Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
- Tudástár RTX3070 16 GB VRAM-mal?
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [parandroid:] KerékPH!áros 2024 tavaszi balatoni megmozdulás
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [aquark:] Milyen „light” RPG-t ajánlanátok kezdőnek?
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Melack:] Allview WI7 16GB tablet, Black (Windows 8.1)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
deicide
veterán
Hát nem tudom, egyszer ha összefutunk, átengedem az OPC volánját egy tesztre, semmi ilyesmit nem csinál, elengedett kormánnyal is egyenesen indul el még padlózva is. Pedig 400Nm. A derékszögű kanyarból kigyorsítás más kérdés, de az az FWD-nél ilyen, el kell fogadni.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Skillet
addikt
persze. de sógornak 1.4-es stilo-ja van, 225-ös gumikkal. ő is forog, mint ku*va a lavórban.
na pedig ott aztán se lovak, se nyomaték, se semmi. elindul, letolja a seggét, emeli az orrát és ennyi volt.
(#30849) TaaT
miért?
(#30851) deicide
több ilyen volt, de egyre kimondottan emlékszem. egyszer az andrássyra akartam kicsit combosabban kikanyarodni az egyik utcából. rémmese
egyenesben talán el lehet vele indulni. gondolom dolgozik az asr meg tököm tudja. az erő fele meg ott marad valahol az elektronikában
fwd nem nekem való. biztos jó... valamire de nem tudom, mire.
de ezt is csak az mondja, akinek már volt mindhárom. fwd, rwd és awd is. ezek közül szerintem, szinte minden kicsit is "autós" ember vagy az rwd vagy az awd mellett teszi le a voksát.
én maradnék az awd-nél
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
deicide
veterán
Jó, hát picit ésszel kell, 3-es fordulaton ráengedni a kuplungot félig, aztán mehet a padló. Persze, veszik el a nyomatékból, de ha jó a gumi, akkor azért legalább a gyári 6.0-t tudja, ha jobbat nem is.
Mondjuk nem elsőre lett meg az ideális stratégia, próbálgattam rendesen a fehérváriak nagy "örömére".
Szerk: hát nem vagyunk egyformák, én már nagypapisan vezetek.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
Declare
őstag
En csak ugy siman icipici nyomatekkal es loerövel is sokkal szivesebben vezetek hatsokerekest sokkal jobban erezni az autot, valahogy kezesebb, finomabb, minden kanyar stb.
(#30853) deicide nyilvan az nem kerdes, hogy megy mint az allat, huz es gyorsul es lehet vele allatkodni....baromi jo lehet ez 100% de szerintem atülnel egy hatsokerekesbe, hasonlo teljesitmennyel, azt jobban szeretned/elvezned
[ Szerkesztve ]
joshua7
veterán
Én Golf VI-nál próbáltam 2.0 TDI-t. Az tényleg megindul, mint a barom (most ahhoz képest..). Az 1.4 TSI sokkal lineárisabb, ~1500-tól szépen megindul, nem fullad ki olyan hamar.
Semper Fi
Qru
MODERÁTOR
Tegyen be egy hullát zsák cementet hátra és jobb lesz. Bár akkor még annyira se megy majd...
Pont Kormi esetlensége miatt tettem le a voksom végül az awd mellett (az rwd-hez meg nem vagyok elég ügyes bevállalós).
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Mert ellenkérmányoz, mint az octavia. Az elektromos szervó egyenesen tartja. A sebesség függő rásegítés egyik funkciója, hogy ellenkormányoz, amikor egyenesen akarsz padlógázzal indulni, hogy ne húzza el az elejét a hosszabb félytengelyes oldal.
[ Szerkesztve ]
TaaT
veterán
Simán jobban menne abban a fordulatszám tartományban amiben hétköznap használja az ember az utóját.
Give them hell Ukraine!
Skillet
addikt
én esőre gondoltam, nyálkás útra.
(#30856) Qru
háááátraaa? hogy az orra még inkább az eget lesse és nulla hajtása legyen?
(#30858) TaaT
hmmm. lehet. de mennyivel? bár lehet, csak én vagyok olyan, hogy ha váltok, akkor már olyanra váltsak, amin picikét erősebben lejön a kontraszt
jó ez a turbó benzines dolog. de csapj hozzá még vagy 1000 köbcentit.
szeretem a turbót, de... alapból szerintem a lökettérfogat jó, ha minél több van...
turbó ide vagy oda. 1000ccm? háááát. nem tudom.
[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
Integrale
veterán
A futomu sem mindegy, lasd Focus RS a RevoKnuckle megoldassal, tudtommal az Astra OPC-ben is ilyen van.
Az erot ugyan ettol fuggetlenul sem tudja maradektalanul az aszfaltra vinni, de a hajtasi befolyas jelentosen csokken.
"Bad reklám is reklám too"
Függőcsapszeges?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Qru
MODERÁTOR
Úgy-úgy, még csak eszébe se jusson huligánkodni.
#nincsbennetarcsi
j.bravo
addikt
Urak, ismeritek-é a Szentendrét Pilisszentlászlón keresztül Visegráddal összekötő utat?
Szombaton visegrádra kell mennem, és sokan lesznek aki oda igyekeznek. A kugli maps ezt dobja, nem a Leányfalun, Tahitótfalun, stb-n átvezető, triviális megoldásként eszembe jutó 11-es utat.
Elvileg esni fog.
Kell-e valami nehézségtől tartanom a Pilisen át? Rossz útminőség, akármi?
Vagy a parti falvakat keresztező úton?
Qru: hátöööö, ha veretnek mellettem úgy hogy nem látom előre hanem meglep, annak nem biztos hogy örülök... esőben jellemzőbb a veretés vagy száraz időben?
[ Szerkesztve ]
Whatever.
Qru
MODERÁTOR
Az jó út, arra szoktak veretni sokan. Én persze soha...
Rövidebb mint ha a 11-esen mennél de így átmész a Pilisen tehát a fogyid több lesz mintha körbemennél.
mod:
Ha sötétedés után mész arra akkor óvatosan, mert elég vadveszélyes (sün, őz, róka, vaddisznó, stb).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
részben igazat adok neked, de mint autós ember, akinek volt már fwd, rwd és awd is, azt kell mondjam, a futóműhangolás sokkal többet számít, mint hogy hol hajt a kocsi. nyilván a top of the top az hátsókerekes, de polgári autókat nézve nem ez kellene perdöntő legyen. pl 60-70-es években az olaszok csináltak zseniális elsőkerekes autókat, miközben a mainstream a buta futóműves, hátsó hajtásos autó volt. manapság már ugye megint más, mert a hátsó hajtás "prémium védjegy" lett, ahol már alap egy tisztességes futómű. awd meg... szép és jó, de igazán csak nagy tempónál tudsz neki örülni, ahol már amúgy sem mersz mókázni
#budasidehighlife
Qru
MODERÁTOR
"awd meg... szép és jó, de igazán csak nagy tempónál tudsz neki örülni, ahol már amúgy sem mersz mókázni"
Látom nem volt még AWD-s autód. Pont hogy kis tempónál jó. Kilősz vele nedves aszfalton is rááadásul előre, amerre kell. Nagy tempónál csak hátrány mert sok ló elvérzik a hajtási veszteség miatt és a többletsúly se éppen előny...
Pont ezt írtam múltkor, hogy lendületből egy 1,6 VTi úgy elvert a Hungárián hogy csak pislogtam. Na de állóhelyből...
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
oszt a passat v6tdi az mi vót? a másik dolog, hogy egyenesen a hülye is tud menni, kanyarban válik el a szar a májtól. ott meg alacsony tempónál vagy szűk kanyarban az awd a móka gyilkosa, ha nincs alatta hó vagy legalább 300 ló... ellenben amikor országúton a hosszú, nyújtott kanyarokban nyélen átlövöd, ott segít a stabilizálásban.
#budasidehighlife
Integrale
veterán
Valami olyasmi.
OPC-GTC
Mezei J
"Bad reklám is reklám too"
j.bravo
addikt
Elvileg világos lesz oda és vissza is, hacsak a felhők nem sotetitenek be annyira.
Szóval a safe choice a parti út, jól értem?
Whatever.
Qru
MODERÁTOR
Igen, olcsóbb és nyugisabb. A hegyen át menve sanszos hogy magamfajta boyracerekbe botlasz.
mod:
rbalint88: AWD-ről beszéltél/tünk. A Passatban egy olcsó sz@r haldex 4wd rendszer van, ami a 3 diffis awd-től annyira van mint Makó Jeruzsálemtől.
Nem tudom nekem az vhogy sosem adta ki. Bubber sokkal ügyesebb kanyarban. Mátrába menet volt időm tapasztalni, ha Korminak odakenek kanyarban elkezdi tolni az orrát, Bubbernek meg már a kanyarcsúcsponton tolhatom a padlót egyszerűen mint egy sinautó úgy fordul.
Hangsúlyozom mind a kettő autó egyforma erős!
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
brumi1024
veterán
Én is járok arra sokat (csapatni? nem vagyok én huligán ), nagyon szeretem, emiatt magamnak választanám a parti utat, de ha a biztonság a szempont akkor célszerű lent menni. Fogyasztásban sokkal beljebb leszel a lentivel. Focvis is jár arra az ecoGTI-vel, de ő minimumfogyasztásra hajt ott.
(#30852) Skillet: Én is sok minden mástól is függővé tenném, hogy FWD vagy RWD. Amikor év elején autót néztem végül 3 jelöltre szűkült a listám: A3, Golf és a BMW 1-es. Az 1-est pedig megkaptam egy hétvégére, alapvetően tetszett (az automatája mondjuk annyira nem az F10-es ZF-jéhez képest), de mikor átültem belőle egy rövid időre az A3-ba nem volt kérdés, nem kellett az 1-es, annak ellenére hogy az RWD. Egyszerűen annyival kifinomultabb és jobb autó volt számomra, hogy csak a hajtás nem adott annyi pluszt. Az egyes 3 hengeres motorja 11 literes átlagával arra a 250 km-re meg nem volt túl szimptatikus.
(#30871) Qru: A nedves úton egyenesen megindulásnál tényleg komoly előnyei vannak az AWD-nek. A múltkor nyálkás időben egy hátsókerekes (valszeg trágya gumis) E60 535i-nek, amikor 0-70-ben ott hagytam egy több mint 100 lóval gyengébb, de quattro Q3-mal, mert ő nem tudott elindulni.
[ Szerkesztve ]
w333
félisten
TheProb
veterán
Kézifék behúz+sebességbe tesz kombó nem szokott elég lenni? Persze biztos ami biztos alapon kiékelem, csak kérdem. Fás felbakolásnál mire kell figyelni? Gondolom szálirányra merőlegesen feküdjön fel a verda, elsőbb az első 2 kereket, majd a hátsó 2-t kéne megemelni,stb. Nem? Egyéb tudnivaló?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
műszaki vizsga időben kb. mennyit vesz igénybe? + lesz mellé valószínűleg izzítógyertya csere. megvan ez mondjuk 2 óra alatt?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
EQMontoya
veterán
Nagy szerencsével, én azért hármat inkább rászámolnék.
Same rules apply!
hurenzon
senior tag
Kb fél óra
nah várjatok, a fél és a 3 óra között elég nagy különbség van azért
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
szőröscica
addikt
Az izzítógyertyákat kicserélni ha nincsenek berohadva és normálisan hozzáférhetőek, akkor 10 perc.
A műszaki is meg kellene legyen egy óra alatt simán.
De mivel soha semmi nem úgy megy, mint ahogy tervezzük, ezért számolj inkább a Monty-féle 3 órával.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Csak a műszaki vizsgaállomások általában fullon vannak, szóval a kettő között még várni is fogsz, ameddig 1-2 autó végez.
A munkaidő nettó részében amúgy igazad van.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
hurenzon
senior tag
Én mindig időpontra megyek és fél órán belül végzek
szőröscica
addikt
Te nagyon ügyes vagy!
EQMontoya
veterán
Same rules apply!
Integrale
veterán
Ennyire nem kell ragorcsolni.
Nem tankot emelsz, ez egy szuk tonnas Punto.
A sebessegberakas+kezifek nem feltetlenul jo. Ha az elejet emeled akkor az elobbi, ha a hatuljat akkor pedig az utobbi felesleges.
Felbakolaskor gondolom a kerekek is lent lesznek, akkor minden ilyesmi felesleges, megmarad a bakokon.
Felemeled alapakolsz valamit, es igy korbe is mehetsz az auton, nincs sorrend.
"Bad reklám is reklám too"
hurenzon
senior tag
Ez így van.
Skillet
addikt
mindenkinek más... te pl a non plusz ultrának a hátsó hajtást mondtad... nekem inkább awd.
nagy tempónál ennek már biztosan nem örülsz csak cigölöd magaddal a plusz súlyt, na meg a hajtási veszteség, amit Qru is említett.
ennek nulláról van jelentősége, kanyarokból kigyorsításban, csúszósabb (eső, hó, jég) úton...
olyanokat szoktam vele kanyarodni, hogy sokszor el sem hiszem.
(#30867) rbalint88
azért nem csak egyenesen. egy derékszögű kanyarodás/elindulás is problémamentesebb vele, akár padlógázon.
szűk kanyarban a móka gyilkosa? azért azt nem hiszem.
viszont akkora helyen tudok megfordulni, mint egy triceratopsz hozzá kell szokni.
(#30872) brumi1024
automata, nagypapis autókról itt ki beszélt?
szerintem manuálisnál jönnek ki igazán a különbségek. na meg nagyjából azonos kategóriájú autóknál.
ilyen esetben, szvsz 10ből 9 ember biztosan vagy az awd vagy az rwd mellett döntene. mondom, szerintem.
unokaöcsém nem egyszer visszasírta az összkerekes phaetont. utána bmw-k, mercedes-ek voltak neki és hiába a sok elektronika, széles papucsok... télen nem egyszer anyázott, mert nem csinálhatta meg azt, amit korábban a phaetonnal igen.
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
roberto211
őstag
Az oké,hogy ennyit pörög de 2lityós létére azért kikellett várni a vidi végét mire elérte 140et 120ról
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
EQMontoya
veterán
viszont akkora helyen tudok megfordulni, mint egy triceratopsz hozzá kell szokni.
Én akkorán, mint egy Swift. Vagy gázzal akkorán, mint egy Smart.
Same rules apply!
w333
félisten
Nem tapostam ... csak tartottam kb. 3000 -s fordulatig
De tény hogy nem egy versenyautó, a régi 8 szelep az csak 8 szelep !
Különben 140Km/h- nál olyan érzésem van mint az E34 -ben 210km/h -nál !
Van egy olyan érzésem hogy nekem egy olcsó 1.6i Octavia kéne, mi a vélemény róla ? ismerősnek van és nagyon elégedett vele
De komolyan 5-8-700k -ért nem tudom mit kéne lassan nézni
Már 5-6 Gen Accordot is nézetem csak hát azok meg rohadnak elég csúnyán !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
brumi1024
veterán
Az egyik volt csak automata, az 1-esből csak olyan tesztautó volt, én manuálisat akartam. Egy éve próbáltam manuális 1-est, azt a váltót gumis pudingba dugott fakanalat...
Egyébként persze jó az AWD, de általában el is kérik érte a komoly felárat. (A3-nál például csak automatával kérhető benzineshez a quattro, így mindjárt 1.5 millió a felár, azonos motor esetén)
De a rendes 8 sebességes ZF minden, csak nem nagypapis. Megnézem hogy váltasz 8-ból 2-esbe azzal a tempóval és reakcióidővel, mint ahogy az teszi.
[ Szerkesztve ]
roberto211
őstag
Valassz ki 3-4 típust,menj el ülj bele az osszesbe és amelyik számodra legszimpibb válaszd azt.
Ha már sedane akkor szvsz ,Megane I, Gastra,Pug406,B veki..
És ami tetszik azt foglalózd
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
w333
félisten
Megane 1 szvsz. nagyon csúnya autó ... akkor inkább egy Laguna !
G Astra árak az utóbbi időben elszálltak drágább mint egy Octavia !
Pug 406 -ból a 2.0i nagyon ritka (ki kell fogni)
B Veki rohad ...
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
roberto211
őstag
Nekem csapotthátúba nem tetszik,limóba egész jó ill. elegáns.
406ból sztem 1.8 is elég ha nem akarsz racerkedni.
Lagunat egybe,korrekt allapotban ennyiért felejtős.
Octavia mondjuk nem rossz,olyanokat nezegetnek még..
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Qru
MODERÁTOR
Ne is mondd, nekem is akkora a fordulóköröm mint egy Jumbo jetnek.
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
és még tartalék sincs!
#budasidehighlife
Integrale
veterán
406-bol csak fl utanit, Octavia szukos belul, Vectra pedig porlad.
Laguna, Megane, 406 (fl), Civic, Avensis, Lancia Lybra stb.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
AMD Power
titán
Gyönyörű.
Kornel
veterán
Gyanúsan most jött ki a TC cikk a lóerőkről, a nyomatékról, a 0-100-rol, a 80-120-rol, stb.
Tuti tégla van itt, csak nem vallja be
Mas:
Nyomaték ide, 80-120 oda, pénteken nalam lesz a civic.
M0 110-120 között 6,5 liter 6-osban.
Nalam a futás 60%-a ez lesz.
Szerintem ez több mint jó.
Ha meg sok lesz a pénzem, és leszrm a szuper (és sima) traffipaxokat, akkor meg visszaszurom 4-be, aztán hadd váltson a vezérlés (10+ liter )
A xenon hiányozni fog, de lszrm.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)
- Forradalmasítsd a digitális világodat a HoloLens 2-vel!
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV