Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#13960) Cifu válasza uhu20 (#13957) üzenetére


Cifu
nagyúr

Először is a tesztelés kettős dolog. A TV tesztelés nem úgy megy, hogy fogja magát az újságíró, bejelentkezik mondjuk a Sharp Magyarországnál, hogy "kezit csókolom, adnának egy LC-52XL2E-t tesztelésre? Köszönöm!". Ilyen nincs. Ill. próbálkoztunk vele, de kiröhögtek (najó, udvariasan visszautasítottak). ^^

A teszteket jellemzően a kis- és/vagy középkereskedők hátterével csinálják, nem is igazi újságírók, hanem inkább lelkes amatőrök. Mi is így nyomatjuk. Rea4 szól, ha van valami érdekes nála, oszt jól megnézzük, és leírjuk mit láttunk. :DDD

A másik fele az érdeklődés. A HDTVTest.co.uk esetén például alapvetően az olvasók szavazhatnak, milyen TV-ket teszteljenek le következőre. Érdemes megnézni, hogy az AVForumon melyik saját tesztünk hány olvasót érdekelt, hány hozzászólás volt hozzájuk.

Itt egy kicsit ki lehet térni a PR-re, illetve a weben elérhető információra. Ez az, ahol a népszerűbb gyártók érdekes módon komoly előnyt élveznek. Nézd meg a Philips, Samsung, Sony vagy az LG oldalát. Informatívak, szépek, a kézikönyv letölthető, stb.

A Sharp halad lassacskán, tavaly ősszel még csak pár soros infok voltak felbontással, meg ilyesmivel. Most már letölthető kézikönyv is akad. Bár a desing még kissé... egyszerű. ^^

Viszont nehéz helyzetben van, egyfelől már említve volt, hogy a Made in Japan Sharp termékekre büntetővám jön. Hiába nem rosszak a Sharp termékek, ha egy LE-42X20E jó 15-20%-al drágább, mint a konkurens, hasonló képességekkel bíró Samsung vagy LG készülék, a többség (én sem) nem fog kiadni több pénzt csak azért, mert Sharp. Amíg a Lengyelországi gyár be nem indul rendesen, addig ez sajnos komoly probléma.

Ehhez jön még az, hogy a Sharp név nem túl ismert Európában. A vásárlók többségének max. beugrik, hogy valami japán gyártó, de lehet, hogy még az sem. Ellenben egy Samsung, egy Sony, egy Philips vagy egy LG olyan név, amivel nap mint nap találkozik, valószínűleg a saját környezetében is. Ez bizonyos szintig a japán elitizmus átka, a Sony sokkal több figyelmet fordított az európai piacra, mint a Sharp, és ezek a korábbi befektetések már megtérültek. A Sharpnak viszont max. a szórakoztató elektronikában otthon lévő kisebbség jelenti a bázist, erre pedig nehéz építkezni.

Ahhoz, hogy a Sharp komolyabb sikereket érjen el, szvsz még sok munkára lesz szükség. Például ott kezdődik, hogy én eddig nem nagyon láttam olyan Sharp TV-t, aminek a menüje ismerte volna a magyar nyelvet... Ez pedig alapból nagy pofon a hazai piacon...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.