Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#117801) bbubby00 válasza Magnum_ (#117799) üzenetére


bbubby00
őstag

Hú az anyját. RS6 nagyon a szívem csücske. Csakhát... na, tudjuk :D

Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5

(#117802) ΞΔGLΞ válasza molnarpeter (#117796) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Abból én nem látok ilyen 70-80Ah közti típust, vagy vak vagyok, vagy az olyan jó, hogy a kisebb is elég, pl a Lageszba?

(#117803) zoo8800 válasza bbubby00 (#117801) üzenetére


zoo8800
veterán

Tudom... sokat fogyaszt. :(

;]

rip and tear, until it is done

(#117804) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Sziasztok!

Milyen akkut érdemes venni Passatba?
1999-es Passat B5 kombi, AJM motorkód.
Illetve a Lidl-ös okostöltő elég hozzá, vagy nézzek komolyabbat? Ideális esetben nem akarom konnektorról bikázni. Az autó alapvetően teremgarázsban alszik, de néha gyönyörködik a csillagokban is.

A másik kérdés, hogy Budapesten hol érdemes megvenni?

Köszi!

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#117805) barnam_ válasza macilaci78 (#117804) üzenetére


barnam_
nagyúr

Lidl-ös töltő jó.
Budapesten pl. a Kaufferben vannak jó áron akkumulátorok.

Én most Banner akkut tervezek venni.

(#117806) EQMontoya válasza barnam_ (#117805) üzenetére


EQMontoya
veterán

Én most Banner akkut tervezek venni.

Az van most nekem is, de igazabol mindegy szerintem, az osszes meghal nehany ev alatt.

Same rules apply!

(#117807) Peter.70 válasza tboldi (#117798) üzenetére


Peter.70
őstag

Bele fér? Szerintem nem éri meg

[ Szerkesztve ]

(#117808) tboldi válasza Peter.70 (#117807) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ha a műanyag dobozka nélkül rakom be, akkor talán. :DDD

(#117809) molnarpeter válasza ΞΔGLΞ (#117802) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Indítóáram mérvadó. Munkagépek terén egy időben nyomták nagyon, de ilyen árban maradok a Jász akku mellett (bár múltkor olcsóbb volt a Banner 150 Ah), plusz használaton kívüli időszakra van csomó csepptöltő és egy Aldis, hogy ne merüljön le egyik sem, forint oldalon szvsz jobban megéri a legolcsóbb akku kis törődéssel. (Jóval tovább bírja az Optima, mint egy sima, ha nem akarsz vele többet foglalkozni az autó pályafutása alatt, vehető :D)

tboldi: overkill, legkisebb is jóval nagyobb áramot tud, amiből nem profitálsz, de a kapacitás egyiknek sem óriási, neked pedig az kellene inkább, bár nem vagyok 100% biztos ez esetben. Igazából nagy dízelekre vannak kitalálva, oda kell nagy áram, és ezek könnyen leadják bármilyen hideg van, de utána órákig meg sem áll.

[ Szerkesztve ]

(#117810) Jaffa75 válasza kelna91 (#117770) üzenetére


Jaffa75
őstag

A régi jó tankönyvekben azt javallották erre az esetre, hogy párszor villantsd meg a reflektort... ;)

(#117811) mycso válasza ΞΔGLΞ (#117792) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Nekem annó a megane-ban a gyári akku, az lassan halt el, közel 6 évet bírt.
Viszont utána az Exide (2év gari) 2év 1 hónap után úgy, hogy este 7-8 körül hazamentem, semmi előjel, majd másnap reggel 9 körül semmit nem csinált.

Most a lagunában még a gyári van. szeptemberben múlt 6 éves...lehet ezen a télen beleszaladok egy cserébe.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#117812) tboldi válasza molnarpeter (#117809) üzenetére


tboldi
nagyúr

:R

Akkor marad a Rocket 42B19L mint jelölt.

[ Szerkesztve ]

(#117813) forceberg válasza mycso (#117811) üzenetére


forceberg
veterán

Az aksiba annyi energiát kell visszatölteni, amennyit az indítózáskor + motor járatása nélkül kivettünk belőle.
Ha ez két indítózás között nem történik meg, azaz pl. sok rövidtávval gyakran nem teljesen feltöltött aksival állítod le az autót, akkor az aksi kondíciója valószínűleg romlani fog.
Szempont, főleg hidegben, dízelt 5 percnél rövidebb időre csak különösen indokolt esetben indítunk be.
+ gondot okozhat, ha valami a kocsiban a szokásosnál jobban(néhány 10mA felett) meríti az aksit álltában.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#117814) Qru válasza tboldi (#117812) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jó a Rocket, vedd meg a legagyobbat ami belefér és kész.

#nincsbennetarcsi

(#117815) tboldi válasza Qru (#117814) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ez fér bele csak. :D

Még egyelőre bírja a Yuasa, időnként rá is töltögetek, de azért már érezhetően nehezebben teker hidegen, mint tavaly ilyenkor. Csak 10,7 voltot produkál indításkor. Mindenesetre van zsebbikám. :D

[ Szerkesztve ]

(#117816) Qru válasza tboldi (#117815) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sajnos a Yuasa minősége is romlott, ahogy olvasom máshol is panaszkodtak erre... :(

#nincsbennetarcsi

(#117817) Peter.70 válasza tboldi (#117815) üzenetére


Peter.70
őstag

Legolcsóbbat kell megvenni, ami méretben jó és ebből a legnagyobb kapacitásut

(#117818) SzlobiG válasza zoo8800 (#117803) üzenetére


SzlobiG
félisten

ECO módba is?

;]

(#117819) kaszaking


kaszaking
tag

Exide prémium akksi van nekem 64ah 640A. Idén szeptemberben volt 2 éves. Márkaszervizben rámértünk és a 640es indító áramból tud 540et még.

Gumi fékcsöveknek van valami karbantartási tervük, hogy hány évente kell cserélni vagy elég akkor mikor folyik?

(#117820) EQMontoya válasza kaszaking (#117819) üzenetére


EQMontoya
veterán

Gumi fékcsöveknek van valami karbantartási tervük, hogy hány évente kell cserélni vagy elég akkor mikor folyik?

Igazabol nincs ra eloiras, hogy hany evente kell cserelni, azert 10+ evet siman kibir. A problema inkabb az szokott lenni, hogy amikor eloregszik, akkor nem elkezd picit folyni, hanem annyira porlad mar az anyag, hogy az elso repedes menten szetnyilik a picsaba, Te meg nyilvan ott ragadsz.

Same rules apply!

(#117821) kaszaking válasza EQMontoya (#117820) üzenetére


kaszaking
tag

Lassan betölti a 23. életévét a kocsi így akkor kicserélem rajta mindet. Köszi :R

(#117822) tboldi válasza Peter.70 (#117817) üzenetére


tboldi
nagyúr

A Rocket olcsóbb, mint a Yuasa. :))

(#117823) mandras81


mandras81
senior tag

Kellene egy kis segítség: nemrégiben valahol (leginkább itt, vagy a Milyen autót vegyek topic-ban, de az is lehet, hogy máshol) linkelt valaki egy cikket, amiben egy Suzuki-s áthajtott az újpesti északi összekötő vasúti híd bringaútján, majd fennakadt a felező oszlopban, és addig pörgette a kocsit rajta, hogy az kigyulladt, és teljesen kiégett. Ez a cikk kéne nekem, de sehol nem találom...

[ Szerkesztve ]

(#117824) tboldi válasza mandras81 (#117823) üzenetére


tboldi
nagyúr

(#117825) barnam_ válasza mandras81 (#117823) üzenetére


barnam_
nagyúr

Amúgy lehet, hogy van otthon egy Mercije, amit reszelget, és a Merci bontóba sietett, ami itt van mellette :DDD

(#117826) focvis


focvis
veterán

Tovább csökkenek az üzemanyagárak (péntektől benzin - 5, GO -6 Ft).

Érdekes infók a Portfolio.hu-n.

Magyarázat a GO 50 Ft-os ártöbbletére:
A fentiek alapján folytatódhat az üzemanyagárak csökkenése is, igaz, ez a benzint és a gázolajat nem érinti egyenlő mértékben. Az az ökölszabály egyre kevésbé állja meg a helyét, mely szerint az olaj árának 1 százalékos változása körülbelül fél százalékos módosulással jár a hazai üzemanyagárakban. A benzin és a gázolaj nemzetközi piacai ugyanis szintén rendkívüli helyzetbe kerültek, amennyiben a két termék kereslet-kínálati viszonyai között jelentős eltérés alakult ki. Ez a magyarországi árak elmúlt időszakbeli alakulásában, illetve a benzin- és gázolajár közötti rekord nagy, több mint 50 forintos eltérésben is tükröződik. Míg ugyanis a dízel esetében inkább keresleti piacról beszélhetünk részben a szállítási ágazat igényei, a hajók üzemanyag-standardjának változása és a finomítói ágazat sajátságai miatt, addig a benzinpiac túlkínálatos. Ez egyben azt is jelenti, hogy amennyiben az olajpiacon folytatódik az esés, az a továbbiakban is elsősorban inkább a benzinár csökkenésében mutatkozhat meg, a gázolajéban kevésbé, vagyis állandósulhat a dízel benzinnel szembeni ártöbblete.

(#117827) mandras81 válasza tboldi (#117824) üzenetére


mandras81
senior tag

Óriási, köszi! :DDD

(#117828) EQMontoya válasza focvis (#117826) üzenetére


EQMontoya
veterán

Ennek most annyi elonye van, hogy jelen arak mellett kb. igazsagosan adozik a ket uzemanyag, azaz egy MJ megvasarolt energiara kb. ugyanannyi ado jut.

Same rules apply!

(#117829) gzbotii válasza focvis (#117826) üzenetére


gzbotii
veterán

Ez az 50Ft felár durva mindenesetre.
Ha valaki nem megy tényleg sokat (30.000+) vagy nem országút/pálya a felhasználás 70%, nem éri meg a dízel a sajátos nyűgök figyelembe vételével

Leírtam ezt, és eszembe jutott, hogy egy modern bezinesben kettőstömegű☑️ DPF ☑️ DMF ☑️:))

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#117830) tboldi válasza gzbotii (#117829) üzenetére


tboldi
nagyúr

Miért írtad kétszer a dual mass flywheelt? És miért lenne a benzinesekben diesel particulate filter? ;]

(#117831) gzbotii válasza tboldi (#117830) üzenetére


gzbotii
veterán

bazz, ezt összehoztam :D
Megírtam gépről, aztán mobilról szerkesztettem, nagyon jól sikerült
Akkor mi a benzines részecskeszűrő neve? :B

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#117832) -v- válasza focvis (#117826) üzenetére


-v-
addikt

A dízel szar.

(#117833) tboldi válasza gzbotii (#117831) üzenetére


tboldi
nagyúr

GPF, azaz gasoline particulate filter.

Végül is logikus az elnevezés. :DDD

(#117834) Speeedfire válasza -v- (#117832) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

+1, kivéve ha m550d az. [link]

[ Szerkesztve ]

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#117835) gzbotii válasza tboldi (#117833) üzenetére


gzbotii
veterán

Logikusan így lenne, de erre a kifejezésre buta a Google.

Akkor magyarán: DMF, részecskeszűrő és turbó akar lenni a triumvirátus :B

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#117836) CHIPman válasza Speeedfire (#117834) üzenetére


CHIPman
nagyúr

Ha valamilyen módon hozzámkerülne egy ilyen, az elsúő 3 év után biztosan szabadulnék tőle, amilyen szervizszámlát ez generálna... Inkább egy 1-2 turbós chippelt 3.0-4.0D.

[ Szerkesztve ]

Eladó Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition - hardverapro.hu/tag/chipman

(#117837) Tsebacsi válasza -v- (#117832) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Csinálni fogok egy kitűzőt, Vili lesz rajta és ez a szöveg valami jó horrorisztikus betűkészlettel, pirosban :)) Menőbb lesz mint az I Love Absinthe :DDD ;]

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#117838) EQMontoya válasza gzbotii (#117835) üzenetére


EQMontoya
veterán

DMF-rol mar tobbszor kifejtettem, hogy nem kritikus igazabol benzineseknel, foleg nem szivoknal.

A DMF halala ugye az alacsony fordulaton erkezo nagy nyomatek, amiben nyilvan a dizelek jarnak elen, a szivoknal meg nem letezo fogalom. :) Nyilvan a turbosok valahol feluton a ketto kozott.

Sok szivoban is van DMF, pl. IS200, Subaru ujabb 2.0 es 2.5 boxerek, de egyiknel sem hallottam, hogy hullananak a DMF-ek, pedig sok jar ezekbol mar 300e folott.

Same rules apply!

(#117839) Qru válasza EQMontoya (#117838) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Subarunál az újabb 2.0i és 2.5i-ben is van valóban, olyan 300k km környékégi simán bírják. Mondjuk a csere az kisebb anyagi csőd mert a gyári DMF+kuplung 370k ehhez képest a egytömegű kiváltó szett + kuplung megvan 200k-ból. Bár nyilván romlik tőle a járáskultúrája a gépnek.

#nincsbennetarcsi

(#117840) bbubby00 válasza focvis (#117826) üzenetére


bbubby00
őstag

Halál a gázolajosra :D

Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5

(#117841) mycso válasza forceberg (#117813) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Itt nem ilyen gond volt.
Egyszerűen ennyit tudott az az akku.

A gyári akkunál és az exide akkunál is koppra pontosan ugyanúgy használtam az autót.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#117842) tomcsi23 válasza Qru (#117758) üzenetére


tomcsi23
veterán

Már nem, 7,5 évig bírta. Most exide prémium lett - szeretek veszélyesen élni. ;]

Focvis, látom bejött a puruttya tankolás. :D

[ Szerkesztve ]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#117843) Speeedfire válasza CHIPman (#117836) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Akinkek van 39M-ja erre, nem hiszem hogy érdekelni fogja, hogy ha ki kell pengetni 1-2M-t szervívre. :)

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#117844) Qru válasza tomcsi23 (#117842) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Hány Ah-s?

#nincsbennetarcsi

(#117845) tomcsi23 válasza Qru (#117844) üzenetére


tomcsi23
veterán

64 Ah.

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#117846) macilaci78 válasza Speeedfire (#117843) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Nehogy azt hidd! Igencsak szoktak koppanni, mikor kiderül a szervizdíj, a peres papucsok ára az alufelnire, vagy amikor a kis piros kigyullad a műszarfalon, a ménes pedig megmakacsolja magát és saját védelme érdekében nem megy tovább. :DDD

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#117847) Qru válasza tomcsi23 (#117845) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Subiba is akkorát vettem bár egy 55-ös is elég lenne igazából. Mondjuk a gyári 47Ah-s még viccnek is gyenge... Csak télen azért többet szokott állni, így megvettem a legnagyobbat ami belefért a tálcájába.

#nincsbennetarcsi

(#117848) tomcsi23 válasza Qru (#117847) üzenetére


tomcsi23
veterán

Optimistán kezelték az 5 henger ellenállását. ;]
Jól tetted, kb ez a normál ajánlás.

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#117849) focvis válasza gzbotii (#117835) üzenetére


focvis
veterán

Turbó kell, anélkül szarul megy minden. :) Biztos vannak kivételek, pl. 3 literes szívómotor kompaktban.

(#117850) Qru válasza focvis (#117849) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem csak kompaktban, ülj be Jorus mellé a H6-ba...

mod:

Tomcsi: Az a bajom, hogy nincs áramvételezési lehetőség a mélygarázsban, így a csepptöltés offos. Amúgy bevállaltam volna simán az olcsóbb 55-ös akksit is.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.