Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  Mikroszaggatás

Hozzászólások

(#1) raus


raus
aktív tag

Sziasztok!

Ugy velem ertelmes dolog erröl egy temat nyitni ahol megvitathatjuk a jelenseg okait, esetleges megoldasait, valamit ötleteket es probalkozasokat...

Igen a jelenseg letezik es bosszanto.

Anno a multi GPU-s konfigoknal jelentkezett elöször SLI es Crossfire eseten. Ebben az esetben a ket GPU-ra hato nem egyenlö terheles miatt esett szet a szinkron es rejtelyes laggolasokat produkalt, mig vegül egy okos srac rajött hogy ha az elsö GPU orajelet felhuzza, a masiket default-on hagyja akkor mint egy varazslat eltünik a laggolas.(ez volt az SLI -re a megoldas) Itt abban rejlett az okossag hogy SLI eseten allitolag nem azonos prioritasuak a GPU-k. Van egy "mester" GPU aki az egesz tandemet vezeti, ezt felhuzva a masodik "szolga" GPU-hoz kepest helyrebillent a SkaLazhato Interfesz idözitese.

De most a single GPU-s PC-kre gondolok mint amilyen az enyem is. Itt is elöjön a dolog es nagyon zavaro. Gyakorlatilag jatszhatatlanna is tehet es tesz is egy-egy jatekot. Kit kevesbe kit nagyon idegesit. Komolyan foglalkoznak vele nagyvilag online forumain. A jelensegre
"microstuttering" neven raguglizhattok. Sok gamer kinlodik vele, annak tudataban hogy sok-sok penzt öltek a hardverekbe amelyek manapsag erösek es kellene hogy egy adott jatekot siman es problemamentesen futtassanak. De nem es latszolag minden logikus magyarazat nelkül.

Megprobalom röviden összefoglalni amit tudok rola:

- platform független tehat mind AMD mind Intel rendszereken jelentkezik, mind 32bites mind 64bites környezetben jelen van

- GPU gyarto független, tehat a zöld es a piros gyarto megoldasainal is jelen van

- leginkabb az aktualis hardvergeneraciokat erinti de akar 2-3 evig visszamenöleg, de pl. az elözö G92-es 8800GTS kartyamon amin 512MB vram volt - es amit nagyon szerettem mert jol sikerült kartya volt az:-) - valahogy nem volt jellemzö es sok-sok elmenyteli atjatszott ejszakara emlekszem vele

- alapvetöen a problema a jatek 3D-s Engine-je, a GPU mint megjelenitö hardver es a monitor mint kijelzöeszköz közötti kapcsolatnal van, valamint a rendszerben talalhato buszok különbözö sebessegevel es idözitesevel allhat kapcsolatban( PCI Express busz, FSB, memoriabusz)

- a közelmultig a nagy zöld es a nagy piros GPU gyartok nem ismertek el a letezeset, mondvan hogy amely problema nem letezik arra nem kell megoldast talani es beszelni sem kell igy rola

- ugy tünik hogy a GPU megoldasok gyartoit inkabb a maximalis FPS szam erdekli mint a sima "mint a vaj" 3D-s megjelenites

- ez ügyben valtozas van mar es nagy zöld nyilatkozta hogy igen tudnak rola es "dolgoznak a megoldasan". A nagy piros is nyilatkozott es probal valamilyen "hotfixet" kesziteni, vagy beepiteni az ellenszert a következö Catalystok egyikebe. De a netes velemenyek borulatoak, mert mivel hardveres is a problema ezert valszeg nem lesz eleg egy hotfix

A mikroszaggatas jelensege
Valamint csak egy a szamtalan forum közöl ahol agyalnak a megoldason

Jomagam is tapasztalom a röcögest. Jobb szot nem talalok ra mert ez az igazsag van FPS böven a FRAPS szerint egy szaggatasmentes jatekelmenyhez es megis ha megyek vagy oldalazok a jatekben akkor röcög, finoman be-be rangat.

Win7 Ultimate 64bites oprendszerrel, egy esszerüen tuningolt ketmagos CPU-val, erösnek mondhato GPU-val, kellöen magas FSB mellett es szorosan idözitett memoriabusszal, 2db kimondottam RAID üzemre tervezett "Raid Edition 3 " WD merevlemez RAID0 tömbben amin a rendszer van, valamint 8GB DDR3-as rammal rendelkezö konfignal.

Különbözö jatekoknal tapasztalom mint pl:
- Mass Effect
- Crysis es Warhead (32bites modban kevesbe, 64bites modban sokkal drasztikusabb)
- Stalker Clear Sky es Call of Pripyat (talan itt a prefetch es a sztrimingeles miatt van)
- COD Black Ops (itt nagyon durvan szaggat de litt ehet hogy mas oka van)
- TES IV Oblivion

Ahol nem jelemzö es elvezhetöen siman fut a jatek:
- BioShock 1-2 (itt ha be is röcög neha-neha az azert van mert az Unreal3-as Engine alapvetöen sztrimeli a texturakat meg mindent, ez lathato is mert fel villantgat a merevlemez LED-je
- GTA IV
- NFS Shift
- Half Life 2 + a kiegeszitöi es a Left4Dead 1-2 (a Valve-nel tudnak programozni, itt mint a vaj es röcc nelkül megvan a 200-250fps.

Ket fö elmeleti magyarazat van a jelensegre:
- Az egyik szerint vegyes szoftveres-hardveres a problema, mivel a jatekok 3D-s enginjenek van egy belsö frekvenciaja, sebessege amivel felepiti az elötünk allo jatekteret mindenestül (MI, fizika, geometria, szinek, hangter, RPG-knel az egesz karakter es harcrendszer, stb.). Ez a tik-tak frekvencia valahogy nincs szinkronban azzal ahogy a GPU megjeleniti az elöre elkeszitett kepkockakat avagy frameket es azaltal hogy a sok sok adat közlekedik a különbözö buszokon at mire megjelenik a GPU-n.

- A masik szerint pedig hardveres a problema. A GPU es a monitor közötti szinkron csuszik szet. Mintha a GPU nem tudna szinkronban maradni a monitor kepfrissitesi frekvenciajaval. Es ez nem függ össze azzal hogy be van-e vagy nincs a V-sync kapcsolva. (Erdekes hogy 60Hz-re van allitva a Windowsban a monitor frissitese es megis a monitorom OSD-infojaban 59.9Hz-et jelez) Mitha a GPU-ban zajlo "framegyartas" idözitese nem lenne egyenletes hanem hol gyorsabb hol lassabb. Nem arrol van szo hogy belsö tereken van 65fps aztan meg ha kimesz a szabadba akkor leesik 40fps-re. Ez teljesen termeszetes dolog ezt ismerjük nap mint nap, ilyenkor több a munkaja a gepnek es kevesebb a frame per second:-)

Amiket ajanlanak a forumokon es magam is kiprobaltam meg par gondolat hozza:

- V-sync bekapcsolasa es allitgatni az nvidia driverben a max. elöre elkeszitett kepkockak szamat(0-8), maradt a röcc(tovabbiakban csak - röcc)

- virtualis memoria teljes kikapcsolasa, ne szöszmötöljön a Win a merevlemezen, vagy jatszani az ertekevel(keves-ajanlott-sok) -röcc

- nehany jateknal konzolbol vagy .cfg vagy .ltx fajlbol letilthato a prefetch, precache vagy a texturestreaming, ilyenkor elmeletileg mindennek be kell töltödnie a ramba, - röcc

- huzni a videokartyat leginkabb a vramot, picit enyhebb de -röcc

- a különbözö buszok orajelenek visszavetele, esetleg no tuning es minden alapbeallitason -röcc

- a Win7 clean installja csak a tiszta drivereket feltenni, es az automatikus frissitesek kikapcsolasa mert a biztonsagi frisssitesekkel jon be valami bug -röcc

- directX frissitese a Microsoft oldalrol -röcc

- probalkozni driver verziokkal -röcc

- a vga-hoz csomagolt support CD-n levö drivert kiprobalni -röcc

- virusirto es egyebb hatterben dolgozo programok es szolgaltatasok kilövese es uninstallja -röcc

- 4GB helyett 8GB ram 64bites oprendszer eseten, itt olvastam utana hogy igazabol az ajanlott minimum ram a Win7 64bit-nek 4GB es igy nem sok szabad memoria marad a programoknak. Valamint a jatekok tulnyomo többsege meg mindig 32bites, de egy 32bites alkalmazast futtatva 64bites környezetben dupla annyi memoriat hasznal mintha 32bites környezetben lenne. -javult a helyzet de maradt a röcc

- hangsulyozom nem durva szaggatasrol van szo, de van egyfajta lathato darabossag

- nvidia HDMI audio drivereket leszedni, csak a vga driver es a physics kell valamint kilöni az nvidia driver helper szolgaltatast (ekkor nem lesz elerheto az asztalrol jobbklikk menüben az nvidia vezerlöpult -röcc

- nvidia driverben adaptivrol(default), teljesitmenyre allitani az energiagazdalkodast -röcc

- emelni a VGPU feszültseget(nalam Geforce Ferminel a smartdoctorral vagy MSI afterburnerrel) -ezt meg nem probaltam

- visszaterni az XP-re es ott nem röcög -ez igaz

Ennyi jutott most eszembe a dologrol.
Irjatok!!!
:R

[ Szerkesztve ]

(#2) robee00 válasza raus (#1) üzenetére


robee00
csendes tag

igen, elég zavaró tud lenni, főleg hogy most vettem egy új vga-t és röcögnek a játékok, de nem mind.. nagyon zavar. :/ ha van esetleg ötlet akkor írjatok :D

(#3) lizRRR válasza robee00 (#2) üzenetére


lizRRR
őstag

Vegyél egy GTX580-at + i7 920-at :C :C :DDD

Az én kedvencem ugyanis a hagymásbab... :)

(#4) Telefunen válasza raus (#1) üzenetére


Telefunen
őstag

Éppen ugyanezt tapasztalom/tapasztaltam én is mind a HD2900XT-vel, mind a GTS450-el. XP-n valahogy jobban mentek a játékok, de a "röcc" ott is megvolt valamennyire.

(#5) zuchy válasza raus (#1) üzenetére


zuchy
őstag

Lényegében minden olyan megoldást felsoroltál, ami könnyen kivitelezhető, illetve az alaplapi Bios cserélgetésével is lehet próbálkozni.
A Stalker és a CoD7 eléggé hajlamos a microlaggra, nekem a saját konfigommal a COD4 single maxon elment 40-60fps-el de irgalmatlanul laggolt. Ellenben a CoD7 már kevésbé, pályabetöltésnél szokott inkább már csak.
Lehet a hardverek cserélgetésével is próbálkozni, mert más módszer már nem nagyon maradt. Legfőképpen alaplap, és VGA lehet a ludas szerintem. Illetve a monitor is, bár erről eddig nem tudtam.

PC-STYLE.hu

(#6) Mozso26


Mozso26
senior tag

Én nemrég cseréltem a configomat , és a biosban a vinyo kezelését a nativ ide végezte, pedig sata 2-es uj vinyot vettem. Nah ezt nagy nehezen win ujratelepités nélkül átraktam achi-ra igy már sokkal kevésbé akadozott a crysis. Mérhetöen nem gyorsult a vinyo irási/olvasási sebessége , de mégis sokkal folyamatosabb lett, föleg mikor eltaláltak és nyomta a jatek az effekteket.

(#7) KMT


KMT
addikt

Csak épphogy benéztem a topikba, de azért idebüfizem, hogy esetleg érdemes megnézni, hogy nem dcp latency-ről van-e szó. Ez a real time feladatoknál (audio) szokott előjönni, de nem tartom kizártnak, hogy egy játékra is ilyen hatással legyen.

(#8) Mozso26 válasza raus (#1) üzenetére


Mozso26
senior tag

A végén azt irtad hogy xp-n nincs "röc". Ez saját tapasztalat? 32 vagy 64 bites? Akkor szeritem ki is zárhatjuk a hardweres problémákat....

(#9) zuchy válasza Mozso26 (#8) üzenetére


zuchy
őstag

Nekem ott is 'röcögött" csak neki megoldotta. De hogy most másik alaplap van bent, jelentősen lecsökkent... Kb minden gép más más más, nem lehet általánosítani, kinek ez, kinek az, esetleg SSD-vel is lehet csökkenteni rajta, csak az már befektetés, és lehet, hogy nem oldja meg.

[ Szerkesztve ]

PC-STYLE.hu

(#10) Zeratul válasza lizRRR (#3) üzenetére


Zeratul
addikt

Ügyletes trollunk pénzt is adsz neki mindezekre?

(#11) Passape


Passape
tag

Érdekes én meg pont most akarok kicsit megkésve xp ről win7re váltani. MW2-re kell csak nem vagyok nagy új játék fan inkább csak társaságkedvelő de a hideg kiver a wowtól :D 4850-esem most akarom lecserélni mert azt hittem hogy amiatt röcög néha, meg reméltem win7 64 bittől is javul majd a helyzet, de nem nyugtattatok meg. maradt még előző évből két kicsi 32-es transcend ssd-m de eddig csak az egyikről ment és csak a winxp, a mw2 a WD caviar green-re volt feltolva mondván annak nem kell úgyse folytonos pörgés. Kipróbálom milyen a helyzet egy raid 0-s 64 megás ssd-s rendszerrel win7-tel, arra már a játék maga is felfér talán a rendszer mellett, aztán beirkálom mire jutottam. Hamár téma valakinek tapasztalata hogy videókaritól mennyire függ ez a "laggolás"? mondok példát 4870X2 2G-nél vagy 6850 1G-nél röcög vaj'h jobban? Egyébként gyanítom hogy a probléma valahol ott válik láthatóvá, hogy több helyen is olvastam hogy az FPS stabilitása a geforceoknál jobb, mélyebbre nézve aztláttam hogy konkrétan ha nagyobb a busz sávszélessége akkor az átlag Fps és a min Fps közelebb van egymáshoz, ha meg időintervallumot néztünk akkor nem volt annyi eltérés. Lehet, hogy egy 384bit kevésbé "karcol" mint egy 256 bit vagy akár 128 bit? Vagy tök evidens dologról kérdezek?

Titanfall 2 RULZ ... Ùjabb csalòt küldtünk börtönbe ... Legalàbb ne engem probàlj àtverni XD <3

(#12) soadtg válasza Passape (#11) üzenetére


soadtg
csendes tag

sziasztok!Anyàmék gépén toltam régen a painkiller 1 et!Vicces volt viszont marha élvezetes nvidia fx 440 withe kàrtyàval:)elég szépen fel nyomtam vele a grafeszt nem is volt nagyon gond a làtvànnyal,viszont ha sok ellenfél jött egyszerre akkor mintha bullettime oltam volna a gamet ùgy belassult,de komolyan élveztem ìgy toltam ki,egyik legnagyobb jàtékélményem volt,érdekes nem akadozott egyàltalàn hanem egyenletesen belasult majd ha kevesen lettek felgyorsult:D,gondoltam beìrom érdekes:)üdv!

(#13) Sotho válasza Passape (#11) üzenetére


Sotho
őstag

Nem is az a baj hogy nincs meg az fps hanem hogy az egy másodpercben kinyomott képkockák időbeni eloszlása nem egyenletes. Ezért van a microlag (röcc) ami a mp töredéke.

A cod back opsnál a 4 magos procitól javul rengeteget ez állítólag.

Szerintem ami jól jön: 3 vagy több mag, 3-4 giga ram, ssd, de valami hardveres sata vezérlőkarival is tesztelhetne valaki. :U

A painkiller az nekem is nagyon bejött :K a demóját is sokszor végigtoltam míg végre meglett, tényleg simán futott, szépen megírt játék. :K

[ Szerkesztve ]

(#14) Alastair' válasza Zeratul (#10) üzenetére


Alastair'
nagyúr

Ja igen a fő Troll. Szinte mindenhol ezt csinálja, nem is értem miért van még mindig itt.

Én is rengeteget szenvedtem a Dirt2-vel, DX11-ben nem tudok játszani GTS450-el a multijával. Kipróbáltam mindenféle DX11 képes op rendszert, mindegyiken laggol a multi, nem is kicsit. Ha átrakom a másik gépből az 5670-est, azzal nincs semmi gond, semmi lagg, jó a multi. Ez ugye kizár mindenféle más hardver hibát, mindenképp az nV driverek körül nem stimmel valami.
32-es XP és DX9 lett a megoldás, azon tökéletesen fut a játék. Megjegyzem ha a 7-en force DX9-ben indítottam akkor sem volt tökéletes. Sokkal jobban játszható mint 11-ben, de csak az XP-n lett hibátlan.

[ Szerkesztve ]

Alister from Hell

(#15) Alastair' válasza Sotho (#13) üzenetére


Alastair'
nagyúr

"A cod back opsnál a 4 magos procitól javul rengeteget ez állítólag."

Ez az általánosan hibásan elterjedt "megoldás" egy teljesen optimalizálatlan játékra.
Ha most veszed meg a játékot pl. a Steam-en, nem is fogod érteni, hogy miről volt eddig szó, mert egy 2.5 körül járó C2D-vel és egy 9600GT-vel simán gond nélkül játszol vele. A titka az 1.4-es javítás, miután a játék már játszható lett. Előtte rakhattad alá a hardvert, akkor is szaggatott. Sokan játszanak nem eredeti játékokkal, és azok ugye nem rakják fel maguktól a megjelenő frissítéseket, míg a Steam-ről mindig a legfrissebb verziót kapod, vagy indulásnál magától befrissít. Ha lemezen vetted meg a játékot, érdemes a gyártó honlapját nézegetni, az esetlegesen megjelenő frissítésekért, amik sokszor csodákra képesek.

(#12) soadtg: ennek semmi köze nincs a lagghoz. Az MX440 és egy esetlegesen alatta lévő Celeron gyengesége más terület.

[ Szerkesztve ]

Alister from Hell

(#16) zuchy válasza Passape (#11) üzenetére


zuchy
őstag

Nem csak videókártyától függ, az egész konfig is szerepet játszik, de win is lehet ludas, bár nekem a win7 x64 teljesen jó. Sok minden összefügg. Feljebb leírtam, hogy nekem alaplapcsere segített, bár nem azért cseréltem le a lapot mert laggoltak a játékok, hanem mert meghalt. A 320 bit vs 256 összehasonlítása egy azon gyártónál jó, ha az architeltúra sem változik, de a két gyártó (AMD, NV) más más módszert alkalmaz, így nehéz az összehasonlítás. A sávszélesség ugyanaz, ha azt vesszük, hogy a kisebb sávszélességhez gyorsabb memókat társítunk, míg a nagyobbhoz elég az olcsóbb, lassabb memória is.
A nagyobb buszhoz viszont több ROP blokk kell, ez lehetne a megoldás is, csak AMD-t és NV-t megint nem lehet így összehasonlítani, mert más az architektúra. Valamelyest lehet azonos architektúrán belül összehasonlítani, pl GTX460 vs GTX480, vagy GTX580.
Még a drivertől is függ a dolog, az AMD drivere elvileg több CPU erőforrást igényel.
Lehet, hogy ez a nagyobb busz kevesebb fps ingadagozás nem a busz érdeme, csak véletlenül tűnik annak és inkább az architektúra sajátosságaiban keresendő. Amit meg kb azok tudnak, akik tervezik a kártyákat. :D

PC-STYLE.hu

(#17) kranazoli


kranazoli
senior tag

Sziasztok!

Most leltem rá erre a topic-ra. Én is tapasztaltam ezt a microstuttering dolgot. Pont úgy, ahogy a Krájzisz-es gameplay részletben is van, csak épp Én a STALKER Clear Sky játékban.

Én is túrtam a net-et megoldás után, de szinte semmi olyan infót nem leltem, ami orvosolta volna a problémát.

Amit persze Én hüle nem próbáltam, amikor fent volt a játék, hogy nem csak DX10 ill. DX10.1-es API-val játszani, hanem DX9-ben.

Jelenleg a Stalker Shadow Of Chernobil van fenn, abban semmi ilyet nem tapasztalok. Ill. Én más game-nél nem is nagyon tapasztaltam. De mivel sok esetben a játék = STALKER így bosszantó a dolog.

Jelenlegi konfigom az aláírásomban, előtte egy EP43-as Giga lap volt és 800-es GEIL RAM-ok. Clear Sky-nál szerintem már 1értelmű, hogy a motor xar.

AsRock Z77 Extreme4 | Intel Core i7 3770K | Kingston HyperX Fury Blue 32GB 1600MHz DDR3 | MSI GeForce® GTX 1070 GAMING Z 8G | A-DATA 384GB SSD | XFX XTR Series 650W | LG-24MP57VQ-P IPS 24" | Windows 10 WST x64

(#18) soadtg válasza Alastair' (#15) üzenetére


soadtg
csendes tag

Rendben van csak érdekes volt hogy nem akadozott hanem lelassult minden,gondolom ti arròl beszéltek hogy van egy szuper gép aminek vinnie kéne rendben mindent és mégis laggol a game,vagy én vagyok hülye?:) nekem ps3 am van és azon is előfordul fps nèl hogy szaggat,hondolom sz..ul van megìrva a program.

(#19) TTomax válasza kranazoli (#17) üzenetére


TTomax
nagyúr

Nekem mindhárom STALKER megvan,a három közül a Clear Skye nem röcög éppen...Ebben a gépben eddig a SOC stutterolt GTX260-al GTX260SLI-vel GTX460-al meg 4600SLI-vel GTX580-al is,tehát nem driver vagy vga probléma..

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#20) kranazoli válasza TTomax (#19) üzenetére


kranazoli
senior tag

Clear Sky DX10; DX10.1 - vagy DX9?!

Ami azóta eszembe jutott, hogy nem mindig. Szóval volt olyan is, hogy teljesen folyamatos volt a game, szinte folyt le a képernyőről. :)

Aztán indítom újra és microlaggol. :(

Igaz, mod-okkal megspékelve Clear Sky Complete és még pár db. De mod-ok nélkül is. Érdekes mód a SHOC-nál semmi ilyet nem tapasztaltam eddig, pedig az alatt is ott a Complete mod. Szóval graf-on mindegyikben még van(lett) is tolva.

COP-ot megjelenés után nyomtam végig kb. 4x, de microlag-ot nem tapasztaltam, csak a szokásos töltögetést.

Feldobtam Clear Sky mellé a Far Cry és abban semmi microlag. Érdekes, hogy Nálad meg épp a Clear Sky futott szépen. :)

Amúgy Nekem amikor microstutter volt az dettó olyan, mint az első HSZ-ben a Krájzisz gameplay-ben is látható.

Nem értem Én ezt...

De STALKER-ről mindig csak egy van a gépen, mert hónapokig elvagyok vele. :) Most a CS-t toltam végig újra és így álltam Neki a SHOC-nak. Ezzel most elleszek megint pár hónapig. :)

[ Szerkesztve ]

AsRock Z77 Extreme4 | Intel Core i7 3770K | Kingston HyperX Fury Blue 32GB 1600MHz DDR3 | MSI GeForce® GTX 1070 GAMING Z 8G | A-DATA 384GB SSD | XFX XTR Series 650W | LG-24MP57VQ-P IPS 24" | Windows 10 WST x64

(#21) Mozso26


Mozso26
senior tag

Én mostanában a cod7 et tolom multiban, és szinte már élvezhetetlen pedig simán van 90 fps-em. Még a hang is beakad néha..... :W :W

[ Szerkesztve ]

(#22) win7777 válasza Mozso26 (#21) üzenetére


win7777
aktív tag

sziasztok!ma én is feltelepítettem a cod 7-t!
hát a gépem nem hinném hogy nem lenne neki elég!
cod 6 1600-as felbontásban very high-n ment!50-60fps-el.
és a cod 7 nem kicsit lassult be,érdekesnek tartóm hogy 60fps-röl 5-re....
AMD X4 PROCIM VAN 4GB DDR3 MEMÓM HD4890 VGA-M!
VALAMI JÓ TANÁCS??
köszi előre is szép estét!! :R :R :F

Phenom x4 B55 3.7GHZ 1.325v CORSAIR h50/4GB KINGSOTNE HYPER-X/HD5830/RAPTOR/ASUS 22VHD/42"NEC/COOLER MASTER ELITE 430/FSP BLUE-STORN/ÉS MÉG SOK MÁS:)I7 870 ..STB

(#23) lizRRR válasza win7777 (#22) üzenetére


lizRRR
őstag

Annak pedig , mennie kellene.
Lehet tele van a géped szeméttel...
Formázd le ! ;)

Az én kedvencem ugyanis a hagymásbab... :)

(#24) Mozso26 válasza win7777 (#22) üzenetére


Mozso26
senior tag

árnyékot kapcsold ki az sokat segit. :R

[ Szerkesztve ]

(#25) RobertoR


RobertoR
csendes tag

Üdv Mindenki!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.
A gépem konfigja a következő:

lap:Asus P5B
proci: Intel P4 Dual Core 3000
vga: Gigabyte GTX 460 1Gb GDDR5
ram: 2*2Gb + 2*1Gb
Az op.rendszer: Win7 (64 bit)

Eddig 2*1 Gb ram volt és egy Geforce 7600 GT videókártya.
Az új videókari és a plusz ram most került be kb 1 hete.

A probléma: szaggatnak a játékok (de nagyon!)
Az újak és a régiek egyaránt (Mafia 2, Nfs Hot Pursuit, Cod Black Ops, Nfs Undercover, és Carbon.) A régi játékokkal eddig nem volt semmi gond, szépen futott mindegyik. Az újak miatt vettem ezt a vga-t, de most már szaggat minden.
Igaz eddig XP volt fent, nem tudom ez számít-e?

Tudtok erre valami megoldást? Mi lehet a gond?

Köszi
RobertoR

(#26) Mania


Mania
senior tag

Szerintem egy gyors HDD vagy RAID megoldhatja ezt a problémát.
Sőt most már SSD ben is lehet gondolkodni.
Hiába van az erős CPU és VGA rengeteg memória társaságában, ha a HDD sebessége erősen bekorlátozza a hardver erejét.

[ Szerkesztve ]

(#27) RobertoR válasza Mania (#26) üzenetére


RobertoR
csendes tag

...és mi számít gyorsnak? :)

(#28) Cane


Cane
őstag

Nekem ilyen jellegű problémáim leginkább csak multiban fordult elő, solo-ban szinte soha. Ilyenkor hajlamos volt a gép fagyásra is, holott szándékosan ráindítottam a multi előtt 8-10 órás time-demót és nem volt fagyás sem. Multinál előjött minden hülye hiba, amúgy tök stabil volt minden.

Másnál esetleg segíthet a vsync bekapcsolása?

▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□

(#29) kranazoli


kranazoli
senior tag

Ne keverjétek össze a szaggatást a mikrolag-al. Akinek ilyen problémája van először nézze meg az első HSZ-ben lévő Krájzisz jútyúb vidi-t. Az a mikrolag.

Lehetnek egyéb szaggatások is, töltések, prefetching, stb... de az nem ugyanaz!

AsRock Z77 Extreme4 | Intel Core i7 3770K | Kingston HyperX Fury Blue 32GB 1600MHz DDR3 | MSI GeForce® GTX 1070 GAMING Z 8G | A-DATA 384GB SSD | XFX XTR Series 650W | LG-24MP57VQ-P IPS 24" | Windows 10 WST x64

(#30) Abu85


Abu85
HÁZIGAZDA

Gyerekek nem sok jövőt jósoltam a topiknak, de meglepően durva X-aktás jelenségek kerültek elő. :U Én továbbra is úgy gondolom, hogy az alapprobléma a szabványok leszarása, és a portok egyénileg kalibrált energiagazdálkodására való törekvés. Hogyan is várjuk el, hogy az ipari referenciákra kvalifikált kártyák, gyártónként különböző módon kialakított környezetben jól viselkedjenek. :(((

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#31) Badman 4ever válasza kranazoli (#29) üzenetére


Badman 4ever
őstag

Ilyen jelenséget nálam az váltott ki, amikor Crysist meg a 3DMark03-at kipróbáltam régebben egy XP mellé telepített Windows 7 RC-n és így viselkedett a processzorteszt a 3DMarkban, illetve a Crysis is. Azóta se engedtem Windows 7-et a gépem közelébe (ilyen öreg gépre nem is való, ha játszani is akarok vele).

Szerk.: Abu vagy valaki legyen szíves javítsa ki a téma címét, mert engem zavar a helyesírása.

[ Szerkesztve ]

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

(#32) raus


raus
aktív tag

Sracok elszomorito hogy szeleskörüen jelentkezik ez a problema...
Igen nalam XP-vel nem volt es nincs gondom.
Ami eszembe jutott meg, hogy nem lehet-e hogy a nem jogtiszta Win7-em a ludas? Persze csak kiprobalasra töltöttem le es szeretnem megvenni majd ha tetszik :)
Lehet hogy valami bejön a neten keresztül a Microszofttol es büntetnek vele hogy szarul megy az oprendszer? Mert neha azert legalabb a directX vagy a virusirto frissitese miatt fell kell engedni a netre. Van akinek hivatalos Win7 64bit-je van es szinten röcög a game?

[ Szerkesztve ]

(#33) #93794560


#93794560
törölt tag

Én olyan jelenséggel találkoztam régebben, hogy a játékban látszólag röcögött a kép, miközben a FRAPS 65-70 fps értéket mutatott. Konkrétan a FIFA 2004-ről volt szó, jópár éve. Akkor észrevettem, hogy nem a játék fps száma volt alacsony, hanem a kamera röcögve követte a megfelelő gyorsaságú eseményeket. Lehet, hogy más játéknál is előfordulhat ilyesmi.

(#34) Badman 4ever válasza raus (#32) üzenetére


Badman 4ever
őstag

Nem hiszem, hogy ez a baj, nálam az RC-vel az 1 éves tesztidőszak alatt volt ilyen és az eléggé jogtiszta Windows volt. :)

Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!

(#35) raus válasza Mozso26 (#8) üzenetére


raus
aktív tag

Igen Mozso!
32bites XP SP3-mam volt meg 2eve egy P5E Deluxe X48-as mobom, egy E8500 3.16GHz-en benne 2x1GB DDR1066-tal es 8800GTS g92 karival es ment mint a szel semmi röcc nelkül! Es nem volt annyi fps-em krajziszban mint most a GTX470-nnel de megis simabb volt es elvezhetöbb...
most meg gyakorlatilag nem is tudok jatszani a krajzisszal annyira szarul rangat es akad 50-95fps mellett high-ban 1920x1080-ban

[ Szerkesztve ]

(#36) kranazoli válasza Abu85 (#30) üzenetére


kranazoli
senior tag

"Én továbbra is úgy gondolom, hogy az alapprobléma a szabványok leszarása, és a portok egyénileg kalibrált energiagazdálkodására való törekvés."

Ezt Én nem értem teljesen.

:F

Hivatalos Win7 kérdése: Húzd újra, frissítsd fel. Hivatalos, csak 30 nap múlva lejár. Van mikrolag?! Több mint vszínű van. Köze nincs ahhoz, hogy hivatalos-é, vagy sem. ;)

[ Szerkesztve ]

AsRock Z77 Extreme4 | Intel Core i7 3770K | Kingston HyperX Fury Blue 32GB 1600MHz DDR3 | MSI GeForce® GTX 1070 GAMING Z 8G | A-DATA 384GB SSD | XFX XTR Series 650W | LG-24MP57VQ-P IPS 24" | Windows 10 WST x64

(#37) Mozso26 válasza kranazoli (#36) üzenetére


Mozso26
senior tag

Persze hogy van mikro lagg.Amugy 90 napig lehet hivatalosan életbentartani(de ez más téma). Páran azt mondják hogy xp-n jo akkor nem értem miért hardweres vagy compatibilitási problémákrol beszéltek mikor egyértelmü....

(#38) Georg17


Georg17
tag

Nekem volt egy ilyen konfigom:
-C2D E8500
-4GB DDR2 1067MHz CSX
-Gigabyte EP45-DS3P
-Sapphire HD 4850 Toxic 512MB

DiRT2, GTAIV, Age of Empires II, C64 Emulator, Flatout Ultimate Carnage, FIFA 09, GRID, DiRT stb. minden simán futott ezzel a konfiggal. 10.6-os Catalyst-tal.

Most ez a konfigom van:
-i7 860
-8GB DDR3 1600MHz Kingston
-MSI P55-GD65
-Gigabyte HD 6870 1GB ref.kari
-Kingston SSD
-Samu vinyók

Játékon kívül másra is használom a gépet, kellett az új hardver. Főleg videózáshoz. Egyébként jól is teljesít az új konfig, játékokon kívül, mindenhol.

Eddig csak ezeket próbáltam:
-DiRT2 10.10-zel játék menet hibátlan, Replay-nél megakad néha, ill. "megszalad" a kép. Mintha lemaradna és utol akarná érni magát.
10.12-vel ugyanez.
10.10-zel Benchmark: 80fps
10.12-vel Benchmark: 60fps És ekkor mintha kiakadna 60-nál. Pedig Windowsban is és a játékban is 75Hz van beállítva. Vsync on. De ha a Vsync-et kikapcsolom, akkor is marad a 60.

-GTA IV: 10.10-zel effektíve el sem indult
10.12-vel már egész jól működik, Bench.: 62fps. Játék alatt 42 fölé nem megy, s nagyon gyakran 12-ig leesik. Az óceánt nem jeleníti meg. Ha köd van, vagy esik az eső, akkor diavetítés.

-Age of Empires II: megfogalmazhatatlan színösszeállítás, már a főmenüben és az egész játékben, effektíve használhatatlan

-C64 emulátor: széteső kép, effektíve használhatatlan

Egyelőre ezek a tapasztalataim. Ennyi játékot volt időm kipróbálni munka mellett, s mint írtam másra is kell a gép. A régi konfig hibátlan volt játékokban. Ez meg ilyen. Ötlet?
Én az új driverben bízok. Mert én driver gondra gyanakszom. Egyébként játékokon kivül meg vagyok elégedve a konfigommal.

A monitorom ASUS VB191T 1280x1024-es. Tudom, hogy ehhez a monitorhoz, ez a konfig overkill. De ha csak játékos konfig kellett volna, meghagytam volna a régit.
Monitort meg azért nem cserélek, mert most kaptam ezt vadi újan, gariztatás után, 3év friss ropogós garival. Úgyhogy most marad ez a monitor.

(#39) raus


raus
aktív tag

Az Aliens vs Predator 2010 nem laggol, sima mint a vaj es megvan a stabil 65-75 fps. Csak a dx11-es modban nem megy hanem kilep mert razoros.

(#40) Jakuu válasza raus (#1) üzenetére


Jakuu
őstag

Teljesen jo leirasa a jelensegnek, mivel en is jelenleg ilyen problemaval kuszkodok.
Nalam lathatoan a videok lejatszasanal eszreveheto leginkabb ez a jelenseg, amikor a kamera kicsit jobban mozog oldal illetve fuggoleges iranyban, akkor a folyamatos mozgasbol darabos atmenet lesz.

Teljesen mindegy milyen film, lehet AVI,RMVB,MKV stb.
Ha pedig jatekkal jatszom, akkor fordul leginkabb elo ez a jelenseg, amikor egyre tobb objektum van a megjelenitendo kepen.

Abban a pillanatban elkezdodik röcögés. Probaltam mar mindent. LEhet hogy nevetsegesnek hangzik, de meg a merevlemezt is lecsereltem SSD-re, mert neha azt tapasztaltam, hogy a röccnél a merevlemez hasznalatat jelzi a led kijelzo.
Itt arra gondoltam, talan az Ati CCC a ludas ugyanis szemmel lathatoan folyamatosan ir a merevlemezre, vagy a Win 7 NTFS szolgaltatasa, ami szinten folyamatosan ir a merevlemezre. Felvetodott itt az is , hogy lehet az Intel chipsetje a ludas ezekert a jelensegekert, mert a merevlemezese eleg erdekesen mukodott nalam es furcsa hullamszeru kilengesek vannak a merevlemezek a munkafazisai alatt.
Ezert jott a drivercsere, BIOS frissitesek.De nem, ez sem segitett, pontosabban semmi nem segit. Mar lassan alaplapcsereben gondolkodom, mert mar mindenre gyanakodom mar a Gigabyte P35-DS3 sima Intel ICH9 vezerlojere is.

Mar hosszu honapok ota probalok rajonni a hiba okara sikertelenul. Kiprobaltam mindent a szolgaltatasok lekapcsolasatol kezdve, akar a Windows Media Foundation hulyeseg kikapcsolasaval.

Pedig nem ma kezdtem a szakmat sem, tehat elegge otthon vagyok a szamitastechnikaban.
A konfigot pedig nem akarom lecserelni, hiszen az megfelelo meg a mai kovetelmenyeknek.

Mindenesetre az furcsa szamomra, hogy az esetek tobbsegeben a Windos 7 X64 valamelyik verziojara panaszkodnak, bar 32 bites verzioknal is elofordul, a forumokban olvasottak szerint, de altalaban x64-es az Op. rendszer.
Viszont akinek tobb mint 4GB memoriaja van mint nekem is, ez visszalepest jelentene.

Szoval, mas lehetoseg nincs vagy rengeteg penz aran uj konfigra cserelni, ami meg mindig nem feltetlenul jelent sikert, ugyanis i7 processzorral rendelkezok is szembesulhetnek a problemaval, vagy visszateres mondjuk XP Op rendszerre, ami hat valljuk be, szinten visszalepes es hosszutavon nem megoldhato.

Igy hat marad az, hogy varakozok a csodara, amig ra nem jon valaki a hibaforras okara.

[ Szerkesztve ]

(#41) kranazoli válasza Jakuu (#40) üzenetére


kranazoli
senior tag

"Kiprobaltam mindent a szolgaltatasok lekapcsolasatol kezdve"

Itt most Windows szolgáltatásokra gondolsz, vagy BIOS szolgáltatásokra.

Gondolom akkor már próbáltad azt is, hogy BIOS-ban tiltasz minden Energy Saver és hasonló fícsöröket is. Ha nem akkor esetleg próbáld ki; próbáld meg azokat is tiltani. Méjbí?!

Cja, és igen - eléggé bosszantó, hogy Corei7-es konfigoknál is van.

Jelenleg milyen a konfigod?!

AsRock Z77 Extreme4 | Intel Core i7 3770K | Kingston HyperX Fury Blue 32GB 1600MHz DDR3 | MSI GeForce® GTX 1070 GAMING Z 8G | A-DATA 384GB SSD | XFX XTR Series 650W | LG-24MP57VQ-P IPS 24" | Windows 10 WST x64

(#42) Jakuu válasza kranazoli (#41) üzenetére


Jakuu
őstag

Energia szolgaltatas volt az elso amit kilottem, Eist es a tobbi hulyeseget.
Pontosabban mar akkor megtortent, amikor osszetettem a gepet kb 1,5 eve.
Alap nalam, hogy ezeket egybol kilovom.

Jelenleg egy GA-P35-DS3, E8200-vel 3,6GHz, 8GB RAM, Gainward 4850, OCZ 64GB SSD, stb.

Tap sem gagyi szoval az is eleg, kiprobaltam overclock nelkul is, semmi valtozas.

A szolgaltatasok lekapcsolasan pedig a "Windows Services" , azaz a Windows szolgaltatasokra ertettem.

Es mint mondtam, nalam feltuno, hogy nem csak a jatekoknal, hanem a video lejatszasnal is van a microszaggatas.
Amig fix a kamera nincs semmi gond, lehet barmilyen gyors mozgas is allo kameranal, nem gond.
Viszont abban a pillanatban, hogy a kamera gyorsabb mozgast vegez valamelyik iranyban, abban a pillanatban olyan mintha az fps 15 koruli lenne es szaggatni kezd a film.

Arra is gondoltam, hogy nem e valamilyen overlay kezelesi problemaja van a Windows 7-nek.

(#43) tzsolesz válasza Jakuu (#42) üzenetére


tzsolesz
nagyúr

Nálad valami gebasz van. Húzd újra a rendszered. :K

(#44) Jakuu válasza tzsolesz (#43) üzenetére


Jakuu
őstag

Persze, meg hanyszor huzzam ujra ? A problema meg nem is letezik mi ?
Az ki lett talalva, hogy ilyen okos tanacsokat tudj adni.

Raadasul szinte az osszes 64bites Win7 operacios rendszert kiprobaltam mar a Home verziotol egeszen az Ultimate-ig.

[ Szerkesztve ]

(#45) lsc válasza Jakuu (#42) üzenetére


lsc
nagyúr

Milyen az a nem gagyi táp ?

Még egyszerűbb lenne ha kitöltenéd az adataidnál a cuccok részt .

[ Szerkesztve ]

Az élet kegyetlen .

(#46) Jakuu válasza lsc (#45) üzenetére


Jakuu
őstag

FSP - 400 - 60GHN (85%)

(#47) tzsolesz válasza Jakuu (#44) üzenetére


tzsolesz
nagyúr

Az ki lett talalva, hogy ilyen okos tanacsokat tudj adni.

Hátrébb az agyarakkal, csak próbáltam segíteni. :(((

Nekem az adatlapomon szereplő konfiggal nem produkál ilyet. :(
E8400, HD4850, 4GB DDR2, Asus P5K/EPU (P35). tehát elég hasonló.

(#48) Alastair' válasza tzsolesz (#47) üzenetére


Alastair'
nagyúr

"Hátrébb az agyarakkal, csak próbáltam segíteni. :(((" :DDD :DDD
Még a végén ledöfnek :DD

Alister from Hell

(#49) Jakuu válasza tzsolesz (#47) üzenetére


Jakuu
őstag

Akkor eloszor olvasd el a forumot es ne csak okoskodni probalj segitseg helyett.

Mar az elso hozzaszolasban lelettek irva a tunetek, hogy miket probaltunk ki es mi nem segitett. Jah es meg valami XP-n nem szaggat erdekes modon, ellenben win7en az osszes 64bites op rendszernel.

Mint emlitettuk i7 es i5 processzoroknal is elofordul, tehat nem egyedi az eset, az hogy valaki belinkeli a sajat konfigjat , hogy azon nincs az nem jelent semmit.

Amugy egy kis tesztprogram ellenorzes celjabol. http://www.computerbase.de/downloads/system/grafikkarten/mikroruckler-tester-fuer-single-gpu/

[ Szerkesztve ]

(#50) Winner_hun


Winner_hun
félisten

StarCraft 2-nél jött elő ez nálam is. Win7 64 bit-nél néha kicsit beakad. XP-n sose.

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

Útvonal

Fórumok  »  Videokártyák  »  Mikroszaggatás
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.