Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:52:58

LOGOUT.hu

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#201) Xero


Xero
nagyúr

Egyébként valóban jó konstrukció az új 8-as ZF, mindenhol dicsérik, de van amibe tényleg felesleges és csak a marketingesek pakolják be, nem a mérnökök! :N

(#202) Rick4 válasza Xero (#200) üzenetére


Rick4
félisten

Mondjuk hiába a BMW, ha nagy arcos dumád nincsen, gyorsan ki is fognak innen nézni. :D

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#203) Xero válasza Rick4 (#202) üzenetére


Xero
nagyúr

Mentségemül szolgál, hogy csak rokoni szál fűz a géphez és nem tulajdonjog. Tulajdonlásra marad a jó öreg Peugeot. :K

(#204) Rick4 válasza Xero (#203) üzenetére


Rick4
félisten

Ez lenne a tisztánlátás és az igazmondás oka? Öreg pözsót minden politikusnak. :D

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#205) Xero válasza Rick4 (#204) üzenetére


Xero
nagyúr

Én inkább józan észnek hívnám. :U

(#206) Rick4 válasza Xero (#205) üzenetére


Rick4
félisten

Mindegy, hogy nevezed.. ;)

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#207) mokus1 válasza Rick4 (#206) üzenetére


mokus1
addikt

Én nem tudom hogy csak nekem ilyen vicces de ez a hozzászólás rövid de hatalmasat üt :D :DDD :DDD

(#208) Rick4 válasza mokus1 (#207) üzenetére


Rick4
félisten

Evvan. Nem kell sokat pofázni, pár szóban mindig ott a lényeg. :D

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#209) SZATA válasza neduddki (#128) üzenetére


SZATA
senior tag

Hasonló dolgok jöttek ki mint amiket mokus1 írt a (#129)-ben

Seicento (már ha beleférek (184/100)); Punto2, de akár az 1-es is; Twingo; Ka; Clio2 de akár az 1-es is; Fabia; Corsa

Az autónavigátoron az ilyen korú és kategóriájú Peugeot-okról nem sok jót írnak, egyetértetek?

(#154) Rick4: A Punto2-nél vásárlás után ajánlott egy kuplung csere alapból? Vásárlás után milyen "kötelező" szervizt illik általában (nem csak P2) elvégezni? Olaj + szűrők? Tudjátok, írtam, h koca autós vagyok :)
Érdemes megvenni akár egy olyan autót is amiből ismeretlen helyről folyik az olaj, persze ha az ára jó?

[ Szerkesztve ]

(#210) Rick4 válasza SZATA (#209) üzenetére


Rick4
félisten

Punto2-ről csak röviden: Én 193 centi @121Kg vagyok, és hosszában totál kényelmes, jobb láb is elmegy, keresztben picit keskeny, de csak mert eddig 2M széles kocsiban ültem, totál jól vezethető, minden kézre áll, persze mögöttem csak leszerelt aknaszedő vetránok, vagy buddha-követők férnek el, lábtér nem marad, kb 5 centire van az ülésem a hátsótól.. :D. A szerviz a futott km-től és az ezt megelőző szerelők- tulajok alaposságától függ, vezérműszíj 120 ezrenként, beragadós gyári termosztát vétel után, betétek, szűrők, gyertyák, folyadékok meg szép sorban ahogy belefér, futómű- fék- kormány úgyis érződik már a próbakörnél, de egy szerelő úgyis megnézi, és mondja, mit kellene előre venni, és mi nem sürgős.... A kuplung egy 'típushiba" féleség, a sok városozás 60 ezernél már tönkreteheti a kuplungot, de 45 ezres körül benne is van kompletten az új. Nem sok eladó Punto-t látni kuplunghibával, nem jellemző, csak épp tudott gyengébb pont, ennyi, de mikor beleülsz, és kinyomni nehéz, vagy csúszik, akkor tudod hogy ezt le kell alkudni, totál megfelelt volna ha nekem így sikerül, most van egy kuplungom ami tökéletes, de lehet még 5 ezret bír.. :D..

350-ért jó vétel az ismeretlen helyen kifolyós... Olajat öntesz bele, elmész egy mosóba, nagynyomásúval lemosod, még 10-20 km-t, megnézed honnan folyik. Egy szerelőnek ezek rutinfeladatok... Egér biztosan nem rágta ki a blokk oldalát, tehát tuti javítható a probléma.

[ Szerkesztve ]

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#211) SZATA válasza Rick4 (#210) üzenetére


SZATA
senior tag

A méretet a Seicento-val kapcsolatban kérdeztem :).
A kuplungon kívül ezek általában mennyi pénzt emésztenek fel? Közvetlen vásárlás után. Az a baj, h nincs egy jól bevált megbízható szerelőm, szervizem, a mostanit is több helyre hordtam.

[ Szerkesztve ]

(#212) Rick4 válasza SZATA (#211) üzenetére


Rick4
félisten

Hát, a Seicento nem nagy kocsi, ültem benne, mindent kivettek, hogy be lehessen ülni. Bárdinál vettem a dogokat, itt a számla előttem, levegőszűrő WIX 1200Ft, pollenszűrő 1800Ft, mintex fékbetét előre 5100, febi piros fagyálló 5 liter 4200, termosztát 4600Ft volt, gyertya 1400Ft/db, szelepfedél tömítést néztem még, 1900Ft. Inkább a vicc kategória, nem kell megijedni. Féktárcsák, dobok is 3-4-5 ezresért vannak, semmi komoly.

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#213) adalbert1 válasza adalbert1 (#34) üzenetére


adalbert1
veterán

Van valami infója valakinek esetleg? :U

(#214) Rick4 válasza adalbert1 (#213) üzenetére


Rick4
félisten

Gépjármű és pótkocsi illetékének mértéke

Ha az ajándék tárgya gépjármű vagy pótkocsi, akkor az illeték mértéke a gépjármű vagy pótkocsi visszterhes vagyonátruházási illetékének a kétszerese. Ennek megfelelően az illeték az alábbiak szerint alakul:

a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 36 forint,
az 1890 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú személygépkocsi és az 500 cm3-t meghaladó hengerűrtartalmú motorkerékpár esetén minden megkezdett cm3-e után 48 forint,
a kizárólag elektromos hajtómotorral felszerelt gépjármű esetében a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 800 forint,
Wankel motorral üzemelő gépjármű esetén a kamratérfogat minden megkezdett cm3-e után 72 forint,
pótkocsi tulajdonjogának megszerzése esetén, ha a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 2500 kg-ot nem haladja meg, 18 000 forint, minden más esetben 44 000 forint.

Ha gépjármű és pótkocsi tulajdonjogának, vagy haszonélvezeti, használati jogának meghatározott hányadát szerzi meg valaki - ideértve a haszonélvezeti jog szerzését is - a megszerzett hányadra arányosan eső illetéket kell fizetni

Magyarán mondva dupla átírás. :N

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#215) adalbert1 válasza Rick4 (#214) üzenetére


adalbert1
veterán

Most keresgéltem, az 1990. évi XCIII. törvény az illetékekről 17§/p alapján "p) az ajándékozó egyenes ági rokona (ideértve az örökbefogadáson alapuló rokoni kapcsolatot is) által megszerzett ajándék;" mentesülök, ahogy nézem a 24-26§ már a visszterhes vagyonátruházásról szól, de mivel nem vagyok jogász így nem teljesen egyértelmű. :F

(#217) Rick4 válasza adalbert1 (#215) üzenetére


Rick4
félisten

Valóban, viszont autónál meg a nem visszterhes illeték a visszterhes duplája. Ajánlom a jogi fórumot. ;)

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#218) H.Ezredes válasza joshua7 (#197) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Nem vagyok én köcsög ne izguljatok csak rosszul esett látni,hogy fikázzák meg stb.. Olyat amiről fogalmuk sincs. Elnézést ha valakit megsértettem !!!! A mai automaták nem olyanok mint mondjuk 20 éve -egy Pl: ZF 4HP-24 ( E32 750 ) azok még lassabbak voltak sokat fogyasztottak.Eljutottunk ma már odáig,hogy igen is jó a 8HP és kell 100 Km/h-nál 1400-1500-at forog a motor mondanom se kell ez nem rossz !! relatív magas nyomatékot bír ki 700Nm-persze van 1000 N-es változata iszonyat gyorsan reagál és vált vissza ha kell.A váltásokat észre se veszed keveset fogyaszt vele a kocsi az alacsony fordulatszám miatt nem hezitál a váltó mikor váltogatni kell. gyorsulásnál a rövidebb fokozatokban jobban húz nincs az,hogy hosszú fokozatokban kell tartani a motort mindig tud váltogatni a fokozatok közül mindig alacsony marad a fordulatszám ez mind a kényelem és a fogyasztás szempontjából nagyon jó.A váltó mérete is igen jók. start/stop funkciók váltóba építhető hybrid technológiát nem is mondtam ott nincsen önindító ráadásul az elektromos motor+ teljesítményt nyújt ahogy beindul az autó nagyon csendes nincsen meg a jellegzetes önindító hang.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#219) Rick4 válasza H.Ezredes (#218) üzenetére


Rick4
félisten

Na látod, mennyivel jobb megoldás ugyanezt így leírni. ;)

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#220) dízelracer válasza H.Ezredes (#218) üzenetére


dízelracer
senior tag

Nem az autót fikáztam. A menetteljesítményét. Olvass vissza sehol nem írtam, hogy szar autó lenne DE 600Nm nyomatéktól és 300 lóerőtől többet várna az ember.

szerk: Nem kell mindenen egyből besérülni. ;)

[ Szerkesztve ]

(#221) kpal


kpal
veterán

Melyik váltóval lehet gazdaságosabb eljárni manul vagy automata ? ÉS melyiket olcsóbb javítgatni ?

(#222) Rick4 válasza kpal (#221) üzenetére


Rick4
félisten

Típusfüggő, automatával elmehetsz javításban 300 ezerig is, és lehet 300 ezret mész vele. Ford kéttömegű csere 200 ezrenként, ára 200 ezer. Aztán van olyan ami ennyibe se kerül és ennyit nem is megy el.

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#223) kpal válasza Rick4 (#222) üzenetére


kpal
veterán

Mitsubishi -re gondoltam .

(#224) Rick4 válasza kpal (#223) üzenetére


Rick4
félisten

Ott is bele lehet nyúlni ha egy döglődőt veszel.. De minden megjavítható és minden kicserélhető.

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#225) kpal válasza Rick4 (#224) üzenetére


kpal
veterán

És fogyasztásban melyik a nyerőbb ?

(#226) Rick4 válasza kpal (#225) üzenetére


Rick4
félisten

Természetesen a Seicento a fogyasztásban a nyerő. Akinek ez fontos, vegyen azt.. :D Nyilvánvaló, hogy a kézi, de saccra fél liter a differencia.

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#227) kpal válasza Rick4 (#226) üzenetére


kpal
veterán

Seicento ha nem érdekelne miben ülök akkor az is jó meg olcsó :D
Fél liter nem sok de a kézi az a tiszta megoldás. :R

(#228) Rick4 válasza kpal (#227) üzenetére


Rick4
félisten

A működéséből adódóan könnyebb is javítani, meg olcsóbb is, egy jó kuplung azonban kell hozzá.

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#229) Qru


Qru
MODERÁTOR

Mit tudnátok ajánlani 3 misi körül ha a kritériumok:

- erős legyen (150LE minima)
- benzines, nem baj ha kicsit sokat eszik, nem szaladgálós autó lesz
- megbízható legyen, lehetőleg olcsó fenntartással
- ne legyen túl nagy karosszériája, de ne is legyen halál autó

mod: első sorban turbós autók érdekelnének

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#230) lsc válasza Qru (#229) üzenetére


lsc
nagyúr

Ha elég 2 ülés MR2, vagy Celica ?

Az élet kegyetlen .

(#231) Rick4 válasza Qru (#229) üzenetére


Rick4
félisten

Calibra Turbo? :K

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#232) Qru válasza lsc (#230) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen elég ha csak két személyes a verda. Celica szimpi, talán jobban használható mint az MR hétköznapokon. Pl egy Tecsós bevásárlásra is alkalmas a hátsó üléssor, mert emberi tartózkodásra biztos hogy nem. :D (Haver Celicaját már próbáltam.)

Rick4: Az nem szétesős? Japók felé több a bizodalmam.

Amúgy nem muszáj sportosan kinéznie, csak erős legyen. tehát vmi kispolgári kasztni is jöhet ha nagyot tol benne az agregát. :)

#nincsbennetarcsi

(#233) H.Ezredes válasza Qru (#229) üzenetére


H.Ezredes
őstag

320Ci

- erős legyen (150LE minima) - 170 le ez meg is van
- benzines, nem baj ha kicsit sokat eszik, nem szaladgálós autó lesz - Ez is megvan olyan sokat nem is eszik
- - megbízható legyen, lehetőleg olcsó fenntartással - 3-as benzines kéziváltós 110E Km-el nem igen problémás
- - ne legyen túl nagy karosszériája, de ne is legyen halál autó- sportos élményautó amivel 4-en is tudtok menni ,biztonságos

mod: első sorban turbós autók érdekelnének - Na az nincs :DDD

De nagyon sok autó van ebben a szegmensben csak azon múlik TE mit szeretnél vásárolni. Melyik márka áll közelebb hozzád vagy típus.

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#234) Xero válasza Qru (#232) üzenetére


Xero
nagyúr

(#235) megema válasza Xero (#234) üzenetére


megema
őstag

RX-8-nál mennyire igaz, hogy nem bír sokat a motor? Én ismerőstől olyat hallottam, hogy ~100 ezer kilométerenként cserés a Wankel.

[ Szerkesztve ]

(#236) Qru válasza H.Ezredes (#233) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nagyon baba! Tetszik! :C Ilyesmire gondoltam. Bár egy kicsit "félek" a hátsókerekes autóktól, mert azért nem vagyok olyan vérporfi és 120L-es skoda óta nem volt hátul hajtott járgány a hátsóm alatt...
Egyik haver vett egy Z3-at, elindulunk és tolt egy olyan piruettet az üllőin, hogy hirtelen 3 sávval arrébb voltunk irányban. Mondom ez laza... csak akkor kezdtem aggódni mikor közölte a srác, hogy nem direkt volt. :D :W

mod:

megema + Xero: Pont ezt akartam kérdezni, hogy a Wankel motor menyire tartós?

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#237) Qru


Qru
MODERÁTOR

Audi A3 1,8T vagy 2.0 TFSI? Tudom utóbbi chipes...

#nincsbennetarcsi

(#238) dízelracer válasza Qru (#237) üzenetére


dízelracer
senior tag

1.8T

(#239) H.Ezredes válasza Qru (#236) üzenetére


H.Ezredes
őstag

Van benne DSC ( kipörgésgátló ) így nem fogsz keresztbe állni ha csak te nem akarsz :DDD Az autóban nagyon jól hangzik a 16:9-es navi, nagyon csecse 9 liter körül eltudsz járkálni vele persze ha nyomod nyilván több . Egy sima chiptuningal +10-15Le ami érezhető és még sportosabbá teszi. 110E Km-ezekben az autókban nagyon kevés jó állapotú lehet de ajánlatos elhozni vásárlás előtt egy teljes átvizsgálásra amivel futómű ellenőrzés festékmérés attól függetlenül,hogy át volt festve lehet nézni,hogy volt-e törve ,gyári gépre fölrakva hibatárolókba van-e valami stb-stb így vásárlás előtt kapsz egy össz képet a kocsiról. második facelift-es ami még dob rajta és képek alapján nagyon szép. Nyilván ezt személyesen is ellenőrizni kell. De ha okosan mész egyenesbe tolod nem állat módjára kikapcsolt DSC-vel padlón kanyarba meg mindenhol akkor nem fogsz beesni az árokba. Német autó volt ami azért is jó hir mert ott az emberek nem olyanok mint itthon,hogy szétb..k persze mindenhol van kivétel de ez az autó képen is egyben van.

[ Szerkesztve ]

►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄

(#240) megema válasza Qru (#236) üzenetére


megema
őstag

Én csak ennyit tudok róla. Egy Hyundai szalonos ismerősünk mondta, amikor elkezdtem kacsintgatni egy náluk lévő, felszámolásból származó RX-8-as után.

Ehhez mit szólsz? Amúgy az A3 is tetszetős autó.

H.Ezredes: Látom foglalkozol chip tuninggal. Egy Peugeot 406-osból (2.0 136Le) mit tudnál kihozni, illetve hogy működik ez legálisan? Pü-ben is jöhet.

[ Szerkesztve ]

(#241) Xero válasza Qru (#236) üzenetére


Xero
nagyúr

Sajnos ilyen szempontból nincs vele tapasztalatom. Életemben egyszer vezettem, akkor is a gyengébbik verziót, de nekem nagyon tetszett. Kellemesen pörgős, viszont elég nyomatékszegénynek tűnő motorja van. Az irányítás elég közvetlen volt, a futómű pedig nagyon könnyed. Kb egy ujjal lehetett vele keresztbe menni, és nagyon kiszámítható volt. A gazdája nem panaszkodott, akkor azt hiszem kb 2 éve és 25e km-e birtokolta.

Ha jól rémlik annyi hibát róttak föl neki, hogy csúszós úton (hó, jég, nyálkás eső) akár egyenesben is ideges a feneke. Ezt állítólag meg lehet szokni és nem is olyan feltűnő.

(#242) Qru válasza dízelracer (#238) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

1,8T-ről tudom, hogy jó moci, egy évig hajtottam egy Passat 1,8T-t, tudom hogy megbízható jó kis motor.

H.Ezredes: Hmm, eléggé meggyőző...

Amúgy ha chip, így érdeklődés képpen 1,2-es I-DSI Jazz-ből mit lehet kihozni, hogy azért egyben maradjon a technika?

megema: Tetszetős ez is! Bár igazából vmi szolidabb gondoltam első sorban mert nem jampizni kéne csak haladni ha kedvem úgy tartja.

Xero: Hmm, akkor végülis "élhető" autó az RX8-is. Kérdés mennyire tartós...

#nincsbennetarcsi

(#243) m3tr0


m3tr0
senior tag

Fiúk, pénteken ha Szerbiába szeretnék átmenni, melyik átkelőnél lehet normális időben átjutni? Továbbá mennyire van komoly ellenőrzés? Esküvőre mennénk és viszünk ajándékot is...nem lenne jó, ha ki kéne csomagolni a dobozokat.. :DDD

(#244) SpeedR válasza megema (#235) üzenetére


SpeedR
őstag

Tartósságáról nincs infóm, de az olajat és a benzint azt zabálja. Mindemellett elég nyomatékszegény is, ezért turbós autóból átülve mindenképp csalódást okozna. Ha lenne otto motorral, akkor jó kis autó lehetne, mert egyébként jó kis autó, de wankellal én inkább kihagynám.

[ Szerkesztve ]

(#245) Eagl3 válasza Qru (#242) üzenetére


Eagl3
veterán

"Hmm, akkor végülis "élhető" autó az RX8-is. Kérdés mennyire tartós..."

Ha beáll a motor, majd akkor lesz csak igazán élhető... :U
Majdnem vettünk egyet, szerencsére időben sikerült nagy vonalakban tájékozódnom.

(#246) Rick4 válasza m3tr0 (#243) üzenetére


Rick4
félisten

Tisztázni kellene, hogy honnan indulsz, és hova mész.. Alapesetben az M5-ösön jössz, és Röszkénél mész ki. Kifelé sok buzera nincsen, nézd meg, hogy mekkora lesz a sor ha nagy, menjetek Tompa felé. (Gondolom GPS van nálatok, google maps-en is pikkpakk meg lehet nézni..

UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

(#248) m3tr0 válasza Rick4 (#246) üzenetére


m3tr0
senior tag

Enying felől megyek, szóval nem megyek pályán, mert csak pestig 70 km..Én is Röszkét néztem, de felmerült Tiszasziget is.Amúgy meg Zentára mennénk. :R

(#249) kpal válasza Qru (#242) üzenetére


kpal
veterán

És ez [link] csak jobb kerék kéne alá. ;)

(#250) hobizoli válasza Eagl3 (#245) üzenetére


hobizoli
nagyúr

A Wankel motor sose a tartossagarol volt hires/hirhedt.
Na meg mivel ezt tenyleg porgetni kell, hogy menjen is, zabal.

Es mivel direkt fogyoolajzasu a kenesi rendszere, allandoan nezni kell benne az olajazintet, meg ontozni bele

[ Szerkesztve ]

több drón kell ;P

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Milyen autót vegyek? (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.