Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#218251) forceberg válasza stickermajom (#218250) üzenetére


forceberg
veterán

Két hetente bemész 8:30-as indulással, meg van oldva az aksi töltésed :D

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#218252) Tsebacsi válasza Puma K (#218234) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Hát ez csak egyszemélyes vélemény, de a kedvedért ma és holnap waze-ezni fogok, bár utálom mint a szart :D Nekem a maps is főleg infógyűjtésre kell, megvannak a bejáratott útvonalak. Meglátjuk melyik a jobb.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#218253) Peter.70 válasza Puma K (#218237) üzenetére


Peter.70
őstag

Ott kell hagyni az autót, aztán haza gyalogolni :D

(#218254) Qru válasza Reggie0 (#218230) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, inditozasnal (pl a soros/V motor eseten) az inditomotor forgataj a fotengelyt, az emeli fel a garvitacio ellenneben a hf-et a hajtokar segitsegevel.

#nincsbennetarcsi

(#218255) Qru válasza Tsebacsi (#218252) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Menet kozben nezzel ra az alter utvonalakra benne. Sokszor erdemi modositassal el es hamarabb celba ersz.

#nincsbennetarcsi

(#218256) Tsebacsi válasza Qru (#218255) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Szoktam :K Meglátjuk

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#218257) Szoszo94 válasza Qru (#218254) üzenetére


Szoszo94
őstag

Szerintem a hf alatt másra gondolsz, mert én sem értem még mindig, miért emelgetné a h(enger)f(ejet) a dugattyú :B

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#218258) MasterMark válasza Szoszo94 (#218257) üzenetére


MasterMark
titán

Elhanyagolható a gravitáció szerintem egy motor indításnál. Ha lefelé lennének a dugattyúk, akkor se lenne könnyebb beindítani, mert a kompresszió ellenében kell forgatni ami jóval nagyobb mint a gravitáció a hajtórúd és a dugattyú tömegére.

Switch Tax

(#218259) Qru válasza Szoszo94 (#218257) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jaja a dugora gondoltam, jogos. :K

#nincsbennetarcsi

(#218260) macilaci78 válasza MasterMark (#218258) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ha lefelé lennének, akkor is emelni kell, csak a hajtókar felfelé húzza, nem tolja.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#218261) forceberg válasza macilaci78 (#218260) üzenetére


forceberg
veterán

Mit is kell rajtuk emelni? Kettő megy felfelé, kettő lefelé.
A négy ütem szerint mozognak szépen, Nagyvonalúan, kettő nyitott szelepek mellett, kettő meg zárt szelepekkel. Normál motorfék üzemhez képest az az eltérés, hogy az épp robbanó ütemben lévő hengerben nincs túlnyomás, így abban a hengerben vákumhatás jön létre az indítás pillanatában.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#218262) CragON


CragON
aktív tag

Sziasztok!

Új autónál mennyire befolyásoló tényező a bejáratás, a teljesítményt tekintve?

(#218263) brumi1024 válasza CragON (#218262) üzenetére


brumi1024
veterán

Marmint hogy valtozik-e a teljesitmeny a bejaratassal?

(#218264) CragON válasza brumi1024 (#218263) üzenetére


CragON
aktív tag

Igen, valahol azt olvastam, hogy ha nincs meg a 3-5 ezres normális bejáratás, hanem egyből adagolva van a sportos vezetés, akkor a teljesítmény kicsit megnőhet.
Persze más, ez miatt meg idővel bekrepálhat, meg eszi az olajat stb.

(#218265) stickermajom válasza forceberg (#218251) üzenetére


stickermajom
addikt

Na bementem 11-kor, de legalább akkora dugó volt, mintha reggel mentem volna. Éljen a karácsonyi láz. :D

Közben rádugtam az Astrát töltőre, 12,1V-ot mutatott.

(#218266) MasterMark válasza macilaci78 (#218260) üzenetére


MasterMark
titán

Igen, de a forgattyushazban nincs kompresszio inditaskor.

Switch Tax

(#218267) Borisz76


Borisz76
veterán

Sziasztok !

Egy gyors kérdés :

2-3 óra töltés elegendő egy átlagos autó akkumulátorának a töltésére , ahhoz , hogy beröffentse a motort ?

1.6 Diesel Ford Focus.
Aksi nem tudom hány Ah-s
Töltő ....amit találtam , valami régi / retró , ciril betűs , orosz lehet.
Lehet állítani rajta, hogy 6 vagy 12 volt legyen.
0 -tól 6A-ig a töltés erősségét.
Most 12 V és 2 A -re van állítva.
A párom autója és 2-3 hetente használja csak.
Az akku kb 1.5-2 éves lehet.

Köszönöm előre is a válaszokat !

[ Szerkesztve ]

Synology NAS DSM6 - Összefoglaló : https://logout.hu/bejegyzes/borisz76/synology_nas_osszefoglalo.html

(#218268) macilaci78 válasza Borisz76 (#218267) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Ennyi infó alapján persze! ;]

Persze hasznosabb lenne tudni, hogy az akku hány Ah-s és hogy a töltő hány amperrel tölt...

6 A-rel 3 óra alatt elvileg 18 A-t tesz az akkuba, ez egy 54 Ah-s akkunak a harmada. (Nekem az 1.9 PDTDI-ben van kb 60 Ah.)

Lehet, inkább vennék egy powerbankot, amiről lehet bikázni, ha ilyen ritkán használja. 20k körül már értelmes darabokat találni.

#218270: legrosszabb esetben betolod. Egy Focust egyedül is be lehet lökni sík úton. Ha lejtő van, még könnyebb.

[ Szerkesztve ]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#218269) Qru válasza CragON (#218264) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A legtobb gyarto eliorja az elso 1000 km-en a kimeletes hasznalatot, utana fokozatosan lehet novelni a motorbol kivett teljesitmenyt. Mire elered a 3000-et be van jaratva, onnantol mindegy mennyire vezetsz sportosan.

#nincsbennetarcsi

(#218270) Borisz76 válasza macilaci78 (#218268) üzenetére


Borisz76
veterán

Nem is az én autóm.
Nem is értek hozzá.
Kutyafuttában szedtem ki az aksit és dobtam rá a töltőre....

Synology NAS DSM6 - Összefoglaló : https://logout.hu/bejegyzes/borisz76/synology_nas_osszefoglalo.html

(#218271) Qru válasza Borisz76 (#218267) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Elso inditasnal kiderul. :D

Tul keves az info ahhoz, hogy erdemi valaszt adjunk sajnos.

#nincsbennetarcsi

(#218272) focvis válasza Borisz76 (#218267) üzenetére


focvis
veterán

Szia!
Amennyire tudom... az akku kapacitásának 10%-ával szabad tölteni (tehát ha 50 Ah-s az akksi, akkor 5 Amperrel).

A 12V-tal és 2A-rel nem hibázhatsz.

2-3 óra nem biztos, hogy elég. Akár 12-24 óra is kellhet neki a teljes feltöltéshez.
De az orosz töltővel óvatosan, az nem vesz vissza a teljesítményből, tehát ha 5 Amperre állítod, akkor végig 5 Amperrel tolja neki és elkezd túlmelegedni, bugyborékol, stb...

[ Szerkesztve ]

(#218273) Qru válasza focvis (#218272) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Foleg, hogy dizel es izzitani is kell…

#nincsbennetarcsi

(#218274) Reggie0 válasza Borisz76 (#218270) üzenetére


Reggie0
félisten

Es milyen volt az akksi, nehez vagy nagyon nehez? A nagyon neheznek tobb ido kell :)

[ Szerkesztve ]

(#218275) fant0mi válasza Qru (#218269) üzenetére


fant0mi
addikt

Valamint - még ha nem is írják elő - ilyenkor lecseréled az olajat is.

(#218276) Borisz76 válasza Reggie0 (#218274) üzenetére


Borisz76
veterán

Nem túl nehéz.
Egy kézzel kényelmesen lehetett tartani a kis "füleinél" fogva, amit az akku közepénél fel lehetett hajtani.
Ha saccolnom kellene , akkor 50-60 Ah-ra tippelnék.

A gond csak az, hogy holnap délelőtt a páromnak kellene az autó...olyan 11 óra magasságában. Én viszont dolgozom reggel 6-tól 14-ig.
Tehát még ma este visszamaegyek anyósomhoz ( ott áll az autó a garázsban ) és megpróbálom beindítani. Ha megy, akkor csapok egy "kört" vele a várost elkerülő szakaszon , 20-25 km-s távot.

Ha nem indul be , akkor megy az enyémmel majd....

Synology NAS DSM6 - Összefoglaló : https://logout.hu/bejegyzes/borisz76/synology_nas_osszefoglalo.html

(#218277) Qru válasza fant0mi (#218275) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Multkor vt errol diskurzus, hogy az elso olajtoltet speci olaj amit nem javasol a gyarto sokkal elobb cserelni mint az eloiras. Talan a tobbiek tudjak is linkelni.

Persze ettol meg lehet hibas dontes kivarni a cserevel.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#218278) Qru válasza Borisz76 (#218276) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Inkabb toltsd hajnalig es mielott mennel meloba akkor vedd le a toltorol. Es nyugodtan kuldd meg 4A-es toltoarammal.

#nincsbennetarcsi

(#218279) Reggie0 válasza Qru (#218278) üzenetére


Reggie0
félisten

6A-val is nyugodtan megkuldheti mar.

(#218280) kisza25 válasza CragON (#218262) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

A tipo olyan volt mintha vissza lenne folytva úgy 3000-4000 km-ig, mindkettőnél ezt tapasztaltam és mások is.
Ha nem járatod be, hanem tolod neki, akkor a kopottabb hengerek miatt könnyebben fog járni, de olajat is enni fogja

[ Szerkesztve ]

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#218281) kisza25 válasza stickermajom (#218265) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Na már két töltős autód van ;]

[ Szerkesztve ]

Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft

(#218282) Qru válasza kisza25 (#218280) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Skodan nem vettem eszre semmit az elso olajcsere utan. Igaz az 190/400 miatt nem tunik fel ha hianyzik par lovacska/mokus. Picit talan halkabb lett a friss olajjal de az akar placebo is lehet(ett).

#nincsbennetarcsi

(#218283) tboldi válasza Qru (#218282) üzenetére


tboldi
nagyúr

Erről jut eszembe, az Ypsilonban ülve én sem érzem, ha a klíma miatt eltűnik egy kevéske a 90/200-ból. Bezzeg a Jazz… :DDD

(#218284) Qru válasza tboldi (#218283) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A Jazz-ben az az elozesgomb ha kikapcsolom. :D

#nincsbennetarcsi

(#218285) aero.


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ha már akksi, azt hiszem sikeresen kinyírtam a fél éves 95ah Vartát. 1.5 hétig volt rajta a helyzetjelző, 7.7v-ot írt, mikor rádugtam tegnap este. Nem is tudtam váltani motor/autó töltés között, reggelre 4.9v + motor ikon volt. Most már csak 6V töltés mód elérhető és 7.8v-ot mutat, ideje elbúcsúzni tőle.

[ Szerkesztve ]

(#218286) Tsebacsi válasza CragON (#218264) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

"ha nincs meg a 3-5 ezres normális bejáratás, hanem egyből adagolva van a sportos vezetés, akkor a teljesítmény kicsit megnőhet."
Micsoda? Nem nő meg a teljesítmény, vagy azt Te nem érzed meg (mind1, nincs ilyen), nem tudom ki írt ilyet, de :W
Kímélni érdemes az első 5k km-en ahogy írták, utána ajánlott egy olaj+szűrőcsere, aztán használod ahogy tetszik. Ha meg szar van a palacsintában, az így is úgy is előjön, ha kíméled ha nem.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#218287) focvis válasza aero. (#218285) üzenetére


focvis
veterán

Garancia? (nem szép dolog másra kenni, de meg lehet próbálni)

(#218288) forceberg válasza focvis (#218287) üzenetére


forceberg
veterán

Még egy tápegységgel lehet érdemes lenne egy próbát adni neki. Áramgenerátorral 2-3A-rel elkezdve a töltést lehet, hogy életben maradna. Veszíthetett a kapacitásából, de azért túlélhette.
Li-Ion aksival jártam úgy, hogy rajta felejtettem a műterhelést, aztán szép 0,0V-ra merítette. Tápegységgel az is újraéleszthető volt. Azóta eltelt két év, az aksi még él.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#218289) aero. válasza focvis (#218287) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Utána kell járjak, mert nem én vettem, nem tudom mik az opciók. :B

(#218290) Qru válasza aero. (#218285) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Buta toltovel probald meg. Talan visszahozza. :K

#nincsbennetarcsi

(#218291) forceberg válasza Qru (#218290) üzenetére


forceberg
veterán

Én is ezt írtam kb.. :) Viszont minél előbb rá kéne rúgni, mert lemerült állapotban degradálódik.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#218292) aero. válasza Qru (#218290) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nincs sajnos. Esetleg tegyek rá bikakábelt és járassam autóról? Kérdés meddig, meg ezt is csak reggel tudom.

(#218293) focvis válasza aero. (#218292) üzenetére


focvis
veterán

Rendelj az Amazonról 🤗 egy nem alap CTEK-et, az hátha tudja.

(#218294) Reggie0 válasza Tsebacsi (#218286) üzenetére


Reggie0
félisten

Ez olyannyira kamu, hogy meg a jobb sportkocsik korlatoznak is az elso kilometereken. Pl corvette C8 nem engedi a fordulatszamot 4000 fole az elso 500 merfoldon, aztan jon az unlock: [link]

(#218295) Qru válasza aero. (#218292) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Adnek kolcson de hat messze vagy…

Azzal sokat nem ersz, mert ha nincs terheles alig tolt erdemben a generator. Feszultseg lesz, csak aramerosseg nem nagyon.

#nincsbennetarcsi

(#218296) Qru válasza forceberg (#218291) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, a tapegysegeol nekem a szamitogep psu jut eszembe. :D

#nincsbennetarcsi

(#218297) Borisz76


Borisz76
veterán

Köszönöm mindenkinek az észrevételeket, ötleteket, jó tanácsot.

Az akku 75 Ah-s.....mint kiderült.
Kb 3 óra töltést követően , pöccre beindult.

Synology NAS DSM6 - Összefoglaló : https://logout.hu/bejegyzes/borisz76/synology_nas_osszefoglalo.html

(#218298) focvis válasza Borisz76 (#218297) üzenetére


focvis
veterán

Szuper!
Azért tedd vissza még pár órára a töltőre, hogy holnap is biztosan indítson.

[ Szerkesztve ]

(#218299) Reggie0 válasza Borisz76 (#218297) üzenetére


Reggie0
félisten

Valoszinuleg az is segitett, hogy felmelegedett.

(#218300) Borisz76


Borisz76
veterán

Most derült ki, hogy az asszonypajtás hazajött....
Nem kapcsolta ki a rádiót....
Azt mondja, hogy hiába veszi ki a kulcsot ...nem kapcsol ki magától a rádió.

3 hét alatt leszívta.

Synology NAS DSM6 - Összefoglaló : https://logout.hu/bejegyzes/borisz76/synology_nas_osszefoglalo.html

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.