Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- ALZA vagy eMAG?
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Telekom TV Mikrotikkel
- [Raspberry] torrent / plex szerver rpi4 alapon
- [Linux] Futtassunk bármely disztrót a terminálunkban
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Rap, Hip-hop 90'
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gizmo94
veterán
válasz csababarca #18828 üzenetére
Hát 15k- ból nehéz jó váltást összehozni, ezt az összeget maga a hátsó váltó felemészti kb. még használtan is majdnem..Inkább aprókat nézz ebből a keretből, pl. testbike.hu vagy bikemag.hu. Esetleg van egy webshop, sok jó használt cuccuk van, van ami jó árakon. Igaz szentesiek, de elküldik a cuccokat és van amiből még alkudozni is lehet. Valami www.bolthely.hu/kerekparoutlet a címük, de kerékpár szentes beírására google dobja. Jobb ötletem nincs, sajna ez a 15 ezer váltásra nagyon vékony keret...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz csababarca #18828 üzenetére
Ha érzékeny a lelked, ne olvasd el.
Ez a gép az ipari hulladék kategóriába tartozik, így minden fejlesztésre, javításra kiadott forintért kár, sosem lesz belőle használható eszköz. Szerintem told el a kukáig, és a hajtásra, váltásra szánt 25-40k-ból vegyél egy igényeidnek megfelelő, városi gépet használtan.Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Gizmo94
veterán
válasz csababarca #18832 üzenetére
Nem rakható. Figyelni kell,hogy hányas rendszerre veszed. 7-8-9-10. Erre ügyelj. Amúgy van Sram is, ami shimano kompatibilis, de a fogaskerékszám nem mindegy.
Jorus: de nem szán a váltásra 30-40k-t, csak 15 -öt. Azért is írtam, hogy az nagyon kevés . Bár két váltókarra elég lehet éppen, de ha a váltás többi része kuka, akkor kár rá megvenni. Tudni kellene, hogy milyen és milyen állapotú a többi cucc....
[ Szerkesztve ]
-
glacious
addikt
válasz csababarca #18835 üzenetére
2-3000Ft egy ehhez minőségben passzoló váltókar darabja.
-
glacious
addikt
válasz csababarca #18838 üzenetére
Ennél többet nem érdemes áldozni rá. Én megtartottam a régi, ennél gázabb bringámat és kis távokra azzal járok. Az itteni tanácsok alapján vettem az anyagi helyzetem figyelembevételével az újat és sokkal jobb mindenben a terepet kivéve, de az egy cross, a régi egy merevvázas mtb, ezért össze sem hasonlítható.
[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz csababarca #18841 üzenetére
Egy komplett Tourney rendszer (váltókarok és váltók) anyagköltségen röhögve kijön 10K-ból, újonnan. Nem lesz jó, de kíméletesen használva működni fog, és minőségben pont harmonikus lesz a bringa többi részével. Én nem is értem, hogy Gizmo94-nek hogy fordult meg a fejében, hogy erre a bringára érdemes lenne 15K-s váltórendszerben gondolkozni.
Viszont kiindulva abból, hogy a váltás ilyen vacak, valószínűleg a hajtás is el van már koptatva.
-
glacious
addikt
válasz csababarca #18844 üzenetére
Talán az első bringaboltban is akad, webshopnak ott az ebike.hu
-
Because
őstag
válasz csababarca #18828 üzenetére
attól függ mire akarod használni, a topiklakok más dimenzióban mozognak mint az átlag, 2000 első 2700 hátsó váltó, a 2 kar 2000ft bowden mindennel együtt legyen 500-1000 ft. én ilYen rendszerrel heti 200km- t teszek a gépbe aszfalton
-
sssent
senior tag
válasz csababarca #18849 üzenetére
Ilyen alacsony költségvetésből ne számíts sok jóra. Igazából még a mostani gép leütése előtt kellett volna ide írnod az ötletedet, és k*va gyorsan lebeszéltek volna róla. Lehet ennyiből olcsó igáslovat faragni, merev vázzal, olcsó hajtással, kíméletes városi, vagy legalábbis aszfaltos használatra. Azok a telónak látszó tárgyak nemsokára halálra fognak idegesíteni a nyikorgásukkal, lötyögésükkel. Ha viszont országútira cserében is gondolkodsz, akkor nem nagyon kéne erre semmit költeni, mert a most vásárolt alkatrészeket nem fogod tudni áttenni, eladáskor pedig nem fog visszajönni az áruk.
Gizmo94:
Valóban szerény, és a Tourney cuccok tényleg nem épp a technika csúcsát képviselik, de szerintem ipari hulladéknak nevezni őket azért kicsit túlzás. Nyilván olyan felhasználás mellett, amire az XT-ket tervezik azonnal széthullanak, de városi döcögés mellett (aminél többre az a gép amúgy sem lenne alkalmas), ésszel használva szerintem nincs velük semmi különösebb gond. Ilyen keretből én nem fektetnék a minimálisnál komolyabb összeget csak a váltásba, hogy aztán majd egyszer megvegyem hozzá a bringa korántsem elhanyagolható többi részét. -
Freiherr
őstag
válasz csababarca #18851 üzenetére
Én nem vagyok egy bicikliguru,de hidd el,a sz@rt felesleges paskolgatni,mert csak még rosszabb dolog lesz belőle,és ez igaz minden olcsó dologra.
Ha az ember nagyon belenyúl,akkor sürgősen minimalizálni kell a kárt,esetedben eladni a sárkányt,a veszteséget meg leírni,és tanulni az esetből.Persze nem mindenkinek ugyanolyanok az anyagi lehetőségei,de ez a legjobb megoldás,hogy minél kisebb bukóval szálljon ki az ember egy rossz bizniszből.Back to the future
-
sssent
senior tag
válasz csababarca #18851 üzenetére
"Bár ahogy nézem azért párban minimum 7ezres költség,ha a legolcsóbbat veszem akkor is."
Jaj, nehogy már. Első, hátsó hatos / hetes (gondolom neked ezek közül van valamelyik). Itt épp 2K-ból kijön az egész, de ha bárhol 3K-nál többet kérnek ezekért, akkor abba a boltba többet inkább ne menj.Pl. bármilyen merevvázas gép szinte garantáltan jóval könnyebb lenne, mint a mostani. Tömegre, és hajtani is.
Gizmo94: az apránkénti fejlesztgetés tök jó, én is csinálom, de szerintem egyikünk se úgy indult, hogy volt 20kg vasunk, és vettünk rá egy XT hátsóváltót. Ezért javasoltam én a Tourney-t. Az ipari hulladék rész valaki másnak szólt, csak nehogymár mindent külön címezgessek
[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
válasz csababarca #18855 üzenetére
Mondjuk olyan 12-14 kg-os járgány az már szerintem egészen jó, közepes súlyú. Az enyém jelenleg ahogy mértem, kb. 12.5 Kg és nem érzem nehéznek. Mondjuk az én telóm éktelen nehéz, nem tudom mit raktak ebbe, ólmot??
sssent: Na igen, természetesen nálam is más volt az alap.. Kezdetnek helyből volt XT hátul pl, azt nem kellett fejleszteni.
[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
válasz csababarca #18859 üzenetére
Nem kell egyből feladni a horror árak miatt, érdemes a használt hirdetéseket böngészni. Én is itt vettem az enyémet a ph-n a télen 55-ért, és annyit bőven megért. Igaz, hogy kellett rá költeni azóta, de nem egyben volt drága, és csak rajtam múlt, hogy rávertem a vételáránál többet, mert ahogy megvettem, úgy is bőven használható és stabil gép volt. Ha van egy relatíve jó alapod és mindig dobsz rá valamit, úgy nem fáj annyira. Mondjuk szegény nem volt túl bizalomgerjesztő és vevőcsalogató jelenség. ezek voltak a hirdetés képei..
[ Szerkesztve ]
-
wxppro
aktív tag
válasz csababarca #18859 üzenetére
Én egy öreg Favorit vázas keróval járok, egyenes kormány, elöl egy 42-es tányér, hátul meg egy Shimano 14-24 6-os sor van, Exage hajtás, 600-as oúti fék, 630-as Favorit kerekek, meg olcsó CST gumik. Melóba járni, főleg télen, bőven elég. Használtan szereztem mindent, csak a gumik újak. Egy ilyen megvan 30-ból kb.
Lesz egy aluvázas kontrásom, most épül, azon elég komoly cumók vannak, az egy 50ezerben lesz, de szintén használt cuccokból, csak a hátsó kontrás kerék új.
Hétköznapi tekerésre ez a kettő bőven elég. Olyan ez, mint a netezős pécé, meg a játékra való pécé. Ha sportolni kell a canga, milliókat el lehet rá szórni.[ Szerkesztve ]
-
sssent
senior tag
válasz csababarca #18857 üzenetére
Én nem hinném, hogy ilyen rendszerű váltókar kapható lenne 6-7 sebességesben. És azt sem, hogy a tiéd már legalább 8-as lenne, de ezt csak te tudhatod.
A-ból B-be eljutásra alkalmas bringa talán még nem olyan drága, csak észnél kell lenni. Olyan, amivel élmény is eljutni A-ból B-be (vagy bárhova), annak már ára van. De ez innentől már egy hobbi, ami sajnos elég költséges is tud lenni.
Gizmo94: Én most egy csodálatos Acera-szettbe tettem bele eddig 7000 km-t (szinte kizárólag aszfalton), és pontosan úgy működik, mint újkorában. Úgy meg természetesen sose működött, mint az XT (pl. a láncom kb. mint a tehén farka, de le még sose esett), dehát most ez van.
[ Szerkesztve ]
-
Gizmo94
veterán
válasz csababarca #18862 üzenetére
Ezt a szezont ki fogja bírni a bringád, ha nem vagy nehéz és nem gyilkolod. Laza tekergetésre jó lesz, bár a kategóriáról horrortörténeteket tudnék mesélni, de inkább nem. Az a minőségű teló pl. tőben el tud törni és kifordulni,kb. így ezt saját szememmel láttam. És nem kell hozzá downhill, elég a város is. Tehát csak erősen kímélő üzemmód javasolt, az is városban, ahová merev váz eleve jobb lenne, dehát ez van, ami van.
sssent: Nincs is azzal semmi baj, ha nem gyilkolod és karban is tartod, nem hagyod lerohadni, akkor bírja az, ha nem agresszíven váltasz és nem ütöd-vágod. Egyébként nálam az XT-vel is hajlamos csapkodni a lánc néha.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz csababarca #18950 üzenetére
Az a hajtómű nem a legjobb. Sőt, olcsóbb nem is igazán létezik, láttam már ilyesfélét, ami eltört a karnál. A váz se mai darab, a pumpa és dinamótartót levághatták volna, ha úgyis újrafestették.
-
Maximum1
őstag
válasz csababarca #18956 üzenetére
50ezerért nem igen fogsz találni, egy normális a kerékszett 30-40ezer.
2 hete ugyanebben a cipőben jártam, és ezt találtam.
Kis szerencsével még feltudsz hajtani egyet, szerintem megér 20ezer felárat egy vadi új és kornak megfelelő technikával felvértezett bringa.
Nem egyszerű zöld, vagy tetszik vagy nem
A pedált külön vettem rá.Még van a testvére de az már 80+ezer.
Ez már összegben az ingerküszöböm felett volt, egy ilyen "buta" bringa nem ér ennyit, nekem.
Viszont használtért sem voltam hajlandó 50ezret adni, lefingot, kotort alkatrészekből összerakva. -
Maximum1
őstag
válasz csababarca #18969 üzenetére
Addig is figyeld a használt piacot.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz csababarca #19839 üzenetére
A budai oldalon van hosszan a part mentén kerékpárút (a Rákóczi és az Árpád híd közötti szakasz abszolválható rajta, bár ennél sokkal hosszabb a vonal). Én csak az Erzsébet és Margit híd között szakaszon szoktam járni. Reggel, napfelkeltében csodálatos, sosem tudnám megunni. Mondjuk napszaktól függ, hogy mennyire járható a gyalogosok miatt. Ha sokan vannak, akkor nagyon észnél kell lenni, szeretnek kilépni az ember elé...
Nem száguldozásra van. Én is az Árpád híd felé szoktam menni, de általában a Margit hídon letérek a szigetre és azon megyek keresztül, ott nem akadályoznak annyira a gyalogosok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz csababarca #19843 üzenetére
Városnéző tempót lehet rajta futni. Egyes szakaszait nemrég újították fel, ott még sima a burkolat és egészen európainak érezheted magad. Azért érezni (főleg országúti bringával), hogy mennyire számít az útminőség.
-
Teasüti
nagyúr
válasz csababarca #36121 üzenetére
Zsírt minden mozgó alkatrészre, abból baj nem lehet!
A lánc különösen szeret rozsdásodni nedves közegben, zsírspray a legjobb rá, konzerváláshoz értelemszerűen nem kell letörölni a fölösleget róla.
Zsírspray mehet még a váltókra, görgőkre, egyéb forgáspontokra.
Szezon végén amúgy is érdemes generálozni, újrazsírozni minden csapágyat, meg alaposan letakarítani a gépet, esetleg a felverődéseket lakkozni acélváz esetén, a szellőzőfuratokat kitisztítani, majd alaposan kiszárítani a vázat. Aztán később ha megül rajta a por a téli hónapok alatt, akkor azt hagyd rajta, amíg parkolóban van. Bovdenre nincs egységes álláspont, van aki az olajozásra esküszik (csakis teflon adalékkal), van aki szárazon szereti. Viszont ha egyszer elkezded olajozni, onnantól fel kell venni annak a tisztítását és kenését is az időszakos karbantartási listára.Kerekeket érdemes még leereszteni. Ha felfüggeszted a bringát, akkor teljesen. Ugyanez érvényes szerintem a levegős villákra is, ne legyen nyomás alatt, ha nincs rá szükség.
Gumikra és műanyagokra lehet fújni szilikonspray-t, ha nagyon szereted a géped. Imádni fogja.
Esetleg ha nagyon unatkozol, akkor egy szilikonos ronggyal végig lehet törölgetni a vázat is a legvégén.
Aztán mehet rá egy lepedő. Ha penész veszély van, akkor az ülést érdemes lehet levenni és bevinni meleg száraz helyre.Jah igen, még annyi, hogy majd havonta egyszer mozgasd át a gépet, kerekeket megforgatni párszor, váltókat megmozgatni.
Váltók. A váltókat meg rakd a leglazább állásba a bovden feszessége szerint - akár ki is lehet kötni a bovdent -, de csak ha hátul fordított működésű váltód van, akkor nem fog keresztbe állni a lánc. Ez kíméli a rugókat és a bovdent is.
Ha nem fordított működésű váltód van, akkor vagy keresztbe fog állni a lánc (amit nem javaslok, saját tapasztalatom, hogy elgörbül a hosszú állásban és utána kacsázni fog tekerés közben, szar váltást okozva és cserélni kell), vagy ledobod a láncot, hogy laza legyen. Uram bocsá' akár le is lehet venni.[ Szerkesztve ]
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz csababarca #55629 üzenetére
Görgő lesz az és nagyjából 30.000 Ft-tól indul az ára.
Més que un club!
-
rétisün
veterán
válasz csababarca #55629 üzenetére
görgőre gondolsz? pl. a bikemag aprón találhatsz használtat is, újonnan elég drága, talán a decathlonos a legolcsóbb a maga 30 ezrével....
lassú voltam
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mavic 3 / Cine / Pro / Classic drón - hátizsákká alakítható (CONVERTIBLE ) hordtáska
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo RC Pro - drón szett újszerű állapotban - Garancia +Care Refresh
- DJI FPV Combo drón szett hibátlan állapotban
- Decathlon Domyos szobakerékpár (izületkimélő üléspozíciójú)
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest