Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
tboldi
nagyúr
Nem korlátozom, tehermentesítem.
MunezXBK
nagyúr
Sajnos nem minden.
Qru
MODERÁTOR
CactuS
Arcképgyáros
Húúú bazz, ezt hogy néztem be, észre se vettem. Valószínűleg köze lehet ahhoz, 3 napja szívok azzal, hogy próbálom kívülről elérhetővé tenni a céges cuccainkat, mert a kollegina, aki állapotos nem tud bejönni. Előtte hetekig téptem a számat, hogy kéne ez és az, hogy ne legyen gond. Főnök: még nem tartunk ott.... Ja, tényleg nem.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Akula
őstag
mennyi ideje futsz vele?
"Akula Sub, ready for the deep!"
2018-12-21 azaz 8 hónapja, 1250 havonta, az nem sok szerintem, kerek 15000 egy évben (még sose mentem ennyit egy évben)
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Akula
őstag
azt vágom, csak nem értettem, hogy ezt miben befolyásolja a magasság-állítás. Gondoltam, hogy megemeli a gátlókat valahogy de a kerék ugyanúgy marad. ezt a részt nem értettem, mármint a mechanizmusát.
"Akula Sub, ready for the deep!"
21 km - még bejáratós
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Volt benne annyi is Balatonszemes környékén, mikor elhoztam a szalonból
Csak olyan fura, hogy érzetre most vettem nemrég, aztán ma elhagytam a 10 ekm-t, nem akartam menet közben fotózni, pont így jött ki mikor megálltam
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Akula
őstag
ezzel az évi 15k futással nem érte volna meg dízelt venni?
"Akula Sub, ready for the deep!"
Magnum_
nagyúr
Sracok, nagyon gondolkodom, hogy a hetvegen ujrafenyezem a hatso lokost. Van 2 engem zavaro hiba rajta. 6k anyagkoltseg + kb 2x 1 ora melo.
I humbly and respectfully decline™
Szoszo94
őstag
Ha csak hosszútávon használná, lehet. Nekem a havi 1500-2000km harmada rövidtáv és még így is inkább benzinest vettem. Egy újabb dízel nem tolerálná a sokszor 10km-es melóba járást, pláne hidegebb időben
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
stickermajom
addikt
15k az gyakorlatilag semmi.
Főleg kisza 2-3km-es útjaival nem érné meg.
4,8 a diesel induló ára és 5M lett volna a kért extrákkal
Tehát 1,2M drágább, abból 400Ft-al számolva, 3000 liter benyát veszek, nálam fogyaszt 8-at, a diesel nálam 5,5 litert evett, az 2,5 liter különbség, de legyen 3 liter nagyvonalúan.
Akkor 100 ekm megtétele után térülne meg, ami 6,5 év, ha 15 ekm-el számolunk egy évben. Eddig legtovább a két új autómat tartottam meg, 5,5-5,5 évig
Nem tudom, mond meg te
Amúgy volt i30 1,4 crdi-m és hiába volt euro 6, büdös volt, ja és az én felhasználási módom kinyírná a dieselt.
Lehet kap egy gáz szettet, ha így folytatom, de annak is kell 50ekm kb, hogy kitermelje az árát
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Az audi légrugójának működése közben nem 1 centiről van szó. Amikor a légrugó felfújódik, a multilink is megfeszül. És ráadásul nem is lehet beleavatkozni, mert a szoftver sebesség és terep függően magát állítja. Amikor pl városi hasmagasságom valahol az alap és offroad állás között van aszerint h mit érzékelt a kocsi jónak addig pályán leengedi magát -1,5 - 4 cm-t! Van ugyan a lengőkarokon silent de egy üresen 2.5 tonnás reterátot megtartani miközben mozog a lába nagyon nem könnyű.
MOD
A teljes magasságállítás kb 10 cm -ből gazdálkodik a Q7nél.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Akula
őstag
értem, értem.
azt hittem, hogy a dízelbotrány után olcsóbbak azok a vasak, mint a benzinesek. de 1,2M tényleg nem térül meg hamar, pláne ha belekalkuláljuk a javítás és váratlan javítás felárát is
rövid szakaszra tényleg nem jó a füstös. mondjuk arra a benzines sem. 10km alatt esetleg anyámék 1.0-s yarisa melegszik be.
"Akula Sub, ready for the deep!"
Integrale
veterán
Nézz meg egy metszetet mondjuk egy Mcpherson felfüggesztésről. Van egy lengőkarod, aminek a kerék felőli oldala mindig alacsonyabb, mint a bölcső/bekötési pont felőli oldala, ez általában berugózáskor/kanyarodáskor lesz párhuzamos a talajjal különböző okok miatt.
Tehát ha berugózáskor lesz vízszintes, akkor ezáltal a nyomtáv is megnövekszik. (fogj egy hurkapálcát, világítsd meg felülről, és nézd meg a vetületét, ha vízszintes, akkor lesz a leghosszabb, ha ferde, akkor rövid).
A kerék nem maradhat mindig ugyan úgy, hiszen akkor jó, ha mindig a lehető legnagyobb felület érintkezik az úttal.
Továbbá van olyan is, hogy Ackermann geometria, kanyarodáskor a két kerék nem párhuzamos (felülnézetben), az ívbelső kisebb ívet ír le, mint a külső.
Fékezéskor többnyire széttartanak, gyorsításkor össze (ez függ a hajtás helyétől is).
Hátsó felfüggesztésnél van passzív kerékkormányzás is.
"Bad reklám is reklám too"
Mindössze 3 liter olaj van benne, 1,5-2km után, a víz meleg, az olaj kb 5km után.
Mindig úgy kerülök, hogy bemelegedjen az olaj
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Akula
őstag
most elkezdtem jútúbozni
"Akula Sub, ready for the deep!"
Egy lököst nekem 35-ért fényeznek (okos áron) + egy egész hétre nélkülöznöm kell az autót.
Becsszó' nagyon kíváncsi vagyok a fényezésed eredményére. A sárvédő olyan lett, mint tervezted?
Magnum_
nagyúr
Ha nem tuzi telibe a nap pont szembol, akkor tok oke. Ha pont azt suti meg szembol a 14.00 orai nap, akkor nem 100%, de tudom, mi az oka ennek (mar 1/3 alatt volt a flakon, amikor masodjara megfujtam a szint 2. Retegben, kicsit szemetes lett, a lakkozas viszont masodjara lett jo, elsore azt basztam el - pontosabban lehetett volna jobb is). De egyebkent vallalhato, mar azt a reszt nem piszkalom.
Bevallalnam, hogy korbemaszkolom a lokost (le se szednem) es durr neki. Teli flakonbol ez jo lenne, erzem
Ami a gondom: nem leszek balcsin a hetvegen. A teremgarazsban por van most, nem tudom fellocsolni, udvarra ki tudnek allni, de meg ott is csak fold van, felek a portol.
Ha meg lesz jo ido szeptemberben es megyek balatonra (tervezem), akkor mehet
I humbly and respectfully decline™
Egész jól hangzik. Így, szerintem hajrá!
Integrale
veterán
BME-s és SZE-s jegyzeteket is nézegess, gyönyörűen le van írva minden, számításokkal, képekkel stb.
"Bad reklám is reklám too"
Magnum_
nagyúr
A kilincsek viszont fullosak lettek.
Ha lesz osszel autostali a szeremin, ott pl mar delutan nehezebben lesz kiszurhato a sarvedo fenyezes.
I humbly and respectfully decline™
stickermajom
addikt
Már lelőtted a poént, úgyhogy tuti szétoltjuk.
hacki87
senior tag
Viszünk lámpát körbe nézzük!
Magnum_
nagyúr
Koszonom
I humbly and respectfully decline™
MunezXBK
nagyúr
Vizes, 2000-es papírral becsiszol, polír.
[ Szerkesztve ]
ja amúgy tuti a helyi MOL kúttal van valami, mert most induláskor akartam tankolni a Shell kúton, de le volt zárva, mert töltötték Veszprém felé útba eső MOL kúton tankoltam és 7 alatt lett a fogyim az elmúlt 150 km-en (6,5-6,6 BC szerint).
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Magnum_
nagyúr
Ez mar nem eleg sajnos
I humbly and respectfully decline™
Reggie0
félisten
Nem azert veszelyes, mert latjuk, hanem mert kiegeti a retinat. A kozeli infra pont ezert veszelyesebb is, a kozep es tavoli meg nem igazan hasznosithato.
Vezetek nelkuli erdemi es veszelytelen energiaatvitel nincsen, legfeljebb az indukcios ami szoba johet, de azert ott is kritikus kerdes az egeszsegugyi haterertek betartasa.
[ Szerkesztve ]
Akula
őstag
az indukciós is jó ötlet.
meg az is, ha mondjuk az a bizonyos fényforrás csak akkor működne, ha kocsi van fölötte. ad egy jelet az első lökhárító mögött, durva fény ON, majd áthaladva tölt, amikor pedig a hátsó tengelyhez ér, egy másik jeladó OFF jelet küld a fényforrásnak. lennének ilyen spec sebességel áthaladva töltő szakaszok. nem vakulna meg senki.
[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
Audi reklám (yt!)
Nekem ez kimaradt eddig
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
sugarforce
őstag
En is a porral meg a tuzo nappal szivtam, anyameknal az udvaron meg tok hamar es tok jol sikerult lefujni a lokost.
Magnum_
nagyúr
I humbly and respectfully decline™
bányászpocok
csendes tag
Az út felületén összegyűlő gumipor, fékpor, egyéb koszpiszok nagyban rontaná a hatásfokot. Nem beszélve arról, ha érdes felületű lenne a világítópanel, akkor abban meg is ragad. Ha sima, akkor meg esőben jégpálya.
[ Szerkesztve ]
Coyot
őstag
Nincs kedved elengedni még mindig ezt az értelmetlen csodaút ötletet? Csak úgy kérdem, mert amúgy mindenki bírja a műsort gondolom, bizonyára csak én viselem annyira nehezen hogy szóvá tegyem.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
gzbotii
veterán
Az üzentet jól átadja
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
Akula
őstag
okés, meg ne bántsam érzékeny lelkedet, nem hozom fel többet.
(csak tudod, nekem is kell a hsz, hogy ilyen szép egyéni arcképem legyen, mint neked)
így jó lesz
"Akula Sub, ready for the deep!"
Egyébként érdekes téma, csak nem itt fog eldőlni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Akula
őstag
a témához csak kicsit kapcsolódik, mert itt nem arról van szó, hogy a kocsi energiát kapaz útból, hanem az út termel energiát azzal, hogy használják.
mindenesetre igenis lehet különleges utakat építeni. lehet, hogy lemaradt neki az elejéről, de most ötleteket gyűjtünk, hogy jobbá tegyük a közlekedést a meg nem épülő stadionokra szánt pénzből.
"Akula Sub, ready for the deep!"
Ez már Svédországban is volt vizsgálat tárgya, asszem akörül amikor az elektromos kampós kamionokat is bizirgálták a Merkelországban. A hatásfoka nagyon alacsony a bekerülés mellett. Sokkal többet jelentene a napelem parkok, különböző méretű tehénhűtők és az otthonok szigetelését és elektromos autók vásárlását ösztönző programokba forgatni a pénzt. Akkor hosszabb távon több maradna otthon amit el lehet másra költeni. Szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Coyot
őstag
Mikor először olvastam a témáról, annyira érdekelt hogy utánaolvastam még egy kicsit amiből egyértelműen kiderült, hogy kb semmilyen formában nincs létjogosultsága. Több indokot is láttál itt hogy miért.
Az arcképemnyi hsz-t meg kb. 15 év alatt szereztem meg. Sok sikert kívánok neked is ahhoz hogy ennyire kevésszer koptasd a billentyűzeted és inkább olvass mielőtt fullba tolod.
bitpork
Érdekes az első átgondolásig kb. Mert leesik, hogy ez nem űr meg nem nano-technica, hanem inkább ,még annál is messzebb van mint gyakorlatban működő dolog. Jelenleg az a helyzet, hogy azt sem tudjuk eldönteni, megéri-e akksis autókat gyártani. Nemhogy egyből akksikat töltő utakat amik nem ölnek meg senkit a puszta létüktől és mondjuk még meg is éri mind anyagi mind a ződbolygó témakört figyelembe véve.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
Gondolkodtam a témán; a helyes válasz: besoroláshoz kevés önmagában , ahhoz nem árt a "power mode"; ugyanakkor normál városi közlekedéshez elegendő.
Kevésbé stresszes vele dugóban araszolni, mert csend van (jó a hifi) és jól esik a tudat, hogy nem gyilkolod közben a finom és érzékeny technikát (DSG & Co.).
zsuha
aktív tag
Sziasztok,
sajnos ma meghúzták a kocsim (2007 Auris metál), és persze leléptek. Nincs kamera stb.
[kép] [kép] [kép]
Úgy látom, 2 elem is sérült, horpadás is van, illetve kiszakadt is egy kis darab, továbbá sztem a polír sem lesz elég ehhez (2. kép közepe).
Van cascom 88e önrésszel.
Mit javasoltok? Ez az egész buli kb mennyibe fog fájni összesen? Csináltassam meg cascora? (és bőven túllépi a 88e önrészt?) Illetve, azt sem tudom, hogy ezesetben mennyit drágul a casco, de már az autó is nemsoká 15 éves lesz (asszem addig lehet rá kötni, generali).
Bónusz kérdés mi van ha csak lepoliroztatom? 2 év és rohadni fog?
Köszi.
[ Szerkesztve ]
Most hogy így felvetetted, már az is segítség lenne a bolygónak ha kiirtanánk az autósok felét ilyen utakkal
Különben meg az ilyen irányú beszélgetések is kellenek - nem tudni hogy egy brainstorming/futurológiai vita mit talál meg a végén
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Qru
MODERÁTOR
zoo8800
veterán
Úgy egyébként - azon kívül, hogy lehet miattuk fórumokon fikázni a márkát, mert csúnya a repedés - jelent bármilyen kockázatot egy ilyen gumi használata? Nem hinném.
Nekem a 2 éves Bridgestone is repedt volt már.
rip and tear, until it is done