Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#82651) rbalint88 válasza j.bravo (#82646) üzenetére


rbalint88
addikt

Vezetestechnikai treningen nagyon balfasznak kell lenni, hogy osszetord. Ha sok lenne, rugod ket labbal a feket es megallsz a fal elott. A muanyagbolyat begyuri a kocsi, femoszlop meg nincs, ahelyett vizoszlop van.

(#82652) Speeedfire válasza j.bravo (#82646) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Hova fogsz menni? Én is tervezem valamikor. :K

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#82653) j.bravo válasza Speeedfire (#82652) üzenetére


j.bravo
addikt

Kösz skacok!
Nem én szerveztem (szülinapi ajándékba kaptam), aaasszem Újpesten lesz a móka.
A fényezés mondjuk úgyis telis-tele hibákkal, afelől nemigen kell aggódnom.

rbalint88: kételkedsz benne, hogy tudnék elég balfasz lenni? Tartok tőle hogy meg tudnám oldani :D

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#82654) lenko válasza Speeedfire (#82652) üzenetére


lenko
aktív tag

Ahol én voltam (drivingcamp) mindenkinkek adtak autót. 2x8 fős csoportban voltunk.
Én sem mennék el sajáttal. Mit túráztassam az autót. Koptassam a féket. Alsó vízsugárnál be is ázhat valami csatlakozó...Stb. (persze ez egész napos dolog volt, 2-3 órás alaptréning talán vállalható sajáttal)

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#82655) Qru válasza lenko (#82654) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Én meg más autóval nem mennék. Szvsz pont az a lényege, hogy a sajátod megtanuld kezelni, hogy hol vannak a határai.

Bögrével Tökölön voltunk a reptéren saját autóval, az jó móka volt. :K

#nincsbennetarcsi

(#82656) lenko válasza Qru (#82655) üzenetére


lenko
aktív tag

Enélkül is tudom hol van a sajátom határa. :) (azért szögezzük le ezek a pályák nem 100% életszerűek)

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#82657) Qru válasza lenko (#82656) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem még elég új volt az autó akkor, ráadásul még csak soha nem is vezettem előtte 4wd-s autót.
Szóval nekem nagyon hasznos volt. :K

Meg a CC-nek is egy jó teszt volt. A műgyantán mindenkit vertem vele, a nyári gumival a többiek labdába sem rúgtak kb. :D

#nincsbennetarcsi

(#82658) MunezXBK válasza Qru (#82655) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ő mindent is tud.

(#82659) lenko válasza Qru (#82657) üzenetére


lenko
aktív tag

Úgy ok, bár te is kitapasztaltad volna ugyanúgy. 2telen túl vagyok ezzel, az elég volt, hogy rájöjjek.... ;)

(#82658) MunezXBK

Az igazságot mindenképp. ;)

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#82660) BigBlackDog válasza lenko (#82659) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Szerintem nem mindenki akarja közúton kitapasztalni ezt a tudást. :U Gondolom, hogy ők furcsán gondolkoznak, de véleményem szerint van aki szereti a kisebb a kockázatot....

(#82661) lenko válasza BigBlackDog (#82660) üzenetére


lenko
aktív tag

Van bőven rá hely, ahol a kutya nem jár. Nem is feltétlen Bp.-en, és környékén, mert itt nem vagyok ilyen téren avatott, de Miskolcon van jó néhány hely, ott pedig este 8 után a kutya nem jár az utakon nagyjából.
;)

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#82662) Qru válasza lenko (#82659) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem nagyon volt rá lehetőségem, mert hó az nem sok van itt, fent a Mátrában élesben meg nem mertem annyira tolni neki... végeztem én már ott árokban. Szóval hasznos volt ez a 8 órás tréning.
Ha másra nem hát arra, hogy sokkal többet tud a kocsi mint amit be merek vállalni vele.

#nincsbennetarcsi

(#82663) Speeedfire válasza lenko (#82654) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

2-4 óráson gondolkozok. Az egyik nálam is a drivingcamp, illetve a ring. A tököliról nem hallottam még. Árban viszont nem rossz. :N

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#82664) Jorus válasza Qru (#82657) üzenetére


Jorus
nagyúr

Havernak is az volt az első, amikor megjött a V8 biturbo, hogy elvigye pár vezetéstechnikai tréningre - közel 600 ló és 800 Nm a hátsó keréken elég gyilok.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#82665) lenko válasza BigBlackDog (#82660) üzenetére


lenko
aktív tag

Az még kimaradt, hogy ha leesik egy kis hó ott, csapatosan mennek fel az emberek csapatni a Bükkbe. Mindegy milyen hajtással van az autó. :D

[ Szerkesztve ]

Az embereknek fáj az igazság!

(#82666) Qru válasza Speeedfire (#82663) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

2 óra az édeskevés. Eleve kb 30 perc elmegy az elmélettel. A maradék időben max a vészfékezést tudod kitapasztalni...

A 4 órás már talán ér is vmit, a 8 órás kicsit fárasztó de az az ajánlott ha komplett képet akarsz kapni.

A tököli nekem szimpatikus volt, nincs olyan nagy műszaki nívó mint mondjuk a drivingcamp-ben vagy a Hringen de ezt az ára is tükrözi. Az instruktorok jól felkészültek és profik. Sztem elsőre bőven elég a tököli is belekóstolni, hogy mi fán terem a dolog.

Én tuti kötelezővé tenném a friss jogsisoknak, plusz mondjuk minden jogsi hosszabbításkor...
Több értelme lenne mint a védának (csak ez nem termelne lóvét ugye).

mod:

Jorus: Az már az emelt szint. Én is beneveztem volna a nagy tempós oktatásra is de kiröhögtek a szervezők, azt mondták 200 ló alatt felejtős a dolog. :DDD

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#82667) Speeedfire válasza Qru (#82666) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Jogos, valóban több értelme lehet egy 4-8 órásnak. Viszont, ahogy írtad azért elég fárasztó lehet a 8 óra. Na megy, 8 óra alatt tuti elmenni egy tank benzin. :D
Utána olvasok még ennek a tökölinek. :K

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#82668) Qru válasza Speeedfire (#82667) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A lovak zabbal mennek... nekem is 13,5 literes átlagom lett a 8 órás tréning alatt úgy, hogy ebben az oda-vissza út is benne volt ami egy kímélő M0-ás vitorlázás volt.

Mondjuk azon jót röhögtünk mikor mesélte az oktató, hogy kijöttek vmi csodavillany autóval, hogy na majd ők lesznek a Janik. A második óra után letiltotta magát a gép túlmelegedés miatt, onnantól csak nézők voltak. :DDD

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#82669) EQMontoya válasza Jorus (#82664) üzenetére


EQMontoya
veterán

Egek, ezt az apró motort mibe sikerült elhelyezni?

Qru: pedig ez nem csak lóerő kérdése. Lásd: MR2 W30, csak 144 szívó lovacska, de mellé tonna alatti az önsúly, szóval gyári adatok szerint 7.7 a 0-100.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#82670) Speeedfire válasza Qru (#82668) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Annyi minimum lenne szerintem. :D

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#82671) Qru válasza EQMontoya (#82669) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen de ez Subarukulbos szervezés volt ennek fényében mondta a 200 lovas minimumot.

mod:

Speeedfire: Inkább 15-16. Az 1.8 TSI legalábbis simán bekapott annyit ilyen körülmények között...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#82672) Jorus válasza EQMontoya (#82669) üzenetére


Jorus
nagyúr

E63 AMG S-Model

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#82673) -v- válasza Jorus (#82664) üzenetére


-v-
addikt

Hmm, mi ez, M5?

(#82672) Jorus: ja ... az se rossz ;]

[ Szerkesztve ]

(#82674) Speeedfire válasza Qru (#82671) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Én is valahova oda raknám. :K
Lehet, hogy a tavasszal szervezek egyet haverokkal. Nem lenne rossz.

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#82675) Qru


Qru
MODERÁTOR

Hétvégén is fizetős a Városligetben a parkolás, tegnap ott parkoltam, minden második autósnak ott figyelt a mikicsomag... :(

56-osok tere: Kinyírták az ország legnagyobb P+R parkolóját

Speeedfire: Sztem innen is lenne pár érdeklődő. Én pl filózom, hogy ismétlés gyanánt ismét benevezek egy kurzusra... :U

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#82676) Speeedfire válasza Qru (#82675) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Körbekérdezek majd ismerős körben, aztán ha tudok valami, akkor jelzem. Már munkatársam is mondta, hogy ő elmenni a bömbivel valamikor ilyenre.

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#82677) Mágus2 válasza Qru (#82644) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

És milyenek voltak a gyertyák? Hogy megy most a verda?

(#82678) EQMontoya válasza Qru (#82675) üzenetére


EQMontoya
veterán

Okos, ügyes, jó úton haladunk a város egyre élhetetlenebbé tétele felé. Így a hármas metró felújítása előtt ez különösen kellett, tényleg.

Same rules apply!

(#82679) Qru válasza Mágus2 (#82677) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Viberen küldtem képet még tegnap... Nézd meg.

Sokat nem próbáltam, csak simán hazakigyóztam vele. Egyelőre oké. :K

#nincsbennetarcsi

(#82680) Peter.70


Peter.70
őstag

Sziasztok,

Ha autóval kapcsolatos bármilyen büntetést kapok ( gyorshajtás, térfigyelő kamera Budapesten, stb ), azt a forgalmi engedélyben lévő címre küldik, vagy az állandó lakcímre?
Én vagyok a tulajdonos, nincs külön üzemben tartó.
A két cím egyébként ugyanaz

[ Szerkesztve ]

(#82681) barnam_ válasza Peter.70 (#82680) üzenetére


barnam_
nagyúr

Szerintem a forgalmiban szereplő címre.

(#82682) lenko válasza Speeedfire (#82667) üzenetére


lenko
aktív tag

2 dízellel mentem. Azzal 1/3 tank fogyott kb. /autó. (520d, és Q5 3.0)
8 órás fárasztó, pont úgy éreztem magam utána mintha a Lengyel céges útról vezettem volna haza.

Az embereknek fáj az igazság!

(#82683) Richard!


Richard!
addikt

Sráczok!

Az alany egy 2008-as Audi A6 C6 2.0 PD 103 kW 140 Le. Ez az a hirdedt foskazán PD?
Ismerősöm most vette, csak érdeklődöm, hogy mire számíthat? :F

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#82684) Mágus2 válasza Richard! (#82683) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Szopásra, csak a rossz végén lesz a brének...

[ Szerkesztve ]

(#82685) Richard! válasza Mágus2 (#82684) üzenetére


Richard!
addikt

Mesélsz?
Illetve ha tudsz mást is írni, mint a totalcar-os cikk. ( 20 motor, ezeket kerülje.)

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#82686) barnam_


barnam_
nagyúr

Tegnapi kép, Tesco parkoló (a korrektség jegyében a rendszámokat leszedtem). Mire visszaértem, ez állt mellettem.
Felmerült bennem a kérdés, ezt így hogy? :DDD Mikor leparkoltam, nem állt mellettem, a környéken se senki.

(#82687) rbalint88 válasza EQMontoya (#82669) üzenetére


rbalint88
addikt

oké, de a nagysebességű tréningen az a lényeg, hogy 100 felett mit mutat. 100-ig egy e-up is jani, csak aztán 130-nál megáll az élet :D

btw a chip óta érezhetően szebben lép 150-ről az autó. 200-ig nem kezdett konyulni, pedig a régi programmal is 180 után azért érezhetően fogyott a lendület, most még azért megvan az akarat ott is :)

(#82688) tomcsi23 válasza barnam_ (#82686) üzenetére


tomcsi23
veterán

Ki tud szállni onnan is, hidd el hogy szná m. :U
Nyomokat nem találtál az oldalon? :)

rb: izmosodás volt? ;]

[ Szerkesztve ]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#82689) Magnum_ válasza tomcsi23 (#82688) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Bekerult a dircsiszurcsi, az meg ugye sok LE.

;]

I humbly and respectfully decline™

(#82690) EQMontoya válasza rbalint88 (#82687) üzenetére


EQMontoya
veterán

Egy ilyen sportgép (MR2, ilyesmi) ott is egész sokat mutat, mert jó az alaktényező és kicsi a homlokfelület, szóval egész barátságos a légellenállása.
Nézd meg, ott van Bitpork Tuaregje, ott azért van ló bőven, mégis vége van 200-nál, de hát ekkora felülettel nincs ebben semmi meglepő.

Same rules apply!

(#82691) Mágus2 válasza Richard! (#82685) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az a motor minden szempontból rossz. :D 5w 30 az előírt olaj a DPF miatt, de azzal szétkopik a vezérműtengely pályán, 5w 40-el meg eltömődik a DPF, jó megoldás erre nincs. Olajpumpában megfordul a tengely, az viszi a turbót magával sétálni, néha többet is. A jófajta német mérnökök sűrűmenetes-re csinálták a vezérműszíj feszítőjének a tőcsavarját. A hengerfejben lévő fele 10 es sűrűmenetes(1-es menet emelkedés), de a külső menet meg 8-as, de 1,5-ös menet emelkedéssel. Ez a sűrű menet az alu fejben csak 1 kitekerést bír ki, utána a legerősebb oldhatatlan kötésű loctite menetragasztóval kell beragasztani, különben kicsavarodik menetközben, elengedi a feszítő a szíjat, mintha megeresztett volna az anya a feszítőn, pedig tőcsavarostól jön ki, a többit meg sejted magadtól. A tdi motor annyira passzentosra lett összerakva, hogy kiállása van a dugattyúnak és a szelepeknek is(értsd, felső holtponton a dugattyú széle feljebb jön, mint a blokk), a szelepek meg nincsenek teljesen síkba csiszolva a fejjel. 1 fog ugrás a szíjon katasztrofális. 4-6 szelep hajlik, törnek a himbák, tengelyek, sérül a dugattyú. Ehhez jön a siemens befecskendezőrendszer, ahol az injektor elektromos részében is kering a 7 bar nyomású üzemanyag és kikezdi a szigetelést az injektorban, ami zárlatos lesz, ez hirtelen halál, azonnal leáll és nem indul be, míg a zárlatos injektor kábelét le nem kötöd, akkor jár 3 hengerrel. Szóval készüljön fel, építsen ki jó barátságot tréleressel, és ne szívja mellre, ha megáll az ódi. :DDD :O ;] :P

[ Szerkesztve ]

(#82692) barnam_ válasza tomcsi23 (#82688) üzenetére


barnam_
nagyúr

Nagyon közelről nem néztem, de látványos sérülést/nyomot nem láttam.
Az ilyet tényleg nem értem amúgy, ha esetleg állt a jobbján egy paraszt, aki átlógott, mért nem megy olyan helyre, ahol rendesen elfér? :U

(#82693) EQMontoya válasza Mágus2 (#82691) üzenetére


EQMontoya
veterán

Asszem, továbbra is a jó öreg szívókat fogom nyüstölni. :)

Ebben az a borzasztó, hogy amit írsz a csavarról, azon még laikusként is látszik, hogy szar megoldás, hogy engedhettek ki ilyet?

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#82694) rbalint88 válasza tomcsi23 (#82688) üzenetére


rbalint88
addikt

ja, gyúrtunk vazze :P még kell egy új légtömegmérő, mert a gyári meg van már butulva. ha az megvan, vissza kell menni finomítani rajta, mert most még sok a füst (bár a smoke&charm gyerekek még kinéznének, ahhoz azért kevés, főleg a menéshez képest :P )

(#82695) tboy93 válasza Mágus2 (#82691) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ez ám a szopóroller :Y

(#82696) Richard! válasza Mágus2 (#82691) üzenetére


Richard!
addikt

Köszönöm az esti mesét. Tartalmas volt. :DDD :R

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#82697) FIREBLADE78 válasza bitpork (#82647) üzenetére


FIREBLADE78
addikt

;] ;] ;]

Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4

(#82698) #64118272


#64118272
törölt tag

Egy barátomnak keresgélünk autókat, eddig ez egy szimpatikus gép: [link]

Esetleg ismeri valaki a konkrét autót?
Ha nem, akkor tudnátok véleményt mondani? Ez a motor ezt a kasztnit hogy mozgatja meg?
A 4x4 feltétlen kellene neki, mert egy elég meredek utcában lakik, ahol télen 4x4 nélkül nem megy ki, még azzal is van, hogy csak hólánccal.

(#82699) Fr0z3n


Fr0z3n
őstag

Sziasztok
Valaki szerelt már be utólag központi zárat? Ránézésre nem bonyolult a dolog.

(#82700) Mágus2 válasza EQMontoya (#82693) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ismerni kell az ellenséget, én ha valamit szidok, akkor legalább tisztában vagyok annak minden aspektusával. :DDD Hordanak hozzám ilyen gépeket is, persze vannak városi legendák, hogy taxisnak 500k km után is jó, de azt elfelejtik hozzátenni, hogy... a BKD octavia, amiben a régi olajpumpa van, nincs DPF meg bosch a befecskendező rendszer. Igen azt meg lehet venni, nade a többi 2.0 PD bizony előbb-utóbb megszivat. ;)

A skoda is visszavásárolt egy ilyet és szétszedte. a BKD tényleg tartós.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.