Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#126451) kisza25 válasza Tsebacsi (#126445) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Nekem is, bár most ami leginkább tetszik az a Giulia QV,
Ami meg tényleg jó lenne akár napi használatra egy 2.0 t, azt nem mostanában érném fel
EQMontoya: az 5 ajtós nekem jobban is tetszik, amióta gyerek van kell a hely, de kombi nem tetszett, ezért is lett 5 ajtós. Mondjuk ez is elég nagy
Ha csapatni akarok, akkor veszek majd egy motort, vagy valamit pályázni, van pár haver akik rendszerint járnak pályanapokra.

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#126452) Tsebacsi válasza kisza25 (#126451) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Pedig egy jó kombinál kevés jobb dolog van ;) :P

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#126453) mycso válasza Mágus2 (#126122) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Hi, nálatok is létezik valami adatbázis a lopott autókra, mint nálunk ez az autóvadász oldal??

Munkahelyem parkolójában pár hónapja áll egy szlovák rendszámos régi mazda. Furcsának találom, hogy miért ott parkolgat.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#126454) molnarpeter válasza mycso (#126453) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ha nincs forgalomban, és közterületen parkol, felügyelet elviszi bejelentésre emlékeim szerint.

(#126455) kisza25 válasza Tsebacsi (#126452) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Az i20 elött i30 sw-m volt (a skoda fabiam is kombi volt), amíg nem hagyom el az aszfaltozott utat és 2 autó széles az út, vagy nincs meredekből hirtelen lapos út addig jó. Van pár hely ahol a tipoval alig tudok megfordulni, az i30-al meg sokszor megszenvedtem többször le is értem vele, de ez magasabb és feszesebb, mint az i30 volt, még sehol nem értem le
Ezzel is jártam már Kishegyben, Polányban, Somogytúrban, Somogybabodon, Látrányban, Fonyódon földes, meredek, keskeny utakon, de sehol nem értem le és simán meg tudtam fordulni. Amúgy 2,5 fordulat a kormány koptól koppig, meg van citymód is.
Ja és a tipo kombi 20 centivel hoszabb (4,57 méter hosszú)
Meg olyan tipikus kombi, nem igazán tetszik

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#126456) Qru válasza molnarpeter (#126454) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ha van rajta rendszám és nem tilosban parkol akkor nem viszik el.

#nincsbennetarcsi

(#126457) pècsimunkás válasza Tsebacsi (#126394) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Most vègeztem a melóval. Fele országút , fele város :

:P

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#126458) EQMontoya válasza Qru (#126456) üzenetére


EQMontoya
veterán

Dede, lejart muszakival meg akkor is basztatnak, ha be van fizetve a sulyado!

Same rules apply!

(#126459) McAdam6 válasza kisza25 (#126439) üzenetére


McAdam6
tag

Kár, hogy nincs belőle automata benzines 1.4T (mint a Suzukinál), de kihozhatnának egy Tipo FL/Mk2-t a Firefly 1.3-assal.

(#126460) Tsebacsi válasza pècsimunkás (#126457) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Kellemes, de ne borzold a kedélyemet, most indulok haza, még a végén megint sportban "felejtem" a váltót :DDD

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#126461) Doki16 válasza pècsimunkás (#126457) üzenetére


Doki16
addikt

Ez meg a Hybrid verziója :) Korán reggel kb 6-7 fok volt.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#126462) Qru válasza EQMontoya (#126458) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Na ezt jó tudni. Nálunk is itt felejtettek egy autót, kijöttek a közteresek de nem csináltak semmit pedig a rendszáma az üveg mögött van nem is a helyén. :(

#nincsbennetarcsi

(#126463) pècsimunkás válasza Tsebacsi (#126460) üzenetére


pècsimunkás
addikt

:D .

Amúgy átlagban most 7,7 l ír ki az utolsó - kb - 2000 km- en . Sok a rövid táv , reggel 5 percet jár kb mire elindulok vele . Hazára csak 1-2 perc . Start - stop tèlen kiiktatva . A sok rövid táv miatt ha át megyek tesómèkhoz Gothába akkor az autópályán igyekszem kikormolni - 170-180 . Szóval egèsz jó az a 7,7 âtlag .

Amúgy országúton - nem különösebben oda figyelve 5,5 l /100km körül simân tartható a fogyasztás . Tehát 100-110 km/h , lakott területen 50-55 km/h.

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#126464) kisza25 válasza McAdam6 (#126459) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Csak az 1,6 multijet van automatával?

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#126465) Doki16 válasza pècsimunkás (#126463) üzenetére


Doki16
addikt

Miért járatod reggel? Ezeket a motorokat már nem kell. Kímélő módban el kell indulni, 2000 körül elváltogatva és semmi baja nem lesz. Még gyorsabban is bemelegszik mint ha csak lánál.
Én ahogy nyomom be a gombot már állok is ki a parkolóból.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#126466) pècsimunkás válasza Doki16 (#126461) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Ezt megörökítettem egyszer . Orfűn ès környèkèn autózgattam

Volt mèg ilyen 1x- 2x . 4,3 - 4,9 l / 100 km , erre gondolok. Általában szèp időben , klíma nèlkül , nyugisan autózgatva.
De ez a fogyasztás nálad minden napos gondolom . Nálam nem . De szvsz nagyon jól sikerült a kis 1,2 t . Csendes , haladós - 180 ig húz rendesen , ès a fogyasztás is barátságos.

Szerk .: Mire lekaparom - leolvad a jèg , el megy szinte annyi idő . Lehet 3 perc , van hogy 5 . Mikor hogy . Ma reggel nem volt jèg . Indítás , üvegek lehúzása , majd indulás . 1 perc . Ma így volt . Holnap majd kiderül reggel :)

[ Szerkesztve ]

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#126467) kisza25


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Új mazda 3, ebben a színben valahogy jobban adja, mégis csak kéne:P

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#126468) Integrale válasza kisza25 (#126464) üzenetére


Integrale
veterán

Már igen, eddig az 1.6 szívó is volt automatával. Viszont faceliftkor biztos, hogy megkapja a FireFly motort.

"Bad reklám is reklám too"

(#126469) kisza25 válasza Integrale (#126468) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Azt tudom, de cssk hahun láttam, amióta én figyelem már nem volt 1,6, mondjuk 1,4 t nem tudom miért nem kapta meg

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#126470) mycso válasza EQMontoya (#126458) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

No, de a magyar szervek megtudják állapítani, hogy a szlovák gépjàrműnek lejárt-e a műszakija?

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#126471) #89309696


#89309696
törölt tag

Üdv.

Megkaptam a teljesítményadómat, annyi amennyinek lennie kell, nincs vele probléma. Viszont csak fél évet lehet kifizetni, írja is a papíron, hogy két részletben kell befizetni és csekkből is csak egyet kaptam fél évre. Miért nem lehet egy évet befizetni? Vagy ez mindig így volt vagy önkormányzat válogatja?

[ Szerkesztve ]

(#126472) BigBlackDog válasza #89309696 (#126471) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Én egy évet szoktam befizetni (egyben). Eddig két darab csekket kaptam fél-fél évre.

(#126473) -secret- válasza kisza25 (#126403) üzenetére


-secret-
Arcképgyáros

(#126474) Doki16 válasza pècsimunkás (#126466) üzenetére


Doki16
addikt

Jah így már értem. Az az 1 perc úgy teljesen normális. Múltkor mondjuk én is járattam de csak azért, hogy hamar lefújja a párát az ablakokról ameddig én kapargatom az ablakot. Sajnos nekem ez a kocsi állandóan bepárásodik belül.

Igen a hibridnél ez a fogyasztás az alap :) Ha szép nyugisan megyek akkor ilyen 3,7 körül elvagyok vele. Amit a múltkor linkeltem az pont ilyen volt. [link] Nyáron könnyű bevinni 4 alá. Az a jó, hogy itt a klíma a nagy akkumulátorról megy és így nem szól bele nagyon a fogyasztásba.Télen inkább viszont a 6-hoz van közel.
Olvastam, hogy jó lett az 1.2. Az újságírók is dicsérték. Jó ötlet, hogy a turbóra tettek rendes vízhűtést.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#126475) Magnum_


Magnum_
nagyúr

Ma reggel tudtam meg, hogy kulcsrol is tudom nyitni/zarni a tetőt.
Nem kell bent nyomnom a gombot

[ Szerkesztve ]

I humbly and respectfully decline™

(#126476) tboldi válasza Magnum_ (#126475) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az élet apró örömei. :)

Én meg beszereltem egy új ablaktörlő-kapcsolót, mert ezek a bolond japók kihagyták a szakaszos törlés időközének állítását. :D
[kép]

[ Szerkesztve ]

(#126477) Peter.70 válasza tboldi (#126476) üzenetére


Peter.70
őstag

Jó lett :)

(#126478) kisza25


kisza25
félisten
LOGOUT blog

NISSAN QASHQAI 1,3 DCT (Winkler R.)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#126479) Qru válasza #89309696 (#126471) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem is 2 külön csekken jön de el lehet utalni egyben előre is.

#nincsbennetarcsi

(#126480) Magnum_ válasza tboldi (#126476) üzenetére


Magnum_
nagyúr

[link] autobot

I humbly and respectfully decline™

(#126481) tboldi válasza Magnum_ (#126480) üzenetére


tboldi
nagyúr

A TF-ről nekem mindig a Team Fortress 2 jut eszembe, meg a jó kis prophuntozások. :D

(#126477) Peter.70: :R

[ Szerkesztve ]

(#126482) fecus


fecus
őstag

Bocs a tudatlanságomért! Többször olvastam itt, hogy inkább a nagyobb fogyi mint, hogy a motor hamarabb meghaljon ezért feljebb vált aki ezt javasolja.
Mit okoz ha alacsonyabb fordulaton váltok fel? Vagy fordítva miért jó jobban pörgetni (már az érzéstől eltekintve)?
1,6-os szívó benzines motor van a kocsimban. Valahol 1500-nál van a nyomaték maximuma.

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#126483) Qru válasza fecus (#126482) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Általában a főtengelyről van hajtva az olajpumpa, így ha nem kellően magas a főntengely fordulata az olajpumpa nem szállít elég olajat, így a kenés nem lesz tökéletes ami miatt rendellenes kopások léphetnek fel a motorban.

#nincsbennetarcsi

(#126484) BigBlackDog válasza fecus (#126482) üzenetére


BigBlackDog
veterán

"1,6-os szívó benzines motor van a kocsimban. Valahol 1500-nál van a nyomaték maximuma."

Elég furcsa lenne nekem, ha ez igaz lenne. :N Tippre 4000-4500-as fordulat körül lehet a nyomatékmaximum. Az 1500-as érték honnan jött?

[ Szerkesztve ]

(#126485) molnarpeter válasza fecus (#126482) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ez a 308 1.6 THP vagy másik?

(#126486) fecus válasza BigBlackDog (#126484) üzenetére


fecus
őstag

1400-nál van neki a prospektus szerint.
Amit te írsz az a teljesítménymaximum lesz.

(#126485) molnarpeter: az csak utálom leírni mert mindig lesz valaki aki elkezd b*gatni hogy minek vettem meg mert az olyan szar....

[ Szerkesztve ]

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#126487) Tsebacsi válasza fecus (#126486) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

1400on szívónak? Te valamit nem jól olvasol. Egy dízelnek is 2000 körül kezdődik általában és 3500ig tart. Egy szívó jó 5000 körül éri el a nyomaték és 5-6000 körül a lóerő csúcsot.

Ez turbós lesz segítek, így már hihetőbb bár az az 1400-4000ig szerintem kicsit túlzás :U

[ Szerkesztve ]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#126488) BigBlackDog válasza fecus (#126486) üzenetére


BigBlackDog
veterán

1.6 THP az nem szívó, hanem turbóbenzin és úgy már érthető is az 1400-as nyomatékmaximum. :K Ha minden igaz, valami hasonló a nyomatékgörbéje.

Kép alapján majdnem 4000-ig megvan a maximális nyomaték, ha jól látom. Viszont annak ellenére, hogy már 1400-tól megvan én inkább visszatenném egy sebességet a telitalpas gyorsítások előtt, hogy 1800-2000 körül legyen a fordulat (többek között Qru által írtak miatt is, illetve a kettőstömegű -ha van- sem kedveli a nagy nyomaték alacsonyabb fordulaton).

[ Szerkesztve ]

(#126489) sutszi válasza fecus (#126486) üzenetére


sutszi
veterán

Nekem is 1.6 szívóbenzin van és nyomaték max 4000-nél van, teljesítmény max meg 5500-nál. Viszont engem is érdekelne, hogy mi az amivel jót teszek neki... Én szeretem pörgetni, mert jó a hangja és nyilván jobban húz...kicsit dinamikusabb a haladás. Viszont sokszor okoskodtak már bele hátul ülve, hogy miért nem kapcsolok már fel 5-be... Már gondolkodtam egy katapult beépítésen. A beszólogatások miatt elkezdtem alacsonyabb fordulton használni. De nem jó, mert rezonál az egész "bódé". Ráadásul alig megy... meg ha még ezzel rosszat is teszek, akkor inkább pörgetem.

Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage

(#126490) aero. válasza fecus (#126486) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

1400-1500 alatt extrém terhelés éri a motort, ha kiakarod venni a teljesítmény belőle. Akár nagyobb, mintha 5 ezren forgatnád. Ekkor el is kezd remegni az egész motor az autóval együtt, ezzel finoman jelzi is, hogy nem jó, amit csinálsz. Ezt nem szereti se a főtengely, se a kettőstömegű, se a váltó-motor bakok, amik különösen érzékenyek az extra vibrációkra. Szvsz 1400-ról finoman gyorsítasz vele, semmi baja nem lesz, gurulni nyugodtan gurulhatsz vele így, de gyorsítani ne próbálj vele túlságosan, főleg ne 1100-ról. Mivel a motor küszködik, pluszban még benzinnel is telefossa a motort, így ne is álmodj kevesebb fogyasztásról, amellett, hogy tönkreteszel egy csomó alkatrészt az autóban. *mivel THP, ezért jól televeri koksszal a szelepeket is idő előtt, mert nincs meg a hőmérséklet sem, hogy kiégjen. Nyugodtan használd 1,8-2,5 között a motort, úgy fogod elérni a legjobb fogyasztást.

[ Szerkesztve ]

(#126491) SzlobiG válasza Tsebacsi (#126452) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ez így van, nehezen is mondanék le róla, bár mostanság nincs kihasználva nálunk, ha megyünk vhova az a pár csomag egy kis autóba is beférne, de nekem alapból a kombik jönnek be.

(#126492) bajnokpityu válasza fecus (#126486) üzenetére


bajnokpityu
félisten

Tudsz valamit a motor generaciorol? Azt rebesgetik h 3 volt eddig.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#126493) Doki16 válasza SzlobiG (#126491) üzenetére


Doki16
addikt

Akkor ez a neked való kombi. [link]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#126494) Akos1994


Akos1994
aktív tag

Sziasztok!

Reggelenként ilyen 10 fok alatt csattog egy kissé a motor indítás után. Hol pár másodperc, hol fél perc.. Ha aznap nappal bármikor ráindítok hideg motorral semmi zaj.
Opel 1.6 8v, ha jól tudom hidrotőkés motor.. Megnéztem youtube-on hidrotőkés csattogós videókat, leginkább arra hasonlít talán. :F Túl sűrű ilyenkor hidegben az olaj és nincs elég nyomás addig?
Vagy csak szimplán kezdenek meghalni a hidrotőkék? Mennyire előrehaladott állapot ez így?

(#126495) máyköl válasza Magnum_ (#126475) üzenetére


máyköl
veterán

Én is tudom, bár nekem azt javasolták mindenhol, hogy járó motornál nyissam/zárjam csak a tetőt, nem szereti ha csak kulcsról, de lehet ez csak smart betegség.

(#126496) Magnum_ válasza máyköl (#126495) üzenetére


Magnum_
nagyúr

alapvetően jobb járó motorral, sokat kivesz az akksiból, valóban (tegnap rá is dugtam a lidl-ös töltőre, reggel vettem le), szóval valid

I humbly and respectfully decline™

(#126497) fecus válasza BigBlackDog (#126488) üzenetére


fecus
őstag

Akkor nem tudom. Én ebből gondoltam. Görbét nem néztem.
Úgy tudom a 156 lovas a turbó. Ez "sima".

(#126489) sutszi: Azért ha rezonálna a motor azt észrevenném. :B

(#126492) bajnokpityu: Nem tudom. Ma már biztosan nincs benne a motorkínálatban.

"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi

(#126498) BigBlackDog válasza fecus (#126497) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Turbós a 125 lovas is, itt látható. :K

(#126499) tboy93 válasza Akos1994 (#126494) üzenetére


tboy93
nagyúr

Jol latod. Szar az olaj benne es lassan epul fel a kello olajnyomas. 0 vagy 5w kell bele, előbbivel 0 fok körül 1-2 masodperc alatt felepul a megfelelo nyomas, utobbival 5-8 sec. 10w-vel meg nagyjából fél perc ;)

(#126500) aero. válasza fecus (#126497) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

A linkeden is ott van, hogy turbos.:) remelem segithettunk

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.