Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Pikari #24 üzenetére

    Még a nagyobb márkák is.

    Az nem kínai termék.
    A lényeges különbség van a kínai és Kínában gyártott termékek között. A Kínában csak a fizikai gyártás történik, minden mást, kutatást, fejlesztést, ... a külföldi megrendelő végez.
    Ez alól a címkéző vállalkozások a kivételek. Például a hitvány PC tápokat rengeteg néven árulják még ma is. A gyártás végén a megrendelő saját címkéje kerül a termékre.

    Ha minden gyártás Kínába kerül át, miből lesz pénze az embereknek?
    Hol fognak dolgozni?

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz bambano #17 üzenetére

    Az én gondolatmenetem az, hogy gyártsál jót, majd akkor megveszem.

    A jó meghatározása nem egységes. Sőt eléggé szubjektív.
    Te írtad.
    Igen, gondolom: elég ótvarok a német autók mostanában.
    Ráadásul drágák is, mert a protekcionizmus az árversenyt is csökkenti.

    Milyen protekcionizmusa van Magyarországon a német autóknak?
    Ha jól emlékszem, te Opel rajongó vagy.

    A német TÜV autó vizsgáztatás adataiból évente az összeállítás az ADAC.
    A szubjektív véleményedet nem támasztják alá az objektív adatok.
    A tavalyi év legjobb és legproblémásabb járművei korcsoportonkénti bontásban.
    A Tesla Model 3 két aranyat gyűjtött magénak. De ennek Musk nem örühet.
    Úgy tűnik komoly kihívóra talált Dacia.
    Azt mondják, hogy a magyar konyha jó. A magyar ételek finomak. Viszont tele van agyon főzött tésztával és rizzsel. Agyon sütött hússal. Külön kedvencem a trikolór főt tojás. Fehér - zöld - sárga.

    Szóval, kinek, mi a jó.
    Javaslom a félre értések elkerülése okán a pontosabb fogalmazást.
    A matematikusok nem jártasak a politikában. A korrekt gondolatmenetből olyan demagógiát lehet építeni, amit a hihetetlenség okán simán megesznek az emberek. Azt gondolják ekkorát képtelenség hazudni, igaznak kell lennie.

    Egyszer egy ügyvédnőtől megkérdeztem, tud-e sakkozni. Nemleges volt a válasz.
    Te tudsz sakkozni?

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz bambano #15 üzenetére

    Ráadásul drágák is, mert a protekcionizmus az árversenyt is csökkenti.

    Gondolkozz egy kicsit. Kínában milyen protekcionizmus segíti a BMW-t?
    Ugye az egyesült államokban sem kapnak az eladott BMW járművek támogatást.

    Te a drága, de nem jó cba-ban vásárolnál szívesebben, vagy az olcsóbb, kicsit jobb teszkóban?

    Én egyikben sem vásárolok. Pontosabban teszkóban jártam. Utoljára tavaly májusban.
    A másikban legalább 10 éve nem.
    Ugye az egyik raktár áruház, a másik egy kiskereskedelmi egység.Az egyik belvárosban van, a másik a város szélén.
    Gondolj bele, ha csak raktáráruházak lennének a városok külső területein, a napi apróságok vásárlásaihoz is utazni kellene. Magyarországon kenyeret nem lehet egy hétre vásárolni. A legtöbbje már fél napon belül nagyjából ehetetlenné válik.

    Szóval mind a kettőre szükség van. Bár ennek a megértéséhez túl kell jutni az 1 bites gondolkodáson.

    Szerintem Kína sem tudja a végtelenségig tolni az exporttámogatást. Ha sokáig tolja, Kína is csődbe megy.

    Az a kérdés, hogy Kína meddig képes a saját munkaerő kizsákmányolására. Nyilván hosszú ideig. A munkaerő nagy részét még be sem tolták az export termelésébe.
    Elegendő visszanézni a Japán - USA kereskedelmi háborújára. Az amerikai emberek Japán tévét néztek. A japán autóikat, japán hitelből vásárolták.

    Miután Japán elérte az olcsó munkaerő elfogyását, normalizálódtak a munkabérek, beomlott az expanzió. A mai napig a nyolcvanas években ragadtak, immár a volt előnyeik nélkül.
    A Japánokat a "kistigrisek" követték Koreával az élen. Ezek után már Japán is meg akarta tartani a saját gazdaságát, nem csak az USA.

    A te gondolatmeneted vezet a modern ragszolgasághoz.
    - Ne gyártsál te semmit. Tőlünk olcsón meg kapsz mindent.
    - De miből fogok majd vásárolni?
    - Majd dolgozol azokban a gyárakban amiket mi építünk nálad. Kapni fogsz némi munkabért.

    Egyszerűsítettem a probléma leírását, hogy mindenki megértse.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz bambano #13 üzenetére

    A vevő akkor jár legjobban hosszútávon, ha rá tudja venni a gyártót, hogy jó terméket gyártson. Ezzel jár legjobban a gyártó is. Az pedig nem megy protekcionizmussal.

    Gondolod, hogy A rosszak a német autók, mert Németországban protekcionizmus van és az emberek jelentős része német autót használ.
    Vajon ez mennyit ront például a BMW-n?
    Az autói döntő többségét külföldön értékesíti.

    Van néhány termék Magyarországon, ami eladható lenne Európa nagy részén. De meg sem próbálják eladni. Ha nem véded a hazai termékeket, befogják szántani az üzemeket és gyárakat. Onnan nincs már újra talpra állás.
    Gondolod, hogy a SAAB még egyszer gyártani fog autót?

    Ha a kínaiak árat emelnek, akkor megjelenhetnek más versenytársak. Tehát az nem fog működni, hogy most lenyomják a konkurenciát, majd utána monopolpiacot akarnak építeni.

    Gondolod, hogy Kína nem fog protekcionista intézkedéseket hozni, ha még is sikerül konkurenciát csinálni. Megtolja a terméket export támogatással és ismét fűbe haraphat a feltörekvő vállalkozás. Működik a monopolpiac építés.

  • Hieronymus

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz bambano #3 üzenetére

    Ez egy remek ötlet, a nacionalista protekcionizmusnál nem is hátráltatja semmi jobban a fejlődést.

    Ha ez ennyire egyszerű lenne!

    Akkor el lehet kezdeni az európai autógyártás beszántását. A Kínai járművek export támogatásával alig lehet versenyezni.
    Sajnos ez majdnem minden iparágra igaz. Miután az olcsósággal eltüntetik a konkurenciát, indulhat a kaszálás. Ilyen biciklit tol a kínai szocialista államkapitalizmus.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés