Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Motorsport Manager

Hozzászólások

(#151) Hokunda válasza Csapoati (#150) üzenetére


Hokunda
aktív tag

Egy csövesebb csapatnál (anno a ZRT-vel az elején) a 2-es üzemet lehetetlen elérned a 2. év elejére, egyszerűen nem lesz rá 8 milliód sehogy sem, így egyszerre 2 alkatrészt tudsz javítani, ami a hack nélkül azt eredményezi, hogy az első 1-2 versenyen, a másodpilótád autójának kerékcserénként +30-40 másodpercét is jelenti, mert egyszerűen a kocsi szétesik alattad. De még 2es szintű üzemmel is csak egy 100%os autót fogsz tudni kihozni, meg esetleg a másodikat 50re és keresztbe tett ujjal figyelheted, hogy ne legyen gond.

(#152) Csapoati válasza Hokunda (#151) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Én egyet se tudtam szezonkezdetre 100%-ra hozni (a 3. futamra lett 80+-os mindkét autóm), de ilyenkor jönnek jól a race mechanic traitjei, hogy nincs piros sáv, vagy lassabban romlik az állapot. Azért így is kellett javítani egyszer az első futamon, de így is meglett a 4. hely totál újoncként.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#153) Hokunda válasza Csapoati (#152) üzenetére


Hokunda
aktív tag

A traithez kellően hosszú idő kell a szerelő meg versenyző között, na ez a minimum 3-4 csillagosokig nem lesz meg, mert kirugdosom őket. 6-10-es alkatrészjavításos szerelő nem lehet a csapatnál. Másrészről eddig a traitek lvl 1-en nálam mindig a kerékcserével vagy a kerekek lassabb kopásával függöttek össze, aztán lvl2-őn talán már volt megbízhatóság növelés is.

(#154) Csapoati válasza Hokunda (#153) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Nekem ez az 5. szezonom, most váltottam felfelé szintet, ezért megvolt a jó versenyző-szerelő kapcsolat, meg 6 alkatrészt tudnak egyszerre fejleszteni. Szerintem így reálisabb, de nehezebb lett a játék (nyilván leginkább a 2. szezon) .

[ Szerkesztve ]

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#155) Hokunda


Hokunda
aktív tag

Őőő a vérnyomásomat kicsit megemelte a versenyzőm. Sorra nyerjük a versenyeket, jönnek az interjúk és őszintén mindig próbálok diplomatikus válaszokat adni, történt ezalatt, hogy nem igazán figyeltem a hatását és a csodagyerekem kapott egy sértődött fület, ami perpill 33 hétig azt eredményezi, hogy nem tárgyal velem semmiről. A szerződése 15 hét múlva lejár.

Annyit jelent, hogy buktam a pilótát? (ahhoz természetesen túl jó, hogy talonban legyen a 18 hétre és senki ne vigye el) Meg mit lehet válaszolni egy megnyert verseny után olyat amitől felmegy benne a pumpa?

(#156) Boscolahm


Boscolahm
csendes tag

Sziasztok!

Amúgy észrevettétek, hogy egyik csapat sem gyári? Mindenki beszállítókat alkalmaz mindenre...
Másik, az új patc-el eddig az összes versenyemen bejött a safety car, volt ahol többször is.
Valamint a mentésemben az ERS-ben, a rajtrács randomra alakul minden egyes futam után. Eddig ugye a bajnokság állása szerint volt fordított sorrendben...

(#157) Muerte68 válasza Hokunda (#155) üzenetére


Muerte68
addikt

ez teljesen random felvettem egy fizetős tartalék pilótát hogy hozza pénzt-utána rögtön közölte hogyez egy gané hely el fog menni-utána meg úgy döntött befektet a csapatba de utána megint közli hogy el akar menni :F :W :W

Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/

(#158) Hokunda


Hokunda
aktív tag

A szponzolrált pilóták befizetéseit hova kalkulálja be a játék? Mármint verseny utáni bevételnek hozzáadja?

Feljutva Ázsiába a 2 4 csillagos versenyző igencsak megnyomta a kasszát (új főmérnök szintén +300k versenyenként)

Az elnöki kifizetés -800 az előző év 1. helyéért vállalt helyezést figyelembe véve. Így -800k lenne a versenyenkénti bevétel, viszont a szponzorált pilóta 550k-t fizet be elvileg. Viszont ha rámegyek az úticélra és a szponzort is beállítom, úgy is csak -500k-ban vagyok, holott az elgondolt szponzorált pilóta befizetésével kb 0-ra jönnék ki.

Még a verseny nem ment le, ha lemegy utána írná jóvá a pilóta utáni befizetést?

Mert ha nem történik meg, akkor rövid úton csődbe megyünk. :DDD Pedig nem keveset melózta, hogy első évben a legjobb pilótapár az enyém legyen a bajnokságban és a stáb is 2. Igaz ezért rendesen fizetnem kell és sajnos nem vagyok Chairot feneketlen pénztárcával.

(#159) sas96


sas96
csendes tag

Elérkeztem az Ázsiai ligában a féltávhoz. Lement 5 verseny és jelenleg az első helyen állok. Kicsit alálőttem az elvárásaimat (csak 9. helyet ígértem a főnöknek...hiba volt :D ). Lett egy új pilótám is, így elég durva pilótapárossal kezdtem meg az idényt. Egyetlen rosszul sikerült versenyem volt, Kanadában, ahol az egyik pilótám nem volt elég gyors, a másik meg egy box kiállás után 4. helyre jött vissza, de mehettem is rögtön a kör végén újra a boxba mert szétcsapták a hátsó szárnyamat... így az a verseny teljes csőd lett. A többin azért brillíroztunk egyelőre. Kiesni már nem fogok, ez szerintem garantálva van, kb. első 3-ba kalkulálok a szezon végére. Egyelőre icipici pluszban vagyok versenyenként, de még nem minden helyen vannak normális szponzorok... sajnos csak rosszakat adott, 5 csillagos vonzósági szinttel, ez van, majd másodjára hátha jobban megy :-)

(#160) Boscolahm


Boscolahm
csendes tag

Sziasztok!

A szponzorált pilótának a "befizetését" sehol sem mutatja a versenyeken, de a versenyeken utáni elszámolásnál jóvá írja. Nem írja ki sehol sem, de! ha megnézitek, hogy mennyi a várható költség a verseny után, és ténylegesen mennyit fizetnek a verseny után, akkor ennek a különbözete az pont az az érték lesz. De el ne felejtsétek, ha valakinek ígértetek még plusz prémium pénzt dobogós vagy bármilyen helyezésekért azt le fogja vonni, ezt már az új patch jelzi pl.: mikor kiválasztod a verseny előtt a szponzort és ígértél valakinek első hely után 90 ezret, a szponzorod pedig csak az első hely után fizet, akkor azt már ott fel is tünteti.
De igen, kifizeti a szponzorált pilóta "pénzét" a verseny után. Csak figyelni kell, mert ha csak szabadedzésen alkalmazod, akkor ugye csak a felét fogja az összegnek.
Ti hogy tudjátok elkezdeni a szezont az új patchel? Az összes alkatrészem 40-43% százalékos megbízhatóságú? Most ki az a marha, aki kiengedi az új kocsit félkészen a pályára? Tiszta nonszensz... Ki az aki manapság fékész kocsikat gyárt? Évad feléig szívás van ha jól sejtem... ki látott már olyan versenyt, hogy a csapatok kiviszek a boxba a kocsikat, majd mindenki szereli még a kocsit, mert a gyártást nem fejezték be a gyárban... Gépnek is így állnak a kocsijai? Ők is szerelgetnek az első futamokon sokat?

(#161) Hokunda válasza Boscolahm (#160) üzenetére


Hokunda
aktív tag

Igen a gép is így áll. Az előző szezonom már új patch utáni. Lvl 3-as üzemnél az első verseny olyan, hogy kb min 2 kerékcsere-tankolás kombo egészül ki szereléssel, ezenkívül 2 (rossz esetben 3) verseny amin esetleg a pályaspecifikumban igénybe vett alkatrészt kell egyszer még javítani versenyen. Értelemszerűen ez idő alatt az alkatrészfejlesztés nagyon limitált. Valamilyen szinten van ráció a patchben, de az első verseny és kocsi elkészülte között lehetett volna hosszabb idő.

Ami nekem nagyon új és eddig nem éreztem rá -esetleg vmi tipp?- az az időmérőn a gumi és fékpofamelegítés. Szingapúr rá is ment pedig 1-2. helyet hoztam az ERS-ből jőve szabadedzésen. Időmérő meg 11-13.

(#162) Hokunda


Hokunda
aktív tag

Esetleg nincs valami patch/mod/vagy fejlesztői ígéret, hogy a játék idomul az elvárásokhoz?

A csapat piaci értéke 94%-os. (csapat: 100 A versenyző: 100 B versenyző: 78) 5 csillagos szponzorok, eddig azt hittem boldogság. Viszont Ázsiában első szezonként feldobálja a 2-3. vagy feljebb helyezést mindhárom szponzor, egyszerűen nevetséges. Arra mentem rá, hogy minél jobb legyen a csapatnak, legyenek piacképes pilóták viszont az elvárás irreális. Rosszabb piacképességű pilótával több pénzt nyernék, mint ezekkel. Egyszerűen nincs pénzem autót fejleszteni, mert mínuszban vagyok és a szponzorpénzekre meg az irreális elvárás a szponzorok részéről nincs esélyem.

Azt hittem, hogy a játék úgy oldja majd meg, hogy az elnöki elváráshoz igazodik a szponzor és mondjuk nem a 2-3. vagy feljebbért ad 1.4-1.5 milliót, hanem mondjuk egy 10. vagy feljebbért 600 ezret.

Így egyszerűen dühítő. :W

[ Szerkesztve ]

(#163) Csapoati válasza Hokunda (#162) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Nekem nem csinált ilyet, pedig pont az imént váltottam fel a legjobb bajnokságba. Mindig van egy top eredményt kérő szponzor, meg két közepes (6-9. hely mondjuk) vagy gyenge (10-13. hely). De nem igazán ezen a versenyenkénti 500 ezreken múlik a pénzügyem szerencsére. A lényeg, hogy az eredménytől függetlenül fizető szponzorok jók legyenek, meg hogy az év elején legyem elég della. Az első idényemben a 6. helyen állok, már dobogóm is volt egy, de általában 8-9. vagyok.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#164) Hokunda


Hokunda
aktív tag

Nekem sajnos folyamatosan ez van. A legutóbbi versenyszponzor - ami ugye versenyhelyezésre ad, nem állandó versenyszámra - 5-4-4 csillagos volt. Ebből az 5 2. vagy feljebb a 4-4 pedig 3 és 4. vagy feljebb, ezekért jó pénzt adott mindegyik (mindhárom millió körüli kezdőrészlettel) de akkor is a helyezés irreális.

Időmérőn 1 körön nevetségesen gyenge vagyok, mondjuk a gumimelegítést szoknom kell. 11-14. hely között, úgy, hogy a szabadedzéseket nyerem. A versenyeken eddig egy 3. és 6. és egy 2. és 4. helyem lett. Így persze bele is férhetnék a szponzori elvárásba, de elég hazárdírozás a dolog, az első két versenyen a jó központ miatt, nem esett szét a kocsim, enélkül a McNeil megevett volna, egy körön meg jópár jobb csapat van.

(#165) Csapoati válasza Hokunda (#164) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Én is a megbízhatóságra és a jó (alacsony) gumikopásra gyúrok, mert nyers tempóban a 9.-ek vagyunk. Ezt az évet kell kihúznom pár fejlesztéssel, aztán mivel nálunk mindenki ugyanannyit kap év végén a díjakból, így jövőre már könnyebb dolgom lesz.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#166) Malibutomi


Malibutomi
nagyúr

(#167) Hokunda


Hokunda
aktív tag

Rövid helyzetjelentés:

Véget ért az első szezonom az ázsiai sorozatban a ZRT-vel. A csapat a 7. helyet tűzte ki célul, ezt felülteljesítve lettünk a negyedikek. (12 verseny/5dobogó/1 győzelem/37 pont) A versenyzőim 4-5-ek lettek, a McNeilt egyszerűen megszorítani sem tudtuk, feljebb is léptek.

A 2. szezonra normalizálódott a katasztrofális pénzügyi helyzet (előző évben összesen 4.5 milliót költöttem alkatrészre) Az új szponzorokkal (már 800k-700k-1.2 milliót adnak versenyenként) jelenleg +1.3 millióban vagyok. A tartalékpilótát leváltottam egy béna kiöregedő szponzoráltra, ez is +200k pénzt hoz, szinte ingyen versenyzik.

Amiben sajnos nem történt előrelépés az az autó, egyszerűen még mindig hátul kullogok, a főmérnök 4 csillagos, de 2 évvel a szerződése vége előtt lehetőségem van leváltani. Ez -1.8 millió lesz csak szerződésbontásért és az új mérnök közel 550 ezret visz versenyenként, de azt hiszem ez most belefér.

Az autó 4 csillagot kapott a a fejleszthetőségre (alkatrészbeszállítók minősége+dilemma ráfizetése) így kicsit sok lett a kockázati szintű alkatrész, ami nem az, az meg megbízhatóság, szóval ez annyira nem is jó dolog.

Szingapúr ment le az új szezonból 2-4. helyek. De az előző is így kezdődött, szezon elején minden jól ment (drága autó) aztán egyre haloványabb volt a teljesítmény.

Ami aggaszt az az időmérők, mit kéne tennem? Az összes (!) szabadedzést megnyertem elmúlt szezonban, de az időmérőkön már csak 12-13. helyek jutottak, pedig a gumimelegedés-fékek-forgalom általában ideális.

[ Szerkesztve ]

(#168) DFlash válasza Hokunda (#167) üzenetére


DFlash
tag

Az időmérőn arra kell figyelni ne tartson fel senki, mert egyszerűen nem előzi meg, beragad mögé. Úgy csináltam meg, alacsonyan hagytam az elején a beállítást, s elengedtem a többieket a pályán. Kb a 3. szektor kezdetén meg maxra állítottam, hogy melegítse a gumit fel legalább "jó" szintre, s próbáltam üres helyet találni nekik.
Ez vagy összejön vagy nem.

(#169) 4ron


4ron
senior tag

Sziasztok!

Nem rég kezdtem el játszani a játékkal, ami furcsa, mert hallanom kellett volna már róla nagy F1 rajongóként. Az az igazság, hogy nagyon ráfüggtem.

Az első szezonom a végéhez közeledik, a ZRT csapatot választottam (Valdés és Dembélé pilótákkal). Teljesen jól alakult eddig a szezonom, viszont nem rég kiszúrták az illegális alkatrészeimet, így eléggé visszaestem teljesítményben, a tabellán és pénzügyileg is. Csak €3M tudtam félretenni még a következő szezonra és nem tudom, hogy mely alkatrészeket viszem tovább a 2. évre. A lenti fotón látszik, mely alkatrészeim "buktak" meg.

Van valami tippetek a 2. évre, hogy jelen helyzetben mire érdemes figyelni? Van egy jó pilótám, egy közepes második számú, a tartalékot kirúgtam. A főmérnököm nagyon gyenge, a két szerelő tűrhető.

⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!

(#170) Hokunda válasza 4ron (#169) üzenetére


Hokunda
aktív tag

Üdv

Szintén zenész a ZRT-vel, csak pár szezonnal későbbről. :D

A való élethez hasonlóan a motorsportok egyik alfája és omegája a pénz! Mindenképp törekedj arra, hogy a 2 pilóta és a csapat vonzóbb legyen a szponzorok számára (2. szezon után a helikopter leszálló erősen ajánlott). Ezt elérheted egy kiöregedő tőkeerős tartalék pilóta igazolásával, akit "szponzorváltáskor" előléptetsz elsőszámúvá a legkevésbé vonzó pilótád kárára, majd az új szponzor kiválasztása után visszacseréled őket. (súlyos moráleséssel jár -40)

Ami ennél szerintem jobb az a megfigyelő létesítmény megépítése (5 millió lvl1-en) nem akarom megölni a játékélményedet és szerintem te se nézz külön utána, de ott lesz 1-2 olyan versenyző, akik szponzorált pilóták, azaz utánuk pénzt kapsz, ha versenyeznek nálad (nem is keveset, de ez változó azon a szinten +400k versenyenként) Ha megépíted és megkezdődik a megfigyelés lesz olyan potens versenyző, aki hozza a pénzt és az EU sorozatban jó versenyzőnek is számít. (mondjuk első VB címemet Valdéssel nyertem)

Alkatrész továbbvitel az új szezonra. Mindig csak kategóriánként a legjobb alkatrészedet viszed tovább (1 dbot) viszont kockázatmentesen, azaz ha van pénzed építhetsz magas kockázatú alkatrészt amit nem használsz, de következő szezonban alapalkatrészként megkapod kockázat mentesen, szezon elején ez jó dolog.

Ez sajnos hátránya a játéknak - ma vagy holnap írok az újabb szezonomról, nálam is jelen van - szóval általában csak te buksz le. A kockázati szintek pedig összeadódnak, így én csak alacsony besoroláson szoktam használni. De mint mondtam összeadódnak, azaz 2 alacsony besorolású alkatrész már közepes lesz. A linkelt képed alapján túl sokat buktál és ez pénzben is nagy hátrány. Egyszerre 1 max 2 alacsony vagy 1 közepes alkatrészt használj, ne többet! (felsőbb szinteken, ahol megjelennek a perkek az épületek miatt lehet majd csökkenteni a rizikót, de ez egyelőre még téged nem érint 1-2 szezonon keresztül)

Ami fontos az az üzem. A patch óta nyáron nem javíthatod az autót, 1-es üzemmel viszont darabokra esik az első versenyeken, szóval a lvl2-es üzem (8 millió) legyen kardinális kérdés valamint mint mondtam a megfigyelő létesítménnyel minőségi pilótákhoz és pénzhez juthatsz.

szerk: Még egy fontos dolog a mérnök alapstatisztikái határozzák meg a következő évi autód alapadatait, így minél előbb, minél jobb mérnökre ruházz be (nem olcsó!), de EUban lesznek olyan 3 csillagosok, akik nem kérnek túl sokat, de azon alkatrészek amik fontosak a fejlesztéshez értenek! (első-hátsó szárny nem lényeg, azt ne is nézd)

Egyelőre ennyi.

[ Szerkesztve ]

(#171) 4ron válasza Hokunda (#170) üzenetére


4ron
senior tag

Köszi a részletes választ, sok hasznos dolgot tartalmaz :C

A versenyző témán már dolgozom, Valdés eléggé piacképes, viszont Dembélé nem túl konstans teljesítményt nyújt, ráadásul a szponzorokat se csalogatja. Őt szívesen lecserélném. Az utolsó versenyre lecseréltem a főmérnököt és 1-1 szerelőt is. Elsődlegesen majd az üzemet szeretném fejleszteni 2-es szintűre, mert az sejtettem, hogy kulcskérdés lehet. Írták itt páran az időjárás előrejelzőt, szerintem odafigyeléssel ki lehet bekkelni az ERS-ben, de később fontos lehet. Nem állok egyébként rosszul a bajnokságban, de ha nem sorolnak hátra több futamon, akkor jobb helyen tanyáznék :) Ráadásul volt egy futamom, ahol a célvonal előtt vesztettem el az első helyet. Az nagyon bosszantó volt. A kocsi állapotát nem tudom megítélni, hogy jónak számít-e.

Majd még jelentkezem én is, eléggé kihalt a topik, fel kellene pörgetni :)

[ Szerkesztve ]

⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!

(#172) DFlash válasza 4ron (#171) üzenetére


DFlash
tag

A kocsi állapota ellenőrizhető a menüben, Autó fülön.
A lila a legjobb alkatrész.
Az alkatrészek szintén, hogy melyik alkatrészed, hogy áll a listában mutatja.

A GMA ellenőrzés nem ér semmit, én mentettem egy verseny után és lepörgettem többször, egyszer megfogott egy versenyzőt, utána egyet se, 3. ellenőrzésnél 2 másikat sorolt vissza.

Ha nagyon rosszul állsz alkatrészekkel, vegyél fel olyan mérnököt, akinek a speciális képességében tud Kockázati szintet csökkenteni.

Érdemes azon alkatrészek megbízhatóságát növelni a szerelővel, amelyik Lényeges a következő futamra. 85-90%-ra.
Versenyzőknél a piacképesség számít, interjúkat vállald el mindig, próbálj jó válaszokat adni, azzal növelheted a csapatod piacképességét, jobb szponzorok több pénz :DDD

(#173) Hokunda válasza 4ron (#171) üzenetére


Hokunda
aktív tag

Első szezonban ez korrekt helyezés, a 4.6 millió is szép (szezon végén kapsz majd egy nagyobb összeget), az autóra magas összeget teszel félre?

Főmérnök, itt akadékoskodnék ERS-ben 4 érték számít (nálad a 17es nem játszik, a két szárny nem lesz lényeges sosem) A fékek pedig így elég gyengék, de ne bonts szerződést csak ha majd meglesz a megfigyelő létesítmény.

Szerelőkből White korrekt kis szaki, ami itt fontos az a bokszkiállás és alkatrészjavítás minél magasabb szintje, feljebb persze a teljesítmény és koncentráció is lényeges.

Valdés bőven jó, igazi kis királykisasszony, nagy pofával, de ezen a szinten vezetni tud. Dembelé se annyira rossz, de nagy hátránya, hogy pénzt inkább visz, mint hoz. Mint mondtam, megfigyelések után itt kategóriákkal jobb versenyzőket lehet majd szerezni. Neveket nem mondok de rutinos pilóták között is nézelődj majd, mert van köztük jó és szponzorált.

A kocsi állapota vacak. :DDD De az ilyen is egy ideig, én a 4. legrosszabbal nyertem most VB-t egyéniben és csapatban egyaránt. A versenyző fontosabb.

Előrejelző központ, nálam ez nem lényegi kérdés, 4 szezon után építettem csak. Szerintem ERS-ben az üzem-megfigyelő kettős jóval fontosabb és azok 13 millióba fájnak!

Arra figyelj, hogy a kocsidat első szezonban "kaptad", azaz következő szezon elején a beszállítókkal jóval drágább kocsit is össze lehet rakni, átlagban 3 csillagosat is akár kategóriánként, de míg a jelenlegi autód kb 8-9 millióból készülhetett, az lesz 12-16 is akár. (Ázsiában átlag 30-ból jön ki egy nagyon jó+alkatrész szezon közben)

Vannak ezek a "dilemma" típusú kérdések, általában szép pénzért jó dolgokat kaphatsz (gumikopás-üzemanyag takarékosság jó cucc, fejleszthetőséggel csak csínján, ott ha túl magasan vagy, akkor leginkább kockázatos alkatrészekkel dob meg a játék és az sem kifizetődő)

1-2 szó a saját idényemről és kis visszatekintés:

Ez volt a 7. szezonom, ebből 5 ERS (a 3. után felmehettem volna) + 2 Ázsia.

ERSben a 2. szezonom volt a legszorosabb, ott már majdnem meglett a csapat és egyéni VB pár pont, de nem sikerült, maradtam pénzt gyűjteni és központot fejleszteni.

Ez vlt az 5. szezonom az ERS-ben. Itt már a pontból látszódik a "kisebb" dominancia.

Ázsiában már a 2. szezonban jött a VB egyéni és csapat, viszonylag könnyedén, de azért közel sem az előzőhöz hasonló örömfutamokkal.

Csapat VB cím pontjai, itt 43 ponttal nyertem.

Ez pedig már egy potensebb versenyző, amilyenek Neked is lesznek. Nevek ki vannak húzva.

SZERK:

"A GMA ellenőrzés nem ér semmit, én mentettem egy verseny után és lepörgettem többször, egyszer megfogott egy versenyzőt, utána egyet se, 3. ellenőrzésnél 2 másikat sorolt vissza."

Akkor egyszerűen burokban születtél. A szezonban a GMA 3-szor kapott el alacsony (!!!) szintű alkatrésszel, rajtam kívül az összes versenyen csak 1 másikat. Mákod lehet, de nem jelenti azt, hogy senki sem bukhat, a fenti képe bizonyítja.

[ Szerkesztve ]

(#174) DFlash válasza Hokunda (#173) üzenetére


DFlash
tag

Egyik alkatrészem sem volt kockázatos :U
De a látványosan gyorsabb autó miatt pörgettem meg, s ezt dobta a gép.

A Dragonnal első szezont behúztam. :R

(#175) 4ron válasza DFlash (#172) üzenetére


4ron
senior tag

(#172) DFlash: Úgy értettem, hogy nem tudom megítélni, milyen tudna lenni a kocsi, ha folyamatosan jó döntéseket hoztam volna a szezonban :) Trükközök már a piacképességgel is, felvettem valakit, akinek magas (90% feletti) az értéke.

(#173) Hokunda: a legalacsonyabbat, €500.000 tettem félre az első szezonban, valamint az 5. futamtól nem fejlesztettem ki új elemeket, hogy feltöltődjön a "bank".

A főmérnököt tényleg benéztem :D Sőt, megszavaztuk, hogy a felfüggesztést se lehessen a 2. szezonban fejleszteni, így csak a motor-váltó-fékek hármasra kell figyelni, szóval ki is rúgtam és felvettem a helyére őt. Nem tett jót a pénzügyeknek, de ez most ilyen.

Nem csalok egyébként, nem akarom a játékélményt elrontani azzal, hogy kiguglizom, kik azok, akiket érdemes megfigyelni. Ha nem jön ki jól a lépés, hát ez van, ez a játék lényege :) A második szezonra eléggé közepes autót sikerült építeni, de legalább az üzemet sikerült 2. szintűre fejleszteni, ez sokat jelent a megbízhatóság/teljesítmény javításánál, plusz a szerelők is egész jók. Dilemmákra nem nagyon figyeltem, a fejleszthetőséget javítottam csak, azt első blikkre fontosnak tartottam. Volt még két opció később, azokra már nem volt anyagi keret. Jelenleg is mínuszban vagyok, nem kevéssel, de most fejlesztem az alkatrészeket keményen, mert két futam után elég gyenge eredményeim vannak.

A szezonodhoz: hogyan sikerült 2. évben már majdnem felérni a csúcsra? :Y Két futam után nem látok rá esélyt ilyen pilótapárossal meg kocsival. Az a 470 pont az ötödik szezonban elég vastag. Az a csaj versenyző pedig nem semmi azért, de ez már bőven magasabb szint.

Más: stratégiában elég gyengének érzem magam attól függetlenül, hogy precízen, Excel táblában ki szoktam számolni a gyakorlás alatt a gumikopást/fogyasztást. Másoljam le az ellenfelek stratégiáját, vagy van valami tutibb tippetek? A kiszámolt értékek alapján az üzemanyagot 100% pontossággal be tudom lőni, a gumikopást szintén (feltéve, hogy nem fékezik el Törtető üzemmódban). Eddig az eggyel kevesebb kiállással próbálkoztam, elég negatív vele a tapasztalat, ha nincs safety car futam közben.

⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!

(#176) Dlite


Dlite
tag

Sziasztok!

A héten én is elkezdtem.(FM2017 folyamatosan feldobálta betőltéskor a reklámot...) Elolvastam az egész fórumot - köszi a sok tippet :D Igaz nem vagyok kezdő manager 1998-ban az USM Soccer managerrel kezdtem :D De ez még is csak más terep, mint a foci, bár úgy veszem észre sopk okosságot átvettek. Nagy pacsi.
Természetesen a legalsó ligában, a leggyengébb csapattal kezdtem - Predators - a cél a 10. hely a tíz csapatból...na most ezt kőkeményen tartjuk is így mindenki happy....na jó a gyengébb pilóta el akar menni, mert a jobbat - Sánta Annát - favorizálom. Annyi baj legyen.
Első évben nagy célok nincsenek - szponzorom is 16. hely vagy felette már fizet - így csak ismerkedem a játékkal és gyűjtögetem a pénzt. Megbízhatóságot kezdtem tolni, úgy veszem észre szerencse+odafigyelés kombóval 16 közé be tudok férni. Voltam 19-20. helyen is a legjobb eredményem egy 13. hely.
Nagyon bejön a játék.

RTX2060 I5-9500

(#177) alratar


alratar
addikt

Sziasztok,
Most kezdtem a játékot.
Az jó, ha szabadedzésen a pilótákat minden körben kihívom a beállítások miatt vagy inkább hagyjam gyors kort is futni őket?

[ Szerkesztve ]

10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem

(#178) DFlash válasza alratar (#177) üzenetére


DFlash
tag

Jobb, mert több lehetőséged van finomítani a beállításokat.

(#179) Hokunda válasza alratar (#177) üzenetére


Hokunda
aktív tag

Mármint szó szerint minden körben? Azaz csak felvezetőket mész, gyors kört nem? Mert az úgy baromság! A beállítás finomításához meg nem kell 2-3 kiállásnál több, sőt még mérnöki diploma sem. Szóval a minden körben kijövöket nyugodtan felejtsd el, túl nagy időveszteség és rosszabb visszajelzésű pilótával a perkeket sem szerzed meg.

(#180) Dlite


Dlite
tag

Én 3-6 körig kint szoktam hagyni őket, menjen a tapasztalat, a beállítások szinte mindig "Hú főnök ez szuper"...ha panaszkodnak, akkor hozom be őket azonnal és állítok a dolgokon.
Véget ért az első szezon a Predatorsnál, hoztuk is az elvárt 10. helyet :D
A holtidény sem telt el izgalom nélkül. Új főmérnököt, pilótát és hozzá új versenyszerelőt igazoltam. Belenyúltam egy négy csillagos 21 évesbe (ötször annyi a fizetése mint az eddigi főpilótámnak....), hozzá hoztam egy 4 csillagos versenyszerelőt. Pilótákban mindjárt 2. stábban 6. lettem a rangsorban.
Az elvárást hagytam 10. helyen, fő a biztonság, nem kapkodunk :D Egy hét múlva kész a 2. számú üzem.
Első verseny Oroszországban nem sikerült túl jól. A szponzor a 9. hely és felette fizet, utolsó kanyarban lettem 10. akkor előztek meg :( Bár ha így nézzük a tavalyi évhez képest a 10. hely is hatalmas előrelépés volt.
Így kockáztatva a 2. - német nagydíj - versenyem is a 9. helyet kérő szponzort vittem - 950.000euró bónusz - és 7. 10. hely lett meg, mindenki nagyon happy! :D
Most itt tartunk.
Egy dolog ami nem volt világos a holtidényben. Az alkatrészeket hogy viszem tovább? Volt ilyen opció, de nem tudtam sehová kattintani - lehet az üzem fejlesztése miatt - így én úgy vettem észre, hogy nem hoztam át alkatrészt...vagy az automatikus?

RTX2060 I5-9500

(#181) alratar válasza Hokunda (#179) üzenetére


alratar
addikt

Igen, úgy ahogy írtad. Kiküldtem egy setuppal és amint elhagyta a bokszot, be is hívtam.
De akkor ez nem az igazi :(

De 13 percbe nem sok minden fér bele.
És ugye még időmérők sincsenek.

[ Szerkesztve ]

10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem

(#182) Hokunda válasza Dlite (#180) üzenetére


Hokunda
aktív tag

"Az alkatrészeket hogy viszem tovább?"

Az alkatrészek automatikusan továbbmennek, kategóriánként a legjobbak. (azaz ha van 2 alapalkatrészed+3 általad fejlesztett pl felfüggesztés, akkor köv. idényre automatikusan a legjobb kerül át.

Erre mondtam azt a tippet, hogy szezon vége felé, ha már nem kell az AKTUÁLIS idényre alkatrész, kezdjetek el fejleszteni 1-1et kategóriánként éspedig úgy, hogy a legnagyobb kockázatú perkeket választjátok hozzá (így lesz potenciálisan legjobb az alkatrész) ezt az alkatrészt már NE javítsátok - nem kell h megbízható legyen mivel következő szezon elején úgy is visszaesne - és a GMA sem kap el mivel most nem csak következő szezonban használod. Viszont következő szezonban a magas kockázatból-alapalkatrész lesz.

Ázsiában ebben a szezonomban áthozott alapalkatrész magasan a legjobb úgy, hogy az előző szezon végén, csak a 4. legjobb volt a sebváltóm.

(#183) Dlite válasza Hokunda (#182) üzenetére


Dlite
tag

Igen, emlékszem erre az írásodra, és így már világos is a rendszer!

RTX2060 I5-9500

(#184) alratar


alratar
addikt

Sziasztok
Jól sejtem, hogy a gumikopásnál a minél több csillag a nyerő?
Vagyis több csillag = kisebb kopás?

10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem

(#185) Csapoati válasza alratar (#184) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Igen.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#186) Dlite


Dlite
tag

Írta itt valaki, hogy van amikor egy box kiállásos taktikát alkalmaz. Nekem 9-11L a max. amit tankolni tudok. 20+ körös versenyeken így kizárt, hogy egy kiállásból lehozzam a versenyt. Még ha a gumikat spórolva meg tudom tenni, nincs elég üzemanyag. Az üzemanyag minőségétől függ mennyi kört tudok kihozni belőle?
3. év a Predator racingnél...küzdök, hogy ne vigyem csődbe a csapatot nagyon hajszál eddig. 9-17. hely között mozognak a pilótáim. Viszont becsúszott egy 1.-6. helyes verseny :C Az elmúlt évben megszavazták, hogy 1-6 helyezett kapjon pontot, így ez a győzelem+6. hely nagyon jól jött, mert a kis csapatok - ahová én is tartozom - fölé küzdöttem magam miután nem nagyon kapnak pontot ;]

RTX2060 I5-9500

(#187) DFlash válasza Dlite (#186) üzenetére


DFlash
tag

Nálam már újratankolási tilalom is meg lett szavazva :D
Az elején magas vagy maximumon mennek, majd mikor nincs előttem senki visszaveszem közepesre és akkor minimálisan spórolnak, ha kell akkor alacsony szinten mennek a versenyzőim.
Van mikor majd 2 környi üzemanyag marad leintéskor.
Autóösszeállításkor mindig törekszem a több csillagos gumikopás és üzemanyag használatra.

(#188) Dlite válasza DFlash (#187) üzenetére


Dlite
tag

Több csillagos üzemanyag? Azt is lehet választani? Megnézem, idáig nem választottam üzemanyagot.....

RTX2060 I5-9500

(#189) DFlash válasza Dlite (#188) üzenetére


DFlash
tag

Az Üzemanyag-hatékonyság az autónak.
Drágább beszállító, több csillag. :)

(#190) Dlite válasza DFlash (#189) üzenetére


Dlite
tag

Ja, igen..sajna arra sem nagyon volt pénzem így a közepest vettem meg. Nem baj, hogy nem egyből jönnek az eredmények, legalább sokáig elvagyok. FM2014-et is most cseréltem 3 év után FM2017-re, bízok a SEGA-ban :D

RTX2060 I5-9500

(#191) DFlash válasza Dlite (#190) üzenetére


DFlash
tag

Predatorral nem néztem még, saját csapattal igen, kín szenvedés. ;]

(#192) Dlite válasza DFlash (#191) üzenetére


Dlite
tag

3. év semmi pénz. Volt ugye az említett egy futamgyőzelem, de többnyire a középmezőny második fele 9-17. hely között mozgok többnyire.
Megszavazták, hogy csak az első hat kapjon pontot, így 11 pontom van ( 10+1). Ezzel 7. vagyok 2 futammal a szezon vége előtt. 10. hely a cél, szóval happy mindenki, de valóban nem egyszerű a Predators élete :D

RTX2060 I5-9500

(#193) DFlash válasza Dlite (#192) üzenetére


DFlash
tag

Az egységes motorral azért egyszerűbb a kis csapatok élete is, az a legdrágább főegysége az autónak. :DDD

(#194) Blackmore85


Blackmore85
újonc

Sziasztok!

Szeretnék beszámolni a legutóbbi versenyemről :) Asia-Pacific bajnokság, Phoenix, nem-ovál layout. 7. legerősebb kocsi, 2. legjobb versenyzőpáros. 4.-5. helyet szereztem meg a kvalifikáción egy jól eltalált beállítással úgy, hogy az első gyors körét mindkét versenyzőm dobhatta a kukába, mert feltartották őket.
A versenyre választhattam +10% teljesítményt a közepes keverékű gumikra, az már kb. a lágy szintje. A tankba fért bőven benzin, ezért meredek ötletem támadt: megtankolom mindkét autót úgy, hogy a verseny feléig biztosan kitartson, és bevállalom az egy kiállást végig közepes gumikon.
Na, az első körben már kezdtem megbánni ezt a döntést. A versenyzőim a 7., illetve 11. helyre csúsztak vissza a nehéz autóval és a hideg gumikkal, pedig első körre mindig felteszem maxra a benzin- és a gumihasználatot is. A verseny negyede táján pedig már elkezdtek a gumikopásra is panaszkodni, főleg a jobbik versenyzőm, aki egyszer el is fékezte az övéit. Ezután viszont hamar elkezdtek kiszállingózni a többiek, és spórolós üzemmódban a gumik is kitartottak a tervezett kiállásig. Az egyik versenyzőm egy rövid ideig még vezetett is, a kiállása előtt előzték meg, amikor már kb. a felnin ment.
Kiállás után kb. 6.-8. hely környékére jöttek vissza a versenyzőim, de a többiek továbbra is folyamatosan látogatták a boxot, és a verseny háromnegyedénél azt vettem észre, hogy mindenki kiállt előlük. Spórolnom továbbra is kellett, ráadásul a 2. versenyzőmnek majdnem megfőtt a motorja, de kockáztattam, kint hagytam, és szerencsére sikerült végigmennie. Így bejött a taktika, kettős győzelem :) Ahogy a verseny végén elnéztem, rajtam kívül nem is merte ezt bevállalni senki (persze a közepesgumi-bónusz nélkül lehet, hogy nem is jött volna be).

(#195) Dlite


Dlite
tag

Írta itt valaki, hogy a "holtidényben" is lehet a megbízhatóságot fejleszteni. Nem az autóból, hanem a "home" menü legördülő füléből lehet belépni....na én ezt sehol nem találom.(Még legördülő fülem sincs ott) Jön az új szezon és mindenem 40% (ismét). Lehet azóta valami patch kivette ezt az opciót?
Én is belefutottam abba, hogy az újonnan felfedezett 4csillagos 21 éves pilótám nem kötött új szerződést. Megnyalhatja a bokám :D
Kezdődik az új szezon, ismét 10. hely a cél..de így hogy a főpilótám és a 4 csillagos szerelőm is "felmondott", ráadásul alig akart valaki velem szerződést kötni, nagy kapkodás volt az egész. Ráadásul ugye nem találom a fejleszthetőség opciót, így legrosszabb autó minden 40% megbízhatóság ismét....remek.....

RTX2060 I5-9500

(#196) Csapoati válasza Dlite (#195) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Igen, a legutóbbi patch kivette ezt az opciót. Így meg elég irreális, hogy az első 1-2 futamon gyakorlatilag minimum egyszer ki kell állni javítani mindenkinek, mert két hét alatt nem fejleszthetsz valami sokat.

[ Szerkesztve ]

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#197) Dlite válasza Csapoati (#196) üzenetére


Dlite
tag

Akkor jól tippeltem :) Köszi.

RTX2060 I5-9500

(#198) alratar


alratar
addikt

Sziasztok,
Szerintetek az jó stratégia, ha az első két körben a minimumra leveszem az uzmanyag s gumi használatot?
Úgyis feltartják egymást.

10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem

(#199) Csapoati válasza alratar (#198) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Jaj, dehogyis. Az üzemanyagot és a gumit maxra szoktam tolni az első hosszú gyenes végéig, aztán meg eggyel lejjebb veszem. Ha ezeket kihagyom, otthagynak az elején. A gép is így megy, nem véletlenül.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#200) DFlash válasza alratar (#198) üzenetére


DFlash
tag

Én közepesre szoktam tenni mikor látom nem megy semmire a pilóta.
S megpróbálni elhúzni 1 körrel a kiállást, de persze van mikor elfékezi a gumikat az elején akkor kénytelen vagyok hamarabb hozni őt/őket. :DDD

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  Motorsport Manager
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.