely dögivel De mivel francia autó mániám van így a megane 2 kombit fogok venni családi autónak
amúgy rob a lényeg a hsz-embe: bár ha csak opel autóm lehetne akkor
szóval nem lesz sose
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Opelem nekem se lesz, de azért írtam, hogy ültél-e már benne mert én igen és konkrétan élvezet volt a 97-es tánctér méretű belsővel rendelkező meganomba visszaülni.
Nem vagyok egy kis ember de míg a megane-ban szépen elférek addig az insigniában nyomorogtam.
Nem vicc, kívülről, tényleg egész pofás, de számomra egy használhatatlan autó.
Nem rég volt is egy cikk, róla, hogy a Német rendőrség hogy bevásárolt velük.
Vettek 800db-ot aztán kiderült, hogy nem fénrek el benne a rendőrök a menetfelszerelést felvéve
Mekkora blama
Renault power
tresh
addikt
Akkor majd írók nekik hogy jó pénzért eladó a "tágas" megane-om
Amúgy most már tuti elmegyek meglesem csak kíváncsiságból mert én se vagyok egy alacsony ember (190+) meg lessük.. bár az tény aki eddig német autóból ült át hozzám 2 megjegyzése volt : 1. Baszki ez ilyen nagy? 2. nagyon kényelmes
rob210
Topikgazda
Hát ez az.
Renault power
Ghandi
aktív tag
Én is megvagyok elégedve teljesen a Megane 2-emmel,de szerintem az utastér nem az a huha nagy,csak az utastérről beszélek,nem a csomagtartóról!Oké el lehet férni rendesen,de semmi különös.Engem igazából az fogott meg hogy egy kategóriával nagyobb konfortérzetem lenne mint egy másik hasonló kategóriáju autónál.Haveromnak van 2004-es Astrája(nem tudom az talán G?),keresztapámnak 2006-os VW Golfja,sógoromnak 2002-es 307-ese,szóval mind egy kategóriának számít.Nem tudom hogy pontosan miért,talán a kis extrák miatt(esőérzékelö,kormány táv,start-stop,kártyás indítás,rejtet tárolók stb) vagy a felhasznált anyagok miatt,de olyan érzésem van mintha egy kategóriával drágábbautó lenne.
Nem beszélve arról hogy ha ezeknek az autóknak az akkori uj árát nézzük akkor szinte ugyan annyi volt mindegyik,talán a Golf drágább,de itt már légzsák tekintetében is sokkal többetkapunk,nem beszélve ezekről a kis extrákról.
Elmélet és gyakorlat közt nincs különbség elméletben
AMD Power
titán
G Astra tényleg egy "más" világ. Se méretben se minőségben köze nincs a Megane-hoz.
A Golf V már más tészta. De ott az ár ami miatt inkább problémás. Egy sima benyás 2006 Golf V vagy 1.6-1.7 millió alaphangon.
[ Szerkesztve ]
tresh
addikt
Na igen, extrák terén a francia részleg mindig jobb volt 98-as meganomba pl sebességérzékelős ablaktörlőlapátok vannak meg ilyen apróságok ... mondjuk amikor meg vettem és kicsit esős volt az idő azt néztem hogy amikor gyorsítottam feljebb kapcsolta a lapátok törlő sebességét amikor meg lámpánál meg álltam lejeb vette..először azt hittem hogy rossz a kapcsoló aztán a elolvastam a német leírását és írta hogy ez egy extra ja mondom ok
AMD Power: hát én az 5ös golfot se tudom isteníteni főleg nem benzines verzióba..családba van egy 1.6 16v 100le erőtlen gyenge a motor..3000fölött kezd el élni és akkor persze zabál is átlag 10-11 liter (pályán egész jól eszik kb 7-8 liter klímával) és azért azok a műanyagok elemek amik bent vannak hát nem tudom hogy is mondjam nem éppen a hude minőségi német gépbe ülök érzést keltik főleg hogy ez a kocsi most éri el 3 évesen a 65 km-t szóvla nincs rommá használva még is recseg ropog+az ülések hát vezessen le az vele 100km-t akinek két anyukája van...szörnyű fapad. ja és hozzá teszem bőr+automata váltó kivételével full extrás autóról beszélünk Viszont a szervója mit a vaj nagyon tuti az az egy amit áttehetnének a megane-omba
[ Szerkesztve ]
AMD Power
titán
Mondjuk az extrák csak addig jók míg el nem romlanak.
tresh
addikt
Jó ez is benne van a pakliba de valamit valamiért Mellesleg fater full extrás Lagunája ami már csak hó végén nem ad kölcsön még mindig hibátlan minden téren pedig van benne bőven ami elromolhatna
AMD Power
titán
Megnéztem ezt a Golf V 2006 évjáratokat. 1.7 milka környékén vannak. Ugyan ez Classic Megane-ból 1.3.
1.650.000 Ft már ilyen Megane lehet venni. Nekem bejön a Golf V de egy ilyen Megane 100x jobban kéne ugyan annyi pénzért.
tresh
addikt
nekem meg ez megérne +100ezret igaz nem családi verda de gyönyörű
Bazz ezt nem is néztem fúj automata de egy manuálal is van ennyibe
[ Szerkesztve ]
AMD Power
titán
Nekem is bejön csak ne lenne automata.
tresh
addikt
ezeknek az ára azért mérvadó 2004-2008 kb olyan extrákkal amik a rönyóba alap ehhez képest a megane 2-ök best buy
AMD Power
titán
2 millió... Az a Megane amit linkeltem 1.55 elhozható lenne.
tresh
addikt
Na igen és a meagneba kicsit több az extra
AMD Power
titán
Ha nem is extrákat nézed hanem csak maga az árát. Itt 3-400e különbségek vannak. Abból az ár különbözetből átiratom, és fullra megcsináltatok rajta mindent az utolsó csavarig.
tresh
addikt
Az extrát csak azért nézem mert komfort érzet is számít az meg tényleg csak egy plusz dolog hogy a maradékból mindent meg lehet rajta csinálni ami szükséges
rob210
Topikgazda
na megnéztem ami itthon van az perfect, ha úgy adódik szolj és megegyezünk.
Renault power
Kornel
veterán
Sziasztok!
Renault megane II vásárlásán gondolkozok, vagy sedan, vagy kombi kivitelben, a lényeg az lenne, hogy elférjen benne egy legalább 100 l-es LPG tartály. Ebből adódik, hogy kizárólag benzines érdekel. Első kérdésem, hogy elég-e az 1.4, vagy mindenképpen 1.6 legyen? Felhasználás többnyire országút/autópálya, max 130-al. A lényeg, hogy megbízható(bb) legyen, és kevesebbet fogyasszon. A keret 1M Ft körül mozog, sokkal nem szeretném túllépni. Ilyeneket nézegettem: link1 link2
Mennyit lehet ezekből alkudni? 1,1M-ról 1M reális?
Mennyire megbízhatóak ezek a verdák? A lényeg, hogy a motor, és az elektronika stabil legyen, az, hogy tönkremegy egy ablakemelő, nem hat meg. Milyenek a szervízköltségei egy ilyen autónak? Vásárláskor terveznék egy teljes vezérlés cserét ez mennyibe áll meg? Egyéb költségek hogy alakulnak? Ha valakinek van tapasztalata gázosítással kapcsolatban, kell valamire figyelni ezeknél?
Vásárláskor érdemes elvinni egy komplett állapotfelmérésre? Kompresszió, futómű, hibakód olvasás?
Ha tudtok segíteni, akkor megköszönöm, mint ahogy azt is, ha valakinek egyéb fontos infója is lenne a típusról!
AMD Power
titán
1.4 16v. 7,51l/100km
1.6 16v. 7,73l/100km
Számomra az 1.6 16v a jobb választásnak tűnik. 10% a mai világban nyugodtan számolhatsz mint alku. De akár még több is lehet ha ügyes vagy , vagy találsz valamit a kocsin.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Köszi. Várom a többiek véleményét is
Az 1.6 nekem is szimpatikusabb, viszont ha találok egy megkímélt, keveset futott 1.4-est, akkor akár jó vétel is lehet, egy kérdőjeles 1.6 helyett, nem?
Füge007
senior tag
Ha gázosítani akarod akkor felejtsd el az 1.4-est. A másik sajnos a gáz jövedéki adóját is felemelik, így kell gondolkoznod.
Füge
Kornel
veterán
Azért akarok nagy tartályt... SK-ban nem emelik.
Miért zárja ki a gázosítás az 1,4-es motort? Miben jobb az 1,6 ilyen esetben?
Füge007
senior tag
A gázüzem nyomaték illetve LE vesztéssel jár, így jobb ha nagyobb cm3 kocsit veszel, ha veszít is az " erejéből" a kocsi még akkor is jó vagy. Nem mindegy hogyha kell gázüzemben is ki tudsz gyorsítani, pl előzés.
Füge
Kornel
veterán
Gazos kocsim van most is, a le vesztes igaz, de ha jol tuddom, alacsony fordulaton meg no is a nyomatek benzinhez kepest. Nekem amugy az 1,4-es is eleg lenne meg gazzal is, az ezres swift utan!
Füge007
senior tag
1.0 Swifted van gázosba? Nem nő ott a nyomaték sehol, mivel kevesebb energia szabadul fel a robbanáskor. Nekem még az 1.6 benzines is lomha, igaz én a 260 Nm nyomatékhoz vagyok szokva 2000 fordulaton. Te tudod, hogy a stílusodhoz melyik lenne a jobb, én mindenesetre az 1.6-ra szavaznék.
Füge
rob210
Topikgazda
Ha kombit akarsz venni akkor valóban felejtsd el az 1.4-est.
HA esetleg úgy hozza a helyzet, hogy meg kell pakolni a kocsit, mert a kombit meglehet és gáz van a kocsiban 1.4-es motorral fűszerezve akkor el fogsz izzadni.
Ráadásul az autópályás üzemre sokkal jobb az 1.6 mivel alacsonyabb fordulaton fog zümmögni.
Én szvsz mindenképpen az 1.6-ra adom le a voksom.
Az állapotfelmérés és rendszer diag, illetve átvizsgálás, pedig alap egy "új" autó megvételénél.
Amelyik tulaj nem hagyja, hogy diagra és állapotfelmérésre menj a kocsival az takargat valamit.
Hiba van ez pedig a gyújtótrafó ezt alap leellenőrizni, hogy melyik van benne ha sagemes akkor számolj plusz 80.000.-et a vételárhoz minimum.
Ha densos, vagy berus akkor ezzel a költséggel nem kell számolnod azokra nem jellemző, hogy tönkremenjenek.
Hiba lehet még az alapjárati motor, és a felső holtponti jeladó, de ezek tisztíthatóak, ha nem teljesen haltak be, meg ez indításkor kiderül, ezeket csak azért írtam, le mert ezek a leggyakoribb hibák.
Renault power
Kornel
veterán
Köszi, akkor marad az 1,6.
Átvizsgálásnál érdemes kompressziót is nézetni?
Számít az, hogy mennyit futottak ezek? Mert eddig csak 100.000 km-en belül nézegettem... lehet kifogni jót mondjuk 150k km-el is? Nagyjából már behatároltam 10 db megtekintése után, hogy hol látszanak legjobban a használat nyomai, és akad tényleg keveset futott példány is.