Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#50251) focvis válasza w333 (#50220) üzenetére


focvis
veterán

Zalaegerszegen már ~20 éve volt visszaszámlálós lámpa a Balatoni úton; pár éve megszüntették. :(

(#50252) Peter.70 válasza Qru (#50250) üzenetére


Peter.70
őstag

Rá tankolásnál is lehet fogyit számolni?

(#50253) focvis: kár hogy nem vonható össze a kettő :D

(#50254) BigBlackDog: Úgy értem, hogy ha nem tankolok tele. Csak mondjuk félig van és rátankolok 10 lityit

[ Szerkesztve ]

(#50253) focvis válasza z123456789 (#50232) üzenetére


focvis
veterán

Amit kaptam kártyát azon a lejárat ideje 2021. 10. hó.

A -10 Ft most év végéig érvényes, utána nem tudom, hogy mennyi lesz. Ha abból indulunk ki, hogy a Forensis hamarosan megjelenő, ugyanilyen kártyája -8 Ft jelent, akkor nem aggódom. Enni meg amúgy sem kér.

@(#50228) lenko:
"szóval a lényeg ez az ország a 0-val egyenlő."

Még várnak a UK-be mosogatókat; akinek az a pálya, igyekezzen. Nem személyes, csak a hsz-ed üzenetére reagálok.

[ Szerkesztve ]

(#50254) BigBlackDog válasza Peter.70 (#50252) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Relatív pontosan szerintem csak úgy lehet, a BC úgyis csal.

(#50255) Evil Snowman


Evil Snowman
őstag
LOGOUT blog

Jajj srácok úgy várom a tél végét, hogy ihajj. Első dolgom lesz a kerék csere után kib@szni a kukába az előző tulaj által adott keveset futott (valóban van még bőven profil mélység) Imperial Snowdragon téli gumikat.

Az eladásnál azt az apróságot elfelejtette megemlíteni, hogy amikor felrakta, akkor b@szott utána beállítattni a futóművet, ezért olyan szinten szarul kopott be a jobb első gumi, hogy amellett, hogy elhúzta az egész autót jobbra, de még a kormányt is fordította nagyobb sebességnél.

Summa-summárum ma a jobb első ment hátra, jobb hátsó ment előre és láss csodát nem húz semerre. Szegény futóművest meg jól megsz*pattam, mert hétfőn először a futóműre gyanakdotam ezért egyeztettem vele időpontot, most meg mondhatom le. :(((

Egyetlen pozitívuma ennek a retek guminak, hogy mivel a gyári méretű (185/55 R15) ezért egy lityivel kevesebbet eszik a gép, mint a nyárival (195/50 R15).

[ Szerkesztve ]

(#50256) Qru válasza Peter.70 (#50252) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Van olyan chcbox, hogy nem teli tankos mérés de az nem lesz pontos.

A bc meg csal, főleg a japó autókban tapasztalataim szerint. :K

#nincsbennetarcsi

(#50257) molnarpeter válasza máyköl (#50217) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Az extra büntetési faktorok egyelőre csak akkor lépnek be, ha gyorshajtás vétsége is fennáll.

(#50258) z123456789 válasza focvis (#50253) üzenetére


z123456789
addikt

Utána már tovább gondoltam én is. Igazad lehet. :K

(#50259) Jaffa75 válasza Qru (#50256) üzenetére


Jaffa75
őstag

nemcsak a japó, a Ford (C-Max), és az Opel (G-Astra) is "mellébeszél" ennyit... :B

(#50260) Peter.70


Peter.70
őstag

Hondához akinek nem gyári felni van az autón, az használ központosító gyűrűt?

(#50261) Qru válasza Jaffa75 (#50259) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kormi viszont egész pontos. :K

#nincsbennetarcsi

(#50262) tboy93 válasza Peter.70 (#50260) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ha a felni agymerete igenyli, akkor kell. Nekem pl van, 56.5 a felnim es 56.1 a honda agy.

[ Szerkesztve ]

(#50263) Declare válasza Qru (#50226) üzenetére


Declare
őstag

A dugodijat azert kell bevezetni, hogy kontrollalhato legyen a forgalom es elhetö legyen a belvaros. A forgalom szimulacios modellekben is egyertelmüen az jön ki, hogy Bp eseten ez egy must have dolog. Egy Hamburgban pl valszeg jo ideig nem kell dugodij, vagy soha nem is fog kelleni, mert olyan a varos strukturaja, uthalozata. Osloban sem azert vezettek be, mert a "rohadt EU" (tiiicsak be :D )...nem is tagallam, hanem mert kell. Nem kell mindent benyalni a téfauból ;)

(#50264) raczger válasza Qru (#50261) üzenetére


raczger
őstag

Nekem egyszer volt fél literes eltérés, egyébként mindig 3 tizeden belül van, Bubiban mekkora az eltérés, illetve Kormiban mennyire pontos?
Nem hinném, hogy a japó autókra helytálló lenne az általánosítás.

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#50265) Peter.70


Peter.70
őstag

Nekem 3 decit csal a BC Honda Jazz

(#50266) Elektrosokk


Elektrosokk
addikt

Nem tudom volt e már... elég jó Lett szerintem. ALFA ROMEO GIULIA VELOCE 2.0T Q4 igazi vadállat verda :)

érdekes amit ír a tesztben , ha a jobb oldali kerekek a fűre kerülnek menet közben.

"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️

(#50267) Qru válasza Declare (#50263) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Konkrétan a 4-es metró miatt kell amúgy.

Itthon ez keveseket fog elrettenteni. Nálunk a jellemző attitűd hogy a 15 éves 320d-vel megyek még a budira is akkor is ha a se**em kilóg a gatyából. Nem hiszem, hogy érdemi forgalomcsökkenés lesz miatta.
5k lesz mint egy megyei matrica /év. Szted ki nem fogja megvenni?
Az a vidéki aki amúgy is csak évi 2x jött volna pestre... attól meg nem lesz érdemi forgalomcsökkenés.

mod:

raczger: 0,1-et mértem legutóbb. Bubi 0,3-at csalt legutóbb.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#50268) Jaffa75 válasza raczger (#50264) üzenetére


Jaffa75
őstag

8.gen Civic 3 deci/100km körül van

(#50269) Declare válasza Qru (#50267) üzenetére


Declare
őstag

Mi az egyetemen forgalomtechnikai szempontbol vizsgaltuk, modelleztük is es abban egyertelmüen az jött ki, hogy a forgalomszamlalasi adatok es uthalozat/varos szerkezete miatt, ha elhetö belvarost akarunk, akkor kell. EU ebben a szempontban, biztosan nincs ;) . Mar evekkel ezelött be lehetett volna vezetni, mert indokolt, csak senki nem szeret olyat tenni, aminek a nep nem örül.

Ha abbol a szempontbol nezzük, hogy van egy rosszul megtervezett 4 es metro vonalunk, ami sokkal kevesbe kihasznalt, mint kellene lennie es ezert kenyszeritö eszközkent probaljak meg a nepet beterelni, ez egy masik aspektus....de itt megint csak nem EU vagy EU, hanem a szokasos magyarorszagi sikertörtenetekröl beszelünk. Pesze ez itt is, mint mindig, mindenhol joly joker....mi tökeletesek vagyunk, de a rohadt EU.... :U

Amugy igaz....kapja be az EU, vinnem kell centiroztatni a teli gumikat.... :D

(#50270) z123456789 válasza raczger (#50264) üzenetére


z123456789
addikt

Subaru koreai nem is japán. :P :)

(#50271) -v- válasza Declare (#50269) üzenetére


-v-
addikt

Még mindig nem érted: konkrétan arról van szó, a 4-es metró építéséhez kapott EU-s támogatás egyik alapfeltétele volt. Ha nem vezetjük be a dugódíjat, nem teljesítjük amit vállaltunk, tehát bukjuk a nagyon sok milliárd EU-s metró támogatást, ami ciki lenne. Qru erről beszél ...

Amúgy meg persze, g*ci jó lenne ez a dugódíj, kár, hogy p+r parkoló az szinte 0, meg most már fizető övezet lesz lassan külső rákos is, szóval ja, csak szépen magyarosan ezt is, nem rendszerben gondolkozni, és megteremteni a feltételeit valaminek, hanem ostobán bevezetni hasunkra csapva, lényeg valami f******* **** jól járjon azzal is.

[ Szerkesztve ]

(#50272) pelenka35


pelenka35
őstag

Sziasztok.
Reggel kiáltam a garázsból az opel astrával,most meg nem indul semmit nem csinál.Az aksi jó ,tehát az nem lehet. Ötlet?

Gamertag:Rob3rt75

(#50273) Peter.70 válasza pelenka35 (#50272) üzenetére


Peter.70
őstag

immobilizer?
Benzin van? csak a biztonság kedvéért :)

[ Szerkesztve ]

(#50274) pelenka35 válasza Peter.70 (#50273) üzenetére


pelenka35
őstag

Az ok.

Gamertag:Rob3rt75

(#50275) focvis válasza tboy93 (#50262) üzenetére


focvis
veterán

Az új kerékcsavarral minden OK? Az volt a hiba a múltkor?

(#50276) gooool


gooool
őstag

Sziasztok!

Így év vége felé anyumnak váltunk biztosítót, tegnap néztem meg a kínálatot és a meglévő Aegon jövő évre 21 ezres ajánlatot küldött, míg a K&H-nál 12-ért tudnánk megkötni, így lesz egy évfordulós váltás.

Ránéztem az enyémre is ennek apropóján. Jelenleg Union-nál vagyok, 73 ezres éves díjjal.
A K&H-nál ez most 53-ra jönne ki, ha január 1-el váltok.
Tudtommal van lehetőség közös megegyezéssel felmondani a biztosítást, ehhez küldeni kell egy nyomtatványt nekik és el kell bírálniuk. Ha belemennek, akkor időarányosan visszakapom a pénzt és köthetem a másikat. Chaten az ügyintéző ezt bőszen tagadta, mivel hogy május 14-én van az évfordulóm.

Van értelme megpróbálni és megállja a helyét ha írok nekik? Szabályok értelmében van, ahogy utána olvastam és hát 20 ezer forint, az 20 ezer forint... :U

Köszönöm a segítséget! :R

Üdv, Balázs

(#50277) Qru válasza raczger (#50264) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A bc meg csal, főleg a japó autókban tapasztalataim szerint Ez volt a hsz-ben.

Amiknél tapasztaltam japán vonalon: Kuvik G8 és G9, Jazz mk1 és mk2, Impreza GH, Lexus IS... Nyilván biztos van ami keveset csal de ezek elég sokat (-0,2-0,3). Ami azért fájó, mert az elektronika pontosan tudja mennyi benzint fecskendezett be, tehát egyértelműen a fogyasztók átverése a cél... :(

Declare: Persze túlterhelt a város ezen kívül nincs is hol parkolni, carok az utak, stb.

A baj azzal van ami Vilike ír, hogy ha át is veszünk vmit nyugatról az tuti, hogy "magyaros módon" (értsd carul) valósítjuk meg. :(
Nem a 4-es metróba beterelésről van szó ez attól sokkal nagyobb volumen. Ha vki tudja akkor az pont te vagy. A hitel miatt muszáj bevezetni, ezért ez a lightos verzió lép majd érvénybe. Senki nem meri meglépni a keményvonalas dugódíjat, főleg nem így a választások előtt. Tehát ebben a formában csak egy újabb sarc érdemi eredmény nélkül.

Zsokszám: Az elég gáz lenne ha kóreai lenne. Bár lehet akkor nem csalna a bc... :D

mod:

gooool: Mire hivatkozva bontanád fel? Mert csak arra hivatkozva, hogy máshol olcsóbb tuti elutasítják.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#50278) Declare válasza -v- (#50271) üzenetére


Declare
őstag

Megegyszer: a dugodij forgalomtechnikai szempontbol indokolt Bp-en. Ahogy pl Osoloban is, akire nem kötelez ra az EU ilyet (szoljatok ha tevedek).

A 4 es metroval meg ha jol tudom a következö van:

Alapbol rossz az egesz, mert a nyomvonalat kb 1000 eve terveztek meg, az akkori forgalomtechnika alapjan. Most az epites elött, mindenki hangoztatta, hogy ezt felül kellene vizsgalni, de nem volt eppen olyan cimbora, aki a forgalomtechinka es egyeb dolgokon tudott volna szakitani tengernyi penzt, igy ezt lesz@rtak, mert az epitkezesre meg sorban alltak az "éhes cimborak". Igy megepitettek az elavult nyomvonalon a metrot, ami nem hozza azokat a kihasznaltsagi adatokat, amiket az EU elöir (rohadjanak meg vagy sem, de azert van abban logika, hogy minden sz@rra nem osztjak a lovet). Ezert kitalaltak, hogy gyorsan bevezetik a dugodijat, ami amugy is regota log a levegöben, ez nyilvan növelni fogja valamellyest a metro kihasznaltsagat, az egeszet raverik az EU ra, hisz ez a karty, mindig tuti es problem solved.

A masodik felevel, amit irtal, azzal 100% ig egyetertek :K , de következik abbol is amit irtam.

Persze ha valakinek a "rohaggyonmegazeu" kartya a szimpi, huzza azt. Csak egy alternativat dobtam be, atgondolasra ;) de befejeztem :))

(#50279) Qru válasza Declare (#50278) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

"A miért kell a dugódíj kérdésre kettős választ adhatunk. Budapest eddig egyedüli városként nem saját akaratából vezeti be a dugódíjat, hanem brüsszeli nyomásra. Az egyszerű választ tehát: azért van szükség a dugódíjra, mert ez EU ezt írta el a 4-es metró építésének támogatásáért cserébe." - [link]

Ez az elsődleges ok, mellesleg meg jót tehet a városnak. Vagy nem mert nem éri el a célját érdemben... A bevezetés után pár hónappal kiderül. :K

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#50280) raczger válasza Qru (#50277) üzenetére


raczger
őstag

Nem hinném, hogy a fogyasztók átverése lenne a cél, vagy legalábbis a saját fogyasztásomból kiindulva, mivel nem feltétlen mutat kevesebbet a BC, 22 tankolásból 8 alkalommal mutatott többet a valósnál. Szerintem inkább valami mérési pontatlanság lesz a háttérben, az is lehet, hogy szoftveres.

Eddig azt gondoltam, hogy ez a 3 tizedes szórás jónak számít, úgy látszik tévedtem.

www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4

(#50281) brumi1024 válasza Declare (#50278) üzenetére


brumi1024
veterán

Elbeszéltek egymás mellett, pedig mindkettőtöknek igaza van. Lehet, hogy kell a dugódíj, de az is biztos, hogy rosszul lesz bevezetve. Az 5k/év szimpla sarc lesz, és senkit nem fog eltántorítani. De alternatíva sincs, én Budakalászról ingázok Dél-Budára, viszont hiába mennék - akár 10-15km-es kerülővel városon kívül, körbe -, ilyen opció még tervben sincs. Nem szeretnék másfél órát tömegközlekedni egy 25 perces út helyett, így marad a rakpart, mint egyetlen út, ami messze túlterhelt, és a fűnél-fánál lévő fel-lehajtók miatt nem teljesen azt a szerepét tölti be, mint szerintem kellene.

[ Szerkesztve ]

(#50282) Qru válasza brumi1024 (#50281) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

+1. Sima elbeszélés van a dologban. :K

Rakpart se ekkora forgalomra épült és nem is tranzit útként. M0-t be kéne fejezni... De arra nincs pénz csak a 4-es metróhoz hasonlóan jól kihasznált M6-os autópályára pl. :D

mod:

Arra leszek még kíváncsi, hogy be merik-e vállalni a rakpartok egyirányúsítását...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#50283) EQMontoya válasza Declare (#50278) üzenetére


EQMontoya
veterán

Technikai szempontból sem indokolt túlzottan, dugódíjnak akkor van értelme, ha a belvárosban van kulturált és megbízható tömegközlekedés.
Namármost ha elballagunk és megtekincsük a hármas metrót, akkor hamar levonhatjuk a konzekvenciát, hogy ez bizony nem van.
Ha tovább is nézzük, akkor láthatjuk, hogy a 3-mas metró felújítása idejére valóban csak egy dugódíj hiányzik még Budapestnek, és utána már tényleg csak annyi dolgunk lesz, hogy felosszuk a várost 3-4 további településre, amik között csak útlevéllel lehet átkelni. :)
A másik súlyos probléma ugyanis, hogy Budapest egyik külvárosából a másikba igazából nem tudsz nem a belvároson keresztül menni.
Lásd: alsó rakpartok, Rákóczi út, Nagykörút, Hungária.
Az hagyján, hogy tisztességes M0 kellene, de az is nevetséges, hogy XI-ből Szendendrére a budai alsón kell mennem, meg az is, hogy az M5-re tartva be kell jönni a Lágymányosi hídra, hogy utána újra kifelé mehessek.

Brumi: budai alsón csak az Erzsébet hídnál lévő felhajtót kellene elfelejteni a francba, a többi ok.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#50284) Stylerr


Stylerr
addikt

2 Celsius fok van odakint, ilyenkor mennyire veszélyes nyárigumival flangálni a városban?

(#50285) z123456789 válasza Qru (#50277) üzenetére


z123456789
addikt

Baszki! :O Én eddig ebben a tudatban éltem. :D De vajon miért? :F :DDD

(#50284) Stylerr
Semennyire.
Bár, sok midnentől függ a dolog azért.

[ Szerkesztve ]

(#50286) gooool válasza Qru (#50277) üzenetére


gooool
őstag

Nem tudom, megírom nekik, hogy rémálmok gyötörnek amióta náluk van a kötelezőm, mert a 24-es szám balszerencsét hoz a vallásomban. :( :DDD

Ha erre hivatkozva bachatom, akkor mindegy, nem erőlködök. :)

Köszi! :R

Üdv, Balázs

(#50287) Qru válasza Stylerr (#50284) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az aszfalt hidegebb mint a levegő most, szóval eléggé. Amíg nem kell hirtelen fékezned vagy irányt váltanod nincs baj...

mod:

z123456789: Hát volt GM tulajdonban lehet az kavart meg. :D

gooool: Egy próbát megérhet mailben de ez kb olyan, mintha a levennéd a boltban a kenyeret és a pénztárnál meg alkudoznál belőle...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#50288) tomcsi23


tomcsi23
veterán

[link] ;]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#50289) máyköl válasza molnarpeter (#50257) üzenetére


máyköl
veterán

Komolyan? :Y
Forrás? :)

(#50290) -v- válasza Declare (#50278) üzenetére


-v-
addikt

Én nem abba akartam beleszólni, kell-e vagy nem, simán leírtam, a metrószerződésben van egy kikötés, arra vonatkozott az eu miatt kell rész. Úgy tűnt ennek nem vagy tudatában, ezért másról beszélsz, csak ezt az egyet akartam megvilágítani, hogy van egy ilyen dolog, qru is erre gondolt, amikor azt írta, az eu miatt muszáj.
Ha most se megy át a dolog feladom :D

[ Szerkesztve ]

(#50291) mycso válasza Qru (#50277) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Renaultnál is kb. 2-3 decivel kevesebbet mutat l/100km átlagra, kb. 1000km-es távra levetítve.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#50292) -v- válasza Stylerr (#50284) üzenetére


-v-
addikt

Neki nem nyert ;] :C

(#50281) brumi1024: ne aggódj, majd megoldják valahogy, hogy már autóval se tudj rendesen bejárni :D

[ Szerkesztve ]

(#50293) ADAM1337 válasza Qru (#50287) üzenetére


ADAM1337
nagyúr

BP budai rakpart felhajtón az E39 már küzdött nokian nyárival, igaz olyan hó esés volt nem is csodálom.
Holnap reggel már téli lesz fent, Falken HS449.

(#50292) [rvilike]: ez be volt bszva ? Hogy nem bírta megfogni ? :W

[ Szerkesztve ]

(#50294) Jaffa75 válasza ADAM1337 (#50293) üzenetére


Jaffa75
őstag

ha egy kicsit elvette volna míg összeszedi... :U

(#50295) K Norbi válasza tomcsi23 (#50288) üzenetére


K Norbi
addikt

Valami ilyesmi történhetett [link] :DDD ;]

[ Szerkesztve ]

(#50296) brumi1024 válasza -v- (#50292) üzenetére


brumi1024
veterán

Attól tartok, a város széli lámpák már be vannak állítva a fél órás dugóra. De mindjárt kapom a tanácsot, hogy költözzek a munkahelyemre. ;]

(#50297) SzlobiG válasza tomcsi23 (#50288) üzenetére


SzlobiG
félisten

Az igen. :D

(#50298) Qru válasza ADAM1337 (#50293) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bangle 7-es ment előttem az is beriszált (nem láttam milyen pacsker vt rajta). :K

mod:

brumi1024: Pedig az lenne az igazi rezsicsökkentés. :DDD

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#50299) -v- válasza Jaffa75 (#50294) üzenetére


-v-
addikt

Ő így parkol ;]

(#50300) gooool válasza Qru (#50287) üzenetére


gooool
őstag

Ki van fizetve, szóval anyagi részről mellékes a dolog, csak meglepő volt, számomra, hogy az Union nyár elején magasan a legjobb ajánlatot adta ezzel a 73 ezerrel (A0, Öcsöd lakhely, 22 éves), most pedig a K&H laza 20-al kevesebbért is ad kötelezőt, míg az Unionnál újraszámolva 2-3ezer a minusz.
Akkor majd áprilisban időben kapcsolok és váltok. :)

Üdv, Balázs

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.