Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#80851) barnam_ válasza focvis (#80850) üzenetére


barnam_
nagyúr

Persze, mi lenne az?
Felveszem kedvencekbe, így talán nem felejtem el majd :D (bár nem tudom mikor lesz legközelebb, ezért remélem nem sürgős)

szerk.:
Erősen agyalok nagynyomású mosón autómosáshoz (meg máshoz is jó). Ezt néztem ki, mert árban is jó, és vannak hozzá kiegészítők.
Szerintetek? Mosás után úgyis szárazra törlöm, akkor nem hátrány hogy nincs foltmentes víz.

[ Szerkesztve ]

(#80852) addamka válasza barnam_ (#80851) üzenetére


addamka
őstag

Nekem gari után nem sokkal kezdet inkontinenciával küzdeni a mosó, talán ugyan ez a típus. Kiderült a kivezető cső full műanyag, nem bírta a nyomást. Pótalkatrész annyi lenne, mint amibe került :)

Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.

(#80853) focvis válasza barnam_ (#80851) üzenetére


focvis
veterán

Ezt az ablaktörlő szettet néztem ki; lécci ne rendeld meg automatikusan, mert lehet, hogy addig veszek itthon. Köszönöm szépen!

Karcher: ennek az elődje van nekem; bohóckodni elég. 🤡 Nem összevethető az ereje egy benzinkúti lándzsáséval. A mostaniak nem igazán tartósak, az enyém mondjuk 8-10 éves és még megy. Full műanyag a belseje, a dugattyú is.

(#80854) Speeedfire válasza barnam_ (#80851) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Ezt én is néztem, de egy kacat. Azt írták a legtöbb helyen, hogy inkább használtan egy iparit venni. Bosh/makita stb.

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#80855) Qru válasza bajnokpityu (#80847) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az a fura, hogy a gyárilag 140 lovas 205/55R16-ot kap a 170 lovas meg 215/55R16-ot. Eddig 3 teljes szezont nyomtam le nyáron 215 Conti PC5 télen 205-ös Conti TS850-es gumival de még se félerekopás se rendellenes viselkedést nem tapasztaltam. Gyanúm szerint csak a nagyobb teljesítmény miatt kapott szélesebb pacskert a gyárilag 170-es. De erre Mági tudna pontos választ adni.
Az viszont tuti, hogy a gyárilag a 215-ös mérethez van belőve a futómű (még ha fizikailag azonosak is a beállításuk tuti nem).

#nincsbennetarcsi

(#80856) Mágus2 válasza Qru (#80855) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Más a két méret kerülete, az óracsoport is másképp van miatta kódolva. Biztos van oka, hogy a szélesebbet kapta.

(#80857) Manitou


Manitou
addikt

Autógumi ápolásához tudnátok ajánlani valami jó terméket? Nem baj ha nem drága :DDD

(#80858) molnarpeter


molnarpeter
nagyúr

Ideiglenes kivonás mindenképpen személyesen intézendő, nincs ügyfélkapus opció? Sok a sarc a (törött)
teherkocsira, javítás idejére jó lenne kivonni, ha nem kell fél napot rászánni.

Manitou: BMW gyári talán 3500 volt, szilikonmentes, gumikéderekre valót kértem, ez konkrétan nem spray formában van.

(#80859) EQMontoya


EQMontoya
veterán

PP-re jön valaki szombaton? Tervezek kinézni.

Más: a héten beszéltük a guminyomásokat, eljutottam én is odáig, hogy lefotózzam az ajánlott guminyomást. 5 személy + csomagra azért kicsit optimista a 210+ :D

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#80860) bitpork válasza EQMontoya (#80859) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Esküvőn leszünk Pöstön pont, és hát az kötött pogram mint a villanyos vonala.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#80861) footy válasza -v- (#80801) üzenetére


footy
addikt

csak keves benne a pedal...

(#80862) barnam_ válasza focvis (#80853) üzenetére


barnam_
nagyúr

Nem rendelem meg. Jelzek, ha esetleg rendelnék majd egyebet.

(#80854) Speeedfire: használtat nem szeretnék, újonnan 50+ ezret meg nem adnék érte, annyit nem ér.
Ahogy focvis írja, bohóckodni jó lenne, a 2 év garit bírja ki.

(#80863) lenko válasza Speeedfire (#80854) üzenetére


lenko
aktív tag

150e környékén lehet már jót venni. 100e alattiak, csak játékok.

Az embereknek fáj az igazság!

(#80864) Speeedfire válasza barnam_ (#80862) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Arra tényleg jó, minden másra nem az igazi.

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#80865) tboy93 válasza focvis (#80853) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ilyen terasz takarításra mennyire elég a nyomás?

(#80866) Qru válasza Mágus2 (#80856) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen a télivel nagyon sokat csal (mondjuk a nyárival csak simán sokat) de legalább megvan az illúzió hogy gyors vagyok. :D

mod:

EQMontoya: Az enyémnél nincs túlbonyolítva egy fix érték van megadva és csókolom. :D Majd lövök róla képet.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#80867) Qru


Qru
MODERÁTOR

(#80868) BigBlackDog válasza Qru (#80866) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Gondolom egy kombinál a nagy terhelést vették alapul, ezért van csak egy érték. :D

Ha már itt tartunk, kérdezek. Guminyomás változtatása milyen következményekkel jár? Gondolom (a gyárilag megadotthoz képest) alacsonyabb guminyomás mellett jobban tapad a gumi, meg talán kisebb a gördülési zaj, ha pedig túl van fújva, akkor kisebb a fogyasztása. Meg aztán tippelnék, hogy mindkét esetben elkezd rendellenes kopni a gumi. Esetleg van még más előny-hátrány?

(#80867) Qru: Olvastam én is, gondoltam is rá, hogy kibekkelem Tücsökkel 2019-ig, aztán majd átülök egy 3-asba. De egyrészt gondolom lesz ára újonnan, másrészt új konstrukció lesz még akkor nulla tapasztalattal és akkor még ott van a Mazda rohadási hajlama is.

[ Szerkesztve ]

(#80869) Peter.70 válasza BigBlackDog (#80868) üzenetére


Peter.70
őstag

Az újabbak állítólag már nem rohadnak annyira

(#80870) tboy93 válasza Peter.70 (#80869) üzenetére


tboy93
nagyúr

már még ;]

(#80871) BigBlackDog válasza Peter.70 (#80869) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Az újabbak állítólag már nem rohadnak annyira

:DDD Nos, hát reménykedek benne, hogy ez nem csak egy új, rozsda színéhez optimalizált fényezés megjelenését jelenti. ;] Most komolyan, kezdem már néha azt érezni, hogy kartellhangulat van már jó néhány éve. Mazdáék jönnek a jó motorokkal és formákkal, de elcseszik a korrózióvédelmet, Hondáéknál egyre jobban megfojtott szívóbenyákkal próbálkoztak egy jó darabig (majd a turbóbenzines típusoknál meg árban kezdenek elszállni), németeknél meg érzésem szerint a tartósság/gondozásmentesség kérdőjelezhető meg az utóbbi 8-10 évben, koreaiaknál meg a motorválaszték eléggé harmatos. Elég sok márkát ki tudok lőni, főleg használt autók terén.

Persze ez csak a saját meglátásom, lehetséges, hogy csipa van a szememben.

[ Szerkesztve ]

(#80872) Peter.70


Peter.70
őstag

Sok negatív ember ;] :P :DDD

(#80873) footy válasza BigBlackDog (#80868) üzenetére


footy
addikt

Uj autonal nem felnek a rohadastol, csinaltatsz egy alvazvedelmet es kesz(ami garancias 2 evente a viaszosat, utana pedig egy teljes(Dinitrol) uregvedelmet). Inkabb az a kerdes, hogy valojaban mennyire jo/megbizhato a technika, mert van egy-ket trukkos megoldas benne, ami nem feltetlenul megbizhato hosszu tavon. (kiegészítő dugattyú ) A masik, hogy mennyire lesz tenyleg tiszta a nagynyomasu (direkt) befecskendezessel, mert pont az a karos reszecskek egyik eloidezoje.

[ Szerkesztve ]

(#80874) BigBlackDog válasza footy (#80873) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Azért a garancia szempontjából nem annyira egyszerű az alvázvédelem. Pl. Dacia´-nál -ha jól tudom- bukod a garit egy ilyen mutatvánnyal.

Meg aztán az is igaz, amit írtál, nem lett egyszerűbb a motor, kellene legalább 5-6 év végfelhasználói tapasztalat is.

[ Szerkesztve ]

(#80875) Peter.70 válasza BigBlackDog (#80874) üzenetére


Peter.70
őstag

Mazdánál nem, Van ismerősöm aki az új autónál csináltatott kiegészítő alváz védelmet. És Mazda márka kereskedés is adott nekem rá ajánlatot

(#80876) BigBlackDog válasza Peter.70 (#80875) üzenetére


BigBlackDog
veterán

:R Pozitívum, akkor jobb a helyzet már. Az szabad kérdezni, hogy milyen Mazdára és milyen ajánlatot adott a márkakereskedés (annyi is elég, hogy az átlagos piaci árhoz képest mennyivel volt több/kevesebb a márkakereskedés által mondott szám)?

(#80877) Qru válasza BigBlackDog (#80868) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

:D

Fixen 2,2 előre, hátra meg 2,1 van a matricán de én 2,3/2,2-re fújva használom. A manual ettől részletesebb, ott le van írva, hogy pincehőfok mellett értendő a nyomásérték (16 fok) és +/-5 fokonként +/- 0,07 bar nyomást kell elvenni/hozzáadni.
Továbbá leírja azt is, hogy ha a meleg garázsból kimész télen pl a -15 fokba akkor bejelezhet a TPMS a hirtelen nyomásvesztés miatt.

Vagy a széle kopik (alacsony nyomás) vagy közepe jobban (túlfújva). A legjobb stabilitás és fékút szempontjából ha a gyári értékre fújod. Kivéve az újabb autóknál ahol a fogyasztás mérés miatt már ezzel is trükköznek (gyárilag előírtan túlfújt gumik). Ha hosszabb távot mész pályán érdemes kicsit többet fújni bele a kisebb gördülési ellenállás miatt. De nem sokkal mert tartós magas tempónál amúgy is felmelegszik a gumi a súrlódástól, tehát nő benne a nyomás. A gyárinál alacsonyabb nyomáson meg nem érdemes járni kivéve ha nagyon csúszós (hó/sár) részen akarsz átkelni akkor kicsit engedhetsz ki a gumiból mert nagyobb lesz a kapaszkodóképessége.

Ezen kívül a nyílmintás gumik (mint pl a CC) hajlamosak (fürészfogasan) félrekopni gyári nyomáson így azokba érdemes picit több levegőt fújni (én is ezért tolok bele picit többet a gyárinál).

Mazzag téma: Sztem a rohadási hajlamon hamarosan javítanak de valóban egy merőben új technika mindig tartoghat meglepetéseket. Lásd bokszerdízel... Mindenki várta mint a messiást aztán kiderült, hogy egy kalap... az egész. Persze mostanra már jóra reszelték de ehhez kellett pár év. De a konszernél maradva hozhatnám a D-Cat motorokat (csak, hogy ne mindig a tsi flame menjen :D).

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#80878) footy válasza BigBlackDog (#80874) üzenetére


footy
addikt

Ahogy Peter is irja lehet gyarilag is csinatlatni a kereskedonel, de a viaszos miatt egyebkent sem bukod a garanciat, azt csak az aljara rafujjak es egy atlatszo reteg lesz.
Egyebkent a marcinel is felaras extra az alvazvedelem

[ Szerkesztve ]

(#80879) Jaffa75 válasza BigBlackDog (#80871) üzenetére


Jaffa75
őstag

dehogynem, ez a rég divatos "Rat" stílust fedi, de gyári kivitelben... :DDD

Biztos nem vennék ebből a verziójú új motorból, ki tudja milyen tartós lesz? Nincs tapasztalat, csak gyerekbetegség... :U :K

(#80880) tboy93 válasza Jaffa75 (#80879) üzenetére


tboy93
nagyúr

A wankel után én már nem bíznék a mazda motorikus újdonságaiban :DDD

(#80881) BigBlackDog válasza tboy93 (#80880) üzenetére


BigBlackDog
veterán

A Wankel motort nem az NSU kezdte el nyomatni (talán az RO80-al)?

(#80882) Tsebacsi válasza Qru (#80867) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

A cél nagyon jó. 2 literes motor ami 2,5-3 literesnek felel meg, de dízelesen fogyaszt. Ha relatíve megbízható lesz, és valóban hozza a leírtakat, akkor ez lehet az új generációs benzines. :C

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#80883) Peter.70 válasza Tsebacsi (#80882) üzenetére


Peter.70
őstag

Lesz mire lecserélni a Focust ;] :D

(#80884) Qru válasza Tsebacsi (#80882) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hát vannak benne taposóaknák (rail befecsi, kompi, kiegészítő dugattyú és még ki tudja mi minden... esetleg DPF is). A dízeles karakter a dízeles extra fenntartási költségeket is hozza magával sajnos.

Én azért várnék még kicsit, az első szériából tuti nem vennék.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#80885) EQMontoya válasza BigBlackDog (#80881) üzenetére


EQMontoya
veterán

De

Qru: az első szériás vvti benzinesekkel is volt probléma bőven, gyakorlatilag az összessel. 1.4-1.6-1.8 ette az olajat 2.0-nál hajlamos volt vetemedni a blokk (az 1.4-1.8 gyakorlatilag ugyanaz más lökettel, a 2.0 tök más). Szóval a japók is basznak el dolgokat bőven.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#80886) Qru válasza EQMontoya (#80885) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah csak ők cserélik a blokkot gariban (akár a már említett bokszerdízel, vagy pl a vvt-k) míg a VAG sunnyog és szarik a szakadó láncokra meg a hengerfejesedő blokkokra... :D

mod:

Amúgy a Skyactiv 1.0 se volt probléma mentes, a dízeleknél voltak ott is gyerkőc betegségek ha jól tudom...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#80887) Peter.70 válasza Qru (#80886) üzenetére


Peter.70
őstag

Csakajapán :D

(#80888) Qru válasza Peter.70 (#80887) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ennyi. Topik zárható. :D

#nincsbennetarcsi

(#80889) bajnokpityu válasza Qru (#80886) üzenetére


bajnokpityu
félisten

vag is cseréli a blokkot gariban, ha szakad a lánc.
egy ilyen esetről legalábbis tudok.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#80890) Qru válasza bajnokpityu (#80889) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Legalább felvállalják. :K Amúgy vannak jó motorjaik is. A 2.0 CR TDI meg a 2.0 T(F)SI pl sztem jó konstrukciók.

#nincsbennetarcsi

(#80891) bajnokpityu válasza Qru (#80890) üzenetére


bajnokpityu
félisten

a 2.0 tfsi jó, az 1.8 meg nem? dehát ugyanaz a két blokk :D
olajszűrő,vezérműlánc szett azonosak, és a gyártói konstrukciós kód is ugyanaz: EA888

történetileg az 1.8T ből lett mindkettő, úgy tudom.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#80892) Qru válasza bajnokpityu (#80891) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az 1.8 tsi dugattyú problémái érdekes módon nem jelentkeznek a 2.0 tsi-nél. Szóval nem teljesen egyforma a két motor mégsem az a gyanúm. Nálunk a flottában van jó pár 1.8 tsi meg 2.0 tsi is és a nagyobb blokkból egy sem lett HF-es a kisebbnél meg 10-ből 6 az lett.

#nincsbennetarcsi

(#80893) tomcsi23 válasza bajnokpityu (#80891) üzenetére


tomcsi23
veterán

A 20 szelepből lett 16? :)

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#80894) Tsebacsi válasza Peter.70 (#80883) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Nó wéj :N :P

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#80895) bajnokpityu válasza tomcsi23 (#80893) üzenetére


bajnokpityu
félisten

ezek szerint. nomeg közvetlen befecsi, teljesen láncos, stb..
Qru: elhiszem. felénk nem volt egyiknek se baja. viszont mi is, meg szomszédok is eladták 1 hónapon belül, remélhetőleg nem lesz további infó sorsukról. tartok tőle, hogy erősen felhasználófüggő a dolog. felénk mindannyian gondosan bemelegitettük, mielőtt padlóztunk.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#80896) Qru válasza bajnokpityu (#80895) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mondjuk rontja a képet, hogy cégesek tehát senki sem kímélőben használja őket... Azért az sokat számít ha hidegen nem rúgod. :K

#nincsbennetarcsi

(#80897) bajnokpityu válasza Qru (#80896) üzenetére


bajnokpityu
félisten

ezért nem tekintem hibának ezt. a régi 1.3as 8v stift dugója is hajlamos volt kettétörni, ha valaki -10ben elrugta neki, mégis toleránsak voltunk, nem hibának mondtuk. itt se kéne, sztem. ha meleg motorral tiporják, akkor bizony nem kopik túlzottan az 1.8tsi, nem eszik olajat, nem lesz hengerfejes,stb..

annyit megtehettek volna mondjuk a gyárnál, hogy vagy fojtson, amig hideg, vagy legalább érezni lehessen, hogy nem annyira jó neki. mert pontosan ugyanúgy működik hidegen, mint melegen. mondeonál nagyon érezni, pl, hogy "hideg vagyok, ne b*ssztass", vitara is jelezte, hogy nem kerek még a működése. kia se jelzi sehogy a hidegséget.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#80898) Qru válasza bajnokpityu (#80897) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem tudom ki-hogy használja de mivel cégesek fokozottan benne van a pakliban, hogy rúgják neki hidegen (is). Nem mintha mérvadó mintavételi lehetőség lenne ez pár autó ami nálunk fut. Szóval azt tudjuk, hogy nem tudunk sokat. :D
De tény, hogy a 1,8-nál voltak ilyen gondok nálunk a 2.0-nál meg nem. Bár mindegy, már úgyis futtatják ki őket, 1,4 tsi jön már csak meg 2.0 tdi.

mod:

Jah ez ilyen. :( Nálam van kék led amíg hideg a víz (ha már vízhőfokmérőre nem futotta a gyárnak) de sok autóból már ezt is elspórolják sajnos. :(

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#80899) tboy93 válasza Qru (#80898) üzenetére


tboy93
nagyúr

Kicsit más téma, de a hidegen rúgásról jut eszembe. Haver sofőrködik néha BMW-s rendezvényeken, ilyen-olyan nagykövetet kell vinni ide-oda vagy kiviszik az új bimmereket rendezvényre, hogy lehessen tesztvezetni stb. Zsír új 5-ösöket kaptak legutóbb, annyira kellett figyelniük hogy a 2500km-t nem léphetik át vele, mert addig számít új autónak és úgy tudják még jól eladni utána. Na de azok az autók amit kaptak. Tiltáson pörögtek vele a parkolóba meló után, bejáratós motorral :U Volt olyan verda amit 240-el küldtek meg autópályán. A MINI-ket kivitték tesztnapra a ringre zsír új pirelli pzerokkal, a nap végére lerobbantak a gumik az autókról. Volt olyan 3-as ami 1800km után már dobta a check enginet.

[ Szerkesztve ]

(#80900) EQMontoya válasza Qru (#80886) üzenetére


EQMontoya
veterán

Jah, a Toyota 7 év vagy 180k-ig cserélt blokkokat gariban, de nem vertek nagy dobra, szóval sok maradt, ami már nem cserélhető gariban, de szar... E11 facelift, E12 Corolla, 2000-2005 közötti Avensis, Corolla verso, Celica érintett.

Same rules apply!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.