Hirdetés

2024. május 23., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) mepet


mepet
addikt

Hala Istennek egyik sem itt van.

A komaromi SK-nak utoljara husvetkor sikerult valami jo kis ciant eregetni a dolgozok koze... Evente tobbszor tortenik valami hasonlo csoda, amig egyszer fel nem robban az egesz. Papiron nem veszelyes uzem, ezert loszart sem kell ellenorizniuk, dokumentalniuk. Pedig az csak gyartas, ami nyilvan kevesbe veszelyes, mint az ujrahasznositas.

Vigyek a szarjaikat Afrikaba, meg Azsiaba. Vagy meg oda se, inkabb jarunk benzinessel meg parszaz evig...

(#2) Attila0 válasza mepet (#1) üzenetére


Attila0
őstag

A villanyosok erre az érvre mindig azzal védekeznek hogy: "De hát a kőolaj kitermelése/finomítása is legalább annyira környezetszennyező mint az akkumulátorgyártás/újrahasznosítás." :DD

[ Szerkesztve ]

(#3) vlevi válasza mepet (#1) üzenetére


vlevi
nagyúr

"Vigyek a szarjaikat Afrikaba, meg Azsiaba. Vagy meg oda se, "
Iiiigen.
Azt mindíg is tudta mindenki, hogy jelen formájában az elektromos autózás nem sokkal zöldebb, mint egy normálisan karbantartott, átlagos személyautó.
A nagy különbség ott van, hogy az elektromos járművek környezettszennyezése nem a felhasználás helyén jelentkezik, hanem az előállításának helyén, koncentráltan, egyszerre.
Vagyis, ha az áramot nem megújuló energiával állítják elő, akkor ott.
Ahol egy Daewoo Tico-nál 4x több nyersanyagot igénylő SUV gyártása során sokszor több energiába kerül egy ekkora autó legyártása.
És persze az akksi, amit, ahogy te is írtad.
Visszakanyarodva az előző mondatra, a környezetszennyezés az előállítás helyén, koncentráltan keletkezik, ami senkit nem zavar addíg, amíg az nem az ő lakóhelye, hanem pl. a mongol-tadzisk határvidék.
De, amint Debrecen, Nyíregyháza, Göd, Komárom, ... kerül szóba, akkor már marhára nem olyan vicces, hogy egész Európa ciánját az ott élőknek kell szívni :(

És ezzel az akksigyártás dologgal nem is volt gond, amíg próba jelleggel párezer autóba kellett akksit csinálni, de, most, ahogy az elmúlt években már milliószámra készülnek, készülnének az ilyen járművek, kiderül, hogy ipari mennyiségben ez nem olyan egyszerű.

[ Szerkesztve ]

(#4) myckey válasza vlevi (#3) üzenetére


myckey
veterán

Jójó...
De csak vannak akik felelősek ezért, felügyelik, kinyitják a szájukat és nemtetszésüket nyilvánítják ki.

Sokszor elhangzik ez, de majd csak nem a PH-n szúr szemet, csak nem kellene nekik benyelni a kipusztulást, koncentráltan, adott helyen.

Egyszerűsítve...csak nem akkora balfaxok az emberek. :U vagy de ;]

[ Szerkesztve ]

"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "

(#5) Alusky válasza mepet (#1) üzenetére


Alusky
aktív tag

Járhatnánk, de a kőolaj is fogyóban, nem csak a környezetszennyezés miatt.
Ráadásul egyre több ember, egyre több autó és egyre többen autóznak. 20 éve eszünkbe nem jutott volna 4 darab péksüteményért elmenni a kurva Teszkóba, ma meg nagypofával háborogna mindenki ha nem tehetné ezt meg. Vagy a folyamatos külföldre utazgatásokat. Ráadásul pont a PH közössége jeleskedik a seggén meg nem ülés kategóriában az átlagnál/mediánnál jóval magasabb fizetése miatt.

Hibridizálás felé kellett volna menni, egy villanyautóból 5 hibridet lehet csinálni... Az se megoldás, de per pillanat jobb lenne.

[ Szerkesztve ]

Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.

(#6) Attila0 válasza Alusky (#5) üzenetére


Attila0
őstag

"Hibridizálás felé kellett volna menni, egy villanyautóból 5 hibridet lehet csinálni... Az se megoldás, de per pillanat jobb lenne."

Lehet rosszak az "antennáim" de mintha egyre több autógyár jönne rá, hogy nagy hiba lenne az EU részéről a belsőégésű motorok 2035-ös teljes betiltása.

[ Szerkesztve ]

(#7) flexxx2 válasza Alusky (#5) üzenetére


flexxx2
őstag

ne is mondd, 1kmre lakik a fitness teremtől és kocsival megy spinningelni, nem bicajjal :W

[ Szerkesztve ]

(#8) flexxx2 válasza mepet (#1) üzenetére


flexxx2
őstag

" inkabb jarunk benzinessel meg parszaz evig... "

ja, CO2 meg egyéb cuccok mehetnek a levegőbe, majd a gyerekeink megoldják a globális felmelegedést, ugye jól mondom?

(#9) mepet válasza myckey (#4) üzenetére


mepet
addikt

Ez a kipusztulas nem olyan gyorsan megy. Egyelore csak az tunik fel, hogy kieg a levele a paradicsomnak... Meg, hogy szar a levego.
Aztan 10 ev mulva mar asztmas a gyerek, meg "apa rakban halt meg"... De meg mindig nem lehetsz benne biztos, mert a szomszed gyerek meg nem asztmas es meg az apja is eletben van egyelore. A birosagon 0 esellyel bizonyitasz akarmit is. Mire elkoltoznel a szennyezes hire miatt lemegy a hazad ara a felere, igy vagy feleslegesen dolgoztal evtizedekig es mesz egy csoro mobilhazba, vagy meg 10 evig hitegeted magad, a kovetkezo sulyos tunetig.

Az akksigyartashoz 2 fele technologia letezik. Az egyiknel az elektrolitet folyadekkent hozzak, a masiknal porbol allitjak elo. Itt az utobbi van. Na ez a por ez aprobb szemcseju es sokkal rakkeltobb, mint az azbeszt. Na ez a por egy zart rendszerben van, ahogy azt kell. Egeszen addig, amig meghibasodas nem tortenik, mert ugye azt megoldani penzbe kerulne. Szepen szall a levegoben a dolgozok koze, aztan a szabadban ki tudja merre, kimutatni lehetetlen, merni lehetetlen. Akkor lehetne merni, amikor mar bejutott a talajvizbe is. (Persze ezt is kimutattak mar evekkel ezelott, csak telibe szarik ra mindenki.) Belelegzed es majd lehet, hogy csak tobb evtized mulva leszel tudorakos, es akkor sajnalhatod, hogy nem szivtal el inkabb minden nap 3 doboz cigit, mert miert is nem tetted.
Na ilyen kishazankban egy nem veszelyes uzem. Kivancsi lennek, milyen egy veszelyes uzem...

Legutobb mikor megosztottam valami hasonlo infot az akksigyartasrol itt a forumban tobben belemalltak, hogy bizonyitsam. Hogyan? Googlizzam ki a 10-bol azt az 1 esetet, ami bekerult a hirekbe is? En keressem fel a volt EHS-esekeiket? Csengessek be a kerteshazakba, hogy ugyanmar mutassak meg azt a paradicsomot, ami evekkel ezelott kipusztult? Aki nem hiszi, jarjon utana. Tekintsetek az altalam eletek tart tenyeket szigoruan maganvelemenynek. Mondjuk szerintem ez az ujsagirok feladata lenne, de hat ok meg mindig azt hiszik, hogy csak az erdekli a nepet, hogy Toni hany ezer milliard forint lopasnal jar. Az meg mindig nem esett le nekik, hogy ilyen mentalitas mellett minnel tobbnel jar, annal nagyobb kiralynak tekinti a nep. De lehet igazuk is van. Kornyezetszennyezes nem letezik, igy felesleges a kornyezetvedelem is. A kornyezetvedelem csak egy ilyen lobbistak altal lefizetett greenpeace-es bullshit unatkozo szineshajuaknak.

(#10) vlevi válasza Alusky (#5) üzenetére


vlevi
nagyúr

Igazad van.
A legtöbb CO2-t úgy lehetne megspórolni, ha az emberek változnának meg.

Múltkor láttam egy videót, a legendás holland kerékpáros közlekedésről.
Na, hát az sem volt mindíg így.
Az 50-es években berobbant a jólét, minden hollandnak lett autója, ami oda vezetett, hogy kb képtelenség volt közlekedni, és valamikor a 70-es években volt egy nagy tüntetéssorozat, mert nagyon sok gyereket ütöttek el autóval (ők persze, bicajjal jártak akkor is). És ebbe beleállt a holland kormány, elkezdték kiépíteni az infrastruktúrát, és, ami talán még fontosabb, sok helyen olyan módon nehezítették, drágították az autós közlekedést, hogy az emberek inkább újra elővették a kerékpárt. Persze, ez nem ment önként és dalolva, volt belőle balhé rendesen, de azóta több generáció felnőtt, akiknek természetes az, hogy tízegynéhány km-eket kerékpározik, ahelyett, hogy a fél délelőttjét a körúton a dugóban ülve töltené el.
Az is igaz, hogy Hollandia ideális hely a kerékpározáshoz. Nagyon sűrűn lakott a terület, viszonylag rövid távokat kell megtenni, ahol ráadásul nem kell számítani emelkedőkre.
És az éves klíma sem túl forró, sem túl hideg, még télen sem ahhoz, hogy sokan letennék a bicajt.
Ez mondjuk Pécs, Eger, Miskolc, satöbbi környékén sokkal nehezebben lenne kivitelezhető.
A domborzat még csak-csak leküzdhető e-bikkal, de a 2-3 fokban, esőben már nem szívesen ülnének fel a kétkerekűre.

(#11) Raysen623 válasza mepet (#1) üzenetére


Raysen623
addikt

Attól még környezetvédelmi hatástanulmány meg engedélyeket ugyanúgy be kellett szerezni, munkavédelemről nem is beszélve. A probléma gyökere ott kezdődik, hogy az országban gyakorlatilag megszűnt a környezetvédelem.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#12) ricsi99 válasza mepet (#1) üzenetére


ricsi99
addikt

Az a gond ,hogy fogy az olaj... nézd meg milyen lötyit árulnak a kúton ...engedj egy müanyag edénybe és nézd me mi lessz 1 hónap múlva belöle :D
Amúgy minden gyártás szennyező... az hungarikum ,hogy itt engedélyezett lemérgezni a lakosságot, némi nokiás dobozokért :D ...viszont egyetértek azzal ,hogy mezőgazdaságilag hasznosíthatlan területen ,mindentöl IS 50 km re kell ilyesmit felépíteni

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#13) tDr1v3r válasza mepet (#9) üzenetére


tDr1v3r
veterán

Oké, de ez Magyarország. Az SK-ból, a gödi Samsungból meg egyéb ilyen helyekből teljesen felesleges bármi következtetést levonni: ha tartva lennének a szabályok, jól dolgozna az EHS csapat mindenhol és nem nézne félre a kormány drága kicsiny szerve nem lenne probléma a szennyezés. Értem hogy veszélyes anyagok, de megfelelően kezelve nem para. Ez az ország népének az, persze, de egyék meg ha erre szavaztak...

#10 vlevi: de már azzal is beljebb lennénk ha többet használnának az emberek kerékpárt, vagy csak tömegközlekednének. Agyam eldobom amikor 2 km-t sem tud valaki gyalog vagy kerékpárral megtenni a munkahelyéig... ezek olyan p.csa távok hogy csak na. 3 km-ről bringázok télen-nyáron, kutya bajom, balesetem se volt (még) - és elhiszem hogy nem mindenkinek jön be ez de akkoris, ott a tömegközlekedés is...

[ Szerkesztve ]

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#14) mpierre


mpierre
veterán

Nem kapkodták el... Az e-mobilitás kiépítésével együtt kellett volna gondoskodni a feldolgozásról, újrahasznosításról...is.
Jelenleg pedig csak úgy lenne érdemes gyárat építeni, hogy K+F és újrahasznosítás együtt egy telephelyen....

#### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html ####

(#15) csibe1


csibe1
addikt

"Az EU szeretné, ha"

Az EU nagyon sok mindent szeretne, lehetőleg rögtön is...

Mások is szeretnének sok mindent...

" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "

(#16) arnyekxxx válasza mpierre (#14) üzenetére


arnyekxxx
veterán

A korai villanyautók aksijai sem döglenek még tömegesen, sok értelme nem lett volna 10 éve felhúzni egy halom feldolgozót amik ott állnának azóta is kihasználatlanul. Amik nálunk vannak azok is gyártási selejtet darálnak le, nem elhasznált öreg aksikat.

[ Szerkesztve ]

(#17) Tasunkó válasza mepet (#1) üzenetére


Tasunkó
senior tag

A környezetvédelem térnyerése, együtt mozogva a humanizmus gazdaság általi felszámolásával, azt eredményezi, hogy a füstöt csak közvetlenül az ember tüdejébe lehet kibocsátani. Ez környezetbarát megoldás, csak a temetők szennyeződése miatt ugrálhatnak le a kéményről a greenpeacesek, de az még odébb van. Még ott is képesek véráramba jutó anyagot beszivatni, ahol nehéz kijuttatni és alig van belőle. Ha valahol ennyi van ahogy mondod ott már a kenyérre is azt kenik 100 éve. Nincs az képzelet, amit ne tudna meglepni a valóság. Majd az lesz a menő Nike stílus, aki bírja a rákot.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#18) mpierre válasza arnyekxxx (#16) üzenetére


mpierre
veterán

Nem a hazai pár 10 ezer verda csak, az ami érdekes. Van telefon, tablet, laptop, roller, canga, szerszám és verda a kontinensen. Amennyiben túltekintünk az e-mobilitáson. Ezek közt olyan is, ami évtizedek óta beépült a mindennapjainkba.

De maradjunk csak a szgk-ba kerülő aksiknál. Csak a leggyakoribbak (katód alapján nézve):
· Lítium mangán oxid (LiMnO2),
· Lítium kobalt oxid (LiCoO2),
· Lítium-nikkel-kobalt-alumínium oxid (NCA),
· Lítium-nikkel-mangán-kobalt oxid (NMC)
· Lítium-vas-foszfát (LFP)
· Nátrium-nikkel- klorid

Ezek újrahasznosítása nem a mechanikailag ledarálom. A benne lévő anyagokat nem nyeri ki. És a fenti lista csak a katód. Van itt anód, szigetelőanyag és elektrolit is.

A műanyagokkal is így voltunk. Pedig ha jól emlékszem, akkor az elsők közt a bakelit karrierje indult 1900-as évek elején. Jól kiépített újrahasznosítási lánc épült rá. Hihetetlen tempóban és mennyiségben hasznosítjuk a műanyagokat újra. Ja! Nem.

[ Szerkesztve ]

#### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html ####

(#19) vlevi válasza tDr1v3r (#13) üzenetére


vlevi
nagyúr

Amikor tehetem, én sem indítom be a kocsit.
Ugyan nem Pesten élek, de megyeszékhelyen, és így minden elérhető kb 3-4, max 5km távolságban.
Melohely nincs 2km se.
Ekkora távolságban meg a tömegközlekedés sem opció, mert ha 2 saroknyit kell menni a buszmegállóig, meg még kettőt a célig, plusz várni pár percet a buszra, bicajjal meg 15 perc alatt ott vagyok, kényelmes tempóban.
Tényleg csak azt tartom vállalható változásnak, ha csökkentenénk a járműforgalmat.

(#20) Vesa válasza tDr1v3r (#13) üzenetére


Vesa
veterán

Nem ilyen egyszerű ez sajnos. 2-3 gyerekkel nem fogok kerékpározni agglomerációból. Nincs rendes infrastruktúra -az, hogy az egyébként is szűk sávokra felhánynak egy festést, hogy nesze, itt lehet tekerni, az nem infrastruktúra-, a tömegközlekedés gyenge -HÉV-et említhetném pl. ami kb. 70-es évek szintjén van-. Mondjuk stadionok helyett erre kellett volna költeni, de nem tették, így nem szólható meg senkit azért, mert nem teszi ki a gyerekét, családját egy száguldozó b*rom ámokfutásának.
A másik probléma, hogy csomagokkal, gyerekekkel nem lehet kerékpározni. Nap végén, mire összeszedem az összes gyereket én vagy a párom, tele van a csomagtartó. Iskola cucc, úszás cucc, torna cucc, anyám kínja. Nem működik kerékpárral sem időben, sem semmiben. Ha a szomszédba kéne menni, akkor működhetne, de az emberek többsége jellemzően nem 2 utcával arrébb dolgozik.

A tudomány a valóság költészete!

(#21) ricsi99 válasza Vesa (#20) üzenetére


ricsi99
addikt

Ugye azt tudod ,hogy kb 30-40 éve kezdett el elterjedni ,hogy minden háztartásban legyen egy (kettő) autó? Temészetesen lehet találni mind2 oldalra megdönthetetlen indokot , hogy miért is jobb mindenkinek a sajtát megoldása...
Ha viszont meg tudod oldani ,hogy minél kisebb/kevesebb járművel oldod meg az életed az dícséretes... Van aki úgy érzi rá van szorítva ,hogy autóval járjon ,van aki nem... de sose mást okolj azért ,hogy te melyik megoldást választod.

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#22) kilua válasza Alusky (#5) üzenetére


kilua
senior tag

Egyszerű, addig kell emelni a benzin árát amíg nem csökken a forgalom fenntartható szintre. :)

(#23) ricsi99 válasza kilua (#22) üzenetére


ricsi99
addikt

Ezzel az a proléma /hogy a termeléshez /szállításhoz egyenlőre elengedhetetlen... és a magas benzin ár a tesco-ban is meglátszik akár a csirkefarház árán is...A javaslatod csak egy érdekcsoport javára szolgál... Inkább az alternatív közlekedés megoldása teremthetne egyensúlyt

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#24) DraXoN válasza Vesa (#20) üzenetére


DraXoN
addikt
LOGOUT blog

Nem tudom mennyi idősek a gyerekek, de (saját példám, régről), mi már 3. de a "maradék" diáktársam is 4. osztálytól egyedül közlekedtünk (az előrre betanult útvonalon).. Azt még telefon se volt akkor elterjedve, hogy elérjenek ha volt valami... 5.es voltam amikor az első osztálytársamnak telefonja lett, komoly vita keletkezett miatta az osztályban "kell-e ez nekünk és mire jó" (nem volt rajta még játék, nagykijelző, stb), arra jutottunk, neki végülis jól jöhet mert epilepsziára hajlamos volt, de más (egészséges) gyereknek totál felesleges.. Suli után úgy is hazamentünk, ha nem akkor majd "csavargás után" :DDD

Mindegy, a lényeg: amikor már a tizen+ éveseket "cipelik" a szülők ide-oda... valahogy kicsit túlzásnak érzem ha van közlekedési alternatíva.

De úgy néz ki már a 90-es évek is más világ volt ... akkor még kimehettünk a szabad ég alá ha ahhoz volt kedvünk :DDD (pár közelebb lakó osztálytárshoz beugrani, stb)

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

(#25) spect80 válasza Raysen623 (#11) üzenetére


spect80
senior tag

*Kellett volna. A valóság meg: [link]

[ Szerkesztve ]

(#26) arnyekxxx válasza mpierre (#18) üzenetére


arnyekxxx
veterán

nem is a hazai pártizezer verdáról beszéltem.

(#27) arnyekxxx válasza ricsi99 (#21) üzenetére


arnyekxxx
veterán

Mármint Magyarországon.

Azért az idő nagy úr, a napi gyerekhurcolásban váltottam buszra mert ráérek, de azért nagyon nem mindegy, hogy autóval 15 perc alatt elviszem a kölyköket az ovi-suliba, busszal meg közel egy óra, és ez naponta kétszer. Nekem belefér de elhiszem, hogy sokaknál számit az a napi másfél óra amit buknának ugyanezen a körön.

(#28) Raysen623 válasza tDr1v3r (#13) üzenetére


Raysen623
addikt

Remek megfogalmazása a helyzetnek.

#25spect80: Ne legyél már semmin meglepődve 14 év teljhatalom után.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#29) mepet válasza ricsi99 (#12) üzenetére


mepet
addikt

"nézd meg milyen lötyit árulnak a kúton ...engedj egy müanyag edénybe és nézd me mi lessz 1 hónap múlva belöle"
Ez azert igy szerintem varosi legenda. Van itthon egy kanna 95-os es egy kanna 100-as tavaj nyarrol a kerti gepekhez. Semmi bajuk.
Erdekessegkeppen pl. Nemetorszagban a kuton arulnak E nelkuli 95-ost is a kutakon az oldtimerekhez es a kerti gepekhez. Nalunk nem tudom miert nincs.

(#30) Sirus86 válasza mepet (#29) üzenetére


Sirus86
tag
LOGOUT blog

Nemetben elek, hol tudok venni E nelkuli benzint? E5 max. Altalaban konverzalot raknak bele az oldtimer tulajok. Mondjuk a szomszedban van egy bacsi, akinek az Audi A3-ja kb fel evente megy egyet. O tutira tartositja a benzint :D

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#31) Sirus86 válasza mepet (#9) üzenetére


Sirus86
tag
LOGOUT blog

Tegnap beszelgettem egy femmegmunkalasi profival itt Nemetben. Mondta, hogy az E autoknal kb 1000 szeres a megmunkalasi ido/energiarafdorditas az akku bolcsok, vagy akkuhordo szerkezet elkeszitesere, mivel nehez az akkupakk es az acel/aluminium vagy mas anyag megmunkalasa ezt igenyli, hogy birja a terhet. Es akkor meg a korrozio nincsen sehol sem, amire az EV gyartok nem akarnak gondolni sem. Es o is megerositette, hogy egy EV autot nem lehet csak uj javitani, meg egy koccanas eseten sem. O a Teslat ugy kiirtana, hogy hire, magva se legyen, mert a preselesi eljaras miatt minden elemet ki kell heggeszteni, vagy az egesz autot kukazni kellhet, meg egy koccanas eseten is. Amugy o VW-t csinal, azt is szdite,de erosen :D (A faszinak Skoda Octavia 2.0 TDI-je van) Szerinte kb 1-3 ev, es a Renault/BMW ki fog jonni egy ujfajta hidrogenes megoldassal, ami nem lesz olyan nehez. Hozzateszem egy BMW teszt auto ,elozo evben jol tele puffogott vizgozzel, mikor arra tekertem cangaval.

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#32) mepet válasza Sirus86 (#30) üzenetére


mepet
addikt

Konkretan ezen a kuton lattam. Talaltam kepet is rola, hogy ketfele 95-os van: [link]

(#33) Sirus86 válasza mepet (#32) üzenetére


Sirus86
tag
LOGOUT blog

Ott E5-os van, tehat abban is van ethanol. Fent nezd meg a matricat (szurke)

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

(#34) mepet válasza Sirus86 (#33) üzenetére


mepet
addikt

mea culpa :R

(#35) nubreed válasza mepet (#1) üzenetére


nubreed
veterán

Azt mondod hálistennek nem itt van, ok, de e helyett van és lesz még kismillió akksi gyár idehaza...

#4 myckey: papíron persze vannak felelősök, de mindennél fontosabb a regnáló hatalomnak a rövid távú profit és az, hogy döngethessék a mellüket, hogy már megint hány új munkahely jött létre ezekkel a beruházásokkal. Az, hogy mennyire környezet szennyező ez valójában, hogy milyen rövid és hosszútávú károkat okozhat majd a természetben és akár emberi életekben, ez senkit nem érdekel már. Ha nagyon kilóg ár a ló lába, kijelölnek majd egy aktuális loosert akivel elvitetik a balhét, és mindent megígérnek, hogy biza, mostantól de tényleg becsszóra betartják a környezetvédelmi szabályokat, de minden megy tovább ugyanúgy.

We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.

(#36) Tasunkó válasza ricsi99 (#12) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Fűkaszához tárolok kannában benzint, gyakran több mint egy éveset öntök bele. Nem tudom hogy tud terjedni ez a rizsa, legközelebb azt fogják mondani hogyha a nap este lemegy, másnap nem ugyanaz jön fel, azt is elfogod hinni? Nyilván van egy idő ami után romlik a minősége, de 1-1,5 év után semmit nem vettem észre, igaz 2ütemű, de szereltem az autót és kellett a kanna így összezugyáltam a tavalyi benzinnel, az egészet visszaöntöttem, és már szántom vele az aszfaltot, ahogy illik és menő.
Vagy csak pont az 1hónaposat kell megnézni, és másnapra feljavul?

Kérek egy számot a jútútú

(#37) ricsi99 válasza mepet (#29) üzenetére


ricsi99
addikt

Robógók /fűkaszák/ ilyesmik javításával foglalkozom... ilyenkor tavasszal előkerülnek ...persze nem indul... szóval tudom mit pucolok ki ezekböl... szóval megnézném azt a 95-öst nálad...100-as benzin az oké ,ahhoz nem öntenek annyi cuccot...de ez az árán is meglátszik :D
Németországot meg ne nézd... ott az etanol szint az fix... nekem nem kell hinned... ha van jó kutas ismerősöd ,kérdezd meg nyugodtan ,hogy mennyi is az annyi

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#38) ricsi99 válasza Tasunkó (#36) üzenetére


ricsi99
addikt

Szép volt a monológ... ha lenne 2 ütemű géped tudnád ,hogy ahhoz olajat kell önteni..kis köbcentinél meg fükép kényes az oktán számra szóval ne engem győzködj...én biztos vagyok benne ,hogy szakértő vagy aki autót is tud szerelni :R :R :R

[ Szerkesztve ]

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#39) Tasunkó válasza ricsi99 (#38) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Persze. 1/30höz,1/40hez keverem, pöfög de legalább van kenés. Az egyik kannában a kevert benzin van, a másikban a tiszta. Keveset használom a tiszta rendszeresen tavalyi. Azt öntöttem a kocsiba. Elhiszem hogy megromlik, mondanám is hogy akinek 1éves van nyugodtan adja nekem. De oké, szakvélemény mást mond, de nem teljesen, meg eredetileg azt mondtad 1 hónap után lötty lesz belőle.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#40) ricsi99 válasza Tasunkó (#39) üzenetére


ricsi99
addikt

Harmadfokú szövegértelmezési problémáid vannak ,így idézek
"engedj egy műanyag edénybe és nézd meg mi lesz 1 hónap múlva belőle"
"Lötyi" kifejezés-t arra írtam amit a kúton kapsz
Elméleteiddel nem tudok vitába szálni... elméletileg nem szabadna baja lenni...
Arra is emléxem amikor az oroszok léptek haza ...valami úton módon nagyfaternél termett a pincében 10db 100liter hordóban benzin... többévig kitartot (permetező /egyébb gépek ,kis simsonom ami megette) azzal nem volt semmi baj az utolsó csepnél sem :R

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#41) mepet válasza tDr1v3r (#13) üzenetére


mepet
addikt

Eddig a "miert autoval mesz" temaban nalam a legvadabb az volt, amikor egy uzletkoto haver kozolte, hogy "inkabb menjunk a tavolabbi etterembe", mert a benzint ugyis a ceg fizeti, viszont minnel hamarabb el akarja erni a 100ezer km-t, mert akkor kap uj autot...

(#42) mepet válasza ricsi99 (#37) üzenetére


mepet
addikt

De jo, hogy itt vagy! :K
Lenne egy szakmai kerdesem. Melyik elmelet az igaz ezek kozul (funyiro, fukasza, rotakapa, lancfuresz), az A vagy a B?
A, Mindig csak 100-ast szabad rakni belejuk es kesz
B, 95-ost is szabad, ha elhasznalom mindet egyszerre, es csak akkor kell feltetlenul 100-as legyen benne, amikor vegeztem es lerakom a gepet allni

Ketutemu es negyutemu kozt van kulonbseg ebbol a szempontbol?
Keverni a 95-ost es a 100-ast lehet ertelme akarmikor?

Feltelezem az E10 miatt van, hogy a gepkonyv altalaban 95-ost javasol, de mindig mindenki azt mondja, hogy ne foglalkozzak vele mit ir a konyv, csak 100-assal hasznaljam.

Sorry, ha nagyon amator kerdesek, de egyelore kezdo paraszt vagyok. :B

(#43) ricsi99 válasza mepet (#42) üzenetére


ricsi99
addikt

Amiben etanol van az a kétüteműnek rossz... viz alapú a cucc (a párát meg is köti) + nincs semmi kenése ,nem is keveredik az olajjal
A kétütemű gyenge pontja a főtengely szimering... aminek nyomásállóan zárni kell... viszont ebben forog a főtengely... ugye a kétütemű-höz olajat kell tenni mert az keni ezt is ... Most amiben magas az etanolszint ott az olaj "hidegen" különválik az etanoltol igy 0% a kenés ilyenkor... a maradék benzin az üzemanyagban az keveredik ,de az édeskevés... ha ott a surlódástól szépen felmelegszik a szimering gumi akkor kitágul és elengedi a nyomást a forgattyúházból... ezért van a tipikus tünet ,hogy hibátlan megy a gép... de ha leállítod /kihül (szimering kb ott merev lessz ,és utánna elenged) hogy nem indul a gép... kompresszió megvan csak épp nem megy
ennek a 2 szimeringnek a cseréjéhez meg atomjaira kell szedni a motort...
Azon felül a fém alkatrészek is szépen rozsdásodnak az etanol miatt.
Szóval ha lehet 100-as ,amiben a legkevesebb etanol van.
4 ütemű motornál a kenés külön olajrendszer végzi ,igy mind1 ebből a szempontbol mind1 ,hogy mit engedsz bele... akármi csak égjen :D
Ha meg sokat áll akkor mint tudjunka benzin párolog... a karburátorból is szépen elpárolog a benzin és marad az etanol... és az első inditásnál ez egyben szépen be is kerül a forgattyusházba

[ Szerkesztve ]

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#44) Raysen623 válasza mepet (#42) üzenetére


Raysen623
addikt

Kétüteműbe a 95-ös mellé kell keverni kenőolajat, különben nem lesz jó, illetve a motor is tönkremegy. 4 ütemű esetén van értelme a 100-as mellett gondolkodni, sőt javasolt is általában. Hasonló példa a motorkerékpár, amibe alapból 100-ast szoktam használni. Talán segítettem, de közben lett válasz is. :)

[ Szerkesztve ]

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#45) arnyekxxx válasza ricsi99 (#43) üzenetére


arnyekxxx
veterán

nem is keveredik az olajjal

Nem csak keveredik hanem oldódik benne az olaj. Az alkohol egy szuper oldószer, nem az vele a baj, hogy nem keveredik az olajjal hanem az, hogy onnan is letisztítja ahonnan a benzin nem.

Ha meg sokat áll akkor mint tudjunka benzin párolog... a karburátorból is szépen elpárolog a benzin és marad az etanol

Mondjuk az alkohol is elég szépen tud párologni, jobban párolog mint a benzin.

Azon felül a fém alkatrészek is szépen rozsdásodnak az etanol miatt.

Én még nem láttam alkoholtól rozsdás alumíniumot

(#46) ricsi99 válasza arnyekxxx (#45) üzenetére


ricsi99
addikt

Az etanol az mióta alkohol?
Etil vagy metil? :B
A carbi az nem tiszta alaminíum ... :C

[ Szerkesztve ]

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#47) Tasunkó válasza ricsi99 (#46) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Az etánból egy oxigénatom beépítésével származtatható alkohol az etanol (C2H6O, C2H5OH). Konstitúciójából (CH3-CH2-OH) következően etil-alkoholnak is hívják.

:R Minden tiszteletem mester, asszem a denaturált szesz is az etanol megnevezése. Mondjuk szerintem az etanol nem etil- alkohol, de ezt nem kémiai jártasságból mondom, hanem sokféle helyen mozogtam ahol volt etanol, de sósborszeszt, ablaktisztító folyadékot, pitralont már láttam hogy isznak de etanolt még soha. Használtam gépek tisztítására az olajtól, a petróleum, brigéciol, wdspray jobb, de az etanol is elég jól leviszi.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#48) arnyekxxx válasza ricsi99 (#46) üzenetére


arnyekxxx
veterán

mióta létezik, ha ki tudnád szedni a benziből megihatnád

prima pálinkafőzde szaga van a verdának amit E85-el járatnak :)

azt írtad, hogy a fém alkatrészek is szépen rozsdásodnak az etanol miatt ami hülyeség, max a vas alkatrészek rozsdásodnak bár szerintem a karbiban rozsdamentes az a pár pöcök ami nem alu. Legalábbis a legszarabb kinai fűrészem karburátorában sem láttam még rozsda nyomát. A membrán az kinyúlik mint a szar, de hogy ott valami rozsdásodna?

(#49) ricsi99 válasza Tasunkó (#47) üzenetére


ricsi99
addikt

Arra én is kiváncsi lennék ,hogy miket raknak bele még , mire kiér a kúthoz... tudsz erről valami cikket dobni?
Pitralon szakszerü elfogyasztását utiljára Baka koromban láttam
Etalonnak meg minden íze van csak pia nem... ezt akkor tapasztalom amikor csak simán belefújok a fúvokába ,hogy el van e tömödve vagy sem :D

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

(#50) ricsi99 válasza arnyekxxx (#48) üzenetére


ricsi99
addikt

Pont az úszónál a zárószelep ami frankón be tud állni.
Az újabb csodaszerkezetek persze műanyag az egész... de világvége 2-ön ahol lakom ,még gyakori a cirilbetüs szerkezetek használata :D annó azokat gy tervezték ,hogy úszik a benzinben és annyira nem rozsdamentes acél.
Az automata karbiknál meg a membránt is szépen megeszi...jól láttad :D jóvanazúgy :D

Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.