Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#132851) máyköl válasza rbalint88 (#132850) üzenetére


máyköl
veterán

:K

(#132853) Qtya123 válasza ΞΔGLΞ (#132815) üzenetére


Qtya123
őstag

Áhh, élj pár évet Debrecenben és autózz a környékén. Vissza fogod sírni a Pécs-Komló útvonalat. Pécs felé legalább a fogalmatlanok is találkoznak kanyarral, dombokkal.

Na nekem az volt az idegtépés, mikor az Alföldön autóztam. Bazzeg nyíl egyenes utak és esküszöm neked 70 volt az átlag tempó. Itt most nem a 4-es útra gondolok, ahol a románok küldik neki. Hanem Debrecenből Berettyóújfalu, Balmazújváros, Hajdúböszörmény, Nyíradony és hasonló desztinációk.

Mikepércsen volt egy nevetségesen pici kanyar az útban, na azt úgy hívták, hogy a mikepércsi halálkanyar... :DD

Íme ez a halálhanyar

Ezzel rengetegen nem tudtak mit kezdeni. Vagy 6 balesetet láttam itt. Volt aki nekiment a háznak. Ha eső volt, akkor garantált volt, hogy itt valami bolond összetöri magát. Ja és nem azért, mert Béla az 530-as BMW-t betette a kanyarba 100-al, hanem legtöbbször középkorú vezetőket láttam, kis teljesítményű autóval megborulni. Feltételezem, hogy nem 100-al próbálgatták a határaikat.

Ja azt említettem már, hogy amint leesett az eső, az átlagtempó leesett 70-ről 50-60-ra? :U Ja olyankor teljesen általános volt, hogy egymásba szaladtak. A rekord amit láttam egyik debreceni felüljárón volt, 6-an koccantak egymásnak.

Mivel dombokkal nem találkoztak ezért Debrecenben a Fórum parkolóban, vagy a Plázában nem tudtak mit kezdeni a sorompó előtt az emelkedővel. Ha sor volt és valakinek az emelkedőn kellett megállnia, akkor kész volt. Gurultak vissza, vagy fullasztották le az autót. Olyat is láttam többször, hogy a mögötte lévőnek nekigurult, mert képtelen volt emelkedőn rendesen elindulni. Én megtanultam pár izzasztó helyzet után, mikor gurult vissza felém, hogy 2 autónyi távolságot tartsak. Voltak néhányan, akik tisztában voltak a képességeikkel, ők rutinosan az emelkedő előtt megálltak és megvárták, míg elfogy előttük a sor és megállás nélkül átmehetnek az emelkedőn.

Sokfelé jártam már, de ennyire rossz sofőröket csak arra láttam. Pécs szerintem kifejezetten jó. Főleg, hogy Pécs-Komló között többször van plusz sávod, hogy előzz és még kamionok se nagyon vannak. Nem tudlak sajnálni. :) Nekem felüdülés volt visszacsöppenni a pécsi közlekedésbe. Még a feleségem is agyzsibbadást kapott néha, pedig ő türelmesen, nyugodtan és lassan vezet, de ez a 60-70-es tempó 2 város között, nyílegyenes úton neki is kivágta a biztosítékot néha.

Most Budapesten vagyunk sajnos, de még azt mondom, hogy az itteni közlekedés is jobb, mint az volt. Igaz itt meg kellett tanulnom, hogyha állok a pirosnál és jön a sárga, még nem rakhatom egyesbe, hogy a zöldnél azonnal kilőjek, mert oldalirányból még 5 autó simán átmegy a piroson. Szóval itt zöld, majd nyugis elindulás és oldalra nézni, hogy jön-e még valaki át az 5 másodperce pirosan világító lámpán...

[ Szerkesztve ]

(#132854) bitpork válasza Qtya123 (#132853) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Elmondanám h a linkelt kanyar az életben nagyon becsapós. Tán Nyíregyre mentem egy jumperrel számítógépeket szállítottam. És ahogy mondod az eső - nos én elég tempósan haladtam csikó koromban mert ugye Szegedről voltak olyan utak hogy először Nyíregy, majd aznap Bp és visszafelé még Pécs -nyomtam neki no mert csak 24 óra van a napban. Visszatérve a linkelt kanyarhoz: nem mentem én falun belül 100-zal messze nem. Igaz több volt mint 50 és meg is volt pakolva a jumper de itt egy a-csoportos rally-crossost megszégyenítő ajtóval előrét nyomtam a nedves úton szándékon kívül. Nagyon örültem h hajnal volt és nem jött senki szembe.

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#132855) ΞΔGLΞ válasza simonjoe (#132825) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

..hol a faxomban vannak a rendőrök???

Megmondom én neked...
Kint b...ák az eget a trafi mögött még vasárnap reggel 5:47-kor is (ekkor vettem észre őket és néztem majd rá az órára, hogy megúsztam, vagy sem, az majd kiderül), ennyit tudnak, ez a dolguk, emiatt akár felvehetnék a 3-4 általánost végzetteket is, az is van annyira hülye, hogy beüzemeljen egy ilyet, talán még okosabbak is, mint a "gimisiek". Van olyan ismerősöm, aki 5 általánost végzett, ma (régóta) milliárdos. Mindegy.

Találtak egy új helyet a pályán, egy fekete polgári átlagos A200 merci személyében. Feltudnék robbanni, ezek egyszerűen másra nem jók, minthogy trafizzanak, de egy kemény helyzetben összetojnák magukat a legtöbben.

[ Szerkesztve ]

(#132856) nfsu17


nfsu17
veterán

Sziasztok!

Elnézést ha hülyeséget kérdezek, igazából csak megerősítést szeretnék kérni.

Van egy Focus Ecoboost-om, még garanciás.
Eddig 95-ös benzin ment bele mindig, egyszer volt benne OMV 95 Maxxmotion (tehát az eggyel jobbik).

Most szeretnék bele (egyelőre csak egyszer) 100-ast tankolni.
OMV-t néztem ki, de lehet Shell is, MOL is, nekem mindegy.

Egy kis belső tisztítás a cél.

Semmiképpen nem szeretném tönkre tenni, nem tudom mennyire tud átállni a kocsi az új benzinre, utána meg vissza a 95-re, ha úgy adódik.

Szerintem nem lehet vele gond, de nem találtam a leírásban erre semmit, csak valami 10% etanolos szöveget.

Használjon legalább 95-ös oktánszámú ólmozatlan benzint, amely megfelel az EN 228, vagy az azzal egyenértékű nemzeti előírásoknak.

Gépjárműve kialakítása lehetővé teszi, hogy legfeljebb 10% etanolt tartalmazó üzemanyag-keverékkel (E5 és E10) működtesse.

Köszi. :R

(#132857) ΞΔGLΞ válasza Qtya123 (#132853) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ezt olvasni is rossz volt! :DDD
Oké, pár dolgot nem írtam le, pl hogy nekem van egy tempóm.
Város ,55-60 között.
Országút, 90-105 között.
Pálya: 150 alap, de ha olyanom van épp, akkor semmi nem érdekel. A trafikkal meg már leírtam, hogy a mi a véleményem. Ott vannak már mindenhol, ha kell ha nem, elbújva, civil járművekkel. Van egy képességem, amivel tisztában vagyok, több, mint 30 éves vezetői, több év (a 90-es években a társammal, főleg saját forrásból finanszírozott) versenyzői és több, mint 1 millió kilométerrel a hátam mögött. Versenyzőit kivéve, még koccanásom sem volt.
A másik, hogy a szerpentint nem említettem, mert ott valóban van kapaszkodó, na és ott én bevallom, hogy soha nem tudok lassan menni, még akkor sem, mikor megígérem magamnak, mert annyira imádom a Mecsekben ezt a részt IS. Nem olyan rég felraktam egy videót, hogy a GoodYear efficientgrip gumi milyen frankó esőben, pontosan a Komló-Pécs közötti szerpentinen esőben, sajnos azóta ez a gumi valamiért úgy kopott le/meg, hogy rezonancia lesz az autón, vagyis a Laguna-val konkrétan kinyírtam ezt a gumiszettet, mind a négyet, pedig kb max 15 ezer kilométer van benne.
Videó itt

Szörnyülködni nem kell :), ha száraz lett volna pálya még ennél is gyorsabban megyek az aemgé mecivel meg azóta pályarekordot döntöttem itt . Most még mindig filizók, hogy milyen gumit vegyek a Laguna alá, függetlenül attól, hogy szinte nem is használom.

Visszatérve, amíg el nem értem ezt a részt, 50 körül kellett jönnöm Komlóról, ha épp sikerült előznöm, megint beleértem egy ilyen hülye seggébe. és ez ment egész nap. Hogy a városban mi van? Az kész.
Elindulok, persze egy Suzukis ki jön elém, az még belefért.
Majd fokozatosan lassít, már 20-30, ráfekszem a dudára, már tudok előzni, számítok rá, ha rám néz, akkor letudja olvasni a számról, hogy mit gondolok az anyjáról, B+ rám sem nézett, csak előre zombinézéssel meredtem, mint egy drogos, kb 60 év körüli faszi. Azon napon, három ilyen is volt a sok más hülyeség mellett, ebből az egyik egy nő volt egy kis Corsa-val. Lerítt róla, hogy még ő volt meglepődve, hogy miért kapja a dudálást a faránál, kb 15-20km között!

Engem nem erre tanítottak, hogy feltartsam a forgalmat, anno az oktatóm első lecseszése pont ez volt, hogy tartsam a 60km/h-t (akkor még ennyi volt a max városban) nyilván bevallom, hogy gyorsabban is (néha) vezetek, mint szabadna, dehogy miattam dugó legyen, vagy hasonló szituációk, arra büdös életben nem kerül sor. Vagy, ha igen és úgy érezem, akkor nem fogok már volánhoz ülni.

[ Szerkesztve ]

(#132858) molnarpeter válasza nfsu17 (#132856) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Én Auchanra szavaznék :D (98-as gyakorlatban 100 körül szokott lenni) Tisztítás E10-zel hatékonyabb lenne szvsz.

(#132859) ΞΔGLΞ


ΞΔGLΞ
nagyúr

Vajon ez a Nokian Miért kerül ennyibe? A grafikon alapján nem volt nagyon kevesebb soha. Ez tényleg ennyire jó lehet, hogy több, mint 20-30 ezerrel drágább a legnagyobbaknál is? Michelin, Pirelli, Dunlop, Good Year etc... :U

(#132860) tboldi válasza ΞΔGLΞ (#132857) üzenetére


tboldi
nagyúr

Úgy látom, a záróvonal neked sem kerítés (1:32). :U

Engem mint vétlen és teljesen szabályosan közlekedő motorost pont így ütöttek el, két nyílt törés lett belőle (mi lett volna, ha nem vagyok beöltözve?), azóta különösen érzékeny vagyok arra, ha valaki képtelen tartani a vonalakat.

[ Szerkesztve ]

(#132861) Qtya123 válasza ΞΔGLΞ (#132857) üzenetére


Qtya123
őstag

Nekem szerencsére semmilyen kirívó negatív élményem nincs a pécsi közlekedéssel kapcsolatban. Tizen éven át vezettem ott nap mint nap. Kivéve talán az, mikor karácsony előtt az Árkád környékén beáll a forgalom.

Már alapban az is sokkal jobb, hogy Pécset teljesen át tudod szelni kétsávos úton és ha beállsz 50-60 közé a zöldhullámba, akkor meg sem kell állnod az egész városon át. Debrecenben a zöldhullám ismeretlen fogalom.

Amúgy valóban, ha Pécs-Komló között Komlóról indulva beszívsz egy lassan haladót, akkor simán be tudod szívni, hogy csorogsz mögötte a lejtőn Mánfáig, vagy ha ott jönnek szemből, akkor addig, amíg nyílik a kapaszkodó sáv. Én nagyon sokat jártam azt az utat, lévén a feleségem Komlón dolgozott, illetve rokonok is vannak ott. Nem nagyon idegeltem ezen magam, mert az nem zavar, ha valaki egy kanyargós úton inkább óvatos, mert fél. Úgyis meg fogom tudni előzni a kapaszkodón. De az nagyon zavar, amikor a nyíl egyenes utakon szarakodnak minden ok nélkül.

bitpork: Na jó, de az egy jumper bolt. Megrakva, esőben és Te is írtad, hogy 50 felett. De én a balesetekben nem teherautókat, meg kisteherautókat láttam, hanem alap személyautókat, száraz úton is. Kb az ilyen kategóriát.

Persze van ez a kategória is. Ez is ott volt, de ezt nem láttam. Viszont érdekes módon Komló felé a 100x kanyargósabb úton nem láttam tizenvalahány év alatt arra közlekedve annyi balesetet, mint az említett debreceni utakon 4 év alatt.

[ Szerkesztve ]

(#132862) ΞΔGLΞ válasza tboldi (#132860) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Ezt is előre tudtam...mármint, hogy meg lesz jegyezve.
Átmentem rajta ugyan, de alig, a kamera nagyon sokat csal(t) ebben az esetben. Vagy inkább azért, mert a motorháztető nem fért bele a teljes kameraképbe, emiatt úgy néz ki, hogy szinte mindig átlóg...Ráadásul sokkal jobban belátható ez a kanyar (is), mint amit a kamerakép mutat. Olyan helyzetbe semmiképp nem megyek/mennék bele, ami 50-50%, vagy bejön, vagy nem alapon. Látszik, nem ismersz... Aki meg téged elütött, az egy idióta balfék volt.

[ Szerkesztve ]

(#132863) ΞΔGLΞ válasza Qtya123 (#132861) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Be is "kaptam" szinte a kapaszódig az összes totyogó, tötyörgőt az biztos.

[ Szerkesztve ]

(#132864) Johnny_vT


Johnny_vT
senior tag

Szarvas ma udvariasan tudtomra adta, hogy ideje feltenni a nyári szettet :DDD

Valahol bekaptam egy jó nagy szöget, de valószínűleg a garázsban állt már amikor leeresztett, mert tegnap hazafelé nem éreztem semmi furcsát.

Két hete még volt 0 fok, azóta meg nem volt időm elvinni kerékcserére felrakni az új gumikat az alufelnire. Hát most muszáj volt feldobni a régi pacskert és még mindig baromi dögös :K

Apró figyelmesség a drága svédektől, hogy pakoltak a szerszámtáskába egy nylon zacskót direkt a lyukas gumik elcsomagolására. Egyem a szívüket :D

[ Szerkesztve ]

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#132865) molnarpeter válasza Johnny_vT (#132864) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Némelyik eü csomagban szokott lenni kesztyű, az is inkább szereléshez :) Ha csak szög, házilag gumikukac megérne egy próbát szerintem.

[ Szerkesztve ]

(#132866) tboldi válasza ΞΔGLΞ (#132862) üzenetére


tboldi
nagyúr

Hányszor kell még elolvasnom ezt a hsz-t? Annyiszor szerkesztesz. :D

Versenyzői múlt ide vagy oda, ezért a vezetési stílusért közúton jár a faszkorbács. Nem vagyok álszent, én is szoktam időnként paraszt módon közlekedni, ha valaki az agyamra megy, és olyankor nekem is járna, de kismiska vagyok ahhoz képest, amit te mutatsz magadból.

[ Szerkesztve ]

(#132867) Johnny_vT válasza molnarpeter (#132865) üzenetére


Johnny_vT
senior tag

Segíthet(ne, ha lenne itthon), de majd a gumis megmondja, hiszen úgyis mennem kell a héten.

- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?

(#132868) stickermajom válasza ΞΔGLΞ (#132855) üzenetére


stickermajom
addikt

Szerencsére nálunk este értelmeset is csináltak, szondáztattak a rakparton. Szép sorban álltak oldalt az autók büntetésre várva. :D

[ Szerkesztve ]

(#132869) ΞΔGLΞ válasza tboldi (#132866) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

én is szoktam időnként paraszt módon közlekedni

Nem mindegy, hogy paraszt módon vezetsz, vagy tisztában vagy azzal, hogy mit lehet. Ez az egyik, a másik, hogy két videó alapján leszűrted, hogy én csak így tudok, vagy akarok vezetni állandóan?
A versenyzői múlthoz meg látszik, hogy közöd sincs, ha valahol meglehet tanulni, hogy mit lehet csinálni úgy, hogy szinte előre látod, akkor majd te is eldicsekedhetsz 48 évesen, hogy 1 milliö 400 ezer kilométerrel a hátad mögött egy karcolásod sem volt több, mint 30 év alatt.
De nekem most nehogy azzal gyere, hogy szerencsém volt eddig meg másnak is. Mivel ez egy cset, nem lehet bele érzéseket tenni, nem felindulásból írtam, mielőtt még azt is félreértenéd. :)

(#132870) ΞΔGLΞ válasza stickermajom (#132868) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Én csak traffikat látok, de már napi szinten. Azt is csak abból, hogy vagy levillogják, vagy én észreveszem, hogy elbújt, mert nagy százalékban civil autókban teszik már. :)

(#132871) tboldi válasza ΞΔGLΞ (#132869) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nem mindegy, hogy paraszt módon vezetsz, vagy tisztában vagy azzal, hogy mit lehet.
Szerintem a kettő nem zárja ki egymást. Ha tisztában vagy vele, attól még lehetsz paraszt.

Sokkal hosszabb ideje követem ezt a topikot, mint te, olvastam az összes hsz-odat és megnéztem az összes videódat, amit megosztottál - ezek alapján van egy véleményem. Ami senkit nem érdekel, tudom. :D
Valóban nem versenyeztem soha, de ettől még gondolhatom úgy, hogy ez nem közútra való. Vannak nyílt napok a különböző pályákon, ott lehet ezt nyugodtan csinálni, és még a magamafajta szütyörgők (hiszen egy tartalék nélküli Honda Jazz-zel csak úgy lehet, nem?) sem zavarnak.

Na, de mutatok én is egy dögunalmas videót, hogy én hogyan szoktam közlekedni. Íme: [link]
Igaz, csak a városon belül kevergek, mert még hideg volt motorozni, de az akkor még új kamerát ki akartam próbálni. :)
És igen, ez volt az a motor, ami GTK lett az említett balesetben.

[ Szerkesztve ]

(#132872) brumi1024 válasza ΞΔGLΞ (#132869) üzenetére


brumi1024
veterán

A versenyzői múlthoz meg látszik, hogy közöd sincs, ha valahol meglehet tanulni, hogy mit lehet csinálni úgy, hogy szinte előre látod, akkor majd te is eldicsekedhetsz 48 évesen, hogy 1 milliö 400 ezer kilométerrel a hátad mögött egy karcolásod sem volt több, mint 30 év alatt.

Olyan nincs, hogy “szinte előre látod”. Lehetsz bármekkora májer, emberként nem látod előre a történéseket, még akkor sem tudnád, ha minden információ rendelkezésedre állna. Csupán egyszer kell, hogy rossz napod vagy peched legyen, senkit nem fog érdekelni a “versenyzői múltad”, ha épp tönkretetted valakinek az életét.

Ez egy társasjáték, amit rajtad kívül sokan mások is űznek. Pont annyira nem érdekli a másikat, hogy te miért sietsz vagy neked milyen a “tempód”, mint amennyire téged sem érdekel, hogy ő miért megy lassabban. Sokkal boldogabb lennél, ha elfogadnád, hogy eltérő képességű emberek vezetnek az utakon. Ez egészen az automatizált közlekedésig ez így is marad. Ha van lehetőséged előzd meg, ha nincs akkor türelem. Annak semmi értelme, hogy naponta jössz egy dühkitöréssel, ezzel csak neked lesz rosszabb, hidd el.

[ Szerkesztve ]

(#132873) ΞΔGLΞ válasza tboldi (#132871) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Sokkal hosszabb ideje követem ezt a topikot, mint te, olvastam az összes hsz-odat és megnéztem az összes videódat,

Én 2001-ben regisztráltam ide, ketten használtuk az öcsémmel azt a nick-et jó ideig, végül 2007-ben én csináltam magamnak egy újat. Vagyis nem ma kezdtem itt még akkor sem, hacsak a 2007-es reget számolom.
Ebből te, hogy szűrted le, hogy én milyen topikokat mióta követek, főleg úgy, hogy te később regisztráltál ide? Vagy ahhoz írni is kell bele, hogy szerinted valaki egy topikot kövessen? Mióta nem írtam ide került be vagy 500 hsz, ez igaz. Nekem néha nagyon kevés időm van arra, hogy fórumokba való írogatással elcseszzem a drága időmet.

Az összes videóm, az kettő volt. Az egyik egy 220 km autópályán és most ez (bár azóta láttam már jó pár embertől bekerült hasonló kép a kilométeróráról még sem volt akkora visszhangja mint nálam :DDD), emiatt is kérdeztem, hogy ebből a kettőből te most leszűrtél mindent és ezáltal következtetve, hogy te szoktál paraszt módon közlekedni, akkor én is csak így tudok?

-----------------

(#132872) brumi1024

Biztos, hogy nem fogom elfogadni, hogy ennyi hülye van az utakon. Márpedig, akármennyire hihetetlen is ez neked, az előre látom mindig is működött nálam. Vagyis inkább úgy jelmezném, hogy mielőtt belekezdtem volna egy tegyük fel rizikósabb az előzésbe, akkor az összes variáció lefutott előttem, aztán ha úgy"láttam", akkor le is nyomtam.
Mint írtam, olyanba nem megyek bele, hogy vagy bejön, vagy nem! Mit nem lehet ezen értelmezni?
Olyan nincs, hogy rossz napom van, ha beülök a volánhoz, akkor arra koncentrálok, ha te magaddal viszed oda a problémád, akkor pontosan te vagy az, aki be sem indíthatnád az autót.
Ha pedig olyan problémám van (ami nagyon ritka), amit nem tudok kordában tartani, nem vezetek.

[ Szerkesztve ]

(#132874) tboldi válasza ΞΔGLΞ (#132873) üzenetére


tboldi
nagyúr

2018-ban írtad az első hsz-odat ide, az autós topikba, én 2014-ben, azt pedig nehezen hiszem, hogy 4 évig read only-ban nyomtad volna itt. Ezzel szó szerint csak azt akartam jelezni, amit az előzőben írtam. Kicsit túlgondolod.

Amúgy mi másból szűrnék le bármit is, ha nem a megnyilvánulásaidból, legyen az szöveg vagy videó? :D

[ Szerkesztve ]

(#132875) brumi1024 válasza ΞΔGLΞ (#132873) üzenetére


brumi1024
veterán

Csupán azt felejted el, hogy nem minden rajtad múlik. Nem tudod, hogy ki hogy reagál, nem tudod, hogy mikor jöhet elő egy műszaki probléma. Az semmit nem jelent, hogy eddig bevált, csak egyszer kell nem beválnia.

Biztos, hogy nem fogom elfogadni, hogy ennyi hülye van az utakon.

Ezzel pedig semmit nem tudsz tenni, így kizárólag magadat szivatod. (Eltekintve a “semmi nem érdekel” hozzáállás esetén mások veszélyeztetésétől.) A hülyeség pedig erősen relatív fogalom.

[ Szerkesztve ]

(#132876) nfsu17 válasza molnarpeter (#132858) üzenetére


nfsu17
veterán

Auchan Győrben? :D
Ezt most kihagynám. :K
Nekem már a 100-as benzin is kihívás lesz, ilyen E10-el (azt sem tudom azzal mit csináljak) nem akarok kísérletezni.

(#132877) ΞΔGLΞ válasza tboldi (#132874) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Én gondolom túl? :-D Komolyan, most mint a dedóban úgy érzem magam. A kedvenceim közt van sok olyan téma, ahova sosem írtam, mégis követem és ha tehetem elolvasom. <<<<<< Érteni te ez mondat?

(#132878) gzbotii válasza ΞΔGLΞ (#132857) üzenetére


gzbotii
veterán

Videóra: ezzel én nem büszkélkednék. Most olyan nem volt, hogy pályán 180al mész és közben kézből kamerázod?

"Nem mindegy, hogy paraszt módon vezetsz, vagy tisztában vagy azzal, hogy mit lehet."
Az összes Racsing Jancsi azt hiszi, hogy ő vérprofi és nála jobb nincs, csak bénább.

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#132879) ΞΔGLΞ válasza brumi1024 (#132875) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

És most mindenáron kifogást fogsz keresni, pl, hogy műszaki probléma, csak hogy igazad legyen? Egyszerűen lehet látni, hogy ki az akit nagy ívben el kell kerülni vagyis kik azok, akik az "assetudomostmitcsinlják" brigádhoz tartoznak és kik azok, akik tudnak vezetni is.. EZ alapján lehet "látni" és (biztonságosan) vezetni is, akár gyorsabban.
Persze azt nem láthatom előre, ha Németben vagyok és küldöm 270-nel, hogy ott mikor gondolja meg magát egy barom és jön ki elém, de azt látni és érezni is, hogy ez a "szabály" rettenetesen bele van ott verve az agyukba, ettől függetlenül előfordulhat.

Itthon semmi nincsen. A hülyeség relatív jah :), figyi, ha engem lehülyézel akkor írd is le, valahogy majd csak kibírom.

[ Szerkesztve ]

(#132880) MasterMark


MasterMark
titán

Üdv,

Valaki nem tudja esetleg mi ez a pöcök?

Switch Tax

(#132881) ΞΔGLΞ válasza gzbotii (#132878) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Az összes Racsing Jancsi azt hiszi, hogy ő vérprofi és nála jobb nincs, csak bénább.

Ezzel egyetértek, elég sok van belőle, kb ki is van táblázva velük az egész mecsek. Öt is hazavárták
Akármilyen hihetetlen én nem vagyok az, csak tudok vezetni.

(#132882) #89309696 válasza nfsu17 (#132876) üzenetére


#89309696
törölt tag

Az E az etanol, a bioalkohol tartalmat mondja meg százalékban. A benzinek itthon mind E5 tartalmúak, de a kútfejre is kiírják már fél éve kb.
Ha a kocsi leírása engedi az E10-et akkor rakhatsz bele olyan benzint, de ezt vagy kutatnod kell a kutakon mivel ritka vagy magadnak kell bekeverned. Magasabb etanoltartalmú benzint nem érdemes használni, mint amit a leírás megad, mert oldja a gumicsöveket, tömítéseket. Emiatt tisztít jobban is, de leírás szerinti érték fölé nem érdemes menni.

Én azt mondom ne vacakolj az E10-zel, maradjon az alap E5, de mindenképp 100-as benyát nyomj. De csak ha nagyjából kiürült a tank és nyomd tele, utána mehetsz is vele egy pár tíz Km-t, bár nem feltétlen muszáj. Én a Mol-nál tankolok mindig 100-ast kap. Igazából az égvilágon semmit nem vettem észre, jobb a szaga tankoláskor, meg hidegen mikor dúsítva megy a kipufogónak is jobb szaga van. Mondjuk nekem egyszerű kismotoros autóm van, még szelepnyitás idő állítása sincs. Csak azért nyomok bele mindig százast, mert évi 3000 Km-en nem dönt fel anyagilag. :DDD Meg mert a több hónapnyi állást jobban bírja a tankban, mint a sima 95-ös.

A kút majdnem mindegy, amelyik a kedvenced ott tankolj.

(#132883) Veron


Veron
őstag

A minap vettem észre, hogy jobb kanyarban (gázadáskor) kopogó hang érkezik elölről.
Ez azért idegesítő, mert ugyanez a tünet volt tavaly is, ami után cserélték az első lengőkarokat. Azóta kb. 10000 km-t mentem, mondjuk tény, hogy nagyrészt Budapesten.
Reális az, hogy egy alatt ismételten kikopik a lengőkar? Mi okozhatja még a kopogást?
Kösz!

"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."

(#132884) rbalint88 válasza Veron (#132883) üzenetére


rbalint88
addikt

milyen autó, milyen márkájú lengőkarok? plusz a lengőkarokon kívül van még ott más is, ami kopoghat. (féltengely, stabpálca, toronycsapágy)

(#132885) tboldi válasza MasterMark (#132880) üzenetére


tboldi
nagyúr

(#132886) Veron válasza rbalint88 (#132884) üzenetére


Veron
őstag

2010-es Ford Fiesta 1.25, 107000 km-rel. A lengőkarok márkáját, most hogy kérdezed... nem tudom.

"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."

(#132887) hroberto


hroberto
veterán

Alufelnit gumival hol érdemes hirdetni? Autócsere miatt megmaradtak, és az újra meg nem jók.

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#132888) máyköl válasza hroberto (#132887) üzenetére


máyköl
veterán

Facebook csoport, jófogás.

(#132889) hroberto válasza máyköl (#132888) üzenetére


hroberto
veterán

Köszi!
A Fb-on van konkrétan felni adok-veszek csoport?

Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

(#132890) gzbotii válasza hroberto (#132889) üzenetére


gzbotii
veterán

Márkaspecifikus csoportok + keres rá felnis csoportra.

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#132891) tboldi válasza hroberto (#132889) üzenetére


tboldi
nagyúr

Van többféle, akár adott osztókörre specializálódott csoportot is találhatsz.

Én a régi felnijeimet meghirdettem marketplészen, majd a linkjét megosztogattam 3-4 felnis csoportban, plusz az autóméban is. Végül az utóbbiban ment el, egy másik Jazz-re kerültek. :)

Apum acélfelnijei viszont a Jófogáson keresztül cseréltek gazdát.

[ Szerkesztve ]

(#132892) -v- válasza ΞΔGLΞ (#132881) üzenetére


-v-
addikt

Inkább az AMG-re pattintsd fel a goprot, ha kanyargóson jársz legközelebb, aztán jöhet privátban :K ezzel a nyígással itt nem kell foglalkozni, ez a fogyasztás topik :U

(#132893) Qru válasza kisza25 (#132842) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jó akkor kb 1 méret Bubival. Bár nekem a hasmagasságom csak 15,5 cm.

#nincsbennetarcsi

(#132894) #89309696 válasza -v- (#132892) üzenetére


#89309696
törölt tag

Amúgy meg: [link]

(#132895) freeknight válasza ΞΔGLΞ (#132869) üzenetére


freeknight
őstag

A tötymörgő nyugdíjasoktól csak egy rosszabb van az utakon, az a típus, amit te képviselsz.
:(

[ Szerkesztve ]

(#132899) gzbotii válasza ΞΔGLΞ (#132881) üzenetére


gzbotii
veterán

"csak tudok vezetni."

Ismerem egy srácot. Ő is ezt mondta. 19 éves kora óta saját autó, nyomta, drift meg gyorsulás. Aztán 23 évesen felcsavarta magát az 5-ös BMW-vel a szalagkorlatra és nem élte túl.

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.