Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- LordAthis: Mission: Imposible? - Együtt 1333 és 1600 MHz, ECC/Non-ECC
- potyautas: Kiküldetésben a szép Juhásznénál
Új hozzászólás Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
A CPU limit problémáját a VGA húzásának a hatásával lehet definiálni. Ha a VGA tuning arányos FPS növekedést okoz, akkor nem korlátoz a proci. A VGA limitnél meg a proci tuning FPS ekre gyakorolt hatásának eredménytelensége jelzi a VGA limit tényét.
A gyakorlatban, a játékoknál mindkét eset jelen van, váltakozva. ill. megfigyelhetők köztes állapotok is. Igaz tehát a vegyes limites tézis és az, hogy éppen mi határozza meg a játék sebességét, az egy többparaméteres összefüggés.
A PH! tesztek "ideális CPU/VGA páros" elnevezése nagyon helyes és a lényeget tükrözi. Látható, hogy mennyire értelmetlen a " kihajtja-e a procim az "X" VGA-t?" kérdés. Világos, hogy a minél erősebb proci és a csúcs VGA a legjobb megoldás egy adott konfig esetében, de ez a lehetőség nem mindenki számára elérhető! Nincs is rá szükség a tesztek tanúsága szerint, mert elég jól különválasztható a hatásuk a játék sebességére.
A játék határozza meg a proci milyenségét, a VGA-nak nemsok köze van hozzá, mivel a képalkotás első fázisát a CPU munkája jellemzi. A többi fázis idejét viszont a VGA teljesítménye határozza meg. Ez a sorrendiség teszi lehetővé a két egység működésének különválasztását. Ha a proci gyenge, vagy a játék nagy terhet ró a procira, akkor hiába a csúcs VGA, hasonló sebességgel fut a játék, mint a gyengébb VGA esetében. Ha nagy felbontásban erős procival dolgozunk és igényes grafikai megjelenítést várunk el, akkor az első fázis ideje hiába kicsi, a VGA a többi fázis idejét jelentősen elnyújtja és így ő határozza meg a képidőt.
A konkrét WoW példa esetében érdemes a felbontást minimumra venni, a graf beállításokat amelyek a VGA-t terhelik lecsökkenteni és így megnézni a min., max., és átlag FPS-eket. Ezek az értékek megmutatják, hogy elegendő-e a CPU ereje a játékhoz.
Nagyon sok esetben sem a CPU sem a VGA nem ludas a leeső sebesség előidézésében, sokkal inkább a játék bugjai,a háttérben futó programok, internet kapcsolat, vagy a memóriakapacitás szűkössége az ok.
Az ArmA2 komoly terhet ró a procira és valóban kevés a 3GHz, arányos FPS növekedést hozott az órajelemelés, tehát cél a 4GHz közelébe kerülni. A 4850 tökéletesen elég, bár javallott az 1GB, mert 600MB feletti a vmem igény.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 14 256GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3534
- Apple iPad 11 (A16) 128GB Wifi Silver 1ÉV Bontatlan
- Sound Blaster AE-7 (B-Stock)
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG G531GV Gamer notebook - i7 9750H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 6GB WIN11
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


