Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#401) Nerazim válasza Akula (#399) üzenetére


Nerazim
őstag

Pont tegnap olvastam ADAC oldalán egy cikket miben 2008 -től nézték a használt autókat, hogy melyikkel volt a legtöbb gond az elmúlt évek alatt és sajnos a Kia Ceed is és a Hunday i30 is nagyon sok probléma volt. Mos hirtelen nem találom a cikket, de ha meg lesz belinkelem. Kicsit meglepődtem ezen, mert nem egy szerelőtől hallottam, hogy nincs velük baj vehetem nyugodtan, elbizonytalanodtam.

[ Szerkesztve ]

Be my computer.. Baby I'm a user!!

(#402) Gombinyó válasza Nerazim (#401) üzenetére


Gombinyó
őstag

Nyugodtan vedd, főleg a benzinest. Nem fogsz olyan autót találni úgy se, amivel nem lesz probléma. A Kia/Hyundai még mindig a kevésbé szar tábort erősíti. :)

(#403) rob210 válasza Gombinyó (#402) üzenetére


rob210
nagyúr

Ezt meg tudom erősíteni benzines fronton nagyon jók.

Renault power

(#404) molnarpeter válasza rob210 (#403) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Annyit tennék hozzá, hogy a GDI/T-GDI már kokszolódik, mint az FSI-TSI-TFSI, érdemesebb MPI motorral szereltet keresni :)

(#405) Akula válasza molnarpeter (#404) üzenetére


Akula
őstag

Nekem GDI van. Mi az, hogy kokszolódik? És hol? Én, mint laikus, hogy tudom észrevenni, hogy baj van vele? És mit tudok tenni, hogy ne legyen baj vele? Most a fogyasztás miatt aggódok, de ez a kokszolódás sem megnyugtató. Nem akarom, hogy egy autó ne menjen alattam, mert autó nélkül meg vagyok lőve.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#406) molnarpeter válasza Akula (#405) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Fogyit nézd meg spritmonitoron. Kokszolódás a szívó oldalt érinti, keress rá a "gdi carbon buildup" kulcsszavakra, illetve egy cikk. Egyes GDI motorok kipufogógáz-visszavezetés nélkül készülnek (pontosan nem tudom, melyikben , van/nincs), tehát lassú folyamat, nem VAG/BMW szintű. 150e után azért ránézetnék (esetleg 200, ha sok a pálya)

(#407) Akula válasza molnarpeter (#406) üzenetére


Akula
őstag

Ezt a dióhéjas tisztítást már olvastam. A szemcseszórás elvén működik, csak kíméletesebb :D
Igen, nálam sok a pálya is meg a dugóban araszolgatás is.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#408) bajnokpityu válasza molnarpeter (#406) üzenetére


bajnokpityu
félisten

T-gdi nálam ezért esett ki, az pl rosszabb, mint tsi ilyen szempontból.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#409) Atlantis válasza bajnokpityu (#408) üzenetére


Atlantis
veterán

Miért? Nincsenek még szerintem olyan hosszú távú tapasztalatok a T-GDI-vel, mint a TSI-vel...nem tudhatjuk még.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#410) realist


realist
őstag

Új ceed pontos felni méreteiről hol lehet infot találni? A gyári 16" és 17" méret is érdekelne.

Kösz!

(#411) bajnokpityu válasza Atlantis (#409) üzenetére


bajnokpityu
félisten

már most vannak égéskimaradásos hibák 1 év alatti kocsiknál is.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#412) Atlantis válasza bajnokpityu (#411) üzenetére


Atlantis
veterán

Vagyúgy...de legalább garanciában megoldják...ettől még persze bosszantó.

Lekopogom, nekem eddig nincs bajom vele, ne is legyen.

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#413) realist válasza Atlantis (#412) üzenetére


realist
őstag

Biztos, hogy egy ilyen problémát megoldanak garanciában?
Vagy jön valami vita a rendelenes használtról stb.

(#414) Atlantis válasza realist (#413) üzenetére


Atlantis
veterán

Amint megmutatják nekem, hogy a használati útmutatóban melyik részt nem tartottam be, ami alapján esetleg rendellenes használatról van szó, abbahagyom majd a vitát.

De nem akarom megtudni, tisztában vagyok vele, hogy ez itt Hungarisztán.

Egyelőre jól elvagyok a géppel, hangja ugyan kissé hm... karcos, de ezt leszámítva szeretem.

Egyébként ha az ember mindig azt keresi, hogy miben hol a hiba és mit miért nem vesz meg, akkor hamarosan biciklivel lesz kénytelen járni...ami ellen semmi kifogásom, csak hosszabb távra nem praktikus. :)

Tetszik vagy sem, az autók (is) egyre bonyolultabbak, egyre rövidebb ciklusra készülnek...márkától függetlenül. Amíg meg megy, addig legalább élvezzem a használatát, ne azon görcsöljek már, hogy Úristen, mikor megy tönkre a kettős tömegű vagy mikor kokszolódnak már be a szelepek...

[ Szerkesztve ]

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#415) bajnokpityu válasza Atlantis (#414) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nekem volt 1.8 TSIm. okostojás ujságirók szerint kokszolódik,szakad a lánc, eszi az olaja,stb. semmi gondom nem volt. 3 évvel később utánaolvasva kiderült, h a 3 féle 1.8TSIből csak az egyik problémás, a másik kettő oké. ilyen volt a kocsimban.
volt benne direkt befecsi, kéttömegű, még húzva is volt, néha városban is járt, EGR is van benne, lánc is, meg amit akarsz. nulla hiba.

ha túlzottan óvják a mechanikát( 2000nél elvált, sose padló) sokkal több bajt okoz. EGR,koksz,kéttömegű hamarabb pusztul igy. néha meg kell hajtani, és akkor nincs vele para.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#416) Akula válasza bajnokpityu (#415) üzenetére


Akula
őstag

Te az összes "kritikus" kocsit nulla hibával vezetted. Ez lehet, hogy nem az autót, hanem téged dicsér. Lehet, hogy alattam ugyanazok a kocsik mind meghaltak volna, mert én béna vagyok. És akkor beigazolódott volna a statisztika. :D

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#417) bajnokpityu válasza Akula (#416) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nem, alább irtam, mi az oka, szerintem. az, hogy a hangadók rossz halmaz alapján álapítanak meg jó v nem jó tipusokat (pl mondeo topicban csak import kocsikat látok linkelgetni, és orrba szájba meg is állnak) illetve nem is értenek hozzá igazán. lsd TSI 1.8 három alverzió, amik egész más minőségűek, mégis 1 kalap alá veszik mindet.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#418) realist


realist
őstag

Az 1.4 t-gdi-ben van kettőstömegű lendkerék? Eddig egy kereskedő sem tudta megmondani...

(#419) bajnokpityu válasza realist (#418) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nem mindegy ? benyás olyan simán jár, illetve aránylag magas fordulaton jön nyomaték, hogy kvázi örökélet.
egy egyébként max 150rugós alkatrész. ennek többszörösébe van a kocsi fenntartása..

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#420) Gombinyó válasza bajnokpityu (#419) üzenetére


Gombinyó
őstag

Tök mindegy, a dízelben sem para, ha 200ezrenként cserélni kell csak az elmúlt években az emberekbe verték, hogy az az ördögtől való. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#421) vlevi válasza Gombinyó (#420) üzenetére


vlevi
nagyúr

Valószínűleg abból fakadóan (habár én kívülálló vagyok, nem érint a dolog), hogy orrbaszájba tekerik vissza az órákat, használtautók jó része 80-90ezer km-el van fenn, ki tudja mennyit futott, mennyit kopott az a lendkerék.
Megaztán megveszi a pórnép aprópénzért a nagy autót kintről, és azt gondolja, nem kell rá költeni. Sajnos kell, és többet kell rá, mintha itthon vett volna egy szutyukit.

(#422) Akula válasza Gombinyó (#420) üzenetére


Akula
őstag

Aki 900k-ért vesz egy visszapörgetett órás lestrapált dízelt, de csak ennyi pénze van és kell a kocsi, azt igenis odavágja ha két hónap múlva szembesül vele, hogy először kettőstömegű csere 200-300-ért, rá két hónapra meg a turbójavítás 300-ért, mert a csere az inkább millió fölött lenne, aztán a DPF, stb. Ez oda tudja tenni a családi büdzsét. Ja, hogy miért nem vett inkább egy 1.3-as swiftet? Az nem autó, a szomszédnak is bömbije van. :C
A jó kocsi ott kezdődik, hogy a kötelező fékbetét és folyadékcseréken kívül csak tankolni kell és télen nyáron, mindig lehet rá számítani 10 éven keresztül. Ha meg valaki vigyáz rá és tudja is rendesen karbantartani, akkor 20 évesen ha nem is az aszfalt verhetetlen bajnoka, de elvisz ahová kell. 30 évesen meg OT rendszámmal megfordulnak utána.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#423) Gombinyó válasza Akula (#422) üzenetére


Gombinyó
őstag

Ha nem engedi a büdzsé, akkor nem veszek olyan autót, ami hazavághatja a családi kasszát. A hülyékkel nem tudok mit kezdeni, racionális döntést kell hozni:D
Jelen esetben most egy új benzinesről volt szó, annál teljesen mindegy a lendkerék sztem is, de 10 éves korában se rettegnék attól, hogy cserélni kellene, mert valszeg nem fog kelleni.

[ Szerkesztve ]

(#424) realist válasza bajnokpityu (#419) üzenetére


realist
őstag

Nem gond, a mostanimban is van és semmi baja. Csak ugye van ami nélküle is rendben szuperál és az ember meg kíváncsi, hogy ezt sikerült-e összehozni nélküle vagy sem.
A LOL az, hogy akinek tudnia kellene nem tudja. :F

(#425) Akula válasza Gombinyó (#423) üzenetére


Akula
őstag

igen, ilyen a tudatos vásárló. Felkészül a fenntartási költségekre, egyéb kiadásokra stb. Nem is erről beszélek. Az alkatrészeket úgy tervezik, hogy kb. (most ne ezen a kadjunk fel) 300000km-t tudjon menni kifáradás nélkül. Ezek specifikált körülmények között és specifikált ciklusokra vannak kiszámítva. És most jön a képbe a rossz minőségű Cinkotai út (extrém terhelési eset) és a visszatekert km-óra (hibás éltciklus adat). Ez szokta meglepni a használt autót vásárlókat. Ha 600000km-re lennének tervezve a komponensek, azok túlméretezettek lennének (nemcsak a tömegről beszélek) de nagyobb eséllyel bírnák ki a többlet terhelést is és a kifáradási határciklus valószínű, hogy képbe sem jön. Ezekre szokta a köznyelv mondani, hogy örökélet+1 nap. Namármost a távol keletiek nagytöbbsége ilyen.
Apropó benzines. Nekem is az van. Nem érte meg a használati szokásomhoz a dizel. De ha egész nap az autópályát tolnám, akkor az lett volna. Amúgy valaki már írta itt korábban, hogy benzinesek is kapnak kettőstömegűt. Nem akarok levegőbe beszélni, de ha jól emlékszek a subaru 2.5 benzines boxer is azzal van szerelve.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#426) Atlantis válasza bajnokpityu (#415) üzenetére


Atlantis
veterán

A "2000-nél elvált" is részben azért van, mert az ember hisz a váltásjelzőnek, ami akár 2000-nél is alacsonyabb fordulatnál jelez...többek közt én is ilyen vagyok, megszoktam, hogy hamar felkapcsolok, minek zajongjon szegény...

>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

(#427) kisza25 válasza Atlantis (#426) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Ugye magasabb fordulaton jobb a kenés, mint alacsonyabb fordulaton + alacson fordulatnál a henger falnak nyomódik neki jobban a dugattyú, ha gyorsítunk (hordós kopás)
Hideg motornál 2000-2500 között érdemes tartani, hogy hamarabb melegedjen.
Mikor meleg, akkor meg 2000-4000, de melegen attól sem lesz semmi baja, ha 5000-6000- ig el van fogatva egy benzines.

Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 31,5 eFt, posta van

(#428) butch3r


butch3r
senior tag

sziasztok

van valakinek a topicban hyundai i30-asa a kék belsővel?
ha igen tudna küldeni róla pár fotót, hogy is néz ki?:)

neten nem sikerült egyértelműt találni.

köszi
:R

(#429) Csaby25


Csaby25
senior tag

Sziasztok! Hyundai Santa Fe 2006, 2.2D, automata. Mik a tapasztalatok? Megbízható a motor meg a váltó? Köszi!

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#430) kapicsabi


kapicsabi
tag

Sziasztok!

Egy kis technikai segítség/tanács kellene, hogy mi lehet a baj?!
Adott egy 2013-as Kia Ceed. Ha bekapcsolom az ülésfűtést, akkor elkezd működni, majd egyszer csak gondol egyet és a 3 visszajelző ledből az utolsó elkezd villogni és az ülésfűtés is kikapcsol. Viszont a gombot hiába nyomogatom, nem reagál semmire. Ha leveszem a gyújtást, majd visszaadom rá, akkor újra tudom kapcsolgatni egészen addig, még újra elő nem jön a villogás.

Remélem érthetően fogalmaztam?! :)

Találkozott valaki már ilyennel? Mi lehet a probléma?

(#431) bajnokpityu válasza kapicsabi (#430) üzenetére


bajnokpityu
félisten

fordoknál ilyen esetben azt jelentette, h megsérült a fűtőszál.

2006os nagy suvval mi lehet a gond? a világon bármi. 4-5 éves kor felett már állapotot veszünk, nem tipust, pláne nem márkát.
én ettől fiatalabb santa fet néztem anno néhányat, mindnek más baja volt. ami nem azt jelenti, h rossz tipus, csak kezd úgy járni a kia is, ahogy a toyo járt anno, hogy agyonüthetetlen=nem kell szervizelni...

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#432) Akula válasza Csaby25 (#429) üzenetére


Akula
őstag

Egy 12 éves dízelről beszélünk. Km hol áll? Tegyél utána egy nullát ha neppertől vennéd. Ha tulajdonostól, a saját házától és van vezetett szervízkönyve, vagy nem dobta ki a számláit, akár valós is lehet az állapot. De én nem vennék régi gázolajost elvből.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#433) Akula válasza kapicsabi (#430) üzenetére


Akula
őstag

Ilyet akkor csinál, amikor leold a hővédő. Vagyis valahol már eléri a hőmérséklet a kritikus szintet és lekapcsol, hogy az űlésed meg ne gyulladjon. Ez azt is jelentheti, hogy rossz a fűtőszálad, de azt is, hogy maga a hővédő érzékelő hibás. Amíg ki nem szereled az ülést, nem fogsz rájönni. Én az utóbbira tippelek, mivel az ülést fűti, csak egy idő után kikapcsol és figyelmeztető módba vált.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#434) Csaby25 válasza Akula (#432) üzenetére


Csaby25
senior tag

250.000 km, a plusz egy nulla egy picit túlzás szerintem.

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#435) kapicsabi válasza bajnokpityu (#431) üzenetére


kapicsabi
tag

Akula és bajnokpityu! Köszönöm a tanácsot! Akkor elviszem és megnézetem szerelővel. Köszi a tippet. :)
Majd megírom, hogy mi volt a probléma! Hátha később még valakinek jól jön! :)

[ Szerkesztve ]

(#436) Akula válasza Csaby25 (#434) üzenetére


Akula
őstag

Igen, ez nyilván csak szójáték volt.
De ha 250000 akkor is az legalább 300000, vagy még több. De legalább magyar forgalomba helyezésű? Van előélete? Gondolom az összkerék és a magas felépítés az erdőben dagonyázáshoz kell.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#437) bajnokpityu válasza Csaby25 (#434) üzenetére


bajnokpityu
félisten

a 0 talán túlzás, de a 3x km az órához képest szerintem általános.

miért van az, hogy a magyar ismert előéletű ford 2.0tdci hiba nélkül elmegy 500e km-t, az import azonos motorosok meg "150"nél nonstop check engine? másról se szólnak a fórumok :(

ha megnézed a hasonló hirdetési felületeket, akár német, akár francia, akár belga,holland hahu-kon kint drágábbak a jó kocsik, mint itthon kb ugyanazok. aztán a karambolos, vizkáros, millió kilóméteresek meg olcsóbbak...

ui. tegnap eladtuk a sportaget. hirdetést este feladtam, másnap délben jött első ember, 50e Ftot alkudott, és lefoglalta. ma meg én foglaltam egy másikat :)

akula:úgy tudom, zömmel vontatni veszik őket.

[ Szerkesztve ]

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#438) Csaby25 válasza bajnokpityu (#437) üzenetére


Csaby25
senior tag

Én nem mondtam, hogy valós, csak azt, hogy ne szorozzuk meg 10-el :)

[ Szerkesztve ]

A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.

(#439) bajnokpityu válasza Csaby25 (#438) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nem mindegy? zsákbamacska. nagyjából attól függ, hova tekerik, hogy mennyire sikerül újjá varázsolni a belteret.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#440) molnarpeter válasza bajnokpityu (#439) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hyundai csoportban szidják a 2.2-t, mint a bokrot :D nem mernék megesküdni rá, de múltkor talán pont ilyen állt motorhibásan szerelőnknél, felkapta az olajat, meg talán főtengelyt is cserélni kellett volna (mert nem lehetett köszörülni), stb... :( Belga carpass nagyon jó cucc :K

[ Szerkesztve ]

(#441) Akula válasza bajnokpityu (#437) üzenetére


Akula
őstag

Vontatni? Mármint tréler elé kötni?

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#442) laragirl83


laragirl83
őstag

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, mennyire normális az h lámpatestek elől beáznak. Na nem konkrétran lötyög bennük víz, de mosás után látszik hogy belső felén ott figyel víz lecsapódás. Gondolom ez nem egészséges, szépen berohad, mattul stb. 1 hetes autó, szerintetek ezzel cammogjak vissza, hogy pucolják ki meg tömítésre nézzenek rá vagy ez ilyen? :U

[ Szerkesztve ]

gigabyte x670 aorus elite ax * 7800x3d * corsair icue h170i elite lcd * 32gb g.skill tridentz 6000 * sapphire 7900xtx nitro+ vapor x * samsung evo 980 pro 1tb * fractal design meshify 2 xl tgd * gigabyte g32qc

(#443) kisza25 válasza laragirl83 (#442) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Én visszamennék, de elötte kérdezz rá, de ha magasnyomásúval mostad attól simán belemehet

[ Szerkesztve ]

Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 31,5 eFt, posta van

(#444) laragirl83 válasza kisza25 (#443) üzenetére


laragirl83
őstag

Igen, beszéltem velük, várnak, mondjuk magasnyomású volt 1 alkalommal, max arra jövőben odafigyelek, de legalább legyen kipucolva.

gigabyte x670 aorus elite ax * 7800x3d * corsair icue h170i elite lcd * 32gb g.skill tridentz 6000 * sapphire 7900xtx nitro+ vapor x * samsung evo 980 pro 1tb * fractal design meshify 2 xl tgd * gigabyte g32qc

(#445) Akula válasza laragirl83 (#444) üzenetére


Akula
őstag

Nekem mindig magasnyomásúval nyomatják és elölről nem megy be sehol a víz, mert úgy van összehegesztve a műanyag lámpaburkolat a testtel, hogy perem is van alatta. Motortérből mosásnál bemehet a gumi tömítés körül.
Én viszont másra tippelek. Nézd már át nagyon alaposan, hogy nincs rajta kis kavics ütés vag hajszálrepedés? Ha meleg a lámpa és akkor mosod, a repedésen beszívja a vizet mikor elkezd lehűlni.

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#446) sharkypeti


sharkypeti
aktív tag

Gondolom, van itt néhány fórumozó, aki járt már Horvátországban autóval. Mi most fogunk menni először. Minimum 2 tank benzint kell majd vennem, csak az lenne a kérdésem, hogy hol? Krk szigetre megyünk, Letenye és Zágráb érintésével. Nem szeretnék valahol valami foscht tankolni, itthon is csak a minőségit veszem.

OnePlus 12

(#447) Akula válasza sharkypeti (#446) üzenetére


Akula
őstag

Itthon is csak minőségit?
Ez mit jelent pontosan?
Benzinkúton tankolsz, nem?
EU szabvány biztosítja az üzemanyag minőségét az EU-ban. 2013 július 1 óta így van ott is.
Elmész a benzinkútra és megtankolsz, mint előtted már kb. húszmillió alkalommal mások is, gond nékül.
Peace :R

[ Szerkesztve ]

"Akula Sub, ready for the deep!"

(#448) bajnokpityu válasza sharkypeti (#446) üzenetére


bajnokpityu
félisten

nagy forgalmúnál tankolok itthon is, kint is mindig igy teszek. hozzátenném, a mondeoval mentünk, az majdnem kibirja az odavissza utat egy tankkal :D csak azért nem birta ki, mert 180nál már megnő a fogyija.

eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

(#449) sharkypeti válasza Akula (#447) üzenetére


sharkypeti
aktív tag

Ezt ugye te sem gondoltad komolyan? Se szeri se száma a tapasztalatoknak, hogy az EU-n belül is különböző az üzemanyag minősége, még azonos céghálózaton belül is. Saját tapasztalatom is van, de az még gázolajos élmény, és nem horvát. Magyarországon is igencsak változó a minőség, szabvány ide vagy oda.
Szóval, most benzines Hyundaiom van, és a horvát tapasztalatokra lennék kíváncsi. Ott a nagyok közül OMV csak nagyon elszórtan van, a többit nem ismerem, max a nevüket hallottam már.

OnePlus 12

(#450) Akula válasza sharkypeti (#449) üzenetére


Akula
őstag

Benzines?
Akkor nyugi.
Nem bírom elképzelni, hogy egy benyás járgány tönkremegy alattad attól, hogy más kúton tankolsz, mint amit megszoktál.
A se szeri, se száma az arra vonatkozik, hogy más adalékokat használnak a márkásabb kutak. Pl. nekem a Shell annyira energiatakarékos, hogy többet fogyaszt vele a kocsi, nem megy annyira. De ezek apróságok. Volt dízel 2.0 VW-m is, esetleg a téli kint állás után kellemetlenkedett, de nem volt gond azzal sem soha. Ha azt mondod, hogy a német és osztrák üzemanyag jobb, akkor meg tudom erősíteni, elég sokat járok a német-holland határhoz, de Romániától Portugáliáig még soha nem volt bajom a tankolás miatt. Beállok a benzinkúthoz és megtöltöm.
Ahogy bajnokpityu írta. Ahol nagy a forgalom, ott jó a benzin. Ilyen kis faluszéli eldugott, fél évente egyszer jár arra tartálykocsi kutakról pedig nem tudok nyilatkozni. Azt itthon is kerülöm, mert olvastam már az üzemanyag (és elsősorban benzin) öregedéséről. Nem itt, de ez is egy ide való cikk csak úgy kapásból.

[ Szerkesztve ]

"Akula Sub, ready for the deep!"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.