Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#92451) F_Zolee válasza máyköl (#92447) üzenetére


F_Zolee
veterán

Ma az árkád parkolóból álltam ki és a helyemért folyt hasonló "vita". De végül a hangoskodó fél ment el aki besurrant volna. Örülök hogy nem sűrűn járok ilyen helyeken...

(#92452) BigBlackDog válasza szőröscica (#92450) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Végül is, ha elszalad 100, még mindig marad 200 ló. ;]

(#92453) brumi1024 válasza szőröscica (#92450) üzenetére


brumi1024
veterán

Igazából valami ilyesmiről szól az egész autó - nincs rá szükség, de jó.

(#92454) Atomgeszi válasza F_Zolee (#92451) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Itt Pécsen is az árkádban hasonló van.. tetézve azzal, hogy 4 után legalább 15-20 perc mire egyáltalán fel lehet jutni a parkolókig a kanyarodósávból :)

(#92455) molnarpeter válasza szőröscica (#92434) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Amúgy céges kocsi nem téma? Second hand baráti árban van, és nem kell parázni, mikor jön be egy váltó vagy motor gond.

(#92456) aero. válasza tboy93 (#92431) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

E39 525i. Ugyanaz a motor, mint joa-nak, csak ez manualis.

Bitpork: nem tudom mar melyik hsz-ed, de a premiumosagra visszaterve igaz, amit mondasz, csak hogy a nemetek sorra elkurjak a motorjaikat addig egy japan kimegy a világból, ez van, tanultunk :D

(#92457) F_Zolee válasza Atomgeszi (#92454) üzenetére


F_Zolee
veterán

Oda csak transporterrel mentem. Rakodó helynél nincs ilyen gond. ;]

(#92458) EQMontoya válasza BigBlackDog (#92452) üzenetére


EQMontoya
veterán

Megchippeljük azt a 300-at, aztán lesz belőle 260? :D

aero: az a baj, hogy a 6 hengeres 28i óta nem gyártottak kb. értelmes motort.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#92459) bitpork válasza EQMontoya (#92449) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

De akkor nem érted az emberek vágyait. Sokan pénisz toldaléknak használják és igenis kell nekik valami amit lehet mutogatni mindenki előtt.

Senki nem vonta kétségbe h elég e 286 ló- ne is keverd ide ezt a kérdést. A tény viszont tény marad h a japánok jöttek és sokszor még jönnek is jegyzetelni az európai autószalonra , nem fordítva. Lehet szidni a fejlődést (okkal és ok nélkül) de ezért világvezető még mindig a 3 nagy német. És az is lesz amíg tartják ezt a tendenciát.

Ha pedig nem lenne ere igény, nem létezne a jelenség. :R

brumi1024: azt hiszem h értelem és érzelem vitájáról van itt szó. Pl az ügyvédemnek most R lexus is van az a4 cabrio mellett. Amint elindultunk Teddyvel közölte h érzi a légrugót és milyen kurva jó (13 éves a kocsi!) és hogy kár h az áram mellett mást nem tud az RX.

MOD

(#92456) aero. : de ezt kell megérteni h amíg a japánnak ez jutott, minden más a németeknél van. Bárki bármit mond is, egy japánt csak aggyal lehet szeretni.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#92460) focvis válasza bitpork (#92459) üzenetére


focvis
veterán

Bárki bármit mond is, egy japánt csak aggyal lehet szeretni.

Egy Nissan Z-t, Subaru WRX-et nem löknék el magamtól, viszont azt mondják, rohadt sokat fogyasztanak - autópályán nem is látni őket gangolni.
Teccenek még az ültetett Isuzu D-maxok és egyéb pickupok, városba jöhetnek. :D
EQM autója is vállalható lehet egy kompresszorral. ;]

[ Szerkesztve ]

(#92461) EQMontoya válasza bitpork (#92459) üzenetére


EQMontoya
veterán

Azért itt sarkítasz.

Persze, a német trió sok mindenben elől jár, és rengeteget fejlesztenek, ez nem kérdés, de:
-Azért ez nem kizárólagos. Hibridek terén továbbra sem rúgnak labdába a japók mellett, szívómotorok terén (a turbókorszak előtt) is egyértelmű fölénye volt a japóknak - nyilván ez csak utólag, évekkel később derült ki, hogy azok nem esnek szét. :)
-Az általad említett légrugóról jutott eszembe, hogy a kényelmes futóművek úttörője (hidro) ugye alapvetően a PSA volt.
-Ha megnézel egy olyan piacot, ami semleges mind a németeknek, mind a japóknak, ugyanannyi Lexus fogy, mint BMW.

Mi itt az EU-ban egy részét látjuk annak, hogy merre megy az autóipar.
Ettől függetlenül azt érdemes észrevenni, hogy az amit nagy innovációnak írunk le, és az EU-ból származott az elmúlt 15 évben, azoknak a jelentős része igazából egy szopóroller lett (a CR dízelek zöme - ami amúgy olasz találmány, downsizing turbó benzinesek előfutárai, DSG-k), amik szerintem inkább hátrafelé vitték a világot, mint előre. Mindezt ráadásul sikerült megfejelni azzal, hogy igazából egyetlen fostaliga konstrukcióból sem lett soha visszahívás, vagy kedvezményes javítás, még akkor sem, amikor már mindenhol közismert volt a probléma.
Persze van kivétel, pl. amit belterek terén alkotott az elmúlt 10 évben az Audi, az szerintem is veri a konkurenciát és megsüvegelendő teljesítmény.

Szerk: nekem nagyon szimpatikus egyébként az, amit a japók toltak a '90-es években, hogy 280 lóerő volt limit, nem lőtték fölé a sportautókat. És igazából ameddig nem kezdtek el az autók elhízni, tök jogos is volt. Ha valaki egy 200 lovas sportautóval (ami nyilván nem 1.6 tonna) nem tud élvezetesen közlekedni, annak tökmindegy, 400-tól se fogja jobban érezni magát, cserébe sokkal inkább közveszélyes lesz.
Az pedig, hogy az egyébként sofőr által vezetett autónk 500 vagy 600 lovas, tényleg, mit számít? Igen, meg lehet csinálni, csak tök értelmetlen, még a tulaj maga is csak a tudatot élvezi, de soha nem használja ki.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#92462) kisza25 válasza máyköl (#92447) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

csak annyit mondtam volna neki, hogy, majd ellenőrizd a kocsidat mielőtt elindulsz, nehogy ne fogjon a fék (persze nem csinálnék semmit a kocsijával, de na)

Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 31,5 eFt, posta van

(#92463) máyköl válasza kisza25 (#92462) üzenetére


máyköl
veterán

Megtörtént. :)

(#92464) i-sti válasza brumi1024 (#92448) üzenetére


i-sti
senior tag

Itt a Hyundai Nexo, level 4.
[link]

Novum Forum Siculorum

(#92465) szőröscica válasza EQMontoya (#92461) üzenetére


szőröscica
addikt

Na most akkor CVT-s kombi Avensist vegyek? :D

(#92466) mdani01 válasza szőröscica (#92465) üzenetére


mdani01
aktív tag

S-Cross automatát😃

iPhone 6S SpaceGray

(#92467) Qru válasza EQMontoya (#92395) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pedig van egy eladó most pont: [link]

Mondjuk az az utólagos nappali menetfény... :W

#nincsbennetarcsi

(#92468) i-sti válasza szőröscica (#92465) üzenetére


i-sti
senior tag

Honda Accord?
[link]

Novum Forum Siculorum

(#92469) focvis válasza Qru (#92467) üzenetére


focvis
veterán

Drága a xenon trafó. :D

Ez is teccik pofára.

Városi fogyasztás 17,1 l/100km
Országúti fogyasztás. 8,6 l/100km
Vegyes fogyasztás. 11,7 l/100km

(#92470) szőröscica válasza i-sti (#92468) üzenetére


szőröscica
addikt

Inkabb az Avensis. Utana kene nezni ennek az 1.8 benzin + CVT parosnak tartossag szempontjabol.

(#92471) i-sti válasza szőröscica (#92470) üzenetére


i-sti
senior tag

Prius-ban, Auris-ban, CT200h-ban ez van.
Szóval nem hinném hogy gond lenne vele.
Én sajnálom azt a sok pénzt amit elkel költeni automata olaj cserére. :(

Novum Forum Siculorum

(#92472) tomcsi23 válasza focvis (#92469) üzenetére


tomcsi23
veterán

Nem ez a lényeg :F
Oktánszám 95

;]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#92473) bitpork válasza EQMontoya (#92461) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Ebed után v kora este válaszolok, de most rohanok családlátogatásra.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#92474) szőröscica válasza i-sti (#92471) üzenetére


szőröscica
addikt

Én most cseréltem az E61-ben is, gyári ZF olaj+szűrő, 100k felett volt, de rettentő sokat javított.

(#92475) focvis válasza tomcsi23 (#92472) üzenetére


focvis
veterán

Ebbe? Csak az LPG!!!! ;]

@Isti: CVT-n is illik cserélni az olajat.

(#92476) brumi1024 válasza i-sti (#92464) üzenetére


brumi1024
veterán

Kapható. Az A8-nál nincsenek olyan mondatok, hogy "csak annyiban különbözik a majdan kapható modelltől", nem, az tudja ezt. Most, nem 5 év múlva. Californiában is rohangálnak a Google önvezető autói már pár éve, teszt alatt nem újdonság ez.

[ Szerkesztve ]

(#92477) i-sti válasza szőröscica (#92474) üzenetére


i-sti
senior tag

Félre értés ne essék.
Manuálban én is cseréltem. 190 ezernél.
Legközelebb 300 körül.
Ennyi belefér de 50.000 ként nem szívesen költenék egy rakás pénzt olajra.
Inkább kicserélem a felfüggesztést.

(#92475) focvis: Tudom, ezért tettem le a hibrid álmaimról. Autó is sokkal drágább, sima Jazz vs hibrid Jazz erre még rájön az olaj csere, nem éri meg. Sima manuális. 150 ezrenként cserélek bene.

[ Szerkesztve ]

Novum Forum Siculorum

(#92478) xcds


xcds
őstag

Sziasztok! Ha az érvényesség lejárata előtt muszakiztatom le az autót, akkor az új érvényesség isannyival hamarabb jár le vagy marad a mostani lejarathoz a két év? Hogy van ez most?

(#92479) xEon1337 válasza xcds (#92478) üzenetére


xEon1337
őstag

Ha a lejarathoz kepest 1 honapon belul vagy, akkor semmi nem valtozik, de ha hamarabb viszed muszakira, akkor az lesz az uj lejarati datum.

"Less but better" - Dieter Rams

(#92480) -v- válasza i-sti (#92477) üzenetére


-v-
addikt

Inkább kicserélem a felfüggesztést

Az is sokat segít az auatomata váltónak :K ;]

(#92481) szőröscica válasza i-sti (#92477) üzenetére


szőröscica
addikt

A ZF 8 év vagy 120 ezer km-t mond a cserére, az azért nem 50 ezer. A BMW szerint élettartam töltet. ;] Végülis, nagyjából 120 ezer manapság egy BMW motor élettartama, a javítás meg GTK. :DDD

Ez full csere volt, nem csak frissítés.

(#92482) molnarpeter válasza i-sti (#92471) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Nem teljesen. Hibridben a HSD egy bolygóművet tartalmaz, ott nem nagyon van minek elromlani. Az Avensis CVT fém szíjas, mint a multitronic.

(#92483) -v- válasza szőröscica (#92481) üzenetére


-v-
addikt

javítás

20d elébe megy a problémáknak, az nullába égeti magát :DD

(#92484) xcds válasza xEon1337 (#92479) üzenetére


xcds
őstag

Köszi, ez nem mindig volt így, ha jól tudom.

(#92485) EQMontoya válasza Qru (#92467) üzenetére


EQMontoya
veterán

Azért ennyi km mellett nem ülnék bele.
Egyrészt az tiszteletre méltó, hogy ennyi van benne, és aránylag egyben van, másrészt viszont azért ebben 3 difi van, nem feltétlenül örök életűek, 400e után azért itt is lehet zsebbe nyúlás.

Inkább keveset futott autó, mert most is csak évi 18 körül megyek, de ez lehet, hogy csökkenni/oszlani fog idővel.

joamilestone: Napi 60km városhoz vennék egy hibridet inkább. Abból viszont csak az Aurisból van kömbi, az viszont elég gagyi (beltér is, csúnya is). De erre a felhasználásra vagy:
-cabrio és leszarom
-hibrid és spórolás

Pl. CT200H. Csak abból is 4m egy értelmes.

Same rules apply!

(#92486) brumi1024 válasza -v- (#92483) üzenetére


brumi1024
veterán

;]

(#92487) szőröscica


szőröscica
addikt

Atlagos vasarnap delelott egy M54 tulajnal. A "Vajon az also motorburkolaton viz vagy olaj all?" kerdes megvalaszolasahoz gyartsunk celszerszamot.

Viz vót. :D

Monty: kemenytetos kabriobol sincs semmi jo. Az E93 gondolom szoporoller es jo draga is.

[ Szerkesztve ]

(#92488) EQMontoya válasza szőröscica (#92487) üzenetére


EQMontoya
veterán

MX5 NC-ből van gyári hardtop, szerintem nem kifejezetten szép, viszont jó.

Same rules apply!

(#92489) molnarpeter válasza EQMontoya (#92488) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Boxster szintén.

(#92490) pècsimunkás


pècsimunkás
addikt

Tegnap voltam Erfurtban autókiállításon. Tetszett az űj Civic , a Kia proCeed , az alsóközèp kategóriából . Jó volt belèjük ülni , tetszett a kormány- váltó- könyöktámasz kombináció - szóval az ülèshelyzet. A Mazda 3 az annyira nem jött be . Megnèztem mèg sok autót , de amikor kijöttem , nem èreztem kèsztetèst az Auris cserèjère. A " tömeg autók " közül mèg a Kia Stringer jött be ! De az nagyon ! Arra azèrt elcserèlnèm , de csak egy az egyben :D !

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#92491) 426os


426os
őstag

Hali!
Milyen autóba (kombiba) tudnék belerakni egy 200x80x40 cm méretű csomagot (lapraszerelt ágy)?
Fabia, Passat, kb milyen kategória kell egy ilyen művelethez? Ledöntött/előretolt hátsó/első üléssel persze.

.

(#92492) MunezXBK válasza szőröscica (#92487) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Elég lett volna víz, ha olaj áll alul, elszíneződik. :D

(#92493) Peter.70 válasza 426os (#92491) üzenetére


Peter.70
őstag

Honda Jazz?

(#92494) Qru válasza bitpork (#92459) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

" tény viszont tény marad h a japánok jöttek és sokszor még jönnek is jegyzetelni az európai autószalonra , nem fordítva."

Ez leginkább azért mert két távoli kultúra/szokás/ízlés ha nekünk akarnak eladni autókat akkor nem jöhetnek ki SX4 dizájnnal mert abból egy darabaot se adnak el max ha olcsó de ugye prémiumnál ez nem igazán érv.
Na meg más hibáiból erény tanulni nem pedig szégyen...

To all:

Napi gyökér itt is meg volt, beállt egy bimmer a garázsllejáró elé mértani pontossággal középre keresztben. Közteres rakott rá mikicsomit, sajnos vasárnap nem dolgozik a lopóautó. Remélem estére azért le tudok majd állni... Ha nem akkor, reggel jön a lopóautó és elviszik.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#92495) Qru válasza focvis (#92469) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A lovak zabbal mennek tudod... :D Amúgy awrx azért eszik sokat mert rövid a váltó benne.

EQM: A méter is sok benne és egy laza 500k-val túl is van árazva a reális áránál.

#nincsbennetarcsi

(#92496) Magnum_ válasza Qru (#92494) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Azon gondolkodom, hogy egy szakszeru kerekleeresztes rongalas-e...

I humbly and respectfully decline™

(#92497) szőröscica válasza Magnum_ (#92496) üzenetére


szőröscica
addikt

Azzal szerintem ugyanaz a baj, mint a kerékbilinccsel. Igazából még tovább hosszabbítja az akadályozást.

(#92498) Qru válasza Magnum_ (#92496) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez bennem is megfordult de még tart a türelem... Igazából nem egy nagy érvágás mert az utcán is elvan ha felállni nem tudnék az lenne nagyobb méreg.

EQM: Az első és hátsó diffiben kell cserélni az olajat 60 ezrenként, a középső az éltatartam olajozású, abban nem is lehet cserélni csak ha szétbontatod.
De a diffi állapotát könnyen lehet ellenőrizni itt. Kitekert kormánynál körbe-körbe mész lassan és ha nincs semmi fura hang és/vagy kotyogás akkor ok.

mod:

joamilestoné: Nem sürgős, a példastatuálás nagyobb érték lenne most.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#92499) MunezXBK válasza Magnum_ (#92496) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem az.

(#92500) molnarpeter válasza Qru (#92498) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szabadon látható vonószem nincs rajta? Mondjuk pár krokodil emelő kétségkívül finomabb megoldást tesz lehetővé :D

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.