Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
tomcsi23
veterán
Ajánlom nekik hogy október végére
Melyik év?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/09/25/miert_draga_az_alkatresz_ha_a_szervizben_veszed/
Ééértem. Tehát amikor Zsóti dógozik a munkahelyén, akkor mindenen szeretne csinálni 100-200%-t, de amikor neki kell igénybe venni szolgáltatást akkor büdös a dolog.
A TC meg mellé áll, és meg akarja mondani ki mennyi kulccsal és áron dolgozzon. O'ráááájt... nem.
Zsóti mennyi alkatrészt szív fel a szaros VAG csoportos autójával, hogy követeli a mennyiségi kedvezményt?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Még a Kakasé
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
BigBlackDog
veterán
Remélem, hogy ezt a "kakas éve" kifejezést nem a kereskedésben hallottad és eredeti Fordot fogsz kapni.
EQMontoya
veterán
Zsóti mennyi alkatrészt szív fel a szaros VAG csoportos autójával, hogy követeli a mennyiségi kedvezményt?
Hát azzal mondjuk elég sokat
A szervíz eljárásában szerintem az a tisztességtelen, hogy nem mondják meg, hogy ezt Ők 150.000Ft munkadíjért végzik, és még 100 az alkatrészt, hanem mondanak rá 80e munkadíjat, és még jól lehúzzák a usert az alkatrésszel. A végeredmény persze forintra ugyanaz, csak a szájíz valahogy mégis más, teccik-e éteni?
Egyébként nem véletlen, hogy csomóan inkább megcsinálnak maguknak dolgokat. Ha ugyanis a fentebbi mentalitás párosul azzal, hogy az utángyártott alkatrész nem túl minőségi, és Te gyárit szeretnél, azt pedig horror áron szerzi be a szervíz, akkor rákúrtál.
Egyébként arról is beszélgessünk már akkor kicsit, hogy miért kell szinte mindig külföldről rendelnem az alkatrészt?
A bontott olcsóbb Angliából postázva, mint amit itthon kibontanak.
A gyári olcsóbb Angliából postázva, mint itthon, de még olcsóbb Japánból postázva, mint Angliában.
Ha 10-15% lenne a különbség, nyilván nem szopnék vele, és megvenném itthon. A probléma az, hogy itthon a balatoni lángosostól az autószerelőn át az alkatrészkereskedőig mindenki úgy van vele, hogy ha nincs meg valamin az 50% haszon, akkor hozzá sem nyúl. Így esett meg az, hogy 0Ft-os keresnek rajta, mert megrendelem külföldről.
Márpedig azt ne mondja nekem senki, hogy az angol vagy a japán munkabérek és ingatlanárak mellett ott sokkal olcsóbb lenne a logisztikája vagy a raktározása az alkatrészeknek...
Szóval szerintem ebben a cikkben pont azt kapja a vállalkozói rétegünk, amit megérdemel.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Hehe, remélem én is, hogy nem made in PRC lesz ráírva mindenhova
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Én valamilyen formában vállalkozó voltam (kis kitérőkkel) 1996 óta. Ha az ember munkát ad másnak, és fejlődni is szeretne amellett hogy megtakarít, nem lehet egy szint alá menni sem árban sem színvonalban. A kereskedelem és a programozás valahol mindig is lóláb, de mindenben van egy közös metszet: a Magyar állam mindenkit aki vállalkozik konkurenciaként kezel a lopás területén. Ez az elsődleges magyarázata az itthoni költségeknek.
A másik legalább ilyen fontos pedig az, hogy a magyarban genetikai szintig beleivódott a szegénység - egyszerűen nincs miből a többségnek megengedni a teljes áron történő (szolgáltatás) vásárlást. Ha egy szerelő azt mondja az egységsugarú júzernek h akkor most 65k a kompi de le kell bontani a fél autót és kell két ember hozzá h ne egy hétig tartson, és ezért 150k a munkadíj, akkor a wanabee kliens közli h nem kell mert sok (különben se dolgozzon az ő kocsiján 1+ ember, mert ő tudja h nem kell). Ha viszont azt látja h az alkatrész ára mellett nem szerepel akkora munkadíj , könnyebben aláírja a megrendelőt.
Azt meg most ne vegyük napirendre, hogy az alkatrészt áruló cégek ezzel a működési modellel a kis szervizeket akarták segíteni, csak egyikük jó magyar szokás szerint kannibál lett, ami rántotta magával a többit.
MOD
Szerintem, merthogy én így látom.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
K Norbi
addikt
csak egyikük jó magyar szokás szerint kannibál lett, ami rántotta magával a többit.
Lucifer revíziót tart a pokolban, megfelelően gondoskodnak-e az ördögök a rájuk bízottakról. Az első kondér alatt vígan lobog a tűz, a kondér mellett egy tábla: NE MÁSSZ KI!
Lucifer kérdésére az ördög így felel:
- Ezek itt a németek. Tüchtig nép, betartják a szabályokat.
A következő kondér is mintaszerű, ám tábla helyett itt egy géppisztolyos őr áll.
- Ezek itt az oroszok. Ha valamelyik megpróbál kimászni, az őr a géppisztollyal visszakényszeríti. A harmadik kondérnál is minden stimmel, de Lucifer felvonja szemöldökét:
- Nem látom az őrséget, és tábla sincs.
- Ide nem is kell, ezek a magyarok. Ha egy megpróbál kimászni, a többi úgyis visszahúzza.
[ Szerkesztve ]
bajnokpityu
félisten
Hála a jó égnek, léteznek olyan szerelők, akik elvből átadják a kedvezményüket a kliensnek. És nem halnak éhen, mert piszkosul jól jön le az ügyfélben, és inkább fizetünk kicsivel magasabb óradjat ezek után, számláért szintén. Volt olyan, amúgy jól dolgozó szerviz, ahol konkrét kérdésemre, hogy miért nem adják át a kedvezményt, kérdésemre hazugsággal feleltek. Már csak elvből se megyek többé oda.
Mivel kvázi mindenki tudja, hogy ez így működik, mert a boltban elmondják, és sorban állás közben is látja az ember, ezért nem is értem a próbálkozókat. Annál szarabb üzenet nemtom létezik-e, hogy utólag tudja meg ügyfél, hogy lehúzták egy százassal. Mert, hogy kiderül, az tuti.
Ez a cikk meg már megint reklám a haveroknak...
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
EQMontoya
veterán
Azt meg most ne vegyük napirendre, hogy az alkatrészt áruló cégek ezzel a működési modellel a kis szervizeket akarták segíteni, csak egyikük jó magyar szokás szerint kannibál lett, ami rántotta magával a többit.
Azt, hogy 80% haszonkulccsal dolgoznak, ami a kis szervizek felé nagylelkűen csak 30%, én nem tudnám így nevezni. Úgy már sokkal inkább, hogy pofátlan suttyók.
Persze, értem, amit mondasz, hogy egységsugarú Józsi nem akar kifizetni egy műveletre több munkadíjat, mint ami az alkatrészköltség, pedig jogos, valóban vannak olyan műveletek, amelyek ilyenek. Ugyanakkor van egy másik réteg, a tudatosabb fogyasztó, amelyik meg nem szereti, ha átkúrják. És valahol ez is az, legyünk őszinték.
Teljesen egyetértek Bajnokpityuval a témában.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Land
veterán
Mely autómárkák szoktak itthon 0% THM körüli hitellel adni új autót? Ezek a hitelek akár 8 év futamidősök szoktak lenni és akár 10% önerővel is vihetőek az autók vagy nagyrészt 30% önerő kell és rövid idő (2-3 év) alatt ki kell fizetni a kocsikat?
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
Gergőke88
addikt
Nissan csinálja most.
Talán a Renault adott még ilyet...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Renault
TomPack
őstag
Én is ismerek olyan szervízt, aki elvből nem adja oda a kedvezményét, és a kérdésre nem is titkolja.
Az az álláspontjuk, hogy nem azért tartanak fennt egy ekkora vállalkozást, és nem azért vásárolnak ekkora tételben, hogy Kiss Jóska jól járjon. Ilyen az üzlet.
Ennek ellenére teli vannak munkával. Nem is értem...
Úgy rémlik, a jogszabály 7 évben maximálja a gépjármű-finanszírozási szerződéseket futamidejét.
Kamatmentest nem szoktak ilyen hosszan adni, és jellemzően 50% önerő kell. A minimum önerő 20 vagy 30%.
& (#82160) EQMontoya: Ha nem lett volna kannibál az egyik, nem tudnátok az árat. A kereskedelemben dolgozok most és bátran állíthatom h a 80% semmi haszonkulcs, pláne h átlagos. Ha minden csak 10% lenne, mennyi 100Fts tömítőgyűrűt kellene eladni egy nagykernek, hogy minden alkatrészből tudjon tárolni (pl egy kettőstömegű v klímakompresszor de a lista végtelen), ki tudja fizetni az alkalmazottakat és gazdaságos is legyen?
Azok a szerelők aki átadják 1:1-ben a kedvezményt, a saját megélhetésüket teszik tönkre. Egy szinten megjelenik olyan igény a munkájukra amit nem tudnak kontrollálni, csak ügyfélvesztéssel (vagy emel vagy nem vállal el ügyfelet)- tapasztalatom szerint ez drágulást jelent.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Land
veterán
Nem is baj. Amúgy is baromság lenne sok évre lekötni magamat egy autóhitellel.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
bajnokpityu
félisten
nem teszik tönkre. ha 60órából állna egy napja is tele lenne mindháromnak, akikről tudom, h továbbadják a kedvezményt. és jól élnek, megérdemelten (sztem még talán jobban is, mint akik zsebrevágják az alkatrészon szerzett extraprofitot). persze, munkadijdrágulással jár. de mondom, én is, és a többi ügyfelük is boldogan kifizetik, mert korrekt munkát végez lopás nélkül. hivatalos szoftverrel, számlával dolgozik a nekem legszimpatikusabb környékbeli szerelő, és abszolút vállalhatóak az óradijai. 2-3 hétre kapunk időpontot. Nyilván nem a legolcsóbb, de ez a fele engem nem zavar. Nem volt sose célom, hogy ingyen dolgozzanak nekem akár alvállalkozók, akár külső megbízott cégek.
akihez járok, konkrétan drágább óradijjal dolgozik, mint a márkaszerviz. Viszont nem lop meg, nem néz hülyének.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
(#82171) bajnokpityu válasza bajnokpityu (#82170) üzenetére
bajnokpityu
félisten
Egyébként beszélgettem vele a dologról, hogy jutott ő konkrétan ide, hogy átadja a kedvezményt. Útál ócska, szar alkatrészekkel dolgozni, amik miatt visszahordják a kocsit, hogy csöpög a szivattyú, meg mittomén. Kb rábeszélte az ügyfeleket, hogy inkább odaadja a kedvezményét, csak rakjunk be normálisat.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
i-sti
senior tag
Édesapám is szerelő (gáz/fűtés) neki is jó pár üzletnél van kedvezménye, 20-30%.
Mindig átadja a kliensnek.
14-16 órát dolgozik naponta, mert nem győzi, annyi munkája van.
@bajnokpity: "inkább odaadja a kedvezményét, csak rakjunk be normálisat."
Ugyan ezt csinálja édesapám is. Sokszor megjárta olcsó alkatrészekkel, hogy utána kellett javítani, cserélni. Így tudja, hogy amit feltett, az jó pár évet elfog menni.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
EQMontoya
veterán
Az a baj, hogy ilyen kiskereskedői haszon mellett bizony sokan inkább kivárják azt a pár napot, és megrendelik az adott terméket külföldről.
Ez pedig oda vezet, hogy "áhh, nincs elég forgalmam, emelek kicsit az árakon", és szépen kész is az ördögi kör.
Same rules apply!
Illetve ha meggondolod magad, hogy nem tetszik az adott autó / nagyobb kellene / dízel kellene, stb.; akkor nagy a bukó egy új autón.
juj,de így van
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
bajnokpityu
félisten
remélem nem úgy érted, hogy fene egye meg a szerelőt, aki nem akart lopni?
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
barnam_
nagyúr
Után gyártott, Depo márkájú fényszóróval milyenek a tapasztalatok?
Sima halogén (H4).
15k/db lenne, ennyit megérne. A mostaniakat foncsorozni kellene (5k/db-ért találtam műhelyt, de mivel van benne tompított+ködlámpa, már 10k/lámpa lenne), és ugye addig autóm sincs.
Csak azt nem tudom, hogy ha a gyári fényszóró üveg, akkor az után gyártottnak is annak kell lennie, nem?
EQMontoya
veterán
A helyedben vennék két jobb állapotú bontott gyárit, majd amikor időm engedi, a régi kettőt foncsoroztatnám.
Same rules apply!
Az a 10k / darab nagyon jó ár ha minőségi unkát kapsz érte - szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
MunezXBK
nagyúr
Depo az egyetlen, ami normális minőségű utángyártott cucc.
forceberg
veterán
Ha füstöl/gőzölög az olajbeöntőnél egy dCi, akkor kopott a motor, vagy akár csak régi, elvékonyodott lenne az olaj? Vagy más ötlet?
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Nos, az ember nem gondolná, de néha gyak. kérdéseken is lehet tanulni:
Kartergáz minden motoron keletkezik, egy tök új, tökéletes állapotú motoron IS. Az égéstérből valamennyi égéstermék átjut a dugattyúgyűrűk mellett, be a forgattyús térbe. Ha nem vezetik el, elkezd nőni a nyomás a forgattyús házban, és előbb-utóbb a szimmeringek mellett nyomja ki az olajat. Szabályozott kartergáz-visszavezetéssel elérhető a forgattyúsházban kívánatos -10...+10 mbar-os nyomás. Olaj azért van a kartergázban, mert az egész forgattyús tér tele van olajköddel (spriccel ki a csapágyak szélein, a forgattyústengely picit bele-belever az olajba, a dugattyút alulról olajsugárral hűtik, stb.), és ezt viszi magával a kartergáz.
Bizonyos mértékben a motor kopását is jelzi, de amíg nincs jelentős olajfogyasztás addig nem gond szvsz.
Más:
Ezt jól megkapta
Bár Mágus múltkor azt írta ebben is kell láncot cserélni X km után, akkor most szarjapán vagy nem?
[ Szerkesztve ]
i-sti
senior tag
Miért nem ajánlott pl egy Superb-et is?
Novum Forum Siculorum
EQMontoya
veterán
A neppernek a Honda a berögződése.
Mondjuk a kérdező benzineset kért, Superbet melyik benzinessel ajánlanád sok városi járkálásra?
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
forceberg
veterán
A helyzet az, hogy nekem is 1.5 dCi van, csak DPF nélküli, de kvázi semmi füst nem jön ki, pedig 342e km-nél jár, bontatlanul. Kop-kop.
Ezek után furcsa nekem, hogy a feleennyi futás alatt is nyomják ki a füstöt/gőzt, igaz 110LE+DPF-es verziókat néztem.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Mennyit mentél így? Amúgy értem én az íróniád, csak nem tudom mit rugózól rajta. Ha reseteled és viszonylag kilengések nélkül mész azonos sebességgel 100km-t, akkor nagyon-nagyon közel leszel a tényleges kijelzett értékhez fogyasztásban, +/- amit a board csal. Tehát egyáltalán nem kérdés, hogy 7 liter alatt fogyasztottam a 6 hengeres 1.5 tonnas BMW-vel. Ilyet is tud, más tészta, hogy nem használom így, es totálisan telibeszarom mennyit fogyaszt amúgy. Most pl. 13-at.
Mágus2
Közösségépítő
300k km az első csere ideje. Átlagjózsi sok év alatt megy ennyit.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Viszont élek a gyanúperrel, hogy elég borsos a csere.
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Rugózok? Te mondtad h ne az 50-nel menőt hasonlítsuk
Csak mutattam a BCnek mindig van olyan arcza amit lehet fotózni.
közel 6 km-t. Tempomattal. Ábszolút de nem releváns Teddy esetében, mert 9 liter alá akkor lehet levinni a tartós fogyit, amikor este szintén tempomattal megyek Szeged-Siófuck távot nem pályán.
És megvételkor nullázva lett a BC fogyasztási adata, mert nem szeretem mások adatait nézni és bosszankodni Most átlagban long termben 10 alatt mutat ha városon kívül megyek , de ha vegyes a használat akkor 11.5. A város meg egy horror
(#82190) Qru áh, én bármely gyorsításnál produkálom a 99.9 litert, és ha sok a hideg táv akkor igen könnyen megy 20 köré
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Mágus2
Közösségépítő
[link] 61k az anyag, + a munka. Nem vészes. A dízel skodámba is ennyi a szíj meg a cullungok.
Egyáltalán nem drága szervizelni egy K20A motort (YTvidi).
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Ez valóban nem vészes, legalább a kétszeresét tippeltem volna.
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Ez átlag de jaja nálad a 20-as átlag sem egy nagy etwas.
Ezt mondjuk még az előző -hőn utált - Skoda produkálta.
#nincsbennetarcsi
Ehh, ezek után kifejezetten vicces akkor a BMW-s biciklilánc szindróma 6 jegyű, nem 1-essel kezdődő számlája, és akkor még egy szelep se görbült, lol.
bitpork: Oké, de azt ugye tudod, hogy nekem nincs pillanatnyi mérőm, csak átlag? Tehát az tényleg 160km volt. Meg itt azért másabb, csont nélkül lehet így menni, mivel 112 a max megengedett pályán. A "hülye szám"-ból ítélve az én olvasatomban az a hazugkiáltásnak áll meg.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Haveroméban most kellett cserélni, Wallis 800k-s ajánlatot adott rá. De nyilván nem ott cseréltette...
#nincsbennetarcsi
Amugy jol ados maradtam a kepekkel, megprobalom osszekapni magam, csak csutortokon erek ra, megprobalkozom vele.
barnam_
nagyúr
Meggyőztetek, marad inkább a gyári, mint az után gyártott.
Nem olyan vészes még, kicsit poros belül az üveg, a foncsoron van pár rozsdapötty, de azért látni még vele bőven.
barnam_
nagyúr
szerk.: indexből meg hátsó lámpából Depo van most, meg vagyok elégedve vele, de fényszórónak nem merném bevállalni a Hella helyett. Ez utóbbi 24 éves és még vállalható - persze nem olyan, mint egy új
Soha nem hazugoztalak le se téged se a kocsidat. A "nagy eséllyel pontatlan" a helyes kifejezés amit elértettél
De itt be is fejezem. Soha nem sikerül az általam szándékolt tartalmat átadni, nem kínlódok többet
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Vadonatúj, bontatlan iPad AIR 5 M1 CHIP (2022) 64GB WIFI space gray, 1 év Apple garancia!
- Üzletből, garanciával, Új, bontatlan, AIRPODS 2
- Üzletből,DELL garanciával, Dell XPS 9310 2in1 ultrabook, i7-1165G7/16RAM/512SSD/13,4"FULLHD IPS TOCH
- Apple Watch S8 45mm cellular ezüst/fehér telekom garanciás
- Eladó Apple Magic Keyboard és Magic Trackpad Tökéletes Állapotban!