Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tboy93

    nagyúr

    válasz zsigaa94 #171064 üzenetére

    A direkt szűrő nekem sem annyira bizalomgerjesztő, ha nincs normálisan olajozva, akkor csak kárt teszt a motorban. Ha nagyon nem értesz hozzá, akkor vigyél ismerőst aki igen vagy független szervizben vizsgáltasd át. Első körben amit laikusként is meg tudsz nézni, az pl. a rozsda, vigyél krokodil emelőt, emeljétek meg, zseblámpával nézz alá tüzetesen, hogy milyen állapotban van az alja. Nézd meg futnak-e az elemek egymással, tornyok, nyúlványok milyen állapotban vannak. Alapvetően nem baj ha volt törve és lett cserélve egy ajtó vagy egy lökhárító, de az oszlop, nyúlvány, torony inkább ne legyen javítva. Le tudod venni a hűtősapkát, bele tudsz nézni hogy olajos-e a hűtővíz, meg tudod nézni az olajbetöltő nyílásnál, hogy habos-e a kupak és az olaj. Ha járó motornál letekert olajbetöltővel (szigoróan álló helyzetben, alapjáraton) nagyon "füstöl" kifele a nyíláson, akkor az biza kartergáz és bazi kopott a motor. Körbe tudod nézni a motorteret, hogy folyik-e valahol az olaj, hűtővíz, motorolaj, fékfolyadék szintje legyen min-max között. Csomitartóban a pótkerékhez is érdemes belesni, hátbadurrantották-e a vasat vagy van-e rozsda. Próbakörön ne húzzon semelyik irányba az autó, ne kopogjon a futómű, fékezésre se húzzon jobbra vagy balra, váltót minden fokozatban húzasd ki picit. Kuplung milyen magasan fog, féktárcsának mekkora válla van, elektromos dolgok működnek-e, lámpa, ablakmosó, fűtés stb stb Ha mindent rendben találsz és érdemesnek gondolod az autót, akkor még mindig elviheted átvizsgáltatni 10-15e Ft-ért ;)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés