Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Real Racing 3 - Freemium csoda
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
rii
nagyúr
já'hogy á dötnöttebb az üveg miatt ....
leesett ... értem,
elnézést ... akkor most már így fogom nézni, csak ma tünt fel két autónál ...
köszönöm!
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Ugye? Én már hetekkel ezelőtt mondtam h elkezdik erőltetni a villanyt. A hírekben meg is jelent h Angela Merkel országa ennek az évnek az elején világcsúcsgyanús 35%-t termel megújulóból .
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Ja, ennek köszönhetően a villany ára is világcsúcsgyanús a németeknél... Nézelődöm, hova lehetne továbbpattanni, mert ezek tuti szétcseszik az ilyenekkel a gazdaságukat. A villannyal kiherélik a saját autógyártóikat, akik mérföldes lemaradásban vannak a Teslához képest - ráadásul a villanyőrület csak Európára jellemző, tehát hiába állítják át a BMW-VW-Mercit, ezek egy kanyi villanyautót nem fognak eladni a piacot jelentő Kínában-Amerikában.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Rettenet mennyiségű hybrid autó van amerikában, ezt ne feledd! Ez az irány nem feltétlen rossz, csak kell egy akku-bumm is mellé, hogy kitaláljanak valami hatványozottan környezetkímélőbb akku-megoldást ami még hatásfokban is jóval a jelenlegiek fölé mutat. Na akkor lehet félni a dízeleseknek
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Ehhez tényleg boom kell, mert jelenleg nincs alternatíva. Mert most a villany drága, az akksik csak a szennyezés helyét tolják el.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Snoop-y
veterán
Aztan majd jon a dobbenet amikor a mostanihoz kepest nem 3 auto per falu lesz a toltendo mennyiseg hanem minden haztartasban lesz ketto.
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Hehe az elektronyos hálózat nem lájkolta ezt a hsz-t
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Snoop-y
veterán
Ez engem is felbasz nem kicsit
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Snoop-y
veterán
Leszarom en addig petrollal fogok jarni amig az utolso csepp benzin el nem fogy a kutakrol.
majd masodik gyerekkorom vegen beulok egy dodgembe addig meg V8
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Speeedfire
nagyúr
Ezt a perfexpert app-ot ismeri valaki? Használta már? Van vele valami tapasztalat?
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
footy
addikt
Nem csak eltoljak, de kvazi centralizaljak is. Igy azert konnyebben kezelheto a szennyezes.
Kell egy k.nagy DPF a kemenyre
sbazsi
veterán
Erre valaki?
Vagy tud valaki átalakítót?
És akkor bármilyen kompresszor jó lehet.
rii
nagyúr
cocialis' jelenség .... fél egyedül .... fogni kell a kezét ....
vagy direkt .... parkolásban is megjelent a trollkodás már rég?
amúgy az ilyet én is rühellném, - havercsaj is mutatta mindig, akarhova all, mindig raallnak, pedig volna még hely - .... csak nem járok nagy parkeszokba.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Igen, kellene az akksi-bumm, de ez sehogyse akar eljönni. Fentebb szóbakerült a töltés - naigen, megnézném milyen hálózattal és hogyan is töltünk fel egy állomáson 1 óra alatt ~200 autót? Ez már messze nem az a szint, hogy a parkolóházat félmillió EUR-s ktg-vetésből (!) beburkoljuk napelemekkel, és az így termelt energia nyáron feltölti a főnökség 2db Tesláját.
Egyszerre kéne: akksibumm, napelem-bumm (olcsón 80%+hatásfokú+környezetbarátan gyártható, a mostani 20%-os, kW-onként ezer €-s kadmiumos(!!!) kacatok helyett) és járműkoncepció-bumm (=olcsó, ATV-jellegű könnyűjárművek, amik alacsony költségvetés mellett, kis helyet foglalva hordhatnák az embert munkába).
#75411: azért a szennyezés típusa nagyon nem mind1. Végülis mondhatjuk, hogy Csernobil is a szennyezés eltolása volt az orosz energiakoncepcióban - napelem-témakörben pl konkrétan legalább ilyen súlyos a helyzet. A kínai folyók tele vannak ólommal-kadmiummal az ilyen gyárak környékén/után, ill a környező tengerekből se feltétlen ennék halat...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Snoop-y
veterán
A napelemmel az a baj hogy az autokat leginkabb ejszaka kene tolteni, hogy masnap bejussal vele meloba.
Az aramot tarolni is kell ami nem tul egyszeru dolog.
En egy nagy lufinak latom a jelenlegi elektromos autopiacot.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Meg kellene az afrikai régiót oktatással és napelem farmokkal szórni. Nem lenne menekülthullám sem, meg jó eséllyel a háborúk is elkerülhetők lennének ha ott is kialakulna valami középréteg ami helyben tud boldogulni. Ha a mostani infrastruktúrába befolyó pénz folyamatosan és súlyozottan elkezdene átáramlani , akkor csak lehetne valamit kezdeni a dologgal.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Snoop-y
veterán
Plusz ha mindenki tolteni akarja majd az autojat a toltesi idoszakokban oriasi peak-ek lesznek.
Ezt egy elektromos halozat sem toleralja jol. Mikozben par egyen gugyen mosolyogva hirdeti hogy Go green ekozben majd a hatterben beroffentik a fasza szeneromuveket. ha tul nagy lesz a kereslet akkor az arak is szepen felmennek majd.
Masik amit az elektromos autoknal kihagynak a szamitasbol mikor hirdetik, hogy milyen olcso az az hogy mikor az akkuk elavulnak/gari ido lejar akkor a budos boga eletben nem adod el normalis aron.
Azt mar meg sem merem emliteni, hogy jelenleg csomo adokedvezmeny van az elektromos autokra.
Amint sokaknak lesz ez a penz hianyozni fog az utadobol benzin adokbol etc. Szoval szepen fel fogjak emelni az arakat is.
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
A kozlekedesben semmi sem indult olcson. Meg van meg eleg atomeromu h a csucsokat kezeljek. Szerintem. Itt lesz paks 2 is. Franciaknal annyi van mint a nyu.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Snoop-y
veterán
Ezt nem vitatom. De amikor elterjedt lesz az elektromos auto akkor az uzemeltetesi koltsege is feljebb fog menni. Illetve kihagyjak mindig, hogy neha meg kell allni tolteni is. Nem mindenki csak harom sarokra jar dolgozni mint en
Melohelyen is jarjal elektromos kocsival es toltsd itt. Hjam van is belole ket tolto nalunk. Nem hinnem hogy epitenenek meg 500 masikat ha mindenki lecserelne. Azt meg megjobban ketlem hogy engednek tolteni is ingyen...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Amennyire nyomatják az önvezető és parkoló funkciókat szerintem az NFC lesz a megoldás.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Asszony C corsajaban eso utan, az elso kuplungbenyomaskor egy fel dl viz folyik ki a pedalnal egyenest a cipobe. Hogy a rakba kerul oda viz es hogy szuntessem meg?
Mondjuk kb 8 órát vagyok a melóhelyen - és ezzel a kollégák 90%-a is így van - ami alatt azért fel lehetne húzni egy akksit rendesen.
#75416: sőt, egy civilizált, békés, kitakarított Afrikába még én vándorolnék le, kell a francnak a hideg tél és a novemberi-áprilisi mocsok.
#75419: +1, A hatótáv jelenleg katasztrofális: nekem napi kb 100km megy a verdába, azaz a dimbes-dombos vidékünkön minden másnap tölteni kéne. Az éves Adriai nyaralásra lejutni meg egy kínszenvedés lenne a mostanihoz képest, 2óránként álljunk meg 2 órára töltögetni, amikor dízelt már csak bőven a horvátoknál kell tankolni (németből megyünk, nem a szomszédból!)???
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
BigBlackDog
veterán
Pont tegnap beszélgettünk erről a témáról mi is és én szerintem annak (lesz) jó ez a tisztán elektromos irány;
- aki legalább egyszer el tud menni és haza tud jönni a munkából úgy, hogy még a téli nagy hidegben, mindenféle fűtéssel/nyári hőségben, klímával sem meríti az akkumulátort le, tehát naponta/kétnaponta egyszeri töltéssel megússza
- különösen akkor éri meg, ha munkahelyen tudja tölteni
- ha viszont hosszabb távra nem használja (nem tudja használni) az ember, akkor szvsz feleslegesen nagy/súlyos még egy Golf méretű autó is
- csak újonnan
Egyéb esetekben pl. hibrid lehetne jó választás.
[ Szerkesztve ]
Snoop-y
veterán
Igen ha lesz hol tolteni. Azert egy ilyen toltot lerakni nem 3 forint.
1-2 darabot meg letesznek hogy lehessen nyomni egy twitter postot mekkora fasza a ceg de 500-at nem fognak benyelni plane nem uzemeltetni ingyen.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Snoop-y
veterán
Es akkor az eleve 1,5x tobbe kerulo elektromos autod melle meg veszel egy masikat is
Szoval igen. Lesz par ember akinek ez nagyon jo lesz egy ideig. De ezt eladni ugy hogy megvaltjuk a vilagot kicsit eros nekem.
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
BigBlackDog
veterán
Vagy ~100 km-nél nagyobb távra marad a vonat/busz/egyéb tömegközlekedési műfaj.
Szerintem nem világmegváltásról van szó. Ez is egy olyan technikai átmenet , mint a gőzgép az iparban. Előbb utóbb valaki nagyot fog dobbantani.
Más alternatíva nem nagyon van, ahogy én látom. A hidrogén hajtáshoz van ugyan meglévő szénhidrogén kúthálózat , de azt is át kell alakítani és még hát viccesen nagy pukkanások lehetnének belőle. A villany már a civilizált világ legnagyobb részében valamilyen formában jelen van, még ha nem is erre tervezték.
A belsőégésű motorokat nem is lehet teljesen kiváltani a jelenlegi tudásom szerint, mert mit lehet kezdeni egy több száz km hosszú úttal ha nincs rajta töltő elég? Gondolok itt a kamionok 999 v akár több literes tartályaira vagy a vonatokéra.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Hátigen, most még nyomatják a pénzhegyeket pl ócskavas 20%-os hatásfokú napelemtáblákra (m2-e 1000EUR) mert ez a menő, de nagy összeget tennék rá, hogy olyasmire nem fognak költeni, ami a melósnak tényleg használ (egy buszt nem voltak képesek szervezni a legközelebbi vasútállomáshoz). Pedig nem a gyarmatosított Ostajrópában vagyunk, hanem a "fejlett, munkavállalóbarát" nyugaton.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-v-
addikt
Lehet lemaradtal, a fosszilis tuzeloanyagok az a biztos netto 100% ongyilkossag az emberisegnek.
Az, hogy a lehetseges megoldasok kozul meg nincs tokeletes, meg sok ott a problema .. ok .. a kampo basszonal minden jobb nem? Akkor azokat a problemakat meg kell oldani.
Persze, én is úgy látom, hogy 100év múlva az unokám nem dízelt fog tankolni a verdájába. Viszont egyszerűen még egy rakás dolog nincs kész az átálláshoz, a villanyos alternatíva egyelőre kész szenvedés (kivéve a pár "kirakatingázónak", aki hosszabb utakra ott titkol a garázsában egy jól bevált dízelt, a villanyautóját meg a cég tölti, mialatt pasziánszozik az irodában).
Személyszerint meg tudnál fizetni egy Teslát - ami mondjuk egy matchbox Leaf-nél alkalmasabb pl család furikázására? Illetve adófizetőként lenyelnéd, hogy az infrastrukturális átállás költségeit 50 helyett 10év alatt kell kiperkálnod?
Ha a XIX.szd-ban senkinek se jutott eszébe, hogy egy-egy ország összes erőforrását arra fordítsák, hogy gőzgép helyett 4L/100km-es fogyasztású turbóbenzines kisautókat fejlesszenek. Szépen haladt a technikai fejlődés a saját útján, bármiféle adóztatási erőszak nélkül.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
EQMontoya
veterán
Ez szép és jó, de nem véletlen, hogy a hajózásban, repülésben sem sikerült még kiváltani semmivel.
Az energiatermelésben pl. vannak jobb alternatíváink, de ott sem feltétlen kapkodjuk el.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-v-
addikt
Egyaltalan nincs valasztasunk, 100 evunk meg plane ...
Montoya: ez most mire pro vagy kontra? Rakas fos ez a technologia meg, le lett irva korabban .. persze, hogy nem megy el akksirol egy kontenerszallito ettol meg nem ugy tunik, van valasztasunk, aztan lehet semmire nem lesz eleg ami tortenik, ja, majd akkor lehet pingvinezni
[ Szerkesztve ]
Ha tetszik, ha nem, sokkal gyorsabban nem fog menni az átállás. Pár jelenleg gazdag kirakatországban (pl Ausztria) talán, de szted mennyi arra az esély, hogy India, Kína, stb hamarabb átálljon villanyos KAMIONOKRA, terepjárókra, stb?
A tudományos fejlődést nem tudod sürgetni, ha jönnek felfedezések a témában jönnek, ha nem, nem. Hiába görcsölne pl az Európai politika, hogy ők bizony hiperűr-kapukat akarnak nyitni, ha meggebednek, akkor se lesz nekik, csak egy nagy fekete lyuk a büdzsében. Ráadásul manapság a pénzek nagyrészét nem a tudományra költik.
Amúgy szted miért nincs választásunk? A klímaváltozás? Itt a benzin-dízel pörkölés csak egy komponens a sok közül (Merkel anyó lignites erőműveit se ártana ám pl fúziósakra cserélni, ha már annyira a jövőben kotorászunk!). Előbb elfogyna az olaj? Háát, nem tudom, ez mostanság valahogy nem kerül elő, amikor az olajár képtelen 50$ felett maradni.
Egyébként a szénhidrogének a jeleneg az egyik legkönnyebben szállítható energiaformát képviselik. Egy ~200km-re jó Tesla akksi 544kg - miközben pont tizedennyi dízelt kell egy ugyanekkora Octaviába tankolnom, hogy 5x ennyit menjen. Még ha az olaj ki is fogyna, simán elképzelhetőnek tartom a mesterséges szénhidrogének gyártását szénből, biomasszából, energiadús területeken (pl szahara) napenergiából+CO2-ből. Megj: D-Afrikában bizony ma is gazdaságosan üzemel a szintetikus üzemanyaggyártás a helyi szénre alapozva.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-v-
addikt
India meg kina amugy mocskosul nyomja a napenergiat, indiaban le is allitjak mar a szeneromu projekteket mert olocsobb a napenergia, piaci alapon is.
De amugy ja, nem is mondtam, hogy optimista vagyok, en nagyjabol a hawking nezeteit osztom
footy
addikt
Nem csak kemia uton lehet aramot tartolni. A vizieromuvek pl nagyon jok erre, felpumpalod a vizet egy magasan fekvo taroloba, ejszaka vagy csucsidoben pedig leengeded es kesz. 0 karosanyagkibocsatasod van.
A bitporkos megoldas is jo lenne a napelemekkel, csak ahhoz iszonyat nagy osszefogas kellene es amig ilyen senkihaziak kezeben van a popszakma addig nem lesz.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
A probléma az, hogy nem a problémát oldjuk meg, hanem látszatintézkedéseket hozunk.
Mekkora része a világ fosszilis tüzelőanyag-fogyasztásának a személyautózás?
Biztosan egy jegyű százaléka, de esélyesen még az 5% is erős becslés.
És akkor itt rugózunk, hogy drága legyen a benzin, meg elektromos autó, meg anyámtyúkja... Miközben repülővel megyünk Bécsbe meg Münchenbe (mert olcsóbb, mint a vonat!), gigantikus tankerek tüzelnek pakurát az oceánokon, továbbra is televagyunk szénerőművekkel (mert a földgáz még egész oké, de könyörgöm, köszén 2017-ben?!), és még sorolhatnám.
Szóval az eredeti felvetésedre visszatérve: igazából semmit nem tettünk a kőolaj kiváltásáért.
Same rules apply!
"Miközben repülővel megyünk Bécsbe meg Münchenbe (mert olcsóbb, mint a vonat!), gigantikus tankerek tüzelnek pakurát az oceánokon, továbbra is televagyunk szénerőművekkel" - bizony, jóreggelt. Csakhát a politika sosem a realitásokról szólt, hanem a szavazatszerzésről. Nyugaton épp úgy, mint K-en.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Snoop-y
veterán
Igen ahol van eleg napsuteses ora. De tarolni meg mindig nem tudod normalisan.
Majd egyszer lehet. De jelenleg szarcsifoscsi. Ugyanez igaz a szeleromuvekre is.
Van egy ceg az meg a hullamok kinetikus energiajanak kinyeresevel foglalkozik. Valahogy meg mindig nem taroltak le a piacot...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-v-
addikt
Hat igazabol ez a villanyautozas ugye igy triggereli az egesz energiatermeles zolduleset vagy megujulora atallasat is ... szoval ezek komplex dolgok, sok helyen indulnak el valtozasok, amik hatnak egymasra. Na meg az applied science az ez, elkezdik tolni, lesz mogotte lassan love, kereslet, jobb technologia stb. ami utat nyit majd uj dolgoknak, repules majd akkor tud atallni, ha mashol kitapossak az utat a dolognak es eljutunk odaig ...
Abban egyetertunk, hogy ahhoz kepest, ahol tartani kene, szanalmas ahol tartunk ... nem is igen mondja senki, hogy ez eleg lesz barmire ez van, kapitalizmusban elunk, politika van stb. meg ott tart a technologia ahol, vagy menni fog igy vagy nem.
[ Szerkesztve ]
rii
nagyúr
" ... vagy menni fog igy vagy nem. ... "
nem fog menni
két út van: halál vagy fogyasztáscsökkentés mindenben, mindenkinek, globálisan
rengeteg energiát zabálunk ész nélkül
a világ vezetőinek kellene leülni, megbeszélni, hazamenni, kiadni ukászt: túl sok energiát zabálunk, vegyünk vissza, mert az ember arra megy amerre terelik. okostelefont se azé vesznek mer kell, hanem mer az arcukba van tolva
ha az lenne az emberek arcába tolva, hogy vissza kell venni, akkor visszavennének ... *
de mivel ezt nem kommunikálják, ezért robogunk a halál felé.
* rengeteg ipart fel lehetne számolni, mert a jelenleg rendelkezésre álló eszközökkel is ki tudnánk elégíteni az igényeket ... autó, házi elektronika, konyhai felszerelés .... de csak tolják ki most már a pillangószinű késeket, csak hogy vedd-vedd-vedd ... amögött is ipar áll, annak is kell energia ....
és mivel nem fogják azt mondani, h vegyél használt autót, használt hifit, jó még az 50 éves kés (vág vagy nem vág?) az emberek megvesznek mindent ami szép és új és csillog és más és hogy régi és fúj és ez milyen fasza ... de nem az emebrek a hibásak, hanem az a pár vezető akinek ezt át kéne látni, és terelni kellene a jónépet.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
rii
nagyúr
november óta autózok ... áprilisban volt olajcsere
múólt héten nagyobb svunggal bevett kanyaroknál jelzett az olajszintmérő
mondom nemszórakozzámá
nem szórakozott
most szombaton megnézve, csontszáraz volt
eddig Synth X 5W-40 volt benne
most Lukoil 5W-40 került bele, hirtelen nem volt más, így elindulni meg nem lehetett ....
ha a 5W-set hamar kiköpi, akkor 10W-40 kellene inkább bele, vagy autószerelő nézze meg? esetleg az olajcserénél elcsesztek valamit, hogy 2 hónap alatt mindelment?
ha jól tudom, ezeket kevergetni nem szabad .... de ha megint kimegy belőle az 5W-40, akkor se?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Debilon
addikt
vagy csak megette az autó?
vagy sűrűbben kéne ránézni, mondjuk pár naponta az olajszintre? főleg egy olyan (és nem leszólva) autónál mint az öreg feliciád?
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
rii
nagyúr
" nem leszólva "
há'ez az igazság
ezentúl maj'nézni fogom má .-///
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
golfvariant
aktív tag
PH! nagyúrként az olajszinten kívül figyelhetnél még a helyesírásodra is
Tájszólásban írt, de helyesen
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Magnum_
nagyúr
már Muneztől se menő ez. DE egyébként direkt írt így, aposztrofokkal jelölte a tájszólást. just sayin'.
I humbly and respectfully decline™
rii
nagyúr
szivem méllyén én még "senior tag" vagyok ,-DDDD
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Skillet
addikt
De, tőle teljesen menő a mai napig is.
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
i-sti
senior tag
+1
Novum Forum Siculorum