Sziasztok!
A következőben szeretnék tanácsot kérni:
Citroen Xsara (nem Picasso) autómban cseréltem a gyári fejet Pioneer MVH-390BT-re. Most szeretnék továbblépni és hangszóró, valamint mélyláda választásban lenne szükségem tanácsra.
Ami rendelkezésre áll:
- Quadral Traffic A450X négy csatornás erősítő
- Tápkábel
- 1x5m RCA kábel
Amit most tervezek venni:
- egy pár komponens szett előre (165 mm)
- passzív mélyláda
Kérdéseim:
- Mennyire szempont az in-line / external crossover a komponens szettek esetében? A 20-25 ezres kategóriában általában csak a tweeter előtt van egy high-pass filter és ennyi. De azért akad olyan termék is, ahol a mélyközép is filterezett jelet kap. Ez érezhetően javít a minőségen? Azért is vannak kétségeim, mert drágább hangszóróknál is előfordul, hogy csak a tweeter kap egy in-line filtert.
- Ezen a szinten (értsd: nem high-end) van bármi szerepe a fáziskúpos kivitelnek?
- A következő komponens szettek közül melyiket választanátok és miért? Valahol olvastam, hogy 90 dB érzékenység alattit nem érdemes, amennyiben fejről lesz hajtva, erről mi a véleményetek?
Hertz UNO K165 (Létezik belőle 170mm-es, az is standard méret? Elképzelhető, hogy befér az is?)
Hertz DSK 165
Impact EF65S
Impact EF66S
Clarion SRP-1723S
esetleg:
GROUND ZERO GZTC 165TX
Alpine SPG-17CS
Gondoltam még a Gladen Audio ALPHA 165 -re, de 3Ω-t nem támogat a fejegység. Habár később erősítő hajtaná az első szettet is, így gondolom előnyös is lenne akár ez a hangszóró, de jelenleg a bonyolult kábelezés miatt maradnak a gyári kábelek és fejegységről való hajtás.
- Hátsó gyári 130 mm-es coaxial hangszórókat érdemes kikötni, hogy ne rontsák a hangképet? Vagy gyengített meghajtással (fejegységen állítható) maradjanak?
- Melyik mélyládát választanátok és miért?
Gladen Audio ALPHA 10ZD
Gladen Audio M 10 ZD
Hertz DBX 25.3 (Ennek kisebb a térfogata valamivel, de mintha kisebb szögben dőlne a hátulja és így kevésbé simulna az üléshez, azaz összességében nem takarít meg több helyet ha jól látom.)
Köszönöm előre is a válaszokat!