Hirdetés

2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#148301) K Norbi válasza Magnum_ (#148279) üzenetére


K Norbi
addikt

Mivel fújtad? BMW-s haver kérdi.
jó lett. :K
Neki is le van kopva.

[ Szerkesztve ]

(#148302) EQMontoya válasza focvis (#148295) üzenetére


EQMontoya
veterán

Hat az MX5 igy is matchbox kategóriában marad (144 paci), de azt annak is szánták

Same rules apply!

(#148303) Magnum_ válasza K Norbi (#148301) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Bacsitol vettem, aki ezek felujitasaval foglalkozik
Hirdet minden ilyesmit a FB csoportokban. Az enyemet otthagytam neki, ujitsa fel es adja el, ez az uj mar a deluxosabb kiadas, hogy a felso polcon is van rugos fedel.
Ilyen volt:
[link]

I humbly and respectfully decline™

(#148304) Tsebacsi válasza Magnum_ (#148303) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Így már látszik az ilyen volt - ilyen lett helyzet. Kafa az új és sokkal jobban is néz ki! :C

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#148305) Qru válasza EQMontoya (#148302) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kormi tud 350 Nm-t de ettől még matchbox az is. Tegnap előtt vittek egy kört egy 750i-ben, na az már nem matchbox. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#148306) Magnum_ válasza Tsebacsi (#148304) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Ha mar patent, akkor legyen fúlpatent, nem? A kormanybor fog sokat dobni, alig varom a kedd reggelt.
(Sok cucc atszerelheto lenne egy 325i-be ;] )
De remelem, latod a jo kis ledezest a belterben ;]

Btw mar az astra eladasi aran tul vagyunk a kisautoval :D mindig sikerul elrugni a pettyest.

Elkezdtem ujra smurtokat nezegetni, de _kint_ :U vicces aron mennek Nemeto.-ban a 100k km alattiak is. Be sem melegszik szegeny pnv, mire beerunk a ceghez ebben a hidegben :DDD

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#148307) Doki16 válasza Magnum_ (#148303) üzenetére


Doki16
addikt

Csak BMW-vel foglalkozik vagy javítgat más dolgokat is? Tudsz valami elérhetőséget adni hozzá légy szíves? :)

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#148308) Magnum_ válasza Magnum_ (#148306) üzenetére


Magnum_
nagyúr

[link] van ara :F

I humbly and respectfully decline™

(#148309) #89309696 válasza MasterMark (#148299) üzenetére


#89309696
törölt tag

Legyen. De vegye figyelembe a teljesítmény-nyomaték-motortérfogat-hengerek száma-turbószívón kívül az autó súlyát és azt is, hogy hol hajt.

(#148310) K Norbi válasza Magnum_ (#148303) üzenetére


K Norbi
addikt

Köszönöm :K

(#148311) MunezXBK válasza Magnum_ (#148308) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Pedig ott fent olcsóbbak az autók, mint itt.

(#148312) Magnum_ válasza MunezXBK (#148311) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Igen, azt megfigyeltem (haverom Kolnbol majd egy ezressel hozta olcsobban az e90-et, pedig patika), de ezt ugy altalanossagban ertettem, hogy a jo e46 nem olcso.

I humbly and respectfully decline™

(#148313) focvis válasza MasterMark (#148299) üzenetére


focvis
veterán

További lehetőségek, hogy a Matchbox kategóriát elkerüljük, pl.:
-7 kg / lóerő alatt
- Laptiming 1. köre 50 másodperc alatt
- van rajta JDM style kidörrentő.

(#148314) Siriusb


Siriusb
veterán

Üdv!
Tud valaki ajánlani bevált ülésmelegítőt? Utólagos beépítés sajnos nem játszik, mert még garanciás az autó.

(#148315) MunezXBK válasza Magnum_ (#148312) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

A jót nem adják olcsón.

Focis: most akkor a GT-t hova sorolhatjuk? :))

(#148316) Magnum_ válasza Siriusb (#148314) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Nekem van egy szivargyujtos hasznalaton kivul.

I humbly and respectfully decline™

(#148317) tboldi válasza focvis (#148313) üzenetére


tboldi
nagyúr

A harmadik alapján az én kamu egynégyesem sem lenne Matchbox, ha vennék rá egyet? :D

4 henger, szopóbenzin, 1339 ccm, 83 ló, 119 Nm

[ Szerkesztve ]

(#148318) Siriusb válasza Magnum_ (#148316) üzenetére


Siriusb
veterán

Köszi, de ha lehetséges olyan 2 darabos kellene, amely mindkét első ülést melegíti. Neten találtam egyet-kettőt, de nem tudom, melyik jó minőségű. Ajándékba lenne. :)

(#148319) #89309696 válasza focvis (#148313) üzenetére


#89309696
törölt tag

Kéne egy bónuszkérdés a végére, hogy használsz féket? Ha igen akkor akármit ír be, buzi az autód értékelést ad. Ha nemet ír akkor megadja a rendes értékelést.

(#148320) focvis válasza tboldi (#148317) üzenetére


focvis
veterán

Látod, látod... 🍻

Munez: 150 ló megvan? Megvan.
Versenypiros / versenykék / versenysárga / versenyzöld szín = +10% lóerő. :DDD

FF: Fék kérdés lehet!

[ Szerkesztve ]

(#148321) MunezXBK válasza focvis (#148320) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Akkor az 187LE! ☝️

(#148322) Qru válasza tboldi (#148317) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hány kiló? Small-block-al 974 kg ha jól rémlik.

#nincsbennetarcsi

(#148323) tboldi válasza Qru (#148322) üzenetére


tboldi
nagyúr

Forgalmi szerint 1071, velem együtt ~1200. :D

(#148324) Qru válasza tboldi (#148323) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem vészes, főleg, hogy a tiéd nem is fapados. Bár már a miénk sem az első, hanem a második felszereltségi szintet képviseli.

#nincsbennetarcsi

(#148325) EQMontoya válasza focvis (#148320) üzenetére


EQMontoya
veterán

Féket nem használok, de ezek alapján kell egy kidörrentő az MX5-re 😀

Same rules apply!

(#148326) máyköl válasza Magnum_ (#148279) üzenetére


máyköl
veterán

Asszony szereti az ülésfűtést, te meg alaphangon is megsülsz? ;]

Srácok, ha úthibánál rettenetes kopogó hangot hallok, akkor mire gyanakodjak leginkább? Toronycsapágy, vagy alsó gömbfej? A dolog érdekessége, hogy másodszor csinálta csak, mindkétszer esett az eső. Hazafele útközben elállt, vele együtt pedig a kopogó hang is megszűnt...

[ Szerkesztve ]

(#148327) #89309696 válasza tboldi (#148323) üzenetére


#89309696
törölt tag

1135Kg, 4.437m
1390ccm, 95 le@6000rpm, 127 Nm@4000rpm, redline@6500rpm.

(#148328) EQMontoya válasza máyköl (#148326) üzenetére


EQMontoya
veterán

Ezek alapján inkabb alsó gömbfej.

Same rules apply!

(#148329) jozsi252


jozsi252
veterán

Aki szereti a Prelix téli szélvédőmosóját az a Auchan-ba vegyen, mert 5l 999ft csak.
[link]

iPhone 13 Pro Max

(#148330) focvis válasza EQMontoya (#148325) üzenetére


focvis
veterán

Ennyi. :)

Én időben szóltam 😂 [kép]

(#148331) Zizmand válasza jozsi252 (#148329) üzenetére


Zizmand
aktív tag

Én még nyáron 49 Ft/liter áron vettem téli szélvédőmosót a Tescoban, van is itthon belőle vagy 30 liter. :)

(#148332) kisza25 válasza #89309696 (#148327) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Ez a renault?
Tipo majdnem ugyanez
1150kg 4,37m
1366ccm 95 le@6000rpm, 127 Nm@4000rpm, redline@6500rpm.
6 sebesség

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#148333) aero. válasza #89309696 (#148327) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ezért szeretem én jobban a 8 szelepes kis benzineseket. Hiába gyengébb, sokkal jobban autózható. :))

(#148334) kisza25 válasza aero. (#148333) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Miért? Elvileg a 16 szelepes is 8 szelepesként viselkedik alacsonyabb fordulaton, mondjuk kisebbek a szelepek, ha jól tudom

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#148335) aero. válasza kisza25 (#148334) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Sokkal alacsonyabb fordulaton adják le a nyomatékot, nem is forognak úgy, jellemzően 5,5-nél már kezdődik a piros mező, nem szeretnek annyira forogni. Viszont lazán válthatsz 2 ezernél, bőven dinamikus alul. Tökre élvezem a 60 lóerős 1.4-es Seatot is vezetni, 870kg, 116Nm 2600-nál, patentul viszi, pedig tudod, hogy nem ehhez vagyok szokva. :D Vagy 20 éve volt Omegánk, 116 ló, 170Nm 2600-nál benzines létére. 16 szelepesben sosem érzem magam otthon, küldeni kell neki, ványadtan veszi fel a ritmust alul ... de ugye ma már nem nagyon van 8 szelepes benzines.

[ Szerkesztve ]

(#148336) kisza25 válasza aero. (#148335) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

A tipo is 100 Nm 2000-es fordulaton

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#148337) jozsi252 válasza Zizmand (#148331) üzenetére


jozsi252
veterán

Nekem csak 1 kocsim van, nem 1 flottám. :) Télen elég sokat használok, de azért annyit nem hogy több 10 liter elfogyjon.
Sajnos eléggé szívok azzal hogy -5 és -10 között már sokkal kisebb nyomással jön ki a folyadék a spricniből, és a szélvédő egy részére már nem jut, így csak a koszt keni el a lapát. Ezzel még nem tudtam semmit kezdeni, pedig kipróbáltam olcsó meg drága folyadékot is. Yarisom van és a karon van a fúvóka ami a lapát elé nyomja egyből a folyadékot. De még nem adtam fel, keresgélek még a megfelelő folyadék után.
Nem tudom hogy normál autóknál is így van-e hogy ilyen hidegbe kisebb nyomással jön-e ki a lötyi, erről valaki felvilágosíthatna.

:R

iPhone 13 Pro Max

(#148338) CactuS válasza focvis (#148313) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Na, a hörcsög alatt is rezeg a léc, 51-et ment a laptimingon. Na nem mintha a 3,6 méteres hosszával ki kéne kérnie magának a Matchbox címkét. :DDD

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#148339) #89309696 válasza kisza25 (#148334) üzenetére


#89309696
törölt tag

A fiatalabbak igen, illetve szívóoldalon elfokolják a vezérműtengelyt is.
Aztán később leszoktak a 8 szelepezésről, mert inkább elfokolják a szívótengelyt nagyon szélsőségesen és akkor nem kell zárva tartani a második szelepet, egyszerűbb felépítés. A Renault szerintem nem is használt soha zárt szelepes rendszert.

Az enyém a régivágású egyszerű 16 szelepes ami semmit se állít, ebben a korban a többiekre is ez volt jellemző (Astra G 1.4 16V, Golf4 1.4 16V pl.). Viszont az enyém annyiban is rosszabb, hogy egy magas fordulatra tervezett 4-1 leömlő van hozzá gyárilag és alapból rövid löketes, így olyan gyenge alul, hogy mindig fel kell ordíttatni, mint öregnénik a Suzukit a sorban araszolásnál.
Igaz, hogy 4000 fölött történik valami, de csak egyesben, ott olyan mintha vtec lenne, kettesben már lineáris, hármasban már közlekedőedény, hiába pörög 6500-ig.
100-160 között érdekesen "jól" megy (ahol sose használom), torlólevegő be van vezetve gyárilag, gondolom ecu is erre van hangolva és rövid a váltó (100kmh/3000rpm) úgyhogy pörög is hozzá. De normál körülmények között nem szimpatikus a vezetési élménye, legalábbis nekem, kényelmetlen. Egy Hondásnak meg Tesco parkoló királyának lehet tetszene. Pedig ezzel még egy darabig együtt kell élni.
Az 1.6-os motorja is ilyen a Rönónak egyébként, csak a görbék magasabban vannak, így valamivel élhetőbb.

Nekem 2000rpm@105Nm, alatta van egy durva beszakadás ami miatt a megindulásokhoz fel kell bőgetni. A kettes Megane ezért kapott szívótengely hangolást 1500-as fordulaton váltással, illetve az ecu is át lett dolgozva (a blokk ugyanaz).
Ha egyedül vagyok nem probléma, normális benzines üzemben közlekedek ami itt kivánszorgás az útra aztán gyorsul ahogy gyorsul, de mikor mögöttem is vannak, oldalról is jönnek akkor már nem lehet szórakozni. Simán beférek egyébként, de olyankor már muszáj pörgősre venni. Nem lehet még 2500-nál sem elváltani, csak ha totál egyedül vagyok az úton, 2500-ra kell visszaérkezni ami 3500 körüli elváltást jelent. Egy rendes 1.4 8V 75lóval sokkal komfortosabb alul cserébe 90 fölött szarul megy (hétköznapi használatra jobb), vagy egy jól megcsinált 1.4 16V 100 lóval az már mindenhol élhető.
Azt meg nem tudjuk megmondani, hogy a 106 lovas 1.9dci-vel mennyire jártam volna jobban, a benzines annyira egyszerű, hogy gyakorlatilag lehetetlen szart venni belőle, a dízel se túl problémás nekik, de ott már azért könnyebben van esély problémásat venni.

[ Szerkesztve ]

(#148340) CactuS válasza focvis (#148281) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Ha az előző tulaj is tempósan ment vele, akkor simán lealázható a gumi ennyi idő alatt, főleg, hogy egy majd 2 tonnás PHEVről beszélünk, ami ráadásul dízel+villany, szóval minden csak nem nyomaték szegény. :) Ha szeretsz tempósan haladni, kihasználva a rendelkezésre álló nyomatékot, akkor egyik 4S sem lesz neked jó, pilótáknak kell a téli-nyári páros, de ezt is anno leírtuk.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#148341) kisza25 válasza #89309696 (#148339) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Ha csak normál közlekedek 1800-2500 között lehet vele közlekedni, ha sietek, 3500-4500- ig elforgatom, ha, meg előzök 4000-4500-ról indulok és elforgatom 5500-6000- ig, 6500- ig csak akkor, ha nagyon muszáj

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#148342) #89309696 válasza kisza25 (#148341) üzenetére


#89309696
törölt tag

Nekem 6000-6500 van púpon a 95 lóerő, úgyhogy el lehet forgatni addig ha kell, csak figyelni kell ne tiltson, mert akkor a megtorpanással elvesztünk mindent ami a kipörgetéssel nyerődött. :D
Gyanítom, hogy ezek a motorok jóval magasabb fordulatra is képesek mert általában szokott lenni egy zuhanó ága is a végén a görbéknek ennek meg nem igazán, csak a mérnökök azt mondták legyen 6500 a limit és kész. Valahol 7000-nél lenne szerintem, ha továbbképzelem a görbe zuhanását. Persze ez semmit nem javít rajta.

Előzésnél engem se zavar, ha pörgetni kell, hanem lazázva közlekedésnél kényelmetlenül lusta.

(#148343) Integrale válasza #89309696 (#148339) üzenetére


Integrale
veterán

Aztán később leszoktak a 8 szelepezésről, mert inkább elfokolják a szívótengelyt nagyon szélsőségesen és akkor nem kell zárva tartani a második szelepet, egyszerűbb felépítés. A Renault szerintem nem is használt soha zárt szelepes rendszert.

Mit nem kell zarva tartani? :F

"Bad reklám is reklám too"

(#148344) Qru válasza kisza25 (#148336) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

De tiéd az már változó szelepvezérléses, nem? Úgy azért már nem olyan nagy kunszt... :U

#nincsbennetarcsi

(#148345) #89309696 válasza Integrale (#148343) üzenetére


#89309696
törölt tag

A 16 szelepeseknél voltak olyanok amik a vtec-hez, twinair-hez hasonlóan csak fordítottan működve alacsony fordulaton nem nyitották ki a második szívószelepet vagy csak kevésbé. De szerintem ez ritka megoldás lehetett (ma is csak az elfokolás az igazán elterjedt mivel olcsó és egyszerű), én is csak olvastam, kisza sem erre gondolt szerintem én írtam rosszul, hanem csak a motor karakterisztikára értette hogy 8 szelepesként viselkedik és nem fizikailag. De ott vannak a 3 szelepes motorok meg az egy veztengelyes 16 szelepesek is amik nem gyakoriak, de rugalmasabban viselkedtek a jobban elterjedt DOHC 16V-hez képest.

Döntően nem vezéreltek semmit eleinte, a kétezres években ezekből lettek a kényelmetlen kicsi motorok, később kaptak pici szívóoldali elfokolást enyhíteni, még később agresszívabbat (+/- kipu elfokolást) amivel el tudták érni a 8 szelepesek alacsony fordulati rugalmasságát.

[ Szerkesztve ]

(#148346) kisza25 válasza Qru (#148344) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Jó csak én arra reagáltam, hogy a 8 szelepes kis motor jobb...

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#148347) focvis válasza CactuS (#148340) üzenetére


focvis
veterán

Az előző tulaj nem tudom, hogy mennyire taposta neki; erre a célra volt egy Mustang V8-a :DDD ;azt mondta, járt az autóval tavasszal Korzikán, ill. főleg a felesége használta a szomszéd kerületbe ingázni. ill. a Balatonra.

Keresek egy jó gumist, első körben a Lurdyban próbálok időpontot kérni, az közel van napközben. Remélem ki tudja egyensúlyozni.
Ha nem, akkor veszek egy szett télit, a 4S-t meg eladom. (Örülnék azért ha sikerülne a centrir, tavasszal autócserét tervezek.)

(#148348) kisza25 válasza focvis (#148347) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Mi lesz? Fehér golf 7 gti? :P

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#148349) focvis válasza kisza25 (#148348) üzenetére


focvis
veterán

Akár, jó áron. :D Az elsőt azóta 2x is láttam hirdetni, és nem az aki tőlem vette, szóval a 4. vagy 5. tulajdonosnál jár már; októberben volt 4 éves az autó.
De a második volt a legjobb, azt 5 milláért ma megvenném; az első és a harmadik nem kell.

Amúgy meg Laptiming [link] , meglesz-e az 50 másodperc? Vélhetően.

Kisza: 1. manuális, többi DSG-s; 3. fekete bőrös. A másodikon 17" felni volt, az ment legjobban, többin 18".

[ Szerkesztve ]

(#148350) kisza25 válasza focvis (#148349) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

A második volt a kézi váltós?

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.