Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10901) tresh válasza TaaT (#10900) üzenetére


tresh
addikt

Jó autó és jól tartja az árukat :R

(#10902) TaaT válasza j.bravo (#10899) üzenetére


TaaT
veterán

A polo talán annyira nem, aköré nem épült akkora kultusz. :)

"a VAG-on belül kisebb presztízsű márkáknál kevésbé jó a hangszigetelés meg ilyesmik"

Ez sajnos igaz lehet, ez is a konszernen belüli pozicionálás egyik eszköze.

Give them hell Ukraine!

(#10903) MunezXBK válasza tboy93 (#10895) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Az enyémnek pont a fele + munkadíj. :D

(#10904) tboy93 válasza MunezXBK (#10903) üzenetére


tboy93
nagyúr

Hat igen, mindenkienel van dragabb :D Haver a szentkiralyinal dolgozott (asvanyviz), az ottani fonok Bentley-eben 1M-ert csereltek olajat :D

(#10905) DonLaca@


DonLaca@
senior tag

Sziasztok
Kérnék egy kis segítséget hátha valaki tudja rá a megoldást és nem kell napokig a netet bújnom.
Van nekem egy Suzuki Forenza 2.0 benzines (chiptuninggal 140 hp) autóm. Hosszas utánaolvasás után úgy döntöttem lezárom az EGR szelepet. Az autó sokkal nyomatékosabb, pörgősebb lett még a hangja is szebb. Viszont egy hosszabb motorfékezés után az ECU észrevette a csalást és kigyulladt a pechlámpa. Hibakódot kiolvastam, hibás EGR szelep. Hogyan tudom átverni az ECU-t hogy ne vegye észre a módosítást?
Visszakötni nem szeretném a szelepet mert így sokkal jobban tetszik a motor dinamikája.

(#10906) F_Zolee válasza DonLaca@ (#10905) üzenetére


F_Zolee
veterán

Nem vagyok jártas benne de azt hallottam, hogy át is kell hozzá programozni a gépet.

(#10907) tresh válasza DonLaca@ (#10905) üzenetére


tresh
addikt

Szerintem max ugy ha kiirjak az ecubol de minden mas esetben sipakolni fog. Regebbi autoknal meg nem hisztizik de az ujabb gepeknel ez mindig gond ha levakoljak/lekotik

(#10908) DonLaca@


DonLaca@
senior tag

Szerencsére csak hibajelzés van teljesítmény tiltás/korlátozás nincsen. Azt hittem itt is lesz hasonló trükközés mint az O2 szenzornál.
Kösszi a választ.

[ Szerkesztve ]

(#10909) SzlobiG válasza DonLaca@ (#10905) üzenetére


SzlobiG
félisten

Chiptuningos letiltja az ECU-ba és kész is.

Nekem szerencsére nem dob hibát ez miatt. :)

(#10911) TaaT válasza AMD Power (#10910) üzenetére


TaaT
veterán

Rendes felbontású kép. [link]

Give them hell Ukraine!

(#10912) AMD Power válasza TaaT (#10911) üzenetére


AMD Power
titán

Én nálam nagyobb Lambo *uzi itt nem igazán van. De ez a 1 milliárdos ár érte... :U

(#10913) szőröscica válasza DonLaca@ (#10905) üzenetére


szőröscica
addikt

Igazán fasza csávó vagy.

(#10914) DonLaca@


DonLaca@
senior tag

Ilyesmivet próbálkozott már valaki? Olcsóbb mint a szoftver módosítás és egyszerűbb is. Persze csak ha tényleg működik.

(#10913) joamilestoné
Miért is?

[ Szerkesztve ]

(#10915) F_Zolee válasza DonLaca@ (#10914) üzenetére


F_Zolee
veterán

Mert inkább a környezetet szennyezed ezzel...

(#10916) szőröscica válasza DonLaca@ (#10914) üzenetére


szőröscica
addikt

Az EGR azért lett kitalálva, hogy ne fosd össze erősen mérgező nitrogén-oxidokkal a levegőt. Csak gratulálni tudok a kiiktatásához.

(#10917) SzlobiG válasza DonLaca@ (#10914) üzenetére


SzlobiG
félisten

Nem érdemes legegyszerűbb chiptuningoshoz elvinni és kikódolja pl ahol csinálták a tuningodat.

(#10915) F_Zolee Akkor jobb ha nem is tudjátok hány autóba van ez kiiktatva. :)

[ Szerkesztve ]

(#10918) TaaT válasza AMD Power (#10912) üzenetére


TaaT
veterán

Az egymilliárd forinttal nincs semmi baj. :) [link]

Give them hell Ukraine!

(#10919) roberto211 válasza szőröscica (#10916) üzenetére


roberto211
őstag

Jajjj,hagyjuk mar. A chiptuningos gőzmozdony tdi golfok meg egyéb dízel erőműveket ami ugy füstöl h elvakitja az embert azt senki nem szólja meg , es az nem hogy nem karos még használ is a környezetre gondolom. De ha benzinesből kiveszi valaki az egr t akkor mar egyből környezetromboló paraszt. Érdekes.
Es aki dízelnel falazza le az egr t az mi? Gyilkos ? Dizeleknel ahogy olvasom rendszeresen kiszoktak iktatni sőt ahogy olvasom meg árulnak hozza lefalazo lemezt is mert csak a baj van velük itt. Tehat .....

[ Szerkesztve ]

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#10920) SzlobiG válasza roberto211 (#10919) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ott a pont.

Hány ilyen agyon tuningolt TDi füstölő autó járkál az utakon és senki nem foglalkozik velük pedig egyértelmű, hogy nem mennének át a vizsgán. Arról nem beszélve, hogy ezekbe mind ki van iktatva az EGR sőt még a katalizátor is. :U

(#10921) F_Zolee Én nem is azért mondtam, csak itthon eleve úgy kezdődik a dolog hogy akinél meghibásodik az esetek nagy százalékába ki is iktatják. Van a másik véglet mint pl én, hogy azért van dugózva, hogy friss levegőt kapjon a motor ne a vissza vezetett szemetet. Engem egyáltalán nem érdekel találjanak ki másfajta megoldást a DPF szűrőről ugyanez a véleményem.

[ Szerkesztve ]

(#10921) F_Zolee válasza SzlobiG (#10917) üzenetére


F_Zolee
veterán

Én nem emeltem fel a szavam csak leírtam neki mire gondolhatott. :) De belegondolva viszont szomorú, hogy így kell trükközni ha kímélni akarja az ember a motort. Sebaj majd megfullasztjuk magunkat annyi autó lesz már az utakon. ;]

(#10922) DonLaca@ válasza szőröscica (#10916) üzenetére


DonLaca@
senior tag

Én azt olvastam hogy még így is átmegy az autó a hivatalos műszaki vizsgán. Gondolom az emissziós értékek akkor nem haladják meg az előirtat. Tudom járhatnék tömegközlekedéssel pl 100 éves Ikarus busszal azok aztán környezetbarátok. Vagy irány az őserdő és így óvnám legjobban a természetet. Kapcsoljuk le az összes erőművet. Ki is dobom a pc-m az ablakon.
Ne legyünk már ennyire álszentek.......

(#10923) roberto211 válasza SzlobiG (#10920) üzenetére


roberto211
őstag

Ja..... :U

Katalizátor ,egr ki, chiptuning on aztan péntek esténként tele füstöli egész parkolohazat nert hogy mekkora menő ha jobban füstöl mint egy gőzmozdony. De itt ugye nem számít. Es akkor meg a hondasokat meg társaikat szólják meg ,hogy ordít. Inkabb ordítson mint füstöljön.

Sokszor azert kell elozgetni mert telenyomja az egész utána levőt füsttel.

[ Szerkesztve ]

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#10924) szőröscica válasza DonLaca@ (#10922) üzenetére


szőröscica
addikt

Tudod ez olyan, hogy egyesek zsákkal viszik ki a szemetet az erdőbe, én mégsem dobok el egy zsebkendőt sem, ha kirándulni megyek. A műszaki vizsgán MINDEN átmegy.

(#10925) SzlobiG válasza roberto211 (#10923) üzenetére


SzlobiG
félisten

Gondolom ezekről beszélsz. :D

Csomó ilyen van az országba mégse háborgatja őket senki. Igazából engem se érdekelnek ha előttem megy és füstöl, akkor megelőzöm max, értelmét nem látom ennek a füstölésnek ők pont ezt élvezik. :)

(#10926) TaaT válasza szőröscica (#10924) üzenetére


TaaT
veterán

"A műszaki vizsgán MINDEN átmegy."

:D

Give them hell Ukraine!

(#10927) roberto211 válasza SzlobiG (#10925) üzenetére


roberto211
őstag

Igen ezekről. Mindegy. Hagyjuk is.

Lényeg h smoke and charm :D

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#10928) kalmanchris válasza SzlobiG (#10925) üzenetére


kalmanchris
tag

Ezekhez gondolom hetente jár a kéményseprő.

(#10929) AMD Power válasza SzlobiG (#10925) üzenetére


AMD Power
titán

Ennek már rég a roncstelepen lenne a helye. :U

(#10930) DonLaca@ válasza szőröscica (#10924) üzenetére


DonLaca@
senior tag

Felénk elég szigorúan veszik a műszaki vizsgát. Biztos van aki trükközik vele. Nem vagyok tömeggyilkos. Még a használt elemet sem dobom a kukába hanem elviszem a munkahelyemre a gyűjtő konténerbe :) .
Azt még senki nem számolta ki hogy az új környezetvédelmi fejlesztések miatt (AGR, részecskeszűrő) a mostani autók jóval többet esznek mint a régebbi modellek. Vajon a többletfogyasztás mennyivel több káros anyagot termel még ha adott menyiségre kevesebb is van a kipufogógázban. Ezzel a fejlődési iránnyal csak az olajtermelő vállalatok járnak jól szerintem.

(#10931) szőröscica válasza DonLaca@ (#10930) üzenetére


szőröscica
addikt

Nem akarok pálcát törni feletted, félre ne érts, semmi jogom és alapom nincs hozzá. Csak fel szerettem volna hívni a figyelmed, hogy nagyon sok erősen mérgező és rákkeltő anyag kibocsátását megelőzheted azzal, ha működik az EGR szeleped, szóval ha nem muszáj, ne iktasd ki. :)

(#10932) TaaT


TaaT
veterán

Előkotortam a legutóbbi műszaki vizsgám Környezetvédelmi Adatlapját.

Mennyi is a NOx nálam? :U

Give them hell Ukraine!

(#10933) SzlobiG válasza AMD Power (#10929) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ez direkt ilyen rá van csavarva az adagoló, nagyobb turbo, stb 200 lóerőket is kihoznak ezekből sőt még afelett ezért is füstölnek ennyire.

(#10934) kalmanchris Hát látod több anyag, nagyobb turbo nyomás ezek majd mind így füstölnek a régi TDi-k, de még a PD-k is. Ezek amúgy gyári állapotba is füstölnek ha odalépnek, nyilván ennyire közel se, de a mai modern dízelek már mondhatni füstmentesek jobban mondva szemmel nem láthatóan.

[ Szerkesztve ]

(#10934) kalmanchris válasza SzlobiG (#10933) üzenetére


kalmanchris
tag

És ezt a nagyobb teljesítményt ilyen tökéletlen égéssel?

(#10935) Rivaul válasza TaaT (#10926) üzenetére


Rivaul
addikt

Fizetsz és ha át nem is megy de áttolni át lehet idehaza mindent. Viszont nekem fizetés nélkül átment az előző gépem kék matricával pedig nem volt alatta a katalizátor. Nem tuning okból került ki csak eltört és olcsó volt kiiktatni egy mk2 saxo csővel. Így is hozta a baráti normát. Ha karban an tartva a gép akkor sztem annyit nem számít.

[ Szerkesztve ]

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

(#10936) TaaT válasza Rivaul (#10935) üzenetére


TaaT
veterán

Arra azért kíváncsi lennék mennyi lehet a káros anyag kibocsátás katalizátor nélkül.

Ezen a képen meg jól látom hogy a nox-al is megbirkózik a katalizátor? [link]

Give them hell Ukraine!

(#10937) TaaT válasza SzlobiG (#10933) üzenetére


TaaT
veterán

"a mai modern dízelek már mondhatni füstmentesek jobban mondva szemmel nem láthatóan."

Ja [link]

Give them hell Ukraine!

(#10938) SzlobiG válasza TaaT (#10937) üzenetére


SzlobiG
félisten

Amit mondtam az így van szemmel nem láthatóan füstölnek. Az hogy esetleg a károsanyag kibocsájtása magasabb a részecskék miatt már más téma. :) Hiába talpalom a Tdci-t semmi füstöt nem látni.

De hogy a cikkből idézzem: "Hanem az új dízel, amely néhány friss tanulmány szerint éppoly rákkeltő, mint a régi, csak elegánsan, füst nélkül adja elő."

[ Szerkesztve ]

(#10939) szőröscica


szőröscica
addikt

Egyébként megint meghullámosodott a féktárcsám, hogy rohadna meg. Tavaly télen vettem gyári Nissan tárcsákat, pár ezer km-el a csere után garanciálisan felszabályozták mert ráztak, de nem javult meg, így kiharcoltam egy cserét. Most újra ráz fékezésnél, pedig még 25 ezer km sincs bennük, és még csak egy nagyobb vészfékezésem volt velük, mivel kifejezetten ügyelek a követelési távolságra. Szerintem lehetett valami gyári anyaghiba ebben a szériában, vagy a fene tudja, de muszáj leszek vadászni majd tárcsákat.

(#10940) -v- válasza szőröscica (#10939) üzenetére


-v-
addikt

ebc

(#10941) TaaT válasza szőröscica (#10939) üzenetére


TaaT
veterán

Jól gondolom hogy gyárilag nincs rajta védő lemez? [link]

Amúgy megpróbálhatsz valami minőségibb utángyártott tárcsát.

Give them hell Ukraine!

(#10942) szőröscica válasza TaaT (#10941) üzenetére


szőröscica
addikt

Nincs rajta, de azért ragaszkodtam a gyárihoz a fékrendszer terén, mert nagyon tartósnak bizonyult. A fékbetéteket először 125 ezernél kellett cserélnem, a tárcsákat pedig 170-nél (ekkor új betéteket is kapott). Emiatt csalódás, hogy zsinórban a másik gyári szett hullámosodik meg rövid idő alatt. EBC-ben gondolkodom én is, ahogy [rvilike] írta.

Egyébként még a km óra csalásához visszatérve: a modern autók biztos, hogy tudják mennyivel megyünk valójában, mert nálam a tempomat 180-ig működik, de óra szerint csak valamivel 185 felett old le. És mint írtam, ha fixre állított tempónál nullázom az átlagsebességmérőt, az is kevesebbet mutat.

(#10943) tomcsi23 válasza szőröscica (#10939) üzenetére


tomcsi23
veterán

Ez a téma többtényezős azért. Rendesen elő lett készítve a tárcsa csere? A futómű nem kapott (egy nagyobb kátyú pl)?

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#10944) Laslow


Laslow
senior tag

Sziasztok!
Van pár alap kérdésem:
1. Hol tudok szerezni baleseti bejelentő lapot?
2. Kell-e, és ha igen, milyen egészségügyi csomag az autóba? Hol szerezhető be?
3. A törzskönyvet magamnál kell tartanom, vagy elég a forgalmit és a jogsit?
4. Kell-e az autóban tartani pótizzókat, elakadásjelző háromszöget, meg hasonlókat? Pontosan miket?
5. Ha lerobban/összetörik valahol az autóm, milyen szerelőt érdemes hívni, aki akár trailerrel képes elszállítani az autót? Nem csak bután pislogni szeretnék, ha ilyen helyzetbe kerülnék egyszer. (helyszín: Budapest)
6. Mi a módja annak, ha be akarok állni egy tetszőleges pláza parkolójába? Hogy szoktak ezek működni? X órára ingyenesek szoktak lenni, de ehhez nyilván be- és kihajtáskor is regisztrálni kell valahogy az autót - hogyan?

Köszönöm előre is a válaszokat!

"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu

(#10945) TaaT válasza Laslow (#10944) üzenetére


TaaT
veterán

1. Bármelyik biztosítónál
2. Nem kötelező, de jó ha van. Bármelyik autósboltban, de akár a teszkóban is. "B" típusú egészségügyi csomag
3. Nem kell a törzskönyvet magadnál hordani.
4. Elakadásjelző háromszöget igen. A többit (izzókészlet, láthatósági mellény, eü doboz stb) ajánlott.
6. Ez helyenként változó, nézz utána az adott helyen.

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#10946) j.bravo válasza Laslow (#10944) üzenetére


j.bravo
addikt

6.) behajtaskor kapsz egy parkolojegyet, es néhol emellett kamera leolvassa a rendszámot - mondjuk ez leginkább abban segít hogy kihajtáskor, ha már a fizetoautomatanal bedugtad a kártyát (akkor is kell ha vegul nem kell fizetned), akkor a kapunál már nem kell újra ablakot lehúzni, kártyát dugni, hanem kamera leolvassa, rájön hogy mar rendezted, sorompó emelkedik.

Whatever.

(#10947) szőröscica válasza Laslow (#10944) üzenetére


szőröscica
addikt

TaaT sok dolgot megválaszolt, kiegészíteném.
Ha nem túl öreg az autód, akkor a Netrisk angyal plus szolgáltatást rendeld meg, évi 10 rugóba kerül, és egy egész európában érvényes assistance szolgáltatást kapsz cserébe. Jön a trailer, ha kell továbbutaztatnak, vagy elszállásolnak.

Parkolóházak változóak. Mikor bemész, jegyet kell húzni. Van ahol leolvassák a rendszámod és az ingyenes időszak alatt simán kihajthatsz, kinyílik a sorompó. Máshol a kapott jegyet érvényesíteni kell a fizetőautomatában és csak utána mehetsz ki. Nem egy ördöngösség, nem kell izgulni miatta, senki nem ragadt még bent. Jó tanács, a jegyedet ne az autóban tartsd, hanem tedd el a pénztárcádba. Könnyebb fizetni/érvényesíteni.

(#10948) trassher válasza TaaT (#10945) üzenetére


trassher
addikt

Már nem kötelező az eü csomag sem? :Y Oké hogy ha baleset van és odaér az ember nem kezd el Dr. Benton-t játszani de attól még lehet hasznát venni. Igaz én már azon is kiakadtam anno hogy nem kötelező az izzókészlet, szemben meg jön a sok "félszemű".

Redmi Note 7

(#10949) TaaT válasza trassher (#10948) üzenetére


TaaT
veterán

Nem kötelező, de ha baleset van és nem tudsz segíteni mert nincs mivel akkor bünti. :)
Persze mondhatjuk rá hogy józan paraszti ésszel véve kötelező, csak nem ellenőrzi a rendőr a meglétét. :)

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#10950) trassher válasza TaaT (#10949) üzenetére


trassher
addikt

Amit nem ellenőriz a rendőr az nem kell, sajnos sokan így gondolják igen. Mikor megvettem az opelt az volt az első a boltban hogy új háromszög, eü csomag, izzókészlet. Tegnap vettem vontatókötelet is biztos ami biztos alapon és elfér a pótkerék alatt szépen. Szívem szerint egy bikakábelt is beraknék még csak már nem fér. Az meg hogy ott kalamoljon a csomagtartóban nem hiányzik.

Redmi Note 7

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.