Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2021-08-17 20:43:18

LOGOUT.hu

Mikrotik routerekkel foglalkozó téma. Mikrotik router típusok, hardverek, router beállítások, programozás (scriptek írása), frissítés, és minden Mikrotik routerrel kapcsolatos beszélgetés helye.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#9151) akos86 válasza jerry311 (#9138) üzenetére


akos86
aktív tag

Igen a forgalom keresztül megy a PFSensen. Ha a kliens gépet a pfsensére dugom (LAN) közvetlen akkor van internetkapcsolatom.

3dfx, gone but never forgotten...

(#9152) bacus válasza adika4444 (#9132) üzenetére


bacus
őstag

Kapott rebootot minden, de még mindig a 100-as van beállítva. Nem igen kapkodják el, ki tudja a munkalap mikor kerül leadásra, mert aki bekötötte is valami vidéki alvállalkozó volt, lehet csak napok múlva kerül be az a munkalap.

Egyébként a ZTE reboot után fél perc és megy a tv, viszont amíg a router vissza tud csatlakozni, hát az több mint 5 perc, inkább 10. Ez normális?

Most is rebootoltam, most 2 percen belül visszacsatlakozott.

[ Szerkesztve ]

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9153) jerry311 válasza akos86 (#9151) üzenetére


jerry311
nagyúr

a a kliens gépet a pfsensere dugom
1, Hogy mi? Most akkor mi a topologia, amin mukodnie kellene, de megsem?

2, A PFSense tehat akkor sem logolja a forgalmat, amikor atmegy rajta? Biztosan atmegy zon a processen, aminek be lett allitva, hogy logoljon is ha csinal valamit?

(#9154) adika4444 válasza bacus (#9152) üzenetére


adika4444
addikt

Lehet, hogy firmware-t frissített, de az 5--10 perc irreálisan sok. Nekem két percen belül menni szokott, ZTE F668, bridge módban.

A TV nem IP alapú, hanem más sávon megy mint a net, ezért azt csak le kell választani, ezért éled fel hamar.

A korábbi hsz-odra is, a TV sajnos nem a DIGI erőssége, felénk meglepően gyakran kockásodik a kép, illetve vannak néha kimaradások is, szóval ha elszáll nálad, akkor érdemes besasolni a DIGI TV topikba, mert a kimaradások egy jó része nagyobb területet érint.

üdv, adika4444

(#9155) bacus válasza adika4444 (#9154) üzenetére


bacus
őstag

Lehet akkor tényleg frissített, mert reggel már 2 percen belül ment itt is.

A tv -nek nem a kiesése zavar, hogy valami eszközük lehal és ki kell cserélni, mert ez nálam ritka esemény. Az zavart, hogy mikor mindenki tévézett a házban, akkor 2 percenként megállt (és kimaradt 2-3 mp). Ez persze mindig a legfontosabb párbeszéd között. Ez egyébként remélem megszűnt, mert se ma se tegnap egyszer sem tapasztaltam. Szerintem valamelyik szomszéd tévéje okozta, mert délelőtt ill. késő este se nagyon fordult elő. Ezzel az ftth-val már nincs galvanikus kapcsolat egyik szomszéddal sem !

Még mindig 100/100 van, digi.hu ügyfélkapuján is ez látszik, betelefonáltam, náluk is ez van a gépben (na ez meglepő volt :D), mert nem volt lezárva a munkalap!!, amit a telefon hatására lezártak, még pár nap türelmet kértek. :)

Számomra a digi legidegesítőbb dolga, hogy tulajdonképpen SEMMIT nem lehet náluk intézni telefonon illetve online sem. A telefonban azonositanak meg jelszót kérnek, de ettől még a telefonos hölgy is bekéri az ügyfélszámot. Csomagot váltani pláne nem lehet, tulajdonképpen mindenért be kell menni. Ami érdekes, pl a reverse dns -t kértem pár éve, azt telefonon megcsinálta a technikus! :), nem ellenőrzött látszólag semmit.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9156) #70234880 válasza bacus (#9155) üzenetére


#70234880
törölt tag

A DIGI olcsó, cserébe szar. Én anno menekültem a Digi LAN szolgáltatásuktól. Mert botrányos.

(#9157) #42556672 válasza bacus (#9155) üzenetére


#42556672
törölt tag

Egy külön hullámhosszon optikán áttolják a teljes TV sávot kb. 800MHz-et és csak egy D/A átalakítást csinálnak majd kizúzzák egy erősítőre és az F-csatlakozóra. Ha akad akkor vagy a házi koax hálózatodban van a zűr vagy valamelyik eszközöd tol zavart be. A központi hiba esetén meg az egész szegmens rossz nem csak a Tied. Mostanában hasonlítgattam a szolgáltatásokat, szerintem a Digi-nek van a legnormálisabb képminősége.

(#9158) bacus válasza #42556672 (#9157) üzenetére


bacus
őstag

Nem nálam van a hiba, az egész házban akad ! Én bementem, azt mondták ftth a megoldás, egyelőre annak tűnik, most nem akad. Ha beválik, akkor még páran átkérik magukat.

Szir3na: nem tudom, nálam mindig remekül működött, már sok sok éve használom otthon, irodában, tesómnál is az van, soha nem volt vele probléma, sokkal jobb volt mint UPC v. telekom. Nem tudom, sok mindent mondanék a digi net szolgáltatására, de hogy szar, azt sosem! (legalábbis a kábeles, majd az optikai netjére)
Fél éve egyébként kértem optikai telekomos netet is, 150/50, így dual wan van az irodában, szintén fix ip-vel, egy csomó ügyfélnek megy rajta a belső honlapja, lekérdezések az adatbázisaikból, nincs panasz arra sem, a digin meg megy a saját levelezésünk, stb.

[ Szerkesztve ]

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9159) #42556672 válasza bacus (#9158) üzenetére


#42556672
törölt tag

Félreértettelek, azt hittem FTTH-n akad.

(#9160) adika4444 válasza bacus (#9155) üzenetére


adika4444
addikt

Ez a reverse DNS az otthoni előfizudon van? Megmaradt az FTTH váltásnál is?

Igen, így már nincs se koaxos kapcsolat a többiekkel, se LAN-os, szóval nem tud anomáliákat okozni ha valaki rossz helyre dugja a LAN kábelt (kósza DHCP-k és társai).

[ Szerkesztve ]

üdv, adika4444

(#9161) bacus válasza adika4444 (#9160) üzenetére


bacus
őstag

A reverse DNS az irodai digi neten van, még topnet (80/25) korában kötöttem a szerződést fix ip címmel a cégemre, akkoriban nem volt árkülönbség, hogy magán v. cég fizeti. (nem tudom, hogy most van e, de mintha lenne), és akkoriban kértem reverse dns-t is beállítani. Azóta 100/100 van, stabil, maradt a fixip és a reverse dns is, nem is akarom piszkálni...

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9162) thesitu válasza byson55 (#9150) üzenetére


thesitu
csendes tag


A LAN belső hálózatra gondoltam, mikrotik, switchek és ezek felkonfigurálására...

(#9163) thesitu


thesitu
csendes tag

(#9164) adika4444 válasza bacus (#9161) üzenetére


adika4444
addikt

Ja értem, köszi az infót :).
Amúgy ha bármilyen DIGI-s kérdésed lenne, van itt topikja: DIGI internet

üdv, adika4444

(#9165) #70234880 válasza bacus (#9158) üzenetére


#70234880
törölt tag

Ja működni működik, azzal nincs gond. A probléma akkor szokott lenni amikor nem működik normálisan. Az ügyfélszolgálat segítőkészsége sok esetben kihívásokkal küszködik, a szerelők szakértelme sok esetben minősíthetetlen. Na mindegy, nekem rossz tapasztalatom van velük kapcsolatban. Egy érv van, hogy a többihez képest olcsó, de szolgáltatásokban is jóval alatta van, értem a saját környezetemre vonatkozóan.

(#9166) jerry311 válasza thesitu (#9162) üzenetére


jerry311
nagyúr

Gondoltam, hogy valami ilyesmi lesz a kapcsolat.
Tovabbra is azt mondom, hogy kezdd el egy CCNA-val.
YouTube-on is vannak ingyenes videok (pl: [link] ), nem kell rogton penzt fektetni bele, csak idot.

(#9167) bacus válasza #70234880 (#9165) üzenetére


bacus
őstag

A szakértelemmel minden ügyfélszolgálaton gond van, mert sok idő mire beletanulnak, aki meg eleve tudja, az nem ügyfélszolgálatos! Én örülök, hogy a telefont felvevő nem indiai akcentussal próbál kommunikálni, mert legalábbis az angol nyelvterületeken ezeket a call centereket kiszervezik indiába. :)
Egyébként meg dolgoztam gelkába, pontosan láttam milyen kérdésekkel jöttek be emberek, az ügyfélszolgálatokat nem az 0,1% -ra tervezik, akik tudják mit akarnak és hogyan, hanem a többségre, akinek fogalma sincs semmiről, a többségnek meg sajnos ez is több mint elég.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9168) #70234880 válasza bacus (#9167) üzenetére


#70234880
törölt tag

Mondjuk ja, India mostanában nagyon népszerű a Multik-nál. :D Ami még nyitott kérdés velük kapcsolatban, hogy alapban ennyire hülyék, vagy India külön oktatást szervez a dolgozóinak ezen a téren. Mert hogy sok a panasz rájuk, az tény. Nem csak a szekértelemmel van a gond, hanem a kommunikációjukkal is. Szakterülettől függetlenűl. Egyébként a Digi-nél meg Román, Orosz ügyfél szolgálatos ugyan úgy jelen van, és hát nem különb ... Igen nekem is van tapasztalatom ügyfél magatartás, és viselkedési kultúra terén. De a tájékozottság, illetve tájékozatlanságban is. De amikor a Digi szerelő kimegy a helyszínre mutatsz neki cmd-ben egy ipconfig /all-t és a szerelő telefont ragad majd hívja a kollégáját te Józsi itt mindenféle számok vannak, ezzel most mit kell csinálni? És mindezt az ügyfél előtt. :D Mint ügyfél egy ilyen párbeszéd hallatán joggal merülnek fel kételyek a hatékony probléma megoldással kapcsolatban.

[ Szerkesztve ]

(#9169) #70234880 válasza bacus (#9167) üzenetére


#70234880
törölt tag

Ja ki maradt a Digi internet bekötési Móka. Anno amikor le szerződtem velük ki jöttek a szerelők, be húzták a kábelt. Mondom nekik akkor állítsuk be a Routeren, illetve ha nála van a PPPoE azonosító, jelszó legyen kedves ide adni hogy be állítsam. Reakció, ő nem fog hozzá nyúlni az én hálózati eszközömhöz, mert neki nem kötelessége minden típushoz érteni. Mondom ok, akkor legyen kedves ide adni az azonosítóval ellátott papírt. Nem ő azt nem adhatja ki, mert azt csak ő tudhatja, és különben is neki kell beállítani. És mutassak neki egy PC, vagy laptopot amin ő ezt be tudja állítani. Hát mit tudtam csinálni, PC nincs de van egy Macbook-om. Oda tettem elé hogy akkor állítsa be. Persze ezzel is problémája lett, mert hogy nem Windows van rajta. És adjak neki olyan eszközt amin Windows van. :D Mert ő csak azon tudja beállítani. Na itt már vakartam a fejem, most mit csináljak? Kedvesen megkérdezem hogy ha ön csak Windows munka állomáson tudja beállítani, le ellenőrizni akkor miért nem hozz magával egy erre dedikált eszközt? Mit képzelek van éppen elég cipelni valójuk! Na itt fogyott el a türelmem, és mondtam vagy ide adja azt a papírt ami tartalmazza a PPPoE azonosítót, jelszót és beállítom, vagy nincs szerződés és fúrással okozott lyukat eredeti állapotára vissza állítják. Na ekkor kapott észhez a szerelő, és adta át a szükséges papírt. Be állítottam, és működött. Meg nyugodott hogy működik. :D Szóval ilyen tapasztalatok miatt, van rossz véleményem róluk.

(#9170) bacus


bacus
őstag

de azért ezt érzed, hogy nem a digi-t minősíti ez, hanem maximum azt a konkrét szerelőt? A 3. kerületben 2000 környékén bementem a kábel tévésekhez, hogy nem akarnak e netet is szolgáltatni (95 óta a 13. kerületben a satimex 10/10 Mbitet adott, ez az akkori 33kbites modemek korában igen jó volt), szóval ott a kábeltévés közölte, hogy nem, mert úgy higgyem el, hogy ez az internet, ez meg fog szűnni :D

A digi is és a telekom is már régen nem saját alkalmazottakkal dolgozik, feltételezem a UPC sem, hanem megbízási szerződéses egyéni vállalkozókkal akik nem informatikusok. Kijön, megnézi van e jel az optikán, behúzza a kábelt, aláíratja a munkalapot, ennyi. Mit kellene többet értenie hozzá?

az ftth-val még ráadásnak könnyű dolga is van, mert beszól a központba, mondják neki hogy ok, látjuk, nincs semmi több amit tudnia kellene.

A telekomosnak fogalma sem volt pl, hogy kell és mit kell beállítani, a fix ip cím miatt, mert semmi nem volt nála papíron, bedugta az optikát a dobozba, telefonált és utána dhcp-n volt net a doboz lan portjain.. (sőt most is van), de aztán pár telefon után kiderült, hogy mégis van ott is egy pppoe név/jelszó, dhcp klienst ki kell kapcsolni és voilá megy is..

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9171) #70234880 válasza bacus (#9170) üzenetére


#70234880
törölt tag

Dehogynem, őt is meg a szerelőket is. A Digit olyan aspektusból, hogy illene a körmükre nézni az alvállalkozóknak, illetve illene akár belső kereteken belül egyfajta oktatást adni a dolgozók részére. Kimenni ügyfélhez ilyen tudással, hozzáállással több mint kellemetlen. Hiszen a szerelő egy adott céget képvisel. És az alapján ítéled meg, amit látsz, tapasztalsz. Nem azt fogod mondani hogy a Józsi BT, hanem a szolgáltató nevét. hiszen te a szolgáltatóval szerződtél le. Nem a Józsi BT-vel. Egyébként ja a UPC is alvállalkozókat küld. De specc akik nálam voltak tudták értették a dolgukat. Ugyan ezt a pozitív vissza jelzést a Telekomra is el tudom mondani. Egyedül a Diginél tapasztaltam ezt a hozzáállást.

(#9172) jerry311 válasza #70234880 (#9171) üzenetére


jerry311
nagyúr

Olyan ez mint a fapados legitarsasagok.
Olcson is ugyanugy 2.5 ora Budapest-London, csak kozben ereztetik is veled, hogy nem veletlen olcso a jegyed.

(#9173) bacus


bacus
őstag

"A DIGI olcsó, cserébe szar. Én anno menekültem a Digi LAN szolgáltatásuktól. Mert botrányos."

Amúgy ez volt az eredeti bekezdés ! Innen kiderült, hogy találkoztál egy nem túl képzett szerelővel, ettől a lan szolgáltatás is szar lett?! Na mindegy, elég volt az offból.

Most megint betelefonáltam, szerintük már látnom kellene az ezres netet, de ezt csak úgy fogom tudni kimérni, ha nem routeren keresztül mérem :D.
Nekem erről mindig a ködben eltévedt pilótás vicc jut eszembe, mikor végre meglát egy köd mentes házat köröz körülötte, majd mikor felfigyelnek rá megkérdezi, hogy hol van.
A válasz " uram ön egy repülőgépben ül", ezek után a pilóta pár perc után mintha sinen volna rögtön megtalálja a köd ellenére a leszállópályát és leteszi a gépet. Az utasok meg csak csodálkoznak, hogy ebből, de hogyan?
A pilóta válasza: "a válasz teljesen helytálló volt, de semmi köze nem volt a kérdésemhez, innentől már tudtam, hogy Redmondban vagyok a Microsoft székháznál..."

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9174) vkp válasza #70234880 (#9171) üzenetére


vkp
aktív tag

Az, hogy nem nyúl a cuccodhoz, az teljesen rendben van, semmi köze hozzá. Viszont neki áta kell tudni adni a működő szolgáltatást, ehhez legyen nála egy eszköz, amin be tudja mutatni. Sőt, azon mutassa be, ne a te cuccodon, mert a te vackodnak lehet akármi baja, akár fizikális, akár szoftveres, amitől nem tud működni a dolog. Saját laptop bedug, kipróbál, papír aláír, mindenki boldog.
A másik, hogy miért kellene értenie bármihez is? Ha nekem most olyan agylövésem van, hogy nem 5k-s tplink dobozom van otthon, hanem egy cisco, vagy fortigate, vagy akármi, akkor miért kellene értenie hozzá? A mikrotik is csak az utóbbi pár évben vált egyszerű user által is kezelhető dobozzá, de szerintem még most is meghaladja sok ember agyi képességét a beállítása...

(#9175) bambano válasza #70234880 (#9169) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ez egy mikrotik topic, nem digi bénázás topic.
javaslom visszatérni a témához.
másrészt nem ártana ismételni a magyar helyesírás szabályait, mert ez a "különírom az igekötőt az ige előtt is" stílus karcolja a monitort.

Meg nyugodtál végre?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#9176) #70234880 válasza bambano (#9175) üzenetére


#70234880
törölt tag

Nektek van problémátok, nem nekem. Én csak leírtam hogy mennyire béna a Digi.
Ti meg a szokásos. :D
Egyébként most akkor MikrTik topic, vagy helyesírás topic? :D Másfelől nekem sok minden szúrja a szemem, mégse teszem szóvá másnak. Sebaj, nem vagyunk egyformák.
Békesség.

[ Szerkesztve ]

(#9177) bacus


bacus
őstag

ennyit tud a 3011, letöltésnél kb 10-20% proci terhelés, feltöltésnél 5-7%, fasttrack aktív, pár 10 firewall szabály

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9178) #42556672 válasza bacus (#9177) üzenetére


#42556672
törölt tag

Ez tökéletes!

(#9179) byson55 válasza thesitu (#9162) üzenetére


byson55
tag

???

(#9180) choco01


choco01
addikt

Hali.

Van a MikroTiknek valami long range wifi ap-je?

caP-2nd nem annyira erős, abből kéne van 3 , de jobb lenne 1db erősebbel megoldani az emeletről.. :U

:R

Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com

(#9181) #42556672 válasza choco01 (#9180) üzenetére


#42556672
törölt tag

Pont-pont vagy pont-,ultipont kapcsolatot kell csinálnod?

(#9182) bambano válasza choco01 (#9180) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

ha 11 kilométernél kisebb a lakásod, akkor van. :P
egyébként ha olyan mikrotiket veszel, aminek a nevében H is van, jobban jársz. 2nd helyett 2Hnd.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#9183) Alteran-IT


Alteran-IT
őstag

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni vlan-okkal kapcsolatban, ugyanis nekem nem nagyon megy, legalább is ahogy szeretném.
Még csak tegnap kezdtem el ismerkedni egy RB 3011-es routerrel és az alap dolgok meg is vannak, vagyis egy bridge (aminek nem látom úgy igazán értelmét) és arra hálózat beállítása, DHCP, tűzfal szabályok (NAT, Port Forward, Fasttrack stb.), sőt az LCD is szépen viszi a sávszél grafikont a WAN portra, viszont egy másik VLAN kialakításába és használhatóvá tételébe beletört a bicskám és tudom, jobb megtanulni magamtól, de most már eléggé bosszant ahhoz, hogy segítséget kérjek :D
Szóval ha nem használok bridge-t, ami úgy tudom hogy ajánlott, akkor sima port alapon megy a VLAN, csak hogy nekem kellene egy trunk port, aminek a megvalósíthatóságát bridge-ben fedeztem fel, főként Winbox-os grafikus felületen, de akárhogy allítom az összes portot egy birdge-be és rakom a két VLAN-t is a bridge-be és állítom be a tagged/untagged-et egy portra, nem igazán akar működik, csak az 1-es VLAN-on van továbbra is forgalom, ami untagged-ként van (a TP-link-es switch az 1-es VLAN-t csak úgy képes kezelni), a 2-es vlan tagged-be már nem megy, valószínűleg azért, mert valamit nem jól csináltam, mert még nem igazán értem a logikát, ami alapján működik. Próbáltam már a két külön hálózatot két bridge-ként kezelni, de akkor megint csak port alapon tudtam "VLAN-ozni", egy portból nem sikerült trunk-öt csinálni.
Na meg azt sem értem, hogy a forgalom szabályozás miért nem működik, főleg akkor, ha se fasttrack, se semmi hasonló tűzfalszabály nincs, ami miatt nem kellene működnie.
Valaki tudna nekem segíteni ebben a "kis" problémában? :D

[ Szerkesztve ]

(#9184) krealon válasza Alteran-IT (#9183) üzenetére


krealon
veterán

A Bridge, ISO OSI layer 2, a VLAN pedig layer 3.

Ha halado halozati muveleteket szeretnel vegezni, akkor muszaj a halozat mukodesenek alapjait megtanulni.

(#9185) Alteran-IT válasza krealon (#9184) üzenetére


Alteran-IT
őstag

Akkor lehet, hogy én vagyok a hibás, de nekem az OSI rétegből rögtön nem esik le a Mikrotik által használt logika, legalább is Cisco után, nem véletlen kértem segítséget, amit még mindig szívesen fogadok.

(#9186) #42556672 válasza Alteran-IT (#9185) üzenetére


#42556672
törölt tag

Olvasd el ezt: LINK
Ha ebből megy akkor érted a VLAN-t és csak azt kellett megnézned hogyan kell beállítani MikroTik-nél. Ha nem megy ebből akkor a weboldalukon kell megnézned a VLAN-os mintapéldákat.

(#9187) Alteran-IT válasza #42556672 (#9186) üzenetére


Alteran-IT
őstag

A VLAN és használata eddig se volt újdonság számomra, Cisco-nál és pár tákolt megoldásnál (TP-Link, D-LINK openwrt-vel, illetve TP-Link switch-ek gyári fw-vel) már alkalmaztam és nem is volt gond se router, se switch esetén, de most mikrotik-nél nem nagyon megy. A vicces egyébként az, hogy már vagy a 4. videót nézem ezzel kapcsolatban és mind a 4.-ben kb. ugyan azt a megoldást (csak mondjuk más vlan id-vel és hálózatokkal) máshogy valósítják meg, ami különösen tetszik :D
Az viszont kiderült, hogy egy lépést kihagytam a kattingatásnál (cisco-nál cli-hez szoktam, próbálok mikrotiknél is áttérni rá), úgy hogy nekikezdek még egyszer, bár azt még most sem láttam, hogy egy portnál az adott vlan-t hogy kell untagged-re, illetve tagged-re állítani.

(#9188) #42556672 válasza Alteran-IT (#9187) üzenetére


#42556672
törölt tag

Nem portnál állítod hanem a bridge->vlan beállításainál adod meg, majd bekapcsolod a filtering-et.

(#9189) jerry311 válasza krealon (#9184) üzenetére


jerry311
nagyúr

VLAN tagging mikor lett layer 3?

(#9190) krealon válasza jerry311 (#9189) üzenetére


krealon
veterán

Teljesen jogos.
A bridge osszekot 2 broadcast domaint a VLAN pedig szetvalaszt, igy utobbi esetben az adat atvitelt, egy szinttel feljebb kell megoldani.

[ Szerkesztve ]

(#9191) Alteran-IT válasza krealon (#9190) üzenetére


Alteran-IT
őstag

Szokták mondani, hogy ha valamit nem tudsz, akkor ne oktass belőle másnak, bár ehhez van egy jobb másik mondás is, ami az esetet részben fedi :DDD
Egyébként végül is sikerült kilogikáznom a dolgot még tegnap és meg is valósítottam amit akartam, nem gondoltam, hogy ilyen körülményes, legalább is Cisco-hoz képest, de most már mindegy, lényeg hogy rájöttem, a segítséget pedig köszönöm.

[ Szerkesztve ]

(#9192) hzcs


hzcs
senior tag

Sziasztok!

Számomra igen nagy problémával írok nektek, végső elkeseredésemben, mert már napok óta keresem rá a megoldást.

Vagy egy Pyronix PCX46APP riasztóközpont, amit felhőn keresztül lehetne bizergálni. Ugyanazon a bridgen van, mint minden más, internet nincs szűrve, minden mehet kifelé, se qos, se portforward, se semmi. Mindenhol van net, tökéletesen működik, kivéve persze a riasztón.

A probléma: a riasztóközpontnak kommunikálnia kell a felhővel, amit a panel.pyronixcloud.com címen ér el. Ezt ha megnézem a dns cacheben, azt látom, hogy ez egy CNAME, ami mutat egy hosszú.amazonaws.com címre, ami A rekord, és 3 ip cím szerepel. Ezek közül az egyikre felcsatlakozik, és ha a Firewall-Connectionsnél nézem, akkor látom, hogy a központ hozzácsatlakozik, és az állapota established, 24 óra limittel. Ha csatlakozni akarok a telefonon a felhős appon keresztül, de rossz jelszóval, akkor is marad established, és újraindul a 24 órás limit. Viszont ha jó jelszóval lépek be, és utána kilépek, akkor az established megváltozik time_wait-re, és 10 másodperc után a kapcsolat eltűnik, és nem is éled fel. Természetesen ekkor már hozzá sem tudok csatlakozni a router újraindításáig, utána 1x ismét megy, de csak 1x. Forgalom ezután csak a központ és a router között halad, hogy lekéri a panel.pyronixcloud.com ip címét, de ennyi és semmi más.
Ha pár percig letiltom a routeren a portot, majd engedélyezem, akkor általában ismét megy.

Ha direktben kötöm a netre a riasztót, akkor megy. A telepítő állítása szerint raktak már ilyet mikrotikre, ott működik, de az ember nem árulja el a megoldást (nem a riasztós, hanem aki a routert állította).

Mi a fene lehet a probléma, amit nem vettem észre?

Köszönöm!

(#9193) bacus


bacus
őstag

"Viszont ha jó jelszóval lépek be, és utána kilépek, akkor az established megváltozik time_wait-re, és 10 másodperc után a kapcsolat eltűnik"

talán mert ez a normális működés ! Ez a kapcsolat nem él a végtelenségig, nyilván van egy time out ja, azaz ha rossz jelszót adsz meg (illetve ha nem adsz meg semmit), egy idő után az is time wait -re vált, majd eltűnik, jó jelszó esetében pedig ez hamarabb bekövetkezik, mert lezárult az a kapcsolat.

"pár percig letiltom a routeren a portot"
ilyenkor a riasztó megint kap dhcp-n mindent gondolom. A riasztó hálózati beállításai rendben van? Vagy fixre van állítva?

routeren uPNP aktiv? lehet nincs port forward, de mégis kellene?

Ebben az esetben is azt érzem, hogy próbálsz a minimálisnál is kevesebb infót adni, így nem lehet hatékonyan segíteni.

Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

(#9194) snorbi82 válasza hzcs (#9192) üzenetére


snorbi82
senior tag

Általában (illetve nagyon sokszor) szívtam ezekkel. Kamerarendszer is hajlamos ilyeneket csinálni.
Legtöbbször elég volt megoldásnak, hogy a DNS cím, ne a szolgáltatóé legyen, hanem a google DNS címe: 8.8.8.8; 8.8.4.4. Próbáld ki.

IPhone 15 Pro Max, Iphone 13

(#9195) hzcs válasza bacus (#9193) üzenetére


hzcs
senior tag

Köszönöm, hogy próbáltok segíteni. Ami felmerült kérdés, arra próbálok válaszolni:
- Az establishedből Time wait tudom, hogy az a normális működés, viszont az established nem az én készülékem és a riasztó között van, hanem a riasztó és a cloud között. Vagyis ha zárom a kapcsolatot, akkor a cloud és közöttem záródik, a cloud és a riasztó között nem kellene.
- Ha letiltom a routeren a portot, attól nem kap a riasztó új IP-t, van közöttük egy 24 portos nem menedzselhető, "buta" switch. A port letiltást nem veszi észre a riasztó.
- UPNP alapból nem aktív, de kipróbáltam azzal is, nem nyit portot. A riasztó leírásában az van, hogy engedélyezni kell a 443, 25000, 25010 TCP portot kifelé, de minden port engedélyezve van. Cloud felé kommunikál, vagyis csak 1 (a 3 IP közül valamelyik) aktív kapcsolat van. Persze csak az első be és kilépésig. Ha belépek a riasztóba netről, akkor is csak az az egy kapcsolat van, ami előtte volt.
- Port forward nem kell.
- Ha segítség, akkor van 2 packet capture fájlom, az egyik az, amikor rossz jelszóval próbálok többször belépni, és a kapcsolat mindig aktív marad, a másik pedig tartalmazza a belépést-kilépést, és utána azt, hogy nem kommunikál többé.

Snorbi: Jelenlegi felállás szerint a router és a 8.8.8.8 van beállítva dns-nek a riasztóban, a routerben a 8.8.8.8, 8.8.4.4, valamint a 2 kapott szolgáltatói. Ha a riasztóban csak a 8.8.8.8 van beállítva, akkor is ugyanúgy működik (egy kapcsolat erejéig).

Ma kipróbálom úgy, hogy teszek be egy alap tplinket a mikrotik helyére, utána egy switchet port mirroringgel, hogy lássam, hol akadhat el a folyamat. De ha van ötletetek, akkor azt távolról ki tudom próbálni napközben.
Köszönöm!

(#9196) dmc válasza hzcs (#9195) üzenetére


dmc
aktív tag

Nem tudom én azért megpróbálnám a portokat forwardolni

(#9197) hzcs válasza dmc (#9196) üzenetére


hzcs
senior tag

Megtörtént, de nincs forgalom a befelé nyitott portokon, és ugyanúgy csak 1 alkalommal lehet csatlakozni.

(#9198) vargalex válasza hzcs (#9195) üzenetére


vargalex
félisten

Ha jól értem, ez is pont úgy működik (működne), mint az összes felhő alapú ilyen eszköz. Azaz maga az eszköz csatlakozik egy külső szerverhez (vagy felhőhöz), majd a kliens oldali alkalmazás is. Így a kettő közvetlenül nem beszélget egymással, csak a felhőn keresztül. Vagy az alkalmazás ilyenkor kihasználja, hogy a routerek általában a kifelé kezdeményezett kapcsolaton befelé is engedik a forgalmat és ezáltal a két végpont a felhőt kihagyva közvetlenül beszélgetne?

Alex

(#9199) hzcs válasza vargalex (#9198) üzenetére


hzcs
senior tag

Igen, így működik (első). Nincs közvetlen kapcsolat a kliens és a riasztó között akkor sem, ha be lehet jelentkezni rá. A routerben nincs tiltva semmi, mégsem megy, csak 1x. Ha direktben van rákötve a kábelmodemre, akkor jó.

(#9200) vargalex válasza hzcs (#9199) üzenetére


vargalex
félisten

Ha viszont nincs közvetlen kapcsolat a két végponti eszköz között, és kifelé minden engedélyezett, akkor a routernek nem igazán van köze hozzá. A kamera bontja a kapcsolatot...

[ Szerkesztve ]

Alex

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.