Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#180951) cappa72


cappa72
nagyúr

Fiat500 hybrid, Szekszárd - Tatabánya útvonal (M6 Dunaújváros -> 62 Székesfehérvár -> Gánt -> Tatabánya) 150km, a BC szerint 5.4 lit/100km.
Vicces ilyen kicsi autóval. Néhány emelkedőn a tempomat ellenére visszaesik 100-ra a sebesség. Hát nem ehhez szoktam még az öreg Astra-nál sem.
Pedig csak egy útitársam volt: néhány liter bor...

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#180952) rbalint88 válasza CactuS (#180903) üzenetére


rbalint88
addikt

az lehet, csak épp takarásban volt, szóval nem sok esélye volt a Priusnak észrevenni, de legfőképpen nem hajtunk be olyan kereszteződésbe, amit nem tudunk biztonságosan elhagyni. Főleg a felvétel alapján 100% a rendőr volt a hibás.

(#180953) #89309696 válasza focvis (#180949) üzenetére


#89309696
törölt tag

[link]
Itt van két ronda és nagyon koszos kipu is. :D

(#180954) focvis válasza #89309696 (#180953) üzenetére


focvis
veterán

Auuu. DTM style. 🤦‍♂️ Gyárilag is dupla volt, kulturált.

Ugye mondtam már, hogy én nem szeretek kiput pucolni? :) Csak muszáj.

(#180955) #89309696 válasza focvis (#180954) üzenetére


#89309696
törölt tag

Ja azt látom, hogy a kisebb gyári lefele néz és arra van húzva ez a felfele álló valami. A 6 henger kitolja a levegőt ezen is. :D

(#180956) , válasza focvis (#180949) üzenetére


,
addikt

1,6-okhoz rövidebb áttételezésű váltó járt, így nem érezted sokkal gyengébbnek az erősebbekhez képest, cserébe nem is evett igazából kevesebbet az erősebbekhez képest, de főleg nagyobb tempóknál jött ki inkább a különbség. Amúgy az első motor, amivel vettem, nem tudom, hogy gyári volt-e vagy sem, de 3.-ban is megforgatta a kereket a kipörgésgátló ellenére, szóval nagyon tudott menni. A második motor már csak 2.-ban forgatta meg a kereket. Nekem életem legjobb autója eddig a B Vectra, és valószínűleg mindörökké az is marad. Most biztos sokan utálni fognak, de nekem pont úgy jött ki a lépés, hogy huszonéves koromban vettem meg, 30-as éveimben is végig velem volt, most már a 40-es éveim közepét taposom, és eddig kis túlzással ugyan, de szinte pénzt se kellett költeni rá (sajnos párszor megtörték, és pl. egy külső visszapillantó letolatására is kaptam mondjuk kb 60ezer Ft-ot (elektromosan állítható és fűthető), amit amúgy a bontóban nyilván nem ennyiért vettem meg, nagyobb törés esetén meg nyilván még többet fizettek).

[ Szerkesztve ]

(#180957) Qru válasza , (#180956) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ooo, nekem a Subaru is visszakapart 3-asban. Aztan lecsereltem az 5 eves 4S gumit es meg is szunt a racse feeling. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#180958) MunezXBK válasza Qru (#180957) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

A Master tud tolatni 30-cal. :D Sprinter 20-nál leszabályoz.

Ilyen dolgokat is csak én tesztelek?

(#180959) Qru válasza MunezXBK (#180958) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Dobozosbol csak a tejjel van dolgom. :D

#nincsbennetarcsi

(#180960) , válasza Qru (#180957) üzenetére


,
addikt

Nekem új gumival is (nyárra Michelin Pilot, télre Michelin Alpin volt, amíg még volt tél Magyarországon). Bár lehet, hogy ezekben még a kipörgésgátlónak is volt egy kis ráhagyása? Padlógáz, nyekken a gumi, és már mész is. Kikapcsolható volt amúgy a kipörgésgátló, de én csak hóban próbáltam meg, mert állítólag egyesek havon kikapcsolt kipörgésgátlóval tudtak jobban elindulni. Ehhez képest én pont nem.

(#180961) focvis válasza , (#180956) üzenetére


focvis
veterán

Persze, hogy rövidebb váltót tesznek értelmes mérnökök* egy 1.6-hoz, mint egy 2.0-hoz. És persze, hogy jobban megy a 2.0.
Az 1.6 Astra volt foscsi a nála nehezebb 1.6 Vectra B-hez képest. (De nem ette az olajat.)

*És vannak a nem értelmes mérnökök, akik az Astra G 2.0-hoz ugyanazt a váltóáttételt tették, mint a Astra G 1.6-hoz. (100%)

(#180962) Qru válasza , (#180960) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha kiporog akkor a minta kikopi a havat magabol, bizonyos gumikkal bizonyos korulmenyek kozott akar meg valid is lehet. Mondjuk nekem gyarilag 4S gumi van rajta, igy rendes teli gumival meg nem probaltam a sajatom.

#nincsbennetarcsi

(#180963) Qru válasza focvis (#180961) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bezzeg a Honda ebben is uttoro. Ott az 1.2 hosszabb atteteles mint az 1.4. :))

#nincsbennetarcsi

(#180964) Integrale válasza Qru (#180963) üzenetére


Integrale
veterán

Valoszinuleg jobb a motor karaktere, nyomatekcsucs alacsonyabb fordulaton jelentkezik.

"Bad reklám is reklám too"

(#180965) CactuS válasza #89309696 (#180953) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Ezt már csak az igényes fóliázás miatt is megvenném. :DDD

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#180966) , válasza Qru (#180962) üzenetére


,
addikt

Sima betonon, padlógáz 0-ról, nyekken a gumi, de azonnal indul az autó, 2-esbe váltásnál szintén, 3-asba váltásnál szintén nyekken. De amikor volt a motorcserém, utána a másik motor (ugyanazzal a motorkóddal) az már csak 2.-ban nyekkentette meg a gumit. 7 éves korában vettem az autót, nem újonnan, nem tudom, hogy volt-e a motoron bármi módosítás, de csak 5000-ig szeretett igazán forogni, de addig viszont nagyon ment, belesüppedtél az ülésbe. A másik, ugyanilyen motor szépen elforgott 7000-ig is akár, de valahogy ekkora lendület nem volt benne. Teljesen más volt a 2 motor, pedig ugyanaz volt a motorkód. Az egyik szépen elforgott pirosig (7000 rpm), a másik csak 5000-ig ment jólt, de addig viszont kegyetlenül tépett a másikhoz képest.

(#180967) Qru válasza Integrale (#180964) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Majd Boldi tolja a tutit de azt hiszem ugyanott van a nyomatek csucsa a ket motornak (2800 rpm). Valoszinuleg az 1.4 alig menne jobban mint az 1.2 azonos attetelezessel (78 vs 83 lo).

#nincsbennetarcsi

(#180968) Qru válasza , (#180966) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Lehet ez elson vmi mokolt soft. volt. :K

#nincsbennetarcsi

(#180969) tboldi válasza Integrale (#180964) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ahogy Qru is írja, semmi különbség nincs hangolásban. :)

(#180970) brumi1024 válasza Tsebacsi (#180916) üzenetére


brumi1024
veterán

Nekem is annyi szokott lenni a Minivel.

;]

(#180971) -v- válasza Qru (#180963) üzenetére


-v-
addikt

Úgy kedvezőbb a fogyasztási adat, nem?

(#180972) Tsebacsi válasza brumi1024 (#180970) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

:(((

:R

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#180973) kisza25 válasza , (#180966) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Nem lehet, hogy rövidebb hajtókarok voltak benne, az pont megmagyarázná azt, hogy csak 5000- ig ment és hogy alulról jobban ment, seat (vw) 1,4 86 ló és 1,6 105 ló is ugyanaz a blokk és ott is pont ez van (na jó nem nyom az ülésbe egyik sem), de a 86 lovas 5000-ig megy a rövidebb hajtókarokkal, de 2500- tól megindul, a 105 lovas meg 4000 környékén kezd el menni, de 6000-ig húz

[ Szerkesztve ]

Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 28,5eFt, posta van

(#180974) , válasza kisza25 (#180973) üzenetére


,
addikt

Passz, nem lett megnézve, de sokkal jobban ment, mint a másik ugyanolyan motor. Vagy legalábbis érzetre teljesen más volt a kettő.
Végülis a gyári adatok szerint 5600-as fordulatnál adja le a 136 lóerőt, és a régi motor tényleg kb ilyen 5000-5500-as fordulatig ment érezhetően egyre jobban, viszont afölé már semmi értelme nem volt forgatni. Ehhez képest a mostaniban bár nem érezni hirtelen akkora erőt, viszont ha éppen 6500-ig forgatom, akkor is érezni mindvégig, hogy egyre jobban megy a fordulatszám emelésével.
A gyári adatok szerint 3200-as fordulat környékén van meg a nyomatékcsúcs (188 Nm), ami a régi motornál érezhető is volt, de ennél a másiknál meg mintha inkább 4000 körül lenne csak meg, viszont egyúttal tovább is forgatható.
Mondjuk teljesen más volt az életútja is a két motornak, az elsőt kb 7 éves korában vettem (az autóval együtt), 95ezer km-rel. A cseremotor huszonéves korában került hozzám, a km-futásáról semmit sem tudok, viszont automata váltós autóban volt, ott szétforogni biztosan nem tudta magát eddigi élete során.

(#180975) gzbotii válasza focvis (#180935) üzenetére


gzbotii
veterán

Az én X14XE Corsammal is ez volt. Akkor az autó értékének 1/5 lett volna az új EGR :B

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#180976) gzbotii válasza cappa72 (#180951) üzenetére


gzbotii
veterán

Ez mild hybrid nem? Annak az előnye nem fog itt kijönni, egyedül indulásnál segít rá, ha jól tudom.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#180977) Qru válasza -v- (#180971) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bizony, bizony. :K

#nincsbennetarcsi

(#180978) Integrale válasza kisza25 (#180973) üzenetére


Integrale
veterán

Rovid hajtokaru, kis loketu motorok pont, hogy porgosebbek. 1.4 es 1.6 kozott mas a fotengely is.
Nagy loketu motorok pedig alul nyomatekosabbak, es nem forognak annyit.

"Bad reklám is reklám too"

(#180979) #89309696 válasza Integrale (#180978) üzenetére


#89309696
törölt tag

Pont ezt akartam írni, a rövid hajtókar pörgőssé teszi, nem távolodik el a főtengelytől annyira a dugó, nem ránt rajta akkorát, a kisebb terhelés magasabb fordulatot enged meg, a hozzáhangolt kiegészítőkkel együtt. A robogómnak olyan rövid, hogy a dugó szoknya majdnem eléri a főtengelynek a kiegyensúlyozó részét, cserébe gyárilag 9000 a tiltás. Persze szelepek sincsenek benne.

Két azonos motorkódú motor között ekkora különbség az mondjuk érdekes. Lehet, hogy az automata miatt más ECU-ja van, de ekkora különbséget nem kéne produkálnia.
Mondjuk nekem az is fura, hogy egy sima szívó 2 liter 136 lóval harmadikban gumit nyekkent. Lehet az belül már nem 2 literes.

(#180980) Integrale válasza #89309696 (#180979) üzenetére


Integrale
veterán

Valoszinuleg nem nehez 2.2-est csinalni a 2.0-bol, furata megegyezik a ket motornak, fotengelyek es hajtokarok varialasaval, gyari alkatreszekbol, csinalhato 2.2-es motor.

"Bad reklám is reklám too"

(#180981) pube111


pube111
senior tag

Tudja valaki, hogy mi a gond a Speedzone Laptiming között? Néha elejtenek félszavakat, de sehol semmi konkrét.

(#180982) -v- válasza -v- (#180909) üzenetére


-v-
addikt

[link]

[link]

Még ez is elég gagyika azért. Kaliforniában a széles utakon eltötymörögni már nem rossz, itthon ezzel a dinamikával meg bizonytalansággal amit produkál eltaposnak :DD

[ Szerkesztve ]

(#180983) Qru válasza -v- (#180971) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Egyelore bc: 5.8 e10-bol, de majd hozok pontos adatot nehogy emiatt ne aludj rendesen.

#nincsbennetarcsi

(#180984) -v- válasza Qru (#180983) üzenetére


-v-
addikt

Köszi szépen.

(#180985) Szada85


Szada85
aktív tag

Cupra megkapta ma a téli gurigákat.

Kíváncsi leszek a kopásra, a nyári Vredesteinek az elözö tulajnál 3 szezon alatt (~30e km) kukák lettek:

(#180986) , válasza #89309696 (#180979) üzenetére


,
addikt

Sajnos már soha nem fog kiderülni, hogy volt-e a motor belsejében bármi is átalakítva, de könnyen lehet, hogy igen. A szerelő nem akart a rossz motorral foglalkozni, azt mondta, hogy nincs értelme megbontani, mert olyan olcsón tudok másikat venni, hogy felesleges időpazarlás/pénzkidobás lenne. 80ezer Ft-ért vettem bele a komplett másik motort. Voltak olcsóbbak is (60ezer Ft-nál kezdődtek), de azok messzebb is voltak, illetve ki tudja, hogy volt-e azoknak bármi baja is. Ezt meg egy működő autóból direkt a vásárlási szándékom miatt szerelték ki, és még házhoz is hozták.

(#180987) tboldi válasza Szada85 (#180985) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az a kis piros a bal szélen mi? Próbáltam rájönni, különböző szavakra, típusnevekre is rákerestem, amik eszembe jutottak, de nem lettem előrébb. :D

(#180988) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

A Farad tetőboxok vajon mennyire vállalhatók? Annyiba van az új, mint egy félig agyonvert, 6éves Thule...

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#180989) #89309696 válasza tboldi (#180987) üzenetére


#89309696
törölt tag

Nekem 30 év körüli Ferrarinak tűnik. Aztán most kiderül, hogy mennyire vagyok balfsz az autókhoz. :D
Háááát, az a fekete visszapillantó eléggé kommerszautós mondjuk. Lehet nem Ferrari. :D

(#180990) Szoszo94 válasza #89309696 (#180989) üzenetére


Szoszo94
őstag

Beszállok a tippelgetésbe, valami régi Mazda esetleg?

Btw szép a Cupra! ;)

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#180991) Tsebacsi válasza tboldi (#180987) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Régi MR-2 szerintem. De mégse, és nem MX-5... Ez jó feladvány. :K Pusztuljak meg olyan mint egy régi MR-2 és egy MX-5 szerelemgyereke :DDD

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#180992) KTU válasza Szada85 (#180985) üzenetére


KTU
addikt

Futóműre rá kellene nézni, hogy lóg-e valami.
Utána beállíttatni.
A képen jobb oldalát "elnyalta".
Ha így hagyod, így jár az új garnitúrád is.

"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G

(#180993) Richard! válasza Tsebacsi (#180991) üzenetére


Richard!
addikt

BMW Z1? :F

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#180994) Szada85 válasza KTU (#180992) üzenetére


Szada85
aktív tag

Júliusban volt müszakin, probléma nélkül ment át, október elején voltam vele vásárlás utáni olajcserén, ott is kértem részletes átvizsgálást, mindent rendben találtak, szóval nem vagyok benne biztos, hogy ennyire rossz lenne a geometria.

De lehet elugrok vele mégegyszer egy mérésre, ne ennyi múljon. :)

(#180995) Szada85 válasza Richard! (#180993) üzenetére


Szada85
aktív tag

Még egy kicsit hagylak titeket totózni, 6-kor megírom mi az. :DDD

(#180996) tboldi válasza #89309696 (#180989) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem rémlik olyan Ferrari, aminek ilyen sárvédőívei lennének. 🤔

(#180991) Tsebacsi: Az az MR2, ami erre hasonlítana, az targa tetős, nem vászon. Az NA MX-5 meg sokkal gömbölydedebb.

(#180993) Richard!: :N

(#180997) Magnum_ válasza tboldi (#180996) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Legyen mar 18.00 ora :F

I humbly and respectfully decline™

(#180998) Richard! válasza tboldi (#180996) üzenetére


Richard!
addikt

De a 80-as évek tuti :))

Ma kezdődik életed hátralevő része!

(#180999) Tsebacsi válasza Szada85 (#180995) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Most reggel 6 vagy este 6? Mert már 60 :DDD ;]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#181000) Integrale


Integrale
veterán

Valamilyen Kei car lesz. Honda Beat szeru...

"Bad reklám is reklám too"

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.