Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [petipetya:] Nagy chili topic. :)
- [Re:] [Lenry:] Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
szabonagyur
félisten
De az már pálya neked. Én a sima főutat írtam, hogy ott azért nyerni az időn nem nagyon tudsz, meg átlag tempót sem tartani.
Amikor az 50 km-n van 6 falu legalább az eléggé megnehezíti a helyzetet.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Qru
MODERÁTOR
Kb 1/3-ada pálya csak. Igazából a felfutón áll vagy bukik a dolog, mert ott ha beragadok a Volán busz mögé vagy a kalapos Suzukis mögé akkor hiába toltam neki addig.
#nincsbennetarcsi
Kispókkal szerencsére nem jártam autópályán. Valami olyasmi rémlik, hogy "nagy tempónál" maga mögött hagyja a motorzajt, de hogy ez mennyi - 90-100 - az már múlt ködébe vész. A többi zaj persze marad.
Top speedem lejtőn 133 kmh (óra szerint).
fant0mi
addikt
De olyankor jobb a hutese.
gzbotii
veterán
Meg lehet előzni a buszt, azért megy lassan Mátrában a rekord 5 kocsi egyszerre, Pilisben meg 4 autó + Volánbusz. Pedig csak egy 1.9 TDI van (Igaz, egyedüli voltam aki előzött, többiek inkább mentek szó szerint 10-25km/h-val utánna).
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
amikor a trabim volt, akkor még Zamárditól kezdődött a "sztráda" és beton lapok voltak lerakva szintkülönbséggel, kb mindegy volt, hogy milyen autód volt, mert így is-úgy is megzavarodtál Most meg panaszkodunk 1-2 kátyú miatt
[ Szerkesztve ]
Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 28,5eFt, posta van
barnam_
nagyúr
Harmadik képen, ahol fekszenek a fűben és nézik az autókat... ma már ilyet nem csinálna az ember
fant0mi
addikt
Tadamtadamtadam. De nem hianyzik az.
Az elso kep az ndk-s.
MunezXBK
nagyúr
Fszt. Nekem 120-nál elrepedt a hengerfej.
Qru
MODERÁTOR
Ha van tarcsi, úgy könnyű! Sok a beláthatatlan kanyar nem megyek bele úgy előzésbe, engem hazavárnak...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
ngaba
aktív tag
Nem mondom, hogy én nem bambulok el soha stb., de alapvetően a fejekben van a baj szerintem. Ha nem első vagy, akkor is ugyanúgy készülni kellene, majd zöldnél "azonnal" indulni. Ha véletlenül van előtted forgalmi akadály (az előtted lévő nem indult), akkor vársz, mint amikor zöldnél beragadt a keresztforgalom. Szerintem a többségnek az a zöld, amikor az előtte lévő elindult.
3-4 autót elengedő balra kanyarodó lámpánál azért lehetne erre figyelni, pláne amikor mindenki tudja fejből a megszokott útjain, hogy mikor vált a lámpa. Na mindegy, ez legyen a legkisebb baj, az igaz. :)
Richard!
addikt
A Korzikával még nem mertek újat húzni...
Ma kezdődik életed hátralevő része!
SpaceKombajn
tag
meg az, amikor 3 autó a szélsőben utolér egy kamiont, akkor szinte tuti, hogy az utolsó vág ki a belsőbe először, fékezésre kényszerítve az első kettőt... Ezt is oktathatnák valahol, hogy ilyet ne.
Az első kettőnek is megvolt a lehetősége (amikor utolérték a kamiont), hogy előzzön (sokan amúgy csak követik a kamiont és nem is akarják megelőzni, akkor aki mögöttük jön az soha ne is előzze meg őket?), ha a harmadik előz először akkor a többiek késlekednek és mivel elsőbbséget kell adniuk az előzőnek így fékezzenek csak.
Inkább a fordítottja a jellemző, halad valaki a belső sávban (autókat előzőtt) és utolér egy kamiont (ami a szélsőben megy) ami mögött megy valaki és amikor menne el mellettük, akkor behúzza a jóember a szélsőből (pedig elsőbbséget kellene adnia) a belsőbe haladó elé és fékezésre kényszeríti, majd gyökketővel előzi a kamiont.
spacetime
gzbotii
veterán
Nyilván autón is múlik, de egy 20km/h-val haladó buszt megelőzni egy 100m hosszú egyenesben nem kamikáze küldetés, szvsz.
Kanyarban én sem előzök, kivéve, ha ismerős a terep, tudom, hogy be lehet látni végig.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Twingo is megy, csak ahogy boti irta, szerezz valamit a zaj ellen.
100-110 kornyeken sokkal jobb. Fogyasztasa is
Kovetkezo autonak jo lenne majd valami, amivel nem ilyen veszes a szelzaj/motorzaj, de nem valami batar cucc.
Everybody lies.
Jók ezek a régi fotók.
Emlékszem a Zamárdinál véget érő M7-re, nosztalgiából és ha ráérek, sokszor ezért megyek a sima 7-esen. És természetesen a betonlapokra is, az Astra F-ben ugrált a kormány a kezemben, Vectra B-ben nem.
CactuS
Arcképgyáros
Twingo I. nálunk olyan volt, hogy vagy 110-et tartottad vagy 140-150-et, mert 130-nál eszméletlen zavaró hangja volt, valahogy pont nem volt kellemes a fordulatszám tartomány (75 lovas változatnál).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Integrale
veterán
A szintkülönbséget az adta, hogy nappal a teteje megmelegedett, ezáltal púpos lett, éjszaka lehűlt a felszíne, úgy pedig homorú, mert a talaj meg alulról melegítette.
"Bad reklám is reklám too"
6030D
Ármester
Akkor azért mentek az emberek a belső sávban, mert az kevésbé rázott. Lehet, hogy ez ragadt meg mindenkiben.
Szó volt a régi autókról, nekünk volt 4 ütemű Wartburg, ez meg itt áll tőlünk 50 m-re, gondoltam ránézek az árakra. [link] Mi volt a gond a Vento meg Golf 3 árakkal? És igen, jól látjátok 6 csomagtartó van a kocsin. Kicsit flúgos az öreg, ilyen gyűjtögető mániás, néha a kocsi is tele volt flakonokkal, meg a garázs is, ami előtt áll (igen, ami a képen is látszik, és egyforma sörös hirdetéses kartonokkal van kirakva az ablak ).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Én azt hallottam akkoriban (vélhetően hozzáértőtől), hogy a legnagyobb baj a lelkiismeretes karbantartás hiánya volt; a betonelemek közötti dilatációs résbe befolyt a csapadék, mert nem öntötték ki rendszeresen bitumennel.
szerk.: a legrázósabb rész a Balaton irányában volt kb. Szfvártól lefelé.
És igen, a külső sáv jobban ütött.
(#179669) 6030D : Nem gerjedek a Wareszra, de ez egész jó példány. Huligánok...
[ Szerkesztve ]
Igen, de 140-nel meg a szelzaj horribilis mar.
Ki kene probalnom egy dizel kettes cliot.
Everybody lies.
Integrale
veterán
Az egy másik és szintén valós probléma, amit én írtam az egyszerűen csak a hőtágulás.
"Bad reklám is reklám too"
ngaba
aktív tag
Jó, lehet hogy csak én figyelek erre, mert ezért harapok. Az elsők még nem vették fel a kamion sebességét (ezért írtam, hogy fékezésre kényszerítik), csak nem akarják fél km-rel korábban megejteni a sávváltást. A harmadik lehet, hogy 5 km/h-ával többel megy, de azt már nem bírja ki, inkább kivág, a többit fékezésre kényszerítve.
Általánosságban az dühít, hogy mennyire nem figyelnek a belső sávban haladók sem a másikra. Én mindig figyelek a külsőre, amikor előzök, és ha kell rálépek, ha azt látom, hogy utoléri a kamiont, ha szüttyögök. (Tehát felőlem kivághat a harmadik is, de nekem ne kelljen miatta fékeznem, ha elöl vagyok). De van, aki szépen elcsorog mellettem a belsőben akkor is, ha jön a kamion.
Na ezért nem szeretnek sokan a külsőbe menni. Meg utána nehéz visszamenni. A külsőből belsőbe sorolásról: Mivel egy kamion mögött megy, ha nagyobb a forgalom, fenn fog egy kicsit tartani valakit, ha méltóztatna ő is 80-nál többel menni, és nem 3 literes dízel van alatta. Én sem szeretem, ha kijönnek elém, de sokszor belefér. A külsőből belsőbe sorolással is kevesebb gond lenne, ha jobban betartanák a jobbratartást ez emberek.
[ Szerkesztve ]
gzbotii
veterán
Abban az érában gyártott dCi-k nem épp ajánlottak tudtommal.
Ha dízel, miért nem valami TDI?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Qru
MODERÁTOR
Ezek tökös Nógrádi Volánosok tolják felfelé is 60-70-el aztán nehéz átugrani őket. De a legtöbb inkább elenged ha kitartóan nyomás alá helyezed őket. Csak akkor belsőkeringetésre kell kapcsolni mert ezek Euro -2-es buszok hegynek föl nyélgázon jobban kormolnak mint Lölő erőműve.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
A betonlapokból lerakott M0 is ilyen nosztalgikus élményt csalogat elő belőlem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Az M0 azért sokkal kevésbe ráz, vagy nem? (keveset járok arra)
Úúúú erre emlékszem... rázós élmény volt arra menni. Minden kocsinak más sebességgel volt elviselhető... (tengelytáv, tömeg, sebesség trió).
A cseheknél még mindig ilyen (szakasz is) van.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
F_Zolee
veterán
Konkétan hullámos keresztbe. Futómű felújítás óta jobban érzem.
Qru
MODERÁTOR
Persze, az már nagyon jó (amúgy osztrák szabadalom amiből nem tudták kispórolni az anyagot) nem is ment szarrá az évek múlásával. Mondjuk nem is alkalmazzák sehol máshol mert nem az útépítés a buli hanem 3 évente felújítani a meglévőt.
mod:
Integrale: Akkor azért nem szar, már értem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
ngaba
aktív tag
És ugye ez az egész 3-an mennek egy kamion mögött sztori külsőből belsőbe menésnél még inkább előjön. A belsőben elmegy mellettük egy autó, az első nem tud még menni miatta. Ilyenkor 100%, hogy hátulról előre haladva kezdődik a kamion előzése: az utolsó beáll a belső sávos mögé egyből, majd az azelőtti stb-stb. Erre még azt mondom, hogy so-so, de amikor nem muszáj, ne a hátsó előzzön először. Konklúzió: nem jó a külső sávban menni, na. De ez is olyan, hogy az ilyen szituációk ritkábban léteznének, ha az autósok nagy része nemcsak akkor menne ki a külsőbe, ha a látóhatáron sincs kamion.
A követési távolságról nem is írok. Csak annyit, hogy sokakból hiányzik a félelemérzet 130+-as tempónál. Ezért jó szar autóval kezdeni a pályázást, ott azért érzi az ember, hogy mennyivel is megyünk.
[ Szerkesztve ]
Integrale
veterán
Qru
MODERÁTOR
Akkor azért nem olyan szar, már értem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
CactuS
Arcképgyáros
Én csak azt nem értem, hogy a frissen átadott szakaszon mik azok anomáliák. A problémás híd előtt közvetlenül az M1/M7 felé iszonyatosan hullámos néhány száz méteren. Twingoval már több, mint kellemetlen.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Qru
MODERÁTOR
Ha már bezárt a hullámvasút vmi pótlás kell a népnek... Többnyire azért lesz hullámos mert szarul alapoznak alá. De nem vagyok jártas a témában.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Jah ha már volt szó a hegyről, aki akarna kanyarogni egy jót úgy, hogy közben a fogyi sem ugrik meg annak javaslom: Mountaincart
#nincsbennetarcsi
TheProb
veterán
Üdv az uraknak!
Utóbbi időben inkább az olasz autós topikban voltam aktív, de most egy olyan kérdés fogalmazódott meg benne, ami ide illik. Jövőre szeretném lecserélni a Bravo-t. Gyakorlatilag minden éjjel Giulia-val álmodok, így erősen rajta van a scope. Viszont a benyások irgalmatlan ára miatt, azért húznám picit a számat. Brahiból felcsaptam az előbb a hahu-t és rákerestam a régebben is szemezgetett BRZ/GT86-ra és már 5-6 m körül vannak.
Mi a véleményetek erről a kettőről, mennyire lennének élthetőek elsődleges autónak? Gyerek, kutya, macska, hörcsög nincs még, szóval ez nem korlátoz.
Illetve gyakorlatban mi a különbség a Toyota és a Subaru féle modell között? Egyik másik esetleg szervizigényesebb, drágább a fenntartása (feltételezem a subaru egy fokkal drágább), etc.?
Illetve ha már Júlia, szerintetek mennyire van realitása elgondolkozni a dízeleken? Eddig hallani se akartam róla. Egyrészt mert eddig csak benya párti voltam, másfelől évi átlag 10e-et megyek, azt is úgy, hogy hézköznap csak pesten ingázik, 2 hetente járok le vidékre. Viszont a dízelek milliókkal olcsóbbak.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
a belső sáv most is kevésbé ráz
TheProb: közös fejlesztés, gyakorlatilag ugyanaz a kettő
[ Szerkesztve ]
Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 28,5eFt, posta van
ivana
Ármester
Azért az sem túl kellemes. Rohadt hangos rajta a kocsi, miközben elég szarul tapad esőben. Plusz jellegzetes módon rezeg a kormány. Fárasztóbb az M0-áson 120-al menni, mint az M5-ösön 140-el.
Qru
MODERÁTOR
GT86/BRZ: Ha nem vagy derékfájós akkor simán, olyan mint egy Celica csak ebben jó irányba járnak a hengerek.
Teljesen ugyanazok technikailag. Más a lökhárító illetve más a futómű hangolása. A GT86-é kissé játékosabbra van véve a BRZ semlegesebben viselkedik. Kényes a jó benzinre (98+) és a jó olajra de amúgy hálás jószág. A korai daraboknál egy ECU sw hiba miatt alapjáraton egyenetlen járás volt tapasztalható egyes példányoknál, amire egy sw update a megoldás.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Integrale
veterán
Hőtágulás lesz az oka. A felső betonréteg alatt van még 21-26 centi beton. (vastagabb érték a fel és lehajtók alatt értendőek) alatta pedig további 20 cm CKt beton van.
Az értékek a körgyűrű hosszán eltérhetnek, attól függően, hogy mikor építették, (2010 után két rétegű, mosott felületű betont használtak) honnan jött az anyag stb.
Nap melegíti a felszínét, akkor púposodik, ésjazaka lehül a levegő, viszont a talaj az útszerkezet alatt meleg, úgy pedig a koptatott felület zsugorodik, az aljzat felől pedig tágul.
Síneknek van fasza hangja, amikor nagy minuszban elszakad. (23-5 fok körül ajánlott síneket telepíteni, különben, torlódik/szakad nyáron/télen).
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Qru
MODERÁTOR
Ejj ez a fránya hőtágulás...
#nincsbennetarcsi
TheProb
veterán
Köszi, ezek szerint akkor az alkatrészek is csereszabatosak? Szerelőt nehéz lehet találni hozzá? Házilag mennyire szerelhető a boxer? Pl. olaj, gyertya, stb. csere.
Ezek szerint akkor hw tekintetében nincs különbség a modell kezdeti és későbbi évjáratai között? Egyéb típusbetegsége nincs?
Automatás mennyire kerülendő?
u.i.: Azért ismered ennyire, mert volt/van neked is?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
rbalint88
addikt
#boomeralert
ne kolts ennyit kocsira, ha nincs lakasod vagy meg az auto aranak megfelelo tartalekod es mindezek melle jo fizetesed, mert az uzemeltetesi koltsegek is boven magasabbak.
amugy sztem a Bravo nagyon jo ar/ertek aranyu auto, nehez lesz hasonloan jo vetelt talalni fiatalabbak kozott.
TheProb
veterán
Köszi, de nyilván nem úgy akarok ilyen kaliberű autót, hogy minimálbérért lapátolom a GDP-t. Lakás megléte meg nem egészen értem, hogy miért kitétel. Ilyen szempontból szerintem irreleváns, hogy az albit fizetem vagy a törlesztőt.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
Qru
MODERÁTOR
Igen, a motorblokk Subaru a befecskendező rendszer Toyota. Közös alkatrészek vannak, egy helyen is gyártják őket amúgy (a Subaru szereli össze őket Japánban).
A gyertyához kicsit nehézkesebb hozzáférni többet kell tornázni mint egy sor4-es motornál pl de nem lehetetlen vállalkozás. A Imprezámon is házi körülmények között cseréltük a gyertyákat. Ezen már felül van az olajszűrő szóval még kényelmesebb az olajcsere, az is sima ügy, otthon is elvégezhető. Az olajra kényes nagyon, ha nem megfelelő volt benne (csakis 0W20-at szabad tenni bele!!!) akkor bizony tudja enni az olajat. Viszont nem csak közvetlen hanem szívócső befecskendezés is, így a kokszosodástól nem kell tartani. A vezérlés szíjas, azzal sincs gond csak időben cserélni kell (6 év vagy 100k km) és kész.
Volt egy facelift de az csak külsőségekben merül ki (más lámpa, más szárny), illetve valamennyit módosítottak a futómű geometrián és ennyi.
Az automata nem illik ebbe a gépbe de amúgy nem problémás konstrukció ha volt benne cserélve az olaj rendszeresen.
Nem volt sajnos, csak egy időben kacérkodtam vele én is.
#nincsbennetarcsi
CactuS
Arcképgyáros
Szerintem arra gondolt, hogy ha a szerelőnél van, akkor legyen hol aludni. Viccet félretéve, az egészet tekintve szerintem kiesik abból a kategóriából az autó, hogy a helyi szerelő tudja ezt érdemben szervizelni, gondozni. Alkatrészben pedig igen, rengetek a csereszabatos benne.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Qru
MODERÁTOR
Jah szerelő van hozzá, bocs azt kihagytam, kapásból tudok több helyet is ajánlani:
- Hace Car
- Nieszmotorsport
- Seibiko
- Szépvölgyi Autójavító
- Victory Motors
Ezek közül az első és az utolsó különösen ajánlott a tapasztalatok szerint, a harmadik a legkevésbé ajánlott. De van itt Subaru topik, ott még több hozzáértő van.
Az alapdolgokat egy mezei szerelő/sarki pék is megtudja csinálni, mint pl fék, futómű, stb. Nekem pl a gyertyát egy Merci/VW-re szakosodott szerelő csinálta meg elsőre aki akkor látott életében először Subarut közelebbről.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
”vagy meg az auto aranak megfelelo tartalekod es mindezek melle jo fizetesed”
nem feltetel a lakas, csak ne nullazd ki magad egy auto miatt, ennyi. Es jarj utana az uzemeltetesi koltsegeknek. Esetleg probald ki egy fel evig, hogy felre rakod egy kulon zsebbe azt a penzt, amennyivel tobbe lenne az uj auto fenntartasa. Ha meg mindig akarod, akkor hajra Ne ertsd felre, nem zsebben turkalas akar lenni, csak emlekszem meg, hogy nem olyan reg vetted a Bravot, elotte meg egy rom Punto volt, szoval csak ovatossagra intelek, hogy ne akarj tul hirtelen ugrani.
Qru
MODERÁTOR
Ami miatt támogatom az elgondolásod, azaz hogy ugyan nem különösebben problémás maga a konstrukció és szerelő is van hozzá (nekem eddig egyszer kellett Subi specilaista mert a vezérléscserét azért nem bíztam volna a sarki pékre), de az alkatrészek drágák és sok esetben nincs utángyártott csak gyári. A karosszéria elemekről nem is beszélve. Egy olyan Impihez mint ami nekem is van akad bontott elem bőven (főleg a korán meghaló dízelek miatt rengeted a bontott darab) de egy BRZ/GT86-hoz kb nincs.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi