Hirdetés

2019. február 23., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2015-08-03 11:23:21

LOGOUT.hu

Program letöltése:
- Google Sketchup hivatalos letöltési oldal

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1) imibogyo


imibogyo
(Topikgazda)

Topiknyitó gyanánt!

Van több látszólag témába vágó topik, de a legtöbb helyen nem tűrik sokáig, hogy mindenféle 3D-s tervekkel és ötletekkel dobálózzunk. A barkács, modding és hogyan is néznek ki gépeink topikokba pedig inkább csak a kész alkotások férnek bele, de maguk a tervek, a tervek módosulásai és az azokról történő ötletelések már nem nagyon. Remélem hasznos topik lesz. Használjátok egészséggel és sűrűn. :R

(#2) Pete55555 válasza imibogyo (#1) üzenetére


Pete55555
(PH! kedvence)

Tehát, itt megtervezem a házat, a gány/ták rovatban bemutatom az építését, a hogyan néznek ki topikba rakom a kész házat, a modding rovatba pedig a házon található egyediségeket ? :D

:R

...Szeretem leracsniztatni...

(#3) imibogyo válasza Pete55555 (#2) üzenetére


imibogyo
(Topikgazda)

Hát, valahogy úgy. Én már többször kaptam figyelmeztetést például a Hogyan is néznek ki gépeink topikban, mert megosztottam egy 3d-s tervet, majd a kész művet. Azt mondták csak a kész gép tartozik oda. A barkács topik szintén nem Sketchup topik, szóval szerintem megint csak jogos a dolog. Arról nem is beszélve, hogy itt Sketchup-os kérdéseket is meg lehet vitatni, míg ott nem igazán szeretik az ilyeneket sem. Nézdd meg most is jóformán 3-4 ember beszélt a terveinkről a többiek be sem kapcsolódnak, mivel őket ez nem érdekli. Arról nem is beszélve, hogy egy jó modding jó esetben nem "barkácsolás és gányolás" témakör, hanem színvonalas munka, ami barkácsolás még lehet, de gányolás már nagy valószínűséggel nem. ;)

[ Szerkesztve ]

(#4) viperabácsi válasza imibogyo (#3) üzenetére


viperabácsi
(őstag)

Én mindig csodáltam azokat akik így tudják használni a különböző rajz progikat.Biztos látogatója leszek ennek a topiknak , bár csak nézegetem és esetleg elgondolásaimat fogom megosztani veletek.

" AZ ŰR VESZÉLYES HELY . FŐLEG ,HA A KÉT FÜLED KÖZÖTT VAN ."

(#5) mrbig25 válasza imibogyo (#1) üzenetére


mrbig25
(őstag)

Én még csak most kezdtem el tanulgatni a tervezést/modellezést...remélhetőleg pár hónapon belül le tudok tenni valamilyen tervet az asztalra, ha mást nem egy dobozt összehozok addigra :)
A topik jó ötlet, remélem sikeres lesz :R

...

(#6) imibogyo válasza viperabácsi (#4) üzenetére


imibogyo
(Topikgazda)

Nem túl bonyolultak ezek a programok. Főleg a Sketchup egy nagyon-nagyon felhasználóbarát valami. Persze ennek ára is van, mégpedig a szolgáltatások számának terén, de például modding ötletek gyors vázolására nem igazán tudok most jobb és ingyenes alternatívát (főleg a rengeteg kész elem miatt). A 3D Warehouse honlapnak köszönhetően egy-egy modding ötletem kb. 1-2 óra alatt készen van.

És hogy folytassuk ahol abbahagytuk a többi topikban.
Jelenleg ez a három tervem fut egymás mellett:

Egyik:

Másik:

Harmadik:

(#5) mrbig25
Hát csak azt tudom mondani, hogy hajrá. Én is és a többiek is (ha idetalálnak) biztosan tudunk segíteni és szívesen segítünk is. Én mondjuk mindent biztosan nem fogok tudni, de azért elég magabiztosan kezelem már a programot. Itt még láthatsz pár régebbi tervemet: LINK

[ Szerkesztve ]

(#7) Drizzt01


Drizzt01
(őstag)

Sziasztok . Örülök ennek a topiknak , mert néha elkap engem is az ihlet és rajzolgatok . Bár csak ugatom a rajzolás . De jó hogy van hozzáértő , akitől lehet kérdezni majd . :C

https://www.facebook.com/Drizztmodding/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/obsidian.219662/

(#8) mrbig25 válasza imibogyo (#6) üzenetére


mrbig25
(őstag)

Jelenleg még tanulok /egyetem - mérnök informatika/ és időközben úgy alakult, hogy a mérnöki rész/tervezgetés jobban kezdett érdekelni, mint az informatika...így a terveim hosszútávúak és nemcsak hobbiszinten szeretnék beletanulni, hanem komolyabban. A gond annyi, hogy a tantervben ilyesmi nincs, így ezt magamnak kell tanulni.
A másik gond, hogy rengeteg irány van és rengeteg program, így a sok választási lehetőséget le kellene szűkíteni, mert mindent nem lehet megtanulni.
Egyelőre a Pro/engineer kezd körvonalazódni, aztán majd kiderül.

...

(#9) s3toraph


s3toraph
(senior tag)

Sziasztok!

Én is örülök neki, jó ötlet, követni fogom! :C

mrbig25:
Mérnök infón nem is fogsz tervező progikkal találkozni, sajnos (sőt még a matlab sem gyakori, pedig mérnök lenne az az infó... max. szakirányon, de olyan meg nincs hogy matlab és háló is legyen erősen... pedig jó kombináció lenne szerintem), ha még elsős vagy, lehet érdemesebb szakot váltani, ha megteheted, nehogy úgy járj hogy olyat tanulsz ki ami aztán nem is fog érdekelni és nem si fogsz benne dolgozni.

Üdv

[ Szerkesztve ]

Ha írok neked tisztelj meg a válaszoddal! Sikeres üzletünk után kérlek értékeljük egymást! | Régi rendszerben: 59 + / 0 - | A legújabb rendszerben (2019.01.16-ig összegyűlt): 127 + / 0 -

(#10) imibogyo válasza mrbig25 (#8) üzenetére


imibogyo
(Topikgazda)

Hát igen, ez egy nehéz dolog. Én nem szakmaként foglalkozom ilyenekkel, hanem hobbiként, de van egy pár program amit komolyabban ismerek, meg van jó pár amit kevésbé. Könyvtárosként én is elég nehezen fértem hozzá ezekhez az ismeretekhez, a gyakorlathoz meg végképp. :B

Amiket ismerek (nagyjából ismereteim mélységének sorrendjében):
- Google Sketchup
- ArchiCAD
- Maya 3D
- 3DS Max
- SolidWorks
- AutoCAD

De most már szinte csak Sketchupot használok, mert nagyon gyors benne a fejlesztés és tervezés, valamint nincs szükségem animációkra és nem igazán használtam ki a "nagy nevek" rengeteg funkcióját. Villámgyors benne a méretezés és van fenn pár ezer modell online, tehát például nem kell neki állnom 4 napot dolgoznom, hogy csináljak egy egyébként nem létező modellt, úgy, mint anno 3DS Max-ban az alaplapomat. Az egyetlen ami hiányzik nekem Sketchup-ból az a fények kezelése, amit mondjuk szintén 3DS maxban két perc volt megalkotni.

(#9) s3toraph: :R

Közben haladtam tovább a faház tervemmel. Kicsit mókolgatok intarziás lehetőségekkel. ;)

(#11) mrbig25 válasza s3toraph (#9) üzenetére


mrbig25
(őstag)

Tetszik az is, amit tanulok, ezért szakot már nem változtatok.
Viszont munka híján sok a szabadidőm, amit próbálnék hasznosan eltölteni és valami olyasmit tanulni, ami később elősegítheti a munka világában történő elhelyezkedésemet.
Na de erről ennyit, nem erről szól a topik.

(#10) imibogyo
Nekem ennek az eleje és a teteje már túl "sok", bár kétségtelen, hogy megvan a maga szépsége.
Számomra a harmadik, letisztultabb terv tetszetősebb, de ez csak az én véleményem.
A lényeg az, hogy végül neked tetsszen.

[ Szerkesztve ]

...

(#12) s3toraph válasza imibogyo (#10) üzenetére


s3toraph
(senior tag)

Ezeket a mintákat hogyan csinálod sketchupban? Ill. a felületeket (plexi pl.) ki lehet választani, vagy le kell tölteni? Megvallom még alig néztem oktató videókat róla, én még csak a reactangle-nál járok, és érzem hogy nagyon lassan haladok egy tervvel (biztos vannak rá gyorsabb módszerek is, mit hogyan lehet megrajzolni), de maga a sketchup nagyon jó, sokat segít a tervezésben.

Jó lesz, bár nekem a rácsos jobban bejön designra.

Az enyém meg parkolópályán van, nem érek rá vele foglalkozni, talán 1-2 hét múlva. :O Közben meg addig agyaltam azon hogy nem lett teljesen pontosan párhuzamos minden oldala a téglalap váznak (este fejlámpával egy kicsi satuval és félig átlátszatlan védőszemüveggel, mint felszereléssel, de hát ennyi van), hogy lehet veszek másik szögacélt és egy részét újra gyártom. :((( Mondjuk jobb is lenne ha a függőlesen élek 20x40x3mm-esek lennének 20x20x3mm helyett.

mrbig25: Ha tetszik, akkor nem szóltam. :K Azt pedig okosan teszed, azzal csak nyers ha több mindenhez is értesz!

[ Szerkesztve ]

Ha írok neked tisztelj meg a válaszoddal! Sikeres üzletünk után kérlek értékeljük egymást! | Régi rendszerben: 59 + / 0 - | A legújabb rendszerben (2019.01.16-ig összegyűlt): 127 + / 0 -

(#13) adatfalo


adatfalo
(senior tag)

Uhh, én is nagyon örülök a kezdeményezésnek. Én eddig megragadtam a virtuális tervezés világában, ezzel is szeretnék foglalkozni (csak tartanék már ott ).Jövőhéten államvizsgázom Ipari termék- és formatervező mérnökként, de másodévesként belefogtam a Mérnök informatikában is 1 éven belül ott is végzek. A lényeg, hogy nem áll távol tőlem se a gépészet, se a tervezés, se az informatika. Jelenleg 2d/3d grafikusként és webprogramozóként dolgozom (freelancer)
De tervbe van véve, hogy hobbiból építsek egy saját tervezésű HTPC belsővel rendelkező "valamit". :U Nos igazából ez tartozik a topichoz. :B

Ilyen jellegű portfólióm sajna nem igazán van, csak pár egyetemi munkám pl a diplomamunkám, ami gyártástechnológiailag is komplett kész termék 100 oldalas szakdolgozattal a háta mögött.

De tervezem, hogy egy 3d-s látványtervekkel, cad modellekkel, műszaki rajzokkal, szilárdságtani számításokkal is megtűzdelt MOD-ot összepakoljak. Aminek a lépéseit itt szívesen vázolnám, ha érdekelne valakit. :)

[ Szerkesztve ]

www.adatfalodesign.hu

(#14) imibogyo válasza mrbig25 (#11) üzenetére


imibogyo
(Topikgazda)

Írtam is, hogy ezek inkább csak olyan kísérletezések, skiccek, nem igazán komoly tervek. Most hétvégén végre hazajutok és addigra meg szeretnék szülni egy valamilyen tervet, mert utána 2-3 hétig biztos nem leszek megint a gépek közelében és már nagyon hiányzik, hogy alkothassak. Egyébként igen, a harmadik a leg letisztultabb, de az eddigi "letisztult" gépeim mindig valahogy végül mindig inkább unalmasak lettek, mint letisztultak. Szóval most szeretnék valami újat kipróbálni. Meg aztán nem lehet mindig csak egy féle stílusban alkotni, mert magad is megunod. Persze bolti cuccokkal előrébb lennék és 100%, hogy szebb is lenne a végeredmény, de hát legózni már egy 5 éves is tud, az nem kihívás.

s3toraph:
Ezeket a mintákat hogyan csinálod sketchupban?
Letöltök egy 2d-s rajzot (google warehouse) és azt emelem rá egy "lapra" majd a kontúr körül "kiemelem" a síkból a lap többi részét és máris megkapom a mintának az intarziáját. Egyébként gondoltam rá, hogy YT-ra töltök fel oktató anyagokat. Itt lehetne kérni, hogy mit szeretnétek látni én meg elkészítem és feltöltöm. Így nem kell annyit magyarázni, meg szerintem egyértelműbb is, mint ahogy el tudom mondani.

Ill. a felületeket (plexi pl.) ki lehet választani, vagy le kell tölteni?
Például "plexi" és "üveg" (kékes) hatás van alapból a programban és rengeteg fa, kő stb minta. De lehet egyedi mintákat és felületeket is alkotni.

Jó lesz, bár nekem a rácsos jobban bejön designra.
Nem vagy vele egyedül. De azért ez is el fog készülni, csak hogy legyen referenciám. Mert az eddigi összes házam úgy született, hogy az előzőt el kellett adnom. :(

Egyedül a "gáztűzhely" és egy régebbi félkész modom van meg. A többi már az enyészeté. Ezen szeretnék most változtatni. Legyen több féle, több stílusú és legfőképp több darab refrenciám, ha esetleg később komolyabban is szeretnék ezzel foglalkozni. :K

(#13) adatfalo:
Jöhet nyugodtan, minden ilyen témába vágó dologra személy szerint vevő vagyok. A dugóhúzó pedig szép munka. Valamikor én is öltem sok időt abba, hogy a render is szép legyen, de mára már sajnos kinőttem belőle (örülök, hogy más még nem, így esetleg láthatunk majd szép képeket is az én gagyijaim mellett :P ). Kevés az idő (ott a gyerek, ott az asszony stb.), szóval ma már csak ténylegesen az ötleteim képernyőre vetésére használom a 3D-s progikat. De ha sokan leszünk és lesz sok hozzáértő kéz, akkor jönnek majd az igényes munkák is. :R

[ Szerkesztve ]

(#15) FatalEror


FatalEror
(PH! addikt)

Elmentem magamnak.

HardCore is my LifeStyle

(#16) N.Ferry válasza imibogyo (#6) üzenetére


N.Ferry
(senior tag)

Először is köszi a progit,meglesem :DDD ,épp ma vázoltam füzetre a ház terveimet,de hátha sikerülni fog 3d programban is megalkotni. :U

Jól jött a topic is biztos sokat fogok tanulni innen is. :R

Walking Dead

(#17) Stirlitz válasza imibogyo (#3) üzenetére


Stirlitz
(senior tag)

Az, hogy nem szólok hozzá, nem azt jelenti, hogy nem érdekel! ;) De jó ötlet ez a külön fórum azért. Én még nem építettem magamnak házat, csak terveim vannak, de én fura lehet, "analóg" vagyok ilyen szempontból és rajzolok papírra. De nem kizárt, hogy most újra nekiesek géppel dolgozni az ötleteimen.

(#18) Livio válasza imibogyo (#1) üzenetére


Livio
(tag)

Jó ötletnek tűnik ez a topik, és úgy tűnik kereslet is van.
Egy javaslatom volna, hogy az 1. hsz-ba belinkelni valami elérhetőséget a Sketchupról illetve gondolom van hozzá oktatóanyag is a neten. Nem nekem (maradok a ProE-nál), meg tudom, google a barátom, csak talán az tenné teljesebbé azt a hsz-t.

(#19) Drizzt01 válasza Livio (#18) üzenetére


Drizzt01
(őstag)

Valami oktató videónak én is örülnék , az alapoktól . Hiába próbálgatom , valahogy nem az igazi .
Talán kettő sikerült valahogy , de azokba sem sikerült hardvereket illesztenem .

https://www.facebook.com/Drizztmodding/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/obsidian.219662/

(#20) nitro16


nitro16
(tag)

Most kezdtem el használni a programot még nagyon az elején vagyok valaki tudna segíteni abba hogy amit letöltök warhouse-ból azt hol találom meg utána mert amikor letöltöm ugye akkor oda tudom rakni mindjárt de ha nekem később kellene akkor azt honnan tudom beillesztetni mert sehol se találom meg :DD előre is köszi

(#21) adatfalo válasza Drizzt01 (#19) üzenetére


adatfalo
(senior tag)

Az első tetszetős, igaz a szárnyak amiken a radik? lennének, igencsak merevítésre szorulnának véleményem szerint, de látok benne fantáziát. :)

[ Szerkesztve ]

www.adatfalodesign.hu

(#22) Drizzt01 válasza adatfalo (#21) üzenetére


Drizzt01
(őstag)

Igen , mikor elkezdtem építeni , szembesültem a problémával . Sőt sajna azzal is , hogy túl nagy lenne , ezért félbe maradt . :B

https://www.facebook.com/Drizztmodding/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/obsidian.219662/

(#23) adatfalo válasza nitro16 (#20) üzenetére


adatfalo
(senior tag)

Én nem használok sketchup-ot, de szerintem file>import és ott tudsz beimportálni a scene-be fájlokat. (feltéve ha van ilyen)

(#22) Drizzt01 Igen pont azon gondolkoztam, hogy ha nem is a "szárnyakkal" lenne a probléma, mert a súlyukhoz képest túl lenne méretezve a ház, akkor böhöm nagy kiterjedése lenne ennek a gépnek. :U

[ Szerkesztve ]

www.adatfalodesign.hu

(#24) nitro16 válasza adatfalo (#23) üzenetére


nitro16
(tag)

közbe már megtaláltam de azért köszi

(#25) FatalEror


FatalEror
(PH! addikt)

Igaz nem számítógép téma,de n+1 példa a program korlátlan felhasználására,illetve mennyire egyszerű vele dolgozni,mert a képen egy kb 5 perces munka látható:

HardCore is my LifeStyle

(#26) Drizzt01 válasza FatalEror (#25) üzenetére


Drizzt01
(őstag)

Nekem erre ráment volna egy fél napom és nem biztos hogy ilyen lett volna . :B

https://www.facebook.com/Drizztmodding/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/obsidian.219662/

(#27) N.Ferry válasza Drizzt01 (#19) üzenetére


N.Ferry
(senior tag)

Neked is van ám fantáziád! :DDD :C :R

Én azt nem vágom,hogy a letöltött elemeket hogy lehet kicsinyíteni. ill. nagyítani?

Amúgy nagyon tetszik csak még buta vagyok hozzá. :B

Nem is olyan rég az autodesk-et akartam kipróbálni,de hamar rájöttem hogy esélytelen vagyok a felfogásához,a használatról nem is beszélve :DDD

Walking Dead

(#28) imibogyo válasza N.Ferry (#16) üzenetére


imibogyo
(Topikgazda)

Igazán nincs mit, de ne nekem köszönd, hanem a Google-nak. Ha valami kérdésed van jöhet nyugodtan. Napközben dolgozom és sokszor este is, szóval nem vagyok az a napi 8 órát PH előtt ülő alkat, de ha időm engedi és hozzájutok szívesen segítek bármiben. ;)

(#17) Stirlitz: Velkám a topikban. :C

(#18) Livio: Rajta vagyok, készül, csak nincs sok időm. Még csak ma indult a topik, és még relatíve kevesen voltunk napközben ahhoz, hogy sürgősnek éreztem volna. Oktató anyagok is hamarosan lesznek.

(#19) Drizzt01: ha az időm engedi akkor elindítok egy YouTube mini sorozatot, amiben lesz egy alapozó session, valamint az aktuális problémákra és kérdésekre is próbálok majd válaszolni. De ez még a jövő zenéje, legalábbis biztosan nem ezé a hété, talán jövőhéten már esélyes az első rész. :B A terveid nem rosszak "első" terveknek, egyáltalán. Hardverekkel pedig sztem ne görcsölj. Warehouse-ból töltsd le ami kell és akkor már csak javarészt illeszteni kell őket.

(#25) FatalEror: igen számtalan dologra használható. Én is szoktam a házakon kívül is jó pár dolog megtervezésére használni, vagyis inkább csak virtualizálni az ötleteimet. Ha valamilyen mechanikai dolgot komolyabban szeretnék modellezni akkor GoTo SolidWorks. :K

(#27) N.Ferry: kiválasztod az elemet (ha darabokból áll akkor az összes darabját amit méretezni szeretnél) és kattints erre az ikonra (ha nincs kinn az ikonja akkor Menü --> Tools --> Scale), utána a húzógombokkal már tudod méretezni. Ha simán húzod akkor látod, hogy mi történik, ha közben a Shift-et is nyomod, akkor mindig a megfogott ponttal átellenes pont marad rögzítve a többi pont "mozog", ha pedig Controlt nyomod közben akkor a középpontra szimmetrikusan történik a torzitás.

MINDENKINEK: EZ egy nagyon jó oldal rengeteg hardverrel és kiegészitővel. Ez is megy majd az első hozzászólásba. :K

[ Szerkesztve ]

(#29) Drizzt01 válasza imibogyo (#28) üzenetére


Drizzt01
(őstag)

Már próbáltam , de az istennek sem jött össze . :W

https://www.facebook.com/Drizztmodding/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/obsidian.219662/

(#30) FatalEror válasza Drizzt01 (#26) üzenetére


FatalEror
(PH! addikt)

Sajnos még én sem ismerem 100%-ig a programot,de annyit mondok,hogy gyakorolni kell.Ebben túl sok bonyolult mozzanat nincs a méretek is csak a tárgy többszöri "felezésével" lettek kialakítva. :B

imibogyo
Hát azért neked van 2 előnyöd velem szemben:tapasztalat,türelem.

[ Szerkesztve ]

HardCore is my LifeStyle

(#31) imibogyo válasza FatalEror (#30) üzenetére


imibogyo
(Topikgazda)

Ááááá, fiatal csirke vagyok én még ahhoz. :P

(#32) N.Ferry válasza imibogyo (#28) üzenetére


N.Ferry
(senior tag)

Meg is van,igazából csak annyi volt a baj,hogy a large tool set nem volt pipálva és ezért nem láttam. :B

:R

Walking Dead

(#33) s3toraph válasza nitro16 (#24) üzenetére


s3toraph
(senior tag)

Nem tudom segít-e még, de: ha innen letöltöd a modellt, amit imibogyo is linkelt, akkor bármikor bármennyiszer importálhatod. Ha csak a programon belül töltöd le, akkor csak egyszer és fogalmam sincs, hova menti le.

(#19) Drizzt01:
Ezek elsőnek nagyon is jók, az enyémeknél sokkal jobbak!

Oktató videóból találtam egy pár részes sorozatot youtube-on, aminél mutatja és mondja angolul mit hogy. Alapoktól indúl teljesen, csak nem volt türelmem végignézni, mert elég hosszú egy rész ahhoz, de hasznos és a gyors trükkökből is mutat amivel hatékonyabban tudod megrajzolni az adott dolgot. Ha megtalálom újra, linkelem majd.

(#25) FatalEror:
5 perc? :Y Na ez nekem is több óra lett volna, vagy egy egész délután.
Én még marhára lassú vagyok a progiban. Csak jó lenne belejönni mert már magamat idegesítem a lassúságommal. Már-már időpocsékolás-szerűen űzöm. :O

(#14) imibogyo:
Értem, köszi!

Szerintem lenne oktatóvideókra igény.
Youtube csatorna lenne a legjobb minden szempontból. Vagy ha az macerás, akkor dropbox vagy google drive nyílvános videókként.
Felvenni nem tudom mivel kéne, én amiket csináltam az snagit-tal volt, de ha úgy állítottam be a képkocka számot hogy ne akadozzon a kép, akkor óriási lett a mérete (1 GB. 15 mp, kb.), és nem tudtam csak ilyen30-40mp-es videókat létrehozni emiatt. Fölötte lefagyott. A videót már könnyű volt átméretezni, csak most nem jut eszembe a progi neve mivel csináltam.

Ha javasolhatok valamit, saját véleményem szerint kellene mondjuk 4 alapozó videó:
1.: Alapok, milyen teret válasszunk a rajzoláshoz, majd hova milyen menüt rakjunk ki, egyszerűbb műveletek az alapokhoz, melyik ikon micsoda és hogyan kell használni, majd egy egyszerű modell megrajzolása.
2.: Bonyolultabb műveletek, fogások, trükkök, hatékony rajzoláshoz. Pl. adott megrajzolt 2D-s elem másolása és pontos egymás mellé illesztése ha mondjuk rajzolsz egy mesh rácsot (mert nincs megfelelő letölthető), ami manuálisan ugye nagyon sok idő (de biztos lehet valahogy gyorsabban), vagy pl. ha egy háznak rajzolok keretet, mondjuk 40x40x40 cm és 20x20x3mm L szögvasból van a váz, nem 2 perc megrajzolni, legalábbis nekem. Ilyesmire gondolok, hogy haladjon is a dolog, mert ugye az időnk amit nem kapunk vissza, szóval hatékonyan kellene eltölteni.
3.: Megrajzolnál egy házikót, amiben van 1-2 bonyolultabb vagy összetettebb rész, mint pl. a rácsos radis faházad.
4.: Ehhez a modellhez megmutatnád az anyaghasználatokat (fa, fém, plexi, stb.) és a renderelést, vagy mit (mintázatok/bevonatok kezelése), azt, hogy Te hogyan használod őket.
Ez rendkívül hasznos lenne, ahogy látom legalább 8-10 embernek. Kezdetben, aztán szerintem sokan rákapnának. ;]

Én már előre is köszönöm, nagyra értékelem hogy ennyi időt szánsz rá hogy segíts nekünk! :R

(#28) imibogyo:
Köszönöm én is, a kicsinyítést nem vágom, de meg fogom próbálni ez alapján, mert van sajnos sok olyan elem a WH-ban ami maga nagyobb mint 8 házam egymás mellett.

--------

Neked nem szokott olyan lenni, hogy pl. rajzolsz egy négyzetet, mondjuk reactangle-val, ezt ugye kitölti fehérrel, majd kitörlöm hogy csak a 4 szegélyvonal legyen, húzok bele egy felező vonalat, erre megint kitölti fehérrel? Ezzel annyit szívok, nem győzöm törölni egy bonyolultabb alakzatban. Ki lehet ezt kapcsolni valahogy, vagy átrakni manuálisra?

-------

Apropó solidworks, az mennyire bonyolult sketchuphoz viszonyítva? Azt tudom hogy elég precíziós cucc, egész rendszereket is meg lehet benne tervezni és szimulálni is, ha jól emlékszem haver szavaira.

[ Szerkesztve ]

Ha írok neked tisztelj meg a válaszoddal! Sikeres üzletünk után kérlek értékeljük egymást! | Régi rendszerben: 59 + / 0 - | A legújabb rendszerben (2019.01.16-ig összegyűlt): 127 + / 0 -

(#34) imibogyo válasza N.Ferry (#32) üzenetére


imibogyo
(Topikgazda)

Igen. Én egyébként körülbelül összevissza ennyit álitottam át a programban, valamint a hardveres gyorsitást kapcsoltam be (hogy ez miért nem lehet alapból ON, amikor nélküle már egy kisebb modell is akad, azt nem tudom. Majd ezek az apróságok is benne lesznek az első videóban. :K

(#33) s3toraph: YT videók lesznek, mert úgyis van egy alap csatornám. A felvételi gondokat még én sem oldottam meg, lévén még 5 percet sem volt időm vele foglalkozni, szóval még programot sem választottam, de majd megoldom. ;)

sajnos sok olyan elem a WH-ban ami maga nagyobb mint 8 házam egymás mellett
Igen a cm, mm, inch nagyon keveredik a modellek között. Lehetnek méretarányosak, csak épp különböző mértékegységben. Ilyenkor szoktam rajzolni egy adott méretű valamit, mondjuk 287 mm hosszú lapot egy 287 mm hosszú VGA esetében (megnézem neten, hogy pontosan mekkorának kellene lennie az adott hardvernek) és a kettőt arányosítva méretezem át a letöltött modellt. Ez egyszerű trükk, de mindig működik.

Neked nem szokott olyan lenni, hogy pl. rajzolsz egy négyzetet, mondjuk reactangle-val, ezt ugye kitölti fehérrel, majd kitörlöm hogy csak a 4 szegélyvonal legyen, húzok bele egy felező vonalat, erre megint kitölti fehérrel?
De igen. Ez adott működés. Engem csak nagyon ritkán zavar, már hozzászoktam. Viszont nagyon hatékony segítség is egyben, hiszen a legtöbb esetben nem drótvázra van szükségünk hanem testre és amikor mondjuk egy 32-szöget kell kitöltened telivé, akkor hatalmas segítség, hogy nem kell körbemenned a teljes kerületen ceruzával. ;)

Apropó solidworks, az mennyire bonyolult sketchuphoz viszonyítva?
Nagyon én sem vagyok otthon benne SW-ben, de talán azt tudnám mondani, hogy úgy viszonyul használati bonyolultságban a Sketchup a SolidWorks-höz, mint egy fejsze a nemzetközi űrállomáshoz. ;] :P

Én konkrétan napokat lőttem el olyan alap dolgok (SW esetében inkább folyamatok) megtanulására, ami Sketchupban magától értetődő és 5 perc alatt megtanulható. Egyébként ez nagyban függ attól, hogy mi az amit használtál már előtte, illetve mennyire tudsz autodidakta módon tanulni (YT, Google, blogok stb.). Ha például AutoCAD-ben, Maya-ban, vagy 3DS Max-ban dolgoztál már valamit akkor elég rövid lehet SW-vel is az ismerkedési szakasz.

Bár szerintem teljesen más a célja a két programnak. Arról nem is beszélve, hogy SW-hez nincs egy olyan kiforrott modellkészlet, mint Sketchuphoz és így elég nehéz mondjuk számítógépházakat tervezni, mert egyszerűen ha nem létezik az adott ház, vagy hardver, akkor azt le kell gyártanod, ami nagyon nem 5 perc. Persze egyedi tervezésnél (szerszám, egyedi mechanikus kütyü stb.) sokkal jobb az SW, például tudsz benne kötöttségeket adni, hogy ez a valami egy másik valamihez kötve csak ilyen tengelyen mozoghat és csak ettől-eddig (ami hasznos mondjuk egy szerszám tervezésekor, de eléggé felesleges egy ház megalkotásakor).

(#35) N.Ferry válasza imibogyo (#34) üzenetére


N.Ferry
(senior tag)

Egy adott letöltött elemet hogy tudok "másolni",ha több is kell belőle?

Walking Dead

(#36) Pete55555 válasza N.Ferry (#35) üzenetére


Pete55555
(PH! kedvence)

Mint windowsba - ctrl+C - ctrl+V :)
Bármit lehet így másolni, csak jelöld ki amit akarsz.

[ Szerkesztve ]

...Szeretem leracsniztatni...

(#37) N.Ferry válasza Pete55555 (#36) üzenetére


N.Ferry
(senior tag)

Ehh pont az ilyen alap dolgokra nem gondolok...
Köszi! :D

Walking Dead

(#38) imibogyo válasza N.Ferry (#37) üzenetére


imibogyo
(Topikgazda)

Leghatásosabb a Ctrl + Mozgatás megoldás (elég egyszer megnyomni a Ctrl-t mozgatásonként, tehát nem kell nyomva tartani. Ha új elemet, vagy újabb másolást akarsz végrehajtani akkor újra meg kell nyomni. Látni lehet a négyirányú kurzor mellett megjelenő "+" ikont, ez jelzi, hogy klónozás-mozgatás módban vagy, mert így nem csak másolod az adott modellt, hanem azonnal mozgathatod is, arról nem is beszélve, hogy az eredetivel 100%-osan megegyező helyről tudod így elhúzni a tárgyat nem kell a kamerával szenvedni, ami beillesztéskor elég sokszor előfordul. Ha igazítani is szeretnéd gyorsan a másolt valamit, érdemes oldalélt, vagy csúcspontot megragadni, mert azzal fogja hozzácuppantani a következő elemhez az éppen mozgatottat. Például nagyon könnyű így mondjuk sakktáblát létrehozni, mert ha egyformák az elemek akkor pillanatok alatt illeszthetőek.

Ha másol-beillesztet használsz akkor jóformán random helyre rakja ki a modellt (na jó nem egészen, a kurzorhoz teszi) és alapból szabad-mozgatás módban lesz. Míg a Ctrl + Mozgatás megoldással például alapból tudod valamilyen tengely mentén mozgatni a tárgyat ha "zárolsz" egy tengelyt a Shift-tel.

Ehhez folyamatosan nyomva kell tartani a Shift-et, tehát először nyomsz egy Ctrl-t amire megjelenik a "+" ikon a kurzorod mellett, majd utána amikor mozgatsz és rajta vagy egy tengelyen (zöld, piros, vagy kék tengellyé változik az elmozdulást jelző vonal) akkor tudsz Shift-el tengelyt zárolni, ha ez sikeres akkor az adott tengely vonala megvastagodik és innentől csak ezen tengely mentén mozgatható a tárgy egészen addig, míg nyomva tartod a Shift-et. Ezzel a módszerrel nagyon gyorsan lehet sormintát készíteni (például, mint nekem a faház előlapján látható sok függőleges pálca). ;)

(#36) Pete55555: igaz, de személy szerint én nem kedvelem ezt a megoldást. :B

[ Szerkesztve ]

(#39) N.Ferry válasza imibogyo (#38) üzenetére


N.Ferry
(senior tag)

Huu köszi ez profi leírás volt estére meg is nézem,hogy sikerül e :DDD

Walking Dead

(#40) Drizzt01 válasza imibogyo (#38) üzenetére


Drizzt01
(őstag)

Ilyen mozgatással hoztam létre ezt :

https://www.facebook.com/Drizztmodding/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/obsidian.219662/

(#41) imibogyo válasza Drizzt01 (#40) üzenetére


imibogyo
(Topikgazda)

Na most tudom, hogy én vagyok az über-lusta, de én biztosan nem álltam volna neki kézzel. Erre vannak unatkozó emberek, hogy az ilyeneket legyártsák nekünk. Vagy itt van egy másik is, mondjuk ez más stílusú, vagy van ebből még több féle fenn. "Mesh", "metal mesh", "wire mesh" ezekre érdemes rákeresni. Persze tovább kell még ezeket alakítani, de legalább nem a nulláról kell kezdeni. Mondjuk ha valakinek pont egy fajta kell és az nincs, akkor nincs mese. :N

Azért remélem nem egyenként mozgattad a kis hatszögeket. :P

[ Szerkesztve ]

(#42) Drizzt01 válasza imibogyo (#41) üzenetére


Drizzt01
(őstag)

Nem , bár az első párat igen , utána sorokat . ;]

https://www.facebook.com/Drizztmodding/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/obsidian.219662/

(#43) s3toraph válasza imibogyo (#34) üzenetére


s3toraph
(senior tag)

Értem, köszönöm a válaszokat! :R

(#35) N.Ferry:

Én úgy szoktam, hogy négyirányú nyíllal kijelölöm az alkazatot/objektumot, majd ctrl+C, aztán viszem oda az egeret a térben ahova kell az alakzat, ha megállok ilyenkor látszik a másolat képe is, hogy követi az egeret, így látható, mit és hova fogsz "lerakni". Ctrl-t nyomva tartva több mindent is kijelölhetsz, majd ctrl+C. Aztán ha megvan a pozíció, ctrl + bal egérgomb.
Az imibogyo féle verziót kipróbálom én is. :K

Amit én még nagyon bírok a progiban, hogy nagyon jó a csoportba foglalása, ill, a szétbontása a csoportnak. Pl. ha több elemet szépen összepakoltál, akkor kijelölöd őket ctrl nyomva tartva és bal gombbal kattingatva, s jobb gomb rajtuk, make group, majd make component (nekem így kell és akkor lesz jó, mindkettő kell, nem tudom miért).
Az edit grouppal meg szerkeszteni tudod, itt arra kell figyelni, hogy melyik "mélységben" vagy éppen. Pl. összeraktál 2 alakzatot, az egy objektum lett. Aztán hozzáraksz ehhez egy harmadikat. Akkor megint csoportba foglaltad, tehát 2. mélységben, beleszerkesztéskor erre figyelni kell, melyikkel is akarsz dolgozni, ha pl. utólag eszedbe jutott hogy kell még oda egy vonal.
Ha meg leszedsz egy objektumot a warehouse-bol, akkor azt is ugyanúgy tudod szerkeszteni, sőt van egy olyan opció is a jobb gombnál, hogy szétszedi a csoportot elemire (most nem jut eszembe a neve), ez nagyon hasznos mert így ha pl. van fent egy mesh rács készlet, akkor az egy objektum, egyben mozog, de így szétszeded és azt használsz belőle csak, ami kell.

(#38) imibogyo:
Gyaa Te miket tudsz már! :Y Ez a tengely menti mozgatás fixen, hányszor jött volna már jól, csak nem tudtam hogy kell. Köszönjük!

(#40) Drizzt01:
Mennyi időbe telt?

[ Szerkesztve ]

Ha írok neked tisztelj meg a válaszoddal! Sikeres üzletünk után kérlek értékeljük egymást! | Régi rendszerben: 59 + / 0 - | A legújabb rendszerben (2019.01.16-ig összegyűlt): 127 + / 0 -

(#44) s3toraph válasza s3toraph (#43) üzenetére


s3toraph
(senior tag)

Francos 5 perc, laptop addig nem bírta betölteni a projektet...

Aztán ha megvan a pozíció, ctrl + bal egérgomb. <-- Másolat lerakásához csak bal gombot nyomj, nem kell előtte a ctrl.

...hogy szétszedi a csoportot elemire (most nem jut eszembe a neve),... <-- Explode a neve.

Az edit grouppal meg szerkeszteni tudod,... <--- Edit component a neve valójában. Ha meg beléptél egy mélységbe, üres helyre a térben jobb gomb, close component, és visszalépsz egy szintet.

Bocs elsőre nem sikerült pontosan.

[ Szerkesztve ]

Ha írok neked tisztelj meg a válaszoddal! Sikeres üzletünk után kérlek értékeljük egymást! | Régi rendszerben: 59 + / 0 - | A legújabb rendszerben (2019.01.16-ig összegyűlt): 127 + / 0 -

(#45) Drizzt01 válasza s3toraph (#43) üzenetére


Drizzt01
(őstag)

Több órába . Mindig amikor elkezdtem kijelölni a területet , mellé kattintottam és kezdhettem elölről .

https://www.facebook.com/Drizztmodding/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/obsidian.219662/

(#46) imibogyo válasza Drizzt01 (#42) üzenetére


imibogyo
(Topikgazda)

Mivel nagyon jól lehet az ilyen ismétlődő alakokat szerkeszteni, én ilyenkor úgy szoktam, hogy elsőnek létrehozok egy sort, majd ezt klónozom. Utána már a két sort klónozom, majd a négyet stb. Ez nagyon-nagy mértékben felgyorsítja a folyamatot. :K

(#47) Drizzt01 válasza imibogyo (#46) üzenetére


Drizzt01
(őstag)

Úgy próbáltam én is , csak amikor a sort akartam másolni , egyesével kellett kijelölni a sejteket , itt rontottam mindig .

https://www.facebook.com/Drizztmodding/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/obsidian.219662/

(#48) N.Ferry válasza s3toraph (#43) üzenetére


N.Ferry
(senior tag)

A te verziód jött be a másik félével sajna nem sikerült másolásra bírnom,de ezzel így tökéletes,köszönöm!
:R

Walking Dead

(#49) Pete55555 válasza Drizzt01 (#47) üzenetére


Pete55555
(PH! kedvence)

Kijelölöd egyszer, aztán egyesíted őket, úgy már egyben lesznek, elég egyszer kattintani.

...Szeretem leracsniztatni...

(#50) imibogyo


imibogyo
(Topikgazda)

Na volt egy kis időm, úgyhogy alkottam. Nyugodtan mondjátok, hogy mi maradt ki belőle, vagy mire vagytok részletesebben kíváncsiak (ezekre fognak épülni a későbbi részletesebb videók). Ez most csak egy ilyen "volt egy kis időm, ezért csináltam egy próba forgatást" jellegű videó és inkább amolyan összefoglalónak szánom. A hangminőségért elnézést, nincs valami túl jó mikrofonom, valamint eléggé beteg is vagyok. Kritikát bírom! Érzem, hogy lesz ez még sokkal jobb is, utólag már látom sok helyen hibáztam, de hát ez a kis szösszenet is beletelt pár órába mire összeraktam. :B

VIDEÓ

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.