Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#200651) Tsebacsi válasza brumi1024 (#200649) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Sikertelenségi díj :)) :W :C

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#200652) stickermajom válasza brumi1024 (#200649) üzenetére


stickermajom
addikt

Mondjuk el tudom képzelni, hogy átlagmancika elbénázza a pályázatot, de hogy ezért ~700 ezret benyelni.. Főleg úgy, hogy előrendelésben is simán elfogyott, valószínűleg egy napon belül találnak más vevőt rá, ha úgy van.

Valószínűleg ezért sikerült befizetni Zsoltikát a száguldó cirkuszba. ;]

[ Szerkesztve ]

(#200653) MC Pite válasza CactuS (#200614) üzenetére


MC Pite
veterán

Az RS line sem csak optika, kormány, futómű, ülés más - egyetlen autónak én nagy eséllyel megállnék ilyennél, hisz Megane/Leon-t (a kicsit sportosabb futóművesek) szeretem, semleges vagy enyhén farkidobósra hangolják, és ügyesek, és kb semmi kompromisszumot* nem kell vállalni.

4tha igényeit is érdemesebb lenne körülírni hogy mit is keres, és mit (és hol) vezetett hasonlót amit keres. Mert sokszor nem is feltétlen olyat kergetnek, mint amit tényleg keresnek.
*: Tegnap mentem fogorvoshoz ötre, ami otthonról 6 perc séta, plusz előtte fogmosás, pisi, stb. Oroszlányban, alapból kb 58 percnyire dolgozok. És Sikerült 15:52-kor indulnom melóból, kb 12-14 km-en keresztül teherautó sort kifogni; úgyhogy a maradék részen kellett kompenzálnom (nem nagyon szeretem, de hát múlt héten útépítés miatti dugóban álltam, akkor már buktam egy időpontot). Újfent meg kellett állapítanom, hogy a Meganeom erre van igazából hangolva, 100-110el lakotton kívül pont eltalált a csillapítása középfos úton is, kellemes a kormányzás, olyan fordulatszám tartományban van, hogy akár visszaváltás nélkül is egész jól megindul ha előzni kell. Nyilván egy Lineos még kicsit fentebbre van hangolva; ettől gyorsabb nem kéne max másod autónak, mert beszarnék egy parkolóba álláskor vagy mikor a gyűrött aszfalton a piroshoz gurulunk. Haver Leonján az extracsüccs és a nagy kerékkel konkrétan fájt, le akartak szakadni a belső szerveim ilyenkor :DDD. Aztán visszaalakítottuk a gyári light sport futóműre és normális kerekeket kapott, azzal nagyon fincsi lett, nagyobbat autóztam vele (sebességben is) Dobogókőnek mint a hármas bmw-kkel (polgári dízelek, nem M-es).
Asszonyt győzködtem egy darabig hogy neki DS3 kell, és ezzel két legyet ütöttünk volna egy csapásra - bármelyik motorral, főleg a fl-es 1.6 turbóval egy gagyába rázás után.
De nem az lett, mindegy, jó a 208 is, az egyéb hajlamokat meg a gokartkupán élem ki, hogy ott kenjék el a számat a mindenféle motorsportos overálos srácok :DDD

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#200654) Magnum_ válasza Tsebacsi (#200641) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Easy, en csak vicceskedem.

Btw szombat reggel en is megyek olajcserere, balatonon :DDD

Majom, melyik ez a csodaceg, aki az ugyfelkapu belepot kerne el? :D

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#200655) Doki16 válasza kisza25 (#200650) üzenetére


Doki16
addikt

Nem tudom sajnos, mert nem volt még vele tapasztalatom, de jó lenne ha lenne :D Viszont kizárt, hogy fél órát csak úgy járjon. Egy hibrid lekapcsol mindig, ha csak nem teszik külön szerviz módba.

#200646stickermajom: Első két opció nevetséges. A 3. jó, még a határidő is okés lenne. De ez a tervezet akkor sem tetszik így. Mindent egy lóra kell feltenni már most.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#200656) csoki46 válasza kisza25 (#200650) üzenetére


csoki46
aktív tag

Priusoknál kacsatánccal lehet előhívni a maintenance módot :DD Ekkor jár a motor folyamatosan.
-gyújtás (2x power, pedál nélkül)
-2x teljes gáz-váltás N-be (fékkel)
-2x teljes gáz-váltás P-be (fékkel)
-2x teljes gáz (megjelenik a kijelzõn a "MAINTENANCE MODE" felirat)
-indítás (power, fékkel)

(#200657) CactuS válasza brumi1024 (#200643) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Ja, kivéve, ami végül valahogy nem tartozik bele ebbe a körbe és fizeted. :) Ha meg lejár gari, akkor illik kapaszkodni. Egyébként megértem, én most egy ideig céges autókban vagyok kénytelen csövezni és bár szeretem a kis autókat, de hozzá lehet szokni a nagyobb tehenekhez is, főleg, ha jól fel van extrázva. - Bár asszony frászt kap Szigethalom szűk útjain, ha pl: egy Mazda 6ost vagy nagyobbat kell vezetnie -.

Racknál a hordós víznek is klór íze volt, szóval mindig van lejjebb. ;]

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#200658) Qru válasza kisza25 (#200625) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Így teljesen ok. :K

#nincsbennetarcsi

(#200659) CactuS válasza MC Pite (#200653) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Clionál is? :F Honlapon is csak ez van:

A CLIO R.S. Line sportos vonalai igazán egyedi megjelenést biztosítanak: Forma-1 világát felelevenítő légterelők az első lökhárítóban, az R.S. modellek emblematikus márkajelzései és az egyedi 17’’-os R.S.Line felnik.

Az autó sportos megjelenését elöl a méhsejt mintázatú hűtőrács, hátul pedig a diffúzor és az ovális, krómozott kipufogócső emeli ki.

A felszereltségnél meg a piktogram alatt csak annyit ír: hogy normál futómű.

Kinti tesztekben meg csak ennyit említettek meg:

As for suspension, the RS Line runs the same configuration as lower-order Clios, which is to say it’s got MacPherson struts up front and a torsion beam at the rear. So while it might be sporting in appearance, and while it might have a £20,295 list price, it’s not really a bonafide competitor for the likes of the Suzuki Swift Sport or very basic versions of the Fiesta ST.

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#200660) Qru válasza Integrale (#200633) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Régen ott voltak a Subarus talik is de őket már kitiltották onnan. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#200661) CactuS válasza CactuS (#200659) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Ja igen, ha már szóba jött: SSS is jó lehet, nem kér sokat, nem is eszik sokat, ha nem kínozza az ember.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#200662) stickermajom válasza Magnum_ (#200654) üzenetére


stickermajom
addikt

M3 mentén az egyik nagyobb kereskedés. Direkt rá is kérdeztem, hogy akkor meghatalmazom-e őket, mert úgy is lehet. De mondták, hogy az ügyfélkapu adatok kellenek. :D

Doki16 Nekünk ez így jó lenne, ha nincs bukó rajta. Még a garázsba is beférne a K elé és végre nem kéne tikkelnem az 1-2 km-es utak miatt. A mekaful 4,4 támogatva, metál fényezés se kéne rá, a villámtöltő sem létszükség. Bár utóbbi a későbbi eladhatóság miatt megfontolandó 180-ért. Nagyon puruttya, de elromlani nem fog benne semmi, mert nincs minek. Bowdenes fényszóró magasságállítás! :DDD
3-4 év után majd lehet cserélni, hátha addigra csökken az ára a szebbeknek/jobbaknak is.

(#200663) Qru válasza stickermajom (#200662) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

GDPR likeolja ezt. :D

#nincsbennetarcsi

(#200664) Snoop-y válasza CactuS (#200661) üzenetére


Snoop-y
veterán

Viszont annyira nem is megy :D
Akkor inkabb egy 8 gen Type-R azt lehet utni vagni.

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#200665) brumi1024 válasza CactuS (#200657) üzenetére


brumi1024
veterán

Persze, nyilvan, es a kopoalkatreszek (pl fekbetet) sincsenek benne. De a konkurenciahoz kepest (Audi) meg mindig jobban all, ott semmi nincs benne, es ott (is) vastagon fog a ceruza.

Disclaimer: Mindez az elso 4/x garis evben igaz, utana szepen elszallnak az arak ha valamit javitani kell. :)

[ Szerkesztve ]

(#200666) Doki16 válasza stickermajom (#200662) üzenetére


Doki16
addikt

Én is ezért gondoltam rá, mert gyakorlatilag nulla a fenntartása. Annyira alap, hogy nincs ami elromoljon benne. Édesanyámnak pont jó lenne a Swift után. Megírod nekem légy szíves, hogy melyik kereskedés volt az amelyik visszaadná a foglalót ha nem sikerül az állami támogatás. :)

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#200667) stickermajom válasza Doki16 (#200666) üzenetére


stickermajom
addikt

Elküldtem. :K Ami húzós az a Casco, 160-180 ezer közötti ajánlatok vannak rá. Ahogy néztem, ez duplája pl. egy új Swiftnek, ha asszony a tulajdonos.

(#200668) Tsebacsi válasza stickermajom (#200667) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Rászálltak a biztosítósok a hybrid és elektronyos autókra, komolyan mondom. Olyan árakat dobnak, hogy szemhéj-rángást kapok tőlük.

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#200669) CactuS válasza Snoop-y (#200664) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Az tény, bár az újabb turbósok már elég fickósnak érződnek. Az SSS is inkább olyan, hogy megadja a sportosság érzetét, de nem akar megölni. Egy baj van velük, hogy a gyárilag nagyon nagyon halkak. Ezt pl: az olaszok pl. nagyon tudják, egy Abarth 595 ezerszer több mozit ad.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#200670) focvis válasza Tsebacsi (#200668) üzenetére


focvis
veterán

Teslára mennyi lehet a casco? Ha valaki esetleg kalkulált, ossza meg l.sz. (lusta állat vagyok hozzá). (Semmi konkrét.)

Hozzáteszem, nem tetszik, hogy 3 évig nem adható el + kötelező casco.
Németo.-ból olcsóbban kijönne, csak a plusz macera. 40 000 euró mínusz 9 ezer (? vagy csak 6???) umweltbonus, az 31 vagy 34 ezer, ami valódi pénzben 11,9 vagy 10,9 millió. Plusz a macera. De erezhetően kevesebb az itthoni 13,5-nél.

(#200671) Qru


Qru
MODERÁTOR

Meghosszabbították a veszélyhelyzetet őszig. Ráér a műszaki akkor... :D

#nincsbennetarcsi

(#200672) focvis válasza focvis (#200670) üzenetére


focvis
veterán

KGFB nem vészes:
- Allianz 17 520 / év
- Union 46 369 / év

Casco durva:
- Groupama 632 244 / év
- Allianz 3 672 960 / év, még egyszer: 3,7 millió Ft / év.

Szerk: Cascot más nem kínált a netrisken, csak a fenti 2.

[ Szerkesztve ]

(#200673) kisza25 válasza Qru (#200671) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Na szép, akkor nyáron is rohangálhatunk maszkban 35 fokban :O

Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 28,5eFt, posta van

(#200674) Qru válasza focvis (#200672) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A kötelező tényleg nem vészes, sőt. De a casco... :Y

#nincsbennetarcsi

(#200675) brumi1024 válasza focvis (#200670) üzenetére


brumi1024
veterán

Tagja vagyok egy magyar Tesla csoportnak egy ideje FB-on, van ott egy ket kontakt a "koztudatban", rajtuk keresztul szoktakvolt kotni az ottaniak. 300-400 koruli osszegek remlenek.

[ Szerkesztve ]

(#200676) Tsebacsi válasza focvis (#200672) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Mondom én, hogy idehaza valami nem kerek Casco ügyben. :Y :W

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#200677) Dluinet válasza Tsebacsi (#200676) üzenetére


Dluinet
nagyúr

A menőbb ügynököknek (key account manager) van külön díjeltérítési szorzójuk.
Ha ismered, akkor van lehetőséged, ha nem akkor így jártál.

Prius-okra is megoldják 60-100ezer/év -ből a Cascot.
De KGFB-re már ők sem tudnak kedvezményt adni.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#200678) tboldi válasza Qru (#200671) üzenetére


tboldi
nagyúr

:K :D

Apum már nyaggat, hogy meg kéne csinálni, de én még várnék. :D

[ Szerkesztve ]

(#200679) Tsebacsi válasza Dluinet (#200677) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Ez nem így jártam buli szvsz, ez már a tisztességtelen piaci viselkedés határát súrolja nálam.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#200680) Qru válasza Tsebacsi (#200679) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A károkozói pótdíj is maradt hiába ment nekik az MNB... [link]

#nincsbennetarcsi

(#200681) Kickass válasza kisza25 (#200673) üzenetére


Kickass
őstag

A veszelyhezeti rendelkezes nem egyenlo a korlatozo intezkedesekkel. Azert arra eleg jo esely van, hogy nem kell mindenhol nyaron maszkot hordani.

(#200682) MC Pite válasza CactuS (#200659) üzenetére


MC Pite
veterán

Hát, jó kérdés, Clio RS line kimaradt ilyen téren. Megane tuti más több dologban (308 GT Line, Leon FR is).
De mivel RS-ből is több futómű van, és a leírások szerint elég feszes az RS Line, szerintem az is más rugót, csillapítót és keresztstabit kapott.

Viszont ahogy nem vennék kemény sportváltozatot egyetlen autónak kompaktban, úgy nem nagyon vennék line-os kisautót. Ezeknél a kőnehéz nagy kerék annyira elrontja bulit; hogy akkor már legyen rendes sportváltozat, általában könnyebb kerék és nagyobb fék, és akkor tényleg van egy hardcore kis sportkocsink. (De ez is inkább második autónak.) Egyetlen autónak inkább a civil változatokból egy már élhető motorost pipálnék be, kis kerékkel. Hisz most is amikor csapatni támad kedvem, a kis vakarcs egész szórakoztató, a szívó 1.2 és 15ös kerekek ellenére is, nem hiszem hogy nagyon limitálna egy polgári változat (ellenben a városban közlekedés nem törné össze a vesekövem - bár ezt jónak mondom :D ).

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#200683) focvis válasza brumi1024 (#200675) üzenetére


focvis
veterán

Hallottam én is ilyesmiről, ill. nyilván megkérdezném a rokonomat aki minden biztosítást intéz a családban. A lenti kalkuláció 200 e Ft önrésszel és keszthelyi lakcímmel készült. Voltak kármentes cascós éveim, talán az is segítene.
De nagyon max. 200 e/év casco díjat lennék hajlandó fizetni. (ÉS az állami támogatás mellé muszáj kötnöd cascot.)
Abban még lehet reménykedni, hogy a hivatalos Tesla jelenlét hatására drasztikusan csökkenek a díjak.

#200679 Tsebacsi A GTI-re legutóbb 70 e./ év volt, az szvsz teljesen OK. Az elektromosakat/PHEV-eket cumiztatják.

[ Szerkesztve ]

(#200684) stickermajom válasza stickermajom (#200652) üzenetére


stickermajom
addikt

Közben visszahívtak az első helyről, ott is jelképes előleg lesz, ami pályázati bukó esetén visszajár mégis. Viszont ahogy sejtettem júniusig nem fogják leadni a megrendelést, szóval az ár addig még változhat.

(#200685) csoki46 válasza tboldi (#200678) üzenetére


csoki46
aktív tag

Motoron tavaly áprilisban járt le a műszaki, ezzel a halogatással úgy néz ki kihagyok 1 műszakit. Októberig szoktam elővenni, addig úgy néz ki kitart a veszélyhelyzet, április előtt meg nem szoktam elővenni...

MX5-ön is csúszik egy évet, idén márciusban járt le, az is hasonlóan fog járni mint a motor.

(#200686) Dluinet válasza Tsebacsi (#200679) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Egyéni kockázati besorolás.
Ha kisebb a kockázat, akkor lehet kisebb a díj is.
Szinte mindenhol a kisembereket "húzzák le"

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#200687) tboldi válasza csoki46 (#200685) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nekem január 31-én járt le a Jazz műszakija, én sem sietek, mert minek. :D

(#200688) mokus1


mokus1
addikt

Sziasztok!
Autodocról rendeltem még februárban alkatrészeket. kb 2000km-ert mentem egy trw lengőkarral ami újból nyikorog. Hogyan működik ott a garanciáztatás? Nyilván az nem járható út, hogy kiszedem elküldöm és jöjjön az új...
Van esetleg valakinek ebben tapasztalata?

(#200689) MasterMark válasza mokus1 (#200688) üzenetére


MasterMark
titán

Lengőkar szilentnél csak úgy szabad lehúzni nyomatékra, ha az autó a saját súlyán áll. Ha úgy húzod le, hogy fel van emelve, akkor lerakásnál feszül a gumi, amitől hamar elromlik.

Switch Tax

(#200690) aero. válasza mokus1 (#200688) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Kérnék képet, számlát, beszerelési bizonylatot. Ezután az ő költségükön visszaküldheted az alkatrészt, majd elbírálás után megtérítik az alkatrész, és a beszerelés árát. ~1-2 hónapos procedúra.
A nyikorgás mondjuk nem feltétlenül jelent garanciális problémát, nekem repedt szilent volt 12 ezer km után, azzal nem szórakoztak.

Ja, és mégegyszer nem csinálnám meg.

[ Szerkesztve ]

(#200691) Ádám16


Ádám16
addikt

Tartós, emellett egész jó H4-es izzót tudnátok ajánlani?
Osram Nightbreaker Lasert használok, de 2 év alatt szerintem negyedjére cserélem őket. Kipróbálnék valami mást, szerintem a típus kényes. Az se baj, ha nem ennyire jó a fényereje.

(#200692) mokus1 válasza MasterMark (#200689) üzenetére


mokus1
addikt

Mindig ugyanahhoz a szerelőhőz megyek, sosem hibázik az ilyenekben, úgyhogy nem hiszem hogy ott lett elrontva.

aero: Ezt hogy érted hogy nem szórakoztak? Nem fizették ki?

(#200693) BigBlackDog válasza Ádám16 (#200691) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Night Breakerből létezik Silver. Nem sok a különbség a Laserhez képest színhőmérsékletben, de ha jól látom, kétszer annyi ideig bírja. Motorindításkor és leállításkor le van kapcsolva a fényszóró, igaz?

(#200694) aero. válasza mokus1 (#200692) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Nem. Nem kérdezték, hogy mi történt, vagy hogyan használtam. Küldtem képet, videót, beszerelésről számlát, elbírálták és utána megkaptam a pénzt. Egy nyikorgásra viszont lehet nemet mondanak, ha szerkezetileg jó az alkatrész.

(#200695) CactuS válasza MC Pite (#200682) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Hát, a feszességre lehet rájátszik a /45R17es gumi is, az sokat tud rajta módosítani. Tudom persze, főleg, hogy pár hete már egy 6os mazdával járok - és egy ideig fogok is -. Ég és föld komfort terén a kettő. :K

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#200696) Ádám16 válasza BigBlackDog (#200693) üzenetére


Ádám16
addikt

Ránézek a Silverre. :)
Indításkor mindig indítás után, leállításkor viszont csak legtöbbször jó a sorrend. De majd figyelek erre, ezek szerint jobban nyírja, ha felcserélem a sorrendet.

[ Szerkesztve ]

(#200697) nandow válasza CactuS (#200695) üzenetére


nandow
aktív tag

Milyen Mazda 6-ossal jársz? Benzin, dízel, mikori? Ha van időd és kedved, jöhetne egy kis beszámoló. :)

(#200698) Integrale válasza MasterMark (#200689) üzenetére


Integrale
veterán

Attól függ, hogy milyen autó és milyen lengôkar.

"Bad reklám is reklám too"

(#200699) CactuS válasza nandow (#200697) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Ez 2017-es, ha jól rémlik, 2.2, 150 Le. Jól megy, szépen megindul, ledes lámpa pazar, csak az ülést, kormányt félig szétcseszte 60k km alatt az első gazdája. Egyébként nekem kicsit zavaróan magasan van a segge, radar/kamera nélkül elég vacak lenne tolatni és állandóan az az érzésem, hogy a hátsómban vannak. Mondjuk ez Budapest, szóval lehet tényleg. :DDD

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#200700) Zizmand válasza Ádám16 (#200691) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Nálam halogén izzóból a Philips H4 Vision +30% [link] a titkos tipp, alig gyengébb a fényereje a Laserhez képest, de jóval olcsóbb és tovább is bírja.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.