Hirdetés

2023. február 8., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2016-08-08 23:16:41

LOGOUT.hu

Internet, TV, és telefon szolgáltatók, pro és kontra

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#46) zoli62


zoli62
addikt

Pár szó,én mindegyik szolgáltatót az ügyfélpolitika oldaláról közelítem meg, másodsorban, pedig a használt technológiáéról, szolgáltatásokéról. Kezdjük a Telekommal. Sajnos egyre kevésbé érvényesül az ügyfélmegtartás, ezt most saját tapasztalatből is írom, ár/érték arányban pedig nem a legjobbak a piacon, ennek az az oka, hogy régóta sok helyen monopolhelyzetben vannak. Pár éve hoztak egystratégiai döntést, hogy a meglevő rezes helyett optikai hálózatot építenek ki. Ennek most isszák a levét, mert látszik, hogy az ADSL elérte fizikai határait, a VDSL/VDSL2 kiépítése költséghatékonyabb. A telefonszolgáltatás rezes technológián nyilván a legstabilabb. Lakossági szinten mostanában kezdik kiszorítani az ISDN-t, üzleti előfizetéseknél továbbra is értékesítik. Az IPTV-t ADSL vonalakra is értékesítik, holott elsősorban VDSL2-n és optikán kellene. VOD van, egyénilg előfizethető csatornák nincsenek. A boxok minőségével akadnak problémák, sajátot nem lehet használni, kódolást használnak. SAT Tv-t én is használtam, itt elsősorban az STB minősége stabilitása hagy maga után kivánnivalót, egyébként pedig nagyjából az a helyzet,amit az IPTV-vel lkapcsolatban írtam A lakossági telefonos ügyfélszolgálat elérhetősége egyre rosszabb lesz, az ügyfélkiszolgálásról már nem is beszélve. A bejeelentett hibák, reklamációk javítási, kivizsgálási folyamatait nem lehet nyomon követni.

Térjünk át a UPC-re.15 éve megvették a városi kábelhálózatokat, akkor felújították, azóta azok már nagyrészt elhasználódtak Lakossági szinten koax kábelen szolgáltatnak. Digitális kábeltévénél settopboxokat adnak, mert a csatornákat kódolják, ezk általában nem túl jó minőségűek, sajátot nem lehet használni. VOD már van, még mindig hiányzik a pey per view. Internetszolgáltatásnál, mivel osztott technológiát használnak, az elérhető sávszélességet befolyásolja az is, hogy adott előfizető milyen fejallámoson van. Most kezdik el a kódolatlan digitális sugárzásra való fokozatos átállást. Telefonszolgáltatás internet alapú minőségre a két másik versenytárs közé helyezném, de a díjcsomagok ár/érték arányban a VOIP technolóhiájoz képest drágábbak. Nincsenek dupla ajánlatok, csak triplára adnak jelentősebb kedvezményt.Hűség lejárta után érdemes megemlíteni a lemondást, mert ilyenkor szoktak kedvezményt adni, főleg olyan területeken, ahol van konkurrencia is. Egyébként pedig pár éve már nem listaárat kell utána fizetni, de ez a versenytársmegjelenésének nagyban köszönhető. A UPC esetében a TelekomKapcsolat Programhoz hasonló hűségprogramról tehát nem beszélhetünk.

Digi.Ügyfélkiszolgálást kicsit "vaskalaposnak" nevezném. Amit tudnak, azt hozzák. A konkurrens szolgáltatókhoz képest legalacsonyabb árakkal dolgoznak, ennek oka, hogy kevesebb háttéinfrastruktúrát tartanak fel, reklámköltségeik is alacsonyabbak. Internetet és telefont optikán szolgáltatnak, emiatt magasabb sávszélességet tudnak biztosítani. A szolgáltatást saját tapasztalatom alapján is stabilnak mondnám.A telefon internet alapú, a három közül a legalacsonyabb színonalú, Digis számok hívásakor gyakran előfordul, hogy a hálózat túlterhelt.Előnye, hogy a többi szolgáltatóhoz viszonyítva a legjobb perc- és havidíjakat biztosítja. A digitális kábeltévé szolgáltatásnál már több minőségi probléma is van a UPC-hez, vagy IPTV-hez hasonlítva. Igaz, hogy lehet saját STB-t is használni ,de az adások képe sokszor elkezd kockásodni, a hang csúszni. A DVR funkció nem megoldott, az EPG sokszor hiányos, némelyik boxnál külső pendrive-ra való adással felvétel támogatott, de csak ugyanazon eszközön lehet lejátszani. Előnye viszont a konkurrenciához viszonyítva szintén alacsony havidíj. A három szolgáltatásra együtt tudnak kedvezményt biztosítani, inkább az új előfizetőknek, a meglevőknek erre kevesebb lehetőségük van.

A többi kisebb, de országos szolgáltatóról (Tarr Kft. Invitel, Externet, Enternet stb.) azért nem írtam mert nincs róluk különösebb tapasztalatom, illetve lakóhelyemen nem szolgáltatnak. Az Externet ügyfélszolgálatával kapcsolatban jó tapasztalataim vannak, az első dialup internetszolgáltatásomat tőlük vettem igénybe.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2023 PROHARDVER Informatikai Kft.