Hirdetés

2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#10051) -v- válasza AMD Power (#10050) üzenetére


-v-
addikt

Eszembe se jutna ezt venni amikor ott az új passat, mazda 6-os .. :U

(#10052) AMD Power válasza -v- (#10051) üzenetére


AMD Power
titán

Az még hagyján. De azért vannak a cikkben érdekességek. :(

(#10053) szőröscica válasza -v- (#10051) üzenetére


szőröscica
addikt

Nekem eszembe nem jutna a Passat, se kívül, se belül nem tetszik. A Mazda szép, de pont ebben a fehér színben, pont így üvegtetővel, ilyen felnikkel ez a Mondeo szerintem irdatlan dögös autó. Élőben is láttam már ebben az összeállításban, ültem is benne, vezetni sajnos nem tudtam, de látványra, tapintásra engem megfogott. A cikkben emlegetik, hogy a Peugeot 508 minőségibb belül, fura, nekem pont az nem tűnt annak, mikor ültem benne.

(#10054) Qru válasza tomcsi23 (#10045) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

4-esben leforog, ott bőven nem jut el 190 közelébe. Városban is sokat megyek 3-asban de egyszerűen 60 alatt nem tudok 4-est kapcsolni mert csak szenved. Most így kíváncsiságból megnéztem, a gyári ajánlás szerint 61 km/h-nál javasolják a 4. fokozat kapcsolását és 81-nél az 5.-et.
Tehát ha vki 60-nál lassabban szüttyög előttem a városban akkor kénytelen vagyok 3-asban követni.

Viszont láttam ilyen motorhoz tuning before/after mérést és +16LE és +21Nm-t tudtak hozzá dobni. Reális, a szívókon +10%-nál többet nem tudnak tolni ha csak szoftveres módosítás van most ahogy így utána olvasgattam.

#nincsbennetarcsi

(#10055) -v- válasza szőröscica (#10053) üzenetére


-v-
addikt

irdatlan dögös autó

Valóban, de itt ki is merültek az előnyei :) Amúgy pont ilyen fehérben, szép nagy felnikkel láttam új passatot is, az is fasza azért élőben ... bár nekem se adja annyira se kívül se belül (túl kocka vonalzós német), de a B5.5 óta a legjobban sikerült passat, és minőségre meg minden másra nagyon rendben van.

(#10054) Qru: 16, persze persze ... :) Jó ha 8-10 van az, max. teljesítményre. De nem is az utóbbi a kérdés, lehet vannak fordulatszám tartományok ahol érezhetően hozzátesz, vagy javul a vezethetőség, amiatt megérheti. Csúcsteljesítményre szerintem enyém se tud egy lóerővel se többet, mint csipsz nélkül (de ezt le is szarom)

[ Szerkesztve ]

(#10056) Qru válasza -v- (#10055) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A szelepvezérlés váltását azt nem lehet szoftveresen módosítani ugye? Tehát, hogy pl ne 3200-nál váltson hanem mondjuk 4000-nél. Elvileg az mechanikus és a vezérműtengely bütyke változtatja a szelepnyitási hézagot ha jól gondolom...

To all:

Szombaton Cars & Coffee a Kincsem Park-ban: [link]

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#10057) -v- válasza Qru (#10056) üzenetére


-v-
addikt

Milyen vvt-d van? Ezek szerint ilyen vtec típusú, szelepemelést változtatja, és van 2 profil?

(#10058) SzlobiG válasza AMD Power (#10050) üzenetére


SzlobiG
félisten

Nekem formára bejön meg vannak benne jó újítások is viszont elkéstek vele amcsiknál már 2 éve kint van, ha akkor hozzák be euba, akkor taroltak volna vele szvsz, de így csak egy átlagot tudtak hozni. Nem cserélném le rá az MK4-es mondimat.

(#10059) Qru válasza -v- (#10057) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Háát pontosan nem tudom. :(
Annyit sikerül kiböngésznem, hogy csak a szívóoldali szelepvezérlés változik (a kipufogó fix). Mivel ez volt az első közös Toyota-Subaru fejlesztésű modell gondolom a Toyotától kapták a rendszert mert ez az első Subi blokk amiben van "vvt" rendszer (legalábbis a polgári modellek között). Illetve ha jól olvastam/rémlik 3200 rpm-nél vált a vezérlés.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#10060) F_Zolee


F_Zolee
veterán

Bedobom a teóriát hátha eltántorítotok tőle.
Olvasgattam, hogy az EGR/AGR-nek nem tesz jót a városi menet. Én napi 44km teszek meg kb 90km/h-s átlagsebességgel, kevés araszolással(M3 bevezető). Ez a fajta állandó sebesség "káros"? Már a lerakódások végett kérdezem. Nem sűrűn szoktam 3300-3400rpm felett hajtani.
Csak az miatt kutakodok, mert városi sebességnél ha kicsit intenzívebben gyorsítanék akkor kicsit megtorpan a motor és nem egyenletesen húz. Gondoltam, hogy egyik nap kicsit huzatom 4000 körül de azt is csak pár(4-5) km-en át tudnám véghez vinni. Ekkora távon van értelme tolni neki?

(#10061) -v- válasza Qru (#10059) üzenetére


-v-
addikt

Az a timingot állítja elvileg.. amúgy hülyén is fogalmaztam, a VVT-ben már benne van, hogy ott a timing a változó :)

3200 rpm-nél vált a vezérlés

Aha akkor gondolom valami 2 állású, nem folyamatosan változó ..
Amúgy passz, hogy azt mennyire szokták tunerolni vagy bele lehet-e nyúlni, nekem folyamatosan változó, nagyon kis szögeltérésekre már behisztizik. Gondolom ha hozzányúlnának akkor ott is okosítani kéne, hogy mire mit higgyen normálisnak, de őszintén szólva totál nem értek hozzá, egyébként sok értelme szerintem nincs is hozzányúlni.

(#10062) #81556480


#81556480
törölt tag

Nem tudja véletlenül valaki, hogy ilyen olajbeöntő pumpát honnét lehetne szerezni?

(#10063) Qru válasza F_Zolee (#10060) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az a legoptimálisabb környezet amiben most használod. Nem kell "kiégetned", 3000-3400 rpm-nél már termel elég hőt.

Ha részterhelésen rángat akkor első körben gyertya/kábelköteg/trafó triót vizsgálnám meg (ebben a sorrendben).

0. lépésként pedig a csatlakozásokat ellenőrizd.

mod:

rvilike: Igen két állású. Jó lenne kicsit feljebb tornászni, hogy 130-nál még ne nyisson nagyobbat csak mondjuk 140-nél mert most már 130-nál bőven nyit. Szóval vagy szöttyögök 110-120-al vagy ha már eszik akkor 160-170. Most akkor jól megideologizáltam miért megyek gyorsan? :DDD

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#10064) SzlobiG válasza F_Zolee (#10060) üzenetére


SzlobiG
félisten

Egyszerű a megoldás le kell dugózni az EGR-t a fenébe aztán nem fog megragadni koxolódni. :D

De amúgy kár rajta agyalni, mivel úgy is kell az autó úgy is menni fogsz vele szóval ha annyira zavar akkor a fentebb írt megoldást kell meglépni.

(#10065) F_Zolee válasza Qru (#10063) üzenetére


F_Zolee
veterán

Ha a hármas trióból lenne gond az máshol is jelentkezne, nem? Alapjárat jó, egyből indul hidegben is.

(#10064) SzlobiG: azt még nem tudom, hogy mennyire lehet szaros az egr., remélhetőleg köv.héten ha odajutok akkor megyek szerelőhöz és megnézetem azt is, hogy egyáltalán milyen belül.

[ Szerkesztve ]

(#10066) -v- válasza Qru (#10063) üzenetére


-v-
addikt

Hát nem tudom, elvileg attól nem fogyaszt többet :)
A "nyit" alatt itt azt kell érteni, állít a timingon és később (asszem) nyitja a szelepeket.
Igazából ettől javul a motor hatásfoka.
Nem nyit nagyobbat, persze mondom nem tudom milyen változó vezérlés, asszem volt a toyotának később olyan is, ami nem a csak a timingot állítja (VVTL-i).

[ Szerkesztve ]

(#10067) -v- válasza Qru (#10063) üzenetére


-v-
addikt

AVCS

Elvileg ez van a tiédben, ez csak a timingot állítja.

(#10068) Qru válasza -v- (#10066) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez a blokk 2003-ban kerül piacra tehát nem egy mai fejlesztés (nem is FSI csak MPI) tehát sztem tuti nem vmi korszerű vvt rendszer van benne. Igaz a vvt rendszer csak 2006-tól kerül bele de akkor is ez még kb ősi technika lehet. Ki tudja a Toyota 2006 környékén milyen vvt rendszert használt... :F Már ha az éppen aktuális rendszert adta és nem vmi régebbi változatát.

mod:

Akkor meg is válaszoltad a kérdést. :K

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#10069) lsc válasza #81556480 (#10062) üzenetére


lsc
nagyúr

[link]

Az élet kegyetlen .

(#10070) Qru válasza -v- (#10067) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Na rákerestem a Subaru honlapján: AVCS csak az újabbakban van, az enyémben még AVLS nevű cucc van (egy egyszerűbb, butább megoldás): [link]

Ez a rendszer egy sima két állású nyithatóságot eredményez a szívó oldalon és fix a kipufogó oldalon. Az AVCS meg a kipufogó oldalon is változtatja a nyitást.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#10071) #81556480 válasza lsc (#10069) üzenetére


#81556480
törölt tag

1 van itt a listába ami hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, de az meg 25 ezer ft :(

(#10072) -v- válasza Qru (#10070) üzenetére


-v-
addikt

Ja aha, ez olyan mint a vtec .. akkor neked volt igazad :K nagyobbat nyit.

(#10073) tomcsi23 válasza -v- (#10072) üzenetére


tomcsi23
veterán

Csak úgy ömlik be a benya hozzá. Vajon meddig meri/győzi mutatni a pillanatnyi fogyit parkettán?! ;]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#10074) -v- válasza tomcsi23 (#10073) üzenetére


-v-
addikt

190 km/h-ig ;] :C

(#10075) Qru válasza tomcsi23 (#10073) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ezt úgy oldották meg, hogy a BC nem mutat pillanatnyi fogyit csak átlagot. :D (Tényleg!)

#nincsbennetarcsi

(#10076) TaaT


TaaT
veterán

Javítva :)

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#10077) tomcsi23 válasza Qru (#10075) üzenetére


tomcsi23
veterán

Legalább nem stresszeli állandóan a sofőrt. ;]

Vilike: :C
(másnak meg ott tilt a 4.) :DD

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#10078) VegyesTamás válasza tomcsi23 (#10073) üzenetére


VegyesTamás
senior tag

Havernak 1.8 vectra 39.9 ig mutat :D

Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli

(#10079) szőröscica válasza VegyesTamás (#10078) üzenetére


szőröscica
addikt

1.9 dci, még húszig sem mutat: [link][link]

(#10080) D4rkm4n válasza AMD Power (#10050) üzenetére


D4rkm4n
őstag

Elég finoman fogalmaztál. :)

"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."

(#10081) AMD Power válasza D4rkm4n (#10080) üzenetére


AMD Power
titán

Próbáltam igen. De az biztos ,hogy egy 10 millás autóban ez egy vicc amik ebben a tesztben vannak.

(#10082) Declare válasza AMD Power (#10050) üzenetére


Declare
őstag

En mondjuk abszolut vw parti vagyok, de ez a mondeo hatarozottan jobban tetszik, mint az uj passat...nekem annak se az eleje, se a hatulja nem tetszik :( Fordok meg mindig szomjasak voltak ez teny, de a többi dolog is gaz :U

(#10083) Qru


Qru
MODERÁTOR

Lehet előzni elhaladni jobbról a belsősávban tötyögők mellett: [link]

#nincsbennetarcsi

(#10084) Declare válasza Qru (#10083) üzenetére


Declare
őstag

:C :C :C :C nagyon helyes..... :C :C :C

(#10085) -v- válasza Qru (#10083) üzenetére


-v-
addikt

Igen ezt már múltkor is megfejtettük 1x amikor még neduddki itt volt, de örülök, hogy van erről hivatalos álláspont is.

(#10086) varsam


varsam
őstag

üdv,

meghalt az egyik tompítottnak használt Osram Nightbreaker Unlimited izzóm, mit ajánlotok, vegyek ugyanilyet, vagy tud valaki valami jobbat most?
H7-be kellene.

(#10087) mycso válasza varsam (#10086) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Szia, pl hasonló árban EZ ami nagyon jó.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#10088) TaaT válasza -v- (#10085) üzenetére


TaaT
veterán

Igen, épp mondani akartam hogy nedugdki már kiderítette ezt :K

Give them hell Ukraine!

(#10089) tomcsi23 válasza mycso (#10087) üzenetére


tomcsi23
veterán

Tudom, hogy magyar cég, meg minden, de ez teszkóban akció nélkül is olcsóbb.

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#10090) varsam válasza tomcsi23 (#10089) üzenetére


varsam
őstag

Azt írják az oldalon, hogy ha máshol olcsóbb, akkor írni kell nekik és adnak jobb árat...

(#10091) mycso válasza tomcsi23 (#10089) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Nem azért szoktam ezt linkelni, hogy itt vegye meg, csak az izzó beazonosítása miatt.
Én tavaly az auchanban vettem, volt valami izzócsere akció.

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#10092) MunezXBK


MunezXBK
nagyúr

(#10093) mycso válasza MunezXBK (#10092) üzenetére


mycso
veterán
LOGOUT blog

Nem fogunk észrevenni belőle semmit...
Ma mentün Miskolc - Gyöngyös - Salgótarján - Budaörs, minimum 5 traffit láttam (meg még kitudja mennyien voltak elbújva). Tehát ez a traffi maraton nem érint, itt alapból ez van.
Múlthéten Miskolc - Barcika között voltak 3-an 25km!!!
Durván tolják.

mod.: ja meg előttünk egy hosszúívű kanyarban, záróvonalon kamiont előző rendőrautót. Mire előkotortam a telefonom, sajnos befejezte a manővert.

[ Szerkesztve ]

“The Night is Dark and Full of Terrors”

(#10094) tresh válasza MunezXBK (#10092) üzenetére


tresh
addikt

Megjött a sw frissítés ? ;]

(#10095) varsam válasza mycso (#10093) üzenetére


varsam
őstag

Másfele is ez van
Múlt hétvégén egyik jóbarátom ment Fehérvár - Pécs vonalon, nem kevesebb mint 5 helyen találkozott trafival. Azt mondta mindenfelé elbújtak, ilyen kis erdős lehajtókhoz, még véletlenül se veszed észre, ha csak szembejövő nem jelez.
Én is pár hete voltam Pécs - BP vonalon, autópályán, akkor is legalább 5-ször volt trafi, ami 200km-es szakaszon nem kevés. Mindegyik a lehajtóknál állt és korlát fölül mértek.
Most hétvégén is BP-Pécs-BP távon 2-3 helyen mértek legalább.
Szóval van belőlük rendesen. A jó az, hogy waze jelzi a legtöbbet.

(#10096) SzlobiG válasza Qru (#10083) üzenetére


SzlobiG
félisten

"A jogszabályok hierarchiája alapján azt is mondhatjuk, hogy a rendőrünk a törvényből adódó kötelezettségét teljesítette. A lehető leghatékonyabb módját választotta annak, hogy a gyorshajtásokat (és az ebből adódó akár halálos baleseteket) az adott útszakaszon megakadályozza, megelőzze."

Ez mekkora szöveg. :DDD

(#10097) -v- válasza SzlobiG (#10096) üzenetére


-v-
addikt

Az a baj hiába szabad megelőzni jobbról, ha megelőzöd félre is állít, nyilván ezért csinálja ... függetlenül attól maga a jobbról elhaladás szabályos volt-e, úgyis talál olyat ami nem az. Ha leállok vele okoskodni, hogy bekaphatja mert szabályosan mentem el mellette és a gps nem mutatott többet 130-nál, akkor majd megbax azért mert nincs elég láthatósági mellény vagy nem tudom ...

[ Szerkesztve ]

(#10098) DeFranco válasza -v- (#10097) üzenetére


DeFranco
nagyúr

be kell tenni elég láthatósági mellényt trololo ;]

(#10099) Declare válasza -v- (#10097) üzenetére


Declare
őstag

Dashcam....utalom az ilyen idiota rendöröket, akik elvegeznek egy fösulit, felcsatolnak egy pisztolytaskat, aztan a kissebsegi komplexusukat kielik ilyenekkel, hogy megy a belsö savban, a bmw elött, mert neki soha nem volt es nem is lesz, de most ö megmutatja, hogy ö akkor is nagyobb es fölötte all.......mi is jartunk ugy regebben többször is nyarn, hogy a horvatorszagi hatartol a föton az idiotak direkt szopattak az este hazaeröket, mentek 70 el a föuton, nagy forgalomban. Egyszer pont elenk kanyarodott ki, lazan megelöztük, semmi nem volt. Sok birka viszont ment mindig möggötte 70 el, km es kocsisorokban.....

mod, egyebkent persze tisztelet a kivetelnek, mert egyre többször lehet egyre normalisabb rendörrel talalkozni.

Pont par napja elöztem meg 180 al egy rendör autot itt a nemeteknel :)) van varazsa :D

[ Szerkesztve ]

(#10100) varsam válasza -v- (#10097) üzenetére


varsam
őstag

Balra indexelni, vagy hármat rávillogni nem lehet? Erre mint mond a KRESZ?

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.