Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
MasterMark
titán
Bitpork quattrojával leugrottak a fékpadról
Ez egyébként hogy?
Switch Tax
tboldi
nagyúr
Befékezték az egyik tengelyt a padon, a Quattro meg nem kérdezett.
MasterMark
titán
De a padon a görgővel forgatják a kereket, nem pedig az autó hajtásával, nem?
Switch Tax
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Nekem úgy tűnt, hogy a görgővel forgatják. Feltételezem, az igazi (Torsen) quattro áthajt a másik tengelyre, de csak feltételezés. Majd Bitpork elmondja.
Tőlem mindenesetre megkérdezte elővigyázatosságból a vizsgabiztos.
#89309696
törölt tag
Igen. Mérik elől a féket, hátul meg be van fékezve a görgő a kocsi ne mozduljon el 2WD esetén, de itt a hátsókerék is elkezd forogni mikor az elsőt elkezdik pörgetni és a kocsi útra kél. Ilyenkor szabadonfutóra kell rakni a hátsó görgőt, a kocsit meg lekötözéssel rögzíteni.
MasterMark
titán
Központi difi miatt nem kéne hogy forogjon, főleg nem ha nem a saját hajtásáról megy, hanem kintről forgatják. Nem?
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Torsen az nem kerdez. Minden esete muszakin tolem is kerdeztek mar, hogy ugye osszkerekes a Subaru. Azota inkabb en is elore szolok.
#nincsbennetarcsi
#89309696
törölt tag
Ennél a középső difi torsenes, az meg összezár akárhonnan van hajtva. Az igaz, hogy ritka amúgy, mert a haldex ezerszer elterjedtebb. Az ha jól rémlik bírja az ilyet vagy kikapcsolható diaggal. A torsen meg mechanikus. Bár minden gyártó a saját módszereit belerakta már, nem ismerem pontosan abban mi van.
[ Szerkesztve ]
Winne
nagyúr
Olaszból mit.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
mmcc02
tag
A diffi a tengelyek közötti nyomatékkülönbségre (Torsen esetén) vagy fordulatszámkülönbségre (mezei kéziváltós, viszkós diffizáras Subaru) reagál, teljesen mechanikusan. Ha minden együtt forog (gurul az autó), akkor nincs, vagy nem jelentős a különbség (kanyarodáskor nyilván van - ha gyorsabban kanyarodok teljesen eltekert kormánnyal, akkor érzem, hogy összefeszül a hajtás az XV-ben). A román hivatalos szerv úgy emlékszem az első műszaki vizsgán simán leugratott a görgőkről fékméréskor (nem én vittem az autót, nem láttam, csak mesélte aki vitte). Idén nyáron műszakin ugyanúgy mérték, mint a nem összkerekeseket, és nem ugratott le (talán már nem működik úgy a viszkós zár mint újabb korában, vagy nem volt elég a 4-5 kerékfordulat).
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
MasterMark
titán
Ez megvan, de akkor ez alapján megindításnál kell leugorjon a padról.
Switch Tax
mmcc02
tag
Igen, Torsen esetén. Viszkósnál kell a fordulatszámkülönbség, hogy a folyadék felmelegedjen és megnőjjön a viszkozitása.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
MasterMark
titán
Nekem is csak egy tengelyt raktak a padra, viszont nálam az automatához a leosztás az bolygóműves+kuplung. Ha nem nyomod a gázt, akkor nem zárja össze, mert nem akarsz menni, szóval így a kuplung kibírta amíg csak egy tengelyt forgattak.
Abban nem voltam biztos, hogy a torsen akkor is zár ha a kereket forgatják és nem a hajtás felől kapja a nyomatékot.
Switch Tax
Reggie0
félisten
Kezifek meresnel a torsent siman rarakjak a padra es a hatso tengely nem forgatja vissza az elsot, ha a kuplung ki van nyomva.
Torsennel a nyomatek megszunese eseten elveszti a tengely a hajtast. Ezert is kell melle ESP, ha jegen csuszik, mert fekezni kell a megcsuszo kereket, hogy jusson nyomatek a masik oldalra is.
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Az a torsen egyik hülye jellegzetessége, még videók is vannak róla a régi Audikról, mikor elkapar a pba és nem akar zárni hátra. Nem tudom pontos fizikai okait, de tud ilyet produkálni és nem hiba, gyanítom a nyomatékban lesz a kulcs, mert abban különbözik a többi hajtástól amik fordulatra zárnak.
Azaz, az ASR-nek a fékező funkciója. Az a torsennél mindenképp kell, a többi autónál már lespórolják sokszor.
[ Szerkesztve ]
mmcc02
tag
Igen, az a setup annyiban szerencsés, hogy egy biztosítékkal le lehet oldani a komplett hátsó hajtást, ha szükséges (pl. első tengelyt megemelve vontatni)
+ Reggie0
Hmm, van ebben ráció, végülis ha a Torsen nyomatékkülönbségre reagál, akkor kinyomott kuplungnál az kb. 0, a kerekek szabadon forognak.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
Reggie0
félisten
Igen, ez teljesen normalis, ha nincs terhelese az egyik oldalnak, akkor nyitott differencialkent mukodik es a masik oldal nem kap nyomatekot. Ezert kell az ESP, mert az fekez kerekenkent. Ha pedig az ESP-t ki kell kapcsolni, pl. hoban elindulashoz, akkor ilyenkor kis feket kell nyomni a gaz melle.
Qru
MODERÁTOR
Elég kell hogy legyen, 1/8-1/4 kerék fordulatra már kell reagálnia a viszkós difinek is.
#nincsbennetarcsi
#89309696
törölt tag
Igen, még a nagyon egyszerűek ami a Golfban is van, reagál elég gyorsan. Ha sokat kell forognia, akkor már gond van vele. Nem-Newtoni folyadékkal van töltve, elég gyorsan reagál. Persze teljes nyomatékot képtelen átadni és annyira nem pontos, hogy kanyarstabilitást növeljen, arra alkalmatlan.
[ Szerkesztve ]
mmcc02
tag
Igen, valaki úgy magyarázta, hogy szorzással lehet a legjobban leírni a működését, a kevésebb nyomatékot kapó tengely többszörösét adja a másiknak. 0-val szorozva messze nem lehet jutni, ezért jó az ESP/kipörgésgátló vagy legalább a kézi/üzemi fék használata ilyen szélsőséges esetekben.
[YouTube - Torsen diffis Audi görgőkön] - a legelső eset pont azt példázza, amit Reggie0 is írt. Szoktam nézni a videóikat, van sok Haldexes is.
szerk: lassú vagyok jó móka az összkerék hóban/sárban, bárhogy is működjön. Ha meg kell, akkor a legbutább is tudja 80%-ban azt, mint a legjobbak.
[ Szerkesztve ]
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
Qru
MODERÁTOR
Amúgy ha szar a c. diff azt könnyen kiderítheted. A hibája felismerhető parkolóban lassan körbe-körbe forogva. Az a lényeg, hogy kinyomott kuplungnál a hajtáslánc ne fogja vissza, ne állítsa meg az autót. Az érzés ahhoz hasonló, mintha a kézifék be volna húzva.
A XV amúgy már alapvetően előre van hangolva 60/40 a nyomatékosztás alapból amit 50/50-re tud módosítani de ez nem befolyásolja a jelenséget csak érdekesség ként írtam.
#nincsbennetarcsi
mmcc02
tag
Érdekes, mert ezt érzem, de a görgőkröl nem jött le
Úgy tudom a CVT-s 60/40, nem tudom mennyire tud áthajtani/összezárni, a kéziváltós meg alapból 50%/50%, amit 80%/20%-ra tud módosítani.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
Qru
MODERÁTOR
Az enyém is 50/50 alapból ami 80/20-ra tud módosulni. CVT is tud variálni de csak 50/50-re. Igazából az is elég, durva terepre meg ezek úgy sem valók.
Ha meg már 4WD/AWD és YT, nekem ez a kedvencem: [link]
mod:
"Érdekes, mert ezt érzem, de a görgőkröl nem jött le"
Akkor érdemes lenne ránézetni alkalomadtán azért.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Ez még nem az a fajta, az csak az újaknál van. Nekem még a régi hagyományos hidrodinamikus 5AT van, itt nem lehet leoldani, csak azt tudja szabályozni, hogy mennyi nyomaték menjen át a kuplungon, és maga a kuplung is az ami felveszi a differenciát. [link]
Switch Tax
#89309696
törölt tag
[link]
Mondanám, hogy tök jó nagy kombi, de.... Akkor inkább egy Trafic.
tboldi
nagyúr
Írtam a rákövetkező hsz-emben, második generációs Lancia Ypsilon és Musa.
szerk.: Sajnos másfélszer annyiba kerül, mint amennyink van, de ez a legszebb Ypsilon, az biztos. Musából meg ez.
[ Szerkesztve ]
Winne
nagyúr
Ezek mindenkinek tetszenek a családban?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
tboldi
nagyúr
Yep.
Rosszul vagyunk összeszerelve? 🤷♂️
Mondjuk az Ypsilonnál jobb lenne ez a belső szín, jobban passzol a külsőhöz, de a másik szebb állapotban van, meg van üvegteteje.
De a büdzsébe inkább ilyenek (01, 02, 03) férnek bele.
Amúgy anyumnak lesz, nekem egy másik csajosnak titulált autóm van.
[ Szerkesztve ]
4tha
újonc
Elvittem itt a közelben egy "franchise" alatt szolgáló chip tuning műhelybe. Lóerőben brutál nőtt(+39 lóerő az elején mért 161hez képest), nyomatékban 30NM- azt azonban 1000rpmel magasabb fordulatszámon adta le.
Sok mérést csináltam 0-100, 50-130, azonban legjobb esetben is ugyanolyan számokat tudtam hozni, mint a gyári ECU mappel, azonban legtöbbször az általam mért gyári értékhez képest 0.5-1s veszteség volt,kb hasonló időjárás és szélviszony mellett. A pénzt visszadták nagy nehezen, persze megígérték, hogy lemérik profi gps eszközzel: azonban amikor a reklamáció után odaértem, már azt mondták, hogy ők nem akarnak ezzel foglalkozni (maximum 5-10 perc), inkább visszadják a pénzt. Hiába mondtam nekik, hogy találjunk megoldást, mert nekem az a fontos, hogy a kocsi jobban menjen (ne az élettartam kárára). Jól tudták, hogy lószart nem csináltak, csak megemelték a nyomatékot, amit jóval magasabban adott le, szóval semmire nem mentem vele.
Szóval az, hogy erőmérő van, még nem jelent semmit, lehet a motor ugyanazt a teljesítményt adja. Bevallom őszintén, hogy az első próba után én is el voltam ájulva, egyrészt az ember is fényezte, hogy milyen jól sikerült(placebo hatást erősíti, főleg amikor közel 100 ezret kiadtam érte), másrészt pedig a gázpedál valóban gyorsabban reagált, így érzetre a kocsi gyorsabb lett.
Tegnap bementem az egyetemre pár jegyzetért, közben jól megbüntettek itt
A képen látható kék autónál jóval előrébb álltam, kb az oszlopnál volt az autóm vége. Nem kétlem, hogy jogos volt, felfestés nincs, szemre meg nem tudok 35 métert számolni Ilyenkor küldik majd a csekket, és annyi, igaz?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
De a tiednek nincs kulon biztositeka? Azt ha kiveszed akkor lekapcsol a c. dif teljesen.
#nincsbennetarcsi