Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
dehecked
tag
G7 lesz, mar biztos, csak azt mondja meg valaki van ertelme nagyobb obival megvennem, vagy eleg a 14-42 is? tudom hogy igenyekhez kene igazitani, de mivel elso gep lesz, igy csak halvany fogalmam van a sajat igenyeimrol
#31733248
törölt tag
Mit fotóznál vele, milyen sportot?
dehecked
tag
BMX, gordeszka, gorkori, ritkabban MTB. Ez az utolso az egyeduli ahol tavolabb kell mennem az alanytol, nem allhatok az arcukba a foldugratokon.
Annyira nem csunya egyebkent a Sony, ha tenyleg sokkal jobb videos szemszogbol akkor meggyozheto vagyok (meg egy rovid ideig )
[ Szerkesztve ]
Tin
veterán
kíváncsiságból megnéztem, és a pana g7 az 4K kamera, a sony a6000 meg sima fhd. az a6300 vs g7 csatában pedig a panasonic elvérzik, akár fókuszsebesség, akár a részletek, akár a magas érzékenység kategóriában, pedig ez az a 3, ami a legfontosabb a videónál. és ott a sonynál sincs moiré, igaz, a rolling shuttere rosszabb, de normális videót senki sem forgat szaladgálva.
ez most nem a pana ellen szól, de azért almát ne körtével.
Muerte68
addikt
az A6300-már túl van a keretén-max 250-amúgy biztos jó
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
Tin
veterán
jó, de cserélhető objektíves kit-árra választani rendszert?
[ Szerkesztve ]
Muerte68
addikt
Ha ennyi a kerete...ebből kell megoldani,amire kell a pana és a sony is jó lehet
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
jjeahh
nagyúr
A6300 videójával voltak gondok, nem tudom javították-e már. A rolling shutter extrémsportnál elég nagy hátrány is lehet...
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Tin
veterán
nyilván az, hogy az árért nincs jobb, az egy teljesen elfogadható érv, az viszont, hogy a másik (olcsóbb és nem is 1 kategória) szarabb, az nem érv, főleg, hogy a drágább, de vele egy kategória meg jobb.
jjeahh: nem tudom, biztos, nincs egyik sem. miért, mi volt a gond?
ja látom, a melegedésre gondolsz? az van, de az van még a nagy dslr-eknél is. ezek nem videózásra valók, vagy ha igen, akkor kell hozzá olyan felszerelés, amivel ki lehet küszöbölni ezt.
amúgy gond még a belső buffer kis mérete is, amivel hiába tudsz tizeniksz fps-el fotózni, ha 1.5 mp után belassul, mert megtelt a buffer - és sorolhatnánk.
csak arra próbáltam célozni, hogy a pana nem jobb, mint a sony, egyszerűen csak azért az árért, amiért árulják a kitobival, nem igazán lehet jobb vételt csinálni. ha viszont rátérünk az obira, a fókuszsebességre, és a többire, akkor máris nem biztos, hogy a pana a legjobb vétel. ezért modntam, hogy rendszert nem veszünk egy kit akciós ára alapján.
rolling shutter (6. perctől) - cmos sajátosság, szar mind a kettő, de az összes dslr is.
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
"I shared the burden between 3 cameras including the X Pro2 and FS5 but even then the A6300 had to sit on the sidelines a few times to cool down after around 1 hour of 3-5 minute continuous takes with gaps in-between of varying lengths – sometimes a few seconds, sometimes a few minutes. That’s simply not good enough, Sony!"
Ez azért elég ijesztő szerintem... A "nagy dslr-ek" fényévekkel le vannak maradva videó fronton a sony-pana milc-ekhez képest, azokhoz kár hasonlítani . A panáknál tényleg nincs ilyen túlhevülési probléma tudtommal, de amúgy valszeg a régebbi sonyknál sem, ugyanitt egy a7s-t is nyúztunk egy hétig és sosem melegedett túl.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Tin
veterán
na jó, de ha a váz méretét nézed, akkor mindjárt érthető a szituáció. ami azért is vicces kicsit, mert pont az a6300-nál egy ismert hiba ez, és tele a net videókkal, hogy lényegében 20-25 perc folyamatos üzemet bír 4K-ban, ráadásul talán a leírásában is benne van, hogy 20 perc után túlmelegedhet. 20 perces footage-ot meg szerintem én, átlag felhasználó még soha semmilyen video-képes kamerámmal nem csináltam, és szerintem az emberek 95%-a sem (mármint aki nem kifejezetten forgatásra veszi, mert arra nem való).
egyébként láttam egy másik videót is: az a6300 fényévekkel tovább bírja FHD-ban túlmelegedés nélkül, mint az a6000.
egyébként persze egyetértek, hogy egy 430 ezres kamera ne melegedjen túl, de az egyszerűen nem erre való. valós körülmények között meg nem jön elő ez a szituáció. a neten egyébként láttam más videókat, ahol a srác egyszerűen belerakta egy alu keretbe az állványcsavarral, és az úgy elvitte róla a hőt, hogy simán sokkal tovább tudott videózni vele. ez meg ugye - ha videózásra veszed - nem beruházás.
MrChris
nagyúr
A6300 persze hogy jobb a G7-nél, nem is egy kategória szerintem nincs is értelme ezekkel versus tesztet csinálni. Csak a moiré kezelés miatt említettem a 6300-at, tehát nem almát körtével! De FHD-ban az továbbra is irtó vacak bő 400ezerért elég vicces. Másik meg ez a melegedés, eléggé tönkrevághatja az élményt, itt a nyár, beton, földteknő ahol használná, pillanat alatt felmelegszik. Ha a klimatizált studióban is már eldobja magát túlmelegedés miatt elég bosszantó lehet. Viszont az AF baromi jól sikerült.
MrChris
nagyúr
Hogy bonyolítsam a dolgot, még a Pana G80-at is érdemes lenne számításba venni főképp a szenzorstabi miatt, így manuál obival is lenne stabid amivel további kreatív videós terület nyílik meg. Meg összedolgozik az objektív stabilizátorával ami által még hatékonyabb. Bár ennél a váznál csúnyán lespórolták a mic csatit.
Tin
veterán
az a6300 vs a6000-nél azért gyönyörűen látszik, hogy az fhd-ja az a6300-nak bizony rosszabb, mint az a6000-nek, de persze ez a lekonvertált 4k-ra nem igaz. 4k-n viszont nem igazán van moiré az a6300-on sem. a rolling shutter meg a felbontás miatt rosszabb, persze, de ezzel nem lehet mit kezdeni, a cmos ilyen, mire az utolsó sor kiolvasását befejezed a szenzorról, a kép már elmozdult annyit, hogy ilyen zselés lesz. ehhez sokkal gyorsabb kiolvasás kéne, de azt meg nem tudják megoldani (egyelőre).
a melegedés meg tényleg probléma. én is láttam a videókat, és szerintem is gáz, hogy egy ennyire drága gép ilyen problémákkal küzd, de most gondolj bele, hogy ha a váz akár csak szélességében 1 centivel nagyobb lenne, és az így felszabaduló helyet a hűtésre fordítanák, akkor mennyivel tovább bírná a felvételt - és közben a vásárlók 95%-a meg arra panaszkodna, hogy neki ugyan nem melegszik a nyaralásos videóknál, és ezért miért cipeljen magával 1 centivel nagyobb vázat, meg mondjuk 100g-al több rezet a hűtésre. ha meg aktív hűtés menne bele, akkor az lenne a gond, hogy képzeli a sony, hogy zúg a váz.
gondolj bele, elképesztő teljesítményű processzor van ezekben extra kis helyen. többszáz fókuszpontot olvas és értékel egyszerre másodpercenként ki tudja hányszor, miközben a g7-nél tizedannyit, közben a képen műveleteket végez, végrehajtja az objektív geometrikai korrekcióját, megcsinálja az utófeldolgozáshoz szükséges lépéseket, ezen felül tömömrít, ír a kártyára, közben pedig fókuszban tartja az obit is.
szóval ezért. azt mondjuk megcsinálhatta volna a sony, hogy a hűtést kivezeti az akkumulátorig, és vehetsz rá egy olyan markolatot, ami az aksi házába csúszik bele, +2 aksit tehetsz bele, és elvezeti a hőt a vázról. így persze az sokkal nagyobb lesz, de aki dolgozik vele, annak nem gond, az egyszerű vásárlók pedig sosem tapasztalják ezt.
MrChris
nagyúr
A lekonvertált 4k nagy jóság, ennek ellenére azért a FHD-ra még darabig szükség van, pl ha nem egetverően szükséges a kifogástalan képminőség és a kártyahely se végtelen, 32gb 4k-val kb 40 percre elég. Meg ha már 120fps-t tud...
Tin
veterán
oké persze, de ha vágod a fullhd kép kiolvasását egy 24MP-es szenzorról, akkor rájöhet, hogy azzal, hogy mondjuk minden 3. pixelt olvassák csak ki, a köztük lévő 2 pixel információ elveszik, ezáltal a közel függőleges vagy közel vízszintes vonalak "lépcsőzetesek" lesznek.
ugyanez 4K-nál sokkal jobb, mert ott minden 1.5-edik képpontot kell kiolvasni, így a párhuzamos vonalakon sokkal kisebb, szinte alig észrevehető lépcsők keletkeznek, ezért ott nem lehet látni a moiré effektust.
és ezért van az is, hogy ha valamilyen smart zoomot vagy crop zoomot használsz FHD esetén, és a szenzor középső 2MP-ét olvassa ki FHD képként, akkor nincs moiré, mert szomszédos képpontokat olvasol.
amúgy FHD-ra van más megoldás is: nem minden 3. pixelt olvasod ki mindkét irányban, hanem a 3x3 pixelt átlagolod, és azt tekinted az FHD egyetlen képpontjának, így nem lesz moiré, mert gyakorlatilag szimulálsz egy 2MP-es szenzort, és sokkal-sokkal jobb minőségű képet kapsz.
a gond az utóbbival csak az, hogy eléggé számításigényes, ezért a legtöbb gyártó egyszerűen nem használja. azt hiszem a canon 5d mk3 így működik, ezért ott nincs is moiré, de a többi nem, ugyanis sorokat olvasnak ki, és ahhoz, hogy átlagolni tudjanak, 3 sort ki kellene olvasni, majd feldolgozni, és csak utána jöhetne a következő 3. ez meg lehet, hogy annyival lassítaná az egészet, ami miatt már nem éri meg.
a másik megoldás persze az lenne, ha 4K képet olvasnának ki, és azt on-the-fly méreteznék le negyedakkora FHD-ra, csak ez meg még sokkal számításigényesebb lenne, hiszen gyakorlatilag előállítasz egy 4K videót, és aztán azon még plusz egy műveletet végzel az FHD konverzióval.
nincs erre jobb megoldás. minden gyártó "maszatol" valamit az FHD-val. el tudom képzelni, hogy az a6000 kiolvasási és tömörítési algoritmusa jobb, de számításigényesebb is, ezért lesz ott jobb a kép, az a6300-nál meg nem foglalkoztak ezzel, mert a 4K-ra gyúrtak rá.
MrChris
nagyúr
Nem ismerem az eljárásokat ami alapján szelektálják a pixeleket és előállítják a képet. Ezt minden gyártó eléggé titkosan kezeli, mint ahogy a színelőállítást is. Persze lehet tippelni, meg vannak nyilvános eljárások ezekre. Viszont amit írsz az végtelenül egyszerű középre súlyozott átlagolás és biztosan nem azt csinálják, már csak a Bayer szűrő miatt sem ilyen egyszerű, meg ki tudja, hogy melyik gyártó melyik modellje valójában hány és mely pixeleket olvassa ki és használja a videó képalkotáshoz. Nekünk a végeredmény fontos és az a Pana esetében jobb mint a többi gyártóé.
Tin
veterán
a pixel-kiolvasási réteg alá nem mennék, és nem is hiszem, hogy belekeverik a videós felbontás interpolációjába, már csak azért is, mert értelmetlen lenne: az általam leírt átlagolás sokkal jobb képet ad, főleg, ha nagyobb mintával dolgozva át-átolvas a szomszédos virtuális pixelbe is, a még jobb átmenet miatt. a minőséget, és az eljárások lehetőségeit látva viszont azt gondolom, hogy a legegyszerűbb megoldást választják, kb azt, amit írtam: főleg azért, mert ez csinál moire-t.
a panát amúgy abszolút elfogadom. kisebb felbontású szenzor, esetleg valami egyedi kiolvasási eljárás, és máris jobb tud lenni, mint a többi. ha jól emlékszem, bár már évekkel ezelőtt olvastam ennek utoljára utána, de a pana a videókameráiban is abszolút a best volt akkoriban, tehát van honnan vennie hozzá a tudást.
a legjobb videót egy 8MP-es 4K szenzor adná, ami 4K-ban natív, FHD-ban viszont 2x2-es átlagolással működhetne, ezáltal közel tökéletes képet adva mindkét felbontásban, főleg, ha emellé fullframe méretű lenne a lapka de akkor meg jönne a sírás, hogy "csak 8 MP a fotóóóó"
jjeahh
nagyúr
Sigma art és zeiss otus-hoz hasonlóan éles üvegekkel nekem bőven elég lenne a 8mp is
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Victoryus94
őstag
A Pana most sem rossz videókamerában.
Az "5-Axis OIS Hybrid +" jelölésű gépeknek pedig kifejezetten nagyon jó a stabija (jobb, mint akármelyik másik gyártónak). És már 100 ezer körüli vázakba is előfordul.
vxf990 -akit esetleg érdekelne a stabija, ez már elég profi videóban
A HDR videó pedig külön érdekes lehet...
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
Jók a pana videókamerák persze, csak nem ez a vonal, hanem a Varicam széria Ezekbe a kis camcorderekbe nem értem miért erőltetik a gyártók még mindíg az 1/2,3"-es extrapici szenzorokat csilliózúmos optikával társítva ehhez képest horror áron. Szvsz pont ez az oka annak, hogy az igényes amatőrök többsége sem ilyent vásárol már videózni, hanem fényképezőgépet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
cekkk
veterán
Sziasztok!
Kérdezni szabad?
Szeretnék venni majd egy digitális gépet, a családi emlékek fotózására.
Mivel sok százezrem nincs egy komoly gépre, valamint a hozzávaló tudásom sincs meg így egy MILC gép vásárlásán töröm a fejem, a hordozhatóság miatt.
Jó ez az irány vagy inkább hanyagoljam ezeket a gépeket?
Köszönöm a segítséget.
Grga_Pitic
aktív tag
Érdekes, azt gondoltam, hogy ha a fő téma mélységélessége megegyezik azonos képkivágáson, akkor a háttérmosás is egyforma lesz, de ezek szerint nem.
MrChris
nagyúr
Erre az általános célra szinte az összes boltban kapható milc kitobijával megfelel. Vedd a legolcsóbbat, Olympus PL6 kit, Panasonic GF6 kit, Sony A5000 kit.
Victoryus94
őstag
A kis szenzor kis mélységélességet jelent. Ez pedig videózásnál gyakran fontos.
Victoryus94
őstag
Ha nem tervezed később az objektívek bővítését, akkor egy jó objektíves Bridge/kompakt is megfelelhet (persze nem a 40 ezresekre gondolok)
(pl. Panasonic leica obival).
De egyébként tényleg akár milyen kitobis gép jó lehet erre a célra.
Tin
veterán
...meg kis lencséket, így kisebb helyen elférő szuperzoomot, és a gyártónak több pénzt
Lassú Víz
őstag
Nagy mélységélességet...
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Victoryus94
őstag
Igaz, köszi a javítást.
Szóval a kameránál általában az a lényeg, hogy minél nagyobb rész legyen éles, és ugye nem feltétlen kell tudnia 20 Megapixeles képet készíteni... szóval egy jó szenzor, meg egy jó lencse kis mérettel is lehet alkalmas a feladatra.
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
Nagy szenzoron lehet rekeszelni és legalább van dinamikája, lehet játszani a dof-al, nem vérzik el magas érzékenységen... nem azt mondom, hogy full frame lapka kell ezekbe, elég lenne az 1" is amatőr célra bőven.
"Szóval a kameránál általában az a lényeg, hogy minél nagyobb rész legyen éles"
Ez amúgy hülyeség
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
dehecked
tag
,,normális videót senki sem forgat szaladgálva" - amire hasznalni szeretnem, ott igenis kovetnem kell majd vele az alanyt felvetel kozben is,bar ennyire rangatni nem fogom soha mint a videoban.plusz igen hamar beszereznek valami steadycam-et, vagy egyeb stabilizalo szerkentyut.
az a6300 erosen kilog a keretembol, nem a g7 ellenfele arban, inkabb a gh4el kene azt osszevetni szerintem, de engem egyik sem erdekel jelenleg, koszonom.
(#36456) Tin: igen, ennyibol indulok el, nincs szivem tobbet aldozni negyedmillional egy hobbira kezdesnek. ha jobban belefolyok a dolgokba, fejlodik a tudasom a kesobbiekben, akkor lesz lehetosegem eladni ezt a gepet es venni masikat.
(#36459) Tin: ,,azért az árért, amiért árulják a kitobival, nem igazán lehet jobb vételt csinálni" - ez nekem eleg is, ha ennyi penzbol ezt lehet kihozni, akkor ez lesz. Van olyan srac aki millios nezettseget produkal full amator videokkal, Canon G7X-el videozik, es megnezik az emberek mert eletszaga van, nem egy hollywoodi produkcio az egesz. (AdamLZ, ha esetleg erdekelne valakit)
(#36463) MrChris: GX80ra gondolsz? vazstabi az erosen mellette szol, 3,5mm mic bemenet nem tudom mennyire hianyozna viszont, valoszinuleg nagyon, tekintve hogy a beepitett altalaban ugy szar ahogy van
Es vegezetul, egy video, nagyjabol ilyesmi stilusban szeretnek alkotni, hatha ez segit eldonteni mire van szuksegem szerintetek
Koszonet mindenkinek aki eddig hozzarajult barmifele informacioval az elorebb jutasomhoz, es azoknak is, akik ezutan fogjak ezt megtenni!
[ Szerkesztve ]
jjeahh
nagyúr
A Garrett Reynolds-os videó minőségénél azért szerintem a g7-el sokkal jobbat lehet lőni. Az biztos, hogy ha így le akarod követni a témát, akkor valóban szükséged lesz valamilyen stabilizáló szerkentyűre, esetleg fluid fejes állványra is, ha meg olyan torz képet is akarsz, akkor egy halszemre is. Amúgy ha csak ennyi az igényed és annyira nincs szükséged a tele tartományra, akkor nem felelne meg neked egy sony rx100 III vagy panasonic lx100? Előbbin nincs vakupapucs és nem tud 4k-t, de cserébe nagyon pici, talán az olcsóbb goprós-telefonos 3 axis gimbalok is elbírják és 720p alatt van 120fps, amiből már lehet szép slow motionokat csinálni. Az lx100 tud 4k-t, nagyobb a szenzora, van vakupapucs, jobb az ergonómia de csak 60fps-t tud 1080p alatt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
MrChris
nagyúr
Igen GX80, lemaradt az x.
Sajna az ilyen videókban sok az uw és a stabi, meg itt láthatóan van motoros zoom is. A 14-140/14-42/12-32 kívül kell valami igazán ultra wide, különben nem lesz meg ez a jellegzetes képi világ.
Nagylátóra minimum a 9-18-as obi, de inkább a 7-14 ami ilyen látószöget tud csak ezek igen drágák. Kiválthatod őket az olcsóbb Samyang 7.5-es halszemével, de ez manuális, vagy egy 0.5-ös wide converter lencsével a kitobin, ami viszont hazavágja a képminőséget.
Stabiból rohangálósra csak rendeset szabad, olcsó kínaival nem lehet ilyet csinálni. Ha gördeszkáról akarsz stabis videót, ahhoz vagy nagyon ügyesen kell a stabit kezelni vagy pedig kb csak a motoros gimbal jó.
Én ezt szűrtem le a videóban látottakból.
Tin
veterán
ha ilyen videókat akarsz, akkor szerintem neked nem feltétlenül milc kell, hanem inkább egy videokamera + egy gopro vagy valamilyen olcsóbb klónja.
ahhoz, hogy ezeket kihozd, pont az kell, amiről az elején beszéltem: rendszer. mert jó,m hogy megkapod a G7-et kitobival olcsón, de vagy lerekeszeled az obit, hogy éles legyen a fókusz, vagy gondban vagy, hogy nem tudja lekövetni rendesen.
ráadásul ezeket a közeli széleslátógsszögű felvételeket úgy, hogy mellette szaladsz-deszkázol nem tudod igazán jól megcsinálni, csak megfelelő obival, és jól fókuszálós vázzal.
canon 70d + 18-135 stm + 10-18 stm + meg sötétbe valami fényerős prime. ez használtban megvan 350-400k-ból, és mindent meg tudsz oldani vele, ami ezeken a videókon van, elég jó minőségben, jó fokusszal, és még művészkedhetsz is vele. mivel mindkét obi 67mm-es szűrős, vehetsz rá ND szűrúket, és akkor csinálhatsz vele relatíve használható bokeh-jú felvételeket nappal is.
erre mondtam, hogy hiába az akciós kit ára, amint megindul a szükség az obira, mindjárt nem a váz ára a lényeg, hanem az obis ellátottság és azok ára...
jjeahh
nagyúr
Eszemben sincs kötekedni, csak tényleg nem értek egyet ezekkel a dolgokkal. Aztán persze a kolléga dolga, hogy mit vásárol...
"ha ilyen videókat akarsz, akkor szerintem neked nem feltétlenül milc kell, hanem inkább egy videokamera + egy gopro vagy valamilyen olcsóbb klónja."
Ha ilyen sz*r minőségűt, akkor igen
"ahhoz, hogy ezeket kihozd, pont az kell, amiről az elején beszéltem: rendszer. mert jó,m hogy megkapod a G7-et kitobival olcsón, de vagy lerekeszeled az obit, hogy éles legyen a fókusz, vagy gondban vagy, hogy nem tudja lekövetni rendesen."
Igen, egy halszem vagy uwa kell, ha akar ilyen nagyon nagylátós felvételeket, meg egy stabi is kelleni fog, de írta is a kolléga, hogy később fejlesztene és első körben valszeg a kitobival is bőven ellenne egy ideig. Azért a g7-el nem lehet nagy szenzáció nagylátószögön lekövetni a dolgokat, szűk dof-al kistele vagy teleobival persze más, de azzal sem lehetetlen. Amúgy meg tudsz olyan videókamerát max 250k-ért, aminek jobb az autofókusza videó alatt mint a g7-nek? Nem hinném...
"ráadásul ezeket a közeli széleslátógsszögű felvételeket úgy, hogy mellette szaladsz-deszkázol nem tudod igazán jól megcsinálni, csak megfelelő obival, és jól fókuszálós vázzal."
Ha g6+kitobival gimballal simán le tudtam követni a dolgokat, akkor valszeg G7+kitobival sem lehetetlen
"canon 70d + 18-135 stm + 10-18 stm + meg sötétbe valami fényerős prime."
400k sokkal több mint 250k...
"mivel mindkét obi 67mm-es szűrős, vehetsz rá ND szűrúket, és akkor csinálhatsz vele relatíve használható bokeh-jú felvételeket nappal is."
Kb. bármilyen obira vehetsz nd szűrőket és akár össze-vissza is adapterezheted, én is ezt csinálom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Tin
veterán
"Ha ilyen sz*r minőségűt, akkor igen "
pontosan erre gondoltam, és ezért is ajánlottam a 70D-t is. ezeken ahogy látom nem fontos a minőség.
"Amúgy meg tudsz olyan videókamerát max 250k-ért, aminek jobb az autofókusza videó alatt mint a g7-nek?"
nem ismerem a videokamerákat, de a 70D-nek biztosan kiváló fókusza van, főleg STM obival, főleg szűk rekeszen.
"canon 70d + 18-135 stm + 10-18 stm + meg sötétbe valami fényerős prime."
400k sokkal több mint 250k...
ne almát körtével, és nem 400K-t írtam, hanem 350-400K-t. de lássuk: 70D 190e, 10-18 60e, 18-135 80e, 50 1.8 30e, az stm-es változatokat nézve, ez összesen 360e.
amit én ajánlottam, abban csendes, motoros obik vannak, egy normál és egy uwa és van benne egy fényerős obi is a sötét felvételekhez. panából sem úszod meg ennyiből, ha hozzáveszed ezeket mind.
Kb. bármilyen obira vehetsz nd szűrőket és akár össze-vissza is adapterezheted, én is ezt csinálom.
persze, de így megspórolod egy második szűrő árát. ha szettet veszel, azért baromira nem mindegy.
dehecked
tag
Az sosem gond ha valami jobb minoseget tud mint amire jelenleg szukseg van. Kompaktot azert nem neztem, mert ha megfog a fotozas resze kesobb, akkor cserelheto obis gepen egyszeruen megoldott a bovites, nem kell komplett szettet "eldobni".
(#36484) Tin: vehetnek videokamerat is, mondjuk egy Pana VX870/VX980at, de meg mindig irto kicsi szenzor van bennuk, ami a kesobbiekben szerintem visszatarto tenyezove valhat, plusz a Milc/DSLR gepekkel egyszerre van megoldva a foto es a video is (igen, kompromisszumos lehet, de mi nem az?), nem kell ket nagy gepet hurcolni magammal. GoProm mar van (Hero 4 Black), szoval ez a resze letudva.
(#36483) MrChris: Megneztem a Pana obik arat, elsore kicsit sokkolt, de lesz idom osszeszedni a penzt ra
Ismet koszi mindenkinek, ma is tanultam par uj dolgot, az meg ugye nem art
Victoryus94
őstag
Pana géphez használhatsz Olympus obit is... (Googleba keress rá: Panasonic g7 with olympus lens -aztán meglátod, szóba jöhet-e vagy nem - van aki szerint lassabb vele az AF, másik szerint teljesen obifüggő), illetve ha manuális fókusz is játszik, akkor van még elég sok olcsóbb alternatíva hozzá. (kiegészítésként a kitobi mellett)
[ Szerkesztve ]
haruspex
aktív tag
És ha kell olcsón halszem, ott a 9mm f8 vázsapka obi, ami nem egy nagy szám, de 30-ért van újonnan, és napfényes időben elég lehet.
[ Szerkesztve ]
kcsgdvntrt
csendes tag
Sziasztok!
Totál kezdőként / hozzá nem értőként / szeretnék venni egy milcet. Jelenleg hárman vannak versenyben, de nem tudok dönteni.
A versenyzők:
Nikon 1 J5 10-30 mm PD-Zoom objektívvel / 128 E
Panasonic DMC-GF7K 12-32 mm MEGA O.I.S. objektívvel / 125 E
SONY Alpha ILCE-5000 + 16-50 mm / 100 E
Már biztos voltam a Nikonban mikor az eladó közbeszólt, hogy a Sonyt ajánlaná és, hogy a Nikon lenne a 3 közül a legrosszabb választás. Valóban jónak tűnik a Sony, de nem tudom, hogy mennyire sajnálnám, hogy nincs érintőképernyő, illetve a kijelző is gyengusznak tűnik, bár ehhez sem értek. A Nikonnál a kis szenzorméretet hozta fel negatívumként az eladó, a Panának meg gyenge az aksija. Mindegyiknek van előnye, hátránya, de nem tudom, hogy összességében melyik érné meg legjobban. Később, ha már jobban értek a dologhoz vennék plusz objektívet hozzá. Videó része nem igazán érdekel a dolognak.Hétköznapi dolgokat, tájakat, házakat fotóznék elsősorban és utazáshoz vinném magammal.
Hasonló áron jöhet más opció is, csak, hogy még jobban összezavarodjak
(#36491) silmatauki válasza kcsgdvntrt (#36490) üzenetére
silmatauki
őstag
A Nikon tényleg felejtős. A Panában a kitobi a legjobb. Bár a váz képminősége tényleg nem éri el a Sonyét, a kitobi képminősége pont fordított. Azaz: ha a Sonyhoz nem vennél plusz obikat, akkor a kitobik drasztikus minőségkülönbsége miatt én inkább a Panát venném.
silmatauki
őstag
Ha meg minőségi, de mégis viszonylag olcsó halszem kell, akkor ott a Samyang 7.5. Nagyon király darab – optikailag egyértelműen, minden paraméterében jobb, mint a nagyobb gyutávú és min. 2* drágább Pana 8mm-es. (Persze ez utóbbi teljesen automata.)
Aksomatic
senior tag
Üdv mindenkinek!
Egy cserélhető objektíves fényképezőt szeretnék vásárolni még a hónapban, viszont látok itt kibontakozni egy DSLR vs. MILC harcot, és végképp elbizonytalanodtam.
Kb. 3 hónappal ezelőtt a Sony A58-at és a Canon 1200D-t ajánlották.
De már itt a Sony A5000ret illetve néhány Olympus-t is láttam, hogy ajánlottak.
Szóval ebben a kb. 140e ft-os kategóriában mi most a nyerő? Szeretnék megismerkedni a fényképezéssel és a videózás sem volna egy hátrány.
Köszi előre is!
silmatauki
őstag
Esetleg ha 70-et még rá tudsz dobni, akkor a Pana GX80 + 12-32 nagyon jó ár/érték arányú, kitűnő kitobijú gép.
Aksomatic
senior tag
Sajnos az nekem nagyon sok
Throme
veterán
Szerintem nézz körül obik között is. A géphez kapható kitobik után mondjuk egy nagylátó, egy utazó zoom (pl 18-200 ekvivalenciákat), teléket és fixeket. Attól függően merre mennél tovább és ezeket milyen áron tudnád beszerezni a két rendszerhez (milc, tükrös). Már ez is segít a döntésben...
Aksomatic
senior tag
Az a helyzet, hogy így maximum az árakat tudom nézegetni, mivel egyelőre máshoz nem igazán értek
MrChris
nagyúr
Az Panasonic 12-32-t érdemes preferálni egyik legélesebb kit obi, elég nagy a kettő között a minőségi különbség. Vagy bőven rekeszelsz pl. f8-ra ha éles képet akarsz, kb szódával elmegy vagy megy a levesbe a nagylátószög és betekered 18-20mm-ig csak akkor meg már nem sok értelme van hogy 16-ról indul.
Nippon
őstag
A franc tudja, az A5000-nek jobb a szenzora, jó a panoráma mód és egyébként nem olyan katasztrófa a kitobi sem, úgysem 100%-os nagyításban fogod nézegetni a képeket. 16mm-en már 5.6-tól jó, nem kell F8-ra rekeszelni, persze ott nyilván még élesebb.
A pana 12-32 kitobi jobb, már akinek nem baj, hogy rövidebb, viszont nem vennék GF7-et, felejtős, 125-ért meg főleg. A helyedben megrendelném a Rajalától 299 euróért a GM1-et 12-32-vel, ennyiért ez a legjobb választás.
[ Szerkesztve ]
rellif
senior tag
Telekomnál még akciós a Sony A5000 TELEKOM2016 kuponnal 84.910 Ft.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! GAMER PC - RTX 3060Ti - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD - 500W 80+
- GAMER PC - GTX 1060 6GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 120- 480GB SSD - 500GB HDD
- GAMER PC - GTX 1080 8GB - i5 10400F/11400F - 16GB RAM - 240GB SSD - 1TB HDD
- IPhone 12 128GB 100% hibátlan gyári független akku 97%