Hirdetés
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Fűzzük össze a szavakat :)
- 5¼ floppy meghajtó izzítás 30 év pihi után
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Olcsó, magyar kiosztású, háttérvilágításos billentyűzetek összehasonlítása
- Asszociációs játék. :)
- Bambanő háza tája
- Kínaiwebáruház, amit jobb elkerülni
- Szólánc.
-
LOGOUT.hu
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrISO
csendes tag
-
MrChris
nagyúr
válasz Matska #12002 üzenetére
Silkypix egy raw konverter mint a Lightroom, Capture one.
Klf=különféle.
"LUT, azaz a Look Up Table, amely megmutatja, hogy milyen szín bemenethez milyen szín kimenet tartozik. Bemeneti-kimeneti mátrix, amely segítségével módosítható a színezet, a világosság, illetve a kontraszt, a szaturáció és összességében a kép gradációja. Ez gyakorlatilag megfelel a Lightroomban is használt preseteknek, ahol is egy-két kattintással könnyedén módosítható a kép megjelenése."MrISO: A nap kvázi mögöttem volt, csak fehér felhős az ég. Napellenző nem volt rajta. Azért nem rossz ez, a mindent átható zölddel nemtok mit kezdeni.
-
Matska
senior tag
válasz derrik #11998 üzenetére
Hogy a kérdésre is válaszoljak, Camdiox focal reducer többeknek van, nekem is volt. Középen éles, szélén nem.
Dupla áron van Mitakon Lens Turbo 2, az mindenhol éles.
Ebayről lehet beszerezni Angliából őket. Nem mindig van mindenféle raktáron, ha épp nem találod amit keresel.
Van Flickr csoportja is a Lens turbonak sok képpel, és hasznos infóval a beszélgetésekben.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
szazbolha
addikt
válasz Rapid136 #11966 üzenetére
Elvileg nem sokat. Azt gondoljuk hogy az AUTO WB helyre rántja bármilyen színeződésű az objektív és egyforma lesz a kép, de nem egészen így van.
Tegyél fel egy narancs szűrőt az objektívre és készíts AUTO WB-vel képet így meg szűrő nélkül is.
Lesz látható különbség. Az objektív "színezés" miatt sokkal kevesebb, a legtöbb esetben a végterméken, monitoron fel sem tűnik. -
Rapid136
őstag
válasz szazbolha #12008 üzenetére
Szinte mindig RAW-ból dolgozom, belövöm a közelítő fehéregyensúlyt és aztán rámegyek a feketére és a fehérre meg a bőrszinre (kalibrált monitoron).
Szóval nem tudom ki milyen monitort használ, de biztos hogy ami az egyik monitoron sárgás az a másikon zöldes is lehet épp. Nem nagyon van mihez viszonyítani.
Esetleg érdemes lenne egy teszt RAW-ot lőni és megnézni hogy utána abból ki mit hoz ki belőle szinben, hamar kiderülne az eltérés a monitorok szinvilága közt.Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
MrISO
csendes tag
válasz Matska #12013 üzenetére
Na de így legalább nem kell különösebben magyarázni a különbséget.
Egy jobb manuális obi, mint pl a Yashica ML 50/1,7 bevonat minőségében, színekben majdnem ott van, mint a modern Fuji obik. Pont ezért is szeretem. És pont ezért van bennem némi félsz, hogy a focal reducerrel nem e adok ennek egy pofont? LT2-vel már talán nem, de az olcsóbbakkal el tudom képzelni.
-
80hun
addikt
Az a baj hogy bizonyos korrekciókat (pl szín) gyári obbikkal nem tudod kikapcsolni épp ezért olyan jó így hasonlítgatni.
Két különböző manuált hasonlíts össze.
Itt az én 44-2-m.fujin.nyitva.
Sőt itt egy bevonat nélküli obi amit full-specrumos géphez használ az egyik komám.
[ Szerkesztve ]
-
Matska
senior tag
Nehéz erre mit írni. A Helios alapból nem éles, a bevonat hiánya tovább rontja a helyzetet.
Az LT2 elég komolyan meg van csinálva, és jó bevonatot kapott, nem hiszem, hogy gond lenne vele, de bizonyítani nem tudom, nincs mivel...
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
MrISO
csendes tag
Tényleg ilyeneken kezdtek el most kekeckedni?
Most épp csak ez volt kéznél, de elhiheted manuál és manuál között is ég és föld lehet a különbség ilyen szempontból.Ami a képeidet illet rendben vannak, csak itt most pont nem ez volt a lényeg. Ismerem jól a Heliost. Tudom, hogy ha ideálisak a fények és a gyenge bevonata épp nem adja meg magát, akkor egész szép képeket is lehet vele lőni. De én az előbb pont arra próbáltam példát hozni, hogy egy gyenge bevonatos obi néha már ott is felteszi a kezét, ahol egy jobb társa még simán tartja a színeket és a kontrasztot.
-
Rapid136
őstag
Oké, azt azért valljuk be hogy a Heliost nem azért használja az ember hogy tökéletes képet lőjön vele.
Egy tökéletes obi ilyenre nem lenne képes, bár ez épp egy 50 éves Biotar volt.Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
MrISO
csendes tag
válasz Rapid136 #12019 üzenetére
Valami nagyon kezd itt félresiklani. Ilyen szituációban a jobb modernebb bevonatos obik is képesek ilyen szép becsillanásra. Annyi csak hogy közben kisebb mértékben dobják el a kontrasztot. És pont emiatt nem is igényelnek olyan durva és nem túl szép utómunkát, mint amilyen most általad is linkelt képen is látható.
-
Rapid136
őstag
márhogy mi baj az utómunkával? mitől durva?
nemtom, de ilyen durvát ujkori obival nem csinálsz az tuti...[ Szerkesztve ]
Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
MrISO
csendes tag
válasz Rapid136 #12021 üzenetére
Vagy egy tonna plusz kontraszt és mesterséges keményítés van azon a képen. Végeredményben minden átjön, csak a Biotar valódi eredeti finom képe nem.
A kérdésedre válaszolva meg akármelyikkel nyilván nem, de pl FEDman tesztjéből is kiderült anno, hogy a Fuji obikat többek között pont azért is szeretik annyira, mert ötvözik a modern obikra jellemző teljesítményt a klasszikus karakter jegyekkel.
De most már belátom kár is volt mai AF-es obikat idehoznom, ez teljesen megzavart itt pár embert. Nem gondoltam, hogy itt ennyire vallásosan csak MF obikban lehet érvelni.
Most épp nincs nálam a Yashica obi. Azzal is elvégezhettem volna ugyanezt, a Helioshoz képest annak is sokkal modernebb, jobb és naturálisabb színeket eredményező bevonata van. Sokkal jobban tartja a kontrasztot a színeket. A nemrég hozott ártatlan körülmények között még gond nélkül helyt állt volna. Míg mondjuk durva szembe fényben az is tud ugyanúgy varázsolni, ha épp az kell.
-
Rapid136
őstag
Ez a RAW+JPG beállítás JPG-je, ne mondd hogy olyan baromi nagy a különbség...
Mindentől függetlenül régi obikat az egzotikus képük miatt vesznek meg, másodsorban meg költséghatékonyságból. De az utóbbi elég korlátozott lehetőségeket nyujt egy m4/3 vagy APS-C vázon...Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
1. nem mondtam hogy nincs, de azért az se igaz hogy rá se lehet ismerni a képre
2. meséljek neked hogy az analóg fotózásban mennyi minden történt mire a negativból kép lett?
nem biztos hogy értem miért ne lehetne egy fotón bizonyos mennyiségű utómunkát elvégezni, ez pedig a durva beavatkozástól igen-igen messze áll
A Biotar lágysága meg pont nem egy A38-as koncerten lesz hasznos és nem is jön ki, eleve fényerős kistelének vittem el.[ Szerkesztve ]
Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
Nem biztos hogy korrekt... beszólsz a képre hogy szarrá van utómunkázva, aztán elmenekülsz
a fotózás egy halálosan szubjektiv dolog, az hogy mi jön ki a képből és én mit hozok ki és neked mi tetszik, ezek nem összemérhetők
semmilyen kép nem úgy jön ki a gépből ahogy azt aztán közszemlére teszik, se a digitális világban, se korábban az analógban, ez egy online újság, ezek ide készültek
először azon kezdtél vitázni hogy ilyen mértékű torzulást lehet ujkori obival csinálni (ezt változatlanul cáfolom) most meg ott tartunk hogy elcsesztem a képet...
akkor most végül miről próbáltál meggyőzni?Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
tvamos
nagyúr
Most összezavartál. Nekem is olyanok a képek a Helios-szal, mint neki. Akkor most nekem ilyen gyönyörű kéne lenni a képnek, vagy olyan vacaknak, és ilyen szépet is ki lehet hozni belőle?
Ok, értem már. A témaválasztáson is múlik.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
jjeahh
nagyúr
válasz tvamos #12029 üzenetére
Nincs baj szerintem a helios-al, csak arra kell használni amire jó. Az ellenfényt rosszul viseli, a képsarkakban lágy és örvénylik, ezért mondjuk naplementés tájat ne ezzel akarj fotózni.... viszont pl. szórt fényben portréra zseniális. Mondjuk a becsillanás szvsz nem mindíg zavaró, akár effektként is fel lehet használni, mint az örvény bokeh-t.
Most hogy a heliost emlegetitek, a régi amatőr fotóimat nézegetve ([link]) ([link]) megkívántam a képi világát, elő kell vegyem és leporoljam a kicsikétFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mr.Csizmás
titán
üdv, 70-100 mm körül fényerős MF-et mit ajánlotok? Samyang 85 túl drága, etc.
Fuji XF-re kellene, szóval lehet L39, AR, stb. rövid cucc is.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
jmakk
őstag
válasz Mr.Csizmás #12031 üzenetére
Ha karakteres képet akarsz ott a Jupiter 9, ha élesebbet, akkor én a Canon FD 85/1.8 irányába mennék. És vannak az újabb manuális csodák is, mint ez a Kelda 85/1.8.
-
Mega Bass
tag
válasz Mr.Csizmás #12031 üzenetére
Pentacon 100mm F2.8, ami viszonylag olcsó. Persze kérdés milyen fényerejűre gondoltál. Vagy keress valami 80-as 1.2-es vetítő lencsét az ebayen.
SERTZUIL
-
tvamos
nagyúr
válasz Mega Bass #12034 üzenetére
Pentacon 100mm F2.8
Hu, az jo lehet! Olyanom meg nincs... sot, 50,meg 135 kozott nem nagyon vannak obijaim... Megnezemmmm....(#12030) jjeahh válasza tvamos (#12029) üzenetére
Nincs baj szerintem a helios-al, csak arra kell használni amire jó
Hat... annyi jobb van, nem sokkal dragabban, szerintem. Peldanak okaert, a Pentacon Auto 50-ese...
Vagy en ezt rosszul latom, a kis lyukon keresztul?[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
jjeahh
nagyúr
válasz tvamos #12035 üzenetére
Nem tom, engem pont az az 50-es pentacon nem nyűgözött le. Karakteresnek nem elég karakteres, élesnek nem elég éles, szal mindenben gyenge közepes. Lila bevonatos zuiko auto-s 50/1.8 meg minolta md 50/1.7 az valóban élesebb és kontrasztosabb, de kérdés mi a cél. Ha kevés vagy nulla utómunkával is éles-kontrasztos képet akarsz, akkor a heliosnál kb. bármelyik 50-es jobb, ha viszont a karakter a lényeg, imádsz a swirly bukéval meg becsillanásokkal játszani, akkor a ruszki csoda az áráért verhetetlen.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Matska
senior tag
válasz Mr.Csizmás #12031 üzenetére
Jupiter 9 MC. Fent raktam be képet ami azzal készült.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
-
Rapid136
őstag
válasz Mr.Csizmás #12031 üzenetére
Na az pont az a gyujtótávolság ami filmesben se volt túl gyakori....
Mondjuk ott a Jupiter-9 2/85mm, az 30-40000 Ft, másra ne számíts olcsóbban.Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Mr.Csizmás
titán
-
Rapid136
őstag
válasz Mr.Csizmás #12042 üzenetére
Abszolute nagy a szórás, nekem pont elég jó darabom volt belőle (már eladtam). Fullframe vázon nagyon csak a közepe éles nyitva, croposon ez nem zavaró már annyira.
Tesztelgetni kell sajnos. Az ujkori feketék talán-talán, de ez sem garancia rá.
A diavetitő obikkal meg az a gond hogy nincs rekeszük, tehát egyfelől rá kell mókolni egy adapterre, aztán ha mégis rekeszelnél akkor meg kartonból kell kivágni és hátulra beilleszteni.
Amúgy van Meyer Trioplan jellegű diavetitő obi, a 100-s Trioplan ugy 150.000 Ft, ez meg 5-6.000 :-)Sony A9 + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Mega Bass
tag
Srácok, használ valaki CZJ Sonnar 200mm F2.8-ast a csoportból? Ha igen mennyire elégedett vele?
SERTZUIL
-
jjeahh
nagyúr
válasz Rapid136 #12043 üzenetére
"Amúgy van Meyer Trioplan jellegű diavetitő obi, a 100-s Trioplan ugy 150.000 Ft, ez meg 5-6.000 :-)"
Megkérdezhetem az melyik az? Személy szerint én a meyert sem rekeszelném soha, szal...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Zozzant
addikt
-
Mega Bass
tag
válasz jjeahh #12047 üzenetére
Pl.http://m.ebay.com/itm/Pentacon-AV-2-8-80-Projektor-Objektiv-40-mm-Bubble-Bokeh-Lens-Mayer-DioplaGOOD-/112509329557?_trkparms=aid%253D222007%2526algo%253DSIM.MBE%2526ao%253D1%2526asc%253D20150519202348%2526meid%253Dbf07b6ad7a7747a0807e10cf4af96ae5%2526pid%253D100408%2526rk%253D4%2526rkt%253D25%2526sd%253D112509329542&_trksid=p2056116.c100408.m2460
SERTZUIL
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest