Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#5) Dr.F.E.R.I.


Dr.F.E.R.I.
addikt

Frissítés: ígértem egy kis gyorstalpalót azoknak, akik még csak most ismerkednek a játékkal. A követhetőség érdekében képeket is beszúrtam a rövid magyarázó szövegekhez, amelyek extra kis fájlméretűek, így nem okozhat gondot a betöltésük.


A fenti látkép Moga Village-t ábrázolja, kalandozásaink kiinduló pontját. A játékban pezseg az élettől, és ebből a perspektívából nem is igazán fogjuk látni. Tizenegy olyan állandó pontja van, ami a játékban fontos szerepet kap, ezeket szeretném röviden bemutatni.


A képen saját hajlékunkat látjuk, két nagyon fontos funkciója van. Ha vadászunkkal az ágyon hanyatt vágjuk magunkat, akkor egy rövid szundítás formájában állást menthetünk. A játék minden egyes küldetés után rákérdez, hogy szeretnénk-e állást menteni (akár sikeres volt a misszió, akár kudarc), itt viszont tetszés szerint megtehetjük ezt. Egy adott játék csupán egy állományt használ mentésre, tehát minden egyes alkalomkor felülíródik! Ha gyűjtögetünk, a felszerelésünket rendezgetjük, vagy mielőtt küldetésre indulnánk, érdemes menteni egyet ily módon. Másik fontos eleme a szobának az utazóládánk. Ebben gyűjthetjük össze a temérdek felszerelésünket, ellátmányunkat, még a fegyverzetünket is. A küldetéseinkre csak korlátozott számú dolgot vihetünk magunkkal, ezeket oda-vissza pakolászhatjuk, ahogy szükségünk van rá. Itt öltözhetünk át emberünkkel, ha más páncélt/fegyvert szeretnénk használni, még körbeforgatva szemre is vételezhetjük magunkat.


Juniort, a Főnök fiát mindig itt a főtéren találhatjuk. A legfontosabb, hogy rendszeresen ad bónusz küldetéseket, amiknek keretén belül általában a kolónia valamely létesítményét lehet fejleszteni. Ehhez nyersanyagra és nyersanyag-pontokra van szükség, amit szörnyek levadászásával szerezhetünk. Ha visszatértünk a vadászatból, Junior fogja a 'Hunt report' menü alatt a leölt lényeket nyersanyag-ponttá konvertálni, valamint némi nyersanyagot is fog adni. Előrejelzést is kérhetünk tőle, mely szörnyek felbukkanása várható a környéken a következő napokban.


A küldetés-pult az egyik legfontosabb létesítménye a kolóniának, a játék fonala az itt kapott küldetések formájában gombolyodik egyre jobban. A küldetések több csoportra vannak osztva, legkönnyebbek az egy csillagosak, majd a csillagok növekvő számával egyre nehezebb feladatoknak nézünk elébe. Amíg nem teljesítjük egy adott csoport kulcs-misszióit, addig nem is nyílik meg az eggyel nehezebb kategória. A küldetésekre általában ötven percet adnak, ez alatt kell levadásznunk, vagy csapdába ejtenünk a lényeket, illetve összegyűjtenünk a kért nyersanyagokat.


Szintén nagyon fontos eleme a játéknak a Helység Kalapácsa, az apró, kissé háklis, de amúgy segítőkész kovácsmester. Fegyvert, páncélt és extra tulajdonságokat biztosító díszeket lehet vele készíttetni. A páncélok, fegyverek készítéséhez sok pénzre, de elsősorban speciális anyagokra van szükség, melyeket olykor nagyon nehéz beszerezni, többnyire nehezen megölhető szörnyek testrészeit kell összegyűjtögetnünk. Rendszerint, ha egy küldetés során új, eddig ismeretlen szörnyet ölünk meg, a kovácsnál is új fegyvereket, páncélokat lehet készíttetni az új szörny testrészeit felhasználva. A dekorációs kövek a fegyverek, páncélok foglalataiba helyezhetőek, és extra tulajdonságokat adnak.


A fegyverbolt közvetlenül a kovács tőszomszédságában található, az itt kapható fegyverek, páncélok választéka általában sokkal szűkebb, mint a kovácsnál, valamint sokkal egyszerűbbek is. Megvételükhöz viszont nem kell speciális anyagokat gyűjtenünk, csupán pénzt fizetnünk, amit az egyes sikeres küldetések után bőséggel kapunk. Ugyanitt el is adhatjuk a ládánkban porosodó, korábbi felszerelésünk darabjait is.


A piacon a hölgytől vásárolhatunk különféle holmikat, rendszerint alapvető szintű tárgyakat, élelmet, amiket amúgy kint a természetben is össze tudunk gyűjteni, ha nagyon ráérünk. A játék előrehaladtával, ahogy sokasodnak a szörnyek a vidéken, megfontolandó az itteni vásárlás azoknak, akik nem akarnak minden áron hadakozni némi gyógynövényért és fenőkőért. A hölgytől vásárolhatunk még könyveket is, melyek némi információt adnak a szörnyekről, valamint az egyes nyersanyagaink kombinálásakor kisebb eséllyel keletkezik használhatatlan szemét. Megunt tárgyainkat szintén eladhatjuk neki.


A halas kofa keze alá három helybéli halász dolgozik, akik fokozatosan kapcsolódnak be az üzletbe, ahogy a játék során a nem kívánt tengeri szörnyeket kiiktatjuk. Értékes nyersanyag-pontjainkért cserébe különböző tájakra küldhetjük az egyes halászokat, ahonnét a tenger kincseivel megrakodva fognak visszatérni. Sikerességük függ attól, hogy mennyi napra küldjük ki őket, valamint tudunk-e nekik jó minőségű csalit biztosítani. Minél több napos misszióra küldjük ki őket, annál több pontba fog fájni nekünk.


Már a kezdeti néhány sikeres küldetésünk után visszatér Moga Village-be a helyi konyhatündér cica, akinek a kifőzdéjében jókat lehet falatozni. Alapvetően meg lehet lenni e nélkül a plusz élelem nélkül, de egy kiadós étkezés nagyban megnöveli életerőnket és kitartásunkat, valamint a különféle menük különféle bónusz képességeket is adnak egy időre. Nem is kerül különösebben sokba, ezért nagyobb vadászat előtt mindenképp érdemes egy kiadós kajálást megejteni. Némely küldetés után kapunk beváltható kajajegyet, amiért egy ingyenes étkezés jár.


A kolónia egy másik macsekja Neko, akinek mindene a tenger. Ha multizni szeretnénk másokkal, akkor el kell hajóznunk egy másik forgalmas kikötőbe, Tanziába. Kérésünkre Neko elvisz oda, majd igény esetén haza is hoz minket.


A Főnök a kolónia vezetője, ő bíz meg bennünket a Lagiacrus likvidálásával. Szerényen elpipázgat magában, tulajdonképpen nélküle is remekül boldogulhatunk. Viszont ha szóba elegyedünk vele, sok titkot elárul a szörnyekről, azok viselkedéséről és ami a legfontosabb: a gyenge pontjaikról is.


A farm egy nagyon hasznos létesítmény, amit kezdetben eléggé szegényes állapotban fogunk találni a játék elején. Ám ahogy a játék során egyre több feladatot megoldunk és a Junior által javasolt fejlesztéseket kieszközöljük, a gazdálkodó cica nemcsak hogy visszakapja a három macsekot, akik a földeket, keltetőket gondozzák, de egyre magasabb szintű termesztésbe is foghatnak. A nyersanyag-pontjainkért cserébe gyógyfüveket, gombákat, értékes rovarokat, mézet termeszthetnek/tenyészthetnek nekünk, amik összegyűjtése a természetben igencsak hosszadalmas munka lenne. Minél értékesebb a termény, és minél hosszabb a termesztési ciklus, annál mélyebben kell majd a pontokért a zsebünkbe nyúlnunk.

Ennyit nagy vonalakban Moga Village lakóiról, ha kérdés van, itt leszünk.

Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.