Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] iPad Minim balladája
- [Re:] [Czeky:] Balszerencse?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Szoszo94
őstag
Pattintsd szét, néz meg mennyire szigetelt és szárítsd ki rendesen.
Nekem van a házon belül egy gumitömítés, ami teljesen vízzáró - így én nem aggódnék, ha kimosnák, nézz bele te is a tiedbe, hátha annál is gondoltak erre
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
A 2000-res évek elején még itthon is élhető volt, utána kezdett az autók száma rohamosan nőni. Addig maximum az azóta eltűnt középosztály engedhette meg magának, ma már egy régi Swift szinte bárkinek belefér, még a frissjogsisnak is, sőt akinél elfér az elmult pár évben már vett asszonynak is. Szerintem a mostaninál nagyon több autóra már nem lehet számítani, aki akar kocsit az már vett. Maximum annyi hogy a mostani nyugdíjasoknak nem annyira van kocsija (általában max egy WagonR) és ahogy őket felváltják a fiatalok, még ha nem is annyira akarnak autót mint a mostani 30-50 évesek, szerintem a nyugdíjasoknál több lesz nekik is. Én még 10% autószámnövekedést tudok maximum elképzelni. 2000-ben 2,3 2007-13ig 3 millió, most meg már 4 millió autó van az utakon. Bár Budapesten nőtt a legkevésbé.
https://tinyurl.com/rasoapro
szabonagyur
félisten
Az elmúlt egy év pont, hogy növelte az autók számát mindenhol, olyan helyeken lett plusz 2-3 autó ahol előtte nem, mert nem ülnek sokan tömeg kozlekedesre.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
MunezXBK
nagyúr
Renault-é is kibírja.
BigBlackDog
veterán
AMD Power
titán
A szó szerint felér egy öngyilkossággal.
Éppen veszek egy újabb autót, ami nagyobb értékkel bír, mint az eddigi. Ezt már jobban meg szeretném védeni. Az autó közterületen áll, egy útvégi zsákutcás kiöblösödésen az utcán a ház előtt, ahol gyerekek szoktak játszani, idegenek sétálnak a sétálóúton.
Aminek ki van téve az autó: árnyék nélküli tűző napsütés, eső, jégeső, hó, minden. Szerintem a gyerekek pattogó labdái is eltalálják néha, mert látok új fura karcokat váratlanul, parkolás idején, amikor nem mentem vele sehova. Télen a hótoló letörte a bal tükröt.
Azon gondolkodtam, egy ponyva mennyire oldaná meg ezeket. Szerintetek milyen előnyei és hátrányai vannak, ha rendszeresen letakarom?
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Elnezve a fitalokat mennyire nem erdekli az autozas/sajat auto lassan inkabb fordulni fog a trend.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Ponyvazni macera ha gyarkabban hasznalnad de a fo gond hogy a olcsot veszel a parat bezarod igy remekul bedunsztolod a kasznit (hamarabb el kezd rohadni). Plusz a ponyvat ahogy mozgatja a szel (tokeletesen ugy sem tudod lekotni) a rajta levo homok/port elkezdi belecsiszolni a fenyezesbe ami szarra karcolja azt. Plusz ha nem dedikaltan jeg elleni ponyva az vekony es semmit nem ved a jeg ellen.
Esetleg vmi drgabb ponyva ami lelegzo anyag… Mobilgarazs is jo de azt kozteruleten nem hasznalhatod elvileg (elvileg kocsit se lehet mosni kozteruleten).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
szőröscica
addikt
Papiron vadidegenek vagyunk.
Nem tudom, mióta a nevelt gyerekeim átléptek a szülő kategóriába nem igazán van kapcsolatom tizen-korai huszon évesekkel. Azt tudom, hogy a tömegközlekedésen nagyon idegesítenek (inkább mult időben, tavalyelőtt aug20 metróztam a tüzijátékra, előtte vagy 3 évig nem ültem tömegen) főleg ha a telefonjuk hangszórójából hallgaták a zenét. Nem tudom mi a "divat" mi érdekli őket, nem tudok velük azonosulni, megérteni a céljaikat. Én még egy korábbi nemzedék vagyok, abból is kifejezetten öreges mentalitású. Hogy a tévében mutogatott lilahajú orrkarikás a teste 15 pontján 3 négyzetcentiméteres tetoválást viselő bemindenezett mutat-e valósan egy mai fiatalt vagy milyen valójában, azt nem látom át.
Látok mondjuk sokakat mégha pár évvel idősebbek is, vagy nem is ismerem őket annyira, akik felveszik a babavárót, megvesznek egy romhalmaz-határeset házat, nagy tervek vannak, amúgy dolgoznak is érte de azért van benne rulett, ők általában vesznek kocsit is. Mondjuk egy tizenéves Sharant.
Budapesti fiatalokból max mukatársakat látok, de ők inkább 25+ mint tizen-25. Azért automotive területen szerintem több a saját autós. Mondjuk az kicsapta nálam a nagykaput hogy a csapatépítőn szinte csak a fiúk főztek, a lányok meg egy pokrócon fetrengve billegtek meg boroztak.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
Régen a lányok úgy főztek, mint az Anyjuk, ma úgy isznak, mint az Apjuk
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Stylewars_kp
senior tag
Ja, hogy ott nem lopták szét az egészet? Érdekes, lehet normális tömegközlekedési hálózatot is kiépíteni.
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
Budapesten és a többi nagyvárosban ahol a legtöbb gondot okozzák már nem várható nagy emelkedés, mert mindenkinek is van, vidéken (megyeszékhelyeken kívül inkább) még nőni fog. Itt annyira más az életkörülmény, hogy tényleg sokszor két-három autó is kell egy családba, akkor is ha mindegyik autó kétezret fut évente. Csak itt lassabban szedi össze a család a pénzt egy Swiftre is, ezért van még növekedő stádiumban, de ezen Budapest a "gazdag" városunk már túljutott azért stagnál, várhatóan meg csökkenni is fog majd, mert a fiatalokat nem érdekli és egy nyomorgó közlekedésbe születve főleg nem fogja érdekelni őket az autó. Vidéken nő, de elférnek helyileg az autók, lokális környezetszennyezésileg is. A turisztikai környékeken gáz a mennyiségük, de ott sem a helyiek miatt mondjuk. Azokon kívül meg aztán totál halott minden.
Budapestnek az autós gondjaival kellene foglalkoznia, vidéken meg a biciklis gondokkal, mert ez így nem jó, hogy az olyan keskeny utakon ahol két kamion se fér el egymással szembe normálisan, szét van töredezve az út széle, még biciklis csordáknak is közlekedniük kell.
Szada85
aktív tag
Én alapvetöen nem gondolom, hogy itt csak, és kizárólag szentek dolgoznának, itt is buknak ki simlis dolgok, inkább a kivitelezésre fordítot/zsebrerakott arány más, de nem szeretnék politikai irányba elmenni.
Azt viszont szemmel látható, hogy reszelik a dolgokat, az egyik legforgalmasabb frankfurti parkolóházban (lehet azóta több is követte) pl. nemrég átálltak a teljesen "papírmentes" rendszerre, kamera olvassa le a rendszámot behajtáskor, kifelé az automatánál csak beírod a rendszámod, fizetsz, és kifelé szintén kamera alapján nyílik a sorompó.
Apróság persze, de mégis jó irány a felesleges szeméthulladék csökkentésére.
Reggie0
félisten
Az a baj, hogy regen csak az uraknak futotta autora, addig jo volt az autozas, de most mar szinte barkinek van ra penze. Ezert kene BP-en mestersegesen dragitani az autozast, hogy km-enkent legyen 500 forint koltsege, akkor majd megint kevesen fognak autozni.
De ezt miért így kéne kezelni? Agglomerációból járok be Pestre dolgozni. Nem szívesen, de ott van olyan munka ami tetszik, megfizetik, stb.
Gyenge az immunrendszerem, én nem fogok felülni egy buszra hogy havi egy hetet betegszabin legyek.
Akkor inkább keresek vidéken munkát.
Ugyan így vagyok az okostelefonnal mint te ezzel. Addig volt jó ármikor előkapni a Symbiant és megnzézni valamit neten amíg másnak butatelefonja volt. Most hogy mindenkinek ott van a zsebében már nem olyan. Az internet is addig volt jó míg úgy kellett bekérezkedni valahova netezni, nem volt agyonszabályozva, agyonmoderálva, popup hozzájárulás, stb.
DE hogy örülj, az urak már helikopterrel járnak, így nem kell keveredniük velünk közönséges plebejjusokkal.
https://tinyurl.com/rasoapro
Én Pestre járok be, gyerek Hatvanba, asszonynak kell az iskolába, boltba, postára, bevásárolni járni, 3 kocsink van. Most 4 mert még egyet nem adtunk még el.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
Reggie0
félisten
Hat, bp-en keves helikopter szall le, szoval autoval kozlekedik itt mindenki.
Azert kell igy kezelni, mert igy masoknak okozol tudorakot, mondvan, hogy gyenge az immunrendszered. Igy is igazsagtalan. A kozlekedes koltsegebe be kell vezetni az okozott karok kompenzaciojat, aztan majd mindenki eldonti, hogy neki megeri-e igy is. Igy legalabb a cegeknek is jobban megeri kikoltozni Bp-rol es csokkenhetne a Bp kozpontusag.
[ Szerkesztve ]
brumi1024
veterán
Igy legalabb a cegeknek is jobban megeri kikoltozni Bp-rol es csokkenhetne a Bp kozpontusag.
+1, szvsz semmi keresnivalója egy 1000+ fős irodaháznak bent a város belső részén.
MasterMark
titán
Hát?
Switch Tax
BigBlackDog
veterán
Ez egy érdekes dolog. Nálunk többször is volt költözés és mindig kb. a csapat fele sírt az új hely miatt, a másik fele meg örült. A csapat fele a város-agglo egyik feléből jön, a másik fele meg a másik oldalról. Ha kiköltöznének a cégek az agglóba, akkor szerintem nagy vándorlások indulnának be (cégek között, meg lakóhely szempontjából is). Vagy két telephelyet kell fenntartani a város két oldalán.
De egyébként én is támogatnám az ötletet.
szőröscica
addikt
De akkor nem egy ordoglakat egy ilyen 1gen A Merci, ha nem rozsdal? Van kerulendo motor/valto?
Qru
MODERÁTOR
Akkor legyen o a szerzodo fel.
#nincsbennetarcsi
z0d1@Ku$
senior tag
Elvileg az automata váltó mindegyikben megpusztul, de nem vennék rá mérget, Antinak volt róla írása a totalcaron
szőröscica
addikt
Ezt lattam, de ez a 2gen, igazabol ennyi penzt sajnalnank ra sztem, ha egy kis, biztonsagos, nem lerohado autot kapunk kevesebbert is neki.
Felhasznalas tenyleg annyi lenne, hogy neha atugrana a szuleihez, az 2*20km, lehet egy heten egyszer bemenne dolgozni, az 2*30km, meg evi egy Balaton a baratnoivel esetleg. Szoval meg akar dizel is lehetne, mert nem rovidtavozna, es ebben a korban mar nincs kulonbseg vetelarban.
Qru
MODERÁTOR
Mercihez nem nagyon ertek, mint marka soha nem erdekelt. A milyen autot vegyekbe nezz at.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Az automegosztok is hozzajarulnak a pesti csokkeneshez plusz ugye egesz hasznalhato a tomegkozlekedes is. Ja meg kb mar alig van szabad parkolohely az autoknak.
Videken viszont kb halott vagy kocsi nelkul.
#nincsbennetarcsi
Nyugaton ez a divat, kérdem én akkor ki a hülye, mi, a nyugat, az egész világ?
[link] ==> Kedvencem
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Qru
MODERÁTOR
Latom mindent is hazahoztatok.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
@focvis latod igyekszem: 5.7 (a valos 6.00 lett). [kép]
Sima GO, palya orszagut vegyesen.
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
Es odafele? Vagy vizet kapott es bedagadt? Vagy felvasaroltatok Pandorfot?
Brumi: szerintem is hulyeseg a belvarosba rakni az irodakat.
thefreeman
aktív tag
Sziasztok.
Szerintek úgy összeségben melyik a jobb verzió ingázáshoz Budapest és Vác között napi szinten. Autópálya M0+M2 vagy inkább a régi 2-s? Az autópálya úgy 5-10 kilométer plusz a régi 2-s hez képest ami heti szinten már közel 100 km. A régi kettes meg forgalomtól függően 5-10 percel lassabb. Mindig árral szemben megyek reggel Vácra délután Pestre(13. kerület). Melyik kedvez jobban az autónak fogyasztást és állagmegóvást tekintve? Mazda 3 1.6 benzin.
Ja a legfontosabb
Fogyasztás fenti használat vegyesen plusz kis város 7-7,3 körül mozog klimával.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
A 2-enkevesebb lesz a fogyid kiveve ha az M0-M2-n tartod a 80-90-es tempot.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
6030D
Ármester
Én biztos nem döcögnék a kettesen, ha fontos a fogyi, menj 70-nel az M2-n.
Ez pedig n rád irányul, félre ne értsd, csak a napi Bp közlekedés témához: várjuk a megoldást a vezetőktől, amikor az emberek nem használják a gyorsforgalmikat, mert a kisvárosokban szüttyögve olcsóbb. Vácon nap közben meg élhetetlen a Spar-Tesco szakasz, de gondolom az autók 70%-a mehetne az M2-n is. Ismerek olyat, aki még mindig nem vesz Pest megye matricát, mert az M2-nek ingyenesnek kellene lennie.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Dicséretes! 🥂
Nekem a mai 6,5, (Bp.IX. - M7 - Zeg) [kép] . ~12:45- kor indultam melóból, 13:02-kor már az IKEA-nál, aztán 40-60-80 kmh Martonvásárig, inkább a szélső sávban mentem, lehet gyorsabb is volt ott. Utána 100-150. ( 1 alkalommal szárny nélküli Y40 egy agresszíven sietős, tolakodós, indexelős miatt, aki nem bírt várni míg előzünk egy kamiont, ezt követően visszavett)
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Mi történt Veled? Régebben azért nagyobb számokat szoktál posztolni. Vagy ennyivel kedvezőbb fogyi miatt a kéziváltó?
Mondjuk az ilyen fogyasztások alapján tényleg nem értem, hogy miért vesznek az emberek nem GTI-t.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Amelyik nem veri szet a futomuvet.
Sokat fogyaszt, spórolok a TDI-re.
Nincs tetőspoiler: így a kilógó vezetékeket duct tape-pel ragasztottam le a tetőn; nincs 3. féklámpám ami sűrű forgalomban veszélyes lehet.
Kb. egy dinamikus családapa tempóját hozom most. Nincs tartós kilonyolcvan, nincsenek kétkilók, ritkán fűzöm át 3 sávon.
- Ilyen stílusban ennyit eszik.
- DSG-shez képest mínusz 0,3 liter 100 kilométeren. DSG Manuális
- A nemszeretem Bridgestone T005-nek alacsony a gördülési ellenállása.
- A csipszes box is bevált.
- Nem használok tempomatot, VW-nél korábban se.
- Egy Gerhard Plattner veszett el bennem! Nem
Azt persze nem veszed észre, hogy letakarítottam a kijelzőt. Nagyjából.
[ Szerkesztve ]
thefreeman
aktív tag
Sajnos mindkét verzióban kb. egyenlő arányban van olyan útszakasz ami eszi a futóművet. Fogyi nem annyira lényeg munkáltató 100%-ban fedezi abból a szempontból mindegy. Persze visszaélni nem akarok vele. Gondolom motor/váltó/kuplung is jobban szereti az autópályát. Max olajat kell gyakrabban cserélni a nagyobb futás miatt.
BigBlackDog
veterán
Na akkor az volt a furcsa a képen. Valahogy olyan gyáriasnak tűnt az a kijelző, csak nem tudtam, mi változott.
Nézz körül Lappföldiában. A szábavert szántóföld közepén egy ocsmány alamenium kockában mi van? Két Michelin csillagos étterem ami csak bejelentkezésre nyit ki - és mégis mindig teli a parkoló. Sokkal jobb a decentralizált infrastruktúra.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Richard!
addikt
Megjött a biztosítás a következő 1 évre, augusztustól.
Mindösszesen 27768 Ft lesz, az eddigi 33212 Ft helyett. Maradhat. (K&H, B01)
Ma kezdődik életed hátralevő része!
e.vid
senior tag
Szia.
Én Vác-Bp (XV. ker) között ingázok saját autóval amit én tankolok. Nekem az M2 az napi +16km, de mégis azt használom... Jobban szeretek egyenletesen haladni, mint folyton fékezni, váltogatni, szerintem az autónak is ez a jobb.
'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
Qru
MODERÁTOR
Akkor az M2-t valasztanam en is.
#nincsbennetarcsi
ngaba
aktív tag
& Qru: Volt szárítógépben is.
Bevallom, a kapcsolódó YT-videó megnézése után nyuszi vagyok teljesen szétszedni: Ez az egy kulcs van az autóhoz (a másik még a sógornál van Németországban, remélhetőleg azért előbb-utóbb hozzám kerül), és nem otthon vagyok. Az a rész, amire az elemcserénél ráláttam, ránézésre rendben volt...
Qru
MODERÁTOR
Akkor szetszedes nelkul szilikonos macskaalom vagy tedd be rizs koze.
#nincsbennetarcsi
ngaba
aktív tag
OK. Köszi.