Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rák
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Real Racing 3 - Freemium csoda
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyufaaa
veterán
Tatabányára megérkeztek a matricák! Jelentkezzen aki igényt tart rá és összefutunk valahol, vagy postázom. Mindez a jövő héttől teljesülhet, mert ledöntött a nátha...
xboxmod:
Nagyon szuperek lettek!
-
Zola007
veterán
#10986) Katsu : lehetséges hogy a combhajlítód vége vagy a csonthoz kötő ín sínlette meg kicsit a terhelést. főleg reggelente, bemelegítés nélkül, hűvösebb időben
ha a bejelölt résznél fáj, vagy nyomásérzékeny ujjvéggel ütögetve, akkor egy kicsit túlterhelted a lábad.most a csávókám lényegtelen, csak azért raktam be, mert rajta nem fedi zsír a részt amire gondolok
-
Zola007
veterán
válasz
Zoli133 #10977 üzenetére
az egy hátsó lámpának épp tegnap láttam kárát a boltbajáróson
nekidűlt valami, le is tört az elforgatható résznélnekem is merült már le útközben első, jó lett volna ha csak egy kis gagyi led-es van tartalékba.
Most felraktam egy ilyen szilikonpántost is a keróra, tartaléknak jó lesz. Nem soakt látni, de ha a másikkal történne valami akkor beállítom villogóra és legalább nem b.znak el.
#10984) fi:zi'k: Elemelmozdulás ellen meg a jóöreg post-it-ből hajtogatok egy kis kiegészítést és mindig azzal rakom be az elemet, így tuti nem mocccan meg.
-
D.Orion
veterán
Pszt!
-
Bandus99
őstag
válasz
zoli03 #10988 üzenetére
En nem ertek ehhez, de ugy tudom van egy kressz meg van a kohem rendelet
a kressz szerint lehet villogo, a kohem rendelet szerint nem.Remelem lesz vki aki rendesen tisztaban van ezekkel es elmondja.
Tudom ez szentsegtores itt ebben a topikban de en nagyon morgok a gyermekszallitasi resz miatt.
Eddig az volt hogy a kialakitott ulesen lehet szallitani (tehat csomagtarton nem), de most kifejezetten csak biztonsagi gyermekulesben engedik biztonsagi ovvel.Namost csak azert morgok, mert a hagyomanyos bicon kivul van nekem egy kinai elektromos is amin van kialakitott resz hattamlaval labtartoval, ahol eddig vihettem a gyereket, ezek utan ugy tunik ez a lehetoseg megszunik?
Bar ennyi erovel akkor a motorra is elo kellene irni hogy szemelyt szallitani csakis biztonsagi ovvel ellatott rendszerben lehet?A mashol meg biztonsagosnak kikialtott utanfutorol meg ne is beszeljunk....
-
zoli03
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #10963 üzenetére
Mi az hogy eddig? Az a szöveg még csak tervezet.
Amúgy már több, mint 1 éve lehet elöl és hátul is villogó lámpát használni:54. § (6) A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson
a) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el, és
b) lakott területen kívül kerékpáros fényvisszaverő mellényt (ruházatot)
visel. -
Katsu
aktív tag
válasz
Zola007 #10944 üzenetére
Szia Zola.
Igen van egy szakasz, ahol jobban oda kell lépni, de nem kiállós. Sima taposó pedálom van. Még nem érzem magamat felkészültnek egy SPD-hez.
Ki akarom még próbálni, hogy nem maxon tekerek, mármint amit én bírok.
Hanem, hogy ne fulladjak meg. 30 helyett mondjuk 22-vel. (csak egy példa volt)
Hátha jobban beesek valami zsírégető tartományba és nem az izomrostok szakadnak szét. -
fi:zi'k
nagyúr
Igyál meg egy kávét/szívjál el egy-két cigit/menj ki a szabadba, mert szép idő van.
Választhatod akár mindet a fentiek közül, de elsősorban higgadj le.Tök feleslegesen pörögsz, mint a búgócsiga.
Jogos a felvetésed vmilyen szinten, de:
- használj olyan lámpát, amiben nem mozdul el az elem
- ellenőrizd a üzemképességet indulás előtt.
Ezekkel az esetek 99%-ban megúszod a gondot. A többire meg úgysem tudsz készülni még két lámpával sem.Akinek meg nem elég az egy lámpa mert hanyag/trehány, annak a 2 sem lesz, mert ugyanúgy lesz@rja.
Persze, hogy jobb a két lámpa, mint az egy, de ha ezzel lehetne javítani a közlekedésbiztonságon, akkor úgy gondolom, hogy a törvényhozók már léptek volna.
Az emberi hanyagság/hülyeség ellen meg úgy sem tudsz védekezni. -
fpeter07
veterán
válasz
Zola007 #10921 üzenetére
Kevésbé káros, mint a futás. Még a számítógépezés is káros, mivel rontja a szemet. Hozzáteszem, már kiskorom óta crt monitort bámulok, a mostani laptopomnak van egyedül tft kijelzője.
szerk: Veszprém térségiek írjanak majd matrica ügyben. Ha jól tudom még két ember érintett.
-
rii
nagyúr
válasz
Zoli133 #10980 üzenetére
bagatelizáld el jólvan
amit te írsz annak még kisebb a valósínűsége .... gratulálok.
én két hátsó lámpával járok, és kettőből kettő még nem ment ki ... most ez kell? kötözködni akarsz? adjak egy vödör betont? megmondó ember akarsz lenni?én tapasztaltból írtam amit ... nekem egy táv az 25 km ... több lámpám ment már ki menet közben az útviszoynok miatt, kicsúszott elemek következtében, első-hátsó ... de persze hurrogd le a másikat amiért megosztja a tapasztalatait, figyelmezetet, megfontolásra szólít fel, ez kell egy közösségi portálon.
akkor elmondom ....
a lámpa az életedet védi - ha anélkül belédrongyolnnának hátulról és rosszul sül el a dolog
a lámpa az egészsgedet védi, hogy ha lámpa nélkül beléd is rongyolnának de élve megúszod törésekkel
a lámpa a pénztrárcádat védi, hogy a rendőr ne állítson meg, és vágjon meg kemény ezresekre.legyen neked elég egy lámpa, de had'írjam már le, hogy a lámpa meg is hibásodhat ... és akkor nincs ami védje a seggedet .... ez olyan h ha nem hordasz sisakot, akkor ne hordjál, de ne hangoztasd. leygen
ha a sötétben mögötted egy kivilágítatlan jármű jön, egy másik kerékpáros például - ugye van ilyen - robogós - ilyen is van - akkor sokra mész a prizmával .... nekem volt már hogy lámpa nélküli robogóssal találkoztam este a Budatétény után ... én "vezettem" át őket azon a szakaszon ... amikor megláttak, jöttek utánam ... de lehet nem várnak örökké, és akkor sokra mész a prizmával ....
én had'írjam már le, hogy egy hátsó lápma esetén fennáll ez a veszély, a gyártók hanyagsága miatt .... legláabb 5-féle lámpánal van-volt ez ....
nem jókedvemből teszem ...
utálok fórumozni ....
-
313313
addikt
És akkor ne feledkezzünk meg a táska alá vett láthatósági mellényről se, mert hát úgy az látszik nem?
Ellenben ha van a bicajoson, és úgy ütik el, akkor az autóst még jobban megkoncolják, az lényegtelen, hogy nem látszik, mert a táska kitakarja.... -
Zoli133
addikt
Ezt a 2 hátsó lámpás érvelést nem értem. A gondolatod alapján legyen 3 mert hát 2 is tönkremehet, de akkor meg már lehetne 4 mert mi van ha a 3-al is lesz valami.
De az autókat is szereljék 8 kerékkel mert a 4 defekt esetén veszélyes.
Persze kell a hásó világítás, de ha ilyen elemkirázkódá és hasonló valljuk be nem túl gyakran előforduló hibák ellen is védekezni akarunk akkor karácsonyfa kinézetű tankok lesznek az utakon. -
Zola007
veterán
épp ezért akarjnak 120 feletti villogási számot.
illetve akinek van jogsija, az tudja, hogy még azért, mert autóknál 60-120 közöttinek kell lennie az indexnek és azért is kell piros és gyorsabb a bringára, hogy ne indexelőnek nézzék az illetőt.#10974) Runner_fxr : tudom sajnos miről beszélsz, nekem a térdkalácsomban van kopás, valószínűleg szintén régebbi sérülés miatt
-
Zola007
veterán
Engem rendszeresen néznek levegőnek, lámpa ide vagy oda.
A "legjobb" mikor haladok egyenesen, alsóbbrendű keresztútról kanyarodna ki a hölgyemén. Néz jobbra-balra hogy "oké, semmi nem jön" (autó nem, csak én) és továbbra is szépen jobbra-balra tekintgetve elkezd kicsorogni és tekerni a kormányt vigyorogva mintha nem is ugyanabban a téridő síkban mozognánk.én most rendeltem 1-1 ledes piros, zöld, kék villogót, ,majd felbiggyesztem a táskára, hátsó villacsőre meg a sisakra, akkor hátha észrevesznek.
bár az ilyennek csinálhatsz akár karácsonyfát is a bringából, akkor sem lát meg.
-
válasz
Zola007 #10950 üzenetére
Az ízületi rés akkor szűkül be ha kopott a porc, a rés szűküléséből tudnak következtetni az orvosok a porckopás mértékére. A porckopás lassítható, de nem gyógyítható. Ha már megkopott, nem nő vissza sajnos. Ettől függetlenül sokat tudnak segíteni a porcerősítő táplálékkiegészítők. Leghatásosabb a hialuron sav injekció. Én a könyökömbe kaptam olyat, egy régi sérülés miatt. Nagyon hatásos, azóta mintha kicserélték volna.
-
rii
nagyúr
jamegmég annyi a "csak villogó" ellen, hogy volt már olyan hogy oldalra kaptam a fejem, hogy jön-e valaki, majf vissza, de mivel a villogója épp abban az időszakban volt nem világító módban, ezért nem vettem észre, csak mintha egy fekete fantomot láttam volna ... mikor másodjára odafordultam, hogy beszóljak neki, akkor látom hogy van lámpája csak épp villog
ennyit a villogó egyedüli haszálatáról
jobban örültem volna ha betiltják -
rii
nagyúr
én azt nem értem minek foglalkoznak ilyen f.sságokkal, hogy most villoghat-e, vagy sem, amikor a kerékpárosok 80%-kán hinyázik valamelyik lámpa, 50%-n meg mindkettő ... méghozzá a körutakon ... meg a szoknya rálóg, meg a táska rálóg, meg a első csomagtartó __mögött__ van a lámpa ... vagy ha van is, akkor egy db kis f.sz-f.sz alig látható 1 ledes mikro-lámpa van csak amit 3 m -ről veszel csak észre a benne levő elem már az utolsókat rugja ...
a villogási frekvenciával szerintem ott van értelme foglalkozni, hogy pár gyártó nagyon VIP lámpát csinált, ami úgy néz ki, hogy 3-at villog, majd 1 mp-re "elhallgat" ... aki így használha a lámpáját, tudnám ajánlani, hogy közlekedjen úgy, hogy 3-at pislog, majd 1 mp-re becsukja a szemét .. amennyit ő lát így a külvilágból, ugyanennyire látható ő is - semennyire ...
szerintem a legjobb módszer autók közt:
1 vagy 2 villogó előlre meg egy FIX lámpa
1 vagy 2 villogó előlre meg egy FIX lámpakerékpárútra: meg felesleges a villogó. Minek? Nincs aki gátulról 80-al jönne.
ráadásul ha szembe jön egy villogó, vagy ha mögötte megyek egy villogónak, ____semmit se látok___ mert nem tud alkalmazkodni a pupulla a hirtelen váltakozó fényviszonyokhoz ... és persze ezen okból a villogóval közlekedő se lát semmit a sötétebb helyeken ....
.... és egy hátsó lámpa nem hátsó lámpa
inkább köteleznék a kerékpárosokat _két db hátsó lámpa_ használatára, vagy hívnék fel a figyelmüket az "elmozduló elemek veszélye"-ire.nekem volt már olyan, hogy egy bakkanó után hátranéztem, és a lámpa meg kussolt ... kificergett ez elem
és nem a legszarabb, hanem cateye classic lámpáról van szó ...
ez olyan mint hogy az autósokat azért akarják b.sztatni, hogy most jogosan ment-e át a sárgán vagy még meg tudott volna állni ... ahelyett hogy inkább elérnék azt, hogy nem a sárgán, de legláabb a 2-3-4 mp-es piros lámpán ne száguldoznak át ....
mindegy ... kultura nincs ....
-
goldnarmz
aktív tag
Sziasztok! Lánc ügyben kérem a segítségeteket. Sinlge speed fitness bringára kell vennem másikat, mert a SRAM PC7 megnyúlt. Látom, hogy a PC7 mérete: 1/2" x 1/8“. Nekem a KMC X1 tetszik, de ott az van írva, hogy 1/2"x3/32". Ez mi a francot jelöl? Fel lehet tenni a mostani helyére? Illetve kérdés, hogy ha jó ez a KMC nekem, akkor milyen patentszemet kell hozzá vennem?
Légyszi segítsetek! -
fi:zi'k
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #10966 üzenetére
Azért egy mondjuk 1 Hz-en villogó piros lámpa és egy karácsonyfa autó között van némi különbség.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
fi:zi'k #10964 üzenetére
Tőlem kérdezed? Nem én alkottam a szabályt. Biztos a biciklis rendőrök miatt...
Egyébként cimbi (még régen) kék villogóval járt. (Sima, piaci 3-ledes kerékpárlámpa, gyárilag kék ledekkel) Saját bevallása szerint elég volt kicsit bekapcsolni, ha vmi balfék jött szembe. Autósokban benne van a reflex, hogy ha vmi kék és villog, arra reagálni kell.
Nem tudom... Így szólt a szabály... Ami villog, az megkülönböztető jelzés és csak az arra jogosult járműveken lehet. Miért? Kocsikon miért tiltott a neon?"Ha megy a neon közúton akkor arra a rendőr azért harap mert a közrend megtévesztésére megzavarására félrevezetésére utal a neon általi indokolatlan színes fényhasználat (díszvilágítás) (Megkülömböztető jelzés) Erre mérget vehetsz hogy így van több forrásból utánajártam. ugyanez vonatkozik a szép színes helyzetjelző meg rendszámtábla megvilágító izzókra is."
Gondolom ezért...
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #10963 üzenetére
Elismerem, tudatlan vagyok, de mi használ olyan megkülönböztető jelzést ami csak fehér/sárga vagy csak piros és ilyen kicsi?
-
Zola007
veterán
"Új előírások vonatkozhatnak a kerékpáros közlekedésre a kormány rendelettervezete szerint: a biciklista is viselhetné az első és a hátsó lámpát, továbbá megengednék a villogó lámpa használatát is.
A kormány honlapján megjelent tervezet legtöbb új szabálya a kerékpárok világítását módosítja. Jelenleg csak a hátsó világításnak kell olyannak lennie, hogy azt tiszta időben 150 méteres távolságból látni lehessen. Az új előírás ezt kötelezővé teszi az első lámpára is.
Az első- és a hátsó lámpa "elhelyezhető" a hajtó személyen is. Ez, illetve a rögzített lámpa villogó üzemmódú is lehet. A villogás frekvenciája - a percenkénti felvillanások száma - 120 és 200 közé kell hogy essen. Ha utánfutót vontat a kerékpár, akkor csak az egyik lámpája villoghat, míg "normál" esetben az első és a hátsó lámpánál is megengedett a villogó üzemmód. A tervezet megkülönbözteti a dinamós és az elemes - önálló energiaforrású - lámpákat. A dinamós változatnál együtt kell be- és kikapcsolhatónak lenni az első és a hátsó lámpának. A láthatóság eszközei a küllőprizmák is. Ezek helyett alkalmazható lesz fehér fényvisszaverő körgyűrű is a gumiabroncsokon.
A gyerekülést a két keréktengely közé, a hosszanti középvonalban kell elhelyezni. A vezető háta mögött - a csomagtartóhoz rögzítve, vagy annak a helyén - külön feltételekkel helyezhető el a gyerekülés. Ezek a feltételek: a gyereket az ülésben tartó heveder tegye lehetetlenné azt, hogy abból a gyerek ki tudjon bújni, illetve az ülés lábtartója akadályozza meg azt, hogy a gyerek lába a kerékhez érhessen. A gyerekülés, illetve annak tartozékai nem lehetnek összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetve az azzal együtt forduló szerkezettel."
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz
deicide #10942 üzenetére
Ezek szerint igen. Nekem pl 20 km-es gyalogtúra után 2 napig olyan izomlázam volt, hogy alig tudtam járni. Utána óvatosan tekertem 15-20 km-t és másnapra elmúlt. Biciklizéstől talán márciusban volt utoljára izomlázam, pedig megyek 100 km-t is, bár elég ritkán. A térdem gyakrabban fáj, mint a combom. Ja és izom sem jön fel rám túl könnyen, minden grammért vért kell izzadnom
-
Cheesy
őstag
válasz
Mewryck #10958 üzenetére
Pontosan ez a típus volt fent a '08 Mali Cobramon, ott is megszívtam, külön csináltatnom kellett a nyeregcső-szorítóba fogatható tartókonzolt rozsdamentes acélból. Tartani tartotta, picit csálén állt a műanyag deformálódása miatt, de működött. Kissé komolyabbat gondoltam volna...
Pénteken megyek érte a szervizbe, ahol most pedálcsere, gumicsere, fék-váltó beállításon esik túl, meglátom mennyire áztat el, ha vizes úton kell mennem vele. -
Mewryck
tag
válasz
Cheesy #10860 üzenetére
konkrétan ilyenekkel nem,csak hasonlóakkal
műanyag sárvédőt(700ft párba) tettem fel hasonló kaliberű bringára,a hátsót +1 elemmel megtoldottam és +1 fémpálcával megfogattam,így 3 ponton rögzült,az első viszont csak egy ponton,célnak megfelelt,de volt egy kis kilengése+elég fura lett az összkép a végére -
HollyBoni
veterán
Szerintem ne vegyél szingósat.
Amúgy nem kell tudni az útvonalat, sokat kátyúztam már vele, mentem földúton, mentem sóderen és sosem lett egy kis vágás sem rajta. Még nem kaptam szingóval defektet, szerintem az benne a legrosszabb ha a semmi közepén kapsz egyet. Nekem csak azért van ez, mert így örököltem a bringát. Ha elkopik váltok tuti normál gumira.
-
feka007
veterán
válasz
rétisün #10953 üzenetére
Nekem se, pedig nálunk nem nyílik fel ilyen hamar a sorompó.. Jó, ha negyed órája ott állok legelöl, mert elcsesződött, és máshol nem lehet átmenni, és jól belátható, akkor biztosan áttolom a bicajt, de eszembe nem jutna úgy átmenni vhol lezárt sorompó mellett, hogy körül se nézek. Kíváncsi vagyok, az ilyennek mi járhat a fejében, hogy hogyan működik az agya. Egészen biztosan máshogy, mint egy értelmes embernek
-
hNp88
aktív tag
na, ha már szóba került a szingó.
épp tegnap találtam egy becöglit, ami eléggé meg is tetszett, viszont szingós (ráadásul cserére szorulna)
namost úgy látom (némi olvasgatás után), hogy hacsak nem űűűűber gyorsan akarok szaggatni (...annyira azért nem), vagy nem versenyzek, sőt még csak nem is tudom előre az útvonalat (ugye az útminőség miatt), akkor nem érdemes a szingóval babrálni, már csak azért sem, mert drágább és jóval nehezebb a javítása (főleg nekem, hárombalkezes egységsugarúnak) mint a "mezei" peremes külső + belső párosnak. meg valahogy nekem az se túl bejövős, hogy ragasztó tartsa a felnin a gumit.egy szó mint száz; ha megvenném, érdemes lenne a szingó cserével/javítással csesződni, vagy inkább "eldobós" és egy új/használt "sima" kerékszett?
-
feka007
veterán
Úgy látom még nem volt: [link]
Nem sokon múlott, hogy kecsöp legyen belőle. Csodálom, hogy az első kereket nem kapta el, tuti nem volt ott több 5 centinél. Azt hiszem ezek után újjászületett, és legközelebb talán az agyát is használni fogja
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude 5310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest