Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
tboldi
nagyúr
Szar jappán másodjára is: nem írható az ECU.
Gyári megoldásnál a lambda értéket figyeli. Dízelnél passz, az amúgy is kevésbé érzi meg.
fant0mi
addikt
A tiéd nem computeres, hanem még relés.
ivana
Ármester
Az ilyet végképp úgy kell vezetni, hogy 3-as 5000, 4-es 140 aztán 5-ös
Shepherd0729
friss újonc
Sziasztok!
Azért írok ide hátha valaki tud segíteni, mert én már abszolút tanácstalan vagyok..
Adott egy 1999es 1.6os Fiat Brava (A4000 motorkód dal) ami egyik percről a másikra elkezdett nehezen gyorsulni, dadogni, fulladni, nehezen indulni, végül már nem is indult.
Első körben gyertya - gyertyakábel - trafó ellenőrzés, egyik sem hozott eredményt, mind megfelelően működik.
Holtpont jeladót cseréltem, semmi változás.
Würth autós program felcsap, fojtószelep potenciométer működési értékek kikeresve, kimérve, itt is tökéletes minden. Ugyanez az alapjárari motor esetében is megvan.
Befecskendező szelepek ellenállása kimérve, itt is a gond. Van egy szakadt, azóta cserélve. A hiba egyik része megoldódott, az autó indul, cserébe a legkisebb gázpedál érintésre le is áll a motor.
Itt már egyik ismerősöm áthozta az ugyanilyen paraméterekkel rendelkező autóját, mintegy "donor" autóként. MAP szenzor kicserélve, a hiba maradt. Vízhőfok érzékelő kicserélve, a hiba maradt. A gyertyák - gyertyakábelek - trafót is kicseréltük hátha de a gond megmaradt.
A generátor töltése 13,8 alapjáraton, az alapjárat stabil, "hibakód" nincs a műszerfalon. Lambdaszonda csatiját széthúzva, "vészüzemben" is megmaradt a probléma.
Itt már elengedtem a saját részről történő javítást, elvittem szervizbe az autót (márkafüggetlen szervizbe), otthagytam de 4 nap után hívtak hogy tanácstalanok és nem tudják mi a probléma. Gépet nem tudtak rátenni mert ez még OBD 1 csatis, olyan gépük meg nincs (a legközelebbi gyári szerviz pedig fényévekre van).
Van itt valaki aki látott / tapasztalt már esetleg hasonlót és adna tippet hogy mit lenne még érdemes megnézni?
ivana
Ármester
Ennek van ecuja, szóval érdemes lenne kiolvasni. Szerintem ennek még fiat 3 pines csatija lesz.
Plusz ha injektort cseréltél le kéne húzni egy időre az aksit (asszem 30 perc, de néhány óra biztos elég), akkor törlődnek a betanult értékek és újra tanulja.
ivana
Ármester
Plusz: bezinszűrő mikor volt cserélve?
(#174858) MasterMark válasza Shepherd0729 (#174855) üzenetére
MasterMark
titán
Nálunk amikor ez volt, akkor ez volt a tankban: [link]
Switch Tax
Shepherd0729
friss újonc
Nincs külön szűrő, legalábbis én nem találtam sem a tanktól a motortérig, sem konkrétan tankban. Külföldi fórumokon úgy olvastam hogy kompletten egybe van építve a szivattyúval.
Igen, a 3 pines csatija van, rendeltem is egyet hátha azzal előrébb leszek.
Az akksisarukat lehúztam most, holnapra meglátjuk mi lesz.
Köszi a tippeket!
(#174860) MasterMark válasza Shepherd0729 (#174859) üzenetére
MasterMark
titán
Maga az a műanyag házzal szokott egybeépítve lenni, ami bele van merítve a tankba. A szivattyút ki kell belőle szerelni, és átszerelni az új műanyagházba az új szűrővel együtt.
Ja meg a szintjelzőt is, meg mindent ami rajta van. De ha rákeresel hogy adják a szűrőt, akkor látni fogod.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
(#174861) Shepherd0729 válasza MasterMark (#174858) üzenetére
Shepherd0729
friss újonc
Igaz ami igaz, maga az üzemanyag szint is most elég alacsony.
A tiéd ugyanígy leállt gázra ettől a sok mutyitól?
hacki87
senior tag
Szivattyú alján fém háló kb a szűrő a fl előttibe a jobb hátsó kerék előtt a küszöb végénél a műanyag alatt volt a szűrő.
(#174863) MasterMark válasza Shepherd0729 (#174861) üzenetére
MasterMark
titán
Aha, aztán a végén már be se indult. Amit linkeltem akörül ha visszaolvasod ott látod mi volt.
hacki87: A fémháló csak az előszűrő, meg arra van hogy valami nagyobb darab ne dugítsa el.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
ivana
Ármester
Jaja arra kéne lennie, a lanciamban is ott van és az ugyan ez a platform.
Mr X
veterán
Csak az övé fl utáni Brava, abban már nincs külön üzemanyagszűrő, csak az ac-val egyben.
(#174866) Shepherd0729 válasza MasterMark (#174863) üzenetére
Shepherd0729
friss újonc
Megtaláltam az írásod, egy próbát megér a tank tisztítás is. Köszi a tippet.
ivana
Ármester
Érdekes ezt nem tudtam, mondjuk a haynes manual szerint is:
"On later 1.6 litre models, and all 1.2 litre
models, an in-line fuel filter is not fitted (even
though the plastic cover panel still appears
under the car). On these models, the only
filters are fitted to the base of the fuel
pump/sender unit, inside the fuel tank - these
are not routinely replaced."
Shepherd0729
friss újonc
Igen, nincs külön, de az Unix például mókás módon árul külön is mintha lenne
--------------
Kicsit hülye kérdés, de vajon az E10 okozhatott gubancot?
[ Szerkesztve ]
KTU
addikt
Rákerestem:
Nem kompatibilis
Nem ismert
persze ha jól adtam meg az adatokat.
E10 üzemanyag check
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
Shepherd0729
friss újonc
Nem kompatibilis vele, felesben tankoltam, mindig kb ugyanannyi 95-ös és 98-as volt a tankban.
Focus hírek: Olaj felénél, víz nem fogyott látszólag. Úgy látszik az olajfogyasztás megmaradt. Minő meglepő
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
hacki87
senior tag
Bírnia kell én jártam vele tisztán e85tel sokáig. Fl utáni bravoval.
Integrale
veterán
Injektor, MAP, vízhôfok jeladó és társai buzerálása utàn, resetelni kell az ecut, ehhez pedig MES (MultiEcuScan) kell. Veztengely holtponti jelado is lett cserelve?
Uzemanyagcsovek rendben? Injektorhid is ok, nem szivarog, nyomast mertetek?
FL utan csak szivattyuval egyben cserelheto a szuro, ami meg hasonlot tud okozni, az az Evap szelep, jobb elso sarvedoben van az aktivszenes tartaly, ott van a szelep is (valamelyiknek a szivosornal, a jobb elso torony iranyaban.
Ivana: milyen Lancia?
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
Qru
MODERÁTOR
Pont írtam a VAG topikba, hogy nálunk meg úgy tűnik megállt a vízfogyás. Egyelőre, még sűrűbben csekkelolom de lehet a rátöltött csapvízből képződő vízkő végre tömítette a rendszert.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Shepherd0729
friss újonc
Programom van, 3 pines csatlakozóm még nincs, ha minden igaz a héten lesz. A MAP és a holtponti jeladó csere után az akksisarukat levettem, ha ez számít.
Ebben a típusban nincs külön vezérműtengely jeladó sem.
Csöveket is megvizslattam, nem láttam rajtuk repedést, törést, bármi nyomot ami utalhatna arra hogy levegősödik a rendszer.
Az injektorhíd is jó ilyen szempontból.
Nyomást nem mértünk még, azon az elven gondolkodva hogy állandó 2.5-3 bar nyomás van a rendszerben. Alapjáraton is meg fordulaton is, az alapjárat viszont nagyon szép, akkor elméletileg jó a nyomás. Vagy rosszul gondolnám?
Az Evap szelepnek is utánanézek holnap, köszönöm a tippet!
molnarpeter
nagyúr
Lehet bekopott a tömszelence a vízpumpánál... Mindenesetre örülünk
pedig erősebb gyorsítás közben le kellene kapcsolnia a klíma kompresszornak
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
üzemanyag rendszer lett nézve? szűrő, pumpa, csövek? olyan mintha nem kapna naftát
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
tboldi
nagyúr
A Jazz nem ilyen.
A fácse csoportban volt is róla régebben diskurzus, de most hirtelen nem találom.
Integrale
veterán
Ha alapjaraton jo, attol meg lehet a pumpaval gond. Akksi saru levetele nem szamit resetelesnek.
A fojtoszelepház még lehet ok, abban van egy fojtoszelep, azon egy jelado (also csatlakozo) es van egy alapjaratot szabalyozo resz, az a felso csatlakozo.
Erdemes megnezni azt is, mivel mindent figyel az ECU
"Bad reklám is reklám too"
Shepherd0729
friss újonc
Konkrétan még a pumpát kell ellenőrizni, a többi rész elméletileg jó, bár ugye a szűrő is egyben van a szivattyúval.
Integrale:
A fojtószelepet és az alapjárati motort kimértem, jók az alap értékek, normál módon változik a feszültség a pillangó szelep mozgatására.
Ha megjön a 3 pin-es kábel mindenképpen előrébb leszek akkor, addig pedig megnézem az Evap szelepet, meg átteszem a "donorból" a szivattyút.
Még valami, a kopogás szenzor elég rossz állapotban van, meg van repedve a háza az érzékelőnek. Ez is lehet gond?
[ Szerkesztve ]
Integrale
veterán
Azt csereld mindenkeppen!
"Bad reklám is reklám too"
tboldi
nagyúr
Na, most azt olvastam az indexes Jazz fórumom, hogy az autó egy egyszerű padlóra gyakorlatilag nem csinál semmi különöset, némileg gyorsul, és ennyi, viszont ha felengedi a kedves user a pedált egy pillanatra és utána nyomja tövig (ez egyfajta kickdown), akkor az ECU "felülír" mindent a teljesítmény érdekében, vagyis lehet, hogy olyankor kikapcsolná a kompresszort is. Ezt ki kell próbálnom.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Nem tul eletszeru hogy ugy “menekulnel”, hogy padlo-felenged es ujra padlo... probald ki azert.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Én is furcsállom, de a tudomány jegyében megteszem majd, amit lehet.
CactuS
Arcképgyáros
Totalcar nálam teljesen meghülyült, kikapcsolt adblock mellett is visít, hogy éhen fognak halni. Bekapcsolva viszont jó. Ha nekik ez kell.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
fant0mi
addikt
Ez az a mozdulat, amivel a pedalos moszkvicsot hajtottad, es erre az ovodaskortol berogzult mozdulatsorra alapoz a Honda.
CactuS
Arcképgyáros
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
Ezmelyikez?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
CactuS
Arcképgyáros
E220d. Kívülről szürke egér, semmi feltűnő, belül a gyerekbarát vajszínű bőr mindenhol.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Csereautóhoz képest elég jól felszereltnek tűnik. A bőrözött műszerfal különösen meglepő. Amúgy nekem bejön ez a "nyugdíjas" színvilág.
[ Szerkesztve ]
Nem rossz, de a BMW jobban tetszett belül, ez kicsit olyan kusza, egyszerre akar elegáns és technokrata is lenni.
(#174894) BigBlackDog: Hááát...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
BigBlackDog
veterán
Mondjuk az még mindig nem világos, hogy az ablaktörlő váltó bajuszkapcsolójára miért kell zongoralakkos betét?
[ Szerkesztve ]
CactuS
Arcképgyáros
Assistance = bérli valakitől az autót, ha jól tudom, akkor ez Hertz-es ,ezért ilyen felszerelt. Ez a szín nekem a szívem csücske, de 2 gyerek mellé nem merném soha bevállalni, na nem mintha ilyet terveznék venni mostanában.
BigBlackDog: Hogy legyen ami elvakítson, ha úgy süt be a nap.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
ivana
Ármester
Delta II '98, 1.8 113 ló.
brumi1024
veterán
Biztos hogy bőrözött? Képről nekem műanyagnak tűnik (bár a felbontás miatt nem biztos). Gyakran raknak művarrást manapság a műanyagokra.
Qru
MODERÁTOR
Szép. Nálnk meg 1.9PD a csereautó.
#nincsbennetarcsi
racskobalazs
senior tag
Sziasztok!
Két kérdésem lenne, eléggé kezdő vagyok autós témákban, ezért írok ide:
Az egyik, hogy tegnapi nap autópályán tapasztaltam, hogy ráz a kormány két sebességtartományban, úgy kb 90-100 és 115-125 között. Közte, felette, alatta nincs ilyesmi gond. Mitől lehet? Keréknyomásokat néztem, azok elvileg nem eltérőek.
A másik pedig, hogy a fényezésen felül apró rozsdafoltok jelentek meg, kb 2-3mm maximum, tele van velük a tető. Ezzel lehet valamit kezdeni? Garázsban állós.
Autó: 2003 Daewoo Kalos 1.4
Előre is köszönöm!
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.