Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [petipetya:] Nagy chili topic. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
bbubby00
őstag
Hú az anyját. RS6 nagyon a szívem csücske. Csakhát... na, tudjuk
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
ΞΔGLΞ
nagyúr
Abból én nem látok ilyen 70-80Ah közti típust, vagy vak vagyok, vagy az olyan jó, hogy a kisebb is elég, pl a Lageszba?
zoo8800
veterán
Tudom... sokat fogyaszt.
rip and tear, until it is done
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
Milyen akkut érdemes venni Passatba?
1999-es Passat B5 kombi, AJM motorkód.
Illetve a Lidl-ös okostöltő elég hozzá, vagy nézzek komolyabbat? Ideális esetben nem akarom konnektorról bikázni. Az autó alapvetően teremgarázsban alszik, de néha gyönyörködik a csillagokban is.
A másik kérdés, hogy Budapesten hol érdemes megvenni?
Köszi!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
barnam_
nagyúr
Lidl-ös töltő jó.
Budapesten pl. a Kaufferben vannak jó áron akkumulátorok.
Én most Banner akkut tervezek venni.
EQMontoya
veterán
Én most Banner akkut tervezek venni.
Az van most nekem is, de igazabol mindegy szerintem, az osszes meghal nehany ev alatt.
Same rules apply!
Peter.70
őstag
Bele fér? Szerintem nem éri meg
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Ha a műanyag dobozka nélkül rakom be, akkor talán.
molnarpeter
nagyúr
Indítóáram mérvadó. Munkagépek terén egy időben nyomták nagyon, de ilyen árban maradok a Jász akku mellett (bár múltkor olcsóbb volt a Banner 150 Ah), plusz használaton kívüli időszakra van csomó csepptöltő és egy Aldis, hogy ne merüljön le egyik sem, forint oldalon szvsz jobban megéri a legolcsóbb akku kis törődéssel. (Jóval tovább bírja az Optima, mint egy sima, ha nem akarsz vele többet foglalkozni az autó pályafutása alatt, vehető )
tboldi: overkill, legkisebb is jóval nagyobb áramot tud, amiből nem profitálsz, de a kapacitás egyiknek sem óriási, neked pedig az kellene inkább, bár nem vagyok 100% biztos ez esetben. Igazából nagy dízelekre vannak kitalálva, oda kell nagy áram, és ezek könnyen leadják bármilyen hideg van, de utána órákig meg sem áll.
[ Szerkesztve ]
Jaffa75
őstag
A régi jó tankönyvekben azt javallották erre az esetre, hogy párszor villantsd meg a reflektort...
Nekem annó a megane-ban a gyári akku, az lassan halt el, közel 6 évet bírt.
Viszont utána az Exide (2év gari) 2év 1 hónap után úgy, hogy este 7-8 körül hazamentem, semmi előjel, majd másnap reggel 9 körül semmit nem csinált.
Most a lagunában még a gyári van. szeptemberben múlt 6 éves...lehet ezen a télen beleszaladok egy cserébe.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
tboldi
nagyúr
Akkor marad a Rocket 42B19L mint jelölt.
[ Szerkesztve ]
forceberg
veterán
Az aksiba annyi energiát kell visszatölteni, amennyit az indítózáskor + motor járatása nélkül kivettünk belőle.
Ha ez két indítózás között nem történik meg, azaz pl. sok rövidtávval gyakran nem teljesen feltöltött aksival állítod le az autót, akkor az aksi kondíciója valószínűleg romlani fog.
Szempont, főleg hidegben, dízelt 5 percnél rövidebb időre csak különösen indokolt esetben indítunk be.
+ gondot okozhat, ha valami a kocsiban a szokásosnál jobban(néhány 10mA felett) meríti az aksit álltában.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Qru
MODERÁTOR
Jó a Rocket, vedd meg a legagyobbat ami belefér és kész.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Ez fér bele csak.
Még egyelőre bírja a Yuasa, időnként rá is töltögetek, de azért már érezhetően nehezebben teker hidegen, mint tavaly ilyenkor. Csak 10,7 voltot produkál indításkor. Mindenesetre van zsebbikám.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Sajnos a Yuasa minősége is romlott, ahogy olvasom máshol is panaszkodtak erre...
#nincsbennetarcsi
Peter.70
őstag
Legolcsóbbat kell megvenni, ami méretben jó és ebből a legnagyobb kapacitásut
SzlobiG
félisten
ECO módba is?
kaszaking
tag
Exide prémium akksi van nekem 64ah 640A. Idén szeptemberben volt 2 éves. Márkaszervizben rámértünk és a 640es indító áramból tud 540et még.
Gumi fékcsöveknek van valami karbantartási tervük, hogy hány évente kell cserélni vagy elég akkor mikor folyik?
EQMontoya
veterán
Gumi fékcsöveknek van valami karbantartási tervük, hogy hány évente kell cserélni vagy elég akkor mikor folyik?
Igazabol nincs ra eloiras, hogy hany evente kell cserelni, azert 10+ evet siman kibir. A problema inkabb az szokott lenni, hogy amikor eloregszik, akkor nem elkezd picit folyni, hanem annyira porlad mar az anyag, hogy az elso repedes menten szetnyilik a picsaba, Te meg nyilvan ott ragadsz.
Same rules apply!
kaszaking
tag
Lassan betölti a 23. életévét a kocsi így akkor kicserélem rajta mindet. Köszi
tboldi
nagyúr
A Rocket olcsóbb, mint a Yuasa.
mandras81
senior tag
Kellene egy kis segítség: nemrégiben valahol (leginkább itt, vagy a Milyen autót vegyek topic-ban, de az is lehet, hogy máshol) linkelt valaki egy cikket, amiben egy Suzuki-s áthajtott az újpesti északi összekötő vasúti híd bringaútján, majd fennakadt a felező oszlopban, és addig pörgette a kocsit rajta, hogy az kigyulladt, és teljesen kiégett. Ez a cikk kéne nekem, de sehol nem találom...
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
barnam_
nagyúr
Tovább csökkenek az üzemanyagárak (péntektől benzin - 5, GO -6 Ft).
Érdekes infók a Portfolio.hu-n.
Magyarázat a GO 50 Ft-os ártöbbletére:
A fentiek alapján folytatódhat az üzemanyagárak csökkenése is, igaz, ez a benzint és a gázolajat nem érinti egyenlő mértékben. Az az ökölszabály egyre kevésbé állja meg a helyét, mely szerint az olaj árának 1 százalékos változása körülbelül fél százalékos módosulással jár a hazai üzemanyagárakban. A benzin és a gázolaj nemzetközi piacai ugyanis szintén rendkívüli helyzetbe kerültek, amennyiben a két termék kereslet-kínálati viszonyai között jelentős eltérés alakult ki. Ez a magyarországi árak elmúlt időszakbeli alakulásában, illetve a benzin- és gázolajár közötti rekord nagy, több mint 50 forintos eltérésben is tükröződik. Míg ugyanis a dízel esetében inkább keresleti piacról beszélhetünk részben a szállítási ágazat igényei, a hajók üzemanyag-standardjának változása és a finomítói ágazat sajátságai miatt, addig a benzinpiac túlkínálatos. Ez egyben azt is jelenti, hogy amennyiben az olajpiacon folytatódik az esés, az a továbbiakban is elsősorban inkább a benzinár csökkenésében mutatkozhat meg, a gázolajéban kevésbé, vagyis állandósulhat a dízel benzinnel szembeni ártöbblete.
mandras81
senior tag
Óriási, köszi!
EQMontoya
veterán
Ennek most annyi elonye van, hogy jelen arak mellett kb. igazsagosan adozik a ket uzemanyag, azaz egy MJ megvasarolt energiara kb. ugyanannyi ado jut.
Same rules apply!
gzbotii
veterán
Ez az 50Ft felár durva mindenesetre.
Ha valaki nem megy tényleg sokat (30.000+) vagy nem országút/pálya a felhasználás 70%, nem éri meg a dízel a sajátos nyűgök figyelembe vételével
Leírtam ezt, és eszembe jutott, hogy egy modern bezinesben kettőstömegű☑️ DPF ☑️ DMF ☑️
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
tboldi
nagyúr
Miért írtad kétszer a dual mass flywheelt? És miért lenne a benzinesekben diesel particulate filter?
gzbotii
veterán
bazz, ezt összehoztam
Megírtam gépről, aztán mobilról szerkesztettem, nagyon jól sikerült
Akkor mi a benzines részecskeszűrő neve?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-v-
addikt
A dízel szar.
tboldi
nagyúr
GPF, azaz gasoline particulate filter.
Végül is logikus az elnevezés.
Speeedfire
nagyúr
+1, kivéve ha m550d az. [link]
[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
gzbotii
veterán
Logikusan így lenne, de erre a kifejezésre buta a Google.
Akkor magyarán: DMF, részecskeszűrő és turbó akar lenni a triumvirátus
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
CHIPman
nagyúr
Ha valamilyen módon hozzámkerülne egy ilyen, az elsúő 3 év után biztosan szabadulnék tőle, amilyen szervizszámlát ez generálna... Inkább egy 1-2 turbós chippelt 3.0-4.0D.
[ Szerkesztve ]
Eladó Thrustmaster TCA Sidestick Airbus Edition - hardverapro.hu/tag/chipman
Csinálni fogok egy kitűzőt, Vili lesz rajta és ez a szöveg valami jó horrorisztikus betűkészlettel, pirosban Menőbb lesz mint az I Love Absinthe
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
EQMontoya
veterán
DMF-rol mar tobbszor kifejtettem, hogy nem kritikus igazabol benzineseknel, foleg nem szivoknal.
A DMF halala ugye az alacsony fordulaton erkezo nagy nyomatek, amiben nyilvan a dizelek jarnak elen, a szivoknal meg nem letezo fogalom. Nyilvan a turbosok valahol feluton a ketto kozott.
Sok szivoban is van DMF, pl. IS200, Subaru ujabb 2.0 es 2.5 boxerek, de egyiknel sem hallottam, hogy hullananak a DMF-ek, pedig sok jar ezekbol mar 300e folott.
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Subarunál az újabb 2.0i és 2.5i-ben is van valóban, olyan 300k km környékégi simán bírják. Mondjuk a csere az kisebb anyagi csőd mert a gyári DMF+kuplung 370k ehhez képest a egytömegű kiváltó szett + kuplung megvan 200k-ból. Bár nyilván romlik tőle a járáskultúrája a gépnek.
#nincsbennetarcsi
bbubby00
őstag
Halál a gázolajosra
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
Itt nem ilyen gond volt.
Egyszerűen ennyit tudott az az akku.
A gyári akkunál és az exide akkunál is koppra pontosan ugyanúgy használtam az autót.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
tomcsi23
veterán
Már nem, 7,5 évig bírta. Most exide prémium lett - szeretek veszélyesen élni.
Focvis, látom bejött a puruttya tankolás.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Speeedfire
nagyúr
Akinkek van 39M-ja erre, nem hiszem hogy érdekelni fogja, hogy ha ki kell pengetni 1-2M-t szervívre.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Qru
MODERÁTOR
Hány Ah-s?
#nincsbennetarcsi
tomcsi23
veterán
64 Ah.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
(#117846) macilaci78 válasza Speeedfire (#117843) üzenetére
macilaci78
nagyúr
Nehogy azt hidd! Igencsak szoktak koppanni, mikor kiderül a szervizdíj, a peres papucsok ára az alufelnire, vagy amikor a kis piros kigyullad a műszarfalon, a ménes pedig megmakacsolja magát és saját védelme érdekében nem megy tovább.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Qru
MODERÁTOR
Subiba is akkorát vettem bár egy 55-ös is elég lenne igazából. Mondjuk a gyári 47Ah-s még viccnek is gyenge... Csak télen azért többet szokott állni, így megvettem a legnagyobbat ami belefért a tálcájába.
#nincsbennetarcsi
tomcsi23
veterán
Optimistán kezelték az 5 henger ellenállását.
Jól tetted, kb ez a normál ajánlás.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Turbó kell, anélkül szarul megy minden. Biztos vannak kivételek, pl. 3 literes szívómotor kompaktban.
Qru
MODERÁTOR
Nem csak kompaktban, ülj be Jorus mellé a H6-ba...
mod:
Tomcsi: Az a bajom, hogy nincs áramvételezési lehetőség a mélygarázsban, így a csepptöltés offos. Amúgy bevállaltam volna simán az olcsóbb 55-ös akksit is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi