- Mindent a StreamSharkról!
- Digitális Állampolgárság Program
- leslieke farmerzsebe
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- 1 Kis segítséget kérnék :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fogadj örökbe egy szervert, avagy hogyan építsünk otthoni labot I. (az alapok)
Új hozzászólás Aktív témák
-
PDA_FAN
tag
válasz Hadeska22 #70 üzenetére
Dögös EV például egy Tesla. A Ford is elég szépen szedi a lábát, pláne, ha kétmotoros. Mellesleg én vagyok, aki a Leaf-et választja a Challenger helyett. A Dodge legfeljebb a pályanapon élmény, de ha a Leaf helyett Model 3-mal mennék fel a pályára, már nem hiányozna az a recsegés-ropogás, amit egy Challenger kiad magából.
Ami pedig a töltést illeti, szerintem túl van lihegve a téma.
Azt nem vitatom, hogy ma még kell némi előrelátás és logisztika, de ahogy fejlődik a töltőhálózat, ez előbb-utóbb szükségtelenné válik. A tervezés ma sem egy nagy ügy, tekintve, hogy a legtöbb töltő állapota, foglaltsága online nyomon követhető. Persze ha fogalmatlanul vág neki az ember, akkor lehetnek kellemetlen élményei.Ami pedig a benzinkúti tankolást illeti: majd egyszer mérd le, hogy a kútra be- és kihajtás között mennyi idő telik el. Mert nem 2-3 perc, az biztos. Eleve dízelnél felhabosodik a gázolaj, nem lehet 2-3 perc alatt telenyomni naftával. De még a benzinesnél sem mindig. Utána be kell menni a shopba, sorba kell állni, meg kell küzdeni a pontgyűjtő kártyás pénztárossal, és csak utána lehet fizetni, majd távozni. Ez jó esetben 8-10 perc. Ehhez képest egy 15-20 perces EV töltés egy nagyteljesítményű töltőn nem tűnik akkora tragédiának.
-
paljani
aktív tag
Egyetértek. A sebesség és a szabadság érzetét egyszerre csak a kétkerekűek tudják biztosítani, nem beszélve arról, hogy konstant életveszély minden művelet rajtuk (vagy miattad és/vagy a körülmények miatt és/vagy a forgalom többi résztvevője miatt).
Két évtizedet lehúztam két keréken, de a gyerek érkezése után abbahagytam.
-
chess001
aktív tag
Villanyautóknál már örülsz, ha levegőt kapsz gyorsulás közben, nemhogy a szivatót huzigáld. A legnagyobb élvezet kétkeréken van, de ott is én nem sírom vissza a régi egyhengerest, a mostani kettő helyett, tudok arra koncetrálni, ami nekem örömet okoz, nem a technikán kell agyalni.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Elf
aktív tag
Érdekes. Ilyet se hallotam még. De gondolom nem csinálsz olyat hogy csak úgy szórakozásból mész egy kört a városban figyelni a környezetre meg a többi autósra?
Szerintem ez az "én tartom az autót" dolog legkésőbb kb. 1980-ban meghalt a szinkron váltóval, szervó kormánnyal, hangszigeteléssel.
Azóta a hullagyalázás folyik az ABS-el, ESP-vel, fél tucat vezérlő computerrel. És ez után a sávtartó már tökmindegy.
De valamiért mindenki szerint az az állapot a tökélets ami 18-20 éves korában volt.Pedig tényszerüen mindenki pelyhestökü aki nem tudja beállítani a benzin-levegő keverési arányt kanyarból kigyorsítás közben.
[ Szerkesztve ]
-
ergoGnomik
tag
Nem tudom, az, hogy a gyártóké a felelősség onnantól, hogy az autó önvezető, marha nagy kockázat a cégeknek.
Ez csak annyit jelent, hogy a gépkocsik árazása magába fogja foglalni a jogi felelősség költségeit is. Felidézhetjük azt az esetet, amikor az USA három nagy gyártójából az egyik kiszámolta, hogy olcsóbb a konstrukciós hibás kocsijaikban bent égett áldozatok családjait kárpótolni (kiszúrni a szemüket a lehető legkevesebb pénzzel), mint a hibát kijavítani. -
Ahogy @stevve is írta a legnagyobb probléma ezeknek a járműveknek a töltése. Habár otthon megoldható, a gyorstöltő sokba kerül. Ismerősömmel ("dögös" EV-je van) pont utaztunk egy közeli városba és úgy adódott, hogy nem töltötte fel a járművet, a tervezett utunk pedig hosszabra sikerült mint kellett volna. Tényleg nagyon emlékezetes volt ott várni a benzinkúton (amiből egy db volt 40km-re tőlünk) 1 óráig (csak lassú töltés volt elérhető), hogy haza is tudjunk menni. Számomra itt veszíti el az EV az értelmét. Eltekintve, hogy az EV-s modellek mindig többe kerülnek mint a nem EV-s modellek, az, hogy "tervezned kell konkrét utat" mert csak úgy nem tudsz odamenni és feltölteni az behatárolja a vezetési élményt. A másik, hogy a hatótávolság az mindig up-to ami, ha legalább 700km lenne akkor nem érdekelne, hogy 620 csak, de amikor 350 helyett 220-t tud akkor az közel sem optimális. Amíg egy benzinest feltankolsz maximum 2-3 perc alatt (és teszi a dolgát), addig egy EV legalább 30-40 percet igényel és az nem sokra jó.
Viszont kíváncsi lennék milyen "dögöesebb" EV-re utalsz. A tucat + 1 kinézetű EVs SUV-kre? Majdnem sikerült elképzelnem, ahogy valaki kinézetre + vezetési élményre + hangra inkább egy Nissan Leaf-t választana egy widebody R/T-s challenger helyett. Majdnem
(ültem már Tesla-ban és Mach-e-ben is)B.C Rich...Jackson...Ibanez(?)
-
veterán
Jogos kérdés. Nekem az élmény, hogy én tartom az autót. Érzem a kormányt, a súlyát, a méreteit és azt is például, hogy figyelek közben a környezetre, a többi autósra. Például észrevenni, ha ingázik és be akar jönni az előttem menő vagy ilyesmik. Sima cruise módban is lehet élvezni az autózást, de lehet, hogy ez akkor ritka. Persze tapasztltam már Porschét is, de most nem arra az élményre akartam utalni, amit az ad vagy a vadulás.
Vesa
Ez mind jogos és az előny, ha valaki nem tud parkolni és inkább hagyja, hogy az autó beparkoljon. Mondjuk, amilyen borzalmas például a mélygarázsokban a beállók és a folyosó mérete, kialakítása, talán jobb is, ha az autó oldja meg. Én nem szeretnék ennyire az utóra utlava lenni, mert az nekem tényleg inkább amolyan taxi érzés már. Biztosan kényelmes, csak számomra túlzás. Míg a mosógép vagy a mikró másfajta kényelmet ad azért. A mezőgazdaságban valóban nem skálázható a manuális munka, ez is igaz, de ez szerintem kicsit más indok.A baleseti statisztikának biztosan jót fog tenni de leginkább majd csak akkor, amikor már minden autó önvezető lesz. Azt nem tudom, hogy az agresszív autósok hol fogják kiélni magukat majd.
-
Elf
aktív tag
"nekem a vezetés élménye fog piszkosul hiányozni."
Csak hogy tisztázzuk miről van szó:
Mit csinálsz amikor a vezetés élményét gyakorlod?Én úgy szoktam mondani hogy szeretek vezeni de közlekedni nem. A vezetés annyi hogy amikor egyedül megyek a Mátrában kigyorsítok 2-3 kanyarból és kész is mert máris utolértem valamit és innentől közlekedünk.
-
Vesa
veterán
Én nem látom ezt ilyen vészesen. Ha belegondolsz, rengeteg területen történt olyan típusú fejlődés, ami a kényelmet szolgálja és bár nyilván mint mindennek, ennek is lehetnek negatív hatásai, de összességében jóval, több az előny, mint a hátrány. Pl. én sem tudok kézzel mosni, de nem érzem, hogy a mosógépet hagyni kellett volna, csak hogy ez a képesség megmaradjon. A mezőgazdaság terén is irtózatos modernizáció ment végbe, de összességében, annak ellenére, hogy az emberek talán valóban elfelejtettek ekével bohóckodni, összességében sokkal több előnyt hozott a technológia, mint hátrányt okozott.
Az autóba szerelt asszisztensek kapcsán is elmondható, hogy több előnyük van mint hátrányuk. A vészfék asszisztens, a sávváltó és sávtartó asszisztens, vagy a keresztirányú forgalomfigyelés rengeteg balesetet előzött már meg. Plusz tegyük mellé, hogy sok embernek nincs tehetsége a vezetéshez, vagy nem képes több dologra figyelni, így esetükben kifejezetten hasznos, hogy nem húzza rám a kocsit, mert szól neki a BC, hogy ott vagyok. Ha nem szólna neki a rendszer, akkor nekem jönne. Abból kell kiindulni, hogy az emberek egy jelentős része egyszerűen nem tud vezetni, tehát már a kiindulási tézised hibás, mert azt feltételezed, hogy ezek a rendszerek a tudást veszik el, holott a céljuk pont az, hogy a tudással nem rendelkezőktől megvédjék a többi autóst és persze magát a sofőrt is.
Nekem is van az autómban Parktronic, beparkol magától, de őszintén szólva, ez bizonyosan nem fogja elpusztítani a manuális parkolási képeeségemet. Valójában pont fordítva: akik egyébként sem tudnak parkolni -nagyon sokan vannak-, azoknak segít, és ezen keresztül a többi autósnak is, mert így nem törik össze őket egy parkolóban. Pont, hogy kötelezővé kéne tenni, mert csak nézd meg, hogy a vizsgán mekkora százalékban buknak meg emberek mai napig parkoláson! Ők jogsit kapnak majd, de parkolni akkor sem fognak tudni. Tehát ezek a rendszerek nem feleslegesek, hanem segítenek a bénázóknak, ezáltal a forgalom többi résztvevője is nagyobb biztonságban van.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
veterán
Ha rám értetted, totálisan félreértettél valamit (és PHEV-et használok épp). Nekem a mindeféleével telepakolt autók, a vezetni elfelejtő autósok és azok hatása volt a témám (a saját véleményem szerint) és nem csapatok sehol. Értelmes közlekedésről volt szó. Nem csupán fekete vagy fehér létezik, de nyilván nehéz nem rögtön táborokban gondolkodni. Közlekedni is lehet élvezni a vezetést, de ebből ne csinájunk már hitvitát, légyszi.
Egyébiránt elég sok az a 90%, mert jelenleg azért ennyien közel sem akarnak igazán villanyautót... az már más kérdés, hogy a töltés a legnagyobb gond.
[ Szerkesztve ]
-
PDA_FAN
tag
válasz AxBattler #60 üzenetére
kellett volna egy józanabb, átgondoltabb, fokozatosabb folyamat...
Megvolt, bár az EU gyártók többsége ott szabotálta, ahol tudta. Az EU törvényhozás világos programot írt elő 25 éves távlatban, még valamikor 2010 környékén. A VW-nek is lett volna módja ehhez igazodni, de ők inkább igyekeztek megfúrni az egészet, hogy ne kelljen költeniük a technológiaváltásra. Addig bohóckodtak, míg a kínaiak a fejükre nőttek - legalábbis a kínai piacon már nagyon gyengén szerepel a VW csoport.
Az elmúlt 120 év bizonyította, hogy az autóipar csak a törvényi kényszer hatására hajlandó betartani a környezetvédelmi előírásokat (vagy épp elsunnyogni, lásd VW dízelbotrányt). Aki a benzinmotoros autókat visszasírja, az talán menjen egy kört valamelyik dögösebb villanyautóval, és meg fogja látni, hogy a villanyautózás is lehet élvezetes, sőt! Bár az autóvásárlók 90%-a nem csapatni akar, hanem közlekedni, és nekik bejön a villanyautó nyújtotta számos előny.
-
veterán
A repülésben azért kevesebb hirtelen akadály jöhet szembe - bár nyilván más a súlya is. A GPS-t csak arra értettem, hogy ha az autó szépen bemegy félig egy utcába, megy mögötte még 3 szintén önvezető és "rájönnek", hogy amúgy az le van zárva, akkor mi van? Várnak? Vagy dudálnak?
Igen, a Mecrit tudom és épp ezért is van úgy bekorlátozva. Egy jóízű délutáni csúcsba senki nem engedné még be az autóját. Vagy akár csak egy átszaladó kisgyerek vagy kutya... Nem tudom, hogy lehet ezt graduálisan meglépni, mert amíg mix lesz, addig simán lehet káosz is bárhol, bármikor.
De visszatérek az eredeti mondókámhoz, nekem a vezetés élménye fog piszkosul hiányozni. Szeretek vezetni és nem azt szeretem, hogy a-ból b-be eljutok. Arra ott a taxi, MÁV vagy a BKV.
És sajnos továbbra sem látom, ettől miért ne puhulnának és butulnának el az emberek. A Wall-E nagyon is valós rizikót feszegetett.
Beleborzongok, ha elképzelem, ahogyan az autópályán 155 autó megy azonos követési távolságra egymástól, míg a másik sávban ugyanennyi kamion... Értem, hogy lehet filmezni, de aki napi ingázik, ott fog eret vágni egy idő után.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
"az, hogy a gyártóké a felelősség onnantól, hogy az autó önvezető, marha nagy kockázat a cégekne"
Ilyen már létezik, a Mercedes Level 3 önvezetője esetén -bár erősen korlátozott feltételekkel és csak pár helyen engedélyezett a bekapcsolása-, baleset esetén a gyártó felel! Más kérdés, hogy a feltételek miatt egyelőre csak nagyon korlátozottan használható, de ez pont azért van, mert csak ezen feltételek teljesülése mellett lehet a felelősséget átvállalni. Ellentétben a Telsa FSD-vel, ahol a Tesla persze semmiféle garanciát nem vállal, ha véletlenül falnak visz.
"ha a GPS hülyeséget mond és az autó akkor is arra megy, nem lesz lehetőség korrigálni?"
Nem csak a GPS-re támaszkodik egy ilyen rendszer, az már régen rossz lenne. Tehát egy ilyen problémát a rendszer már alapból képes kezelni, jelenleg is, a lokális kamerák, LIDAR és egyéb okosságok révén.
Egyébként nem ördögtől való ez, a repülésben -polgári- évtizedek óta szinte semmit nem csinálnak már a pilóták (kis túlzással persze). A munkájuk jelentős részben az autopilot programozásából áll, a reptéren a taxizásból, a felszállásból és a rádiózásból. A leszállást az arra alkalmas reptereken már megoldja a rendszer, de ha ez nincs, akkor is csak a leszállás legvégén veszik át a gépet a robottól. Napi többezer járat mellett mégsem hallani arról, hogy a robotpilóta hibája miatt zuhannának le tömegesen. Persze volt erre is példa 1-2 esetben, de ott is egy megelőző emberi mulasztás volt az ok.
2D-ben nehezebb megvalósítani ezt a szintet, de idővel meg lesz oldva ez is.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
veterán
Ez lehet igaz egy részére a vezetőknek, de ott vannak azok, akik az automatikus parkolás miatt már tolatni sem tudnak 360 kamera nélkül és azok, akik a sávtartó nélkül kimennek ide-oda. Nem is beszélve az adaptív tempomatról, amivel észre sem vezsed, hogy nem tartod a követési távolságot, ha épp nem megy és még ezer kényelmi baromság. LEhet, hogy a biztonságot szolgálja, de közben elveszíted a figyelmed, éberséged és adott esetben a gyakorlatod is.
Nem mondom, hogy mindenkinek ezerkettes Lada kell szervó nélkül, de ahonnan én látom, már a ló másik oldalán van egy rakás ember, akik nagy és veszélyes autókat vezetnek.
Szerintem ez a sok technika elpuhítja az embereket. A menőzők eddig is jelen voltak az utakon sajnos, azok nem hiszem, hogy eltűnnek. A hülyékból sosem fogy valahogy.
ergoGnomik:
Nem tudom, az, hogy a gyártóké a felelősség onnantól, hogy az autó önvezető, marha nagy kockázat a cégeknek. Illetve, ha a GPS hülyeséget mond és az autó akkor is arra megy, nem lesz lehetőség korrigálni? Ez azért nem lenne ideális. Igen, elég sokszor találkozok azzal, hogy a GPS városnézésre visz vagy bevisz oda, ahol nem is mehetnék akár csak egy lezárás miatt. Amíg a real-time traffic info nem lesz 100%-os, addig ez szintén plusz kockázat.[ Szerkesztve ]
-
ergoGnomik
tag
válasz Donki Hóte #59 üzenetére
Ezen hogyan fog segíteni az önvezetés kidolgozása?
Egyelőre az önvezetés és a humán vezetés egymást kölcsönösen kizáró dolognak tűnnek. Innen kezdve egyszerű a megoldás: nem lehet kikapcsolni az önvezetést. Illetve valószínűleg kijelölt dühöngőkben ki lehet majd, máshol meg nem lehet kikapcsolni vagy automatikusan vissza bekapcsolja magát. Ha megzavarod a földrajzi korlátozás működését, akkor pedig a közúti forgalom szándékos veszélyeztetése miatt megbüntetnek. A jármű el fogja mondani mit csináltál. Ha megakadályozod ebben, az majd számítógépes bűncselekmény lesz (erre már most is létezik szabályozás, a többire majd az autonóm gépjárművek megjelenése idejére fog). -
félisten
Nagyon jó kis gép, grats hozzá!
A villanyos/hibrid átmenet pedig elkerülhetetlen, de kellett volna egy józanabb, átgondoltabb, fokozatosabb folyamat...
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." ELADÓ: Galaxy A40, ZOTAC 4060 Solo, Kolink KL-SFX-350, Seasonic TFX+Flex, Raijintek Ophion 7L, Streacom F7C, Silverstone GD05+GD06, Xbox One S 1T + Kinect
-
veterán
A balesetek többségét a menőzés okozza
Ezen hogyan fog segíteni az önvezetés kidolgozása?
Aki menőzni akar, az kikapcsolja az önvezetést és menőzik tovább. Mert az ugye logikailag is elképzelhetetlen, hogy kikapcsolhatatlan önvezetést építsenek be az autókba...
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
újonc
Ennyiért már inkább egy Golf 7R
,, The best things coming in a natural way. " - Cristiano Ronaldo
-
Vesa
veterán
Especiel, én várom a full önvezetést -ami még jódarabig nem lesz-, méghozzá pont az un. "élményvezetők" miatt. A balesetek többségét a menőzés okozza, vagy az idős/vezetni nem tudó emberek bénázásai. Mindkettőt képes lenne kiváltani az önvezetés. Még mindig meg kéne érteni, hogy az autózás elsősorban arról szól, hogy _biztonságban_ el tudj jutni A-ból B-be. Nincs gond azzal, ha valaki többre vágyik, csak akkor menjen szépen ki a pályára és ott élvezkedjen, ne az utcán öljön meg másokat. Meg lehet nézni a rengeteg balesetes dash cam videót, mennyi ártatlan embert ölnek meg a fenti csoportok.
Pont ezért kiváló analógia a dohányzás. Értem én, hogy valakiknek ez jó, de engem és a családomat ne öljék meg az élményfaktoruk miatt. Hogy otthon megöli magát vagy tüdőrákban elpusztul, nem tartozik rám. Ha az arcomba pöfög, az viszont igen.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Az aksihoz kell bányászni ami valahol brutálisan terheli a környezetet."
Az akkugyártás sem zöld, de még ha 1:1 ökolábnyommal számolunk is -ami azért messze nem igaz, az olajkitermelés és az arra épülő hagyományos gyártás jelenősebb szennyezést produkál, mire egy ICE lejön a gyártósorról, nem beszélve az élettartama alatti további szennyezést-, akkor is hatalmas előnyben van az EV a lokális (nem)szennyezés miatt."Persze én megtehetem én jobban járok de valaki máshol meg rosszabbul. "
Ez alma/körte összevetés, hiszen a fosszilis gyártás szintén szennyez "máshol", csak mllette még szennyez lokálisan is, nagyon csúnya mértékben."Mert akár mennyire is lehet, hogy ez a jövő egyelőre még sok embernek nem alternatíva, köztük nekem sem."
Azt, hogy az EV nem alternatíva sok embernek, én sem vitatom, de a cikked ezen része nem a valós problémákról szólt (pl. nyilvános töltés problémája), hanem egészen másról, közöttük teljesen lényegtelen dolgokról is -pl. az autórajongók érzelmeiről-. Ennek egészen más olvasata van, mert kb. azzal egyenértékű, mintha egy bagós bizonygatná, hogy neki egyébként nem tetszik a bagó "ráerőszakolt" kitiltása a nyilvános helyekről, mert ezzel megfosztva érzi magát a "füstös élményétől". Nyilvánvaló, hogy ez butaság, összevetve azzal, hogy az élménye egyébként másokat konkrétan képes megölni. Ahogy az ICE autózással is pontosan így van. Szóval én arra reagáltam, amit a cikkben felhoztál érvnek.A tudomány a valóság költészete!
-
paljani
aktív tag
Ez azért más téma amit feszegetsz. Jómagam azon háborodtam fel, hogy a balliberális-sötétzöld EU-s diktatúra mennyi kárt okozott az elmúlt 10 évben az EU-nak ill. milyen ócska Újmúlt(tm) magyarázatokkal kívánják a felelősséget más nyakába varrni. Ez egy dolog és enélkül ez a blogbejegyzés is sokkal jobban élvezhető lenne (nekem).
Amúgy egyetértek veled, balliberális-sötétzöld (aka progresszív) ideológiák helyett kemény , földhözragadt és racionális érdekek (aka konzervatív) bel- és külpolitika mentén kellene visszahozni az EU-t a felszínre, másképpen nem fog menni. Az USA prosperálásában gazdasági értelemben is oroszlánrésze van az EU-nak mind termelői (szolgáltatói) mind fogyasztói oldalról. A katonai rész csak egy összetevő a mixben és szerintem nem is a legfontosabb de annál sokkal (de sokkal!) fontosabb mint ahogy a balliberális-sötétzöld EU-s vezetés ezt gondolja (gondolta?). Vagy változások lesznek az EU-ban vagy szét fog esni az egész (legalábbis a jelenlegi formájában nem fog tovább menni).
-
veterán
Engem nem is igazán a zöld vagy sem dolog aggaszt, hanem az, hogy a vezetés és annak élménye eltűnik. Már nem érzed az autót, nem is vezeted hamarosan. Semmi élmény nem lesz abban, hogy autót vezetsz (A fake, generált motorhangoktól egyenesen feláll a szőr a hátamon). Így pedig igazából tök mindegy, hogy néz ki, mit tud. Jön majd a filmekben látható egyenautó és kész. Szokjunk le arról, hogy szeretünk vezetni.
Ehhez nem kell ugyan ICE, de a korreláció megvan ezek kivezetésével. A vezetők is egyre tapasztalatlanabbak, "butábbak" és minden érzékünk a közlekedésben szépen elsorvad. Akkor pedig már kelleni is fog az önvezető autó, mert senki nem fog tudni vezetni és oktatni is csak a menüt kell.
[ Szerkesztve ]
-
A dolgok sosem feketék-fehérek. Ez is része volt. Maguk az EU gyártók is tehetnek róla, mert azt hitték, hogy majd a verseny kiszorításával nyeregben maradhatnak. Meg hát Európa hanyatlása egy hosszú folyamat, ami lassan szedi az áldozatait. A világnak egy univerzális törvénye van, mégpedig: Erősebb kutya baszik.
Az nem egyensúlyi állapot, hogy katonai erő nincs az EU mögött, de gazdaságilag virágzik. Ideig-óráig működhet, de ha nem tudod megvédeni magad, sőt, ha nem tudod érvényesíteni a geopolitikai érdekidet erővel, akkor megette a fene az egészet. Az USA-ban még megvan a hagyománya és a tisztelete a hadseregnek, az érdekérvényesítő hadjárataikat is szépen le tudják önteni a morális felsőbbrendűség cukormázával... De hogy az EU-ban, a klasszikus értelemben vett európai embert hogy hozod vissza az évtizedes jólét és elkényelmesedés után a realitás talajára... Főleg úgy, hogy Ny-EU lassan inkább átnevezhető az Új Arab Kalifátusra... Én nem tudom, hogy lehetne.[ Szerkesztve ]
-
TheLázs
tag
Sok örömet és balesetmentes kilométert kívánok a szekérrel!
A filozófia itt is hasonló, körülbelül három hete vettem egy '19-es Swift sportot . Torsen azért kell bele."Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István
-
paljani
aktív tag
paljani: Kína a soft módszerekkel NGO-kon keresztül nyomatta az EU-ban a zöld maszlagot, persze a nyugat meg tapsikolt is neki csak azt nem látták, hogy ez a kínai iparnak fog nagyban kedvezni.
--- Ejj... NEM. Bővebben: Nagyon NEM. Pontosan az történt, amit mi sokan mondtunk éveken keresztül: a balliberális-sötétzöld jóemberkedés az EU-ban tönkre fogja tenni lokál ipart (is). Akkoriban (?) mi képviseltük ezzel a véleménnyel a cro-magnoni előember szintet ma meg (miután gyakorlatilag mindenben igazunk lett) hirtelen beütött az Újmúlt(tm) és már sosem a balliberális-sötétzöld jóemberkedés vezetett ide, hanem kína mesterkedése... lóf*aszt mama! Ez pontosan az ami: balliberális-sötétzöld jóemberkedő EU-s döntéshozók évekig paroláztak meg rendelkeztek/törvénykeztek az ilyen gréta féle sötétzöldekkel majd jól megírta a
baráti propagnadaa mainstream, hogy hát ők micsoda jóemberek(tm) és mennyire meg fogják menteni a földet és csak a zöldátállás az üdvözítő és egyetlen út és blah-blah. Aztán pár év múlva szembejött a valóság...(Amúgy ez a "kína tehet róla" ez ilyen nemzetközi "orbán miatt van" magyarázat a propagandában? Újabban egyre gyakrabban látom a "megfelelő" helyeket olvasva...)
-
Elf
aktív tag
"Kína a soft módszerekkel NGO-kon keresztül nyomatta az EU-ban a zöld maszlagot, persze a nyugat meg tapsikolt is neki csak azt nem látták, hogy ez a kínai iparnak fog nagyban kedvezni."
Ez is egy elmélet. Ez meg egy másik:
A "zöld maszlagot" a 70-es évek végén kezdték el nyomatni amikor minden autós romantika és reklám ellenére tagadhatatlanná vált hogy a kipufogógáz halálos méreg.
Elsőnek az ólmot szedték ki az üzemanyagból, aztán jöttek a különböző technikai megoldások, katalizátorok, amikkel megpróbálták a kipufogógáz halálos mivoltát mérsékelni több kevesebb sikerrel.
Közben kiderült, hogy úgy is lehet autózni hogy közben nem szarunk a mögöttünk jövő tödejébe.
Ezt észrevéve, a Kínaiak hátrányból előnyt kovácsolva levágták a kanyart.
Nem volt fejlett motorjuk így nem is fájt eldobni.
Villanymotor. Áramot adsz rá és forog. Nem büdös. Kész.
Az európai márkák végtelen pénzből nyomatták tovább a belsőégésűt, csaltak, lobbiztak… ...és végül lemaradtak.
A "zöld maszlagnak" hála gyermeked tisztább levegőt lélegezhet be és minden adott ahhoz hogy egy egészségesebb életet éljen.
De még helyrehozhatod a dolgot.
Minden nap amikor elindítod az autódat fél percre odarakhatod majd a kipufogóhoz.
Meg fogja hálálni amit érte teszel! -
chess001
aktív tag
4 millióért már meg lehet kapni magát a kocsit, de akkor is kell neki akkor külön garázs/műhely, autószállító. Szóval még ahhoz ismét pár (tíz)millió a körítés, nem véletlen, hogy inkább olyanok tudnak pályakocsival menni, akinek ehhez már legalább a körítés adott.
Vegyél inkább külön pályaszettet, ha érdekel az igazi autózás. Én PS4-et használok közúton, de csere után másik autód lesz tőle annyit számít...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
fattyu
veterán
igazad van.
csak ehhez nem elég a polgár aki mondjuk ingázna vonattal mert akkor nem termelne szmogot, nem neki kéne figyelnie a vezetésre, hallgathatna zenét olvashatna, dolgozhatna laptopon.
Ha a vonat nem egy hatalmas random faktorral jönne menne érkezne.
Volt olyan hetem hogy 10ből 7 tranzakción összesen 11 órát lopott el az életemből a máv. Na itt mentem el autót venni és álltam át az autóval munkába járásra.
Pedig nekem még nem is szigorú 8-17 munkaidőm van, és senki nem szól érte hogy 7 re vagy 10re mész dolgozni. Akinek szigorú annak pláne esélytelen.
A kiszámítható mindig dugó is jobb mint a menetrendszerinti 43 perc ami 48 és 120 között bármi lehet.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
válasz maximilian4 #46 üzenetére
Pedig emiatt pont tovabb olvashattad volna, meg itt a kommentjeimet is a temaval kapcsolatosan.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Viccet félre téve, valszeg két dolog volt a probléma. A legnagyobb, hogy a P zero nem sport gumi nem bírja a hőterhelést, kettő meg az, hogy egyben nyomni 7-8 full kört nem szabad. Ahhoz már slick vagy semi slick kellene plusz a nyomást is leengedni a gumikban.
A conti az a legjobb normál gumi ami kapható közútra de a pályát meg sem próbálnám vele mert az oldaltartása is ramaty.
Nagyon kíváncsi leszek, hogy a P4S-ek mit fognak tudni de egyben azokkal is max 3 kör aztán hűtés, mert így kicsit drága mulattság.
Egyébként még az is hozzátehetett, hogy túl agresszíven fékeztem/gyorsítottam és az ideális ívek sem voltak sokszor meg.
chess001: Sajnos én is szétnéztem és 2 milláért olyan gépek vannak amibe max meghalni ülsz be, vagy kapásból ráköltöd a dupláját. 4-től indulnak a használhatóbb darabok.
paljani: Kína a soft módszerekkel NGO-kon keresztül nyomatta az EU-ban a zöld maszlagot, persze a nyugat meg tapsikolt is neki csak azt nem látták, hogy ez a kínai iparnak fog nagyban kedvezni.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
paljani
aktív tag
Hmm. Hogyan és míly módon kényszerítette rá kína a nyugatra a “zöld maszlagot”? Tudja valaki?
(Személy szerint hitvány - nyugati - politikusok hitvány döntéseinek katasztrófális következményeit látom az elmúlt ~10 évben. Hogy jön ehhez kína? Sehogy…) -
chess001
aktív tag
Szerintem te ott sem nyomtad neki, én a semi-slicket is megetettem a kocsival, ami 1300 kg alatt volt, mondjuk a bérautózókat mind kikerültem, csak egy ferrari volt, ami néha távolodott...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
2 milliós pályagépet én is vennék, de olyan nincs. Amiket 2 millióért árulnak, az a közúti forgalomra már nem alkalmas, kibelezett nyugati hulladék. Ha megnézed a gyári sport változatok is drágábbak a közúti alternatívánál. Versenypályára mindenből specális kell, nem olyan kocsi, ami már nem kap rendszámot, aztán az már versenyautóként még mehet...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Dehogynem, ennél még kicsit többet is toltam Kakucson. Mondjuk az Alfa gyári gumijai semi-slick szerűek, azok talán jobban is bírják. Nem is nézett ki mondjuk ennyire rosszul utána. De aztán 100 km-en le is kopott. Volt olyan is aki Conti PremiumContact-tal volt, na az övé tényleg ennyire ramaty lett. Neki lehet ki is kellett dobnia utána. Itt a kép
-
És annak ellenére hogy mindenki tudja hogy az elektromos is egy rakás szemetet és szennyezést csinál, még mindig helyettesítő/kiegészítő valamiként tekintenek rá, ahelyett hogy magát az autóhasználatot akarnák kiváltani....
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Mindig megfeledkeztek a lokális szennyezés problémájáról. Az EV egyértelmű előnye, hogy lokálisan nem szennyez, értsd. - Én erről sohasem feledkezem meg és igaz amit írsz. Viszont van három dolog. Az aksihoz kell bányászni ami valahol brutálisan terheli a környezetet. Másodszor az aksi egyszer megdöglik és hulladék lesz belőle. Igen tudom van rá technológia amivel újra lehet hasznosítani de ez egyelőre piaci alapon nemigen működik. Harmadszor a EV akkor zöld ha a beletöltött energia is zöld (atom, vagy megújuló) Egyelőre ez rengeteg helyen nem valósul meg.
Szóval számomra ezek etikai kérdéseket vetnek fel. Persze én megtehetem én jobban járok de valaki máshol meg rosszabbul. De elfogadom ha ez valakinek ok.Ettől függetlenül, tökéletesen meggyőzött az EV arról, hogy agglóból ingázásra, városi használatra ennél jobb megoldás nem létezik, feltéve, ha otthon tudja tölteni az ember. - Erről engem is. Tuti, hogy majd lesz egy kis elektromos pont ehhez. Ebben a kategóriában verhetetlenek már most az EV-k.
Mégegyszer, nekem nem az EV-kel van a bajom hanem a szabályozással és azzal, hogy erőszakkal akarják lenyomni a torkunkon itt az EU-ban. Ez a baj. Mert akár mennyire is lehet, hogy ez a jövő egyelőre még sok embernek nem alternatíva, köztük nekem sem.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
2x voltam, csak annyira használtam, hogy hazamentem meg még egy-két helyre a városban és utána kuka.
HussarF: Nagyot tévedsz. Ezt 1.5 órás pályázás okozta amiből a tisztán hajtás lehetett mondjuk 30-40 perc. Ez nem lett szebb, ez konkrétan már a gumisnál készült és addig belement még minimum 100 km. Ezek szerint még nem járattad meg soha igazán az alfát pályán...
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Vesa
veterán
Persze, de itt 1-2 másodpercekről beszélünk a gyakorlatban. Versenyzésnél ez számít, de utcán nem. Csak míg egy ilyen Ferrari 80-120M, addig egy hasonló képességű EV 30-40M. Nyilván nem azonos szint megjelenésben és a köré épült hype-ban semmilyen EV, de mivel alapvetően a menetteljesítményről volt szó, ez mégis összevethető.
Magam részéről kb. 25 évesen kinőttem a sportautómániából, azóta szinte csak 5/7er BMW-im voltak, kivéve a mostani Mercedes PHEV-et, de ez utóbbi a 313LE ellenére sem arról szól, hogy mekkorákat lépked 0-100-ra. Megértem azt is, akinek ez fontos, csak ne az utcán érezze szükségét a repesztésnek.
A tudomány a valóság költészete!
-
Egy sima utcai EV akár úgy gyorsul, mint egy V12 Ferrari.
Azért ne túlozzunk. Persze, EV-ben töredékáron megkapod azt a gyorsulást, de azért nem akármilyen sima EV tudja azt a gyorsulást, max a Tesla performance modelljei, meg a kimondottan "sport"nak marketingelt EV-k. De azért azokat sem az átlag utcai autó árában kapod meg... -
Vesa
veterán
Mindig megfeledkeztek a lokális szennyezés problémájáról. Az EV egyértelmű előnye, hogy lokálisan nem szennyez, értsd: nem okádja bele a mérgező gázokat közvetlenül a gyerekek és mindenki más tüdejébe napi szinten. Ha már csak ennyi előnye lenne -de nem csak ennyi van-, már akkor jogos lenne a váltás.
Tisztában vagyok az EV előnyeivel és hátrányaival, mivel lassan 4 éve van EV-m. Bizonyos problémái miatt most második autónak én sem egy másik EV-t vettem, hanem visszatáncoltam PHEV-re, de abból is olyat vettem, ami 120km-t tud tisztán elektromosan, hogy a napi ingázásokat, városi használatot elektromosan letudjam. Cserébe, ha távot kell menni akkor ott a benzines füstös is, és 1000+ km sem okoz gondot egyetlen tankolással.
Ettől függetlenül, tökéletesen meggyőzött az EV arról, hogy agglóból ingázásra, városi használatra ennél jobb megoldás nem létezik, feltéve, ha otthon tudja tölteni az ember. Itt el is érkeztünk az EV legnagyobb problémájához, ami a töltés/töltőhálózat kérdésköre. De összességében, még csak azt sem mondanám, hogy az élmény rosszabb, sőt, Egy sima utcai EV akár úgy gyorsul, mint egy V12 Ferrari. Ok, hangja nincs, de azt meg pont lesz*rom.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
Eleve miért kell utcán menőzni? Pont a gyprsulgatós hülyék miatt halnak meg annyian az utakon. Mondjuk, ha ők meghalnak az engem spec nem zavar, de sajnos ártatlanokat is megölnek. Nem az utcán kell menőzni, hanem a versenypályán. Csak ugye a gyorsulgatók zöme egyben csóró is, így nincs pénz pálya díjra, marad az utca.
A tudomány a valóság költészete!
-
Elf
aktív tag
Érdekes járgány.
Hányszor sikerült elmenni vele pályára?
A gumit még használtad utána valamire? -
ergoGnomik
tag
Igen, igen! A kínai ipar masszív felfutása és az ezzel elszabaduló fosszilis energiahordozó igényének megjelenése előtti évtizedek, vagy inkább évszázadok természetesen egyáltalán nem számítanak a szén-dioxid és egyéb üvegház hatású gázok légköri felhalmozódása szempontjából, mert azt a fehér ember csinálta Európában és Észak-Amerikában. Egyébként hallottál már a 70-es 80-as évek szinte állandó szmogjáról és a savas esőkről, amik rendszeresen sújtották az európai és észak-amerikai nagyvárosokat, illetve az általuk okozott erdőpusztulásokról? Gondolom ez is csak akkor probléma, ha a sárga emberkék miatt következik be... Az meg megint csak megfontolásra érdemes kérdés, hogy mi van akkor ha a gépjárművek átlagos fogyasztása csökken, de a számuk meg nő. Nekem rémlik valami statisztika, hogy Európa közlekedési kibocsátása minden ez irányú erőfeszítés ellenére növekszik...
Tudom, tudom. Te nem ezt akartad írni és különben is csak kiforgatom a szavaidat. Légy szíves legközelebb írd le úgy, hogy ne lehessen könnyedén átértelmezni! Szabatos, precíz fogalmazást kérünk, hogy ne kelljen a "mire gondolt a költő" játékot játszani. Azt úgysem fogjuk soha eltalálni...
-
Ezert a hsz-ert is kar volt felkelni… btw masold mar ide hogy honnan vetted a klimavaltozas tagadasat. Mert hogy soha sehol nem tagadtam ez teny, sot a 21 szazad legnagyobb kihivasa lesz amikor beindul a thermoglobalis migracio.
Azt viszont igenis hiszem hogy az autozas foleg europaban minimalisan jarult csak hozza a kornyezet terhelesehez. Egy nagyobb kinai varos karosanyag kibocsatasa megegyezik egy kisebb eu-s orszageval. Akkor meg mirol beszulnk, hogy ha majd nem hibrid corollaval jarok hanem e-autoval akkor megmenekul a Fold?
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Elkezdtem olvasni, de nem jutottam túl az első oldalon.
Sajnálni nem fogom az európai autógyárakat... nekik is baromira kapóra jött az "a zöld maszlag", ami miatt szépen felgyorsíthatták a termékciklusokat a sok forgalomból kivont, tökéletesen működő, de a környezetvédelmi normáknak már nem megfelelő gépjármű révén.
Az is baromi jól jött pl. a VW csoportnak, hogy Kínában hatalmas haszonnal gyártathatták az elavult autóikat (pl. VW Santana) az áttelepített gyárakban - rengeteg pénzt pumpáltak ki a kínai piacról a 90-es és 2010-es évek között, csak ezt elfelejtették fejlesztésre költeni, a kínai jelenlétük pedig kitermelte az ottani autóipart ami most a töküket szorongatja.
Az meg már szinte szóra sem érdemes, hogy látványosan hülyeségnek tartod az egész klímaváltozást, mert nem látsz túl az autód kormányán. Aki azt hiszi, hogy folytathatjuk a közlekedés fejlesztését a jelenlegi irányban büntetlenül, az vagy vak, vagy nagyon félreinformált, vagy szándékosan megmakacsolta magát. Egyébként szerintem az elektromos autók sem a megoldást, hanem az ipar következő kikényszerített+előrehozott generációváltását képviselték volna.
#5 angyalpc2
Ez egy nagyon jó ötlet... imádnám nézni ahogy agyvérzést kap az az opportunista nyálgép[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
veterán
Mindenki autóbuzi fiatal korában, aztán az idő előrehaladtával az autóbuzik 99,9 %-a átvált a közlekedőedényes megközelítésre.
Ennek sajnos sokszor egészségügyi, fizikai okai vannak (nem bírja a gerince a rázkódást), de nagyon sokan egyszerűen belefáradnak a közlekedési morál békasegge alatti színvonalába (amit sajnos néha olyanok is okoznak, akik még az autóbuzi korszakukban vannak )
Értem én azt is, hogy az autóbuzi korszakosok meg tötymörgőnek tartják a közlekedőedényeseket, de pont az agglomerációból való bejárás az, ahol a tötymörgés nem választott, hanem ránk kényszerített mozgásforma
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
válasz Victoryus #19 üzenetére
Annyira azért nem szarok az utak, legalábbis nem mindenhol. Pont arról szól ez a bejegyzés is, hogy ha valakinek nem csak közlekedőeszköz az autó, hanem élményforrás, vágyak tárgya.
A te viszont csak az előbbi szempontból tekintesz rá, tehát úgy sem fogod érteni ezt a nézőpontot.[ Szerkesztve ]
-
lornname11
csendes tag
El tudnék képzelni egy South Park epizódot, ahol Greta Thunberg és Kína együttes erővel globális háborút vívnak a gazdaságért. Ha már South Parkról van szó, eszembe jut Meki bácsi híres mondata: „A fű rossz, értem.”
De térjünk vissza a valóságra. Szerintem mindannyian tanultuk középiskolában, hogy a gazdaság és a politika kéz a kézben járnak - ráadásul a társadalommal együtt. A francos francia forradalomnak köszönhetjük, hogy az emberek elkezdtek gondolkodni. Ez a korszak pedig számtalan "izmus" megjelenését hozta magával, amelyek kisebb-nagyobb forradalmakhoz vezettek. Ezek eredményeként alakult ki például az, hogy a nők jogokat kaptak, bevezették a nyolcórás munkaidőt, a betegszabadságot, a GYES-t és sok más hasonló „apróságot”.
Ezek tették lehetővé, hogy létrejöjjön a jóléti társadalom. Egy ideig az európai autógyártók is jól elvoltak azzal, hogy a termelést a lemaradt európai országokba szervezték ki, kihasználva az olcsó munkaerőt, és ezzel a környezetszennyezés se háztájon maradt. De ahogy az lenni szokott, ez sem tarthatott örökké. Így végül a termelést Kínába exportálták, mondván: „Egy tál rizsért mindent megcsinálnak.”
Mostanra azonban fordult a kocka. Ez talán nem is baj, mert legalább történik valami. A gépjármű-technológia ugyanis évek, sőt évtizedek óta „fingreszelésben” rekedt, akárcsak annak idején az Intel vagy a mai mobiltelefonipar. Ideje, hogy új lendületet kapjon![ Szerkesztve ]
-
Én sose értettem, hogy ezekre a sz@r utakra miért vesz bárki kemény futóműves autót. Meg drága autót. Az asszonynak meg végképp, sportos autót. Pont a pakolhatóság, kátyútűrés meg a praktikum lenne a lényeg.
No mindegy, szép az autó, de ezek szerint ezt se ide tervezték.
Én azt látom, hogy anno 30 osztálytársból 25 elhúzott Békésből, se nem élnek jobban. Pesten mostanra összeszedtek 1 lakást, vagy kisebb házat, 4x annyiért, mint itt Békésben kerülne. Jobb a fizetés fent, de sokkal több a kiadás is. Ha meg kimész agglomerációba, ingázhatsz napi 2 órát vagy többet. Ha nincs homeoffice, akkor szívás. Itt is szívás, mert szinte nulla a szórakozási lehetőség, a fizetés is kevés.
Tulajdonképpen mindenhol szívás az egész.<< Tananyagok: informatikaora.hu >> Lego technic 42139 eladó
-
veterán
Agglomerációból Budapestre való ingázáshoz csak elektromos, vagy automata váltós autót szabad venni. A dugóban való csordogálásban a legrosszabb az állandó kuplung nyomogatás
Sajnos nekem kézi váltós autóm van, sokszor már a görcs kerülgette a bal lábamat, pedig viszonylag könnyű kuplungja van az autómnak
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Samott
addikt
Nagyon hianyztok ti az agglomeraciobol a ket plusz autotokkal. Hiszen nincs ott meg eleg, meg reggelente a bevezeto utakon. Oda tenyleg ilyen kell a napi ingazasra. Egy elmeny lesz, de sajnos nem csak nektek.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Ha van időd, érdemes megmondani reggel az asszonynak, hogy "na viszlát, majd jövök" és elmenni egy napra, akár határon belül is néhány jó útvonalra megjáratni a gépet. Egyedül vagy, nem feszélyez a hápogás a jobb1-en és ki tudod élvezni a gépet úgy, ahogy neked jó. Ha érdekel tudok sok tippet adni útvonalakra. Te sem kiscsikó vagy már, tudod mire kell figyelni, hogy a lehetőségekhez képest a legbiztonságosabb legyen. És a változatos kanyaríveken, szép tájakon hatalmasakat lehet autózni.
-
Latod visszaultem. Vettem egy ilyen kocsit csak egyszeruen ahol nekem elkezd elvezetesse valni a vezetes, mondhatom elkezd sportta valni az nem a kozut.
Nem mondom videken en is van hogy hajtom a Hyundait de csak olyan teruleten amit 100%-ban belatok es tudom hogy max a kocsinak lesz baja.
a fenti valszeg nem Neked szolt de sajnos idehaza rengeteg tragedia van abbol hogy az emberek palyanak nezik az utakat es elmenyautozasnak a vezetest. Persze lehet okosan csinalni hogy abbol ne legyen baj csak a kerdes hogy hop van a hatar amit elvezel es ami nem veszelyes. Senkire.Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Volt már néhány balesetem, sajnos, még egyszer a zölddel is lecsúsztam az útról. De az én véleményem, hogy aki fél visszaülni a lóra, miután leesett róla, az adja el a lovat.
Természetesen, közúton nagyon körültekintőnek kell lenni, sávon belül kell tartani a gépet kanyarokban és folyton számítani kell a váratlan eseményre, akár egy kaviccsal felszórt kanyarra, akár olajfoltra az úton stb. Aki úgy vezet hegyesen közúton, hogy folyton ideális körülményeket feltételez, az vakon vezet.
-
de én a pályanapok után is mindig azt éreztem, hogy ez tök jó, de közúton sokkal izgalmasabb - Igen ez így is van minden bizonnyal amíg nem volt baleseted vagy nem kerültél baleset közeli helyzetbe. Én 8 éve totál kárra törtem egy autót. Egy kb új Toyota Avensis-t. Nem őrültködtem csak "élveztem" a vezetést. Izgalmas volt. Aztán jött egy kanyar ismertem jól. Az egyedüli probléma az volt, hogy az előtte lévő napon aszfaltozták újra és nem tudom milyen technológiával csinálták (bár lehet mindig így van) utológa látszott, hogy millió kis kavicsszem van rajta ilyen 3-4 milisek. Azon csúszott meg az autó és kötöttem ki vele az árokban. Hála Istennek mindenki megúszta horzsolás nélkül de a kocsi totál kár lett.
Másik eset, hegyi út, ekkor már rég nem verettem neki okulva a fenti sztoriból a szembejövő verette neki. Mivel én lassan mentem ezért el tudtam kerülni de a csávó előttem 5 m-re szakította át a szalagkorlátot. Hálát adtam, hogy betartottam a kreszt mert most nem írnám ezeket a sorokat.
Az emberek addig használják a közutat "élményautózásra" ameddig nem történik meg a baj csak sajnos olyankor már késő. És a legdurvább, hogy nem hiszik el, hogy velük is megtörténhet. És sokszor nem Te vagy a hülye de ha Te is tempót mész elég egy másik hülye aki nem ismeri a határokat, vagy éppen mint velem történt rajtam kívül álló ok miatt történt a baleset. Volt itt egy srác. Integra volt a nick neve. Ő is élményautózott. Isten nyugosztalja nem is ír már pár éve ide.
A Hyundai nekem nagy szerelem. Élvezek bene minden váltást, manővert, intenzívebb gyorsulást, a hangját. De mivel második autó és főleg a feleségem vezeti mivel én vidékre járok a munkám miatt ezért neki kicsit elege van belőle. Szóval el lesz adva és kap helyette egy kényelmes kocsit.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
válasz Donki Hóte #4 üzenetére
Igen az teljesen reális ár érte. Ennek a kocsinak az ára ha karban van tartva csak fölfelé fog menni mert nem gyártják és kb utód sincs ebben a kategóriában más gyártónál.
Cifu: Szerintem a Toyota három ok miatt nem ment el az elektromos irányba. Egyrészt amit Te is írsz, de mivel ők mindenhol ott vannak a világon így kell, hogy lássák a többi piacot, ergo nem határozhatja meg a globális fejlesztési irányukat a hazai.
Kettő: Szerintem ők nem látták elektromosan a jövőt. Vagyis nem ilyen gyorsan és erőltetve. A hibrid nekik (és a vásárlóknak is) nagyon bejött. nem érezték a szükségességét, hogy erőltessék.
Három: Szerencsére az előző Toyota vezér autóbuzi volt és életcéljának tekintette az izgalmas belső égésű autók megmentését feltámasztását. Miatta lett GT/GR86, Yaris, illetve Supra.Még egyszer. Nem vagyok elektromos ellenes, sőt valszeg lesz egy kis autónk majd ha kiköltözünk ami amolyan rohangálós lesz de persze csak akkor ha végre normalizálódnak az árak.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Na ott, alacsonyabb forgalom mellett a hegyi utakon, na oda vannak ezek az autók tervezve.
Miután a Mecsekben egy önjelölt hegyi menő majdnem megölt, őszintén rühellem azokat, akik a saját szórakozásukra a közúton veszélyeztetik mások életét...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Fuh, sok kérdés felvetődött bennem.
Először is, jól tetted, hogy hamar kivitted a Kakucsra. Az egy viszonylag kisebb pálya, nem érsz el hatalmas sebességeket, ezért bátran ki lehet kapcsolni a vezetéstámoagtó rendszereket és ki lehet tapasztalni az autó viselkedését szélsőséges helyzetekben. Ez nagyon sokat segít abban, hogy később majd más szituációkban is biztonasággal merd jobban kiautózni a gépet.
Én '21-nyarán vettem a Giuliát, de csak idén márciusban vittem ki Kakucsra. Már sok km-t megtettünk addigra együtt és sok élményautózás megvolt, de mégis sokat tapasztaltam akkor és éreztem, hogy ezzel kellett volna kezdeni. Itt írtam róla kicsit.
Nem teljesen értek egyet azzal a megítéléseddel, hogy ez pályázásra való és ott fogod csak jól érezni magad benne. Ahogy az 1. hozzászóló is írta, a pályaautó nagyon más kategória. Amit úgy gyártanak le, hogy rendszámot lehessen rá tenni, az nem pályára lett tervezve.
Természetesen ezek az autók megállják helyüket a pályán is, de én a pályanapok után is mindig azt éreztem, hogy ez tök jó, de közúton sokkal izgalmasabb. Nyilván nem a budapesti utakon meg az agglomerációból ingázva. (Én ezért egyáltalán nem is vágyok oda, nem költöznék oda semmi pénzért, mert autós szempontból az a halál). Vidd el nyáron Ausztriába (Grossglockner, Nockalmstrasse stb.), Szlovákiába (rengeteg jó szakaszt tudok), Szlovéniába vagy Észak-Olaszországba (Dolomitok). Na ott, alacsonyabb forgalom mellett a hegyi utakon, na oda vannak ezek az autók tervezve. Ott sem kell 3-as fölé váltani sosem. Bár én egy bármilyen random úton kikanyargom magam az Alfával még az Alföldön isA bejegyzésed végén meglepett, hogy ezek szerint neked nem lett ez az autó szerelem. Persze, lehetnek kényelmetlenségei, de ezek szerint van mellette másik autó, miért is kéne ennek városban is kényelmesnek lennie, meg az asszonyt is lenyűgöznie? De inkább azt sejtem, hogy valamiért neked mégsem jött be annyira? A Giulia sem tökéletes, de az nekem annyira bizserget minden pontot, ahol bizsergetnie kell, hogy észre sem veszem a hiányosságait. Vagy talán van más autó, amire inkább vágynál?
-
Az autóhoz gratula, de ahogy le is írtad, ez nem hétköznapi autózásra való, mint bármilyen hasonló kocsi (a GR Yaris / Corolla sem jobb).
Családos emberként hatalmas kudos az asszonynak, hogy mégis belementAmi az EV ekézést illeti: megérti az ember a rant-et, de pár téren szerintem kicsit félrekapcsoltál.
A Toyota azért (sem) akarta az EV-t, mert Japánban az elektromos hálózat nagyon nehezen viselné, plusz egy csomó parkolóházban megoldhatatlan lenne a töltés. Tehát a hazai piacukon halott dolog. Ők (más gyártókkal egyetemben amúgy) a hidrogénben látták a jövőt, lásd Toyota Mirai, ami 2014-ben jelent meg. 10 éve. Azóta is éves szinten pár ezer darabot tudnak belőle eladni. Nem egy sikertörténet, ami nem meglepő tudva, hogy itthon is 30 millió felett kapható újonnan, kb. a Toyota Camry színvonalán lévő, de vizet termelő hidrogén cellás autóként (a HaHu-n egy 2016-os példány 12 millióért kelleti magát egy ideje).
BTW a Hyundai/Kia csoport is rendelkezik hidrogén autóval (Nexo) és pont két hónapja az Initium koncepcióval akarják újra megerősíteni ezt a jövőképet is.
Lehet vitatkozni melyik a nagyobb blama...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Jó lett az írás, tényleg átjött a hangulata (jó értelemben ). Hasonlóan érzek sok mindennel az első oldalon leírtakból. Én az amerikai erősebb gépekért (muscle, pony, etc) rajongok és látni azt ahogy sorra dőlnek/tek ki, engem személy szerint elszomorít. Kicsit olyan érzése van az embernek, hogy egyre több gyártónak inkább nyűg sportos / erősebb kocsit fejleszteni éppen ezért lassan de kivezetik őket. Ehhez mondjuk az is hozzátartozik, hogy az a korosztály akik a kocsikért rajonganak mára 30-50 év körül (vagy afölött) vannak és az a fajta lelkesedés mint ami az írásból is jött az már inkább elvészni látszik.
Én is szeretném, hogy az elekromos autók jók legyenek viszont az nem megy úgy, hogy agresszívan az arcodba tolják, hatalmas felárért elérhető csak és még mindig lemondásokkal jár de ez egy másik topic témája, nem akarok vitát szítani .
A WRC sorozatból nagyon szerettem az i20N-t viszont nem gondoltam volna, hogy hétköznapi használatra ennyire nem jó. Talán fura kérdés, de egy jobb lengéscsillapító nem lenne jó / jobb megoldás mint továbbadni rajta? Apósomnak a suzika-jában (2022) is nagyon fapados a csillapítás és valami hihetetlenül rossz benne utazni. Tényleg mindent megérez az ember.
Értelemszerűen a család az első, viszont nem lenne lehetőség valami hasonlóra (csak jobb pár szempontból) Cupra Leon (jó, csak 1.5-s, de akkor is) vagy előző szériás (2021-22-23) Skoda Octavia RS? Ezeket kivételesen próbáltuk (feleségemel néztünk) és pl. Skodánál nagy fejlődés történt interior tekintetében, sokkal jobb minőségű anyagokat használnak mint 6 évvel ezelőtt (akkor néztünk AWD-s Octavia RS-t) és a rosszabb minőségű utakat is bírja . Nem akarlak rátukmálni (elnézést ha így tűnik), de általánosságban több subredditten olvasom, hogy sokan megválnak a szeretett autójuktól és utána már soha nem lesz nekik (amit megbánnak rendszerint). Feleségem pont emiatt ment bele egy kétajtós szörnyetegbe, még ha a gyerekeket kivenni és betenni annyira nem is jóés mire 14 évet betöltik, addigra nem fognak velünk utazni(csak vicc ) de a vezetési élmény kárpótol.B.C Rich...Jackson...Ibanez(?)
-
angyalpc2
aktív tag
Az első 2 bekezdést légyszives H.Andrásnak és a https://villanyautosok.hu popsztárjainak küld már át légyszi.
100% ugyan ezen a véleményen vagyok így kínával kapcsolatban. Ez egy szándékos és mesterségesen generált probléma. Az egész világ, mind egyéni gazdasági érdekből, mind anyagi érdekből, mind totális megvalósíthatatlansági okból leszarja a zegész És nem hogy 1.0-es kis euro6D lepkefing jön ki a kocsiból hanem beönti a szemetet a folyóba és okádja a füstöt a 40 éves technika. (India Dél kelet ázsia) Vagy mondhatnám az USA SUV-ot ahol 3-5 liter alatt senki vagy. Mikor 2022 körül úristen EV volt és a Toyota elnöke mondta, hogy kell az EV? mert feléjük senki nem jelzi hogy kellene. És az EV hype megmondó emberkék meg már temették a Toyotát (nem jött be). Ázsia USA Dél-amerika Ausztrália Afrika továbbra is vastag felvevője a 2- 2,5 liter hybrid suvoknak. Semmiféle komolyabb valós igény nincs EV-re. Sőt sok elmaradt piacon még a klasszikus hajtás az igénytelenség és javíthatóság miatt bőven életképes.
Nem is szólna senki semmit ha az EV kocsi a GM EV1 vagy a Honda insight 1999 irányába indult volna el...valami nagyon kisiklott.
Az akku technológia lopásról amit a kínaiak csinálnak meg inkább ne is beszéljünk. Az összes USA és EU találmány koppintása majd tovább gondolása. Könnyű úgy "nyerni" hogy semmiféle szabályt nem tart be a kínai. Az ilyen játék partnerekkel azt kell csinálni, hogy ignorálni kell őket, nem játsszuk a ti játékotokat. Súlyos hiba volt oda gyárakat telepíteni. ..csak hát a profit a mennyiségi termelés kellett.. a további fejlesztésekhez, és magas fizetésekhez.
Súlyos hiba volt az LPG-t Gtec motor varinás dobnia a VW-nek és más gyártóknak a CO2 30-60g közé esett volna és más káros anyagok is töredékre estek volna. Bedöntötték az Autoipart a kínaiak blöffjére.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Azta...
Van a hasznaltauto.hu-n egy eladó i20N 9 hónapos 5400 km-el 10 millió Ft-ért, azt hittem, hogy elment tulaj esze, hogy ennyiért hirdeti, de ezek szerint ennyi az ára
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Abszolút igazad van mindenben amit írsz.
Lehet, hogy lesz tényleg egy pályagép olcsóért. Meglátjuk, most nem az lesz a prio hanem a család.Fontos, hogy nem vagyok elektromos ellenes. Ezt ki is fejtettem a Corollás tesztemben. Csak az agressziót nem szeretem amivel le akarják tolni mindenáron a torkunkon az össze kategóriában ott is ahová nem való.
#2Donki Hóte: Mindennel együtt bruttó 11 millió (full extra). Már nem kapható.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
veterán
Mennyibe kerül most egy ilyen i20N autó?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Kinder
senior tag
Az autó biztos, hogy parádés, de amennyiben pályán jasszkarizni akarsz, építettet vigyél.
Én vennék egy 2 milliós pályagépet, az élmény garantáltan jobb lenne, mint az i20N-nel.
A családnak meg egy jobban rugózó olcsóbbat, hogy a veséd megmaradjon, ha már úgyis lenyomnak lámpától lámpáig.
Az első oldalról meg annyit, hogy nem feltétlen látod rosszul a dolgokat, de a következtetés (szigorúan szerintem) kissé egyoldalú. ( és tényleg kevesen jutnak el idáig, hogy amiket te látsz, ők is lássák, ez nagyon becsülendő, ne eressz le! )
Ha pedig úgy tűnik, bántalak, akkor elnézést, nem áll szándékomban.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Ukrajnai háború
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Bittorrent topik
- Háztartási gépek
- Jelentősen átdolgozná stratégiáját az ARM?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Házimozi haladó szinten
- Külpolitika
- További aktív témák...
- Akciós! PC , i7 10700 , RTX 3060 Ti , 32GB 3200MHz , 512GB NVME , 1TB HDD
- Samsung Galaxy S24 +512GB, fekete 2027/02/28-ig garanciális
- iPhone 16 Pro Max 256gb, független,bontatlan
- Apple iPad Mini 7, Blue, 128Gb., Wifi, új, 2 év garival + Pencil 2, karcmentes
- Lenovo ThinkPad P51,15.6",FHD,i7-7700HQ,24GB DDR4,512GB SSD,M12000 4GB VGA,WIN10