Hirdetés

2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#155028) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Kis tapasztalatösszefoglaló a DSG-vel kapcsolatban, részben aero. korábbi kérdésére válaszként.

Szóval tetszik az automata, sokkal kevésbé fárasztó a vezetés, de a DSG-t azért helyen kell kezelnem. :D Országúton, pályán élhető, városban, indulásoknál rá kell számolni 1-2 másodpercet, mire a start-stop + váltó magára talál.

Ami érdekes, hogy ha indulásnál megvárom míg elkezd kúszni, majd finoman nyomom a gázpedált, akkor szépen indul. Ha indulásnál hirtelen beletaposok és legalább félig lenyomom a gázpedált, akkor is rántásmentesen indul. Viszont, ha felengedem a fékpedált és kis várakozás után nyomom le a gázpedált normális mértében (kb. egynegyedig), akkor ránt egyet, megugrik. Ezt mondjuk nem tudom mire vélni.

A fentin eseten kívüli máskor nem éreztem rántást. Visszaváltások előtt azért szokása gondolkozni, illetve nem egyszer hangra elég csúnyán és szerintem eléggé sokáig csúsztatja a kuplungot visszaváltásnál, de érzésre finoman dolgozik. Parketta esetén visszagangol, de értelmes mértékben, nem kell rögtön visszaváltás után a következő fokozatot pakolnia.

Illetve ami még nem tetszik, hogy dombnak felfelé és hideg motornál is simán próbálkozik 1400-1500-as fordulaton szenvedni. Ilyenkor átteszem inkább kézi üzemmódba és visszaváltok kb. 2000-es fordulat környékére, ahol a fogyasztásmérő szerint kevesebbet is eszik legtöbbször.

Más negatívumot egyelőre nem tapasztaltam, pl. az D>R vagy az R>D váltások sem lassúak szerintem, vagy még én nem vagyok elég gyors.

Elnézést, ha kicsit hosszúra sikeredett. :B

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.