Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#551) VR6-Fan válasza m3tr0 (#548) üzenetére


VR6-Fan
veterán

el írt egy vagy két nullát ;]

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#552) runner 125 válasza m3tr0 (#548) üzenetére


runner 125
nagyúr

Ez szimplán el lett írva.

Szinte tuti, h a visszahajtott 159.000-et akarta írni, 300e km min. van egy ilyenben.

[ Szerkesztve ]

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#553) mokus1


mokus1
addikt

[link] Ez szerintem marha gyönyörű :C :C :K Ezek a felnik is. a forma főleg profilból.

(#554) runner 125 válasza mokus1 (#553) üzenetére


runner 125
nagyúr

Hasonló már van a KTM-nek is. :))

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#555) mokus1 válasza runner 125 (#554) üzenetére


mokus1
addikt

Az csak hasonló. Engem ez a zöld szín meg a formái gyönyörűek.
Aztán mikor olvastam a cikket hogy a típusa,,770" gyanítottam 770ccm de 770 lóerő :D

(#556) Cheesy


Cheesy
őstag

Jelenleg van egy japán trabantom (suzuki swift 1.0 '95). Pár hónapja már gondolkodok, hogy mire váltsam le. Hiányzik a kényelem, meg a menés.
Mikor ezt valakinek megemlítem, akkor egy horkantással azt kapom, vegyé akkor bmeg bmwaudimercedest abban van 200LE. Ilyenkor mindig elmondom, hogy a következő ilyenért ütök, nem ezt kérdeztem :) Van azért egy közel ideális kombinációja a teljesítmény/fogyasztás/komfort együtthatóknak szerintem. Akkor azzal jönnek, hogy dehát az többet fog enni. Igen persze. De 7-8 liter az átlagosnak számít.

A dologhoz hozzátartozik, hogy pár éve 10 hónapot töltöttem Új-Zélandon. Ez még nem is lenne érdekes, az már annál inkább, hogy oda érkezik a japán használtautó piac exportjának nagy része. És ku*a olcsók ott az eutók egyébként is. Benzin olcsó, köbcenti sok és már egy 15 éves hülyegyereknek is lehet jogsija. Kombináljátok mindezt az akkoriban igen erős Fast and Furious és NFSU hatással: minden kis gyökér tuningolt tüsszögős géppel járkált. Vagy legalábbis igen jelentős részük.Ha belegondolok, hogy tudtak volna nekem intézni heti 120NZD-ért egy wrx sti-t... de másra kellett a pénz. :/

A fentieket azért írtam, mert ott szerettem bele a lefújószelep énekébe. Ahogy az tüsszög, feláll a hátamon a szőr tőle :)
Tehát miután már túltettem magam azon a tényen, hogy egy turbós autó nagyobb lutri és többet is eszik, elkezdtem bújni a hasznaltauto.hu-t olcsó turbós gépk után, a szerelőmnél is kérdezgettem, de mindennek az lett a vége, hogy nem érdemes ilyet venni használtan, mert garantáltan széthajtották, drága javítani, sokat eszik.
Mégis, nem tudok szabadulni a gondolattól, addig nem döglök meg amíg nem lesz egy olyan gép a seggem alatt!

Szóval most már van némi fogalmatok arról mi a titkos elérendő vágyam, ereszkedjünk vissza a realitások talajára. Max. 1 millióig kellene nekem valami kényelmes, fiatalos, olcsón fenntartható (nem, nem a fogyasztás, hanem az alkatrészárak!) gép amiben benne van a menés is. Tipp?

Ha valaki belinkeli azt a kis biszbaszt amit a kipufogóvégre kell húzni és olyan (nem olyen) hangot ad ki mint egy turbó egy nem turbós autón, annak rágja el az egér az utp kábelét :DDD

www.vakbelmutet.hu

(#557) Qru válasza Cheesy (#556) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Halgass a szerelődre ha jót akarsz. 1 misiért akkor vegyél turbós gépet ha még egyszer ennyi van a zsebedben a rendbetételéhez. Gondolom attól nem állna fel (már mint a szőr a hátadon :D) ha csak állna az udvaron a verda de egy centit se tudnál vele menni...

mod:

Ezért a válaszért is jár az egérrágás? ;]

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#558) Tamoo válasza Cheesy (#556) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

(#559) runner 125 válasza Tamoo (#558) üzenetére


runner 125
nagyúr

Neee. :D LOL

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#560) Qru válasza Tamoo (#558) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

atyagatya :W :D

#nincsbennetarcsi

(#561) Tamoo


Tamoo
MODERÁTOR

Egy trabantban lámpánál mekkora fless' lenne :DDD
Ja vagy abban van egyáltalán szivargyújtó? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#562) zoo8800 válasza Cheesy (#556) üzenetére


zoo8800
veterán

Volvo 850/S70 sor5 2.0, 2.3 turbósok?
Ez svéd, nem japó, de tuti megnéznék egyet ;)

rip and tear, until it is done

(#563) runner 125 válasza Tamoo (#561) üzenetére


runner 125
nagyúr

..vagy hangszóró?! :D

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#564) Qru válasza zoo8800 (#562) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Vagy Saab ha már Svéd. Lefújószelepet meg rakhat bele utólag is.

#nincsbennetarcsi

(#565) Cheesy válasza Qru (#557) üzenetére


Cheesy
őstag

Igen, kb erre gondoltam én is. Olvastam a TC Népítélet rovatát, főleg a Punto GT-ről, mindenki imádja, hatalmas élmény, csak hát... 15l fogyasztás, évente 150-200k a szervizköltség.
Ott lennének még a turbódízelek, de öreg dízel autó mindig lutri. :/

www.vakbelmutet.hu

(#566) Cheesy válasza Tamoo (#558) üzenetére


Cheesy
őstag

Aaarghh.. :W :DDD

www.vakbelmutet.hu

(#567) Qru válasza Cheesy (#565) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azért egy benyós turbós hangja meg a dízel turbós hangja között elég nagy a különbség...

1 évig hajtottam egy 1,8-as turbós Passatot, annak is gyönyörű hangja volt. Annyira lehetett hallani hogy elkezd tölteni a turbó, olyan szépen fütyült, hogy a rádiót szinte soha nem is hallgattam csak a turbó énekét.

#nincsbennetarcsi

(#568) Cheesy válasza zoo8800 (#562) üzenetére


Cheesy
őstag

A Volvo idáig nem győzött meg. Kollegámnak van egy V40-ese és csak a pénzt öli bele, mert az előző tulaj 5.-ben ment vele 40-nel kb, így aminek a hajtáslánchoz köze van, az mind folyamatosan cserélődik kifele a túl nagy terhelés miatti tönkremenetel miatt.
Legalábbis elmondása alapján ezt szűrtem le belőle. Mentem már vele nem egyszer, ami tetszik abban az autóban, az a kifejezetten csendes mivolta. Alig hallani a külvilágból valamit.

De inkább hagyjuk a turbós dolgot, ez csak egy vágy, de ittHUN nincs értelmes alapja.

www.vakbelmutet.hu

(#569) Tamoo válasza Cheesy (#568) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

(#570) Cheesy válasza Qru (#567) üzenetére


Cheesy
őstag

Úgy értettem, hogy szervizigényesebb, ha egyszer megbontották, kevés esetben tudják a dízeleket úgy megcsinálni, hogy ne csöpögjön az orra. Gondolom a magas kompresszió miatt. (Nem értek hozzá.)

Ajánlották még az Audi A4-et (1998 évjárat körülit), 1.9 TDi (nem PDTdi, azokra sok a panasz és a későbbi évjáratokba rendre azt raktak), fogyasztásra felfele kerekítve 5L (ezt abból vonom le, hogy cimbi aki ajánlotta, 4 személlyel egy erdélyi út során, ahol volt azért több hegyi szakasz is, 4,5L-re hozta ki a fogyasztást és nem spórolósan vezet), ez még kevesebb mint a mostani 1.0-s buzukimé... De akiket ismerek, hogy kompetensek az autók világában, plusz a gépészmérnök apám - az ő szavára sokat adok - mindig lebeszél a régi használt dízelekről.
Állítólag, ha használt autó, akkor benzinest kell venni.

www.vakbelmutet.hu

(#571) Cheesy válasza Tamoo (#569) üzenetére


Cheesy
őstag

Ha jól tudom ezt a típust a 90-es évek közepéig gyártották, és amit idáig láttam mind porig ültetett, kiherélt, felpimpelt romok voltak. Szép autó, tetszik is, de a sajátos magyar autópiacon nem hiszem, hogy létezik belőle megmenthető példány... de javíts(atok) ki ha tévedek.

Octaviakat, passatokat nézegettem, 100-140 LE körüliek, szerintem az már elég. Viszont nem tudom ebben a kategóriában melyik márka melyik típusához vannak a legelérhetőbb árban az alkatrészek..

www.vakbelmutet.hu

(#572) Tamoo válasza Cheesy (#571) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

Amúgy elvileg a régi mazda 323-asok sem rosszak, abból is létezik turbo-s. Két haverom is olyat hajt. :DDD de nem vagyok kompetens a turbo-s témában.
Nekem az 1.6 benzin is kellően erős, nincs pénz büntetésre :DDD

[ Szerkesztve ]

(#573) zoo8800 válasza Cheesy (#568) üzenetére


zoo8800
veterán

Ez még régi vágású Volvo. A 2000 utániakat már én sem venném. De ezt szerintem érdemes kipróbálni.
Szerintem ne add alább, ha turbóst akarsz. Ha nem nyomod, nem fogyaszt sokat, és lehet találni szebb darabokat is.

rip and tear, until it is done

(#574) Qru válasza Cheesy (#570) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Dízel macerés valóban, sokkal szervízigényesebb eleve jóval ösztetebb motor, több meghibásodási lehetőséggel. Inkább benzinest keress használtból sztem is.

#nincsbennetarcsi

(#575) hobizoli válasza Cheesy (#565) üzenetére


hobizoli
nagyúr

15-t akkor eszik ha tolod 1000-l, Bp-n eljarok vele 10-l (9.2 gyari adata varosra) nem totyogva. Ugyanennyit beharap barmeyik 1.6-1.8-s Astra/Vectra vagy tetszoleges hasonlo meretu auto is, csak meg sem "megy" ugy

Ne legyenek illuzioid, de a lovak zabbal mennek, minden autoban.

Szervizkoltseg meg aminek tolod 15literes fogyival 1000-l mindenben lesz, mert semmijen autot nem terveznek arra, hogy hasznalata kozben csak allsz a gazpedalon, meg neha megallsz tankolni.

több drón kell ;P

(#576) Kickass válasza Cheesy (#565) üzenetére


Kickass
őstag

GT-rol irtunk itt ket kisebb regenyt is par oldallal korabban olvass vissza, 15L meg hulyeseg, max ha a sarki fuszereshez is nyelgazon kozlekedsz

(#577) Cheesy válasza hobizoli (#575) üzenetére


Cheesy
őstag

Általában nem kínzom inkább kímélem az autót amit épp vezetek, de ez a 15l amit ott olvastam megmaradt az emlékezetemben, ezek szerint nem támasztja alá a valóságot.

Nincsenek illúzióim, idáig szerintem 2x-3x emeltem ki, hgoy tudom, többet fog enni az autó, ami jobban megy. :) A menésnek ára van.

Srácok, most őszintén, turbós-benzines autó. Használt. Öreg (10+ év). Van értelme? Nem hajtották ezeket javarészt szét? Jobban járnék egy non-turbo benzinessel?

www.vakbelmutet.hu

(#578) Tamoo válasza Cheesy (#577) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

Nagyobb az esélye, hogy jobban. Ebben szerintem kb. mindenki egyetért.

(#579) hobizoli: Csak egy felvetés volt, nem ajánlás. De engem meggyőztél. :D

[ Szerkesztve ]

(#579) hobizoli válasza Tamoo (#569) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Bosch Motronic 2.7 elektronika izzoszalas legtomegmerovel (=PuntoGT, elso szamu szopofaktor), de gyujtaselosztos (=butabb), es a MAP szenzora is csak 200kPa-s (=1bar a max toltonyomas)

Alapbol osszkerekes mind, de a 4x4 sokban nem mukodik mar, ha befosik 1 ceg ujitja fel Europaban jol, ami asszem pont Svajcban van. Az mostani CHF arfolyamoknal pont jo, de nyilvan eleve nem er annyit az auto se, mint amennyiert megjavitjak.
Fenyszoroja ijen projektoros fos, ha 1x bevakul nem latsz vele semmit, lokharito, gepteto, elso-hatso fenyszorok egy vagyon hozza, ha megroggyan.
Qrvanehez az auto is maga (havercsavonak par eve volt egy C20XE 150LE-s, haaat...) a 4x4-e sem terhelheto annyira, sokat vissza is alakitottak ezert FWD-re. Ha tortenetesen a motor megkukult szereny 3-400k bele egy bontott C20LET egyseg -amit meg utana lehet fel is ujitatthatsz ugyanennyiert-, a 6speed F28-s valtoja meg 100-120k, az osztomu nelkul persze.

Nyilvan amibe ezek mind jok azt vagy nem adjak el, vagy igencsak megkerik az arat.

több drón kell ;P

(#580) aero. válasza Tamoo (#558) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

[link] :DDD

Cheesy: [link] talán

[ Szerkesztve ]

(#581) hobizoli válasza Cheesy (#577) üzenetére


hobizoli
nagyúr

De, nyilvan nem oviba elvinni a gyereket vettek ezeket.
Ettol fuggetlenul a nem_turbos-sag onmagaban nem garancia a tokeletessegre igy tizenikszevesen, mert azokat is siman szet lehet utni. Probalj meg pl Civic VTI-t venni, azt sem lehet pusztan a HaHu-s kepek alapjan latatlanban, mert ott is 95%-nak veres a torka, szet van hajtva a motorja, reccsen a valtoja, es ismerosi meg a forumos korokben elkel az, ami jo is.

Ezek mind ijen autok, barki is gyartotta. Ami jo, azt nem adjak el.

Nem akarsz szopni, vegyel egy 1.3-s Swift-t, van belole annyi, mint szemet, de meg azokkal is be lehet szopodni szepen. De mondjuk ott legalabb van mibol valogatni. Mondjuk "menni" az nem fog, de ezert enni se.

több drón kell ;P

(#582) runner 125 válasza aero. (#580) üzenetére


runner 125
nagyúr

Ez qrva nagy, mennyi is volt? :DDD

"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

(#583) aero. válasza runner 125 (#582) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

10k-ért vesztegetik ahogy a linken láttam, de van rosszabb is. Atyaég. :DDD

(#584) Qru


Qru
MODERÁTOR

Srácok, valakinek nem kell egy újszerű, megkímélt, sérülésmentes Merci? :D

link

#nincsbennetarcsi

(#585) Napfénysüti válasza hobizoli (#581) üzenetére

Jogos a felvetés hogy ha valami ilyen speciálisabb darabot akar venni az ember akkor érdemes felkeresni az adott típus fórumát. :K Mondjuk én a VTi-t pont HaHu-n találtam meg de a Hondás fórumon megleltem az eladóm előtti tulaját így kaptam némi plusz információt. Meg az alap dolog hogy egy szakival át kell nézetni a vásárlásra kiszemelt gépet. :K Amúgy lehet találni korrekt VTi-ket még csak általában elég rendesen megkérik az árukat.

De például egy kollégám akar venni a közeljövőben Mitsubishi Eclipse-t (2G). Na az ritkább mint a HOndám és tényleg csak a DSM fórumon érdemes róla tájékozódni mert tudnak nagyon hasznos dolgokat a meghirdetett gépekről (kolléga is volt amiről így tett le :) ).

Més que un club!

(#586) Cheesy válasza hobizoli (#581) üzenetére


Cheesy
őstag

Remélem azért van az 1.3-as stiftnél kellemesebb autó is amivel nem kell szopni és van hozzá alkatrész. Most is egy swiftet hajtok, ennél azért valamivel már többre vágyom :)

Tetszenek a 318-as bömösök is (mondhatni a BMW addig tetszett, amíg Bangle el nem toszta a dizájnt teljesen), de fogalmam sincs menyit kell évente a szerelőnél hagyni. Ráadásul ez is tipikusan egy olyan típus amit szeretnek széthajtani, alkatrészek meg ugye nem olcsóak.

Nem egyszerű ez az autó választás, a swiftemen kb 2 hetet gondolkodtam anno, bár ismertük az előző tulajt és az autó történetét. Az autó TELJES szerviztörténete megvan, számlákkal, mindennel 1997-ig visszamenőleg :O

www.vakbelmutet.hu

(#587) Tamoo válasza Cheesy (#586) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

1.6 vagy 1.8 Ford Focus? Bár az relatíve "népautó"...

(#588) hobizoli válasza Cheesy (#586) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Mivel a BMW mar reg elment a presztizsmarkak irányaba, ezért annyit.
Na az ijen E30-kból indulj ki, mert abban meg nem volt sok elektronika se, de a legfiatalabb is 20 eves
Az ijen E46 meg hasonlo moderebbek mar siman tudnak konyekig zsebbenyulos hibakat is produkalni, foleg akkor, ha dizel. Csak hat mivel kozben olomnehez lett az auto, 2literes motor alatt nem mennek vmi fuha modon, a 2.5 az mar igen, csak azt meg etesse benzinnel az, akinek ket anyja van. A dizeluk az jo, csak azt nyilvan azert vettek, mert sokat mentek vele. A korabeli PGT-mben is mar tobb mint 150k km van, ami nyilvan nem sok futasra valo, szoval egy "rendes" dizelben lennie kell 250+k km-nek is. Ott meg mar azoknak is veguk van, mint a botnak. Max mast mutat az orajuk.

Ha egy ismert eloeletu auton is 2 hetet elgondokodsz, akkor sosem fogsz autot venni.

több drón kell ;P

(#589) Cheesy válasza hobizoli (#588) üzenetére


Cheesy
őstag

Ha egy ismert eloeletu auton is 2 hetet elgondokodsz, akkor sosem fogsz autot venni.

Munka mellett utánajárás, típushibák, mások tapasztalatai, stb. Ez a 2 hét a "rátalálástól" kezdődött úgy, hogy december 1-én kaptam a tippet, hogy eladóvá vált (anyám volt kollégája, ezért onnan tudtuk az autó előéletét), mert az öreg vett helyette egy Mazdát, de 11-én már az enyém volt, akkor tankoltam bele először.
Annak meg csak őszintén gratulálni tudok, aki napok alatt rábólint egy autóra úgy, hogy az neki az első és nem is nagyon ért hozzájuk, mert nem volt min megtanulni az alapvetőkön kívül mást. :C

Olvastam amiket írtál a Puntoról, jó neked, hogy ennyire értesz hozzá, de ez a gép a leírás alapján vadállat, hogy 180-nál rálép a superbre :Y
Tetszik, nagyon tetszik, ugyanakkor tartok is tőle, szinte nulla tudással nem tartom magam alkalmasnak arra, hogy beleugorjak egy olyan autóba amit újjá kell építeni.. ezért keresek olyan típust ami közel áll az elképzelésemhez (turbóról akkor lemondhatok, de azért valami dinamikusság a 7-8 literes fogyasztásba tánc sak belefér).

[ Szerkesztve ]

www.vakbelmutet.hu

(#590) hobizoli válasza Cheesy (#589) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Konnyu am megszokni ;]

több drón kell ;P

(#591) Cheesy válasza Tamoo (#587) üzenetére


Cheesy
őstag

Valamiért úgy tűnik mintha a kategóriatársai felett lenne az árazása.
Szomszédban is vagy egy kókusz, mellettük lévő háznál meg egy Ka (kis porszívó), egy jó havernak is Focusa van és szereti. Ezek szerint jó autó, de vajon miben több mint a kategóriatársai?

www.vakbelmutet.hu

(#592) Tamoo válasza Cheesy (#591) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

Mivel hasonlítottad össze? Astra? Golf4? Fabia? Szerintem nincsenek túlárazva. Megbízható autó, jól össze van rakva. Alkatrész is van hozzá bőven.

Na jó lehet elfogult vagyok (de akkor is jó autó) :DDD május óta nekem is egy ilyen 1.6-os van. 6.4-et eszeget százon.

[ Szerkesztve ]

(#593) Typhoon47 válasza Cheesy (#591) üzenetére


Typhoon47
őstag

mint kategóriatársai? hát úgy mindenben :U

"Education is important but big biceps are importanter"

(#594) Cheesy válasza Tamoo (#592) üzenetére


Cheesy
őstag

Pont ahogy írtad, bár a Fabia eszembe sem jutott. Úgy gondolom a közvetlen "ellenfelei" az Astrák, Golfok és a Corollák. Utóbbiról több helyütt olvastam, hogy legendásan megbízható, cserébe szürke egér :)

Szóval azt mondjátok Focus. Irány a hahu.

És köszönöm a türelmeteket és kitartásotokat, hogy válaszoltok a buta kérdéseimre. :R

[ Szerkesztve ]

www.vakbelmutet.hu

(#595) hobizoli válasza Cheesy (#589) üzenetére


hobizoli
nagyúr

Ijen autok mellett muszaj vagy erteni hozza vmit, kulonben felulsz a szerelok szoporollerere. Kicserelik a fel autot egy a vegen kirepedt vakuumcso miatt, amit egy sniccerrel siman levagsz es mehetsz az utadra, aztan csak vallat vonogatnak, hogy igaz hogy mar minden uj benne, es a hiba sem mult el, de egy 300k-t kohogj mar ki, mert ez ennyibe kerult az meg annyiba hozza, es 8 napig csak ezt csinaltak 3-n, de az a baja hogy olasz.
Meg mindjart kitalaljak "belapkazni" egy vezermutengelyt ebben 50k, meg vezerlescsere 56k (6k hozza a szij meg a feszitogorgo egyutt), mikozben ez semmiben nem kulonbozik egy 1.3-s Uno-étol ez a ket muvelet, es amiben amugy 15k-ert megcsinaljak a munkadijjal ugyanezt. Csak azert mert nagyobb teljesitmenyu auto, mint az, lehuznak ahol csak lehet es nem szegyellik, edpig ugyanaz valo ahhoz is es ugyaugy is kell csinalni.

A turbosok meg a gepmuhelyesek a legnagyobb kiralyok. Felujitanak egy turbot 60-120k-ert es nulla a garancia ra. Hat igy osszerakom en is, szethullik meg vonogatom vallam, meg ennyiert lehet venni mar ujat is, talan a fejukhoz kaphatnanak...
Gepmuhelyek meg csinaltatsz vmit, pl egy olajtatereszto csavart, mert ijen a turbosoknal nincs (pedig ha vhol ott azert illene lennie ennek), hidraulikaboltban detto (...), csavar- kotoelem boltban azt se tudjak mirol beszelsz, na csinaltatsz egyet egy gepmuhelyben, otthagyod a turbot is hozza, hogy vazzeg ehhez kell ide, erted, OK? Igen, OK. Megcsinalja delutanra, 6k (egy db 10-s csavarert...), hazaviszed hogy felrakod azzal es nem birod beletekerni a csavart a menetbe, ahova kene, mert nem jo a menetemelkedesu az a csavar, amit csinalt 6k-ert. Visszamesz hozza, hogy oreg ez nem jo, mert nem lehet osszetekerni ezzel, csinal egy masikat es amikor kesz es az mar jo is kozli, hogy ez nincs ingyé, mert a gepeik meg az o oradija az ennyi. Hat kifaszterdekel mennyi az o oradijuk, ha egyszer o qrta el az egyszer mar kifizetett melot?

hungarisztani kisiparosok

Egyik ismi a turbot mar ugy rakta fel, hogy a turbosok muhelyeben veluk rakatta fel es akkoris szethullott meg aznap amit csinaltak. Aztan jottek hogy ez a turbofelujitas meg a szereles most ennyibe kerul.
Uhm, anyatoknak, annak.

több drón kell ;P

(#596) Tamoo válasza Cheesy (#594) üzenetére


Tamoo
MODERÁTOR

Ha Focus-t nézel, akkor keresd fel mindenképpen a fordfocus.hu-t és ott belinkelheted a kinézett példányokat, segítenek. Ott azért több a tapasztalat a típussal kapcsolatban.

(#597) zoo8800 válasza Cheesy (#594) üzenetére


zoo8800
veterán

Fabia 1 számmal kisebb, az Polo, Corsa, Yaris, Fiesta, stb. kategória.

rip and tear, until it is done

(#598) zsid válasza Cheesy (#577) üzenetére


zsid
senior tag

Nekem 10+ éves turbós benzinesem van. ( Ráadásul Volvo :DDD ) A széthajtás meg a használat az minden kocsinál user függő, ha turbós ha nem. Szerintem a felső kategóriás kocsik nem kapnak annyit használat során, mint a kisebb sportváltozatok. Nagy valószinüséggel az én S80asom jóval kevesebbet kaphatot, mint a VTik meg a többi jaszkarizós rizsrakéták nagyrésze, csak azért mert arra nem nagyon jó, hogy rúgassák a csajok meg a többi surmó előtt. A fogyasztástól annyira nem kell hanyattesni, nem esznek lényegesen többet normál használatnál.
A legnagyobb hátránya a turbósnak, ahogy hobizoli is írta, a korral elég nagy a szopófaktor... és egy 1x éves sz@r turbós motorra simán rá lehet költeni az autó vételárát.

Szerintem egy jó állapotú turbós benzines lehet jó vétel, csak sajnos vásárláskor nem látni bele a motorba és a csigába. Anyagilag biztos jobban jársz egy "szívóval".

<tRucKdriFteR>

(#599) Cheesy válasza zsid (#598) üzenetére


Cheesy
őstag

1 miskánál többet nem szánnék autóra mostanság, ugyanis hitelhez én nem nyúlok az tuti. Még erre a pár évre amíg ebben a pöcegödörben maradok jó lesz ebből a kategóriából is valami, után meg vissza se nézek. (Remélem.) Viszont mégis előrelépés lenne a mostani 260k-s fapados buzukihoz képest, merem gondolni. Viszont amit hobizoli is írt az ő verziójában (Punto GT) megvenni egy romot és újjáépíteni nem játszik, mert komolyabban kellene hozzá érteni, nekem pedig ehhez nincs semmi előképzettségem.
Mindig szívesen tanulok új dolgokat, de valahogy ebben a pillanatban nem fogott el a vágy, hogy a majdani autóm (mert nem másodiknak, hanem e helyett lenne majd) ott áll a szerelőnél ki tudja meddig vagy nálam a garázsban és várja az alkatrészt, közben meg kellene ugye mert azért van. Mellesleg komolyan érdekelne, hogyan legalizálhatja valaki a motorcserét oly egyszerűen, nekem mindig kicsit demonizálták a magyar bürökráciára jellemző papírozás-szopás miatt.

Itt nézegetem egy ideje a Focusokat... háát.. egyszerűen nem látom meg bennük a szépet. :S Valahogy mindig is a kicsit szögletesebb autók tetszettek, ez a 2000-től jellemző mindent kerekítsünk le mert az a követendő dizájn nem jön be.

www.vakbelmutet.hu

(#600) Rick4 válasza Cheesy (#599) üzenetére


Rick4
félisten

Most év végéig olcsó regadóval tudsz magadnak kintről jó kocsit hozni.

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.