Hirdetés

2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#180901) Qru válasza grizlisandor (#180880) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hagyhatod rajta nyugodtan a sarukat töltéskor.

#nincsbennetarcsi

(#180902) Szoszo94 válasza rbalint88 (#180894) üzenetére


Szoszo94
őstag

Hatalmas +1! Már Győrben is mindennapos, hogy ha torlódik a forgalom, akkor beállnak a kereszteződés közepére és a keresztforgalom is sz.pik. Roppant dühítő, szabálytalan, és - ahogy a példa mutatja - veszélyes is. :(((

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#180903) CactuS válasza rbalint88 (#180894) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Útkereszteződésben már bent lévő járműnek elsőbbsége van kresz szerint, meg szerintem elég jó tempóval érkezett a prius. Mire lemérik, addigra szerintem bőven 50-50 lesz belőle. Rendőrrel nem a legjobb ütközni.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#180904) Pttypang válasza CactuS (#180903) üzenetére


Pttypang
veterán

Valaki kikockazta es fps alapjan 50 kornyeki tempoval jott a prius, csak elkapta a zoldhullamot.

Everybody lies.

(#180905) tboldi válasza Szoszo94 (#180902) üzenetére


tboldi
nagyúr

Óváron is elő szokott fordulni reggelente a kórháznál, amikor sietnék a vasútra...

szerk.: Vagy a szobornál, a polgármesteri hivatal mellett. Mindig vannak türelmetlenek, akik nem hajlandóak elsőbbséget adni, át akarnak tolakodni a főútról kanyarodni kívánók között, csak nem mindig sikerül, és keresztben állva akadályozzák a főúton egyenesen haladókat. Aztán ha felhalmozódik 3-4 egyenesen haladó, akkor már kanyarodni sem tudnak az arra vágyók, és bezárul a kör egyetlen egy gyökér miatt.

[ Szerkesztve ]

(#180906) Qru válasza Szoszo94 (#180902) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Minap velem is ezt csinalta egy bmw-s. Beallt keresztben es senki se elore se hatra. :( Konkretan blokkolta a foutvonal forgalmat. Lassan a legtobbet hasznal “exta” a duda lesz a Skordeban... :D

#nincsbennetarcsi

(#180907) CactuS válasza Pttypang (#180904) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Sajnos úgyse lesz nyilvános a dolog vége, de nagyobb összeget tennék rá, hogy ez lesz a vége.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#180908) #89309696 válasza Qru (#180906) üzenetére


#89309696
törölt tag

[link]
Ez az extra. :D

(#180909) -v-


-v-
addikt

Ez már nem tűnik azért szarnak videók alapján :) [link]

(#180910) #89309696 válasza -v- (#180909) üzenetére


#89309696
törölt tag

Egy ilyen kell. Most már tuti, hogy ha nyerek a lottón akkor Teslát veszek. Eddig egy dízelhibrid Volvo lett volna az esélyes, de....
Na jó, azért a dízelhibrid emelt hasmagasságú kombi 4x4 még mindig jobban tetszik. :D Egy Outback is bejönne. :D

Tesla amúgy is olyan lesz idővel, mint az iPhone vagy bármelyik Apple termék.

[ Szerkesztve ]

(#180911) Qru válasza #89309696 (#180910) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Outback gazzal uzemeltetve teljesen vallalhato meg fogyiban is. Es feletek meg a tankolas is megoldhato okosba’. :D

#nincsbennetarcsi

(#180912) Pttypang válasza #89309696 (#180910) üzenetére


Pttypang
veterán

Mar most is olyan, nincs ra penzunk.

Everybody lies.

(#180913) Qru válasza #89309696 (#180910) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Csak esoben ovatosan veress vele:

https://speedzone.hu/5773/

#nincsbennetarcsi

(#180914) ivana válasza Qru (#180913) üzenetére


ivana
Ármester

Mondjuk ezért igazán visszahívhatnák azokat a kocsikat... Ez autópályán kb. életveszélyes lehet a tesla mögött jövőknek.

(#180915) , válasza Integrale (#180870) üzenetére


,
addikt

Na így már, hogy: "ahol indokolt", így már mindjárt más, amit mondasz. Erről beszéltem én is, hogy maga a technika valóban elérhető volt, csak éppen mégsem volt minden autóban.
Én ezt a mondatod, hogy: "Ezek a dolgok a 90-es evekben piacra dobott autokban mar altalanosak voltak" úgy értelmeztem, mintha azt akarnád mondani, hogy minden 90-es években megjelent autóban ezek már benne voltak. Ezért reagáltam rá, hogy:
"Mármint általánosan elérhetőek voltak a gyártók számára, de minden 90-es évekbeli autóban azért nem voltak."
Tényleg nem kötekedés, de szerintem lényeges különbség.

(EGR-re nem írtam én sem, hogy kötelező, csak a katalizátorra és a lambdaszondára. Illetve nyilván nem a fejlettség miatt hoztam szóba egy Euro 2-es motort, hiszen a B Vectrában létező motorok közül az Euro 2 volt a legrosszabb besorolás, mivel voltak hozzá Euro 3-as és Euro 4-es motorok is.)

(#180916) Tsebacsi válasza focvis (#180891) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Hát ez számolás szerint 8,3 Nem jó, nem is tragikus :DDD

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#180917) , válasza #89309696 (#180874) üzenetére


,
addikt

Nem fejlettség miatt írtam, lásd előző hsz-em, de akkor lehetséges, hogy félreérthető voltam, ha te is így értelmezted. (Euro 2-es motor eleve nem lehet fejlett egy olyan autóban, amiben vannak jobb besorolású motorok is.)
B Vectra tudtommal még ezek nélkül is tudta a normát, a szekunder levegő szivattyú ha elöregszik, és nekiáll zörögni (csapágyas lesz), csak simán ki szokták kötni. Az EGR szelepet meg le szokták falazni, kapható is hozzá gyári(?) zárófedél, bár benzineseknél nem nagyon hallottam még róla, hogy valakinek szüksége lett volna rá:
https://cromax.hu/zarofedel_egr_lezarashoz_opel_60476

Én egyszer vettem ki az EGR szelepet, hogy megnézzem, nem-e kell esetleg megtisztítani? Nem kellett, 20 év alatt nem volt rajta semmi lerakódás. Annyi, hogy nem fémszínű volt, hanem fekete, de egyébként konkrét lerakódást nem láttam rajta, ment is vissza a helyére. (Más autók esetében youtube-on láttam olyan videót, hogy olyan mértékű koromlerakódás volt az EGR-szelepen, hogy gyakorlatilag szinte teljesen el volt záródva. Emiatt is néztem meg az enyémen, de ezen nem volt semmi.)

(#180918) CactuS válasza focvis (#180890) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Rákérdezek, hogy mi van bent, amibe befér 4 méter, de nem ígérek semmit előre.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#180919) Qru válasza Tsebacsi (#180916) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem is csal a bc sokat. Ez csak palya 130? Mert akkor sok

#nincsbennetarcsi

(#180920) pit stop válasza CactuS (#180907) üzenetére


pit stop
addikt

Főleg ha tudják, hogy kollégának kell fizetni kárt akkor végképp motiváltak erre.
Rendőrnek figyelnie kellett volna, de még előtte két jómadarat szélső sávba szólítani és megkérdezni honnan van a jogsi - így nem is lett volna gebasz.

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#180921) Qru válasza , (#180917) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sztem az meg nem sok kipugazt enged vissza, mert ugyis tudja a normat. Ma mar azert sokkal tobb kipu. gazt kell visszavezetni, hogy tudja az euro4-5-6-ot adott esetben.

#nincsbennetarcsi

(#180922) Tsebacsi válasza Qru (#180919) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Pálya, stabil 140 tempomat, 80km autóúttal. Hazafelé 7,9 lett autóút nélkül :D

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#180923) MunezXBK válasza Tsebacsi (#180922) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Olajból? :D

(#180924) Qru válasza Tsebacsi (#180922) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Azt Bubi is tudja. :P

#nincsbennetarcsi

(#180925) F_Zolee


F_Zolee
veterán

Volt korábban kérdésem elm327-el kapcsolatban. Nos...mindenre jó de arra nem amire van. :D Ismerősnek akartam kiolvasni hibakódot de több programmal(laptop-telefon) is nézve nem talált semmit. :Y
Én vagyok propeller?

(#180926) , válasza Qru (#180921) üzenetére


,
addikt

Szinte biztos. Egyébként ezen a motoron ami nekem van (X20XEV), egy olyan EGR van (gyárilag), amin van egy vákumcső és egy elektromos csatlakozó is. Ha az elektromos csatlakozót húzod le, jön a check engine. Ha a vákumcsövet húzod le, nincs hibakód. Pedig egyik esetben sem tud működni az EGR. Viszont az autó mindkét esetben ugyanúgy hibátlanul működik, már ami a gyorsulást/végsebességet érinti.

(#180927) Qru válasza F_Zolee (#180925) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor nincs is hibakodja. #caseclosed :DDD

Amugy pont ezet vettem egy dragabbat amihez mar van rendes sw-es tamogatottsag.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#180928) tboldi válasza F_Zolee (#180925) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ezek a generic olvasók nem mindenhez férnek hozzá, lehet, hogy olyan egységben van a hibakód, amit csak típusspecifikus eszközzel lehet kiolvasni.

(#180929) Qru válasza tboldi (#180928) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Valid, ecu-hoz fér csak hozzá. Ha pl a légzsákvezérlőben van a hibakód azzal nem tud mit kezdeni.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#180930) Integrale válasza , (#180915) üzenetére


Integrale
veterán

Nem, ugy ertettem, hogy ezek nem voltak mar akkor sem ujdonsagnak szamito berendezesek. Amelyik motor nem tudta az aktualis eloirasokat, azokra aggattak ilyeneket. Az X20 motor 60-as evek vegerol szarmazik, folyamatosan aktualizalva, sokszelepes fejek, turbo, stb.
Nem azt irtam, hogy minden autoban volt, foleg azert, mert sok gyarto 90-es evekben dobott piacra teljesen uj alapora helyezett motorokat, ahol maskepp oldottak meg ezeket a dolgokat (szeleposszenyitas, valtozo szelepvezerles, mas illesztesek, mas olajak, stb stb, a regebbi konstrukcios motorok, amik nem tudtak a normakat, arra aggattak egr-t, szekunder levegoztetest stb.
Altalanos dolognak szamitott mar akkoriban, (70-es evekben mar sok autot szereltek ilyennel) hogy ha "gond van", akkor ezekhez tudnak nyulni. Ha a Qru altal irt Suzuki boosterjet motor majd oda kerul, hogy nem lesz megfelelo, akkor raraknak egy EGR-t, aztan nyernek egy kis idot.

Ha felreertheto voltam, akkor elnezest.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#180931) F_Zolee válasza Qru (#180929) üzenetére


F_Zolee
veterán

ABS hibakód lenne. Hát nem tudom. Nem hinném, hogy azért nem sikerült, mert nem kapcsoltam be a gps-t. Bár ismerősnél meg be van állandóan ha jól tudom...(torque jelzi fent valamiért)
Végén küldhetem vissza a cuccot, mert amit olvas élő adatot azok közül olajat pl nem is lát(azt mondjuk nem tudom lenne is rá esély nézni).

[ Szerkesztve ]

(#180932) Qru válasza F_Zolee (#180931) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az nem az ecu része azért nem látja a hibát. Az abs vezérlő egy külön egység.

Olajhőfokot nem minden autó mér lehet az sem amelyiken néznétek?

#nincsbennetarcsi

(#180933) F_Zolee válasza Qru (#180932) üzenetére


F_Zolee
veterán

Olajhőfokra írtam, hogy azt viszont nem tudom kéne esetleg tudnia.
Mondjuk ha csak bizonyos részeket tud olvasni ezt feltüntethetnék aztán nem futna lukra sok ember.
Max küldhetem vissza 15napon belül, mert ez így egy nulla.

(#180934) Qru válasza F_Zolee (#180933) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Amit én vettem ott le volt írva, hogy csak az ecu-val kommunikál. Az eggyel drágáb már pl a komfort modullal is.

#nincsbennetarcsi

(#180935) focvis válasza , (#180917) üzenetére


focvis
veterán

A 90-es évek közepén, második felében visszatérő problémaforrás volt az Opel 1.6 16v (X16XE*) motoroknál az EGR. Nálam is szarakodott. Mondták a szervizben, hogy ki kell kormolni. Én akkoriban csak kikormolós üzemben használtam minden autót, és mégis.

CactuS: Előre is danke sör, ha nem hozható össze, akkor is nagyon köszönöm az elvi segítséget és jószándékot! :R

[ Szerkesztve ]

(#180936) molnarpeter válasza F_Zolee (#180933) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Van egyáltalán olaj szenzor? Én a Golfnál még nem találkoztam vele, pedig ugye specifikus diag.

[ Szerkesztve ]

(#180937) F_Zolee válasza Qru (#180934) üzenetére


F_Zolee
veterán

Windowsos programjánál ezt látom most mondjuk. Reading out and erasing trouble code in older OBD-1 Opel and Alfa Romeo vehicles :(( Vagy csak rosszul értelmezem? [link]
Többi kommersz androidosnál meg csak simán írják, hogy hibakód olvasás-törlés.

#180936molnarpeter:
Írtam, hogy nem tudom... :DDD

[ Szerkesztve ]

(#180938) focvis válasza Tsebacsi (#180922) üzenetére


focvis
veterán

Akkor sok.
Évek óta tapasztalom, hogy tempomattal többet fogyasztanak az autók. VW és Volvo. Nem tudom az okát, Opelekkel ilyen gondom nem volt.

(#180939) Qru válasza F_Zolee (#180937) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

De csak a motorvezérlőből tud törölni más egységekhez nem fér hozzá. Ha nem ott van a hiba, már pedig az abs hiba nem abban tárolódik akkor nem fog hibát látni mert az ecu-ban amit lát abban nincs hibakód.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#180940) Qru válasza focvis (#180938) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pedig elvileg azzal jobbnak kéne lennie a fogyinak. Lehet a Jazz is azért eszik keveset mert nincs tempomatja. :D

#nincsbennetarcsi

(#180941) focvis válasza Integrale (#180930) üzenetére


focvis
veterán

For the record. A GM Family 2-es motorcsalád bemutató 1979-ben. A csúcsa a C20XE és a C20LET - a maguk idejében világbajnok motorok. (C20XE for president!)

F_Zolee: Ez ennyit tud 1-2 ezer forintért. 🤗

[ Szerkesztve ]

(#180942) F_Zolee válasza Qru (#180939) üzenetére


F_Zolee
veterán

Értem, ez így csak pénz kidobás, mert akkor ha van hibakód nem biztos olvassa.

(#180943) , válasza focvis (#180935) üzenetére


,
addikt

X16XEL-nek voltak más egyéb problémái is, pl. az olajat is állítólag nagyon szerette. Legalábbis sok B Vectrás panaszkodott erre. Úgymond igazi Ecotec volt. Nem tudom, mert soha nem volt ilyen motorral autóm (mármint X16XEL), de nekem az X20XEV, ami szintén Ecotec, ebbe még soha nem kellett olajat utántölteni két olajcsere között. Olajfogyásom egyszer volt, amikor GM olajat raktam bele. Érdekes mód akkor még az olajnyomás visszajelző is bejelzett, pedig gyári olajszűrő volt, és az olaj is hivatalos helyről, számlával volt beszerezve. Mivel már pár éve nálam volt az autó, és tudtam, hogy eddig nem ette az olajat, egyből ki is lett belőle eresztve az a sz@r. Soha többet olajfogyásom nem volt, és az olajnyomással sem volt többet gondom. (Valvoline Maxlife olajat használtam mindvégig, két olajcsere között max 2-3 deci szokott eltűnni, ami gyakorlatilag a nullával egyenértékű.)

(#180944) ziyan válasza F_Zolee (#180942) üzenetére


ziyan
tag

Néhány gyártóhoz elérhető specifikus alkalmazás, pl. Ford-hoz a FORScan, amivel az autóba szerelt összes modulhoz lehet csatlakozni, sőt még konfigurálni vagy frissíteni is lehet őket, bár ezt a részt én nem próbáltam ki :D csak egy kapcsolót kellett belemoddolnom az elm327-be, hogy a MS CAN buszhoz is csatlakozzon (már kaphatóak olyan elm327-ek is, amelyekben gyárilag benne van a kapcsoló). Szépen működött a Focus 4-gyel.

Olasz autókhoz elérhető még a Multiecuscan, ami ugyancsak minden modulhoz képes csatlakozni, ezt egy Punto 2-n használtam sikeresen.

A többi gyártónál nem tudom mi a helyzet.

[ Szerkesztve ]

(#180945) Qru válasza F_Zolee (#180942) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Igen, kis penz kis foci. :D
Nyilvan nem egy VCDS sem arban sem tudasban. :K

#nincsbennetarcsi

(#180946) F_Zolee válasza Qru (#180945) üzenetére


F_Zolee
veterán

Az oké de ha olvasásra se jó akkor értelmetlen. :D

(#180947) Qru válasza F_Zolee (#180946) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor mehet vissza. :K

#nincsbennetarcsi

(#180948) #89309696 válasza , (#180943) üzenetére


#89309696
törölt tag

Az 1.6 16V ecotec a szelepszáraknál ette az olajat, az tényleges hiba volt. A ritkán cserélt olaj, meg a hidegen taposás hozta ki belőlük, kényesek voltak rá.
Egy rokonnak volt olyanja. Na mondjuk annak a dinamikájától se csapkodtam magam a téglafalhoz, nem is meglepő, mert pont annyival volt nehezebb, mint a Megane, amennyivel erősebb a motorja is, kb. egál, az Opel egy hangyányit jobb.
Ezekbe kell a 2 literes, alatta nem férfi a férfi.

Egy ABS-es 2 literes automata kombit 4 zsákkal az utolsó faceliftből elfogadnék. Igaz, hogy törésteszten ha jól rémlik fél csillaggal lejjebb van, de a futóműve viszont jobb, kisebb eséllyel esik le az útról, mint a Megane.

(#180949) focvis válasza , (#180943) üzenetére


focvis
veterán

Opelből erős voltam egy időben. :D
X16XEL
95 Vectra, ette az olajat és jól ment
96 Astra, nem ette, nem ment jól - talán a legsz@rabb autóm evör
X20XEV
97 Vectra
98 Astra - szörnyű váltóáttétel, 200-nál 6000 rpm
99 Vectra - gyári Sport felszereltség, nagyon szerettem.
Ezek nem ették az olajat, viszont a 2 Vectrában cserélni kellett az olajpumpát, ill. egyiknek vagy mindkettőnek elrepedt a kipufogó leömlője. Jó autók voltak, mentek és jól fogyasztottak.

Volt még 2.6, 2.0T, 1.0, C20XE, 1.9 és 3.0 CDTI. Szerettem őket. :)

(#180950) Qru válasza #89309696 (#180948) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

1.6 16V Astra vt az elso ceges, huu de nagy janinak ereztem magam vele... :D Sajnos csak 50k km vt benne osszesen amikor sikerult arokba hajtanom vele igy nem derult ki eszi-e az olajat. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.